• houbacz

    Včera se mi stalo, že jsem 2× vyzul bezduše, jednou zadní podruhé přední, vždy při skoku. Netuší někdo čím to může být?

    Tlaky bych řekl že byly ok. Napadlo mne že to může být tím že pláště už nejsou nejmladší. Vzorek sice je jak nový ale už začínají mít drobné póry.

    0 0
    • MirosPikos  

      Pomůže říct jaký ty tlaky byly, jaký jsou to ráfky a pláště a kolik případně vážíš.

      0 0
    • JakeF  

      Kombinace nedostatečnýho skillu, nízkýho tlaku a vytahaný patky/nevhodný kombinace ráfek-plášť. V jakým poměru to bylo, to se asi nikdy přesně nedozvíš.

      V extrémním případě by to mohla být ještě prasklá patka plášťě, ale přední i zadní za den, to už je pravděpodobnost výhry ve sportce…

      0 0
      • Pedro404  

        Jak přesně skill ovlivňuje vyzutí pláště?

        0 0
        • kesu  

          Nijak pochopitelně. Plášť se nesmí zout při správným tlaku z patky nikdy…

          0 0
          • JakeF  

            :D jsi se dočet v příručce, ne? Zout se dá i galda, která je na ráfku nalepená, když se to řádně zaprasí :).

            Nebo jakej je teda ten „správný tlak“ ? :)

            0 0
            • kesu  

              Takovej, kterej je mezi minimální a maximální hodnotou na boku pláště, pokud se UST guma nevydrží na patce a slíkne se, je to blbá guma.

              0 0
              • JakeF  

                Jaktože mi tahle perla unikla? :D

                Zašel jsem se podívat a co mám na předku Shorty, tak minimální tlak 35 psi, aneb 2,4 atm :D. To pak… ehm… leccos vysvětluje… :) Ale jo, dá se souhlasit, že pokud při tomhle tlaku gumu svlíkneš, tak to je blbá guma… I když zase na druhou stranu, váhovej limit nemaj… Tak když je při 2,4 atm zuje 150kg jezdec v bikeparku při nevráceným whipu, je to pořád blbá guma?

                0 0
                • kesu  

                  Na ten váhovej limit bych úplně nevsadil, sice máš pravdu, že gumy maj nějakej takovejhle nesmysl, ale většina výrobců kol má něco kolem 120kg jezdec + kolo. (myslím Trek, Scott, u SC před časem odpověděli, že návrhová nosnost XL V10 byla kolem 120kg.) A zapletená kola ofiko pro UST mají taky nižší limit, Mavic i Fulcrum maj maximálně 120kg.

                  Podle mého je to ale opravdu v té patce a toleranci ve výrobě. Protože některý gumy za boha nešly obout a ani zout ani po několika sundaváních a některý jdou napoprvý blbě a pak se to vytahá.

                  Hele zutí UST gumy na předku v blbý pasáži je dost o hubu, myslím, že by to mělo být 100%. Víš sám co to je ladit to mezi stromama na ráfku… Což sice neznamená, že tak nejde jezdit, takovej Aron Gwin tu gumu na Leogang ani nepotřeboval.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak co jsem tím chtěl říct je to, že ty hodnoty na plášti jsou hodně orientační a pro lehčí jezdce v zásadě úplnej nesmysl… Jinak samozřejmě, tolerance v tom hrajou roli každopádně, ale vždyť to jsem psal: „vytahaný patky/nevhodný kombinace ráfek-plášť“ …

                    A zutí předku o hubu je, už jsem si párkrát díky tomu ustlal, ale myslím si, že většinu těch případů už bych šel na držku i kdyby plášť na ráfku udržel… A kdybych foukal tak, abych to nezul ani při takovejch chybách, tak to zase bude daleko hůř držet a zase si ustelu kvůli tomu jindy…

                    0 0
        • JakeF  

          Úplně jednoduše, když neodtlumíš dopad a pošleš to třeba trochu nakřivo, tak to svlíkneš hned, zatímco čistě bys to v pohodě odjel…

          0 0
        • JakeF  

          Názorná ukázka … Kdyby to neposlal na placku, tvrdě přes zadní kolo a ještě trochu šikmo, tak to guma nejspíš vydržela… A teď mi teda vysvětli, co mohlo za ten zprasenej dopad jinýho, než skill? :)

          0 0
          • Pedro404  

            To video je sice rozmazaný, ale nepříde mi, že by ten dopad byl tak špatnej, aby se měly vyzout bezduše, ať už skillem nebo terénem. Takže mi z toho vychází, že na hovno je materiál.

            0 0
            • JakeF  

              Tak co třeba tenhle ? Ten je vyloženě ukázkovej, to snad udělal schválně – nakřivo a ještě do hrany :D.

              Jinak samozřejmě, já přece netvrdil, že to je jenom skillem… Ale svou roli v tom taky hraje a z mojí zkušenosti většině svlíknutejch gum předchází jezdecká chyba.

              0 0
              • Pedro404  

                Ten už je jasnej, no:)

                Jinak to, že každýmu svlíknutí bezduší předchází jezdecká chyba, se dá tvrdit vždycky, pokud za jezdeckou chybu považuješ, že člověk nepřizpůsobil jízdu tomu, že by se mohly svlíknout bezduše.

