z 3 převodník na 2 převodník

97 nepřečtených
  • Marek4455

    Zdravím vás bikeři,

    chci přejít z 3 převodníkového 3×10 na 2×10. Nicméně se chci zeptat na rady jaké převodníky vybrat. A to hlavně KOLIK ZUBŮ. Mám na stávajícím kole původní převodníky a obyčejné kliky deore, vzadu XT kazetu a XT přehazovačku. Starý smyk přestává sloužit a chci přejít na 2 pilu. Mám na to nachystaný 2kový XT přesmykač.

    Další věc je, že nevím jestli je třeba kupit i nové kliky a jestli je vůbec deore klika z 3převodníků přepracovatelná na 2 převodník? Popřípadě jaké rozměry a rozteče si hlídat a podle čeho poznat? V podstatě rady a tipy od těch co už to dělali. Děkuji za tipy všem.

    0 0
    • novas752  

      Tady si proměř jakou kombinaci zubů potřebuješ s ohledem na požadovaný rozsah rychlostí.

      Zkombinuj s omezenim přesmykače maximální velikostí a maximálního rozdílu převodníků.

      Kliky z 3× na 2× by nějak zbastlit šly – malej převodník nechat, velkej vyhodit a střední zvětšit.

      Akorát bys dostal špatnou řetězovou linku (Střed převodníků by byl vzhledem ke kazetě moc „dovnitř“ kola. Na trojpřevodníku taky nejmenší pastorky neřadíš v kombinaci s prostřední plackou), takže by bylo potřeba přesunout podložky pod středovym složenim z levý strany na pravou (pokud tam jsou a pokud by nehrozil kontakt pravé kliky s rámem). Koupit kliky na dvouplacku je jistější.

      0 0
      • šlapatko  

        Akorát bys dostal špatnou řetězovou linku (Střed převodníků by byl vzhledem ke kazetě moc „dovnitř“ kola.

        S tímhle si dovolím nesouhlasit. V jiném vlákně se podložkují převodníky, aby řetěz nepadal při točení dozadu.

        Na dvouplacce jezdíš na velkou celou kazetu. Na malý většinou od půlky nahoru (až na vyjímky )

        Na trojplacce a prostředním převodníku se jezdí celý rozsah kazety.

        0 0
        • novas752  

          Celej rozsah na prostřední teda slyšim poprvé.

          Na 3×9 používám s prostřední 3,4,5,6,7, občas i 2 a 8, ale 1 a 9 nikdy.

          Na 3×10 v podstatě to samý – 3,4,5,6,7,8 a občas 2 a 9, 1 a 10 nikdy.

          Je to tak logický, při řazení víc do kraje se převody už stejně překrývají s krajníma plackama.

          A když jen odstraní velkou placku (a zvětší prostřední), těžko mu může začít padat řetěz dolů (= jedině z velkých pževodů), když se s malou plackou „nehýblo“.

          0 0
          • šlapatko  

            Ochuzuješ se o převody. Kratší kopce je lepší vydrtit na velkou, než si hrát s přesmykem. Vycházím ze své praxe, ne s katalogu.

            0 0
            • novas752  

              Taky vycházim z mé praxe. :)

              Většinu času jezdim na 3×9 (26" 22/32/44 – 11/32) a standartně řadim přibližně tak, jak je černě vyznačeno v tý tabulce.

              Víc, než 1–5 neřadim nikdy (většinou jen 1,2,3, občas 4 a zřídka 5), malou placku používám jen v prudkých kopcích.

              Na střední občas i 2 a zřídka 8., používám na většinu ježdění v terénu i na silnici.

              Na velký většinou nepoužívám ani pětku – jen 6,7,8 a 9, používám na lepší sjezdy v terénu a roviny a sjezdy na silnici.

              Mám to zautomatizovaný tak, že to tam pálim automaticky kdykoliv, kdekoliv, aniž bych o něčem přemýšlel. 6e bych neustále skákal mezi převodníky se téměř nikdy nestane.

