Výdrž řetězu - bláto, voda ..

166 nepřečtených
  • radek.n1

    Omlouvám se, že zakládám tisícé téma. Nenašel jsem ovšem odpověď na můj problém.. :)

    Jezdím v terénu, minimum silnice. Hodně bláta a vody. Často brodím přes potoky (30–40cm hloubka). Já potok přeskočím, ale kolo je chvíli trochu pod vodou (kotouče a řetěz komplet).

    Má smysl kupovat lepší řetěz (např. C9) nebo ho tímto stylem odrovnám stejně rychle jako Sram 971 nebo HG 53/73?

    0 0
    • kolombo  

      Asi bych zavedl rotaci několika řetězů se spojkou, kdy by, po vyjížďce, šel řetěz dolů a na otřená kolečka vyčištěný a promazaný jiný kus.

      Sundaný bych vypral v petroleji, usušil, promazal a nachystal na další použití.

      0 0
    • borda  

      Kdysi jsem to taky resil a dospel jsem k tomu, ze dura/xtr retez opravdu vydrzi o neco vic nez „obycejnejsi“ retezy. ta rada nade mnou je dobra, ale to srani s tim si nedokazu predstavit.

      0 0
      • Gabbo  

        Vydrzi vice, ale je to porad rentabilni s ohledem k cene? Tedy pokud mi 2 drazsi retez vydrzi alespon 2× dele..

        0 0
        • borda  

          ja ho kupuju za 500 i s nasazenim :-), tak to ani moc neresim.

          0 0
          • Gabbo  

            no prave ja retez taky beru jako spotrebak, HG53, po vyjizdce ho otru hadrem, namazu, nerezne, jeste jsem nepretrhl.. ale rychle ho vytaham..

            nastesti nemam XTR, na ktere si kolega tenhle retez nemuze dat, protoze by to ty titanove dily uplne sjelo..

            0 0
            • Orbis  

              ta poslední věta je dosti mimo…

              jinak dražší řetěz mi vždy vydržel déle, bohužel nemohu přesně porovnat o kolik, protože neměli stejné podmínky…

              0 0
              • Gabbo  

                no to jsou jeho slova, proc nemuze davat klasickej retez..

                ja s tim zkusenost nemam jsem spokojenej ze na XT muzu dat co chci.

                0 0
                • Orbis  

                  to ti neberu:-) ale je to dobrej způsob jak si to umluvit… proč kupovat XTR:-)

                  0 0
      • mr.nikdo  

        Vydrzi dele?

        Stejne jsem po cca 1200 km menil jak HG93, tak HG53… 53 teda solidne rezne…

        Dokonce jsem HG93 asi 3–4 trhnul na zimakovi a pri stejnych najezdech a prasarnach je HG53 v klidu… Proto uz nikdy nic drazsiho…

        0 0
        • Atilla  

          trhneš všechno když si blbě naběhne

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jasne, ale stalo se mi to jen u 93… 53 jsem jeste netrhl a ani PC971, co jsem mel na ziletce…

            Takze podle mych pozorovani a testu nema 93 smysl.

            0 0
            • Atilla  

              trhnul jsem jak HG53, HG73, pc971 odolávala dlouho, ale nakonec taky šla. To je spíš náhoda, že jsi ho škubnul víc krát, když blbě přeskočí na kazetě, nebo převodníku…

              0 0
              • Bysto  

                určite má zmysel priplatiť si za XTR, nestojí o toľko viac, nevravím, že vydrží viac, ale nehrdzavie, takže sa s tým netreba srajkať,

                0 0
                • scret  

                  staci XT… je levnejsi a v podstate s XTR funkcne stejny…

                  0 0
                  • Bysto  

                    tak rozdiel je tam nepatrný :), teda ako kde

                    0 0
                    • scret  

                      funkcne jsem nepoznal rozdil, cenove je XTR o kilo drazsi…

                      osobne ted vozim Sram 971ku, kterej je jeste levnejsi nez HG93ka a pritom kvalitativne je nastejno…

                      0 0
                      • Bysto  

                        Mal som Sram retaz, neviem presne ktorá úroveň, ake bol z tých nižších, hrdzavy bol stále, nahodil som XTR a pohoda :). Ja väčšinou dostanem retiazku/platnicky na nejaky sviatok, tak mi je jedno ze je tam ten cenový rozdiel ;). Ako určite stačí aj lacná retaz, len ak neni cas sa o to starať… Ja ked dojdem z biku,dám ho do pivnice a nestaram,,az ked si ho nabudúce beriem, prebehnem vidlu/tlmic/se­dlovku silikonom a ked treba streknem a utrem retaz.

                        0 0
                      • Bysto  

                        Mal som Sram retaz, neviem presne ktorá úroveň, ake bol z tých nižších, hrdzavy bol stále, nahodil som XTR a pohoda :). Ja väčšinou dostanem retiazku/platnicky na nejaky sviatok, tak mi je jedno ze je tam ten cenový rozdiel ;). Ako určite stačí aj lacná retaz, len ak neni cas sa o to starať… Ja ked dojdem z biku,dám ho do pivnice a nestaram,,az ked si ho nabudúce beriem, prebehnem vidlu/tlmic/se­dlovku silikonom a ked treba streknem a utrem retaz.

