• pitos

    Tak už je jisté, že na příští rok si pořídím nový bike. Vim jistě, že to bude skládačka se zdvihem mezi 150–170mm. Chci na tom jezdit „všechno“:

    • pohodové celodenní výlety po horách
    • těžké a technické sjezdy
    • občas zablbnutí na FR a Dh tratích
    • nějakej skoček ale nic velkého

    Velikosti zdvihu se nebojím,spíše mi jde o celkovou váhu kola. Momentálně se vozím na približně 15kg biku a myslím, že tak zhruba 1kg nahoru bych mohl v pohodě zvládnout.

    No a o co mi jde,chtěl bych, aby se ozvali lidi co jezdí patnácti a více kg kola, ne jenom z kopce dolů a nahoru lanovkou a napsali jak se na tom celý den šlape,zda není problém velikost zdvihu,geometrie… Také bych chtěl trošinku poradit s výběrem,sice jsem skoro rozhodnutý ,ale jisté to ještě není,mohu se rozhodnout i jinak.

    Nebudu to tedy zdržovat,toto je zatím favorit: www.norcobikes.cz/…x1_vetsi.jpg Letmo jsem se na tom projel na SL a padlo mi do ruky,tak nějak jsem si to představoval:)navíc se mi líbí desing,barva

    Druhý velký favorit je toto: www.progresscycle.cz/detail.asp?… Myslím že Six a ReignX jsou dost podobná kola,myslím tím zaměření.Six se mi ale líbí o dost více,navíc barva na reignu je hrozná.Na tom jsem sice nejel,pouze seděl ale padlo mi také hned do ruky.

    A nebo raději pořídit něco trochu více jezdivého? www.norcobikes.cz/…t1_vetsi.jpg www.progresscycle.cz/detail.asp?…

    Nerad bych šlápl vedle a pořídil si něco na čem se nedá jezdit nebo naopak časem litoval, že jsem nepořídil více zdvihu a větší odolnost.

    Anketa: tak který rám:

    4x
    18%
    14x
    64%
    3x
    14%
    0 0
    • Lišák  

      Napíšu ti svoje postřehy s jezděním na těžším kole. V květnu jsem pořídil Giant AC. V původní sestavě měl 16–17kg. Na popojíždění odpoledne kouse za barákem v lese to nebylo špatný, ale docela na celodenním výletu už jsem to hodně cítil. Víc než váha byly problém „motokrosové“ pláště Kenda 2,35. Jednak každý plášť vážil přes 850g a při té šířce se docela těžko odvalovaly. Další problém byl v pružinovém tlumiči. Jelikož neměl žádný „inteligentní“ systém a rám je přepákovaný jednočep tak jsem hodně šlapal do tlumiče. byla na něm na moji váho silnější pružina, což bylo sice lepší, že se nehoupal až tak moc, ale zase komfort dost bída. Teď tam mám Swinger Air 3 way a jízda je o dost kultivovanější. Nejsem žádný FR jezdec, to AC jsem koupil z důvodu toho, že jsem chtěl fulla na průmyslech a navíc jsem ho měl za solidní cenu. V současném osazení váží 14,5kg. Až ho nafotím, upravím profil.

      0 0
      • cabbage  

        Na těch pláštích asi něco bude, ale ten pružinovej tlumič je jen výmluva;-) (viz. thread „Praha-Ještěd-Praha“)

        0 0
    • Běžec  

      Tomu teda vůbec nerozumím, ale tady padlo pár tipů: bike-forum.cz/forum/vy­ber-enduro-biku-sc-nomad-a-ti-ostatny/721945/fo­rum.html#unre­ad1

      0 0
      • pitos  

        Dík,už jsem to pročítal ale opakování matka moudrosti…:)

        0 0
    • ttoommyy  

      ber Norco six… ja mam sjezdaka norco A-line s jednoprevodnikem a 2,5 plastema a taky na tom obcas jedu celodenni turu.. staci pouze trosku pritlumit tlumic a uz to jede lepe.. vaha je neco úres 20 kilo ale i tak to porad jede.. aspon ti jde kondicka rychleji nahoru:-D… s tim jednoprevodnikem sice obcas musim tlacit..ale s ddojpalckou vyjedes hodne.. ta tezsi cesta nahoru pak stoji za tu cestu dolu.. fakt si to poradne uzijes.. loni sem mel do hor pevnaka meridu a bylo to uplne neco jineho..do kopce to sice jelo skoro samo ale z kopce to nebyl ten pozitek z jizdy

      0 0
      • pitos  

        Pláště budou maximálně do 2.4" a nebude dvoj placka ale pravděpodobně všechny tři převodníky. Prostě takové kolo na drsné XC:) Tlumič rozhodně vzduch,na tom sixu je fox dhx air 5 takže houpat se to snad nebude.

        0 0
      • fousek  

        Bud musis mit ukrutnou fyzicku nebo celodenni vylety = 30 km a prudsi kopce tlacit. Jak na tom A-line resis sedlovku? ja sem na Bighitu vozil 2 a ani to nebylo idealni reseni. Navic si myslim, ze tezko na celodenni vyjizdce potkas DH/FR trat kde by si takovy kolo vyuzil, ostatni sjezdy se daj krasne uzit na 150mm zdvihu

        0 0
        • ttoommyy  

          no ja mam bohuzel celkem velky ram na svou vysku, takze kdyz dam sedlovku nahoru tak skoro natahnu nohy.. celodeni vylety uz byly aji neskych 70 km..ale jasne ze sem prudsi kopce tlacil.. praveze sem jezdil takove trasy aby na nich byly takove trate kde tyhle zdvihy vyuziju.. jezdim hlavne pro pocit z jizdy dolu takze tu vetsi namahu nahoru uz musim neak prekousnout:-D

          0 0
    • Karlos 66  

      No jó, asi nejsi sám kdo to teď řeší, taky vybírám a zúžil jsem výběr možných biků na dva a kdybych tě náhodou inspiroval, tak váhově zůstaneš tam kde seš, nebo si dokonce polepšíš o kilo. Moje jediná rada zní, kup si kolo co se ti líbí a jezdi. Myslím, že konstruktéři na těch svých PC neudělali chybu v žádném případě. www.scottmtb.cz/…m-40-big.jpg www.zamo.cz/…g_lp-316.jpg Cenově to je stejné a obojí se dá ještě teď objednat okolo 55.ooo,–

      0 0
      • pitos  

        Tak Lapierre ne,taky jsem se na SL na něho díval a vím že se dost lidem líbil,mě ale ne:)

        Scott už vypadá líp,musím mrknout jak to mají se samostatnými rámy.

        0 0
        • Karlos 66  

          Jasan, každý to máme jinak, na mne jsou třeba trubky od Norco už moc do S, což je jen vzhled, který nemá vliv na jízdní vlastnosti. Na Lapierra jsem sed a měl hned pocit jakože dobrý, je to možná i tím, že ne mnoho firem dalo tu možnost svézt se alespoň v rámci pavilonu.

          0 0
        • kesu  

          kdyby te zajimalo neco ohledne ransoma rad odpovim.

          0 0
          • pitos  

            jj dík,zatím ale o scottu neuvažuji.

            0 0
            • kesu  

              ja bych do hry dal jeste ale spesla SX

              0 0
              • pitos  

                Nad ním jsem také přemýšlel ale cena rámu je vysoká. Musím se vejít do 35tis. za rám.