                0 0
                • JakeF  

                  A napadá tě nějakej případ, kdy v tom byl jezdec nevinně? Neberu teď vyložený extrémy jako prasklá patka, to mi přijde na 2 gumy za den nepravděpodobný… Já jsem prostě snad neviděl svlíklou bezduši při kolech natočených ve směru jízdy, pokud to nedostalo ránu od šutru/kořenu apod, což je nakonec taky jezdecká chyba. Jinak s tím nepřizpůsobením, ono to taky tak trochu je, tlak si jezdec fouká sám a měl by ho volit podle podmínek nebo pak naopak přizpůsobit jízdu zvolenýmu tlaku, když se podmínky změní…

                  0 0
                  • mirabike  

                    tvl a když chceš změnit směr jízdy, tak to děláš jak??? nebo ty jezdíš jen rovně?? :DDD zase si se do toho chytračení trochu zamotal no… Já myslím, že jezdec se nemá přizpůsobovat a omezovat kvůli technice, ale přizpůsobit techniku tomu, co chce jezdit – kdyby na DH, nebo enduro závodech někdo přizpůsoboval jízdu tomu, aby nesvlíkl bezdušovej plášť, tak by moc dobrý časy nezajel ;-) proč by ty bezduše jezdili, když se s nima podle tebe musí jak v bavlnce a prasit nee ..zeptej se někoho, kdo závodí a jezdí výsledky :DDD

                    0 0
                    • JakeF  

                      Slovíčkaříš (se zatáčením) a meleš kraviny (vše ostatní)… Ono kolo do směru jízdy pokud zatáčíš znamená natočený směrem do zatáčky, chápeme? Se závodama se koukni třeba na loňský rychleby, ty výsledku :).

                      Ono samozřejmě musíš jet tak, abys to neprasil… Koukni se někdy jak jezdí třeba zrovna Jirka Fikejz – neskutečně rychle, ale přitom prakticky čistě, takže to ty gumy zvládaj i přesto, že jezdí opravdu hooodně nízký tlaky. Kdyby na jeho kolo sednul někdo, kdo má ten skill menší a poslal skok stylem jak na videu, tak to svlíkne skoro určitě. A o tom to je… Prasit a „jet rychle“ jsou totiž dvě zcela odlišný věci a často se vylučujou.

                      Ono ty příklady právě krásně ukazujou, proč mám pravdu… Kdyby to bylo jen na tlaku a kombinaci ráfek/plášť, tak by nejrychlejší jezdci museli jezdit tlaky šíleně vysoký, aby gumy nesvlíkli… Jenže oni vozí tlaky právě hodně nízký, což můžou díky čemu? No díky tomu, že na to maj ten skill :).

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ale di ty. Jasny, treba na tom druhym videu to tam vyved solidni kravovinu, ale porad nic, co by melo zout gumu z kola. Ale takovyhle skocky nejsou nic, kde by se mela svlikat guma, kdyz jedes neco odklonenyho a trochu se do toho opres, coz je casto jediny reseni jak rychle neco projet, tak muzes mit nejvetsi skill na svete, ale das gume do boku daleko vic, nez na nejakym nevracenym whipu. Nehlede na to, ze to na tom videu nebyl whip ani z rychliku :) Podle me bys mel prizpusobovat material, kdyz chces jezdit rychle. Samozrejme ze cista jizda je dost podstatna, ale jet ciste neznamena nezariznout gumu tak, ze ji z rafku rves silou jakou na dopadu skoku nestvoris, aniz bys okamzite opustil kokpit. Teda pokud nedopadas do zatacky :)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Fajn… Takže konkrétně na mně mi řekni, jak mám materiál přizpůsobovat… Na svým kole mám DT 471 ráfky a TR Maxxisy, takže celkem slušná a ozkoušená kombinace na bezdušový použití. Stejně vím, že když udělám nějakou kravinu a když jedu nižší tlak a někde udělám kravinu, tak si to prostě odfoukne natolik, že další jízda bez dofouknutí je víceméně nemožná. Bavíme se o cca 2 případech za rok. Mám teda kvůli tomu vozit DH UST gumy nebo 2,4atm (min tlak u Maxxisu) i na mokru? Osobně si radši tu pumpičku vytáhnu a dofouknu to…

                          Jinak jak sám píšeš „pokud nedopadáš do zatáčky“… Když právě pošleš zadní kolo do dopadu šikmo a ještě na ně půjdeš většinou váhy (což je ten případ nedostatečnýho skillu), tak to je přece situace úplně stejná, jen k ní došlo neúmyslně :D.

                          0 0
                          • kesu  

                            Ale tohle je kompromisní řešení, stejně tak jako CELEJ tubeless ready systém. Plnohodnotný UST ( a tím myslím ráfek-ventilek-guma) mělo problémů minimum. Třeba prastarý Hutchinsony UST fungovaly, jenom prostě guma vážila o 250–300g víc než ta stejná dušová.