              Převodové poměry na sebe plynule navazují – když řadim plynule od minima do maxima, tak takhle: 1–1, 1–2, 1–3, 1–4 (občas i 1–3 > 2–2) > 2–3, 2–4, 2–5, 2–6, 2–7 > 3–6, 3–7, 3–8 a 3–9.

              0 0
              • šlapatko  

                Hlavně že nám to oběma vyhovuje. !

                0 0
              • Singlespeed  

                Řekl bych, že drtivé většině béefáků je tento podrobný a svědomitě vypracovaný popis co, jak a kdy řadíš naprosto ukraden, ale to, samozřejmě, neva :-).

                0 0
                • novas752  

                  Tak kdyby měl někdo problémy s řazením. :) Z té averze vůči přesmyku to tak často vypadá.

                  0 0
                  • Espen  

                    Tvl, vy dva jste z toho zas udělali kovbojku :-D.

                    0 0
                    • šlapatko  

                      šak jo, marodím a mám hafo času.

                      0 0
                      • novas752  

                        Nápodobně. :))

                        0 0
                        • Espen  

                          Přečíst si vaše poznatky ještě před tím, než bych se do výměny pustil, tak se do ní radši ani nepustím :-D.

                          Minulý víkend jsem předělal mou 26" z 3×9 na 2×10. A bez problému. Pod šrouby do převodníků jsem dal podložky za 4,– Kč, rocking jsem nechtěl. Ani přesmykač jsem nemusel nijak výškově stělovat. Velká pobere 9pastorků od spoda a malá 9 od shora. Takže naprostá spokojenost.

                          0 0
                • wego1991  

                  Jelikož je nejspíš novas posledním členem bf s 26 a s převodem 3×9, tak asi ano :)

                  0 0
          • okam_z_brna  

            No děláte z toho dost vědu borci. Na 26ce biku s kombinací 3×9 jsem jezdil 80% na prostřední placku (42–32–22 kliky a 11–32 kazeta) a vzadu řadil komplet celou kazetu. Jak již bylo řečeno, kratší kopce se dají vyjet „na dvojku“ a je to lepší, než se ***** se smykem. Na horizontu nacvakáš vzadu a jedeš. Vpředu velkou jsem dával výjimečně, protože to už musí být šlapavý sjezd. Vpředu malou jen občas na závodech, tady co jezdím, tak nic.

            Vliv na výdrž kazety, převodníků nebo řetězu to vliv nemělo a řadilo to naprosto v pohodě.

            Dokonce minulou zimu mi totálně zatuhl smyk a celou zimu, cca 2000 km jsem odjezdil na dvojce, protože smyk prostě neřadil. A dalo se to, člověk aspoň jede hezky kadenci, která se má jezdit. Rozhodně mě to nelimitovalo.

            A ke klikám, než bastlit nějaký převodníky a kupovat a řešit řetězový linky, koupil bych rovnou celý nový kliky, třeba SLX nebo už aji novější deore by se daly sehnat. A nebo low budget kliky Force, ale ty jsou těžší

            0 0
      • Marek4455  

        Díky.

        Naměřil jsem kliky 24–32–42-a kazeta je 11–36.

        Vycházel by mi docela dobře převod 28–40? Bydlím pod hostýnskýma vrchama, tak mě zajímá jestli to nebude moc „tvrdé“ nebo naopak. Co myslíte?

        0 0
        • novas752  

          Tak to musíš vědět ty co ušlapeš a co ne. :)

          Když si to zadáš do té výše zmíněné stránky, tak dole uvidíš tabulku kadence/rychlost (Při běžném ježdění se pohybuješ mezi cca 70 a 100rpm).

          Já bych třeba jako nejlehčí převod nechtěl nic těžšího, než 7,5km/h při kadenci 80rpm.

          Naopak jako nejtěžší převod nic lehčího, než 45km/h při kadenci 100rpm.

