Co s tim ?
- Notubes pasku
- Novy rafek
ad 1) nemuze dojit k roztrzeni rafku za´jizdy → tezka presdrzka ?
ad 2) Da se vubec sehnat rafek a kdyz jaka je doba dodani? Tady je nevyhoda, ze ten naboj je specificky tak lze poouzit jen a pouze ten dany rafek.
Co s tim ?
ad 1) nemuze dojit k roztrzeni rafku za´jizdy → tezka presdrzka ?
ad 2) Da se vubec sehnat rafek a kdyz jaka je doba dodani? Tady je nevyhoda, ze ten naboj je specificky tak lze poouzit jen a pouze ten dany rafek.
no stou paskou bych mel strach že se ta prasklina bude prodlužovat a rafek se bude rozjíždět.a rafek podle mě pude sehnat velmi težko
Bohužel máš smůlu, tento ráfek se jako náhradní díl vůbec nedodává (ve výkresu ani nemá katalohové číslo). Můžu vědět, jak se ti to stalo??
no nijak – nevim. jsem prisel na to ze mi to nekde unikalo. az jsem zacal laborovat s tim plastem. mel jsem tam nalepenou tu pruhlednou pasku z notubes, protoze jsem mel malou prasklinku kolem diry ventilku – jak jsem to tu resil pred par mesici. tak jsem to vubec nevidel, az jsem tu pasku sundal, tak jsem uvidel takovou duru.
stari je 3 roky. najeto ca 10tis km
Jo, vzpomínám si, že jsme se o tom bavili. Slyšel jsem, že se to může stát, když moc přitáhneš ventilek. Možná to bylo tím. Ráfek prasklý vinou pádu nebo nějakého nárazu vypadá jinak.
Můžu se jen zeptat, jestli ti za těch 10 kkm někdy rupl nějaký drát a pokud ano, tak kde jsi sháněl náhradní??
Jinak tyto kola se dají sehnat nové přes Ebay za 300–400 EUR.
tato prasklina je ale od ventilku ca 30–40cm vzdalena. s tou prasklinkou u ventilku to nema nic spolecneho – krome treba vady materialu ci tak.
drat mi nikdy nepraskl. jednou jsem jeden nepatrne (skoro nepozorovatelne) v jednom miste ohnul, coz jsem spravil dvema klestema. ale draty drzi dost dobre.
asi to vidim tak:
Dík za info. Držím palce!!!
co navrhujes ?
na každým rohu je opravna litých kol na auta, tak to zkus tam
konkretni znacku ti neporadim, nikdy jsem to nepotreboval:-)
locktite robi taky epoxid, familiarne nazyvany tekuty kov…
su to kovove piliny, ktora sa nejak potom spoja tym epoxidom, udrzalo mi to utrhnuty pin na platformach, takze tomu to by to mohlo pomoct, co sa tyka pevnosti…
ale skor najdi niekoho, kto take uz ma, pretoze minies len malo a kupit cele balenie nie je lacna zalezitost…
Že to udrží PIN v platformě je možné, ale uvědom si na jaký tlak foukaš plašť a ta síla prasklinu v rafku roztahuje. Něco podobného sem zkoušel bohužel to nepomůže. jedině nechat zavařit, ale material je obtížné svařitelný to sem zkoušel nechat udělat taky.
Tak tak, když mě praskl ráfek Dura-Ace, tak jsem si to zjišťoval hodně důkladně, ale nakonec mi nezbylo nic jiného, než vyměnit
takze nedoporucujete objizdet opravny litych nebot je to v dusledku ztrata casu ??
tam snad používají něco jínýho než epoxid s nějakým plnivem. Buď to zvládnou nějak sletovat/svařit a budou schopný odhadnout so to udělá s házivostí nebo ti rovnou řeknou, že to nemá cenu a budeš mít aspoň jasno.
jsem se dival tedka na shimano web a nove 975 uz maji cislo na rafek tzn. by mel byt dostupny jako dil. ty naboje vypdaji ze jsou pouzitelne i z 965. ale tipuji ze dodaci lhuta bude rok a cena bude jako sada kol 965 na ebay :-(
Tak tak. U novějších modelů už to jde. Měnil jsem ráfek Dura Ace a raději se snažím na tuhle zkušenost zapomnět. Ještě připočti prachy za nové dráty…
páska NoTubes to vyřeší, těsnit to bude. otázka pevnosti je jiný problém. teoreticky když navrtáš na konci praskliny malé otvory aby nepokračovala dál rafek by měl držet, ale ruku do ohně bych za to nedal. Měl sem stejný problém na Crossmaxech, ale radši sem ten rafek vyměnil.