                0 0
      • Dijck  

        Hm, tak ten ransom bez karbonu vyzera ovela lepsie:) Ale musel by som sa velmi premahat aby som kupil ram s atypickym tlmicom…

        0 0
    • ddd - andy  

      Mam za sebou vice nez dost ruznych vyletu na hoodne zdvihovych kolech jak po Cesku tak napr. delsi dobu v Kanade a muzu ti rict ze na cem opravdu zalezi je:

      1. Tvoje fyzicka
      2. Jaky tam mas gumy (rafky, draty, naby + dve
      3. Moznost hodit sedlovku nahoru (dvojita sedlovka nebo sedlova trubka v kuse)

      To jen tak na uvod. A par tipu: Jezdil jsem na trech ruznych full Norcich a ted posilhavam prave po Reignu – 4cep je vybornej (pred tim jsem mel BigHita) ale chci zkusit poradne VPP. Pokud na tom nejsi s fyzickou na vybornou, urcite bych sel do nizsich zdvihu v tvym vyberu – do kopce je to zatracene znat (zamknutej tlumic u techdle kol je nutnost) Pokud si veris s fyzickou neni problem jezdit na 18cm bez zamykani (mam za sebou zavody v DH v Nemecku, kde jsem jezdil na start odspodu po asfaltu, na sjezdaku 200–200 a taky to slo :-) Proste u tyhle kategorie uz je to vic o tom jak moc si chces uzit jizdu z kopce a podle toho zvolit zdvihy a ostatni veci trochu prizbusobit, s vedomim ze na kopci nebudes prvni.. :-)

      0 0
      • cabbage  

        A něco o normálních smrtelnících by nebylo?;-)

        0 0
      • pitos  

        Myslím že bike do 17 kg v pohodě ušlapu. Jezdím s lidma co mají kola i přes 17kg,takže opravdu pohoda tempo. Zamknutej tlumič je nutnost?to se mi moc nezdá,navíc tlumiče mají pro pedal a zdvih třeba toho Norka není ani 170mm.

        0 0
        • ddd - andy  

          V tom pripade bych sel i treba pres tech 17zdvihu a otazkou bude jestli vzduch nebo pruzina (z moji osobni zkusenosti Propedal na perech moc netlumi)

          0 0
          • pitos  

            Na všech rámech co mám vybrané je vzduch. Vidla může být klidně pružina ale tlumák bude vzduch. Přes 170mm už nepudu.

            0 0
            • ddd - andy  

              Hele vidim, ze to mas srovnany, takze je to opravdu jen o ramu. Ja osobne bych asi zkusil toho Reigna.

              0 0
    • tomfree  

      A já si myslel,že po celodenním chození po s-l máš jasno:-)) Ne vážně pokud trváš na trojpřevodníku a dopravě z Havířova po ose,tak bych šeå do něčeho jezdivějšího a lehčího jako ten giant reign,protože na 16,5kg kole toho budeš mít dost než tam dojedeš.

      0 0
      • pitos  

        Na trojpřevodníku netrvám,ještě nevím,ale to momentálně není důležité. Na hory věčinou jezdím vlakem a až domů na kole a to je z kopce;) Ono je škoda že Norko na SL nemělo i toho fluida LT,rád bych ho testnul. Fakt zatím nevím,když se ale třeba podívám na reigna X co má Dijck tak váha do 15 kg je super.

        0 0
        • mar_tin1  

          jj. dijck na tom jazdí v pohode z domu do lesa a naspäť, ale on to má tak 10km, nie ako vy, 20–30… veď ti asi napíše sám svoje postrehy. mne sa na tom sixe nepozdáva tá sedlovka, že ju skrátka nezasunieš (aj keď ty ju vozíš nižšie ako je optimum, myslím, že je tam malá rezerva)… preto by som asi radšej išiel do fliuda lt, alebo niektorého reigna.

          0 0
          • pitos  

            Sedlovky se opravdu nebojím,v nejhorším bych koupil teseskopa. Jinak názor dijcka mě určitě zajímá. Pokud není problém při přesunu velikost zdvihu a geometrie tak není důvod proč na 15kg biku neujel i těch 20–30km po asfaltu.

            0 0
            • pitos  

              myslel jsem teleskopa:)

              0 0
            • Dijck  

              Je pravda ze 30km po asfalte som este v zivote nesiel, takze neviem ake to je. Ani to vediet nechcem. Ale tych 10km do hor nieje problem. Podmienka je nejazdit s chrtmi:) Celkovo sa mi zda, ze ten reign ma na asfalte ubija a berie mi viac energie ako v terene. Po 10km toho mam dost a musim si dat pauzu. Ale to je vrcholne subjektivne:)) Inak ram je docela malo progresivny, zvlast s DHX air tlmicom, na to by som si dal dost pozor. Na FR trati chodi po dorazoch. V tomto bude lepsie norco, ktore sa ale viac hupe.. Ak mas nieco konkretne, kludne sa pytaj.

              0 0
              • pitos  

                těch 30 km po asfaltu bys nejel proč?

                • je to ve váze kola
                • velký zdvih a geometrie
                • prostě by tě to jen nebavilo nebo nezvládáš fyzicky

                Zajímalo by mě pokud můžeš srovnat jízdu po asfaltu třeba s méně zdvihovým kolem vážícím ale třeba 15kg a tím tvojim tak byl by na přesunech po asfaltu nějak výraznější rozdíl? Pohodové tempo samozdřejmost:)

                0 0
                • Dijck  

                  Vsetky 3 veci co si napisal hraju rolu. Najviac asi geo, potom vaha. Ten bike fakt na to nieje stavany…

                  Zajímalo by mě pokud můžeš srovnat jízdu po asfaltu třeba s méně zdvihovým kolem vážícím ale třeba 15kg a tím tvojim tak byl by na přesunech po asfaltu nějak výraznější rozdíl?

                  Ano, hlavny rozdiel je v geo, ono reign X sa nejak nehupe, to nieje problem, ale na Xku sedis inak. Mne hlavne vadi ten asfalt, mam asi voci nemu averziu. Aj do hor ide vacsionu po terene. A tam mi to az tak neprekaza.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Ono je to hrozně subjektivní. Někdo má problém s 30km a někomu nevadí ani pár set, viz TheIF – Torque + 240km po asfaltu.

                  Nemám naježděno na vyšší zdvizích nic moc, jen krátké testy, ale zrovna na asfaltu mi to přišlo v pohodě, zvlášť když byl tlumič s propedalem. Já myslím, že pokud umíš šlapat slušně do kruhu, tak pohodovým tempem ten asfalt je v pohodě a nejvíce tam dělají pláště.

                  Kde mě ale vadily výrazně vyšší zdvihy a vyžší váha byly výjezdy v terénu a obzvlášť ty prudší. Prostě je pak už nedám. Jednak kvůli váze a druhak kvůli geometrii, pokud není snižování vidlice, tak já s tím měl velký problém (čim vyšší zdvih, tak se více projeví zvýšení sagu na tlumiči a snížení na vidlici). Ale já jsem asi na tohle háklivější než spousta ostatních, buď jim to opravdu nevadí nebo všechny prudké stojky tlačí. Já rád vše vyjezdu. Takže snižování zdvihu už bych postrádal i u 140/140.

                  Kdybych šel do 160/160, tak bych osobně volil něco s Lyrikem 2-step.

