Ahoj, nemáte někdo tip, kde v okolí Chebu nebo Plzně nechat zavařit prorezlou díru (viz přílohy)? Prioritou je cena, lakování nepotřebuji a nespěchám na to (nemám problém auto někomu nechat klidně měsíc). Jedná se o Toyotu Yaris 1.0, r.v. 2000.
Ahoj, nemáte někdo tip, kde v okolí Chebu nebo Plzně nechat zavařit prorezlou díru (viz přílohy)? Prioritou je cena, lakování nepotřebuji a nespěchám na to (nemám problém auto někomu nechat klidně měsíc). Jedná se o Toyotu Yaris 1.0, r.v. 2000.
To bych viděl tak na celý prahy:)
… kdyby bylo kam je vůbec navařit :D
Neopravovat, zaretušovat, udělat technickou a pak to 2 roky dojezdit na smrt a poslat do šrotu.
Je to 15 km od Plzně, kamarád hasič, co ve volnu dělá auta, za jeho práci ručim: 774885615. Řekni mu, že jsi od Franty Kydlíčka, on bude vědět.
Neni kamarád hasič z Dobřan? Tady je taky jeden, co ve volnu dělá auta.
Je to Libor ;o)
Díky :-)
mám o chlup pozdějšího yarise, prahy teda nejsou v takovém stavu, ale přesně na stejném místě mi to chytá taky…jak to vidím, asi nechám zas přestříkat tou gumosměsí na zimu :)
pod tou ti to bude vesele kvést dál, pokud už tam máš bublinky, jen to zamaskuješ
jasně, nejdřív s tím zkusím něco udělat…btw nějaké jiné způsoby, jak předcházet?
Pravidelně ( jednou za dva roky) těma sra.. sprejema do dutin a pak už jen hlídat bublinky a za včasu řešit, než se to rozšíří jak rakovina.
Pak samozřejmě mýt v zimě pravidelně jak okolí motoru tak i zespodu (od soli, pod tím bahýnkem naneseným v rozích se taky rzi dobře daří), po mytí nechat auto vyschnout, nechat otevřený dveře, motor, ať to chvilku luftí (Chápu že se to blbě dělá v zimě, ale aspoň když je tepleji)
Nedělat moc autu velké tepelné skoky (z garáže +30 do –10), neparkovat na vlhkém podkladu, nebo podkladu co drží vlhkost (ideálně tráva, tam to auto kvete samo) a nebourat, po bouračce to zrezne vždycky :)
Spreje jsou drahé a nic moc, lepší je nechat to udělat někoho, kdo na to má pořádnou výbavu a umí to.
souhlas
Vystříkat dutiny voskem jo, ale jem za určitých podmínek.
Je zbytečný je stříkat když je hnusně a vlhko.
Ideállní příležitost pro stříkání dutim byla minulej rok v létě-auto bylo tak vypražený od slunka, že veškerá vlhkost nikde a vosk se pak pěkně chytil.
Další prevenci používám že když někde na podvozku najdu nějakou utrhlou ochranou vrstvu tý tlustý barvy tak to hned okolo očistim a zastříknu asfaltem ve spreji. Hlavně si hlídám oloupanou barvu po zvedání auta na prahách.
Takhle vyrezlý nemáme ani 26 leté fávo.
Je to od prarodičů, kteří absolutně s*ali na jakoukoliv údržbu a opravy, pokud to nebylo neodkladné (děravý výfuk apod.). Na nějakou ochranu proti korozi ani nepomysleli a od Toyoty tam toho moc nebylo. Než aby s tím něco udělali, tak si radši koupili nové auto (Sandero)… Najeto to má 100.500 km! Takže po tomto mě pak ještě čekají zadní pružiny a tlumiče (naštěstí celkem levné), nádrž (naštěsté jen povrchová koroze – vyndat (asi v servisu), očistit a přestříkat), pneu (aktuální jsou přes 10 let staré a už nevypadají nic moc) a z vrakáče nový koberec (u řidiče je díra a teče pod něj voda). No, aspoň že to moc nežere (FL-Plzeň za 4.5 l/100 km není problém) :-)
nejhorší je jestli to tam vůbec bude k čemu přivařit a potom nějaká pasivní bezpečnost s timhle když zastavíš na křižovatce a vrazí do tebe bába s nůší na kole tak se to zmačká až k zadnímu oknu :-(
Jinak chápu ve 20 nejsou na takové kraviny jako auto moc prachy, taky jsem jezdil trabantem a co toho vydržel a o moc v lepším stavu taky nebyl jen tím že to bylo bakelitové tak to nebylo z venku vidět.
to auto dej dokupy jak to jen půjde. tyhle malé mršky si neskutečně drží hodnotu. na ježdění po měste je to pro X lidí naprosto dostačující, netřeba velké údržby, malá spotřeba a hlavně po moto stránce ty yarisy ještě z asie jsou moc dobré. výfuk odrezne snad u všech, protože prostě to není na naše podmínky, ale pak stačí jen udržovat :)
A co jako? To o ničem nevypovídá, spíš to, že většina Favoritů je shnilá na prach.
