• nobody

    Sháním vyšší vlaštovky reálný zdvih 4–5cm, šířka je ideálně 650 (ale může být víc, říznu je). Podobný thread už tu byl, ale je dost nepřehledný. Takže které vlaštovky mají takový zdvih? Koukal jsem na Truvativ Hussefelt, maj mít zdvih 5cm, ale je to reálné? Někde tady jsem vyčetl, že např. Pells s zdvihem 35mm maj reálně zdvih jen 15mm a z udané šířky 640 naměřeno 620. Pokud někdo má vyšší vlaštovky, zkuste to změřit a hodit tady i foto. Dík

    jo a cena kolem 500 + –

    0 0
    • Vilém  

      Dost vysoky Aricle ktzery najdes na strankach dovozce pod oznacenim YC-A252-DB65.

      0 0
      • nobody  

        dík a prosím tě, jak moc jsou lomené, pocitově?

        0 0
        • Vilém  

          Osobne mi dobre padnou do ruky, ale to je dost subjektivni hodnoceni:)

          0 0
          • nobody  

            můžeš mi změřit délku úchopu (konec řidítek až po zaoblení), kolik místa je na gripy, řazení apod? Díky

            0 0
            • nobody  

              změřil jsem svoje a mám 20cm od kraje až po poslední objímku (včetně)

              0 0
              • MlokCZ  

                20cm je poměrně málo na to, že to je s rohy, to máš celkem ještě dobrý. Pro představu, některá 68–70cm OS řídítka s vyšším zdvihem mají bez zkrácení právě jen kolem 20–21cm prostoru než se začne trubka ohýbat a měnit průměr.

                Já mám myslím i přes společnou objímku 20,5cm, i když si teď z hlavy nejsem jistý.

                0 0
            • Vilém  

              Tak jsem to zmeril a od konce riditek k prvnimu ohybu je to cca 210mm. Jinak tacho nebo treba svetlo v pohode vleze do spodni casti k predstavci.

              0 0
      • MlokCZ  

        Dle fotky a délky místa se zdvihem odhaduju, že nepůjdou zkrátit pod nějakých 66cm, aniž by tam zbylo dost prostoru na gripy a zbytek.

        Bohužel jak jsem psal níže, tak tohle je problém u téměř všech širokých řídítek s vyšším zdvihem.

        Já tohle měřil na mnoha různých modelech když jsem sháněl 62–64cm + zdvih 4cm. A kromě těch Amoeb co nakonec mám na všech kolech jsem na žádné jiné použitelné nenarazil.

        0 0
        • nobody  

          když koukneš na ty Aricle jsou ty úhly ( k jezdci- 5st, nahoru- 9st )  moc velké? Např vůči těm řidítkám, co máš ty. Dík

          0 0
          • MlokCZ  

            Proti těm Amoebám jsou extrémně velké. Ty Amoeby jsou ale řídítka snad s nejmenšími úhly zahnutí vůbec (teď do toho nepočítám speciality jako trialová řídítka, která se dělají i třeba s výsledným úhlem 3st.).

            Já beru vždy výsledný úhel, který si z těch dvou můžeš spočítat, kolik z toho výsledného úhlu pak bude nahoru a kolik k jezdci lze do určité míry pak ovlivnit natočením řídítek (ale samozřejmě jen do určité míry, jinak bys měl zdvih směrem k jezdce, pokud by se natočily třeba o celých 90st.), což je většinou dostačující (jen je také potřeba počítat s tím, že dle natočení řídítek to i nezanedbatelně zkracuje/prodlužuje posed).

