• Trompo

    Zdravim, jak je to s tim vytahanym řetězem podle návodu na netu sem změřil délku x článků a podle naměřených údaju už bych měl kupovat novej, všude naměřim min 133mm, ale nezdá se mi že by to způsobovalo nějaký problémy?!… Opravdu to tak moc ničí pastorky?

    0 0
    • Zdenda CUBE  

      to si piš, a 133 už je hodně :-(

       
      0 0
    • Blade  

      Když se ti to nezdá teď, tak dělej jak uznáš za vhodný… ale až budeš muset měnit řetěz, tak už se ti to zdát bude. Jen tak mimochodem, skoro bych se i divil, kdyby to nezpůsobovalo už teď problémy při novým řetězu, ale pokud je tenhle první, tak možná ani ne.

      1 0
      • Trompo  

        JO JE PRVNÍ A KAZET SE ZDÁ BÝT NAPROSTO V POŘÁDKU.. ALE SKUSIM KOUPIT NOVEJ A UVIDIM

        0 0
        • hribik A1  

          no tak ja ked som v zime retaz dodrbal az do 134 (to tak byva ked si naivne myslis ze na snehu a lade a soli mozes pocitat so stejnym opotrebenim ako v lete…), tiez som na nom nepocitoval nijaky problem, kym tam bol, ale s dalsou retazou bolo treba rovno novu kazetu

          0 0
          • Neddy  

            Já měl taky řetěz na 134, koupil jsem novej, kterej měl 132,2 mm a když se vytáhnul na 132,4 tak už seděl dobře, takže jsem kazetu měnit nemusel, naštěstí.

            0 0
            • hribik A1  

              a nez si ho vytahal, tak si si s tym kolko km odtrpel?

              0 0
              • Neddy  

                No moc ne, chvíli to přeskakovalo, ale jak se to přizpůsobovalo tak se to vytahalo hned… tak asi jen 150 km, ale když víš jak s tím jezdit tak ti to nepřeskakuje a nedělá žádnou neplechu, nesmíš jen prudce zabírat atp. :-D Ale já radši budu trpět než dát několik stovek za novou kazetu…

                0 0
                • hribik A1  

                  no tak 150 km hentak jazdit by mi za tych par stoviek zase nestalo. je strasne blby pocit ked sa uz beztak vlecem 16 lebo viac sa s tym slapat neda, dobehnem tetku co ide 10 a vlecem sa za nou az kym neodboci, lebo nemozem zabrat na predbiehanie

                  0 0
                • Vašur  

                  Když vezmu, že nový má 132,2 mm a vyměnit by s měl asi při 132,8 mm, tak to je rozmezí 0,6 mm. A když se ti vytáhl o 0,2 mm za 150 km, tak životnost je 450 km. To mi připadne dost drahý na to, abych se utěšoval, že se rychle vytáhnul a už nestřílí :-(( Sice se možná na začátku vytahuje rychleji, když se vymačká mazivo z čepů, ale stejně…

                  0 0
                  • Neddy  

                    Zezačátku se vytáhne rychleji, než si sedne, a pak už se tolik neroztahuje… od tý doby uběhlo přes 1.000 km a řetěz má 132,7 mm. Měnit budu při 133.

                    0 0
                    • MARIN  

                      tak rovnou pocitek s vymenou retezu+kazety+ma­leho a stredniho prevodniku :)

                      0 0
                      • Neddy  

                        Rovnou koupím celé nové kliky SLX, už se na ně těším.

                        0 0
                      • Blade  

                        Proč malej převodník? To je ten největší držák kterej na bajku mám :o)

                        0 0
                        • MARIN  

                          Me osobne se sjizdi hvzspeti po strednim. Velky jsem jeste nikdy nemenil

                          0 0
                      • hribik A1  

                        no ja som prevodnik nepotreboval menit ani po tych 134, kazetu teda hej

                        0 0
                    • rf  

                      Při příští výměně řetězu ho zkusím hned namazat. Za prvé HG53 už není z výroby namazán tak jak býval a za druhé doufám, že si rzchleji sedne – co vy na to?

                      0 0
          • Fak  

            hribiku vidim ze mas nove foto v profilu, super!

            prosim ťa kolik asi tak najedes za rok km?