                  0 0
                  • Andrzej  

                    s tiim asfaltem potvrdim, uz jsem psal i niz, ze to je hlavne o plastich, dnesni kola se moc nehoupou, me i bez spd. jinak ve vyjezdech ten velky zdvih nemusi az tak vadit, aspon na mem kole to je v pohode (zalezi to celkkove na geomerii), omezuje spis ta vaha

                    0 0
                  • pitos  

                    Také rád vše vyjedu ale ani tlačení mi nevadí. Jestli zvolím nějakou se stavitelným zdvihem uvidím,možná by se hodila ale asi to nebude pro mě to nejdůležitější. Tak Lyrika bych tam také viděl rád ale nevím jestli budu ochotný dát tolik peněz do vidlice,to budu ale řešit později.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      No v případě Lyrika to chce komplet s kolem. Samotný 2-step stojí nehorázný prachy. Když ale vemu nějaký konkrétní příklad, třeba na Fritzovi ve verzi K18 to docela jde. Kolo má MOC 77tis., s 10% slevou není problém ho koupit, tedy těsně pod 70tis. A to mi s Lyrikem 2-step, RP23, tím rámem a osazením přijde slušné.

                      0 0
                      • BorisFR  

                        2Step je fajn věc, ale eště to má mouchy. Mě začal po změně zdvihu zůstávat Totem asi 2cm zalezlý ve zdvihu… Takže místo zdvihu 180mm byl prakticky tak 160, možná i míň. Něco jsem o tom načetl na zahraničních fórech a zdálo se, že sem to vyřešil. Bohužel za měsíc a něco to tu bylo zase. Zkusil jsem znovu stejný postup, ale vidle přestala držet vzduch = výměna o-kroužků. Teď už jsem se na kolo bohužel nedostal, ale stejně vidli nechám předělat na pružinu. Chci citlivější začátek chodu, navíc jsem 2Step fakticky využil jednou. Nechce se mi řešit, kdyby se to posralo znova, takže proto ta pružina. Třeba už by to bylo bez problémů ale nemám náladu to pokoušet. :) Já na tom chci jezdit a né řešit proč to zas nejde. Takže jenom tolik k 2Stepu z mojí strany. Já být pitos, tak fakt promyslím, jestli to za to stojí.

                        0 0
                        • pitos  

                          rozhodně zajímavá informace…

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          V tomhle případě záleží hodně na tom, jestli to je nějaký obecný častý problém nebo problém jen konkrétního kusu.

                          0 0
                          • BorisFR  

                            Co jsem se dočetl různě po fórech, tak to dělá docela často u všech 2Stepů. Teď jak to bylo na výměně těch o-kroužků, tak mi mechanik říkal, že už by to mělo být ok, ale jak jsem psal, na kolo jsem se už bohužel nedostal. Ono to řešení nebylo nějak složité: vypustit vzduch z levé nohy, otevřít nahoře 2Step, pak většinou vystřelil olej, protože se vzduch dostal kam neměl, nahoře naplnit, uzavřít, nafoukat, jezdit. V ideálním případě tak 20–30 minut. Pokud se něco neposere. Každopádně když domů přiletím po práci a zjistím, že je to zas v pytli, a místo ježdění se v tom budu zase hrabat, tak mě to fakt nenadchne. Proto bude ta pružina, jelikož tam se nemá co podělat a jak jsem vypozoroval, tak 2Step já fakt nevyužiju. Ono to může vyznívat hodně negativně, ale pokud by se to nesralo, tak to klidně nechám tak. Na vzduch ta vidlice byla hodně citlivá ze začátku, ale ještě mi vadilo, že jsem nebyl schopný najít tlak, kde by byla dostatečně citlivá ze začátku a zároveň se moc nenořila v hodně prudkých sjezdech. Uvidíme co ta pružina, ale to až po novém roce.

                            0 0
                • Radek Broz  

                  Protože je to šíííílená nuda?

                  0 0
                  • pitos  

                    To máš sice pravdu ale já se mu občas prostě nevyhnu. Je to ale nutnost a nějaký kompromis abych na tom mohl skvěle jezdit po asfaltu nehledám.

                    0 0
              • pitos  

                Jinak ta malá progresivita by mi myslím vůbec nevadila. Nehodlám na tom dávat nějaké velké skoky takže by mi to naopak mohlo vyhovovat. Six progresivnější asi bude ,alespoň jsem to četl že oproti 07 to tak bude.

                0 0
                • cat  

                  Uvazujes li do zdvihu 170, tak ti chod reigna bude vadit i kdyz nebudes davat. Nebo ne primo vadit, ale pokud ho chces aspon trochu citlivyho, budes chodit po dorazech.

                  0 0
                  • pitos  

                    Hmm,to je na tom až tak špatně? Nebo je počítáno s tím že to bude z kraje zdvihu málo citlivé,aby to techodilo na dorazy..

                    0 0
                  • Dijck  

                    To nieje uplne pravda:) Na dorazoch som len vtedy ak su nejake tvrdsie dopady. Inak to vyuziva cely zdvih ale doraz to nieje. Citlivy je az az.

                    0 0
                    • cat  

                      Tak ty mas taky trochu jiny kolo. Tady mame trat prezdivanou tankodrom, sou tam opakovane ryhy lopatou a mensi dropiky, kdyz neprefouknu, su nadoraze.

                      0 0
                    • Dijck  

                      Tvrdsi dopad znamena zle doskocenie niecoho. Alebo nieco bez dobreho dopadu. Od 5 a viac metrovych poletov(aj s dopadom) idem poctivo na doraz…

                      0 0
          • pitos  

            určitě ale nad tím fluidem budu přemýšlet;)

            0 0
            • teo  

              Nazdar Pitos, sice odpovídám po pěkně dlouhé době, ale pokud jsi ještě kolo nevybral, tak přiložim polínko. Fluida LT 3 jsem měl zcela náhodou možnost testnout na podzim v Německu. Je sice o malinko těžší než můj Fluid 2 2007, ale dovedu si na něm klidně představit Drtiče nebo třeba jen víkendovej pojezd napříč divočinou jen se spacákem. (Prostě konečně pořádnej držák) Kolo jede opravdu dobře a velmi dobře vede. Do kopce bez problémů. Příjde mi možná ještě lepší univerzál než klasickej Fluid, ale to jen můj osobní názor! Co vím už ted najisto je to, že to prostě není zrovna na FR. Osobně do něj tuto sezonu půjdu.

              0 0
              • pitos  

                ahoj teo,dík za info.už jsem ale vybral,mám objednaný six.

                0 0
    • Misiak  

      cube fritzz a canyon torque si vyradil? oba tusim 150mm…

      0 0
      • pitos  

        Torgue se mi nelíbí a ten Cube to je šílenost,vypadá jak ty Scotty,prostě koza:) Beru jen kola s nízkou vrchní rámovou trubkou,navíc ten tlumič na tom Cube je šíleně umístěn,to prostě ne. Ale dík za tip;)

        0 0
        • Misiak  

          proti gustu… :) btw na cube sa dava pred tlmic taky malicky blatnicek, takze az take zle to nebude. popri starom marine je to jeden z mala sucasnych ramov co sa mi fakt paci. mozno sa k nemu v buducnosti aj dostanem :P

          0 0
        • MlokCZ  

          Fritz má hodně velký sloping, takže ta horní rámovka je v pohodě. I na Stereu, které ten sloping má o malinko menší je to v pohodě.

          Ten tlumič je umístěný opravdu divně, ale s tím origoš blatníčkem to není žádná tragédie. K tomu se ještě přidává ne zrovna špičková tuhost (ale taky žádný tragédie). Ovšem za tyhle negativa je tu jedno ohromné plus a to funkce zadní stavby.

