Ahoj,
chtěl bych vyměnit svoji současnou chrtí vidlici Manitou R7 Super 100mm za nějakou se zdvihem 120mm. Bude problém s geometrií rámu nebo lze použít? Děkuji za rady
Ahoj,
chtěl bych vyměnit svoji současnou chrtí vidlici Manitou R7 Super 100mm za nějakou se zdvihem 120mm. Bude problém s geometrií rámu nebo lze použít? Děkuji za rady
Změř si výšku vidlice (osa náboje-vrch korunky) a pak budeš vědět více. Každý výrobce má výšku při stejném zdvihu trochu jinou. Měnil jsem onehdá starší R7 100mm za Rebu 2012 a Reba byla při stejném zdvihu cca o 2–3 cm nižší (musel jsem doplnit podložky pod představec a trochu se napřímil hlavový úhel).
opravdu o 2–3cm?:)
Je to tak. Přítelkyně má Sida 100mm, výška cca 47 cm. Já mám Epicona 2008 sníženého na 90mm, výška 49 cm.
vlákno o A-C s délkou části vidlic na trhu
R7 vs. Reba vidim rodzil 3mm…
dále se píše Epicon 100mm A-C 516mm
tak to musim taky premerit Sid vs. R7… oboji na 100mm
Trochu se to položí a zvedne střed, odhadem o 1,5cm. Nejspíš to rámu nic neudělá, i když je trošičku větší šance že praskne u hlavy (a výrobce by nemusel uznat reklamaci, pokud rám není na tento zdvih schválený).
Manitou R7 má Axle to crown 476mm
Reba 120mm má 493mm
takže kdybys to vyměnil takto, tak čistý rozdíl v délce vidle 17mm, po započtení položení tak 14mm, a větší sag tak 2–4mm, takže tak 1cm navíc na výšce středu a hlavy.
Střed se ti zvedne o cca 8mm v klidové poloze a rám tím trpět nemůže, to by jsi nemohl jezdit do kopce. ;)
Máš pravdu. Hlava se zvedne o 16mm, tj. střed tak o 8mm.
Vidlici zatím vybranou nemám, ale přemýšlím o Epiconu. Stavíme, takže finanční možnosti jsou omezené.
RB má Epikon ve výprodeji za trojku.
Jenže zdvih 140mm a já si ho sám neupravím. A také je na 15mm osu a já mám rychloupínák.
Tak takovéto kolo by si už při změně vidle zasloužilo pevnou osu a zdvih přestavět je práce na 10minut i s kafem. ;)
To by znamenalo vymenit predni naboj nebo jeste neco? Zmena zdvihu je na deset minut pro nekoho kdo tomu rozumi a to ja nejsem :)
Pokud bys sehnal shodný náboj, jen s jinou osou, tak ano, ale pokud by se jednalo o jiný náboj, tak by byly třeba nejspíš i nové dráty.
Worlusha neber zas úplně vážně, on si občas jen tak naoko zamachruje :-).
Aha a tak nejake jine reseni?
No tak dobře, 15minut i s cigárem ;)
Nechat přeplést přední kolo na náboj pro pevnou osu, jaký náboj tam máš momentálně netuším, krom toho, že je na RU. Ve změně zdvihu nehledej žádnou složitost, stačí na to malá gola, kladívko, 3mm kulatina délky od 5cm do 10cm, stranový klíč tuším že 22mm a kus dřeva s dírkou.
Tady máš fotky, je to sice starší model ale postup je stejný. nejdříve vypustíš vzduch z vidle, pak povolíš spodní uchycení monobloku a odklepneš a sundáš spodní monoblok. Potom povolíš tu misku co je na vzduchové noze a vyndáš pístnici s negativkou, pak vytlačíš pérový kolík a posuneš horní uchycení negativky do požadované polohy a kolík opět zatlačíš. Montáž je obrácený postup.
Naboje jeste puvodni Deore M525.
Stejné dráty nejspíš nepoužiješ, tak by to byly dráty, niple,náboj a práce. Záleží za kolik pořídíš náboj, orientační odhad nákladu cca 1500,–.
To by znamenalo vymenit predni naboj nebo jeste neco? Zmena zdvihu je na deset minut pro nekoho kdo tomu rozumi a to ja nejsem :)
Zdravím, mám stejný dotaz jako kolega. Chtěl bych na 29er (celopéro-stavba) dát 120mm vidli. Standard na tomto kole je 100mm, vzadu taky. Rozdíl A-C je 2cm. Je to hodně? Změní se výrazně chování kola? Nerad bych to kolo zmrvil. Díky.