                        0 0
                      • Bysto  

                        Mal som Sram retaz, neviem presne ktorá úroveň, ake bol z tých nižších, hrdzavy bol stále, nahodil som XTR a pohoda :). Ja väčšinou dostanem retiazku/platnicky na nejaky sviatok, tak mi je jedno ze je tam ten cenový rozdiel ;). Ako určite stačí aj lacná retaz, len ak neni cas sa o to starať… Ja ked dojdem z biku,dám ho do pivnice a nestaram,,az ked si ho nabudúce beriem, prebehnem vidlu/tlmic/se­dlovku silikonom a ked treba streknem a utrem retaz.

                        0 0
                        • scret  

                          praveze ta 971 je uplne srovnatelna s HG93, takze taky nerezne…

                          0 0
            • xshreck  

              já beru 971 kvůli tomu že jen tak neorezne a není z ní tolik bordela + jsou u ní spojky a vydrží to všechno stejně .-D

              0 0
        • borda  

          HG 93 neni dura/xtr.Muzu si koupit x HG53 do foroty na kupkole, pac s postovnym uz to zas tak vyhodny neni, ale radsi si kopim XTR za tech 500 u kamose, alespon mu udelam nejakej kseft. A nemusim mit doma 50 retezu.

          0 0
          • mr.nikdo  

            9-kova rada prece patri XTR/Dura, ne?

            0 0
            • Tina  

              9speed Dura/XTR má označenie CN7700. HG93 je XT

              0 0
              • mr.nikdo  

                Tak to pak jo, porad jsem bral, ze rada 9 je XTR… 5 Deore, 6 SLX, 7 XT a 9 XTR…

                Nejak jsem asi nebral to, ze u retezu to maji jinak…

                0 0
    • jonti  

      v techto podminkach se podle me nejvic vyplati nejlevnejsi funkcni retez a casto ho menit. Ani vymytim ho uplne nevycistis a s novym retezem to i pocitove jede a radi lip.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Chlebovnik  

      Slyšel jsem dobře, že to pere v naftě nebo benzínu?

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • radek.n1  

      Díky všem za rady. Nakonec jsem koupil C9. Sice se mi asi nevyplatí, ale chtěl jsem zkusit ten hvězdný B-F řetěz :-) (A jednu 971 do zálohy, kdyby C9 náhodou nesedla a střílela)

      0 0
      • xshreck  

        :-D mě se válela jedna skoro nová na poličce. Na MTB kolech jen po silnici OK, na teréním hrůza :D teď ho bude dojíždět moja, pro ní bude nesmrtelný!

        0 0
      • scret  

        jestli to mas novy, pak ok, jestli mas pohon ale uz jety, spousta lidi tu psalo, ze uz si to nesedlo…:(

        0 0
        • radek.n1  

          Pohon má za sebou jednu HG-53 a 971. Tak uvidíme no :-)

          0 0
          • scret  

            uvidis…

            0 0
            • radek.n1  

              Tak to přeskakuje jak sviňa, nedá se na tom jet. Dal jsem místo C9 novou 971 a úplně v pohodě. Ani jednou nestřelila. Hm, tak si schovám C9 do šuplíku :D.

              0 0
              • scret  

                C9ka je opravdu na tohle nachylna… takze ji schovej a az budes jednou davat komplet pohon, nasad ji:)

                0 0
              • Vilém  

                Schovej na novou kazetu. Campa retezy jsou kratsi uz z vyroby, to je jeden z duvodu, proc dosahuji zavratnych najezdu. Ale zaroven, tim jak jsou kratsi, vic hudlujou prevody.

                0 0
                • scret  

                  taliani to sidej, daj cloveku za vic penez kratsi retez, mizerove:)) to žaponci jsou velkorysí:)

                  0 0
                • radek.n1  

                  A nebo ji prodám. Nechce někdo novou C9 jetou 500m? :)

                  0 0
                  • scret  

                    loni bych ji vzal, ted mam na novym pohonu taky uz tocenej shimano…

                    0 0
    • zdenny  

      Kazeta xt, kliky slx, tři řetězy c9, první tři roky střídám každej rok novej řetěz, po třech letech jedu další kolečko těch použitejch, po šesti letech vyměním celej pohon.

      0 0
      • devet  

        A kolik najedeš za rok? Mně vydrží JAKÝKOLIV řetěz 1000–1200. Už jsem vyzkoušel všechny značky. A pokorně se vrátil k SH. Kvůli ceně. Ale vážím 95.

        0 0
        • zdenny  

          Asi 3000km za sezónu, ale vážím 72kg a po cca 100km řetěz vytřu smetáčkem, vysuším hadrem a profouknu a namažu válečky, práce na cca 20min…, ale asi je to hodně individuální, závody nejezdím, ale v térénu a bahně si myslím že dostane pokouřit dost.