          Ale samozřejmě když se ti nelíbí, tak nic :-)

          0 0
    • jecnak  

      Uvazuju vlastne skoro o tomtez jako ty, jen jsem puvodne zamyslel trochu mene zdvihu – Trance X + nejake upravy (Pike, sirsi plaste atd), ale po projeti se na Reignovi jsem se rozhodl pro nej (Pike a nejake drobnosti).
      Chci neco jezdivejsiho, ale zas aby to melo geometrii na blbnuti a nizsi vahu. Geometrie na blbnuti znamena pro mne, ze i pri normalne vysunute sedlovce jsou riditka stejne vysoko nebo vys jak sedlo (kvuli dropovani a velmi prudkym technickym sjezdum). Nizsi vahu resim ani ne tak kvuli jizde po rovine a hore kopcom, ale kvuli blbnuti na trailech, kdy je kazdy kilo znat a pak se s tim musi prat a jet jak s tankem stylem rozjedu to, poslu to tam a odpruzeni si s tim poradi, coz prave moc nechci. Naopak je pro mne velmi dulezite, aby sla zasunovat sedlovka – nechci teleskop. Zaroven chci nejaky inteligentni tlumic, protoze ve vyjezdech je to dost znat. Zamykani vidlice neni az tak dulezite, ale jelikoz ho Pike ma, tak prijde packa na riditka (bez packy na riditkach bych nezamykal). Myslim, ze u Reigna (bez X) je nejvetsi problem tlumic s linearnim prubehem a standardne montovana vidle bez pevne osy.

      Jinac chvilku jsem jezdil na sjezdaku normalne s lidma na XC vylete a kdyby se tak nehoupal pruzinovy tlumic a sla zvednout poradne sedlovka, tak bych bez problemu stihal. Vahu si netroufam odhadovat, ale asi mel pres 20.

      0 0
      • pitos  

        Co ten Fluid LT,mohl by splňovat tvé požadavky(a možná i mé)

        0 0
        • jecnak  

          Vic se mi libi Reign, mam moznost ho mit za velmi dobrou cenu a je navic lip osazeny. Hlavne ale Reign mi proste padnul do ruky a jak se mi tohle stane, tak je vetsinou jasno.

          0 0
        • Dijck  

          150/150 je v celku ideal na to co chces jazdit…+ nizka vaha noveho reigna…

          0 0
          • pitos  

            Je to těžší než jsem myslel,fakt těžké rozhodování. Než jsem založil tento thread tak jsem měl v tom celkem jasno,těď zase váhám:) Ideální by bylo kdybych mohl všechny čtyři biky pěkně postupně otestovat,to je ale nereálné:/

            0 0
            • Misiak  

              bolo ti treba sa obracat na BF? uz si ho mohol mat objednany ;)

              0 0
              • pitos  

                jo a potom toho třeba litoval:) Nechci nic uspěchat.

                0 0
                • Misiak  

                  no vidis, ja som sa pri vybere na bf vykaslal a vyberal som podla recenzii na nete a mtbr a som spokojny :P

                  0 0
                  • pitos  

                    Vybírám podle všeho,recenze v časopisech,na netu a také podle toho jak to vidí tady kolegové na B-F :P Konečné rozhodnutí ale zůstává jen na mě.

                    0 0
                  • Dijck  

                    Hej, ak mas nizke poziadavky tak je to lahke..:)

                    0 0
                    • Misiak  

                      ako sa to vezme. myslim ze citlivost, linearita a (relativne) zamykanie slapanim nie su zrovna nizke naroky ;)

                      0 0
            • Dijck  

              Akeho si mal favorita? Toho sixa?

              0 0
            • Garyk  

              Tak já ti to ještě trochu ztížím :-) www.trekbikes.com/…edy/remedy8/

              0 0
              • pitos  

                Dík za tip ale nestížil;) Vybírám momentálně už jen ze dvou značek. Ještě bych bray RM Slayer-jasná volba ale cena mě nevyhovuje:)

                0 0
              • KubaBajk  

                Tak ale to je dělo! Nádherný Trek!

                0 0
      • Darkson  

        tu možnost vy/zasunutí sedlovky už tu zmiňoval andy a podle mne to je jedna z nejdůležitějších věcí na bajku kategorie enduro(vlastní zkušenost);

        0 0
        • pitos  

          Toho se moc nebojím,pokud klasika nebude stačit tak dám teleskop.

          0 0
    • Páník  

      no ten Six nebude nejlehci, musel bys asi odlehcovat na komponentech a to nebude nejlevnejsi

      na prezentaci Norco modelu v Brozikove a Padlistove provedeni je zde: etbikez.com/in­dex.php/2007/11­/13/sport-life-07-video-norco/ :)

      0 0
      • pitos  

        Dík za odkaz,už jsem to viděl jak to tu vložil Radek Brož.

        Six trojka má papírový 16,8kg,má ale pružinovej tlumič. Počítám že bych se s tou jedničkou pohyboval kolem 16kg.

        0 0
    • mar_tin1  

      a ja ešte pridám tip na felt redemption www.feltracing.com/08/product.asp?…

      0 0
      • pitos  

        Docela pěkné,jen mi to nějak připomíná Torgue:) Něco tomu ale chybí,to co má six,reign a třeba slayer;)

        0 0
        • pepek  

          A proč nechceš ten Scott? Na S-L se mně hrozně líbil ten tlumič se dvěma režimy, ale se servisem to možná nebude zrovna idylka.

          0 0
          • pitos  

            o servis mi až tak nejde. spíš nemám s tímto rámem zkušenost a moc málo o něm vím,také se mi moc nelíbí. To nehodlám riskovat

            0 0
            • pepek  

              Někdo ho jezdí v Beskydech, mluvil jsem s ním na stánku Scottu. Ten rám se mně právě líbí, je takový technický (žádné hnusné zakroucené trubky ála Spešl. A ten tlumič je fajnový, ale holt není běžný. scottusa.com/ran­som

              0 0
              • kesu  

                tlumic ma tri rezimy-165mm/90mm/lock a jeste ma nehoupavej mod ala propedal aktivovatelnej v jakymkoli modu zdvihu.

                0 0
        • Misiak  

          pokrivene trubky? :D

          0 0
          • pitos  

            nejde o pokřivenou trubku,jde mi o max. prostor nad rámem. To je pro mě moc důležité.

            0 0
            • Misiak  

              chapem. btw ked si spokojny s trancom tak preco neist do reigna? asi nebudu prejavom velmi daleko…

              0 0
              • pitos  

                Vím to ale nejsem jeden z těch co se upnou na jednu značku,vím že jsou i jiná kola co mi mohou vyhovovat více. Reign by určitě nebyl špatná volba ale já trošku více tíhnu k něčemu odolnějšímu,z kopce pohodlnějšímu. Ale co víš,třeba ho vyberu;)

                0 0
        • mar_tin1  

          nj, je to nemec…

          0 0
      • Dijck  

        Vyzera, ze je tam na rane strasne vela veci co moze vrzgat…

        0 0
      • cabbage  

        tady se museli sakra snažit aby to nemělo 2 stupně volnosti;-)

        0 0
    • ota  

      těžká volba,člověče!ne­pomůžu ti,ale přesto nějaký postřeh:trošinku bych měl z té váhy obavy,je ale fakt že např. z Morávky dojedeš,ale z větší dálky fakt zpět vlak.je ale fakt,že třeba nemám kondici.Reign jedině s pevnou osou je jasná věc,sám to vidím co to dělá mě jen na 140.Zkušenost s VPP máš.je ale zase fakt ,že sjezdům dáváš,přesto fluid asi je víc univerzální,když převažují hřebeny.Pro něj hovoří i možnost zasunutí sedlovky – a váha.hlasuju pro Fluida a to se mi Norci nikdy moc nelíbili:)(sám jsem se naS-L divil,že six je hezčí než na obr.)Potřeboval bys lehké enduro + navíc sjezďáka:) Trance zůstane doma? žádnou volbou z těch kol nejspíš nic nepokazíš,přeju ti šťastnou ruku!