                            Takže se kvůli váze začaly vozit obyčejný (a následně s jinou patkou) ráfky s páskou a tzn TL ready gumy, který mají tenčí boky (taky to pořád všechno utíká) a jsou lehčí. Tím se ale začaly žvejkat v zatáčkách, tak se vymyslely široký ráfky. To sice řeší částečně žvejkání, ale ne odolnost boku proti proříznutí. Mlíko sice řeší slabou stěnu pláště, ale zase vysychá. Teď se dělají carbonový ráfky s nizoučkou patkou (hlavně kvůli větší odolnosti proti roztlučení o kamení). A jak to tam drží v kombinaci s UST si počkám na aspoň roční sezonu Kachny, pak to možná, ale opravdu jenom možná vyzkouším taky.:-)

                            Takže řešení bylo a fungovalo, ale Mavic na to měl nějakej patent a to v kombinaci s vysokou hmotností odsunulo dobrý řešení do pozadí tohodle kompromisu, kterej neni nikdy 100%. Ale závodní Enduro je něco jinýho než DH kolo. Na závodní použití jde o hmotnost a to zvlášť na obvodu a nejde tolik o životnost, která jde stranou výkonu. DH kolo musí snést vyšší zatížení výrazně delší dobu. Mimochodem, v loni jsme jeli na Špičáku DH trať s klukama na endurech. Rozdíl rychlosti jízdy nebyla kumštem, ale kolem. Nicméně, dolu bez problému dojeli všichni na sjezďáku a sotva každej druhej na enduro kole a důvodem byly převážně gumy, krom prasklý osy zadní stavby CUBE rámu (…). Jenže nejezdím přeci na sjezďáku, abych se omezoval kvůli gumě..

                            0 0
                            • JakeF  

                              Vždyť jo, to se zase shodnem… Ono já věřím, že i kdybych na TLR ráfek dal Maxxisy v DH casing, tak to bude zas jinde, ale ta váha už by byla zbytečná, protože tu odolnost už nepotřebuju a s aktuální kombinací když neudělám kravinu, tak není problém…

                              Jinak na Špičáku jsme letos byli v sestavě 2×DH a 2×EN a pořadí bývalo DH-EN-DH-EN :). Ale na defekty 0:2, ale to zas není tak divný, když DH gumy maj o polovinu víc. Jinak zase, já přeci nikde netvrdím, že by člověk na DH kolo a DH ježdění měl dávat něco jinýho, než DH gumy… Jen prostě na „lehčí“ disciplíny se hodí i lehčí řešení a tam už to je o kompromisu buď jet trochu s rozumem anebo víc foukat.

                              0 0
                              • Pedro404  

                                K tomu pořadí na Špičáku – myslíš předpokládám Struggle? Páč Black Friday na tohle neni moc relevantní.

                                0 0
                                • kesu  

                                  Štrůdl je teď po DH závodech docela slušnej, na můj vkus je to ale už dost pilotáž mezi stromama. S mým vybíráním stopy jsem spíš než s terénem bojoval s šířkou tratě. Dokonce jsem chvílema myslel na tužší vidli:DD

                                  Hele na Špičáku může dobrej jezdec na Enduru klidně sjezdaře zajet, krom pár pasáží na štrůdlu to není až tak moc. Chleba se láme na roletách ve Schladmingu a nebo v Chatelu..

                                  0 0
                                • JakeF  

                                  Myslím všude, i na Štrůdlu… A zrovna na něm mi přišlo, že jsem proti klukovi za mnou na DHčku měl navrch nejvíc, protože v tom bordelu a zatáčkách to začne být víc o technice a je možný, že s těžším a položenějším sjezďákem se tam i hůř manévruje (? nevím, tipuju). Podobně to bylo i v Geissu na FR trati.

                                  0 0
                                  • kesu  

                                    V Gaisu to chce hlavně DH, ta trať je úplně pekelná na paměť, na dvou metrech šířky je krásnej odjezd na jedný straně a na druhý hnusnej dvoumetrovej drop do bordelu a když se to pamatuje, má to neuvěřitelný Flow

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Nemyslíš DH trať? Tam bylo pár solidních dropů a bordelu, a na EN bajk už to byl celkem nářez… Na tý FR mi naopak přišlo, že mi hlavně v tý spodní kořenitý sekci pomáhá 29" EN víc, než by pomoh sjezďák s malejma kolama…

                                      0 0
                                      • kesu  

                                        Protože dolní část FR tratě je po rovině, tam jsou velký kola výhodou..

                                        Myslel jsem DH lajnu, je to možná moje nejoblíbenější DH trať, je tam všechno.. Skoky, dropíky, bordel, dvojáček..

                                        0 0
                          • Mr.Duck  

                            A jaky teda vozis tlaky? Ja s Maxxis ne-TLR s EXO protection vozim ted tusim nejakych 23&27psi, plus minus, tolik to na XC neresim, myslim, ze jezdim jak retard a drzi to dobre. Na DH mi to nefouklo nikdy, ale z LB rafku to nevyzujes ani kdyz tam nemas vzduch zadnej, to od kazdyho rafku neocekavam :)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Když jedu vyloženě XCčko na mokru (ne to tvoje „XC“=DH na malým zdvihu :)), tak cca 16/20 psi po bikeparky na suchu cca 30/35 psi, většinu roku budu někde mezi… Ale beru to orientačně, stejně každá pumpa ukazuje trochu jinak a často ladím palcovou metodou, takže pak čísla už vůbec netuším…

                              0 0
              • kesu  

                Oboje by podle mýho mělo držet, nehodlám se „omezovat“ kvůli bezduším. A s Minionem ST UST jsem taky nikdy nemusel…

                0 0
                • JakeF  

                  Věřím tomu, že kdyby tam měli Miniony ST UST, tak oba ty případy udrží… Jen si myslím, že zrovna na tyhle XC věci ve videích by úplně stačilo to odjet čistě a obešli by se i bez gum 1200g/ks.