          0 0
    • Necris  

      Hlavní vliv má stálé namazání mazivem do těchto podmínek a umytí po vyjížďce. Nic extrémního, stačí můj oblíbený Motorex Wet.

      Pokud řetěz vyměníš po 1500 km a najedeš je klidně za 3–4 měsíce, vůbec neřeš, že by to s řetězem něco dělalo. Dřív ho vytaháš šlapáním než korozí a jinou degradací.

      Pokud máš řetěz na kole delší dobu, kupř. celou sezonu, vyplatí se koupit něco lepšejšího. ;)

      Hlavně se s tím neser. Řetěz nemá cenu prát v lihovinách, různě sundavat, mazata deseti tisíci přípravky, sušit fénem a podobná zvěrstva, kterách jsou bikeři co se nudí schopni. Efekt je 0.

      0 0
      • scret  

        zalezi, kde jezdis… Proto jsou kolikrat tak odlisne nazory na udrzbu retezu…

        Pokud bys jezdil hodne v pisku, napr. typicky machuv kraj, tak obcasne vyprani retezu je primo nutne…

        0 0
        • MlokCZ  

          To jsou taky nápady jezdit hodně v písku :-)

          0 0
          • scret  

            njn a obcas taky jedu v bahne, fuj, a v mokru atd.:) je to boj, je to boj:)

            0 0
    • hovanec  

      Dražší řetězy se moc nevyplatí co se týče nájezdu kilometrů. Tam je to spíš o váze a každý gram dolů se draze platí. Držím se systému 3–4 řetězy na jednu kazetu, ketré se zajíždějí postupně, tj. do provozu jde vždy podle pořadí ten nejméně vytahaný. Nemůže se tak stát, že nový řetěz střílí na kazetě. U sady SLX a Deore se mi zdá, že je to i ekonomicky zvladatelné.

      Každopádně by to chtělo toho pionýra, co najel 10 tis na jednom řetězu. To kolo chci vidět, musí to být zázrak techniky. :) Rozhodně bych si ho moc chtěl vyzkoušet.

      Uspořádejme sraz tohoto vlákna, co vy na to?

      0 0
      • vsn  

        sice OT ale na campě Ultra record 10 mám už 14 tisíc a měrka zapadne do půlky :) ale já jsem extrém stejně dlouho mám i plášť Rubino Pro (ten má na zadku počítám tak 11 – 12 tisíc) zbytek na předku (cca 2k). a furt je OK :). na Biku mi předloni C9 vydržela asi 1800 km a další tam mám zatím 1300km a OK (většina KM najeta závodně)

        bike

        řetěz výmena (1) 1700 km HG-73

        řetěz výmena (2) 3700 km HG-73

        retěz výmena (3) 5620 km HG-53 nedojeto – vymena klik

        řetěz výměna (4) 6000 km C9

        řetěz výměna (5) 7800 km HG 53 (řetěz č.3)

        řetěz výměna (6) 8874 km Ultegra (řetěz 1 silnice)

        řetěz výměna (7) 9000 km C9

        silnice

        řetěz výměna (1) 2500 C10

        0 0
      • lens  

        tak kdy ty chytraku rad si necham poradit

        0 0
        • hovanec  

          Tak v první řadě ti rozhodně radit nebudu, potom nechápu ono označení za chytráka. :) Kolo chci vidět na vlastní oči a vyzkoušet funkčnost, protože jsem jeden z těch hlupáků, co se nechal nachytat marketingovým trikem a kupuje nové řetězy. Taková demonstrace, že je to celé habaďůra na bajkery a past na peněženky. Nechci tě v ničem kritizovat, jen chci empiricky prozkoumat rozdíl. Chápeme se?

          0 0
        • hovanec  

          Tak v první řadě ti rozhodně radit nebudu, potom nechápu ono označení za chytráka. :) Kolo chci vidět na vlastní oči a vyzkoušet funkčnost, protože jsem jeden z těch hlupáků, co se nechal nachytat marketingovým trikem a kupuje nové řetězy. Taková demonstrace, že je to celé habaďůra na bajkery a past na peněženky. Nechci tě v ničem kritizovat, jen chci empiricky prozkoumat rozdíl. Chápeme se?

          0 0
    • chupas  

      pred 7 lety jsem daval novy kliky, kazetu a tri retezy shimano hg73. Od te doby jezdim.

      Ze zacatku jsem tocil retezy kazdych cca 500km, pozdeji tak 1000–1500km. Jedina udrzba spociva v namazani, kdyz to moc chrci. Nic vic. Cisteni nula. A svete div se. Po tech desitkach tisicich kilometrech, blate, desti to porad jezdi i radi stale stejne. Naklady nula.

      A na dalsim kole stejny postup. Nehodlam kazdych 1000km kupovat retez.

      0 0
      • zichis  

        na chod převodů sis pozvolna zvykal a proto nevidíš rozdíl ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.