Vytahání řetězu - kdo má víc?

104 nepřečtených
  • Ondra 575

    Tak dneska jsem si změřil šuplerou svůj řetěz HG 93 po dvouletém ježdění, asi 8000 km – 134.5 mm…

    Co vy na to? Má někdo víc jak já? :))

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      No, skoro – 134,3mm. Na tu kazetu už asi novej řetěz nenazuju :-) A to byla C9, pánové! Nešetřil jsem ho a ujel jsem na něm od voka tak 3000–3500 km.

      0 0
      • prvniodkonce  

        To nechápu, asi tomu hodně dáváš :)

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Taky mě to překvapilo… prý že vydrží věky :) Odteď už budu radši řetězy střídat :-)

          0 0
          • prvniodkonce  

            Na bajku mi vydržela c9 6 tisíc a dával jsem tomu hodně ve všech podmínkách.

            0 0
            • Pijer  

              hmm, tak já se s ní moc nad dva tisíce nadostanu :-(, ale pořád je to minimlnědvojnásobek toho co dám na jiných řetězech

              0 0
              • MlokCZ  

                A to se vyplatí když stojí 3× tolik.

                0 0
                • roud  

                  ja mam na C9 skoro 4tisíce a ještě něco najedu resp. to znamená že na sezonu mi bohatě vystačí jeden řetěz což je podle mě ta hlavní výhoda nemusíš nic řešit měřit a prostě celej rok jen jezdíš…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to mně tedy nijak nevadí měřit během sezony, to stejně musim, i když mi vydrží HGčka mnohem déle než sezonu.

                    Dám na nich kolem 3,5tis. km a jak střídám tři kola, tak je to kolem 2 sezon na jeden řetěz na jednom kole.

                    Ale každý mi vyjde, že odejde jindy, takže to sledovat stejně musím a nijak mi to netrápí. Prvně měřím tak po 2,5tis. km a pak občas přeměřím, otázka 5s.

                    Když jemu vydrží 2000km, tak to na sezonu stejně nestačí. I když zase celkem chápu, že každých 1000km (to je ta polovina pro jiný) měnit řetěz je docela často.

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Tak to teda nechápu jak šlapeš. Mě HG53 vydržela kolem 700 km :-(

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Kdybych byl jediný, ale v partě z většího počtu lidí je průměrná výdrž někde kolem 2500km.

                        Jinak jsem se ne tak ojediněla setkal s tím, že někdo měří divnou měrkou a mění dle toho řetěz a po přeměření šuplérou se pak zjistolo, že mění hrozně brzo.

                        Já měním když některá místa jsou na 132,9 a některá na 132,8 (nikdy jsem předčasně nezničil kazetu kvůli pozdní výměně).

                        0 0
                        • roud  

                          HG53 sem po 1500km proměřil..

                          0 0
                        • jIrI___  

                          Asi jsem měl smůlu na nějaký divný kus, jinak si to nedovedu vysvětlit. C9 mi vydržela kolem 3,5 tis km, ale bohužel jsem ji vytáhl nad limit (133,5 mm) a proto jsem pak koupil tu HG53, ať moc nestřílí.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            No když si za 3,5tis. tak brutálně vytáhnul C9, která je ještě o chlup kratší jako nová, tak to asi divný kus HG53 nebyl, to by tak odpovídalo.

                            Takže asi nějaký na řetězy superekonomický styl jízdy :-)

                            0 0
                      • karliner  

                        No, spíš by mne zajímalo, jak šlapeš ty :-)

                        0 0
                      • xshreck  

                        Přesně… 800km a měním taky. Teď už letos budu kupvat druhej. Chci zkusit sram. Nemá někdo zkušenosti? je lepší?

                        0 0
                    • Pijer  

                      Sám jsem z toho byl překvapený. Na novém Canyonu byla HG53 a po 800 jsem úplně náhodou vzal do ruky měrku a ta mi skoro propadla :-( Tu C9 už mám vyzkoušenou a vím co od ní čekat. Měrku beru doruky když se blížím ke 2000 a vyjdou mi dvě na sezónu. Je to pro mě přijatelnější než pořád přeměřovat abych neodvařil kazetu. A je v nerezu.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, chápu, že měnit každých 800km je už fakt opruz. Já zase jak jsem spíše opačný extrém (extra dlouhá výdrž), tak jsem díky tomu nikdy neměl potřebu C9 ani zkusit. Dostával bych se do opačných problémů, kdyby tolik vydrželak.

