Z Bodamského jezera do Svatého Mořice

15 nepřečtených
  • vikkol

    Zdravím všechny bikery,

    v létě jedeme s koly (na těžko) k Bodamskému jezeru, a odtud bychom se rádi napojili na Innskou stezku ve Svatém Mořici. Dle mapy jsou tam asi 3 možné cesty relativním „údolím“, ale i tak nedokážu odhadnout, jak to může být náročné a jak velký provoz na silnicích očekávat, případně, jestli se může s koly vůbec do tunelů, které v některých úsecích jsou. Nemáte z této oblasti někdo zkušenosti, případně přejezdem…?

    Přidávám obrázkovou přílohu a mapu s vyznačenou Innskou stezkou:

    http://alpregio.outdooractive.com/…alpregio.jsp#…

    Za každou radu, názor díky.

    0 0
    • Vlada  

      podivej se sem: http://map.wanderland.ch

      a zaskrtni si narodni cyklo trasy

      neco vede primo od Bodansee a pak to budes muset nakombinovat. Rohodne budete muset jet pres jeden z passu z udoli Davosu do Engadinu. Osobne bych doporucoval Abula pass – minimalni provoz a uzasne scenerie. Jako druhou variantu bych volil Fluela pass primo z Davosu a jako krajni nouzi Julier pass [tam je provoz fakt kruty].

      Pokud se budes drzet cyklotrasy, tak je skoro jistota, ze bud povede po cyklostezkach [cesta jen pro kolo], nebo na silnici bude cyklopruh.

      Pokud neco vyberes, tak napis a muzu se na to mrknout, ale na kole jsem to jeste nikdy nejel – ale trochu mam predstavu, jake jsou tam plus minus cesty.

      0 0
      • vikkol  

        Ahoj,

        tak jsem to nakonec naplánovali tak to (viz. mapa). Jen si nejsme jistí, jak to může být náročný z Predy (1900m nad. v. kam bychom se vyvezli vlakem, na mapě písmeno „i“) dojet na vrchol Abula pass (2300m nad. v.) a pak to celé sjet. Nejsem zase žádní velký cyklisti, spíše jezdíme o víkendech na výlety. Kdyby měl někdo zkušenost s Abula pass budeme moc vděční.

        Díky

        0 0
        • hrosek  

          Koukam na tu tvoji mapicku a pokud mate cas vezmete to pres Ofenpass – je to silnice skrz narodni park a je to PARADA. Ten pas vubec neni obtiznej a z Val Mustairu se porad dostanes zpatky na tvoji naplanovanou cestu do Innsbrucku. Tohle bych jel radsi nez projizdel udolim do Sedrunu, klaster je tam sice peknej, ale to je asi vsechno…

          V.

          0 0
          • vikkol  

            A ty si Ofenpass osobně tedy jel? Posílám raději mapku. Ptám se ohledně provozu a náročnosti. Cíl není ani tak Innsbruck, je nám vlastně jednou kudy pojedeme, ale chceme se dostat někam do pohraničí česka a odtamtud jet domu vlakem. Takže pokud máte lepší zkušenosti a nápad kudy jet, rádi si necháme poradit. Ale aby to byla spíš pohodová cesta, přítelkyně byla letos 5× na kole:D Ale než dojedeme k Abula passu budeme mít za sebou cca 10 dní na kole.

            0 0
            • hrosek  

              Ofen jsem jel v obou smerech a nekolikrat. Zrovna tam provoz temer neni. Rozhodne ne takovej aby me to obtezovalo. Z Zernezu nahoru je kopec, pak se to sveze dolu a pak pozvolna stoupas tim parkam nahoru k pasu. Tam je to zase do kopce, ale urcite v pohode – pritelkyne taky vyjela. Val Mustair je krasny retoromansky udoli.

              Jinak obtiznosti moc radsi hodnotit nebudu, ziju ve Svycarsku a pasy (vylety typu 1500 metru nahoru v kuse) jezdim hodne tak mam pokriveny meritka :D.

              btw. nesrovnavej provoz v CR a tam, cesi jsou dementi a nerespektujou nikoho a nic. svycar za tebou klidne pocka kdyz te nemuze bezpecne predjet a pripadne ti jeste zamava :)

              0 0
            • McBlacky  

              Od Zernezu je to celkem makačka, ze Santa Maria Val Mustair je horší až úplný konec.