Využiji tohoto vkákna. Chtěl bych přestříkat Dacii olivovou matnou barvou plus nárazníky černě. Asi bych šel do sprejů, ale nemám kde to dělat. Tedy jen takový pokus, zda někdo neznáte nějakého garážového stříkače v Plzni a okolí. Již se nemohu dívat na to, jak mám z boku půl auta tmavé a půl světlé. Nabourala do mě v Dobřanech verbeż a bohužel opět v Dobřanech mi to lakýrníci zničili podruhé a vlastně ještě víc. Tak bych to využil alespoň k tomu, že bych měl i auto ve stylu kola a vůbec tedy design dle sebe. Děkuji.
Zbytečný výdaj, šetři na Bahamy. Btw jsi nějak zapad, ne?
Však jsem to skoro dva roky nechával tak. Ale jelikož u auta trávím stále více času a ten paskvil mi vždy připomene nenáviděné Dobřany, tak jsem se rozhodl, že s tím něco udělám. A nezapadl, jsem takto úmyslně zakopán skrze vodorovnost vozidla.
Hm, spreje jsou většinou na chvilku, autolak ve spreji bez přelakování odrápeš. Na opravy laku, tam, kde je jedno odstín, používáme Ruststop, drží jak helvétská víra. Ale cost-effective to nebude.
Buď rád, že to máš takle. Jestli se chystáš dělat hurá akci, bez demotáže dílů, lišt, oken, klik atd., tak potom teprve poznáš na co se nemůžeš dívat :) O tom, že se ti to bez patričný přípravy podkladu za pár let oloupe ani nemluvim..
No ale opravdu mě to velice irituje, když auto používám jako chatu a domov. Sedím vedle, griluji, snažím se nedívat, ale magicky to přitahuje. Mám již z toho obsesi a to dost silnou. Co s tím tedy? Děkuji.
Přehoď to maskovací plachtou.
Ano, o tom jsem také přemýslel. Ale ta by mi zas překážela v nastupování, byla by tam tma a další věc k tahání s sebou a sušení po desti. Snad nějak vystříhat otvory na dveře, okna, nevím. Ale moc děkuji za tip.
Z druhe strany to mas taky tak?
Z druhé strany je to originál
Elegantni a levne reseni – sedej si z 2. strany :D
A co to spis nechat polepit folii? Nebudw to na veky, ale za par let muzes dat jinou, az vymenis kolo.
platim pivo..
Tak to nech polepit folií. Nevim přesně kolik to stojí, ale počítám, že to vyjde podobně jako odfláklej celolak a vydrží to aspoň o pár let dýl.
Když již, tak bych chtěl přesně tu samou barvu, co mám na kole, tedy matnou olivovou. To asi folie nebude. A ani se mi folie nelíbí, barvu v případě škrábance pak stříknu sprayem, jako to dělám u kola.
Folií jsou miliony, udělaj ti co budeš chtít. Na pohled to prakticky nepoznáš. Oděrky můžeš stříkat od oka i tak. Hnusný to bude na laku i na folii :)
Aha, no ale ta cena… V ghettu mi to zase zničí, tak jsem měl vizi, že vždy přesyknu sprayem, když v něm budu mít přesně tu samou barvu.
Odstín nikdy nebude stejnej. Zaleží na teplotě, úhlu stříkání, ředění, době mezi původní a novou vrstnou.. Oprava „přestřikem“ je vždycky dobře vidět, i když použiješ klidně stejnej sprej.
Nedávno jsem orval kolo, přestříkal stejným sprayem šrámy a je to naprosto bezvadné. To ale asi umí jen matná barva…
Kolo je sranda, to jsou trubky. Na velkých plochách už to taková sranda neni.