      0 0
      • ota  

        první věta patří sixovi

        0 0
      • pitos  

        jsem moc rád že ses ozval;) O zasunutí sedlovky už jsem tu psal,váha je jednou z věcí co řeším. Six je živě hezčí,to je fakt a já jsem s tím počítal:) Hodně mě ovlivnil článek v cykloservisu č.14/07,praktický test Navíc na norcu six asi 07 nebo 06 jezdí po Beskydech i Dan,biker co ho často potkávám na hřebenu.Vypadá že to zvládá s přehledem:)

        0 0
        • ota  

          Dan je blázen,skoro denně na Lysé..vyjede červenou z Ostravice v zimě,to já skoro 1/4tinu tlačím(musí být optimálně ušlapáno-typuji přes týden na středu:).ale jasněže dolů krmívá zdvihy fest.no,nebudu to tu zacpávat nepatřičným,sám jsem v tomto threadu zvědavý na příspěvky k věci.rozhodně výsledek chci vidět hned jak bude doma,byť by bylo –30 celsia!

          0 0
      • pitos  

        trance se rozpadne:) něco prodám,něco použiji na novej rám. skládat ale budu možná celý příští rok takže sezonu pravděpodobně odjezdím ještě na whiteshitu.

        0 0
    • Andrzej  

      tak taky neco pripisu, mam podobne kolo, i kdyz asi jezdim hur a min nez ty, tak ted pomalu uvazuju jak ho odlehcit, hlavne pro zlepseni vyjezdu v horach. na asfaltu mne neomezuje hmotnost a zdvih taky skoro vubec, ale plaste a kratky posed. (a to po asfaltu jezdim jenom z donuceni, treba kdyz nejel vlak, nebo na jare z karlovic do ostravice s baglem, dost na zelandu a este by se par prikladu naslo…), proste musim jet pomalicku a kochat se, jak foukne protivitr tak to je v pytli, nejde zalehnout. pokud by ten posed byl lepsi, tak se mi blbe pojede v terenu z kopce, takze zlepsit na asfaltu bych to mohl asi jenom tvrdsima lpastema, ale bez tech jsem zase v lese nahrany, moc pomahaji moji mizerne technice. takze nechci menit ram, ktery mi vyborne sedi geometrii v terenu. z techhle zkusenosti doporucim, at se nebojis vic fr kola, protoze jinak to bude slabsi v terenu a stejne tam pak budes davat fr soucastky(plaste, siroke vysoke riditka…) ktere te budou spomalovat.

      0 0
    • marapara  

      Zdarec. O GT jsi neuvažoval? Co třeba Force nebo Sanction? Zdvih 150 a 160 mm vzadu by byl asi ucházející, ne?

      0 0
      • fousek  

        Bych se u tehle vyssich zdvihu kapku bal, preci jen je to porad plovouci stred

        0 0
      • pitos  

        Tak abych se přiznal tak o GT jsem neuvažoval. Některé jejich kola se mi líbí ale jsou to hlavně HT,fully i když jsou funkční mě moc neoslovili,navíc se často objevují problémy s netěsnosti čepu. Taky mi moc nesedí geo. ale ty nové na tom prej mají být lépe.

        Já už mám značku vybranou,bude to Norco nebo Giant. Nebo ještě Rocky Mountain:)

        0 0
        • marapara  

          S tou netěsností dolního čepu je to bohužel pravda. Otázka je, jestli to u nových modelů už nějak lépe nevyřešili. Těžko říct.

          0 0
    • goofy  

      Hele, no jsem ted pred podobnym dilematem, ale ja nevybiram jenom ram, ale nejspis cele kolo.

      Abych pravdu rekl, tak je to nakonec stejne na tebe, ale pokud chces mit trojprevodnik a jezdit vetsi presuny, tak bych volil spis toho Fluida LT. Bude mit vic jezdivejsi geosku.

      Na Sixe je dle me ten trojprevodnik zbytecny, protoze na tu 44 zubou pilu to bude zbytecne trapeni. Sam ted jezdim 17,5 kilove kolo i na delsi streky a prevodniky 36/22 jsou dostacujici. Vic uz pak na asfalte stejne moc nejde utocit a rokac se ti bude hodit (samozrejme za to muzou i ty me extra brzdici Kendy ;o) ), takze klidne bych sel do 36/22, pripadne 38/22.

      ReignX by taky nemuselo byt spatne vozitko, ale na mne je to uz financne trochu mimo za cele kolo a poskladat by to tez vyslo celkem draho. Jo a bacha na pomerne linearni zadni stavbu.

      Na novem Reignu jsem se svez ted a uz to maji odladene hodne pekne. Zehlidlo to bylo skvele a pritom pri otevrenem tlumici se nehoupal. Ale tohle bych bral jedine jako druhe kolo do rodiny. Pri mem jezdeni by asi bylo porad na dorazech, nebo bych ho musel prefouknout. To je opravdu takove XC s vyzsim zdvihem.

      Dal jsem mel v hledacku jeste Monstra EN s nejaky custom designem, ale tady me krapet odrazuji 2 veci: klasicky jednocep a taky cena (zase bych se nejak rozumne nevlezl).

      Ja jsem momentalne na 90% rozhodnuty pro Sixe. Za 52000 clovek dostane hodne rozumne kolo. Pruzinovy tlumak mi nevadi a ten Van prej chodi pomerne slusne. No a ta 55R. To je sice krapet otazka, ale zdalo se, ze by se mohla slusne rozchodit. Hlavne jsem tam nepozoroval tu klasickou neutlumenou diru jako u SSV. A na co to budu pouzivat? Doprava pod hory vlakem – pak nejaky kousek hrebenu a zase dolu (to je to hlavni :o) ). Nekdy Javor, nekdy Skalicak… Proste na to, na co ted mam Manika.

      0 0
      • pitos  

        Tak s tím trojpřevodníkem ještě nevím,už jsem hodněkrát uvažoval že tu 44ku sundám a dám 36 nebo 38,jenže jsem se nikdy k tomu nedokopal. Největší převodník používám opravdu vyjímečne ale přesto jsem o něho nechtěl přijít.S novým bikem to budu řešit,uvidíme.

        Na druhou stranu když se podíváš na bike co má Dijck,Andrzej a třeba Tomfree tak zjistíš že tam všichni mají trojplacku:)

        Ja jsem taky momentálně rozhodnutý tak na 90% pro Sixe. V horách to bude paráda a domů už se nějak dostanu,ale nemyslím že to pro mě bude nějak velké utrpení. Také bych chtěl vícekrát za rok navštívit Javor a Skaličák. Tento rok jsem sjezdovat na Javoru byl jen 4× a na Skaličáku 2× takže bych to rád znásobil:)

        0 0
        • tomfree  

          Já už mám dvoj s rockringem,už uprostřed sezony mi chybělo asi 7 zubů tak šel pryč.

          0 0
        • Dijck  

          No ja uz mam rockring na ceste:) Tych 44 zubov som doteraz pouzival viac menej ako rockring, a nieje to extra vyhodne…

          0 0
        • BorisFR  

          Hehe, kluci to rozsekli. :) Já vozím rokec+40+22. Malou pilu bych snesl větší, ale není to nutné, a už jsem si na to nějak zvyknul. Jo a ta 40 je bez náběhů, ale řadí to normálně. Sice se musí pomalu, ale tak často aby mi to vadilo neřadím.

