• unitak

    Ahoj,

    mám takový menší/větší problém. Dneska při kraťoučké vyjížďce najednou slyším zvuk jako bych najel na „praskací kuličku“ nebo jako by mi bouchla pod předním kolem nějaká slabší petarda, podívám se co se děje, jestli mi nějak nestřelilo kolo a najednou vidím, že vidlice zajela cca 13cm do zdvihu a gufera mám vystřelené úplně nahoru. Když nadlehčím kolo, tak vidlice vyjede, ale gufero mám prostě nahoře. Nicméně není problém ho stáhnout dolů normálně s ním jde hýbat, ale zajímalo by mě co s tím mám dělat. Jestli se to tam nějak vlepuje nebo co.

    Jedná se o vidlici RS Revelation SL 2010 Dual Air U-Turn 120–150mm.

    Dík všem za smysluplné rady.

    0 0
    • unitak  

      Jo a jedná se samozřejmě jen o stranu, kde foukám vzduch, tlumící strana je OK.

      Pro zajímavost přikládám obrázek.

      0 0
      • l_laco  

        Zdravím,

        mám rovnakú vidlicu a rovnaký problém som na nej riešil už 3×.

        Písal som o tom aj do f.Cykložitný CZ a dostal som zaujímavú odpoveď.

        Priženie v tejto vidlici je riešené tak, že v pravej vnútornej nohe je dalšia patrona v ktorej sa pohybuje piest a stláča vzduch pozitívnej komory. Celá táto patrona je spojená a na spodku vnútornej nohy je utesnená jedným o-krúžkom s rozmerom 10×3mm. No a ke´d tento o-krúžok prestane tesniť vzduch sa postupne dostáva von a tlakuje priestor medzi vnútornou a vonkajšou nohou a vytvára tlak aj na šedé gufero – stierák. Tlak v pozitívnej komore sa nijako tragicky nezmení, pretože na vystrelenie stieráku netreba veľmi veľký tlak, takže to jazdec ani nespozoruje. Výsledok – vystrelí stierák. nemá to nič spoločné s olejom a už vôbec nei s teplotou … jediný problém je že netesní ten o-krúžok.

        Riešenie:

        vidlicu treba rozobrať, vybrať von celú patronu U-Turn, zo spodnej časti ľavej vnútornej nohy vybrať zátku a vo vnútornej diere kde chodí tyčka piestu treba vymeniť o-krúžok. Rozmer 10×3mm. Urobil som to už 3× a vždy to vydržalo tak 1500 – 2000km.

        Práve naposledy som sa už nahneval a rozhodol som sa prerobiť vidlicu na obyčajný Dual Air bez znižovania zdvihu. Objednal som si KIT DualAir a jednoducho to vymením. Pasovať to bude a problém sa týmto odstráni. U-Turn aj tak nevyužívam.

        Tu je téma kde to chlapík robil:

        Part 1:

        http://srjacobs.pinkbike.com/…-Part-1.html

        Part 2:

        http://www.pinkbike.com/…-2–2012.html

        Možno by si vybavil niečo aj cez reklamáciu, no obávam sa že na tesnenia sa vzťahuje len 3-mesačná záručná doba, ale skús.

        Veľa zdaru.

        0 0
        • unitak  

          Dík za radu, ale nějak nechápu jak můžeš vyndat ten kroužek co je uvnitř tuby vzduchové patrony. Ono je to tam nelisované a vyndat to nejde. Mám to otestováno, už jsem tak jedny vnitřnosti rozbil bo jsem si myslel, že to vyndat jde, tak jsem to násilím „vyrval“ ven a to byla chyba. Jinak jdu zítra do obchodu a koupím těsnění na všechno k čemu jsem se dostal. Snad to pomůže…

          0 0
          • Smazaný účet  

            proste ho podeberes hackem a vytahnes ven..je gumovy, tkaze se pokrouti a vyleze. Koukni se na youtube na servisni videa sramu:)

            0 0
            • unitak  

              Na té ose je nalisovaný umělohmotný „píst“ nebo jak nazvat ploché kolečko, co jezdí po té ose a na jeho okrajích je prolis a v tom prolisu je ten o-kroužek. Jenže se k tomu nijak nedostanu, protože ten „píst“ je tam navrdo a nejde vyndat bo je přímo v té tubě se vzduchem, nedá se tam nijak dostat, není tam ani čtvrtmilimetrová mezera, prostě nic. Pokusím se někde najít obrázek, když jsem to minule rozdělal.

              0 0
              • unitak  

                http://jpeg.cz/…18/bMeUD.jpg Tady je jak to vypadá. Na té ose je nalisovaný vevnitř té tuby ten „píst“ a není možné ho nijak vytáhnout ven. Šipky si nevšímejte, předtím jsem řešil reklamaci, protože se mi zasouvala bílá u-turnová část do té tuby a nedrželo to tam. Prostě to bylo špatně nalisované a jen jsem jim nakreslil kde je problém aby reklamaci lépe pochopili.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  hmm..to vypoada divne…nemas nekde rozkres te vidle?