Tak to si te asi pozvu na skoleni k nam do lakovny v automobilce. Vymysleli tu na ne matny lak a nejak tam prestriky vubec nejdou a jak je vada na laku tak cely dil znova. Ti budou platit zlatem asi. :D
Koukam, ze cca 1000–1500 na metr. A na Superb je potreba asi 21 metru.
No tak nějak jsem počítal
To musí vyjít stříkání snad na méně…
Za míň než 25 ti to nikdo dělat nebude..
Tak co s tím? Něco na to namalovat, aby se ten přechod světlá- tmavá nějak zamaskoval… Nebo šlo by si nechat namíchat stejnou metalízu do spreje a rozstřikem přechod spojit a pak dovytracena přelakovat?
jestli jde jenom o ten blatník a dveře, vyjde tě nejlevnějc nechat odborně přestříkat jenom tyhle dvě věci a doufat, že líp trefí odstín. To máš cca 3000 za díl, čili 6 celkem.
To by tedy musel být celý bok…
Z hlediska míchání odstínu bude každej lakýrník radši. Ale už si minimálně na 12 tis. Spíš víc, to auto je dlouhý jak tejden.
Děkuji. No a nějaké levné, byť třeba prasecké, řešení není? Třeba ten rozstřik přes přechod a přelak.
Dělat rozstřik znamená v podstatě stejně stříkání minimálně dveří. Prasecký řešení s nadějí na lepší výsledek než jak to vypadá teď mě nenapadá.
No tak za cca tři tisíce by to šlo… jen tedy najít vhodného stříkace…
Trochu ho ******. Ja kdyz mam auto spinavy, tak zadny omlaceny mista nebo rozdily v barve laku videt nejsou ;)
Nějakou špínu ve spreji :)
celolak 56000,– po slevě ze známosti takže folie vede
Cože? Tak to raděj opravdu fouknu sprejem.
A co to vzít normálně z plechovky a válečkem?
Tak to je vyzva. Onuce pojd, to das.
Čekal jsem horší výsledek. Onuce, kup si alkyton a jedem!
…dal bych to… jel bych… ale nemám kde.
Někde zaparkuješ a je to. Plot si taky nenosíš do garáže když potřebuje natřít.
Ono to není tak jednoduché, někde… Stálé počasí, bez prachu, bez vyhánění. To jsem takhle párkrát stál nedaleko Dobřan a zamaskovali mi tam do trávy prkna probitá hřeby. Měl jsem pak ve třech kolech duše. Dobřany, no.
Zas to nedramatizuj. Je to nátěr válečkem obyčejnou barvou na kov. Třeba počasí, dneska by to šlo. A měl bys to i rychle suchý
No ale vždyť to musím očistit, odmastit, zdrsnit, oblepit vše…
No proto ti doporučuju alkyton, stačí obejít to s jarem
Děkuji, musím tedy o tom alkytonu něco nastudovat.
Ty jo jestli to fakt dáš, tak sem pak hoď fotku.
Určitě, ale bude to bůhví kdy, přístí týden jdu na operaci menisku. Pak byrokracie, zda mi olivovou povolí. A pak jestli ještě chytnu stálé počasí. A hlavně opravdu nevím o nějakém blízkém klidném místě, kam bych mohl zajet.
Byrokracie by se konat neměla. Nejdřív to natřeš, pak zajdeš na magistrát, řekneš, že si změnil barvu na zelenou, necháš tam 150,– nebo kolik to teď stojí a odcházíš.
To se nemusí ani na kontrolu do STK? A to se smí být civilní auto ala vojenské? Lvíčky si samozřejmě nalepím dodatečně.
O žádný restrikci nevím, pokud tam nehodláš dávat i nějaký armádní nápisy. Na STK nemusíš, pokud nezavedli nějakou novinku. Můžeš to pro jistotu ještě konzultovat s googlem.
Tak to by bylo super, děkuji.
Hlavně tam ani nebudeš psát olivová. Jenom zaškrtneš políčko – zelená.
Skutečně? Tak to je fajn. No zrovna v týdnu jsem v Sušici potkával Fiátka asi Uno v maskovací kamufláži, prostě šmouhy zelené, hnědé, žluté… Co asi vyplnil za kolonku ;)
Co treba dalnicni podjezd na ceste od nikud nikam u Sulkova?
Děkuji, ale tam je velký provoz i cyklistů a hodně se tam práší. A navíc zrovna tam zajíždí do lesa páni s hodinovými ženami. Ačkoli teď již jen jednou cestou, když nám tam jinak všude dali závory.
dávej si auto z druhý strany
Nemohu, na druhé straně mám dveře zamčené, neb tam je komín z kamínek.