            0 0
            • hribik A1  

              minuly rok to bolo tak 14000, tento rok sa mi pokazil na hajtrovici generator nizkych cisel, tak som to prestal sledovat a pocitat

              0 0
              • Fak  

                ty jo tak to respect! 14 000 je masakr, nechapu jak to casove zvladas, ale klobouk dolu… no  ja mam letos slabou desetinu toho… holt trenuju jen o vikendech, pres tyden na skole a tam nemam bike, snad pristi rok poridim 2. bike a budu jezdit vic :(

                0 0
                • hribik A1  

                  pokial vacsinu z toho najazdis po ceste, tak to naskakuje rychlo. ked mam volny cely den, hlavne cez vikendy, a je pekne, tak to sekam aj po 200, proste sa niekam pozriet, vychutnat si krajinu vzdialenu 100 km od baraku a potom sa zase vratit. u vas v roznove som uz bol napriklad tiez

                  1 0
        • Howgh  

          starej řetěz nevyhazovat. Může se hodit po sléze na ojetý pastorky, abys to využil do úplnýho kaput.

          0 0
    • t29  

      133 je hranice snesitelnosti, spíš ještě víc. na starém crossu mám sice přes 134 a neřeším :) ale na novém biku mám teď tak 132,6 nebo 132,7 a dost mě znervózňuje slyšet, jak řetěz nabíhá na převodníky, takže výměna bude během pár dní.

      0 0
    • Smazaný účet  

      a co by se stalo kdybych jezdil s retezem treba do 135mm?

      0 0
      • Blade  

        Tak znicis kazetu

        0 0
        • Smazaný účet  

          no jo znicim, ale jak? ja mam treba komplet na starym kole mix alivio, acera, asi 6–7t km a uplne v poode to funguje porad

          0 0
      • Neddy  

        myslím že taky i převodníky a kolečka v přehazovačce…

        0 0
      • TheIF  

        Pokud netrháš řetězy tak to nejspíš nic a klidně odjezdíš např 8000km (vlastní zkušenost) a ještě na tom ušetříš.

        Než kupovat 8× řetez (cca 2800kč)  tak pak koupíš jen řetěz, kazetu a převodník(y) a se určitě do 2000kč vlezeš a zrovna budeš moct přejít na C9

        Ja jej mám zatím jen na silničce=Xcéčku a po 1000km ještě ani první zub na měrce, takže to vypadá na dobrou investici…

        0 0
        • MlokCZ  

          I v tvojem případě krátké výdrže řetězů to není tak jasné. 8× řetěz je jen 1600Kč, při výdrži 1000km bych nebral nic dražšího než HG53 (výdrž oproti 73 a 93 je stejně totožná) a ten je už pod 200.

          0 0
          • TheIF  

            Nj ja sem přivrženec SRAMU tak jsem počítal s cenou 971 a řetězy sem měnil radějí dříve než absolovat pak jejich sedání…

            Musím zkusit tu C9 i na bajka, protože na silnici by mi 971 určitě vydržela tak 2× déle přece jen na silnici se nepalí jeden převod za druhým, šlape se rovnoměrně a nejezdí se v takovým bordelu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já jezdil většinou Shimano (a to všechny od HG53 po 93) a občas Sram (když jsem ho dostal s kolem) a výdrž ± stejná, takže beru to co je levnější.

              Jediná C9tka je na tom výrazně lépe, ale otázka je komu se vyplatí a komu ne (zase je 3× dražší než hg53, musí být nové převody, sem tam ojediněle si nesedne ani na nový prostřední Shimano převodník).

              1 0
              • l-e-t-o  

                Za těch 5 let co mám bajka jsem měnil C9 třikrát. Opravdu to je nezničitelný řetez. Ročně najezdím kolem 3000 km. Takže C9 doporučuju.

                0 0
                • MlokCZ  

                  3× si měnil, takže 4 řetězy a cca 15tis. km. To mi vydrží HG53/73/93 taky (vydrží mi necelé 4tis. km) a kdyby mi takhle vydržela C9tka, tak to by byla fakt krize a ne nezničitelný řetěz (u C9 a C10 na silničce jsem nikdy výdrž nezjistil, vždy jsem prodával kolo s původním nepřetaženým řetězem, z toho jednou to bylo skoro 10tis. km).

                  Ale je jasné, že každému vydrží řetěz úplně jinak dlouho.