                  0 0
                • skvedo  

                  Tohle se nových verzí nerozdělává. Postupuj prakticky podle tohoto videa rozdíl je jen ten, že si vyndáš tu tubu z nohy vidlice a dole je uzavřená navíc ještě kombinací víčka a ségrovky.

                  Návod s obrázky najdeš tady

                  0 0
                  • unitak  

                    Jo já vím jak se co servisuje, už jsem to dělal asi 10×..loni jsem měl pořád nějaké problémy právě s U-Turnem, takže tj v pohodě. Bohužel i přes výměnu všech o-kroužků všude kromě toho jednoho kde je píst zalisovaný v té „vzduchové tubě“ mi to nepomohlo a vzduch z negativky uniká dále…Nafouknu vidli na 90PSI obě komory, párkrát propružím, pozitivka si drží svých 90 ale negativka má jen 60–70. Fakt už nevím co s tím…Zkoušel jsem to znovu rozdělat a dát tam ještě další nové o-kroužky, bo jsem si všechno koupil pro jistotu 2×, ale nepomáhá nic :X Jestli má někdo nějaký nápad, tak sem s tím prosím. Podle mě je chyba v tom pístu co je uvnitř té tuby, bohužel to nejde nijak vyndat…by mě zajímalo co za inženýra to vymyslelo, že dá „napevno“ píst s okroužkem, který se za chvíli opotřebuje nebo steří.

                    0 0
                    • Vilém  

                      A jak prijdes na ten unik 20–30ti psi?

                      0 0
                      • kubad  

                        nasadi pumpu a změří ne :D to dá rozum

                        0 0
                        • unitak  

                          Tak tak nasadím a změřím..neřeknu kdyby to byl rozdíl 5 PSI, tak to beru jako že něco uniklo při nasazování, sundávání pumpy, ale 20–30 je sakra hodně. Pak jsem to zkoušel i tak jak popisoval Lukáš, natlakovat pumpu ještě před úplným dotažením, aby byly tlaky vyrovnané a nedošlo tak ke zkreslení a rozdíl je tam pořád těch 20–30, takže musí být někde něco vadného.

                          0 0
                          • pepek  

                            Z negativky uteče relativně víc do hadičky, bo je malá. Já jsem měl třeba na negativce delší kolíček ve ventilu, takže to uteklo daleko víc. Stačilo ho zastřihnout na obvyklou míru.

                            0 0
                          • kubad  

                            u negativky se klidne 20–30psů nasazením pumpy změní

                            pokud chceš měřit unik – nechej pumpu nasazenou a sleduj po par propruženích o kolik to uteče

                            0 0
                            • unitak  

                              OK no zkusím to, ale už mám to kolo přes rok a hodněkrát jsem to zkoušel kontrolovat a nikdy mi neuniklo tolik. Jak říkám maximálně byla odchylka těch 5 PSI. Teď když jsem zkoušel měřit 3× za sebou, tak jsem pokaždé dofukoval, protože tam vždycky těch 20–30 PSI chybělo.

                              0 0
                              • unitak  

                                No tak jsem to zkusil s nasazenou pumpičkou jak jsi radil a vypadá to, že všechno drží jak má. Jednu věc ale potom nechápu, jak je možné, že přes rok se mi nestalo, aby mi uniklo více než 5 PSI a teď je to při každém nasazení 20–30. Nějaký tip/trik jak to nafoukat aby to bylo stejné? NEvadilo by kdybych negativku nafoukal třeba na 110 a pozitivku tak jak ji vozím skoro vždy na 90? Tím únikem by se tmo mohlo vyrovnat.

                                0 0
                                • kubad  

                                  není – negativka je malá a aby to měřilo musí se naplnit pumpa

                                  a to je ten rozdíl

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  kua…dyt ten tip jsem ti psal uz vyse a ty tvrdis, ze jsi pred dotahnutim koncovky uz zkousel pumpicku natlakovat. tak co jsi zvrtal?

                                  0 0
                                  • unitak  

                                    No todle je v pohodě, já to nalakuju dotáhnu a tlaky by měly být stejné jenže nejsou. Mě vždycky něco unikne když tu pumpičku odpojuji. Takže to zkusit opačně? Nafoukat na požadovaný tlak, lehce povolit, dorovnat tlak a pak úplně odpustit?

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      lehhce povolovat a zjistovat, jestli ses tak schopen vypustit celou vidlu..jenom tak zjistis, jestli ti nekdy pry odsroubovani neutece tlak…

                                      0 0
                                      • unitak  

                                        OK, dík teda za rady, uvidím co to udělá a jak to bude fungovat, jestli mi to gufero nestřelí někde ve sjezdu, tak se kdyžtak ozvu kdyby byl problém :D

                                        0 0
                                  • unitak  
                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                    0 0
                              • unitak  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                0 0
                  • unitak  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
          • l_laco  

            Nuž .. nerozumiem celkom presne o čom píšeš, ale ja som mal ny mysli konkrétne tesnenie ktoré je uvedené tu:

            http://cdn.sram.com/…tm_my102.pdf

            Strana 55 pocícia a obrázky č. 4 – Revelation only

            Vybrať segerovú poistka, niečím dlhým vytlačiť spodnú plastovú čiernu zátku a z vnútornej diery vybrať o-krúžok. To je o-krúžok ktorý netesní a kôly nemu vystreluje stierák.

