Výměna vidlice za vyšší zdvih (jízdní vlastnosti vs. zadní zdvih)

35 nepřečtených
  • marshalll

    Zdarec, na svým SLAMRu budu měnít vidlu Float 32 (130mm) za Float 34. Ta má aktuálně 120mm, takže budu stopro nechávat zvedat zdvih. Původně jsem uvažoval o 140mm. SLAMR je modulární platforma a tak se výměnou tlumiče a vidlice dají zdvihy přehodit na 150mm (SLAMR X) nebo 160mm (FRAMR). Vzhledem k tomu, že už jdu cestou výměny vidle a do budoucna (sezóna či dvě) bych asi přemýšlel o vyšších zdvizích (ala SLAMR X), hraju si s myšlenkou, jestli dopředu nenarvat rovnou 150mm a po čase už jen vyměnit tlumič.

    Bude velký rozdíl 150mm na předku například ve stoupání a podobně (tady už to bylo na hraně a mělo tendenci se stavět na zadní)? Bude hodně velký nepoměr vůči zadnímu odpružení (130mm)?

    Druhá možnost je hodit to na těch původně zamýšlených 140mm (cca 1300 za materiál a práci) a třeba za rok dva to nechat zvednout o další ceťák, což nevím zda nejni zbytečný.

    0 0
    • marshalll  

      Nikdo žádné zkušenosti s podobnýma předělávkama?

      0 0
    • H8me  

      ja mam Camber s origo 110mm predkem a 110mm zadkem s tim, ze vidli mam Dual Position Air a muzu ji prepnout na 130mm. Samozrejme 130mm predek poznam tak, ze je to pohodlnejsi na traily/sjezdy, zadek zustava stejny. Nicmene na chovani kola to zadny vliv nema – aspon jsem zmenu nezaznamenal. Na druhou stranu kazdy ram je jiny a u jednoho to nepoznas a u druhyho to muze treba vadit a muze to byt vic citit.

      0 0
    • tatranka1  

      Určitě si budeš muset změnit polohu sedla :).

      Mám vyzkoušeno na fullu, že změna o 30mm u RS Recon přinesla snížení tlaku ve vidli dle doporučení výrobce a ta se najednou chovala měkce, pobrala vše a zadek, kde jsem nic neměnil, mi přišel tvrdší. Zvýší se ti střed šlapání a položí hlavový úhel, což jsem poznal při zrychlování na rovině, kde bylo kolo línější. Z kopce je to samozřejmě plus. Toť mé poznatky. U na kamarádem darovaném starém HT Leader Fox se 40mm navýšení zdvihu projevilo veskrze kladně, kde byla původně 80mm vidle se po instalaci 120mm Manitou zkrátil posed, zvýšila průchodnost a stal se hodně zábavným kolem jak do terénu, tak i do města.

      0 0
    • decimax  

      Ahoj,mam stejne kolo a premyslim o tom samem,takze budu rad za kazdou zkusenost..Za kolik mas tu vidlici vyhlidlou?A ne­premyslel jsi o talasu jestli chces zachovat zadni tlumic?

      0 0
    • decimax  

      Ahoj,mam stejne kolo a premyslim o tom samem,takze budu rad za kazdou zkusenost..Za kolik mas tu vidlici vyhlidlou?A ne­premyslel jsi o talasu jestli chces zachovat zadni tlumic?

      0 0
    • decimax  

      Jinak teda jeste poznatek k puvodni fox float 32 130mm.Vidlice chodi 130mm ale delka noh je cca o 1cm vetsi,mysleno tak,ze kdyz jdes s vidlou na doraz vypada jako by mela jeste 1cm rezervu..Coz me teda trosku zarazilo,kdyz jsem si rikal kolik tam mam jeste rezervy podle gumky a ono hovno.Ale chci rict to jestli kdyz das vidlu treba 140mm a nebude to mit tak ,jestli treba geoska nezustane tim padem stejna..

      0 0
      • marshalll  

        Zdar! Mám tam teďka Float 34 140mm (nakonec jsem zůstal při zemi :) a oproti Float 32 je to teda sakra změna. Hlavně citlivost – při šlapání do kopce se lehce pohupuje stejně jako zadek, to ta třicetdvojka byla jak zatuhlá. Talas jsem moc nechtěl hlavně kvůli citlivosti, Float 34 2016 je trochu někde jinde :)

        Jinak u Float 32 je doraz zhruba 15mm od vrchu ale nezávisí to na zdvihu. Tam se mění píst, takže se posune spodní doraz (maximální vytažení), ale už ne horní. U Float 34 je doraz cca 10mm od vrchu, ale je to dáno tím, že má trošku protaženou a tužší kostrukci. Délka vidlic jako celku je při stejným zdvihu skoro identická (34 je tuším o nějaké 2mm delší).