          Ale tobě ty rychlosti asi budou vyhovovat jinak – jiný styl jízdy, trénovanost a terény.

          0 0
      • Rubi  

        kdybys obcas drzel hubu, udelal bys lip :-)

        ja to tak jezdim a je to absolutne bez problemu ;-)

        0 0
    • Espen  

      Když to napíšeš do vyhledávače, vyskočí ti spousta vláken. Nebo na YouTube to napiš, taky je tam spousta videí. Nejčastěji se používají převodníky 38/24,na bazaru spousta lidí prodává.

      https://youtu.be/ePVBnoaetPk třeba. Zrovna min týden jsem to dělal. Není to žádná věda.

      0 0
    • šlapatko  

      Vozím dvouplacku, předělanou s klik 3×10. Malý převodník 28, velký 42. V mém případě jsem neměnil ani přesmyk. Výška sedí, jen jsem dotáhl doraz. S menšími převodníky budeš nejspíš potřebovat nový přesmyk.

      S převodníky moc neporadím. Musíš sám vědět jaké převody jezdíš. Největší ******* na dvouplacce je špatná velikost převodníku a kazety. Kazeta je ideální 11–36 dnes bych vzal i 11–40 nebo 11–42.

      Převodníků jsem zkoušel hromadu. Vede 42–28 a 24–36. Taky jsem jezdil 24–38 26–38

      Na trojplacce v terénu nejvíce jezdím prostřední placku 32. Na střední převodník vyjedu kde co.

      Při variantě 24–38 26–38 jedu do kratšího kopce, kousek před horizontem mi dojde, shodím na malou a po chvíli zase nahazuju na velkou. Prostě časté řazení na přesmyku.

      Varianta 24–36 , jedu do kratšího kopce a celý ho vyjedu. Nahoře jen shodím pár pastorků na kazetě.

      Nevýhoda velkého talíře 36. Rychlejší sjíždění krajních převodů 11–13–15. V okolí Olomouce je samá rovina, za terénem musím zajet.

      Varianta 28–42, jedu do kratšího kopce a hned dole řadím malý převodník 28. Převodník 28 nahradil prostřední převodník s trojplacky. Převod 28–36 je na hraně, ale vyjedu vše co dříve. Na velkou 42 jezdím delší přesuny. V Pomoraví mohu pojezdit 100km a malou nepoužiju.

      K variantě 28–42 by perfektně seděla kazeta 11–42. Dalo by se daleko více věcí vyjet na převod 42–42. Na dvouplacce mi sedí když je velký převodník stejně velký nebo menší než největší pastorek na kazetě.

      Za mě 42–28, dobrá varianta pro Olomoucko, Polabí atd. V Beskydech trochu trpím.

      24–36, pro mě ideál do Beskyd. Na dlouhé přejezdy po rovinách to moc není. Dříve odchází krajní převody viz výše.

      Mám to vyzkoušené na MTB 26, nyní jezdím 27,5. Minimální změna. Na 26ce zadní plášť 2,25 (vysoký). Nyní na 27,5 podvyžive­ná 2,1.

      Omlouvám se za dlouhou slohovku. Někomu to třeba pomůže. Ostatní mohou ignorovat :-)

      0 0
      • scalar  

        Vzhledem k tomu, že je to v podstatě na 26" kolo, tak to můžeš přidat Jiráskovi ke Starým pověstem českým :-)

        0 0
        • šlapatko  

          U 29tek mi bude stačit 24–36.

          0 0
          • oddie  

            Koketuju taky z vyzkoušením dvojtácu místo troj, akorát z toho co tu mám po ruce bych dal dohromady převodníky akorát 22–38 :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zkouael jsem a ten skok je vazne napytel…

              0 0
            • scalar  

              24 z. SLX převodník nestojí moc přes stovku.

              0 0
              • pajusb  

                Koupil jsem kliky XT 24–38 a obsahne to všechno. Je to v pohodě. Ovšem 29". Smyk to vezme.