                  0 0
                  • l-e-t-o  

                    No tady v Beskydech řetěz dostává celkem dost zabrat :D

                    0 0
                  • nooski  

                    Parodie na řetěz od Shimana a 4 000Km? To je jako sci-fi :-D Teda to musíš jezdit nějak extra šetrně, protože mi nevydržely ani 800km a to nejezdím v dešti, blátě a bordelu. Na druhé silničce po 500km už taky vypadá na brzkou smrt. Jo C9-ku jsem měnil na jednici loni a za tu dobu může mít kolem 7000km a šuplara ukazuje 132,05. Opravdu 132,05 ne 132,5 ;-) Pravda potvrzuje to mou teorii o ježdění těžkých převodů, které jsou šetrnější k řetězu. Taky je řetěz pořád čisťounký a není na něm bordel.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To spíš ty ničíš řetězy extrémně. V partě je interval pro Shimano řetězy 1200–4500km, což je už dle cca 10 lidí, tedy už poměrně slušná statistika. Nikdo není pod 1200km a většina je někde kolem středu tedy kolem 2000–2500km.

                      0 0
                      • nooski  

                        Jakto že C-9ka to zvládne? :-) Po 9100km jsem sundal původní c9 a šla na horala. délku měla asi 132,35 teď je lehce přes 132,4 a má dalších 1 500km a to už naopak opravdu bikových včetně bahýnka a koupeli v potoku. Ne. Shimano a Sram řetězy neumí.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já taky netvrdím, že Campa řetězy nevydrží výrazně více. Já to u nich nikdy ani nezjistil, kolik vydrží. Měl jsem Campu 2× na silničce, jednou C9 a podruhé C10. Ani u jednoho z těch kol jsem ani nestihnul ten řetěz oddělat než jsem tu silničku zase prodal :-) A zas tak úplně málo najeto nemělo ani jedno to kolo, ale celých 10tis. to nebylo (přesně už nevim, možná 8–8,5tis.). A u obou při prodeji byl řetěz ještě ve velmi dobrém stavu.

                          0 0
                      • Vhalasta  

                        Kurec, jak to děláš, že odpovídáš do 10-ti minut na reakci na rok starý příspěvek. To máš nějak SW ošetřené nabo jen náhoda?

                        0 0
                        • kubad  

                          otázka: nooski (09.09.2008 21:36:55)

                          odpověď :MlokCZ (09.09.2008 21:43:47)

                          takže sice odpověděl za 10minut ale už před rokem

                          0 0
                    • hribik A1  

                      tak parodia na retaz od shimana HG50 na 7kazete mi v priemere vydrzi tak 6–7tisic, v dazdi obcas jazdim, v blate a bordeli moc nie, ale prach sa tam nachyta (cesty ako prejazd cez bukovany minuly piatok…), uplne cistunky a bez bordelu neni a jazdim skor tazsie prevody nez lahke. parodia na retaz od shimana HG40 ma pravda zivotnost nizsiu, tak 3000 km u mna, ale tieto parodie na retaz od shimana som vzdy vyuzival len v zimnych podmienkach

                      1 0
                • vladaza  

                  taky jsem se nechal zlákat a C9 na bika nasadil /kazeta i převodníky funglovky/, po cca 600 km měrka zapadla na první zoubek, funkce bezproblémová. po jeho výměně můžeš použít původní převodníky a pastorky, nebo něco měníš? říkal jsem si, že bych ještě přikoupil dva kousky a občas je prohodil, taková kombinace by mohla pracovat / v mém případě/ podobně dlouhou dobu, jako u Tebe. v každém případě se asi shodneme na faktu, že lepší řetěz na devítikolo prostě není

                  0 0
                  • vladaza  

                    jo ještě dodám, že mi jakýkoliv jiný řetěz / nejčastěji Sram, Shimano – spíš ty levnější, jedenkrát Rohloff -fuj/ nevydržel víc jak 1500

                    0 0
                  • l-e-t-o  

                    Vždy stačí vyměnit řetěz. Kazetu jsem měnil zatím jenom jednou. Kliky jsem upgradoval asi před dvěma roky a převodníky stále v pohodě

                    0 0
          • hribik A1  

            vy ste nejaka lacna krajina. u nas, ani po prepocte kurzom, nekupis za 200 ani HG40ku

            1 0
            • MlokCZ  

              Si jich na kupkolo objednej více kusů (buď do zásoby nebo i pro někoho dalšího) nebo ještě přihodit další věci pro více lidí a vyplatí se to i na Slovensko.

