• -Alan-

    Budu si dávat centrovat kola a tak jsem čistil ráfky. Při tý příležitosti jsem prohlížel brzdné plochy. Mám Ritchey OCR a mají za sebou nějakých 5kKm. Zkoušel jsem je hledat na webu, vím že tam byly, ale Ritchey jejich výrobu či prodej zřejmě ukončil – nenašel jsem je. Nevím teda, jestli mají nějakou indikaci opotřebení.

    Jak se dá poznat, že ráfek už má dost, když tam není od výrobce indikace probrždění? Kolik toho tak průměrně může vydržet takovýhle ráfek? Zažil už někdo, že probrzdil ráfek k následnýmu prasknutí za jízdy, aniž si předtím všim či myslel, že k tomu může dojít?

    0 0
    • Lance  

      Tak ja mam ty stejne rafky a najeto necelych 14000 km a je tam porad, brzdy cantilever

      0 0
    • Daf  

      Jakmile je v rafku hlubsi zlabek je to na vymenu. Ma smysl to posuzovat jen podle stavu, hodne zalezi v jakych podminkach jezdis a taky jake brzdove gumicky pouzivas. Takze vydrz nakonec muze byt v rozmezi 1000–20000 km ;) Pokud ovsem nemas keramiku, ta se skoro probrzdit neda.

      0 0
      • -Alan-  

        Otázka právě je, co je to ten hlubší žlábek.

        0 0
      • karliner  

        Možná to je překlep, ale nedokážu si představit, že by někdo probrzdil ráfky za 1000 km.

        0 0
        • Daf  

          Jsem presvedcenej o tom, ze to jde i mnohem driv. Myslim ze staci asi tak dva dlouhy maratony v desti ;)

          0 0
          • JSt  

            …a avid spalky ;-)

            0 0
            • Daf  

              Jojo chce to ještě vhodnou kombinaci špalků. Ani Shimano nejsou špatný ;)

              0 0
            • -Alan-  

              Avidy jsem z toho rychle sundal. Nevěděl jsem, že jsou tak skvělé na odrovnání ráfku, ale v porovnání s několik let starými BBB na crossu jsem měl mizerný brzdný účinek. Aspoň vím, že co tam byly, tak udělaly svý :-)

              0 0
          • karliner  

            Třeba vloni na Králi Šumavy bylo dost hnusně a nějak jsem si si v cíli ani po trati nevšiml hromad probržděných ráfků a náležitě nešťastných bikerů. Tak nevim.

            0 0
        • JIRA  

          Stačí jedny Sudety za mokra a …

          0 0
    • pop  

      Ten žlábek poznáš.Zkus se podívat na novej ráfek,ať máš představu o tlouštce stěny. Já sem OCRko probrzdil,věděl jsem,že k tomu dojde,ale bylo to na zadním…až to prasklo,tak jsem sundal plášť a dojel to po ráfku…

      0 0
      • -Alan-  

        z toho bych soudil, že je sice nepříjemný, že ten ráfek tak nějak praskne, ale není to tak, že se rozletí na kusy. Prostě může maximálně tím odlomeným kouskem udělat defekt, je to tak? Bál jsem se, že to je katastrofální průběh.

        0 0
        • Paja  

          Jak kdy, mne se rafek jeste probrzdit nepodarilo, ale kamaradovi se jednou probrzdenej predni rafek vyhnul tak, ze vysledek byl prorizlej plast, ohla brzda a drzka pres riditka. Jindy zase na probrzdenym zadnim rafku dojel dom cca 150 km a jeste s bagazi na nosici…tak si vyber:o)

          0 0
          • vlkouš  

            Probrzdil jsem zadni Mavic rafek na Rock Machinovi (firma ještě Litoměřice) pod hradem Sionem. Jet se nedalo, kolo jsem nes 4 km na zastávku a pak vlakem hurá domu. V.

            0 0
        • Vilém  

          Ne vzdy praskne jen kousek.Videl jsem probrzdenej rafek kterej po dofouknuti kola nevydrzel ani 100m jizdy a 3/4 jeho obvodu se za velke rany oddelily.Ten clovek mel co delat aby si poradne nerozbil hubu.Osobne je menim,pripadne lidem doporucuju vymenu kdyz je drazka hluboka cca 0,5 – 0,7mm.