                        Během životnosti bych třeba párkrát sundaval řetěz z nějakých důvodů výměny nebo zkoušení komponentů (třeba jsem zkoušel dvojplacku a přehazoval jiný přesmyk a pak zase vracel zpět). A raději jezdím bez rychlospojek (vozím je pouze sebou na případné nouzové zkracování v terénu).

                        0 0
                        • mastihuba  

                          C9 nesporně líp vypadá :D

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            To ale není nic pro mě, když jsem byl schopný se rozhodnout dát na nové kolo dozadu SXko a dopředu Red Zone XLR :-)

                            0 0
                            • roud  

                              nemáš foto co z toho vizuálně vzniklo ?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Časem, zatím padlo jen definitivní rozhodnutí a kola jsou objednaná.

                                Takže teď čekám na vše, jak na kola, tak na nové Stereo, to pořád také zatím není.

                                0 0
                                • roud  

                                  co na to plánuješ ještě naházet ? :O)

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Zůstane tovární osazení varianty The One (osazení mi zcela vyhovuje), vyměnit přijdou jen ta kola (pro začátek přijdou na to NN/NN UST 2,25; časem možná bude test 2,4 verze) a pak drobnosti, které jezdím na všech svojich kolech, tedy řídítka, sedlo, gripy a pedály (a nic z toho není zajímavé, vše totožné jako mám na současném Stereu v profilu).

                                    Pak akorát vildice na úpravu k Milanovi, to bude rozhodně brzo po tom, co kolo dorazí. A tlumič se uvidí, nejdřív dám Boostvalve chvíli šanci a pak půjde nejspíš do TF tuned na úpravu.

                                    A možná časem sedlovka se snižováním zdvihu, chtěl jsem ale tu Syntace a tu nakonec odložili a letos do prodeje nepůjde.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      mno to sem zvědavej co z toho vznikne :O) u 2,4 plášťů bych měl strach že neprojdou rámem…

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Na současném Stereu by 2,4 bylo moc (tam je to na hraně i s NN UST 2,25, což je mi fuk, tam teď mám momentálně RR/RR a tak to zůstane). Na šířku v pohodě, ale na výšku tam vadila ta vzpěra zadní stavby, na části mezi vahadlem a nábojem, zvlášť když tam mám ten miniblatníček, který z toho místa ubere další cca 3mm.

                                        Tahle vzpěra je na novém Stereu přepracovaná, takže je tam místa dost všude. Taky i v základu tam cpou Fat Alberty 2,4 (ty ale budou pravděpodobně nepatrně užší než NN UST 2,4).

                                        0 0
                                    • ememem  

                                      kolesa, sedlo, gripy, rajdy, pedale…neoplatilo by sa ti kupit len ram ked to aj tak potom vymenis? ako nie ze by to nebolo pochopitelne, tiez si to co pises osadzam podla seba a preto radsej beriem len ram.

                                      btw – co s tym potom robis?

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Nevyplatilo a to ani náznakem. Rám + vidlice + brzdy stojí stejně jako jsem dal za komplet celé kolo, takže tady není naprosto co řešit.

                                        A tohle tam zůstává a zůstalo i dalších dost věcí navíc (řazení, kliky, přesmyk, přehazka) a to co zbylo, to se také využije nebo prodá.

                                        0 0
                • Pijer  

                  3× tolik než co? Kupuju ji něco nad 500,– a HG53 mi vydržela necelých 800 km, SRAM lehce pod 1000 km

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Než HG53 – třeba na kupkolo za 179Kč. Vyšší HG pro ty, co tak rychle oddělávají řetěz nemají žádný smysl, výdrž stejná a povrchovou úpravu neocení, když stejně ten řetěz mění tak často (tak ani nestačí reznout).