          0 0
        • Andrzej  

          kdepak, mam napinak :) zatim 32z, ale planuju asi 34, mozna 36. 42 a vic bych vubec nevyuzil.hodi se spis ve sjezdech, kdyz neni napinak, tak dat velky talir aby byl vic nasponovany retez. asi budu muset vlozit novou fotku :)

          0 0
        • pitos  

          No jo,tak už se ozvali všichni.Ja to tušil, že už to tak jak to mají na fotkách mít nemusí:)

          0 0
          • Dijck  

            Vsetci bedlivo sledujeme tento thread:)

            0 0
            • Andrzej  

              taky by mne bavilo kupovat nove kolo, ale porad vic zjistuju, ze to moje je dobre a uplne staci :)

              0 0
            • ota  

              je to napínavé jako hrom.sice cíl začínám poměrně jasně vidět,ale možná se to zdramatizuje:) tipuji six a dvojplacka!

              0 0
        • cat  

          A ja uz ho mam na ceste skoro 2 mesice…kdyby nebyl koloshop tak neschopnej.

          0 0
      • Martin0004  

        No a ta 55R. To je sice krapet otazka, ale zdalo se, ze by se mohla slusne rozchodit.

        Proc 55R neni uplne vyhovujici? Osobni zkusenost? Muzes to rozvest goofy? Six 1 ma 66 ATA, ktera ma nastavitelnej zdvih, 140–180mm. To se mi dost libi. Pride mi, ze je to presne rozsah co potrebuju. Je Norco 3 s 66 ATA dobra kombinace pro EN az lehkej FR? Nebo byste pouzili jinou vidly? Jak jsem rikal, laka me ten nastavitelnej zdvih. Do kopce i z kopce by to urcite bylo znat. Nebo ne? :)

        0 0
    • Tomcat  

      Zajímavé jak se časem mění to co ne vysokozdvihé.

      Obecně větši FR kol do 180mm jde použít i k přesunům na vzdálenost 50km. Dal sem XC na Banshee s 2,5 pneu a byl sem strhanej jak borůvka :-)

      Z toho nehořa bych bra Reign X

      0 0
      • cabbage  

        To mi přimomělo že máš na svém banshee vyjet Maturitu:-P

        0 0
      • mar_tin1  

        podľa súvislosti tvojho prejavu to vyzerá, že si strhaný doteraz ;)

        0 0
        • blue  

          to je Tomcatův zcela standardní projev… po čase se naučíš to rozkódovat a alespoň trochu tomu porozumět :-)

          0 0
          • ota  

            kdysi jsem to jednou (zbytečně) komentoval,dnes čtu mazácky bez zadrhávání:) co tu máme mauera, se tohle výrazně ztrácí:)

            0 0
          • cabbage  

            Sem na foru už 3. rok a moc to nepomohlo…

            0 0
          • mar_tin1  

            podľa toho, ako dlho si na fóre ty, tak mi chýba ešte cca pol roka :) ale je to v pohode. presne ako píše ota…

            0 0
            • mar_tin1  

              a na tento legendárny príspevok je krátky aj marekmaue:

              :::::::M:::::::: (19.09.2005 20:46:55) 213.226.200.xxx 6×> všichni prosím sem a pora´d te mi prosím!!!!! (^ odpověď na 5× ^) hele nevim jestli to řeknu normálně ale nechci s tim na radiusy urampy piramidy atd to ne to bych se asi z SP nevrátila le to jak se většinou brzní prape na klikky nebo jak se to menuje a takový chápeš ? asi ne co ?

              bike-forum.cz/forum/228411/2­30150/forum.html

              0 0
              • ota  

                by si s tím někdo,kdo má čas, měl pohrát a někde to dát všechno do kupy.něco jako obrázky Lanceho či fota Bikera jak pes:) rozhodně tohle je asi top z Markovy dílny:)ale lepší se, možná je to v okurkové sezoně trochu naškodu

                0 0
                • Lišák  

                  Myslím, ze „:::::::M::::::::“ neni „marekmaue“. Tudíž to nebude top z jeho dílny. Ale možná se pletu ;-)

                  0 0
          • Radek Broz  

            Jo, mě už to ani nepřijde:o)

            0 0
    • Blackbiker  

      Zdarec Pitos, zdravím tě z dalekých končin Karlovarska, vidím že uvažuješ konečně vyměnit whiteshita tak taky přispěji svou troškou do mlýna. Předem něco o Reignovi 2006-to kolo je tank-není v té velikosti Xl hravé,ale je na mně a to mi musí stačit,hlavně že jde sedlovka zasunout-to byla podmínka-sedlovky typu maverick jsou pro mně nepoužitelné-však mě znáš:-)Mr. Longer, ale ze zkušeností- zdvihy 150 vpředu i vzadu jsou až až na ježdění enduro. Souhlas s Dijckem-ani klasa Reign nejede na asfaltu-vyhýbám se mu jak čert kříži. Další zjištění o uni bajku do terénu s velkým zdvihem – po absolvování RB campu jsem byl překvapen výroky některých zde působících dravců na Nomada-myslel jsem si že je to the best enduro mašina,ale bylo mi řečeno, že např. předtím ježděný Ransom je daleko lepším univerzálním strojem.A tohle bylo z více zdrojů. Mít 1,8m tak jdu asi do Ransoma.Zeptej se na něj v Jump sportu v Místku Honzy(zná mě i Cipoliniho velmi dobře) Svého Reigna jsem přestavěl na odolnou mašinu, bylo mi jedno kolik to bude vážit, hlavně ať vše vydrží jak má.Má to tak 15,6 kg a to je docela dost. A fakt ti řeknu že kolo za 16kg už není strojem na dlouhé tratě.Nejde o to že to neušlapeš-oba víme že tohle není problém, ale jednou tě ta váha přestane bavit-prostě začneš jezdit kratší a kratší výlety,tak to dělám teď já-prostě rychle do těžkého terénu, poprvé jsem jel někam 20km vlakem a pak teprv jezdil v Krušných. To dřív nebývalo-vždy jsem v Beskydech těch 20km dojel po vlastní ose. Prostě po asfaltu se nedá jezdit s Endurem-myslím že je to otrava.Platí dle mne pravidlo-menší váha větší hravost(samo v souvislosti s geoskou a velikostí rámu) Takže pouvažuj nad mým příspěvkem.-)Prostě u mně by teď rozhodovala i ta váha. Vím jak jezdíš, i horekopcom tě to baví ne?Pak ta váha je ******* a zbytečně vydáváš navíc energii.U Ransoma bych se bál jen toho tlumiče-ale pro výjezdy je to asi nejlepší enduro co znám:-)Taky se mi předtím Ransom nelíbil:-):-)Ale kol je spoustu hlavně nic neuspěchej-ahoj Vitas Blackbiker

      0 0
      • goofy  

        Ransom je hlavne hnusnej ;-P

        0 0
        • cat  

          je kurvapeknej, jen kdyby nebyl v karbonu a hlavne se scott tlumicem.

          0 0
          • kesu  

            on se dela i v hliniku a ma potom o stupen polozenejsi uhel hlavy (67 AL oproti 68 Carbon).Vec dalsi je,jestli to kolo ma smysl v hlinikovy verzi a s obycejnym tlumicem.