páska NoTubes to vyřeší, těsnit to bude. otázka pevnosti je jiný problém. teoreticky když navrtáš na konci praskliny malé otvory aby nepokračovala dál rafek by měl držet, ale ruku do ohně bych za to nedal. Měl sem stejný problém na Crossmaxech, ale radši sem ten rafek vyměnil.
jo u te prisklinky kolem ventilku jsem to vrtnul 2,5mm jak si radil a vypada to ,ze to vcelku pomohlo
taky jsem usilovne shanel ten samej rafek a nikdy nesehnal zadnou cestou, dal by se pouzit i „XT“ rafek, ale dostupnost je uplne stejna… :(
jeste se chci zeptat, zda jsou i jine rafky, ktere maji 24 der, ze by se dal pouzit ten zadni naboj a rafek treba nejaky DT ci Mavic
na Acstary se dávají tuším Vuelty s 24 dráty, ale nevím jestli se dají sehnat kola samotná. A navíc sou to kola šity…
tak kola jsou na vuelta.cz ale nejsou ráfky… takže nic:-/
UFF – proc jsou nova WH-M975 levnejsi (nasel jsem ceny neco pres 18tis kc) nez WH-M965 ???
nechci strasit ale ja bejt tebou poslu ty kola ke vsem certum a setrim na maviky(tam se sice muze stat totez ale de to opravit).Jelikoz na slepenym rafku bych nejezdil krom toho je otazka kdy odejde i druhej
nikde neshanej po japonsku ani holandsku, dyt rafky pro silnicni shimano i campu dela remerx, tak zavolej tam a treba ti pomuzou i s rafkem na xtr
Tak to jsem si myslel taky a pěkně jsem si to zjistil. Je pravda, že hodně ze Shimano produkce ráfků dělá Remerx, ale rozhodně ne nejvyšší modely. Aspoň co jsem zjistil. Navíc tyto kola se už asi rok nedělají, tak i kdyby to dělal Remerx, je už trochu pozdě.
objednam si novy XTR – 975 rafek a spejle. do doby nez dojde tak budu jezdit na soucasnem
resp. nejdrive zjistim cenu nebot par 965 se da poridit na ebay za cenu 11tis kc
Počítej zhruba 8000 ráfek plus 200 za jeden drát. Čekat budeš asi 2 měsíce. Nedoporučuju ti to.
no a jiny 24 derovy rafek ??
Crossmax ma sice 24 der, ale podivne tvary spejli
Fakt nemám tušení, nicméně možná by i ten Mavic seděl – pochopitelně bys potřeboval i nové dráty. Ty stojí kolem 50 Kč (na zapletená kola).
možná bych věděl o Mavic 817 UST na 24 děr, zitra ti to zkusím zjistit. namontovat by to mělo nějak jít.
Ten Motex nevypadá špatně. Za tu cenu budeš mít kolo za litr v cajku.
jenze to je na Vcka rafek, ne na diskove
No jasně, ale myslím že těm kotoučům to vadit nebude:-)) Vážně, myslel jsem, že to bereš jako nouzovku. Být na tvém místě, hodil bych tam něco co nejlevnějšího (ten Motex mi přijde ideální), abych měl kola do rezervy, a tomu krasavcovi, co máš, bych koupil nové 965tky. Nechci vypadat jak hyena, ale dybys pak prodával nějaké dráty z toho rozbitého kola, tak bych nějaké bral…
no kdyz se podivas na www.cyklo-sport.info/…/galerie.htm tak ty kola vypadaji lepe jeste nez ty 965. takze esteticky bych si s 965 pohorsil :-)
no myslim si ,ze kvalitni rafek (Mozna nejak DT swiss jestli je 24 derovy) a kvalitni spice udelaji vysledek, ktery se bude rovnat (mozno skoro tesne) 965
Jsou hezké, ale XTR je XTR… S těma drátama to myslím vážně. Kdybys je nepoužil při přeplétání a měly se ti válet doma, klidně se ozvi!!