                    0 0
                    • Pijer  

                      No právě, 3×179,–=1×C9 :-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tak při té reakci jsem vycházel z té poloviny. Mně nikdy Sram déle než Shimano nevydržel (± stejně).

                        0 0
                        • Pijer  

                          Já začínal s RBčkem na SRAMu, pak přičichl k C9ce a s CANYONEM a Shimanem jenom koukal, takže zase návrat k osvědčené C9ce a XTčkový kazetě :-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já vždy kupoval Shimano, zdá se mi, že o malý chloupek lépe řadí.

                            Sramu jsem ale zkusil dost, protože na téměř všech kolech, co jsem za poslední dobu kupoval, tak byl Sram a nebudu ho hned vyhazovat, když už tam byl.

                            0 0
                  • MlokCZ  

                    Jinak chápu, že jsou vélké rozdíly s výdrží řetězu.

                    HG pod 1000km už mi ale není moc jasné, co se s ním musí dělat, aby to bylo tak tragický.

                    V partě máme jediný extrém, tomu vydrží tak 1200–1500km, jinak všem aspoň kolem 1800–2000km a já s 3500km na tom nejsem ještě nejlépe, nejvíc tu máme těsně přes 4000km.

                    A starání o řetězy u všech v partě ± stejné, tedy všichni na to prdí (tzn. pouze sem tam utřít hadrem).

                    0 0
                    • o.1  

                      Ake su medzi nimi rozdiely v style jazdy a kondicii?

                      Mne to vychadza, ze cim rychlejsie a cim viac prevysenia tym menej kilometrov…

                      0 0
                    • pepek  

                      Třeba tam u vás nemáte žádný písek?

                      0 0
      • karliner  

        Taková moucha a utaháš C9 za 3000 km, to najedu na HG-53… :-)))

        0 0
      • robin!1  

        Mám C9 a má asi 15tis km a od 500km, kdy měl 132,4mm se nanatáhl ani na 132,5mm ;-)

        0 0
        • Hornet  

          :-DDD

          takze za 14 500km sa fakticky nenatiahol ani o celu desatinu? :-DDD

          0 0
    • ajfel  

      Muj tata prostrci retezem petikorunu :O

      0 0
    • petebike  

      na c9 cca 13500 km…měřit to nemělo cenu

      0 0
    • jirka802  

      :-O mně na biku HG 93 vydržel max. 1200 km

      0 0
    • mastihuba  

      136,0 asi od leta 2008

      0 0
    • Mamut  

      Kedysi som jazdil retaz, ktoru som po 8000km skracoval uz o druhy dvojclanok (takze dokopy 4 clanky), pretoze drhla sama o seba v saltri. Dnes jazdi na biku mojej byvalej, takze takych 100km rocne stale jazdi.

      0 0
    • Vojtas  

      Taaaak hoší, já se moc stydím a kaju :D řekl bych že tak po roce sem změřil řetěz. Moc sem toho teda nenajezdil, na kole mam jeste bahno z podzima, byl uraz a pak jiny zajmy. Ale kdyz sem dneska nameril na sramu 971 vic jak 135 tak sem tomu nechtel verit. Vubec to teda nepreskakuje ani nic No ale misto koupe novejch misek na osu kvuli vuli v lozisku koupim novy kliky. Akorat ta 990 vzadu me celkem mrzi, jeste ze byla z druhy ruky :-))).

      0 0
    • mrozu  

      135.6 mm, nějaký Shimano IG, stáří i kilometry neznámý :) Čekám, až se vytáhne ještě o kousek a koupím novou kazetu, řetěz pak bude používat jen každej druhej zub, kazeta se tak víc šetří :D

      0 0
    • Kohout  

      Teda valim oci, kolik vam ty retezy vydrzi. Ja na nejakem shit retezu, co bylo na kole uz z vyroby najel sotva 200 km a byl vytahany na 132,8 mm. Ted jsem menil HG53 vytahany na 132,7 mm po cca 500 km. Vazim 70 kg a silove moc nejezdim…

      Tak kde je chyba???