            0 0
            • cat  

              Hlinikovy sem videl. Imho na sportlifu me jeden ze Scott poradcu rikal, ze Equalizer je prvni vzduchovy tlumic, ktery se chova jako pruzina:)

              0 0
              • kesu  

                mno to teda nevim,ale kazdopadne musi bejt dost progresivni protoze ram je naopak degresivni,nicmene sou to spis jen odhady realne sem to nepocital a ty udaje z linkage se mi moc nezdaj.Nicmene nasel sem fotku ransoma i s pruzinakem Van.A na strankach DTswiss nasel kamarad v propagacnich fotkach ransoma s vzduhcovym DT tlumicem

                0 0
                • cat  

                  Hodne by me zajimalo jak by se to chovalo(ne ze bych na to zvladal v dohlednem desetileti nasetrit), ale je to krasny kolo.

                  0 0
                  • kesu  

                    no a nebo takle.Ale myslim si ze neni moc nutny ten tlumic menit dokud funguje.Ja to kolo vozim pomerne dost nafoukly,takze to chodi rekneme jako 140mm a zbyly 2,5cm tam mam na dorazy kdyz udelam nejakou chybu ve skoku.Kdyz je to nastaveny takle tak to fakt pusobi dost bezedne.Ale ten tlumic dela z toho kola fakt univerzal.Ten vyjezdovej mod v kombinaci s tim propedalem znamena ze se to fakt vubec nehoupe.

                    0 0
        • Tušnak  

          no nevím… mi se třeba Ransom líbí docela hodně, ale je fakt, že tady z toho výběru, co Pitos napsal bych šel do toho sixe! Už na první pohled mě to kolo oslovilo, ale zatím jsem bohužel neměl možnost ho nokde projet:( Ohledně té váhy si myslím, že 16 kg bude docela v klidu, ovšem už to bude něco jiného, než na Tranci. Já osobně bych se nebránil ani toho pružinového tlumiče, ale myslím, že nemá cenu Pitose přesvědčovat, protože v tomle ohladu už má zřetelně jasno;)

          Prostě já hlasuju pro šestku:)

          0 0
          • pitos  

            ahoj,tak co,už jsi doskládal,nebo vyjíždíš až na jaře?Jsem zvědav:) Jsem rád že se ti Six zamlouvá(mě taky:),ja už se projel a i když jen po blbé rovince tak mi seděl. Pružinu vzadu nechci,není důvod,kdybych ho měl ale pouze na FR tak by mi to nevadilo;)

            0 0
            • Tušnak  

              zdar pane… zatím ještě skládám, jde to pomaleji než jsem myslel (limitem jsou chechtáky), ale na jaro určitě vyjíždím!!! musím:D s tou pružinou tě chápu, četl jsem si někde tvůj přízpěvek a tvé argumenty pro vzduch vzadu jsou na místě! já jezdil vzadu jak pružinu, tak i vzduch. Pružinu jsem měl na jednočepu a musím říct, že by mě to nějak limitovalo tak to nee! ma tom treku mám vzduch a je to vážně výhoda v jednoduchosti nastavení, ale na ten přepákovanej jednočp od Treku… no nevím! Progresivita nikde žádná! Pokud to beru na pohodlné XC ježdění, tak prosím, ale jakmile se pustím do něčeho tvrdšího jsem na dorazu:( Ten Six už v testech vyznívá jako hodně vyvážený stroj a navíc je krásný! FSRko jsem měl taky chvilku pod zadkema a musím říct, že mě až překvapila citlivost stavby pod brzdou! O to jednodužší jsou technické úseky a o to více si je užiješ! Ale máš pravdu v tom, že konečné rozhodnutí je na tobě a hlavně ber to tak, že na tom kole budeš jezdit TY a ne nikdo jiný, tak se podle toho řiď a nekupuj si něco jen podle toho, že někdo řekne že by to bral on nebo on!

              0 0
      • pitos  

        Zdravím zběha z Beskyd;) Tvůj příspěvek mě donutil převážit mého trance,je to taky tank jen má menší zdvihy,váha ukázala 15,3kg(je ale dost zablácený:) Mám z něho enduro,seděl jsem už na pár reignech a byly daleko více XC. O ujetí vzdálenosti na těžším kole s širokými plášti a enduro posedem už vím taky své,prostě více využívám České dráhy a vyhovuje mi to. Hledám kolo do terénu,těžkého terénu a tam už to kilčo navíc nebude vadit,naopak si to mohu užit i více.asfalt a přesuny jsou jen nutné zlo a nepotřebuji bike s kterým se mi tam bude skvěle šlapat,stačí mi jen že to rozumně půjde zvládnout.(z té Morávky nebo Kom. Lhotky se už vždy nějak skutálím)

        Mám v hledáčku čtyři rámy,dva bych řekl enduro/FR a ty druhé enduro/XC. Přemýšlím,zvažuji všechny možnosti,co a jak budu jezdit a zjišťuji že to vypadá na EN/FR. Myslím že tyto kola se budou tam kde jezdíme chovat ještě o něco lépe a tak nějak začítám pociťovat že by to mohlo být to pravé.Začínám si myslet že mě ten reign neuspokojí,ne jen zdvihem ale také geometrii.

        Třeba na Sixe jsem četl že je to jedno z nejuniverzál­nějších kol,ve své kategorii.

        0 0
        • cat  

          Reign te uspokoji geometrii, ale musis tam dat vyssi vidlu-nakopnout to. Ty co tam montujou seriove nestaci na to, co zvlada ram. Dale vyssi riditka, kratsi predstavec. Jedinej problem je prubeh zdvihu. Mel sem moznost kratce projet obyc. Fluida(140) a ten je hodne podobny reignovi s nizkou vidlici, takle LT by se mohl chovat stejne, ale komfortneji. Bohuzel sem nevidel tabulku geometrii, takze jen spekulace.

          0 0
          • pitos  

            jj tak nějak jsem předělal trance:)

            0 0
            • cat  

              Ja predelavam Reigna…55ka je dalsi stanice:)

              0 0
              • pitos  

                Se ti nedivím,ta Tora tam je málo. Tu 55 ata 125–165 bych bral:)

                0 0
                • cat  

                  Nj, ja se spokojim s ata2 a necham si ji vytunit od milana. Snad to bude citlivy. Pruzinu zas nechci, ta by byla bud moc mekka, nebo moc tvrda a to se mi nechce resit.

                  0 0
                  • pitos  

                    zajímavá možnost…

                    0 0
                  • goofy  

                    Tak u Marzocchi bych se zase pruziny nebyl. Ta ma totiz jako mao kdo inteigentni system pruzina + dofuknuti vzduchem A kdyz uz to budes davat milanvi, tak ten by ti tam rvnu mh dat pruzinu na tvu vahu ;-)

                    0 0
                    • goofy  

                      nebyl = nebal…

                      Nejak mi blbne klavesnice :-(

                      0 0
                    • cat  

                      No ale ta je stejne drazsi. Muzes vyjmenovat este nejake vidle ktere maji system vzduch/pruzina?

                      0 0
        • Blackbiker  

          já ti dám zběha!:-) Jsem tu na „zdravotním momentálním přetěhování“:-) jo je mi jasno-esli budeš jezdit větší hranu než dosud tak ti ta váha ani nemusí vadit. Proto chápu tvůj zájem o sixe. do Reigna byhc už tak dnes nešel-je hodně lepších kol.Šlo hlavně o finance. No ale jet s tím sixem do kopce si neumím představit hele:-) Ten sloping rámu je vážně psychna:-)Pro mně to už je moc. Ten fluid je víc na hraní stylu am. Viděl jsem fluida a trošku ho projel-moc lehké kolo a moc AM:-) prostě nic do fr. Tak zvol dobře draku.a jak říkám máš čas je zima:-)

          0 0
          • mar_tin1  

            a do čoho by si išiel miesto reigna?

