• jocky

    Ahoj, kdo vi duvod, proc maji byt draty v naboji (predni, zadni) pro kotouce smerovany zrovna tak jak rika Shimano instrukce (viz. obrazek; tazene draty hlavickou dovnitr naboje), prosim at to sem napise.

    Prece jen se Shimano zabyva komponentama na kola uz radu let a vetsinou jim to funguje :) Diky

    0 0
    • kubad  

      protože to vyzkoušeli a považují to za nejlepší variantu, ale jinak je to celkem fuk, jiní výrobci to zapletají v klidu obráceně a funguje to taky, takže si vyber :D

      0 0
    • Vilém  

      Proste davaji zaberove draty hlavickou dovnitr.

      Jinak viz kubad, kazdy vyrobce to napleta jinak, funguje to vsem.

      osobne davam zaberove hlavickou ven a na obou stranach stejne, kotouc vzadu neresim.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
      • jocky  

        Ok, tomu rozumim, ze bude vlastne fungovat vse co je v nejakem ramci spravne vypleteno. Zalezi na spouste aspektu, ale ja se ted zabyvam tim co ma konkretne za vyhodu umisteni tazenych dratu hlavickou dovnitr. Je to vicemene teoreticka diskuse a Vy mi sem odpovidate prakticke zkusenosti, za coz dekuji, ale je to trosku vedle..

        0 0
        • Vilém  

          Tak v tom pripade nezbyva nez te odkazat na odbornou literaturu, ktere na da na netu dohledat pomerne dost.

          I v ni se vsak doctes, ze to kazdy zaplita jinak a zduvodni si to po svem.

          0 0
    • Smazaný účet  

      To je jednoooo. Pokud nejsi Kulhoš nebo Ruprt.

      0 0
      • jocky  

        :D to verim, ze Ti je to jedno.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zas tak jedno není.

          Dřív sem sával dráty všelijak. Ted mam taky svůj postup.

          Silově zatěžovanej drát dávám na přírubě hlavičkou dovnitř k působišti síly. Jestli sem to dobře napsal.

          Ale ty kola u kterých sem to ještě kdysi neřešil jezdí do tedka a maj najeto tak 10tis km.

          Fakt, podle mě pro hobíka je to jedno.

          0 0
    • 777rada  

      podle mě a nějakého zdůvodnění co jsem četl jde o to, aby se „tlačené“ dráty při masivnimm brždění a dráty u přehazovačky při záberu prohýbaly směrem dovnitř. Dělalo to snad problémy v době kdy brzdiče byly masivni a blízko drátů + přesah „overhang“ 10 sp. kazety směrem k drátům.

      0 0
      • jocky  

        To ovsem opet hovori pro umisteni pri zaberu a brzdeni tazenych dratu hlavickou ven. Shimano (viz obrazek nahore) doporucuje opak! :)

        0 0
    • HonzaG  

      Taky by mě zajímalo. Napadá mě, že když jsou tažný dráty zvenku (hlavička dovnitř), opírají se o přírubu náboje (ale taky ji asi víc omačkávají) a hlavička je míň namáhaná. Taky jsou víc zeširoka…

      0 0
      • jocky  

        No treba na tom opreni dratu o prirubu neco prospesnyho bude..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.