      0 0
      • Charlie_R  

        Taky to nechapu, bezne musim menit na 800km :-(

        0 0
      • Hornet  

        Ja mam HG-53ky v tvojom rozmere 132,7mm po 3500km :-)

        tocim tri kusy cca po tisic km.

        0 0
        • Ondra 575  

          Zacinam tocit taky 3× HG-53, prvni ma po cca 450 km 132.6 mm.

          0 0
        • antt  

          jaký kraj, také hg :) U nás je asi moc vlhko, takže taky kolem 500km 132,7 mrtvola. Campa drží, po 1500 jsem neměl nikdy víc jak 132,5–6, takže vyměna za novou c9 a jde protočit 4 a více řetězů i na slabších kazetách

          0 0
    • Kubajzs  

      Hm, já na HG-93 ujel 2000 km a musel jsem měnit jak řetěz, tak kazetu, kterou jsem kupoval současně (taky XT)

      0 0
    • glide  

      Asi jezdim moc rekreačně, na HG53 najeto přes 15 000 a měřítko ukázalo 132.8 i tak jsem projistotu vyměnil kazetu i řetěz ale příčina špatného chodu hazky byla v lanku.

      0 0
      • jIrI___  

        Tomu nevěřím.

        0 0
        • šlapatko  

          Taky nevěřím:-) Mi vydrží HG53 1000–2000km, podle sraček kterými jezdím.

          0 0
        • kyl  

          Pokud nezapomenu mobil tak zítra sem hodím foto řetězu a kazety co má na kole kámoš,řetěz má něco kolem 136mm

          0 0
          • kyl  

            Takže naměřil sem toto:

            Dalo by se říct že řetěz už zase pasuje do zubů,proto staré řetězy nevyhazovat,až se vytáhne dostatečně,zas to normálně pojede.:-)

            0 0
            • Aviatik  

              Koukám že nejvíc jetý je ten nejmenší pastorek. Jak to ten člověk dělá? Já na nejmenší přehodím jednou za uherský rok…

              0 0
              • BigKarel2  

                Na nejmenšim je v záběru nejmíň zubů tudíž dostávaj víc céres než velký pastorky kde se síla rozloží na víc zubů…

                0 0
              • obda  

                U sedmi pastorků ho řadíš častěji …

                0 0
                • Vilém  

                  Nejde ani tak o pocet pastorku. Kazetova 7micka ma 11z jako ostatni, u sroubovaci je nejmensi precijen vetsi.

                  0 0
              • Shooter1  

                já měl na šroubovacím 7-mi kolečku nejmenší pastorek 14z. (tedy jako 3. nejmenší na devítce-kazetě)

                0 0
            • svec32  

              Dobra suplera, taky vlastnim.

              0 0
      • blisterexist  

        a měřils dobře?

        0 0
        • Carloss  

          měřil o článek míň :D

          0 0
        • glide  

          Jistě, na měření mám školu. Moc nepřehazuju a jezdil jsem i na MTB „silnice“ na 1.8 pláštích, mazal olejem do šicích strojů. Až poslední dobou dávám kolu před důchodem pořádně zabrat.

          0 0
      • Hornet  

        to je haluz, neverim…do 5tis som ochotny uverit, ale 15 je aj medzi bratmi vela :-)

        0 0
    • George81CZ  

      Na staré „favoritce“, kde nikdy nebyl měněný řetěz, jsem naměřil asi 132 mm. Pak jsem spočítal články a bylo jich deset místo jedenácti. Kolik bylo mezi jedenácti články jsem neměřil, tak nevím.

      0 0
      • t29  

        vynásob délku 1,1 a máš to zhruba přesně 145 mm :) Chtěl bych vidět zuby na pastorcích :)

        0 0
    • karel64  

      Kolega v praci 137.Rikal , ze se ani nemuze zvednout ze sedla jak to strili . Po zmereni suplerou jsem byl v soku , vse na odpis (prevodniky i kazeta bez zubu) . 7 let provozu , zhruba 15000 km .

      0 0
    • Vilém  

      Vcera se mi dostal do rukou jeden vrak z rodiny na popravu.