                0 0
                • Petr L2  

                  S jakým smykem ti to běhá?

                  0 0
                  • Lišák  

                    Mně běhá 36 / 22 se smykem SLX pro dvojplacku naprosto v pohodě. Takže při stejném skoku 14 zubů by to mělo řadit stejně.

                    0 0
                    • Petr L2  

                      To mě smyk pro dvojplacku běhá na dvouplacce taky vpohodě, spíš jsem myslel v souladu s tématem diskuze, že pajusb tam má původní přesmyk pro trojplacku a proto mě zajímalo, jaký typ to je.

                      0 0
                  • pajusb  

                    Mam tam XT 785 2*10

                    0 0
                • oddie  

                  Taky jsem koketoval s celýma klikama, ale zase vyhodit 4,5 jen za kliky, když ty současné jsou OK…

                  0 0
    • Marek4455  

      Co si myslite o koupi xt klik se zuby 26×38 jak se na tom bude jezdit neni to na 26 kolo moc lehke? Jaky bude pocit na tom jezdit oproti 3kolce 42–32–22? Nekdo tu daval ten asi anglicky obchod kde na to maji slevu a je to asi a 2500 to by me to i s naradim vyslo na 3tis a to se bude jeste hodit.. bylo by asi lepsi mozna koupit 28×40? Ten uz ale bohuzel za tu cenu neni.. mam vzit 26×38 nebo se porozhlednput po necem.jinem?

      0 0
      • novas752  

        Tady si to můžeš porovnat sám. Naklikáš tvoje zuby a dole ti vyjde rozsah rychlostí v závislosti na rychlosti šlapání.

        0 0
        • Marek4455  

          Diky uz to sem nekdo daval. Me ted slo spis a ten samotny pocit z jizdy. Nez o matiku. Jinak na vymenu toho hallowtech 2 potrebuji ten plastovy shimani klic a kovovy klic na utazeni misek?

          0 0
          • novas752  

            Tak to právě zjistíš z toho. :)

            Když tam je minimální rychlost např 10km/h (extrém), tak to bude dost těžké (budou ti asi chybět lehké převody), když bude maximální pod cca 40–45, bude to možná moc lehké.

            Jinak pocit z jízdy je úplně stejný, akorát prostě trochu jinak řadíš.

            Jj, některý klíče maj tu plastovou nástrčku přibalenou (např. ten od Super B).

            0 0
          • MlokCZ  

            Vždyť tam přesně uvidíš o jaké současné převody přijdeš. Konkrétně přijdeš o půl převodu u nejtěžšího a jeden a půl převodu u nejlehčího. Tak si vyzkoušej neřadit nejtěžší co máš teď a dva nejlehčí co máš teď a když to půjde, tak to u 38/26 bude už jen o chlup lepší (o těch půl převodu).

            Jedna věc je ale rozsah, ten je takhle jasný předem a není co řešit.

            Druhá věc je chybějící prostřední placka. Přechod na dvojplacku může dopadnout dvěma způsoby:

            • na dvojplacce odjedeš většinu na velkou a malou dáváš minimálně a výsledkem je mírné ušetření řazení na plackách a bude přechod na dvojplacku k lepšímu
            • na trojplacce jsi jezdil většinu na prostřední a po přechodu na dvojplacku budeš nejvíce času přesně mezi plackami a tím dojde naopak k velkému navýšení řazení na plackách a přechod na dvojplacku bude k horšímu (a ještě přijdeš trochu o rozsah)

            Já jsem třeba dvojplacku po vyzkoušení zase hned vyhodil (bylo to pro mě daleko horší) a vrátil se k trojplacce.

            Jiná věc by byl přechod na 2×11. Tam se získá na velké placce rozsah vzadu, který pokryje to co bylo předtím na trojplacce na velké + prostřední, takže je to vždy výhoda, protože u každého už dojde k omezení řazení na plackách. Ale to je dané navýšením rozsahu kazety. A současně to umožní mít menší skok na plackách.

