• jannk

    Asi blbost, ale jsem nadseny ze soucasne serie GCN (youtube), kde si Simon stavi vlastni ocelovy ram. Jasne, je to show … ale kdyz jsem o tom v noci premyslel, tak by mi to asi prislo jako dobra zabava. Tj netusite, jestli nekdo v Praze a okoli treba neumoznuje neco podobneho? Tj pustit ma k sobe do dilny a ‚naucit me‘ si postavit vlastni ram, tj rikat mi co kde uriznout a jak to svarit, pripadne slozitejsi operace udelat sam. Jasne, vyslo by to vyrazne draz, nez si ram koupit, mozna by i byl horsi nez koupeny (i kdyz na oceli krome geometrie toho moc zkazit asi nejde), tj pomer hodnota/cena asi nic moc … ale jak rikam, dost dobre mozna bych si to dal k nejakym kulatym narozeninam jako originalni blbost :) (a mozna to je cele blbost)

    0 0
    • novas752  

      Tak to dost pochybuju ze se nekdo takovy najde. :)

      0 0
    • standoslav  

      Svařit nebo sletovat ?

      0 0
      • jannk  

        Co ja vim, na GCN to zatim jen mosazi prichytili dily k sobe (tj sletovali je), potom se to asi vari napevno.

        0 0
        • oddie  

          No to asi těžko. Buď se to letuje (do mufen), nebo svaří (napřímo). Svařovat něco, co bylo předtím pájené, to by se to zase muselo dokonale očistit, od té mosazi.

          0 0
          • jannk  

            Ted to fakt mosazi k sobe jen prichytili, bez mufen, vice nevim

            0 0
          • jannk  

            https://youtu.be/Py1JxSvWqfY?…

            takze fakt i zbytek sletuji („to braze“)

            0 0
          • Tomcat  

            Pozor existovali i MTB rámy pájené „natupo“ bez mufen. Ale to pro spoustu lídí pravěk okolo 90tých let minulého století.

            0 0
            • oddie  

              To musí být docela nářez. Na tom bych asi neměl odvahu dlouhodobě jezdit…

              0 0
              • Pedro404  

                U správně pájenýho spoje prej dřív rupne trubka než spoj…

                0 0
              • kamaro  

                Já na tom jezdím, easyrider s tím taky nemá problém, z českých ještě Repete – spousta rámů se pájí natupo…

                0 0
              • Tomcat  

                No bavíme se o krapet jiné třídě rámů jako například starý Dekerf , či některé myslím FatChange nebo Serota.

                Jenže to je kategorie rámů, která se sem ani tenkrát jednak nedovážela. A hlavně to byly kusovky s cenou rámu za

                několik celých kol nižší střední přídy.

                Natupo letoval snad i Šírer, nebo Šterba silničky

                0 0
    • oddie  

      Jasně že jo. Domluv si svářečský kurz u AZ Welding a až to budeš umět, domluv si tam individuální kurz, kde si to svaříš. Do 30tis by ses mohl vejít…

      0 0
      • jannk  

        ja myslim, ze i GCN ty zasadni kroky jako svareni udela nekdo jiny, on tam primarne dela pomocne prace jako hrube rezy, pilovani dotykovych ploch apod.

        0 0
    • mr.ricardo  

      Sady trubek se daji bezne koupit, podle pozadovane geometrie si vyrobis pripravky na upnuti a muzes zacit. Nepocitej s tim, ze si te nekdo pusti do dilny a povede te krok za krokem za ruku, aby sis mohl vyrobit ram. To bys musel byt popularni jako gcn, prece jen 1 mil odberatelu neni zrovna malo.

      0 0
      • jannk  

        A to je prave ono: kolik by to muselo stat, aby se nekomu vyplatilo nekoho pustit do dilny a vest ho vyrobnim procesem a nechat ho delat ‚pomocne‘ prace. Objektivne takova castka existuje, na tom se myslim shodneme :)

        0 0
    • Marskatin  

      GCN jsem nesledoval, ale kdysi jsem sledoval toto jak se stavěla stolice a rám. Případně další jeho videa.

      0 0
    • marasan  

      V UK si muzes zaplatit kurz, staval neco pres 1000 liber, trva tyden a v cene mas i ram, kerej sis svaril. Neni to extremne drahy.