      Neveril jsem vlastnim ocim, nameril jsem cca. 138,7mm :)

      0 0
      • Vilém  

        Mela to byt oprava, ale je to vcelku trefne, zaslouzilo by do srotu:)

        0 0
        • kyl  

          11.6.2010 jsem sem dával fotku 138.53mm,mám dojem že s tím řetězem jezdí dál,zítra přeměřím.

          0 0
          • antt  

            nechci rýpat, ale mě se to vaše měření moc nezdá. 6,5mm je na 13ti cm příliš. Mrkněte na řetěz co jsem dal níž a na něm jsem naměřil s bídou 136,5 a ten byl fest mrtvol. Nejde o to, co nejvíc našponovat posuvku do uhlopříčky mezi článkama nebo jo?? :)

            0 0
            • Vilém  

              Nejak nechapu co se ti na nem nezda? Vsak koukni kam zasahuje ta merka a ta do vnitrnich clanku retezu zapadne bez toho, aby ji clovek dal nejak do uhlopricky.

              Proste jsou cepy a rolnicky tak ojety, ze pak nameris tolik.

              Retez vypadal podobne, jako ten tvuj nize, jen byly rolnicky sjete stejnomerne, ne do konusu.

              0 0
              • antt  

                já si pořádně neuvědomil, z které strany má měrka zuby, léta jsem ji nepoužil, ale i tak je to docela hardcore:) Pokud to je ale u nějakého old singlíku, tak to asi možné bude, tam já řetěz nikdy neměřil ani neměnil. U 6,7,8,9 pas­torkové kazety si to nějak nedokážu představit, že by to bylo do této délky pojízdné. Jsem se dva měsíce zpátky při úklidu zbavil své komančí bmxky (daroval známému pro ogara, tomu ju menšina následně od hřiště znárodnila), jsem mohl taky změřit pro zajímavost řetázek, na té jsem lítal jak čert kolem kotle :)

                0 0
                • Vilém  

                  Byl to starej arab se 7mi kolem, pouzivany na jezdeni po dedine. Co pamatuju, tak jsem tam komplet pohon menil tak pred 8mi lety. Od te doby se na tom jezdilo. O razeni moc nemohla byt rec, jeden nejpouzivanejsi pastorek skoro zmizel, stejne tak jako kladky saltru:)

                  Dal jsem mu tam pouzitelny kladky, vymenil 2 pastorky a hodil retez ojetej na 4tej zoubek merky. Kupodivu to na klikach ani kazete nestrilelo. Predpokladam, ze se stavi zas tak za 8 let, az to nebude schopny ani jizdy po rovine.

                  0 0
                  • antt  

                    mě taky pobavil pohled na kladky přehazovačky, byly holé a ani nebyly kulaté, spíš už takové nějaké nepravidelné pětiúhelníky. Kazeta měla jen vylámané zuby a vážila přes půl kila – totalně zanesená mazem s bordelem.

                    Možná ji mám někde zaházenou, jestli jsem ji nevyhodil do šrotu. Holý pastorek ale neměla žádný, majitel byl prd pankáč a řazení využíval v celé míře:)

                    0 0
          • kyl  

            Tak lepší numero nedám,ten darebák řetěz měnil a zatím je na 134.2mm.

            0 0
    • Kosta  

      Počkej, napíšu ti tu za 5 roků…

      0 0
      • Mig_all  

        Ja napíšu tak v pulce příštího roku, to bude mít zimák i řetěz na něm stáří 10 let a natočíno 10 tisíc (pokud na nem budu jezdit tak malo jako dosud) Uz ted ale ma na sto procent přes 135

        0 0
    • antt  

      raději nevím:)

      0 0
    • Atilla  

      na sram 971 cca 2.5kkm 133,15mm a kazeta SLX má na spoustě zubů nahrnutý materiál. Takže znovu a tentokrát s XT kazetou:)

      0 0
      • Vilém  

        Hlavne to nezapomen zase natahnout aspon na 133,1 at muzes skusit i XTR:)

        0 0
    • indoorajn  

      vcera jsem sundal C9: 137,1 omezovac vykonu jak to strilelo, mel jsem jednou i horsi

      0 0
    • Tea_pack1  

      100 – vždycky jsem si chtěl zkusit, jaký to je;-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.