          0 0
          • -Alan-  

            Jak to teda měříte, tu hloubku probrždění? 0,7mm je podle mě stejný prd jako 0,35, to mě nic nenapadá, čím to kontrolovat. Jak na to? Viléme, Hynku, Jarmilo…

            0 0
            • Vilém  

              Polozim se neco rovneho,napr Fe hranolek pres hrany rafku a zmerim to hloubkomerem posuvky.Je potreba to brat ako orientacni cifru,kazdy rafek ma jinou sirku steny.Kdysi byly tyto sirky v testu Vela, kde merili tvrdost rafku.

              0 0
        • chodec  

          Já nikdy ráfek neprobrzdil když jsem ještě jezdil na Včkách, ale známý ano – průběh jím popisovaný byl takový, že si chtěl přibrzdit z kopce, ráfek prasknul, zbortil se, zborcená stěna se zasekla o špalek, pak si ještě pamatoval jak letí vzduchem a zbytek ví už jen z vyprávění saniťáků a zdravotní karty – dráty v čelisti, nějaké popraskané žebro, odřenej obličej a cosi s ramenem, u kola kromě ráfku ve finále ještě zohýbané návarky na Včka na vidlici a ulomené řazení jak kolo někam letělo. On prý skončil tak blbě proto, že svištěl přimo na nějaký pařez – a ten neměl chuť uhnout.

          0 0
          • -Alan-  

            To zní tak šeredně, že se skoro divím, že to nenatáčel nějakej magor aby s tím pak zvítězil v neváhej a toč.

            0 0
          • -Alan-  

            No a když o tom tak přemýšlím, tak zřejmě známý taky probrzdil ráfek. Bylo to myslím na 7h maratonu, už potmě v posledním kole. Myslel si, že měl defekt, ale byl v prdeli i ráfek, takže to klidně mohlo bejt. Budu se ho muset zeptat, jestli zkoumali ráfek jako takový.

            0 0
      • smith22  

        A jak se ti stím jelo bez pláště :-) To se myslim lidi ohlíželi co to jede ne?Měls sundat i ten druhej a dojet to dom po kolejích

        0 0
        • -Alan-  

          sim tě, dyk tam nechal ještě duši.

          0 0
          • pop  

            dušu sem sundal taky.Akorat sem zapomněl na pásku :(.Jelo to poměrně dobře a rychle-v zatáčkách to extrémně sedělo :),jinak rámus byl pořádnej na asfaltu,všichni se otáčeli,co to jede za plechárnu…

            0 0
    • duk  

      Já vyměñuju většinou, když ten ráfek hodně bouchnu, nebo když se mi probrzdí tak, že se začnou odlamovat okraje..:-)

      0 0
      • -Alan-  

        Máš na mysli okraj blíž ke gumě nebo ten blíž ke špicím?

        0 0
    • jonti  

      Ritchey OCR mas zrejme vzadu. Ja som ho vozil cca 15000km, potom sa odlomila zrazu cast steny, kde je spoj. Ale dojst na tom sa domov dalo, ked som rozpojil brzdu. Ten zliabok bol v tom case dost vyditelny, urcite nebola plocha uplne rovna. To obrusenie by sa malo mozno dat aj odmerat, len ten specialny nastroj som este nevidel.

      0 0
      • -Alan-  

        Jojo, vzadu. Vepředu mám taky Ritchey, ale ten není v bytě, tak jsem to nepsal. Princip je obdobný. Výdrž 13–15 tisíc mě uspokojuje, to mi vcelku stačí.

        0 0
      • jipík  

        www.remerx.cz/index.php?… já to odměřuji hloubkoměrem sice taky uvádí 0,35 mm na jednom kole už mám 0,8 mm a ráfek pořád drží tak jsem zvědavej kdy povolí.

        0 0
        • -Alan-  

          A je těch povolených 0,35 nějak patrných okem? Respektive u těch 0,8 už jednoznačně vidíš, že jsou takhle opotřebovaný? Já na nich samozřejmě vidím, že jsou obržděný (a podle toho co se tu píše, tak maj ještě čas). Jen vlastně nevím, jak poznám ten průserovej stav. Ráfek jsem nikdy probržděnej neviděl.