            0 0
            • oddie  

              Ježiš nestraš, zrovna chci překopávat 3×8 na 2×9, tak doufám, že to taky nebudu muset vracet…

              0 0
              • MlokCZ  

                Je to individuální dle výkonosti a toho co jezdíš. U 2×9 asi budeš dávat ještě o chlup větší skok mezi plackami. A pak pokud dojde na situaci chybějící prostřední placka, tak to bude ještě horší (nejen časté řazení na plackách, ale ještě k tomu dorovnávání vzadu toho velkého skoku). A menší rozsah devítkové kazety to také ještě o trochu zhorší.

                Většinou to funguje dobře (2×9 nebo 2×10) u nabušenců, kteří prostě odjedou 90% na velkou.

                Trochu to můžeš odhadnout předem dle toho co na trojplacce jezdíš, tedy jak moc času odjedeš na jakou placku.

                Mně smí na kolo dvojplacka až s kazetou 11–42. To je pro mě právě potřebný rozsah, který zajistí, že i já už odjedu většinu na velkou (a současně umožní 10z skok na plackách, konkrétně by mi vyhovovalo 36/26 + 11/42).

                0 0
                • oddie  

                  Dvojtác 38–24, 9-kolo 11–34. Aktuálně je trojtác 22–32–44 a 8-kolo 13–34 (předtím 12–32), a nejčastěji jsem jezdil prostřední s tím, že bylo třeba dost často dávat velkou, prostě nejčastěji jsem se pohyboval právě na tom rozmezí řazení vpředu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na jedné straně (těžší převody) si pomůžeš. Tam ušetříš to předchozí častější řazení střední/velká. Na druhé straně (lehké převody) si pohoršíš. Tam kde jsi stačil s 32/34 převodem, tak budeš teď muset už dříve shodit na malou vepředu.

                    Celkově odhaduju, že na tom budeš mírně lépe (ohledně řazení na plackách) pro tu dvojplacku.

                    Ještě také nezapomeň na životnost. 8-čka vydrží o dost déle než devítka + díky dvojplacce to zase vydrží ještě o trošku méně (na trojplacce si jezdil i dost na velkou, na které vše vydrží nejdéle a navíc to bylo současně ještě se zařazeným větším pastorkem).

                    a proč to vlastně předěláváš na devítku? Nevidím jediný důvod proč dávat devítku a ne rovnou desítku a jen samé nevýhody. Devítka nevydrží více než desítka. Pokud dáváš Shimano, tak desítka Shimano je o hodně lepší než devítka (u Sramu chodí devítka super a je možná o chlup lepší než desítka).

                    U desítky bys měl 11–36 kazetu, která je lépe odstupňovaná a navíc bys tam měl tu 36tku pastorek, která by zase o něco zmenšila to zhoršení na velké placce pro lehké převody.

                    0 0
                    • oddie  

                      Devítka mi tu zbyla – všechno, na desítku bych musel dokupovat řazení, přehazku i kazetu. Ale možná to nakonec i tak dopadne, uvidíme.

                      0 0
                      • oddie  

                        Kazetu vlastně nemusel, tu můžu složit vršek z xtr a spodek z hg50 :)

                        0 0
                      • Lišák  

                        Já zkusil přejít z 3×8 na 2×8 a přišel jsem jen o jeden a kousek nejtěžšího převodu. Tím pádem se mě řazení posunulo o ten 1 a kousek, ale naprostá pohoda.

                        0 0
                    • palo7  

                      zajímá mně životnost a funkce 2×10 vs. 2×11 u Shimana XT. Dokážeš posoudit? Nemůžu se rozhodnout jestli 2×10 s 38/24 a kazeta 11–36 (případně více), nebo 2×11 s 38/26 (což ale stejně nevím jestli jde předělat převodník a jestli to dá ten nový přesmykač) a kazety 11–42

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Co si představuješ pod pojmem životnost? Je to de facto to samé, jen u jedenáctky je přidaný velký pastorek z hliníkové slitiny. Funkce je taky de facto stejná. Pocit na řadicí páčce může být trochu jiný (jedenáctka mi přijde gumovější), ale to nemá vůbec na nic vliv, neurychlí tě to ani nezpomalí, je to jen subjektivní pocit. Jednoznačnou výhodou jedenáctky je větší rozsah kazety, tedy o něco menší potřeba řazení mezi převodníky.