              1 0
        • Rychlej turista  

          C9 bych na bajka v životě nedal. Tam mi blahobytně stačí HG53, kterou když někde namotám a zkroutím, tak zahodím nebo dojedu na plečce. Výdrž na bajku není jen o ujetých km.

          1 0
    • The_Trooper  

      Nastavit na posuvce 132 [mm], zasunout hroty mezy články rětezu (tato vzdálenost odpovídá cca 11 článkům řetězu), roztahnout hroty tak aby zapadly přesně mezi rolny rětezu. Meřte min. 3× a to na několika místech.

      132,2 [mm] Nový rětez

      132,8 [mm] pomalu myslet na nový rětěz :)

      132,9 [mm] nejvyšší čas měnit retěz…

      0 0
    • crowe  

      ja jezdim v průměru 12–15k a řetězy měnim cca po 700km.Točim 3.řetězi na jednu kazetu až do kompletní výměny(kazeta,ře­těz).Důležitý je pamatovat si pořadí,aby to vydržela kazeta.Mj asi nejsem jedinej,pokud si správně pamatuju.

      1 0
      • Neddy  

        A když takhle měníš ty řetězy, tak se tím třeba neničí čepy, jak to pořád rozpojuješ a spojuješ? Nebo tam máš nějakou rychlospojku?

        0 0
    • dinoo3  

      Ja som presiel na sram PG 950 cca 5500 km na troch retaziach, 4ta uz strielala na najmensom pastorku kazety, dnes som dal novu kazetu PG 970  (770sk)  a retaz HG-73 (330sk) ci je to dobra volba neviem ale uvidim. Zaujima ma ale co je vyhodnejsie jazdit jednu kazetu a jednu retaz az do konca, al menit retaze po cca 1000km. Zaujima ma  pocit z jazdy a radenie, ako sa napr sprava retaz po 2000km a viac lebo z financneho hladiska to vychadza priblizne narovnako.

      0 0
      • jonti  

        S novou retazou mam lepsi pocit pri slapani a lepsie to radi.

        0 0
      • crowe  

        Jezdí a řadí to obstojně,ale problém vzniká v okamžiku výměny.Pokud pojedeš řetěz i kazetu na doraz,pak pravděpodobně budeš měnit i placky.Finančně si to přepočítej.Já řetězy točim v pořadí 1–2–3 a opět 1–2–3,tím se vytažení všech tří řetězů na neůnosnou mez dost oddaluje a tím i opotřebení zubů.Mám vyzkoušeno,ře když to otočíš 2krát tak to veme i novej řetěz(na zkoušku).

        1 0
        • Hornet  

          Robim to presne tak isto uz roky a je to urcite lepsie, ako nechat jednu retaz do konca zivotnosti spolu s jednou kazetou.

          Teraz budem mat 5k km a pri vymene vobec nebadat nejaky naznak strielania. pouzivam HG53, kazeta je sram. Po cca 50–80km pouzijem na cistenie handru a po cca 200–250km pracku na retaz.

           
          0 0
    • Trompo  

      Tak sem dneska nahodil novej řetěz a dost to střílí… na tý starý kazetě.. co s tim mám dělat? přispůsobí se to? nebo se mi tim zničí ten řetěz?

      0 0
      • kubad  

        dej tomu 100–200km pokud to pude a pokud nesedne smůla

        1 0
    • zdenek  

      Mám drobný probllém s HG-53: Po spojení nového řetězu se nemůžu zbavit zaváděcího čepu. Ani po dobrým (sundat kleštěma) ani po zlým (ulomit). Teď už na to nevidím, tak to nechám na zítra. Zatím to pokaždé bylo v pohodě, ale je fakt, že jsem jezdil hlavně HG-73.

      0 0
      • kyl  

        Dnes mi jeden človíček dotáhl kolo že potřebuje vyměnit řetěz,měrka do něj nepasovala a šuplerou sem naměřil 140.5mm:-)

        1 0
    • Kubik007  

      No je to velký problem já jsem to měl to samý a musel jsem měnit i celou zadní kazetu

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.