                  Jinak ono zrovna na DH bylo odpůrců bezduší snad nejvíc, právě kvůli svlíkání a podfukování plášťů, ne? Se mi nezdá, že by nikdo z nich nezkusil zrovna Miniony, který jsou snad nejčastější gumy, co jsou na DH vidět :).

                  0 0
                  • kesu  

                    Je to pravda, v DH vodách UST gum moc nejezdí.

                    Nicméně, s Schwalbe HD a Minionama UST jsem nikdy problém neměl a zničil jsem je vždycky klasicky proříznutím. Nikdy to nespadlo. Naopak jiné kombinace mi vždycky dělaly problémy. Vše jsem ale vozil na ofiko UST kolech jako je Fulcrum nebo Mavic.

                    Takže trvám na tom, že při správným tlaku nesmí UST guma z ráfku spadnout ani v naprostým extrému.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Ale jo, s tím jsem ochotnej souhlasit… Jen je pak otázka, kde je ten „správný tlak“… Když jedu do bikeparku, tak třeba já vozím okolo 2 atm, vzadu trochu víc, a vím, že s tím můžu zkoušet leccos a udrží to… Jenže když jedu XCčkovou vyjížďku někde na mokru, tak fouknu lehce přes 1atm a vím, že kdybych někde v lese potkal nějaký skoky, tak tam nebudu zkoušet whipy, který neumím vrátit :). Přitom je mi jasný, že někdo lepší by tam v pohodě whip vyseknul, protože to zase vrátí až do roviny, takže narozdíl ode mě to nevyzuje… Už se chápem, co jsem tím skillem chtěl říct?

                      0 0
                      • Rubi  

                        1 atm galusky nebo klasika? Jestli klasika, tak ti asi zajedu zkontrolovat tlakomer… Jinak tomu fakt neverim…

                        0 0
                        • JakeF  

                          Klasika, 2,3" guma na širokým ráfku a s ochranou boků=tužší kostra, to ti dovolí celkem nízký tlaky proti XC užovkám… Paradoxně s galdama jsem musel foukat daleko víc, protože jsou tak uzoučký, že bych byl jinak pořád po ráfku.

                          0 0
                          • Rubi  

                            Jo tak… Takze spis takove usa xc napohodu, rafek malem z fatbiku, nez honim gramy 2,0 xc tenka uzovka, zavod voe…To bych ti asi verit mohl…

                            0 0
                      • kesu  

                        Já jsem tlaky pod 2 bary (ok, když je vysloveně hnusně jdu někam k 1,8) vzdal, protože hrozně roztloukám ráfky..

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          hehe…sem si ted daval jedenu vecerni hrebenovku a predni rafek finkal vic, nez by se mi libilo…nekrete sutry nebyly moc videt…a to foukam predek na 28–33 psi:)

                          0 0
                        • honhav  

                          kolik kluci vazite? ja cca 105 a Na hrII jsem musel jit nekde kolem 2,5 atm aby mi drzeli na rafku a nezmoulali se v zatackach… ma magic marry muzu jit nekde kolem 2–2,2 atm a drzi paradne (kdyz neco nezprasim)…

                          0 0
                          • kesu  

                            jaká verze toho HR2 to byla?

                            Maxxis DH a UST guma je kombinace s hodně pevným bokem, takže se žvejká minimálně, voženo na 23mm ráfku. Ale váží prostě skoro 1 a 1/4kg. TR Enduro gumy s váhou nižší se mi žvejkají všechny.

                            0 0
                            • honhav  

                              27,5"x 2,3 Maxxis High Roller II EXO TR 3C max terra a stejne se mi chova i 60a nebo jak se to jmenuje. Rafek wtb i25. Proste udajne super kombo ale pri tlaku nizsim kolem 2 atm kdyz se opru v zatacce tak se zvejkaj, kdyz je nizsi tlak tak odfoukne… Ale jsem hovno technik a nemam skill…

                              0 0
                              • kesu  

                                HD se mi taky v klopenkách bortí i při vysokým tlaku, ale to je daň za hmotnost, prostě cca 800g guma nemá stejně pevnej bok jako 1250g sjezdový monstrum.

                                0 0
                          • File12  

                            Váha podobná. klasika HRII 32 EXO TR. Takže endurovej. a vozim vzádu 1,8 a vpředu 2,0 atm. Drží a nežvejká se. Je to ale hodně tím, že ráfek Spank oozy trail drží patku jako čert. Při výměně mám problém to odlepit i když je odfouknuto

                            0 0
      • tom xtr  

        Plus bych doplnil pro ten přední plášť možný vliv příliš měkké a málo progresivní vidle.

        0 0
      • gerrard  

        :) ajaj Jake+ skill to je nerozlucna dvojice jak Pat a Mat, to zas bude dlouhe vlakno o nicem :).

        0 0
        • JakeF  

          Skill už jsme dořešili, ale scret si dneska dává maraton :).

          0 0
    • doubleingram  

      Nedavno mi v Brdech ufoukl predni RoRo 26×2,25 evo TR na Crossmax ST UST z asi 2,3 na 1 atm, nemel jsem z toho vubec dobry pocit, pricinu jsem bohuzel nezjistil.

      0 0
    • kesu  

      Já vůl jsem po mnoha letech ježdění DH Maxxisů Minion UST vyzkoušel na doporučení Michelin. Druhý den ježdění mi na kamenech naštěstí v malý rychlosti bouchnul zadní Michelin Wild Grip´R Descent (drátová verze, bezdušová). Bylo to na kameni skloněným cca 15 stupňů bez dalších větších nerovností. Rychlost cca 10km/h. Tlak 1,9 baru měřeno jak pupou tak Schwalbe digitálním manometrem. Ráfky Fulcrum Redfire, plnohodnotný bezdušový ráfky. Tlak byl vyšší než minimální doporučený.