                        0 0
                        • palo7  

                          psal o lepší životnosti 8čkové kazety, tak jsem uvažoval jestli i zde není rozdíl? Přece jen asi řetěz a snad i kazeta jsou tenčí? 10 jde taky koupit 11–40/42, ale stejně se asi nejezdí takové křížení, tak nevím jestli to omezí to házení na plackách?

                          Co ta možnost předělat 2×11 jiné převodníky a schopnost tohoto zvládnout přesmyk?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Křížení ničemu nevadí. Úzké řetězy jsou na to dělané a mnohem více zkracuje životnost ježdění menších placek.

                            U 2×10/11 jezdíš na velkou celou kazetu a na malou se toho jezdí co nejméně (tedy tak 3–5 největší pastorků).

                            0 0
                      • Rubi  

                        novy presmykac ma rozsah 10z

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Na opravdu pořádné hodnocení životnosti jedenáctky je ještě brzy. Sám ji nejezdím, takže dle sebe ani hodnotit nemůžu jako 8 vs 9 vs 10.

                        Funkčně je to podobné.

                        Ale nevím proč chceš ten větší skok u 11. Když vezmeš 38/28 + 11/42, tak dostaneš zcela totožný rozsah jako s 38/24 + 11/36. Na jedenácte je právě super to, že konečně dává pořádný rozsah s dvoujplackou s ne příliš velkým skokem na plackách.

                        Já bych určitě vzal jedenáctku (s převodníky s rozdílem 10 zubů).

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Právě proto nabízí Shimano jedenáctku takto koncipovanou. Zrovna kombinace 38/28+11/42 mi připadá jako dotažené řešení pro 29-er bajky s dostatečným rozsahem převodů pro všechny.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak já bych na 29" třeba bral 36/26 + 11/42, ale to už je detail. Aktuálně vozím 22/30/40 + 12/36. A to je ± stejný rozsah.

                            Už by se mi takhle dvojplacka konečně líbila, ale zase na druhou stranu ten přínos oproti tomu co vozím nestojí za ty peníze, kolik by to stálo vyměnit + bych pořád ještě přišel o ten začátek 12–13 na kazatě (který mám rád).

                            Mně nikdy řazení na plackách nevadilo, takže to ušetření řazení mezi střední a velká není pro mě žádné velké terno.

                            Jednoplacky se asi jen tak nedočkám. Úplně nejmenší rozsah co bych zkousnul je 500% u Eaglu, ale ne s tím odstupňováním co tam je. Na to bude potřeba aspoň třináctka nebo lépe čtrnáctka.

                            0 0
                            • oddie  

                              12–36 tu mám 9sp, tu bych tam mohl dát, pokud nechám trojtác :) pokud by tu 36 pobrala 9sp SLX přehazka, ale to by asi mohla.

                              0 0
                        • palo7  

                          jde mně o fulla 27,5 a právě se bojím že 24–36 a tím i 28–42 je pro mně málo a tak spíš uvažuji o 38/24 a kazeta 11–40

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Nech trojplacku a nemusíš nic řešit a ještě ušetříš. Přecházení na dvojplacku pro tebe nemá žádný význam.

                            0 0
                            • palo7  

                              stavím nové, tak si můžu vybírat a cena u sady 8000 je jen o cca 2000 více. Což nechci vyhodit, ale kdyby to mělo být znatelně lepší ......ale zatím to spíš vypadá na XT 2×10 i s osvědčenýma BR-M785

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Pokud stavíš nové, tak by použití staré sady 2×10 nedávalo smysl. Pokud si nevíš rady s převody, jakože zjevně nevíš, není nic jednoduššího než to postavit na 3×11 a bude vše naprosto ultimátně vyřešeno, nebudeš nic řešit jen jezdit.