        0 0
        • decimax  

          Tak vidim ze jsi ty dorazy taky resil:)Dik za info..A co geoska,nezmenila se moc?Neztratilo to kolo svoji paradni jezdivost?A zadek nepremyslis ze by jsi hodil taky na 140?A kolik jsi daval za tu vidlu?Kdyby jsi se nudil nahod prosim fotku,bracha ma tu Float 34 na giantu akorat 150mm a je maximalne spokojenej..Jinak teda promin za vyslech ale asi me letos podobna uprava taky nemine:)

          0 0
          • marshalll  

            Na zadku bych musel měnit tlukám za jinačí (ideálně 200×57 místo stávajícího 200×51), aby to mělo zdvih těch 145. Do toho zatím nejdu. Spíš vyměním vložku v komoře za menší, aby to mělo lineárnější chod, páč to mám na sagu tak 35 procent, aby to vůbec občas šlo na doraz.

            Stran vidle, změnu geo fakt prakticky nepociťuju, ani nikterak pozitivně, ani negativně. Ale mám ji celkem krátce a ještě nebyl čas to prověřit na plno. Vidli jsem kupoval u Koloshopu: https://www.koloshop.cz/?…

            Nikdo to zjevně nechce, protože je to 120mm, ale u Švece se to dá nechat za 1300 předělat na libovolonej zdvih (proto jsem řešil zda 140mm, nebo rovnou 150mm).

            0 0
            • allrose  

              nechci ti brát iluze,ale tuším,že je i rozdíl v tlumiči

              140 na 160 ano,ale 120 na 160 nee

              0 0
              • marshalll  

                Mě tvrdili, že to na původním zdvihu nezávisí, že se vždycky musí vyměnit píst (1000,– za díl). Bez problémů mi to na těch 140 předělali.

                0 0
                • allrose  

                  tím lépe,stejně jsem tu stránku u foxe nenašel:)

                  0 0
                • CeceX  

                  A jak se ta zmena zdvihu pri vymene pistu na upravene vidlici projevi? Zajizdi nohy vydlice jen hloubeji nebo se nohy vysunou vice z vidlice?

                  0 0
                  • kubad  

                    vidlice je víc vytažená o tu změnu zdvihu

                    0 0
                    • CeceX  

                      Aha. A fakt me to u Svece udelaji jo? Tak to je super. Chtel jsem prave koupit novou vidlu o dva cm delsi a s tim kapku polozit i hlavovi uhel. Takze me ze stodvacitky udelaji regulerni stoctyrictku? Parada. A funguje to fakt jako origo 140? Dikec za odpoved

                      0 0
            • allrose  

              nechci ti brát iluze,ale tuším,že je i rozdíl v tlumiči

              140 na 160 ano,ale 120 na 160 nee

              raději pohledej u foxe

              0 0
            • Jenda  

              na druhou stranu pokud dáš tlumič 200/57 tak se ti geometrie vůbec nezmění a jen získáš víc zdvihu.

              0 0
              • marshalll  

                Akorát by měl by být o něco větší SAG, tudíž se víc položí vidlice.

                0 0
              • Rice  

                Většinou raději používám tlumiče v původní velikosti předepsaný výrobcem, ale pokud bych se snažil tlumičem zvýšit zdvih, tak bych zkusil použít excentrický vložky do ok tlumiče (případně o něco delší tlumič, ale ten je asi k nesehnání). Rám nebude chodit tak „nízko“ a s větší vidlicí se nejspíš úhel hlavový trubky tolik nezmění.

                0 0
                • marshalll  

                  Ghost má na stejným rámu 3 verze – SLAMR / SLAMR X / FRAMR. Takže zrovna v tomhle případě jsou „předepsaný“ 3 varianty tlumiče (200×51, 200×57 a tuším 216×63 s otočeným spodním úchytem tlumiče).

                  0 0
                  • Rice  

                    Aha, ok. Nevěděl jsem, že to maj udělaný až takhle univerzálně.

                    0 0
                  • Rice  

                    Koukám na to a oni maj ty Ghosty střed docela vysoko. Na další sezónu mam v hledáčku fulla se 130mm zdvihu a BB dropem 20mm, tak jsem z toho trošku vystrašenej, že budu brát pedálama každej kořínek…

                    0 0
        • stan.zak  

          Ahoj , Talase zřejmě stejně nechtěl´s, ale není už to co dřív.

          Původně js ho pod dojmem obecných zkušeností vloni (2016) chtěl z nového kola rovnou sundat a vyměnit za Aurona od Milana Slance, ncm. na kole js ho nechal a o necitlivosti se mluvit nedá :- )

          0 0
          • marshalll  

            Tak to je pro mě novinka :) Každopádně jsem sehnal Flot 34 za dobrou cenu, takže jsem o Talasu ani neuvažoval :)

            0 0
        • stan.zak  

          Test třeba tady

          0 0
          • decimax  

            Dik za odpoved:)!Uz ted se netesim na to rozhodovani na konci sezony.Ideal by byl 150 mm predek a po prepoctu cca 140mm zadek ale toho zadku asi nejak nedosahnu protoze ghosty se delaj od vyrobce jen 130mm,150mm nebo 160mm zadek i predek a ted otazka jestli 150mm predek aji zadek nebylo uz moc..A TED BABO RAD!!:)

            0 0
            • decimax  

              A na to se samozrejme vaze druha otazka jestli neprodat rok stary kolo a nekoupit slamra x na 150mm

              0 0
            • marshalll  

              Ono to v realu na zadku neni 150mm ale 145mm, ale to uz jsou fakt nuance :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.