          0 0
          • Palo TT  

            Mas kotuce, ked si prebrzdeny rafik este nevidel? :)

            Da sa merat aj hrubka steny rafku: forum.mtbiker­.sk/viewtopic­.php?t=13299

            0 0
            • -Alan-  

              Nemám, ale na cross jsem získal za pár kaček druhý ráfky, takže ty původní se šetří. Navíc v okolí HK tak moc brdit nemusím, jsou víc namáhané jen při ježdění v Krkonoších a vzdálenějším okolí města. A já navíc brzdím nerad. No a MTB mám první a zatím to na probrždění není, doufám. Jen se ptám kdy, a jak to poznám. Díky za odkaz.

              0 0
        • jipík  

          Tak jsem udělal kontrolu dotyčného ráfku a z hrůzou jsem zjistil, že ráfek nemá již 25mm, ale 22,5mm, což je špona na každé straně 1,25mm.

          0 0
          • jipík  

            ještě jedno foto

            0 0
            • -Alan-  

              Dík za nápad se šuplérou. Teď vím jak to mám měřit.

              0 0
              • pepek  

                Musíš měřit v tom „galblu“ (probržděné drážce, na okrajích je to tlustčí.) Mě se vždy ráfek ke koncu furt rozcentrovával, nebo snadno osmicoval po nějaké ráně. Jednou se taky propadl na jednom místě tahem drátu, tak jsem dva dráty povolil, chvílu jel opatrně, no a pak jsem to spustil naplno po žluté z Lysé hory-myslím trochu nezodpovědnost, no ale když ta žlutá je tak príma :-)

                0 0
                • pepek  

                  gajblu

                  0 0
                • jipík  

                  Měřím to v práci hroty nebo pravítkem a hlukoměrem ale je pátek večer už jsem byl doma ve sklepě zvědavost mě nedala a nic víc než šupléra nebyla k mání ale dost jsem se vylekal jak rychle ubývá.

                  0 0
                  • fík  

                    asi chybí „o“ a „b“

                    0 0
                  • pepek  

                    Když to rychle ubývá, tak příčinou mohou být Shimano gumičky, ty je třeba obvykle hned vyhodit (i nové), než zničí ráfek a dát tam např BBB.

                    0 0
                    • jipík  

                      Taky jsem to odhalil, ale chce to vyměnit hned u nového ráfku, jak se jednou udělá do ráfku rýha, pak už to ubývá nějak moc rychle, ostatní véčka jsem hned vybavil výměnnými trojbarevnými špalky, a ty obyč. likviduji na zimákách, což je zrovna tento Wheeler.

                      0 0
    • vlkouš  

      Bontrager zapletený na GF s Avidama 3 na zadku najely 8000 km, na předku 10000 km. Jezdím výhradně terén, víc od podzimu do jara, takže dost náročný používání. Oboje jsem postupně vyměnil za disky. V.

      0 0
    • enrico  

      ja som ten ráfik zlikvidoval asi po 4tis km(zadný), na vine boli velmi agresívne gumičky a jazdenie v sračkách na maratónoch a podobne(ritchey modré a čierne, chvílu este nejaké tektro). Brzdili skvele, ale ráfim mizol pred ocami. Prasklo mi to samozrejme ako inak vo velkej rýchlosti(asi v styridsiatke) v náklone v tom mieste, kde bol ráfik spájaný, v tom mieste sa ten hliník oddelil od svojho miesta, narazila do neho brzdova gumicka, zablokovala zadne koleso ihned do smyku a v tom náklone to bola ako inak hned držka – výsledok rozbité koleno a lakeť, dotrhaná windstoperová bunda :-(

      0 0
      • Honza z H  

        Ještě několik podobných příspěvků a začnu se bát taky, jinak ty OCR mizí docela rychle, ale s měkkými špalky a v čistotě můžou vydržet dost dlouho.