            Nič iné za to nemôže.

            Ak ti uniká vzduch z negatívnej komory je to spôsobené týmto:

            http://cdn.sram.com/…tm_my102.pdf

            strana 56 obrázky a popis č.11

            0 0
        • unitak  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • unitak  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Smazaný účet  

      nejspise ti vyfucel vzduch z negativky (obecne z pruzeni), natlakoval prostor uvnitr spodnich nohou a protze stoigar na tohle neni staveny, tak ten tlak nevydrzel a vystrelil ven.

      0 0
      • unitak  

        No zrovna dneska jsem kontroloval tlak před vyjížďkou v obou komorách a bylo tam 90. Během jízdy jsem nezpozoroval nějakou změnu v chování vidlice, takže by nějak postupně unikal vzduch z pružení a najednou to nevydrželo a bouchlo, tak to mi přijde trochu divné. Prostě jsem se byl projet na půl hoďky, vyjel jsem si na Emu, sjel jsem dolů a u závory najednou z ničeho nic bum.

        0 0
        • pepek  

          Nemáš dole moc oleje?

          0 0
          • unitak  

            Nevím naposled byla vidle na reklamaci v lednu, takže nepředpokládám, že by tam nalili přímo v RS centru moc oleje. Navíc celou sezonu vidlice chodila luxusně, žádný problém s ničím a najednou bum. A co se týče toho jestli nějaký olej nemohl protéct z pružení do spodních nohou, tak to nehrozí, protože zrovna v té vzduchové části žádný olej není, když jsem to loni rozebíral + v manuálu na servis, taky nepíšou, že by tam nějaký olej měl být.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No…tak to natlakuj, stirak zatlac a jdi s tim skakat pred barak. Jestli vystreli znova, tak prekontroluj tlak v perovani a budes vedet.

              0 0
              • unitak  

                No ono se mi to už právě jednou stalo :-D Asi 3 týdny zpátky…Kolo mi leželo necelý týden v garáži, nikdo kolem ani neprošel a najednou gufero nahoře. Nechápal jsem jak se to mohlo stát. Vzal jsem tenké dřívko, kladívko a naklepl gufero zpět. Zkoušel jsem si zaskákat, všechno drželo úplně v pohodě. Jak říkám nikde nic neunikalo, celé tři týdny to bylo v pohodě a to jsem jezdil poměrně hodně, ještě dneska jsem to před jízdou kontroloval a najednou z ničeho nic bum.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak gumove tesneni muze chladem ztratit trochu sve elasticity…to uz vi i v NASA:)

                  0 0
                  • unitak  

                    Hmm dobře a nějaký návrh na řešení teda? Koupit nové gufero nebo co s tím? Ikdyž jsem s tím teda jezdil v mnohem větším chladu zrovna třeba minulý týden a všechno bylo ok. Dnes odpoledne bylo celkem teplo, když to tak vemu.

                    0 0
                    • pepek  

                      Návrh na řešení byl tento: odložit start pokud je mráz. No a pak to odpískali všechno.

                      0 0
                      • unitak  

                        No on zas takový mráz nebyl…15 stupňů a k tomu sluníčko, takže to je ještě myslím celkem rozumné počasí pro podzimní bikování :)

                        0 0
                      • unitak  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      Zjistit proc to vystreluje…podivat se na tlaky, zkontrolovat esi mas olej nad tesnenima a vyrazit ven..jestli vystreli, hned premerit (nez uplne dosroubujes hadicku pumpy, tak pumpu „natlakuj“ na predpokladany tlak ve vidli, tim omezis zkresleni dane prepustenim vzduchu). Jak bude tlak nizsi, tak mas v haji tesneni, jak bude dobry (a nemas ve vidli moc oleje jak upozornuje pepek, tak te asi nemine vymena stiraku:)

                      0 0
                      • unitak  

                        OK no, zkusím to teda ještě jednou všechno nafoukat, poskákat, přeměřit a uvidím. Pokud to bude ok, mrknu na ten olej, ikdyž tj podle mě nepravděpodobné, ale zichr je zichr. Zatím dík za rady.

                        0 0
                    • pepek  

                      No a pokud se ptáš náhodou na ten bicygel: tak bych to dole vyšrouboval-jestli tam není zase tlak a kolik je tam oleje.

                      0 0
                  • unitak  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
          • unitak  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
      • unitak  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • scret  

      tohle se mi stalo u R7, ale ta je soloair… vzduch z komory se dostal ven a vystrelilo to gufero… Nebyl na vzduch. pistku zadny olej a tak vzduch sel ven…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.