.
Zkus vyrážet do přírody bez té popelnice. Na grilování potřeba není, na spaní taky ne, nádavkem ušetříš, nebudeš se na to muset dívat a zbavíš se obsese. Prostě jen samá pozitiva.
No dobře ale co pohodlí? A jak si zatopím? Navíc v úterý jdu na operaci menisku a pak budu na zázemí auta závislý, těžko bych tahal o berličkách s sebou bivak, když v ghettu být nemůžu vůbec.
Nebo to hodit do Plastidipu. Ten je matný. ;)
Ale hlavně bych to rychle vykopal. Tohle je nejrychlejší cesta, jak přijít o podlahu, brzdové vedení, výfuk…
Co to je Plastidip? Vygooglím. Jej, a proč bych měl přijít… Stojím tak zakopaný teprv druhý týden a zítra stejně musím odjet, končí dovolená.
A tak. Já myslel, že už je to tak dlouho. Protože by to bylo ve vlhku a nevětralo. ;)
Vlhko
Plastidip by pro tebe mohl být řešením. Matné to je, svépomocí bys to mohl zvládnout a drahé to zas tak není, tady např. set na celé auto za osmičku.
Děkuji, ale asi se na to vykašlu, viz níže.
Tak ten platidip je v podstatě fólie a mělo by to pak jít i sundat. Ale zkušenosti s tím nemám. Místo úvah to hledej a YouTube a uvidíš.
měls reklamovat práci lakovny, navrhuju nechat dát folii, ale neni to levný zato to něco vydrží)
Nemohl jsem reklamovat, bylo to na doporučení od kolegy.
Tak to je snad jedno, že je to na doporučení, pokud to udělali blbě a to evidentně udělali, tak by to měli opravit. A nebo rovnou říct, že se na to necítí a nepouštět se do toho, když netrefí odstín? Kdo ti to lakoval v Dobřanech?
Jo a počítej s tim, že i když si to nějak natřeš a budeš mít jinou barvu, tak tě čeká návštěva úřadu a musíš si to nechat zapsat. To platí i v případě, že by si na to dával tu folii.
S tím úřadem počítám. Jinak dělali to ti zde na počátku vlákna doporučovaní. A tehdy mi řekli, že prý časem to vybledne. Nevybledlo. Ono ve skutečnosti je to horší než na fotce. A když jsem to ukazoval tomu kolegovi, ještě se rozčílil, že již po nich nikdy nemám nic chtít. Přitom cenu jsem respektoval. Prostě Dobřany.
Nakonec jsem koupil míchaný sprej a lak opět ve spreji… Výsledek je dokonalý, zbytečně jsem se tím roky trápil.
Poslední fotka je výsledný stav
Ona je to sice děsná prča, to téma o namatlání auta štětkou nebo válečkem, ale zatímco v případě nasprejování kola se v podstatě nic moc neděje, protože stejně nemělo prakticky žádnou hodnotu, tahle popelnice by šla furt ještě jakž takž rozumně prodat i s tím jiným odstínem na lakovaných částech, kdežto po opatlání barvou z toho bude už jen hromada becennýho plechu. Jako člověk se u toho zasměje, to jo, jestli to někdo vymýšlí, tak je docela talent na příběhy, ale pokud je to myšleno byť jen z 1% vážně, je to úplně stejná kokotina jako stavba pilinovýho nesmyslu v bytě, která vedla mimo nesmyslně vyhozených peněz akorát ke zničení menisku…
Máte pravdu, děkuji za usměrnění. No ale co s tím tedy, myslel jsem, že takto zjevně bourané auto je stejně již neprodejné, ačkoli ve skutečnosti tam bylo jen pár drobných promáčklin. Bohužel teď to vypadá, jako by čtvrt auta bylo zničeno. A ještě mi to opravdu pije krev při každém pohledu, připomíná Dobřany a tamní verbež, což nechci.
Takováto oprava sice hodnotu auta snižuje, ale zvláště v případě, že jsou k dispozici fotky před opravou a je vidět, že se nezasahovalo do nosných částí, ale řešilo jen pár věcí na povrchu, to až tak zásadní ztráta není. Co se týká Dobřan, bytu atd., jen bych se opakoval, už mohl být dávno prodaný či pronajatý a Onuce spokojeně přebývat někde jinde…
Fotky nemám. V lakovně slibovali, že to po opravě ani nepoznám