        0 0
        • Martinkaa  

          Ja jsem s nima jezdila ve vsemoznych sr…ch v lete i v zime + vydezely tak 10 maratonu. I kdyz je pravda, ze jsem pouzivala vetsinou setrne Koolstopy. Spaliky nepatri k tem nejlevnejsim, ale vydrzi pomerne dlouho a brzdi dobre. Ted pouzivam ti trojbarevneod BBB a taky jsem s nima docela spokojena. Ale zda se mi, ze ten rafek zerou vic…

          0 0
      • yoggi  

        vsetci tu riesia kolko vydrzi a ze opotrebenie je 0,35mm. eno ved si sam videl tie tomasove rafky pred tym co kupil nove kolesa. najazdil na tom 22000km a zliabok tam bol taky velky ze tam skoro gulicka zapadla :)))))

        0 0
    • Martinkaa  

      Taky jsem je mela. Vydrzely mi taky docela hodne. Asi tak 15000km. Oba dva jsem jezdila tak dlouho dokud mi pri jizde nepraskly :-). Predni mi praskl v nejakem kamenitem terenu – zacla nejak drhnout brzda. Ale dalo se na tom jeste v pohode dojet domu a druhy den do servisu. No a ten zadni mi praskl asi o mesic pozdeji pri sjizdeni schodu :-) Ale taky to nebylo tak, ze bych kvuli tomu sletela z kola. Udela se takova skvira, ktera vadila jen pri brzdeni Takze jestli se ti zdaji, ze uz jsou hodne probrzdene, bud je hned vymen a necekej, az ti prasknou nekde, kde to budes nejmin potrebovat, nebo si nekolikrat sjed schody nebo nejaky korenovity sjezd a treba se tvuj problem vyresi sam :-))

      0 0
    • 100kg  

      To je taky jeden z důvodů proč kotoučovky, protože ráfek se vyboulí nebo praskne vždy před dlouhým a kritickým sjezdem, v zahraničí mimo civilizaci a podobně. Po několika špatných zážitcích se mi osvědčila tato zkušební metoda: na benzince nafouknu gumu na 8 Atm, když vydrží jezdím dál na 3 Atm. Pozor, nesmíte mít kolo v ruce nebo čumět na ráfek jestli nepovoluje. Když nevydrží, je to bomba. Urve to celý ráfek. Když se mi to povedlo u nás na pumpě, kde je většinou ruské osazenstvo, tak v kavárně leželi všichni pod stolama.

      0 0
      • Palo TT  

        :) Tiez sa mi podarilo znicit jeden rafik pri fukani na benzinke. Ale len sa na kuse vyhol, ziadna explozia.

        0 0
    • tim  

      TR OCR Pro mi praskl také od místa spoje v prostředku brzdné plochy. Měl v kožichu cca 8500 km. Celoroční provoz kromě zimy, jezdec cca 80 kg, špalíky převážně Barradine 3 barevné. Měl jsem štěstí – po prasknutí to pouze brnkalo ve směru jízdy o špalík, takže jsem s tím dojel v pohodě ještě 2 km domů, pouze s rozpojenou brzdou. Teď už mám napletený nový – sehnat ho ale byl už trošku problém.

      0 0
    • Kovak  

      až to praskne, tak je čas na výměnu. Mě teď nedávno praskl, nemáte někdo starý ráfek z Favorita?

      0 0
    • Mamut  

      Asi pred pol rokom som menil predny Ritchey 440 po asi 10000–12000km. Jednak bola drazka viditelna/cititelna a dvak zacal trocha cukat pri brzdeni. Mal som celkom bobky, ze aka tam asi musi byt papierova stena, ale ked som ho pred vyhodenim rozpilil, aby som sa pozrel, tak som zistil, ze som prebrzdil asi 1/4–1/3 hrubky steny.

      0 0
    • Thomas  

      Letos jsem je menil. Mel jsme na nich najeto cca 15t.

      0 0
    • mosquito  

      sunky ritchey rockcomp 25k, maji zlabek ale jeste jedou :)

      0 0
    • Arri  

      rafky Araya (neco japonskyho) po 20.000 uz sem nervove nevydrzel a vymenil je. vybrzdene ne jenom drazkou, ale uplnym obloukem a muselo to bejt snad celej mm. spalky jenom Coolstopy, vic jak polovina km bylo teren a bordel.

      0 0
      • Chaingang  

        Nejsou takovy leštěny trošinku vyšší?kámoška je má už několik let(teď už jenom jako rezervy),ale obout na ně třeba Speedmaxy v drátu je dost porod.

        0 0
    • kafac  

      po 9000km pri przdeni praskl, spalky byly od Avidu (tvrdy, dost se na tom podepsaly)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.