              0 0
              • Zbyněk  

                Tak to bych řekl, že od jihu je to náročnější… ale je pravda, že severní stranu jsem jel jen od tunelu od Livigna. Tam byl výživný jen poslední km nebo dva.

                vikkol:

                Výhledy z vrcholu nic moc, údolí na obou stranách jsou pěkná. Provoz spíš střední-menší.

                0 0
                • McBlacky  

                  než se dosypeš k tunelu tak to je celkem kopec. Ze Zernezu do sedla Ova Spin a pak menší sjezd k tunelu a pak následuje co jsi jel ty.

                  Na druhou stranu Zernez je o pár stovek metrů výš než Mals nebo Tubre kde vlastně začíná stoupání z druhé strany. St. Maria odkud to stoupá víc je ± jako Zernez.

                  0 0
    • Zbyněk  

      Určitě souhlasím s Albulou. Dál Horním Engadinem pokud vím žádná cyklostezka nevede – musí se po hlavní docela frekventované silnici. Taky tu často fouká protivítr. Část od Bodamského jezera po Tiefencastel neznám.

      0 0
      • vikkol  

        Ahoj,

        máš osobní zkušenosti s přejezdem Abuly?

        Díky

        V.

        0 0
        • hrosek  

          Ahoj,

          Albulu jsem jel 2×, jednou v zavodnim tempu, jednou s pritelkyni. Je to pohodovej pas (stredni cast trochu prudsi, vrsek celkem placka). Sjezd na pohodu, par serpentyn. Az sjedes do udoli, zahnes doprava a za chvili jsi v Morici.

          Ten Julier bych nezatracoval, podle me je to super pas. Je ale pravda ze to je hlavni prejezd z Zurichu do Morice, takze o vikendech a v patek odpo to neni uplne nejlepsi. Pokud tam budes nekdy v tydnu tak bych se toho vubec nebal. Jel jsem ho dvakrat nahoru a jednou dolu a v pohode. Jedine prudsi misto je hned na zacatku a pak tesne pod pasem je par serpentyn.

          Uzijte, Graubunden je krasnej!

          Vasek

          PS. 1.8. je Schweizer Nationaltag takze bude vsude spousta lidi a silnice plny…

          0 0
          • jecnak  

            A na kopcich ohne a vsude zavreno.

            0 0
          • vikkol  

            Díky za tip k svátku 1.8. Jak jsem psal výše jsme opravdu víkendoví cyklisti, ale baví nás cestování na kole… tak snad ta Abula nebude tak hrozná a zvládneme to teda:)

            0 0
        • Zbyněk  

          Ahoj,

          Albulu jsem jen 2× vždy od severu na jih a takto to i doporučuji. Severní strana je mnohem pestřejší a zajímavější. KOlem silnice vede souběžně železnice se spoustou viaduktů (jezdí tu i „Ledovcový expres“). Nejznámější je ten u Filisuru. Hezké je to už ve spodní části, kdy silnice na chvíli vede v kolmé skále. Mně osobně se nejvíc líbila střední pasáž cca mezi 1500–2000 metry. Závěr vede takovou skalnatou pustou krajinou s charakteristickým trojvrcholem v popředí. Nahoře je chata a jezírko, dál silnice chvíli vede skoro po rovině a pak prudce klesá do údolí ( výhledy na protější svahy Engadinu. Celkově je stoupání od severu docela výživné s velkým převýšením zhruba 1400 metrů, ale najdou se tam i odpočinková místa. Hezké jsou i vesnice, kterými se pojíždí např. Bergun, Preda). Julier je spíš průměrný kopec sjízdný i pro nákladní dopravu… nicméně vrcholová partie je docela hezká. Je to taky jeden ze čtyř nejstarších doložených přechodů přes Alpy. Fluelapass se mi moc nelíbil.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.