      Rána jak z děla a ještě mi to slouplo nálepku z ráfku. Gumu jsem sundal s viditelně vytahanou patkou a rovnou za tepla vyhodil do popelnice. Totéž se mi stalo v minulosti s Continentalem Vertical UST. Dále budu kupovat opět pouze Miniony na DH a Schwalbe HD na EN…

      0 0
      • scret  

        to je tim, ze nemas proste skill:)))

        0 0
        • JakeF  

          Málo čteš, prasklý patky jsem taky zmiňoval jako alternativu…

          0 0
          • scret  

            spatne ctes ty, nic o praskly patce nepise!

            0 0
            • JakeF  

              „Gumu jsem sundal s viditelně vytahanou patkou“

              Viděl jsi někdy, jak vypadá prasklá patka? :) Když píše druhý den, tak to asi těžko bylo vytahaný běžným použitím…

              0 0
              • scret  

                znova ti to napisu, chapu, ze takhle vecer je to narocny: spatne ctes ty, nic o praskly patce nepise!

                a ano, prasklou patku jsem videl…

                0 0
                • JakeF  

                  Nepíše, odvodil jsem si to z popisu „viditelně vytahaný patky“ při „druhým dni ježdění“.

                  Samozřejmě ještě je i varianta, že si to poškodil při nasazování, pokud chceš naznačit tohle… To já bych si vůči kesu nedovolil ani naznačit :).

                  0 0
                  • scret  

                    tvy dedukce me neustale neprestavaj prekvapovat…

                    Jinak stacilo napsat, ze jsem mel pravdu… neboli zbytek je jen tva hypoteza opet vycucana ze zadele…

                    0 0
                    • JakeF  

                      :) zatímco tvoje hypotéza, že to prasklá patka nebyla, je založena na vědecké studii :).

                      Dedukce je holt věc složitá, vyžaduje vrozené nadání… Ale věřím, že pokud budeš pilně trénovat, půjde ti to jednou i bez něj.

                      0 0
                      • scret  

                        takze chces rict, ze kesu nepozna prasklou patku?

                        „pokud chceš naznačit tohle… To já bych si vůči kesu nedovolil ani naznačit“

                        Tva slova:)

                        0 0
                        • JakeF  

                          Kesu ji velmi přesně popsal, nevidím důvod, proč by to měl výslovně psát… Teda jo, už ten důvod vidím.

                          0 0
                          • scret  

                            takze nastupuje tvoje klasicky pycovani… chapu… hlavne neuznat chybu…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Já pořád čekám na to tvoje vysvětlení co to bylo jinýho, než prasklá patka… Svojí chybu klidně uznám, ale tak musí tu být jiný vysvětlení, který dává větší smysl… Zatím jsi předved akorát hromadu keců a argumenty žádný, občas to okořeníš ostřejším slůvkem, aby sis dodal odvahu, ale to sorry, to o mojí chybě opravdu nijak nevypovídá :).

                              0 0
                              • scret  

                                nesmis tolik presvedcovat sam sebe, ze jsi nejlepsi… nedela ti to dobre na realny usudek…

                                Nekolikrat si to precti, treba to konecne pochopis. Ikdyz o tom dost silne pochybuju…

                                Takze, do ty doby, dokud tu kesu nenapise, jak to skutecne bylo, tu kloucku kopes marne:)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Tak hlavně že ty tu kopeš nemarně :).

                                  Upřímně řečeno, já mám celkem jasno… Kesu mě má tolik „v lásce“, že kdyby jen trochu moh, tak ti to přihraje… Takže jeho dosavadní mlčení, zatímco výš něco psal, naznačuje, že tohle dáš maximálně na remízu, až mě to přestane bavit…

                                  0 0
                                  • mirabike  

                                    psal vytahaný a ne prasklý – sundaval rukou a volný byly obě patky.. byly drátový, takže vytahání je při nekvalitním matriálu reálnější, než prasknutí obou patek – byl jsem u toho a nic prasklýho jsem neviděl.. a jestli chceš zkoumat, tak ten plášť je na Špičáku v popelnici :)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Tak stejně jak scretovi…

                                      Viděl jsi někdy prasklou patku?

                                      O tom právě je, zvenčí to nevidíš, jen se patka naráz o hodně vytáhne, jak praskne… Ale ta vnější guma to udrží pohromadě. Že by se ti drátová patka vytáhla za dva dny tak, že by sletěla z ráfku, to je opravdu hoodně nepravděpodobný i u Michelinu. Zato když praskne, tak to udělá přesně to, co kesu popisoval… Zažil jsem si to na zimáku při jízdě po asfaltu (mimochodem taky Conti) a byla to rána taková, že se přišel podívat i dědek z blízkýho baráku :D. Někde jsem tu tuším dával i fotku, jak dopadla duše…

                                      0 0
                                      • mirabike  

                                        ty si prostě vyvodíš z popisu lidí, o kterých jseš přesvědčenej, že kolům nerozumněj a neuměj na nich jezdit, svůj závěr, kterej je v tu chvíli 100% pravda a ostatní jsou pitomci, protože připouští i jiný možnosti… :D