                                0 0
                                • palo7  

                                  zajímavý názor, ale 3× mně přijde podstatně zastaralejší než 2× něco (a 3× se mně nelíbí). Nemusím být in, takže mně použití starší (osvědčené) sady neděsí :-)

                                  0 0
      • allrose  

        za mě ano,ale nevím kde a co jezdíš a jak na tom jsi,neříkám že není použitelné a je to o zvyku

        měl jsem na 27,5 40/30/22 přešel na 38/24,nové kolo 36/22 a opět jsem dal 38/24 a spokojenost

        0 0
        • Marek4455  

          Tak budu jezdit hlavne hostynske vrchy les a tak. Na asfalt mam silnicku.

          0 0
          • Lachtis  

            Tak jestli budeš jezdit toto, tak úplně cajk. Já mám zatím taky 26, převodníky 38/24 kazeta 11–36.

            Nicméně kolo mám jediné, jezdím s tím všechno, závody, tréninky a i silnici.

            Na rychlost je to vzhledem k 26 palcům pomalejší a v závodech kde se jezdí rovinky nebo kopce ztrácím. Dřív jsem jezdil 40/24, ale často mi padal řetěz, ale do rychla to už bylo lepší nicméně na 26 palců je do rychla takový ideál 42 nebo 44…

            Každopádně pro Tvé ježdění je tahle kombinace myslím v pohodě, 40 km/h se s tím dá utočit a to Ti musí stačit:-)

            0 0
            • Marek4455  

              Tak jsem objednal ty kliky 38/26 doufam ze budu spokojeny. Nevite jak je to s clem z irska? .. jeste dotaz da se predni radic na shimanu deore prepnout na 2 pily? Misto 3? Popr jak a kde?

              0 0
          • allrose  

            prostě na jezdivější věci budeš muset více točit,ale nebude to mimo „komfortní“ zonu

            možná přijde šok po výměně,ale za čas si zvykneš a přizpůsobíš se,ta 26ka taky nebude na nějaké extra stojky,ale

            mládí tě požene kupředu :)

            0 0
    • snas89  

      Usazeni 2 pily je v podstate tak ze velka jde misto prostredni a mala je tam kde ted.

      Jako velka se asi vetsinou pouziva 38 ale to uz zalezi predevsim na tobe.

      Ja osobne bych koupil novy kliky

      0 0
    • danis7  

      Uvažuji nad přechodem na 2×10. Momentálně jezdím 3×10, přehazku mám XT RD-M786-SGSL, řazení SLX SL-M670, přesmyk SLX FD-M671-A-D a kliky SLX FC-M672 s 40/30/22 zuby. Řazení má přepínač u přesmyku na 3 nebo 2 převodníky. Největší převodník sundám, druhý převodník bych asi dal 36 zubů a malý bych nechal stávající.

      Otázka, pobere stávající přesmyk převodníky 36/22, resp. jaký největší rozdíl zubů pobere? Bude stačit jen dokoupit jiný převodník a největší sundat nebo ještě něco se bude muset vyměnit?

      Jaký bude rozdíl u řetězové linky při převodech 2×10 vs 3×10?

      0 0
      • Jenda  

        pokud to jen trochu půjde, doporučuje vyměnit přesmyk za nějakej side-wing na dvojplacku kterej zvládá rozdíl 14 z (deore nebo starší slx). Těch šest stovek za ten rozdíl ve funkci stojí.

        Problém ale budeš mít sehnat za rozumný peníze 36z placku protože tvoje kliky nemají „běžnou“ rozteč 104 ale je tam nějaká menší. Když jsem řešil to samý tak se vyplatilo koupit nový kliky na dvojplacku a stávající prodat.