            A teď pár příkladů výsledných úhlů:

            • všechny užší Amoeby (tedy ty 62cm, ne ty širší, pro ty už to neplatí) mají výsledný úhel kolem 6–6,5st. (nepatrně se to liší model od modelu a i dokonce někdy kus od kusu stejného modelu)
            • 9 k jezdci + 5 nahoru dává výsledný úhel cca 10,5st. což už je trochu nad průměrným zahnutím řídítek, na šířku 680mm už to ale nějak moc není, tam je to takové průměrné zahnutí
            • maximálně zahnutá se dělají 12st. k jezdci + něco málo k tomu nahoru, což dá pak kolem 13,5st. (existují i nějaké vyjímky s extrémnějším úhlem, ale to už není vhodné na běžné použití

            Tedy rozpětí výsledných úhlů se pohybuje někde od těch 6st. do nějakých cca 13,5st. Obecně platí, že čím širší řídítka, tím je potřeba větší úhel zahnutí pro stejný úchop. To je pak také důvod proč není úplně dobré zkracovat řídítka (pokud se počítá s tím, že úhly zůstanou pro menší šířku, tak není problém, ale je potřeba to brát v úvahu).

            Co komu za úhel vyhovuje si už ale musí zkusit sám. Někdo to třeba ani neřeší a může jezdit na různých úhlech, mně třeba při větších úhlech strašně bolela malíková hrana dlaně (už třeba po 10 minutách jízdy, po hodině už to bylo tak nesnesitelné, že se to nedalo).

            Od té doby, co mám ty Borly + Ergony, tak nevím o tom, co je to bolest z řídítek ani po 6 hodinách jízdy.

            0 0
    • MlokCZ  

      S tím řezáním bych byl opatrný. Širší vlajdy s vyšším zdvihem mívají poměrně malý zbylý prostor na nezahnuté části (tedy využitelný na gripy, řazení, brzdy) a když takové zkrátíš, tak často dojdeš až k problému, že se tam vše na ty řídítka pak nevejde.

      A další věc je ta, že vlajdy mívají pro každou šířku přizpůsobené úhly zahnutí a po zkrácení pak mají nevhodné úhly.

      Amoeby, co mám v profilu mají reálných zdvih 4cm, ale budou na Teba asi už úzké. Ale jsou to asi jediná řídítka, která mají takový zdvih a přitom jsou 62cm a zbyde na nich ještě jakž takž místo na gripy a zbytek. A tyhle Amoeby jsou typický zástupce málo zahnutých řídítek (což někomu jako třeba mě perfektně sedí a někomu vůbec). Širší Amoeby s vyšším zdvihem jsou pro použití kolem šířky 64cm nepoužitelné, protože tam mám ověřeno, že tam to místo po říznutí nezbude.

      0 0
      • nobody  

        na ty Borly jsem se taky díval, ale šířka 62 už je málo, kdyby měly alespoň 64 tak je beru všemi deseti. Teď mám 63 a míň bych asi už nechtěl (měřím 184 a mám širší ramena). Další věc, že na ty řidítka potřebuju nacpat rohy :).

        0 0
        • MlokCZ  

          S rohy to je samozřejmě ještě horší. V mojem profilu vidíš, že tam rohy mám, ale s rohy se to vejde jen díky tomu, že mám společnou objímku na brzdy a řazení.

          Bohužel kolem těch 64–65cm to bude hodně těžké, když tam chceš i rohy. Já na nic vhodného pro Tebe tenkrát nenarazil. Taky jsem totiž případně chtěl dát 64cm.

          Ještě aspoň jedna obecná rada, zkus hledat řídítka, která nejsou OS. Jakmile jsou OS, tak to místo, které zajišťuje zdvih díky nutnosti měnit více průměr trubky zabírá na šířku vždy místa ještě více.

          U těch Amoeb se to vešlo právě díky tomu, že nejsou OS a pak že jsou konstruované jako 62cm a to místo zdvihu udělali úplně co nejužší šlo.

          0 0
      • nobody  

        a tyhle jsi zkoušel?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ne, ale měl jsem od Amoeby v ruce téměř všechny modely co dělají a ten popis, co tam mají v tom odkazu je nějaký divný. Podle mě takový model vůbec nevyrábí a je tam chyba v popisu.