                                        0 0
                                        • JakeF  
                                          • Takže ta patka se natáhla o 3 metry?!?
                                          • Jsem se splet v desetinný čárce, no…
                                          • Takže ta patka se natáhla za 2 dny o 30 centimetrů?
                                          • Bylo teplo, no, tak se natáhla…

                                          Však já klidně připouštím i jiný možnosti… Třeba mu to na lanovce natáhli mimozemšťani. Podle mě je prostě prasklá patka** výrazně pravděpodobnější**, než že by se drátová patka natáhla za 2 dny o tolik, že sletí z ráfku… Naopak prasklá patka to udělá do 2 vteřin… A co tak píšeš, tak mě utvrzuješ v tom, že jsi prasklou patku nikdy neviděl a nepoznáš, takže to pak těžko něco řešit…

                                          0 0
                                          • kesu  

                                            Ale i kdyby ta patka opravdu praskla, což si nemyslím, tak to pořád značí to, že ta guma je s***ka, vzhledem k tomu, že to dva dny po nasazení drželo bez problémů nebyla to závada z výroby ani blbá montáž.

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              Jasně, ať vytažená nebo prasklá, sračka to byla bez diskuze :).

                                              0 0
                                            • mirabike  

                                              já fakt spíš myslím, že ta volnější patka sklouzla do žlábku a než to stačilo podfouknout tak slítla přes ráfek na druhý straně..

                                              0 0
                                  • scret  

                                    ty ale moc dobre vis, ze to prestane bavit nejdriv me. A ja vim, ze ty vis, takze tu klidne dal pokracuj v masturbaci svyho ega… Prestoze jsem videl uz nekolikrat prasklo patku plaste, zrejme to neni dost, prtze tobe to dokonce bouchlo na kole:)

                                    Mira ti to potvrdil a to byl u toho, tak co chces jeste proboha resit? Nebo budes presvedcovat chlapika, kterej dava v 52letech vetsi pekla nez ty v 25ti, ze tomu vlastne nerozumi a nedejboze, ze neumi jezdit?:)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Možná si ho s někým pletu, ale mám pocit co tu někde psal o ježdění na Špičáku, tak ani na sjezďáku nedává ani to co já na 160ce… Takže „větší pekla“ no hehe :).

                                      Ale když už jsme u toho, co dáváš za pekla ty, když tu pořád máš ty svoje nadřazený přechytračelý kecy? Schovávat se za Míru a lízt mu do zadele, to ti jde hezky, ale pojď s vlastní kůží na trh… Nebo jsi jen internetovej kecálek, co jezdí hovno a ostatní tady kritizuje za masturbaci ega?

                                      0 0
                                      • nomekop  

                                        co takhle posoudit ego na jare v kotech?

                                        Na prvni enduro serii?Kluci sorry, ale zadny Lv jsem jeste nikdy nevidel na startu endura

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Za mě klidně, já tam budu tak jako tak, ale mám takovej pocit, že klukům lajtvílovským zrovna umře babička, jinak by samozřejmě strašně rádi přijeli :).

                                          0 0
                                          • nomekop  

                                            :DDD

                                            kolikaty jsi byl vubec v Rychlebech ?

                                            0 0
                                            • MichaelSimek  

                                              Kuba nedojel, po prvni RZ zjistil ze jsem jenom 11s za nim, tak se vymluvil na rymicku a vzdal to aby neriskoval to ze ho porazim :)

                                              0 0
                                              • nomekop  

                                                ze jo ja si to myslel…

                                                ja se vysekal v 1erzete a od te doby nastipnuty zebra, ale i tak jsem to dojel a 59misto

                                                0 0
                                              • JakeF  

                                                :) :) no teda… To mi nemůžeš takhle kazit výmluvy…

                                                0 0
                                            • JakeF  

                                              Kdy?

                                              Předloni 17 ještě na XC hardtailu s pevnou sedlovkou.

                                              Loni 7 na Enduru.

                                              Letos DNF, přijel jsem s nedoléčenou nemocí, že to bude OK a nebylo… Takže po první RZ konec a zbytek výletu v posteli s teplotou.

                                              0 0
                                        • kesu  

                                          Zrovna v Rychlebech teda byl někdo na 601 a 301…

                                          0 0
                                          • nomekop  

                                            Polka na 301 se nepocita :D

                                            0 0
                                            • kesu  

                                              Já nevím co je enduroserie, nicméně projetí tratí v Rychlebech (nezávodně, druhý den), mi docela dost dalo. Musím říct, že na oči jsem nedal pasáž s kamenitým chodníkem do kopce na tý RZ co se jela z kopce nad superflow trailem, tohle fakt nechápu, jek může někdo jezdit. Šlapat do kopce na rockgardenu jde mimo moje chápání, já jsem zvyklej pustit brzdy a pilotovat:-)

                                              Naopak první RZ mě opravdu bavila, možná trochu zvýšit kamení a přidat skoky a byla by to hezká FR trať. Ale co jsem chtěl říct je, že je úplně jinej pocit jet na oči. Prostě na DH trati čekám, že za horizontem může bejt 2m drop na placku (a taky takový místa třeba v Gaisu jsou), zatímco na EN prostě věříš, že to je postavený tak, aby to šlo projet bez skákání. O víkendu na Špičáku jeli nějací týpci na EN kolech takovou sérii tří dřevěných skoků (první cca 1,5 m do dálky, druhej podobně a do zatáčky) a třetí je ale tak 4m dlouhej hrana hrana. Ze zhora jsou všechny stejný, takže kluci za sebou poslali první, druhej a třetí ten první kluk napálil krkem vidlice do dopadu, druhej do něj a třeti z toho spadnul. Na Monínci nějakej kluk na Scottu genius s malou helmou napálil dolní rádiusovej odpal na takovýho hejníka, že doteď nechápu, že je celej. Tu odvahu vám kluci docela závidím, poslat tam nesmysl na oči:-)