      0 0
      • jannk  

        To je presne to, na co jsem se ptal – jestli neni neco podobneho i v CR (coz by asi znamenalo okoli Prahy, max Brna). 1000GBP mi za takovou blbost prijde jako ferova cena, zejmena kdyby nechtel zadny oficialni certifikat, ze se tim chci zivit.

        0 0
        • Pedro404  

          Můžeš zkusit oslovit nějaký místní rámaře a těch v přepočtu 1000 liber jim za to nabídnout, příde mi, že to neni úplně marná nabídka.

          0 0
          • kamaro  

            To není vůbec špatný nápad :-) Škoda, že nemám víc času. Zatím by mohl jannk začít šetřit…

            0 0
            • jannk  

              Jako ja to myslim docela vazne. Proste krize stredniho veku a motorky ani sportovni auta si kupovat fakt nechci, protoze mi to nic nerika :) Za to takovy vlastnorucne vyrobeny ram bych si treba v Brdech docela uzil!

              0 0
              • standoslav  

                Já jsem si kdysi v 80tych.l.sletoval tenkrát novinku- casovkarskou kozu, z toho co tenkrát bylo. Dělal jsem ale v servisu kol a byl placen v hodinovce. Mám ji dodnes, ale projel jsem ji naposled před 3mi lety. Je morálně zastaralá a koupil jsem si silničku GT. Je to taková nostalgie, možná ji budu jezdit snad na válcích, ale zas – kdo může dneska vyjet na vlastnoručně vyr.ramu ????

                0 0
                • jannk  

                  To je asi trochu neco jineho, ne? Ja bych si vyrobil kolo podobne nejake sve CX na ktere jezdim po sotoline a lesnich cestach, tj proste bych pridal dalsi kolo do garaze ktere by primarne bylo urcene na to abych nedbale prohodil „ten ram jsem si delal sam“ :)

                  Tj zadnou extra geometrii jako TT kterou z definice na nic nemam

                  0 0
                  • standoslav  

                    Je mi jedno, co budeš stavět z nudy Ty, já si postavil „kozu“ na které jsem pak tehdy závodil.

                    0 0
              • kamaro  

                Já to myslím taky docela vážně, dále v soukromé zprávě.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  No vidíš, když najdeš 2–3 zájemce najednou, tak na tom ani nebudeš časově tolik tratný a nebudeš to muset opakovat každému zvlášť.

                  0 0
            • tromboonen  

              Tak věřím, že v Anglii, kde je silničkoboom, lidi maj prachy, nejsou zvyklí si věci dělat sami, ale v dnešní hipster době je to cool… se provoz toho podniku docela vyplatí, svářet ani letovat neumím, vyrábět si přípravky by byl overkil (ten jig maj ale hodně povedenej), ale taky mě při koukání napadlo, že bych do toho šel…

              BTW základní kurz s výrobou vlastního rámu za 7 dní GBP 1400 +100–300 za matroš

              0 0
              • tromboonen  

                A když máš štěstí, přijede Ti něco ukázat Tom…

                0 0
              • jannk  

                takze jsme dva, ted jeste aby se toho nekdo chopil :)

                s UK/US mam trochu problem, anglictina je sice ok, ale predpokladam, ze bych obcas plaval v nejakych cyklo-specifickych vyrazech, zejmena slangu. Coz za tyden nedozenu. Uprimne receno, normalni lidi takhle nerozumi ani cyklocestine.

                0 0
                • Petr L2  

                  To je to poslední, čeho bych se bál, nepamatuji, speciálně v GB, že by někdo řešil, když nemůžeš najít slovíčko, zvlášť nějaké odborné, či slangové, spíše jsem měl z lidí v okolí pocit, že jsou na to, že jim někdo jazyk kurví tak nějak zvyklí a snaží se ti pomoct se přes to nějak dostat. Alespoň já to tak zažíval, když jsme naráželi na slang ve Fire, security, HVAC, ACS a elektrice vůbec :-)

                  0 0
                  • jannk  

                    Jasne, nebojim se, ze by nekdo neco resil, ale ja bych si to chtel uzit a ne premyslet co tim myslel :)

                    Ale tohle ted je malo pravdepodobna varianta

                    0 0
    • Petr L2  

      Tom Ritchey pořádá takové kurzy :-) u nás dost pochybuji, ale v rámci té tvé krize středního věku by mohl být výlet do USA s cílem se to naučit tam, kde to fakt umí, docela dobrý nápad ne?

      https://vimeo.com/199989821

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.