          Měl jsem v ruce tyhle: http://www.amoebaparts.com/…/02index.php?…

          Ale já měl i další požadavky a to hlavně na úhel zahnutí a pak jsem nechtěl nějaký supertěžký a ty sjezdové série od Amoeby jsou už dost těžké. Ty sjezdové série mají větší úhel zahnutí (nic pro mě) a místo tam nemají ani pro zkrácení na 66cm (to jsem měřil).

          Pak mám doma od Amoeby ještě Scudy 62cm a to jak celohliníkovou verzi, tak tu s carbonovým potahem. Tohle jsem vozil dříve, než jsem chtěl právě něco podobného, ale vyšší zdvih. Tyhle mají reálný zdvih jen cca 2cm.

          Pak jsem tu měl ještě Vitry tu XC verzi, která je tvarově stejná jako ty Scudy, ale má dříve změnu průměru trubky, takže na ty se mi to nevešlo vůbec ani s tou společnou objímkou.

          Já jsem tedy s těmi Borlami nakonec moc spokojený (a jsem rád, že už řídítka nemusím řešit, už mi to vůbec nebavilo, vyzkoušel jsem více než 10 různých modelů, tím myslím přímo na svojem kole, v ruce jsem toho měl mnohem více) a těch 64cm byla jen úvaha, mě sedí asi lépe 62cm (širších až po 68,5cm jsem vyzkoušel taky hodně, tak vím přesně jaké pro mě jsou).

          0 0
          • nobody  

            tady jsou u Amoeby

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak tyhle jsem dříve přehlédnul nebo se ještě nedělaly když jsem to řešil. Každopádně to, že jsou OS a k tomu 60mm zdvihy (pokud souhlasí), tak mám obavu, že na nich bude ještě méně místa než na těch Borlách co mám. Pro mě je tedy 40mm reálného zdvihu přesně akorát, takže pro mě by byl i zdvih už moc velký (pokud je reálný, u některých Amoeb jim sedí slušně, u některých vůbec).

              0 0
              • nobody  

                mi by těch 68 u ARICLE přišlo akorát, jen mám obavy s těch rohů (abych to někde nezaháčil :))

                0 0
              • nobody  

                jinak máš pravdu, 64cm + 6cm zdvih, tam bude málo místa na úchop

                0 0
    • pitos  

      mám tyhle Spanky a  šly by v pohodě zkrátit až o 8cm,Délka od konce po začátek zahnutí je 22cm.

      0 0
      • MlokCZ  

        Při 22cm těžko půjdou zkrátit o 8cm. Psal, že potřebuje 20cm prostoru, což tedy je na maximální zkrácení 2cm na každé straně (tedy pokud bereme zkrácení celkové délky, tak o 4cm). A ještě je nutné to vyzkoušet, někde nejdou dát objímky ani až k místu zahnutí, protože už o pár mm dříve se začíná měnit průměr trubky a nelze to tam dobře narvat.

        Už jsem našel ten údaj můj a nahoře v tom příspěvku jsem se docela dost seknul (jak jsem si to nepamatoval), mě stačí pro Ergony + společnou objímku pro řazení a brzdy jen 18cm a přesně tolik mám na těch Borlách.

        0 0
        • pitos  

          Tak to jo,nevšiml jsem si že potřebuje až 20cm prostoru.Takhle by to mohl zkrátit na 66cm což je jen o 1cm více než požaduje.

          Objímky jdou posunout až úplně k tomu ohybu,šířka je stejná.

          0 0
    • Martinson  

      Přikládám foto řidítek se šuplerou nastavenou na 5cm, široký jsou 68 cm, koupil jsem je za 400 v Trinnity. V pozadí míchačka a tak.

      0 0
    • nobody  

      takže jsem koupil ty Aricle, šířka 680 mi vyhovuje, nebudu je řezat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.