                                              0 0
                                              • nomekop  

                                                rychleby byli super a zavody na oci mam radsi nez enduroserii, tam se peprve ukaze jaky kdo ma kule :D

                                                0 0
                                                • MichaelSimek  

                                                  taky me to naslepo sedlo nejak lip, ja jezdim posrane i kdyz si to najedu, takze to najizdeni nema pro me takovej efekt jako pro ty co si to najedou a pak tam jedou strasny kule, ja to porad jedu jako bych to jel naoci

                                                  0 0
                                              • JakeF  

                                                Oni ty dřevěný skočky na Špičáku jsou taky šílená hovadina, když je neznáš… První krátkej tak, že ho přeletíš, druhej je do zatáčky a na třetí to zase musíš pustit co to jde, jinak nedoletíš… Přitom velikostí je to na EN bajky úplná pohoda, jen o tom vědět.

                                                0 0
                                                • kesu  

                                                  No je to hlavně o tom, opřít kolo a jít se podívat. Já tam nemám rád ten prostřední, prostě polo tráňo do prava nedávám. Ale série je to pěkná, nesmí to bejt moc namoklý, ty kořeny mezi odpaly umí vzít kolo..

                                                  Já tam mám nejradši takovej ten vlnitej dropík v prostředku na Black Friday, to je tak krásnej skok, že i já tam vytvořím ,pro trénovaný oko viditelnej, tríček:-)

                                                  0 0
                                                  • JakeF  

                                                    Já ho jezdím tak, že si najedu odpal zprostředka šikmo na roh a pak to akorát vychází i bez nějakýho dalšího blbnutí.

                                                    Jak jsou ty dva vedle sebe a najíždí se tam tím velkým pod lanovkou? Tam jsem na tom vlnitým napoprvé málem nechal zadní stavbu, zeshora se nezdál tak dlouhej :).

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    Já mám vždycky pocit, že nechám stavbu na tom prvním, už ho moc nejezdím, je tam úplně jedno, jestli to pošleš na hranu a nebo do poloviny dopadu, rána je to stejná. Zlatá chaloupka.

                                                    Ten vlnitej je právě přesně akorát, najedu zatáčku, dvakrát šlápnu a pěkně potáhnu, prostě skok jak má bejt. To ten vedle když to nepotlumíš umí bejt docela rána.

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    nojo, z prostředka doprava, koukám dle fotek, že to taky tak mám..

                                                    http://sarkako.blogspot.cz/…archive.html

                                                    0 0
                                          • nomekop  

                                            Psal jsem na enduroserii:)

                                            V rychlebech ano mas pravdu jedno Lv301 tam bylo, ale Polka( pekny kolecko new 36)

                                            0 0
                                        • mirabike  

                                          já bych jel, ALE – žádná babička, ale práce versus čas – jestli najdu čas a morál se dát přes zimu fyzicky do cajku a zjara něco najet, tak strašně rád.. už jsem chtěl na letošek, zima ok, ale pak se mi to posralo v práci a nic jsem nenajel a celá sezona vypadal podobně, letos cca 1500km :( ..a to se fakt nevymlouvám, enduro mě moc láká (podobnost s rallye:) a chtěl bych pár závodů zkusit a mě čas utíká už hooodně rychle ;-)

                                          0 0
                                          • kesu  

                                            Kašli na Enduro a pojeď v sobotu do Rokytnice!

                                            0 0
                                          • Jarda636  

                                            Pojeď na jaře na enduro do Koutů, taky nemám čas a nikdy dřív na kole pořádně nejezdil.

                                            Enduro jezdim pro zábavu :-)

                                            0 0
                                            • mirabike  

                                              vloni na jaře jsem si projel trať v Sušici – nádhera a hned mě to chytlo, ale taky to, že v letošní kondici bych se jen trápil, abych to vůbec objel, natož se snažil jet trochu rychle.. spíš bych tak 2× za RZ odpočíval, abych to sjel… v Koutech jsem byl letos s DHčkem a tratě jsou tam nádherný.. no mám motivaci na zimu :)

                                              0 0
                                            • nomekop  

                                              prej pro zabavu :D jezdis proto aby si byl furt predemnou :( :DDDD

                                              0 0
                                      • scret  

                                        Ty jsi mi ale filuta, rekni mi z jakeho duvodu bych se mel zucastnit tvyho pomerovani pindiku???:)

                                        To prece neni logicky… Podivej se, kde ta cela trapna debata s tebou zacala.

                                        Stale si stojim za tim, ze kesu nic o praskly patce nepsal, tzn. vaha tvych konstrukci tu ma hodnotu nula nula nic a certis se v podstate jen z toho duvodu, ze nekdo ma opacny nazor, jak typicke:)))

                                        Kazdej na BFku vi, ze jsi nejlepsi:) Sam jsem ti to uz prece psal:) A vubec nemam problem uznat ze jezdis lip nez ja:) Uvedom si, ze vzdycky bude nekdo lepsi! Navic jsem uz ve veku, kdy si nepotrebuju honit ego kolem, autem nebo necim… Na kole jezdim, prtze me to proste bavi:)

                                        A tvoje kopani a certikovsky startovani je jen dukazem, ze byl tvuj „siroko daleko povestny stoicky klid“ narusen:)) A ze precijen tam nejaky cukanicko je.