        0 0
        • danis7  

          Hmm, pokud to je takhla, t.j nové kliky a přesmyk, tak to kašlu. Myslel jsem, že jen vyřeším převodníky.

          Ten přesmyk by nezvládnul 22/36 zubů?

          0 0
          • Singlespeed  

            Zvládl, ale bude to možná chtít si trochu pohrát s jeho nastavením.

            0 0
          • allrose  

            nespustíš ho dolů a bude ti kolidovat tvar klece

            36/22 mají jinou klec než trojpily ,ale můžeš zkusit a pak koupit smyk 2×

            deore smyk 40/30/22 (typ neznám) šel na 38/24,občas cinknul na kašpara a nemohl jsem ho dát níž a padal ke středu,což vyřešilo kabelové oko pod šroub smyku a ok

            0 0
            • Singlespeed  

              Optimálně dolů ho nespustí, to je jasné. Při troše šikovnosti lze na bajkovou dvojpilu použít de facto každý přesmykač včetně silničního.

              0 0
              • Jenda  

                to jo, jenže vzhledem k tomu jak i správnej normální přesmyk může řadit bídně si myslím, že je lepší těch pár stovek investovat do toho side wing smyku kterej chodí fakt parádně.

                0 0
                • allrose  

                  o tom žádná,alespoň už nebolí palec :)

                  převodníky na 9×mm se už dají koupit,před 3mi roky ani h…

                  0 0
          • Jenda  

            Tak vzhledem k tomu že za placku s roztečí 96 dáš min litr tak koupě nových klik za 2,5 a prodej starých mi přijde pořád lepší varianta.

            0 0
            • danis7  

              Za ty peníze mi to nestojí. Po rovinách jezdím střední placku s tím, že když mám den, tak i velkou. Od 2×10 jsem si sliboval, že bych nemusel řadit střední/velká, ale když to vezmu ekonomicky, kdy to je na novém kole, tak to nemá cenu.

              0 0
    • Quido M  

      mám podobný problém, jako zakladatel tématu – chci osadit kolo (MT/trek 28/29") dvojplackou a 10tikolem, abych se dostal na podobné rozsahy, jaké mám nyní na 26" 3×9, vyšlo mi dle BGC, že bych potřeboval talíře 2/28–40, resp. 28/42 a kazetu 10/11–40… je to reálné a případně z jakých komponent to postavit?

      (nepotřebuju pasovat nic ze starého kola, bude to nopvá stavba, jen přesně nevím, jestli tu nebude zádrhel), pochopitelně i cenové limity nějaké mám… předpokládám, že větší problém bude přehazovačka, ale mohu se mýlit)

      0 0
      • MatS  

        Mrkni na novou sadu Deore M6000. Ale kliky jsou max 38/28. Kazeta je v pohodě.

        http://www.bikeradar.com/…dates-49223/

        0 0
        • Quido M  

          diky… a co tyto kliky?

          Shomano Deore FC-M615 2/40×28, kliky 175 mm

          Shimano SLX FC-M677, 2/40×28, kliky 175 mm

          Shimano SLX FC-M675 40/28 zubů, kliky 175 mm

          0 0
          • MatS  

            Kliky kterékoliv z těch výše uvedených. Jen je potřeba použít přesmykač, který pobere ten rozsah převodníků. Ale to zde poradí lépe jiní. Nebo se stačí podívat do specifikací Shimano.

            0 0
        • Quido M  

          akorat – ddostupnost az v kvetnu :-/

          0 0
      • Marek4455  

        Koupil jsem nakonec xt kliky 28–40 a kazeta 11–36 a jsem spokojeny. I do kopce se s tim da jet stejne jsem nikdy prevod jako je 1×1–4nejel max 2×1. A vysly me ty kliky z chainreacti­oncycles z GB asi na 2800 ve sleve v nedeli jsem objednal a v patek to prislo i s kollicem shimano a tim plastovym na 3tis komplet

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.