to je jasne asi 5 bych si nechal jako rezervu pro predni a zbytek prodal
Super!! Já stavím Rasse CC2 na komplet XTR 2003 a ty kola mi připadají nějaké chatrné, tak by se mi jich pár skutečně hodilo.
na na to jsem se vcera dival na webu. co si slibujes od uhliku ? taky o tom zacinam pomalu uvazovat se mi libi sintesi ramy. tak uvazuji o epic s-works, ten system zadniho kola mi pripada dost dobry
Carbon už jezdím teď (trubky hlavního trojúhelníku + horní část zadní stavby) a nic moc zásadního si od toho neslibuji. Já budu mít CC2 ještě za cenu CC1, takže kapánek levněji, než je současná cena, ale i tak jsou to nekřesťnaské prachy. Nic racionálního v tom nehledej. Myslím, že uvalit prachy za Rasse je lepší než je prochlastat. Myslím že hodně uživatelů BF asi ví, o čem mluvím.
a jinak nevim uz toho mam plne zuby. manzelka, kdyz to uvidela tak rekla „tak to uz nebudes jezdit na kole a budes konecne doma“. Dneska jsem tam vrazil dusi a vyrazil. Na zpatecni ceste jsem ca 3km pred domem pichl predni kolo tak, ze bylo behem 15s uplne prazdne. tak jsem vzteky dosel domu a asi uz toho jezdeni fakt necham
Ale nenecháš. To si říkám vždycky, když se někde vyválím… Asi mám slabou vůli:-(((
Kecáš, nedokážeš bez toho žít, jako většina z nás :-)
…a zaplať pánbůh za to!! Neměl bych do čeho vrážet peníze:-))
Hmm naše uvažování je v tomto směru podobné :-)
myslis ze by to vazne slo tam ty draty nejak narvat, pri konstrukci toho naboje?
Není problém – použiješ originál nipl a necháš si upravit drát (pokud nebude přímý – bez hlavičky). Pochopitelně musí sedět průměr.
Me se neco podobneho stalo u mavicu kolem ventilku. Zpocatku to slo utesnit silikonovým tmelem. Jenze prasklina se porad roztahovala a protoze mam rafkove brzdy, tak to v tom miste zacalo pekne skubat. Podle me jakekoliv reseni bude jen provizorni a docasne, vymene rafku se casem stejne nevyhnes. Navic ta prasklina se mi nezda zrovna mala, predstav si jak ji jeste roztahne nahustenej plast. Ja bych se na tom uz docela bal jezdit.
jak jsi to vyřešil, budeš dávat nový ráfek ?
dal jsem to svarit na vysokofrekvencnim generatoru se specialnim pridavnym materialem. Jak tu nekdo doporucoval je to firma, ktera opravuje nezelezne rafky na automobily. zitra to budu mit, tak tu hodim popis a foto
takto po svareni. trochu se rozhodilo centrovani, tak to musim nechat vyladit
jsem rád, že to moje plácnutí do vody vedlo k snad konečné opravě. Dej vědět jak se změnilo vyvážení kola. Snad to nebude nijak házet.
Njn, to sou ty nevyhody drahejch vypletenejch kol… Nahradni dily sou drahy, shnani se tezko, dlouho trva nez je dodaji a kdovi jestli vubec je dodaji.. Takze pro takovy kola znamena kdyz se ti s nema neco stane, tak je muzes vyhodit :(
Takze po dvojim precentrovani je hazivost i s plastem (2.0) ca 3mm. Na asfaltu je to uz jemne citit. Neni to zrovna 2× luxusni pocit na silnici. Rafky samostatne zrejme nejsou. Uz 3 tydny nemam odezvu od Sh. Lange z Ostravy.
Reseni: 1) nechat jako zimni (do snehu) – nejlepe rovnou cely bike
BTW- jsem silny shimanista, ale do kol uz kvuli nemoznosti dilu nejdu. Ikdyz nove XTR 975 by uz mely byt samostatne i rafky, koupil jsem radeji Cmaxy SL 07.
Prasklina sa bude stale zvacsovat, jedina moznost je vymenit rafik, vsetky ostatne moznosti su nebezpecne…
Lada (14.04.2007 21:30:30) 85.135.121.xxx 1×> XTR WHM 965 – praskly rafek
typl bych že za ty 2 a půl roku to už pořešil :-)
sorry :-)