                                        Ale abych to shrnul a ukoncil, pro mne jses kokutek, kterej si nevidi do huby a ikdyby jsi jezdil jako buh, kokutkem zustanes! Navic (prtze BF nezapomina) jsi takovej bezcharakterni vychcanej kokutek, ze se snazis napr. prodavat do.ebany vyplety s pohadkou „jete po cyklostezce“ a kdyz ti na to tady lidi neskocili, nastoupili tvoje obratny vymluvy a strelba. Tohle chlapecku je pro mne znamka vrchniho hajzla, kterym ses tu sam jmenoval. A tresnickou na dortu tehdy bylo, jak jsi se snazil jeste pomluvit Hnoje, ze ti vlastne blbe zapletl kola! A kdo ma na tohle zaludek tehdy, bude ho mit vzdycky!

                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Tak že ti rupnou nervy až takhle, to bych nečekal :) :) :).

                                          A zase mluvíš o něčem, o čem nic netušíš… Dám ti jeden tip – zeptej se na ty zmiňovaný kola kubada, třeba ti něco poví… Nečekám, že by ses pak omluvil, ale třeba ti aspoň dojde, jaký kraviny jsi tu celou dobu mlel.

                                          0 0
                                        • MichaelSimek  

                                          na to jak se snazis byt ten „starej, rozumnej, co si nehoni pindika“ to tady docela rozjidis, jestli nahodou necuka tobe

                                          0 0
                                    • nomekop  

                                      ja uz ho videl jezdit jirko a nekolikrat a na enduroserii dava dobre…

                                      0 0
                                    • mirabike  

                                      no kdybych měl v 25 biky, jako dnes, tak možná, ale s bikem jsem začal až před 40kou a víc, než XC jezdím tak 3–4 roky a už to moc nejde podle mých představ :) …dnes už se dost bojím, hlavně větších skoků.. ale díky, potěší ;-)

                                      0 0
                            • Josef Panek  

                              Za mě: tady má Džejk péro větší…

                              0 0
                              • scret  

                                ba nejvetsi:))

                                0 0
                              • MirosPikos  

                                Na velikosti nezáleží. Teda říká se to, ale já myslím, že kecaj. Nemusí být velkej, stačí když je pořádně dlouhej a širokej.

                                0 0
    • houbacz  

      Tak to vidim na moji chybu a asi neopatrnost.

      Zadek jsem vyzul tak, ze byl doskok do klopenky a predek tak, ze pri doskoku jsem to vyzul o koren.

      Rafky Weinmann Taurus 2000 Disc Race 32H predelane na bezduse.

      Plaste nobby nic 26*2,25 bezdusove.

      Tlaky tak 2,4.

      Vazim 90kg

      Vidle reba solo air.

      Nezulo se to uplne jen se to odlepilo cimz usel vzduch.

      Odneslo to rameno.

      0 0
      • MirosPikos  

        Proč vlastně vozis bezduse? Vzhledem k tlakum co jezdíš…

        0 0
      • JakeF  

        Bez osobní zkušenosti jenom od stolu bych podezíral ty ráfky, že nebudou na bezduše zrovna optimální… Ten hlubokej středovej kanálek mi přijde, že to nebylo na bezduše zamýšlený…

        Nobby nic pokud není aspoň ve snake skinu, tak taky nic moc, ten se díky měkký kostře žvejkne hodně snadno, zvlášť na takhle úzkým ráfku.

        0 0
      • scret  

        aha, takze za to nemuzou bezduse, ale m.dky rafky:)

        0 0
        • houbacz  

          Mam tu rafky mavic 317 disc budou vhodnější?

          0 0
          • Mr.Duck  

            Vubec ne. Ne-UST Mavic sou na bezduse mizerna zalezitost. Ted sem predelaval mlady 721ky na bezduse, nahodit to slo jedine s kompresorem, a dal sem ji to tam jen proto, ze verim ze DH plast nedeformuje tak, aby se patka musela snazit drzet zapadla, protoze tu tam krome tlaku vzduchu nedrzi vubec nic, coz pochopitelne neni idealni. Jestli na tom skaces, a mas umysly na nejaky vyssi rychlosti, poridil bych na bezduse neco s aspon kouskem rovny plochy pod patkou plaste (WTB, Spank, Stan's a podobny).

            0 0
          • scret  

            ani omylem…

            0 0
          • AleZ80  

            Těch bych se zbavil. Mají vnitřní šířku 17 mm což je pro poctivou 2.25" gumu už celkem málo i při „dušovém“ použití.

            0 0
    • houbacz  

      protože mám smůlu na defekty

      0 0
    • Smazaný účet  

      Můžou za to imigranti a hotovo.

      0 0
    • enregistree  

      Me se to stavalo se schwalbe, kdyz v nich bylo malo mlika. A to bylo porad, protoze ty plaste silene propoustely. Schwalbe jako bezduse (za me) uz ne.

      0 0
      • jw09  

        Schwalbe Snake Skin, které jsou určeny na tubeless použití fungují perfektně. Prolíná verze Lité Skin, která není na tubeless doporučena a mohou tam být další komplikace.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.