            0 0
            • cat  

              sel by do ransoma:)

              0 0
            • Blackbiker  

              možná se budeš divit ale asi Santa Cruz Blur LT 130 zdvih-proč-protože tohle kolo je stavěné i na velké bajkery-bohužel Ransom není pro mně:-) 'Rád bych se jednou projel na Intense 5.5 29" zdvih 140mm-ještě sice není na trhu ale bude-tohle kolo mě nějak láká-ale mám Reigna narval jsem do toho dost peněz tak to měnit nehodlám stačí mi to.-)ahoj B.

              0 0
          • goofy  

            Ale neni rec o Fluidu ale o Fluidu LT, a to si dovolim tvrdit, ze si ho jeste nejel ;o)

            btw: proc by mel sloping vadit pri jizde do kopce? Tam jsou prece dulezite jine veci nez sloping, ne?

            0 0
            • pitos  

              spíše myslel vzhledově než při jízdě.

              0 0
            • MlokCZ  

              Přesně tak, Fluid normální by pro něj ještě nebyl to pravé, ale LT už si myslím, že by byl vhodný.

              0 0
          • pitos  

            Psycho se ti to zdá možná proto žes ho neviděl naživo,není to zas taková zkroucenina:))

            0 0
            • Blackbiker  

              zdar,dnes už je zkroucenina všechno:-)Prostě rovné trubky se nenosí:-)Každopádně asi jdu do toho sixe,tedy pokud nenajdeš něco pro tebe lepšího:-) Jednou stejně pojezdíme zas po Beskydech:-)

              0 0
              • Lusetta  

                Ahoj já doufám, že pojezdíme hned na jaře, že se tu k nám vrátíš.No a snad Pitos vybere dobře-já osobně jsem pro Sixe.Snad se neunáhlí.Na to jak ho znám asi ne,ale…

                0 0
              • kesu  

                pockej,ty menis reigna??

                0 0
              • Blackbiker  

                mělo tam být JDI- já nic neměním:-)mi to vyhovuje tak jak to je:-)sory za mistake-co udělá jedno písmeno:-)

                0 0
          • fousek  

            Nevim proc, ale vybavuju si jak si z Reigna byl docela nadsenej?

            0 0
            • Blackbiker  

              jo, s reignem jsem relativně stále spokojen-a kdo by nebyl z nového kola nadšen ne?:-)Ale prostě tím že jsem ho zajel jsem teprv pak zjistil nedostatky případně co byhc chtěl jinak-to je normální stav věci.Každej hledá dokonalé kolo přesně na sebe.-) Prostě s Reignem i přes určité výhrady jsem spokojen.A z toho rámu-designově stále odvazaný:-)prostě se mi furt líbí. U Reigna mi vadí jen ta váha nic víc-i ten průběh stavby že není progresivní mi moc nevadí-žehlí dobře, na dorazy nechodím ani náhodou.taky neskáču x metrové skoky-prostě na enduro to stačí bohatě.

              0 0
    • pitos  

      A ještě mě napadl jeden bike ale nemám žádnou zkušenost a ani nevím jak to mají se samostatným rámem. Kona CoilAir,ty 2008 vypadají docela pěkně.

      0 0
      • Tušnak  

        sixe;)

        0 0
      • pitos  

        jen pro představu…

        0 0
        • tomfree  

          Ne,nelíbí se mi to heblo na změnu geometrie,šrou­bek,pružinka,gu­mičky,až to bude celé od bahna tak nevím.

          0 0
        • mar_tin1  

          niekde som videl animáciu tej zadnej stavby (akurát to neviem nájsť)… aha, tu je to: www.konaworld.com/…gicdemo.html nejako ma to neoslovilo, je to ďalšie dobré miesto na chytanie blata, ťažko povedať, ako to bude potom fungovať. navyše tá časť rámu okolo magic linku nie je zrovna dizajnový skvost…

          0 0
          • pitos  

            uff,zajímavé ale už to nechci,nevěděl jsem že je tam taková pekelnost:)

            0 0
    • Martin0004  

      Uff, tak jsem se proklestil celou diskuzi. Zajimavy, diky za ni, resim to samy.

      Jenom me prekvapilo ze tu padnul pouze jednou muj favorit pro pristi sezonu – RB Monster EN:

      racebike.cz/in­dex.aspx?id=41

      Zminil ho jednou goofy, ale bez odezvi. Neverim, ze se ti nelibi. A co tak pises tak teleskopka, ktera by tam byla asi nutna, ti taky nevadi. Tak proc ne Monster EN? Neverim, ze bys o nem neuvazoval :)

      0 0
      • Tušnak  

        Monster EN je zase můj favorit pro příští bike;)

        0 0
      • kesu  

        ja bych o nem treba uvazoval,ale dost velkej argument proc ne je pro me nutnost pouzit teleskopickou sedlovku

        0 0
        • Tušnak  

          to mě až tak nebolí! myslím si, že pro mě tohle není argument proč do něj nejít!

          0 0
        • Martin0004  

          Co je vlastne tak spatny na teleskopicky sedlovce? Nemam s tim zadny zkusenosti. Selskym rozumem me nic nenapada, krom upravy vysky ve dvou bodech(?). Ale mozna je rozum az moc selskej :)

          0 0
          • kesu  

            hele uz sem to tu nekde psal ale na tom testovacim sem s tim silene valcil(sedlovka TITEC),proste to neslo dotahnout,nedrzelo to,otacelo se atd..

            0 0
            • goofy  

              A my ti rikali, ze to byl asi vadnej mus, pac s tim dost lidi jezdi a zatim prvni negativni ohlas jde od tebe ;-)

              0 0
            • Martin0004  

              Jojo, tenhle thread pamatuju. Ale jak rika goofy, hodne ostatnich tam psalo, ze oni problem nemaj. A co jsem tak procital tak moc lidi na to nenadavalo, krome ceny. A mozna se i hur shani. Ale to je vedlejsi.

              0 0
              • goofy  

                Jo jo. nevyhody teleskopu: sehnatelnost, cena, vaha (prece jenom je tezsi nez klasiky)

                0 0
      • pitos  

        Tvůj favorit byl jeden čas i mojim favoritem:) Pro tento bike hrálo pár věcí,jako třeba bezproblémový nákup,výběr barvy,tlumiče,prej celkově funkční. potom jsem zjistil že zadní stavba není vhodná pro vzduchový tlumič s expanzkou,prostě se do rámu nevejde,přesněji vejde ale při chodu chytá o rám. To je jeden z hlavních důvodů proč jsem tento bike vyřadil.

        0 0
        • Martin0004  

          Toho se taky trochu bojim. Divny je tak Monster EN focenej na ukazkovy fotce.

          Thread jsem sledoval:

          www.bike-forum.cz/…5/forum.html#…

          ale jasny rozhodnuti jsem tam nevycet. Mam 85–90kg, coz si myslim, ze je dost, tudiz bych moch na bouchani expanzky dost narazit. Chapu to dobre, ze se tim tlumic nici? :) Nebo to proste jenom busi. Ja jsem fakt cerstvej, tak obcas mam blby otazky (historii brouzdam, jak cas dovoli, vsecko novy se snazim sledovat). Vzhledem k tomu, ze to chci i hodne na blbnuti, sem tam zkusit nejakej drop, skok, … tak bych moch narazit. Pruzina prej zase neni idealni pro tezky jezdce. Sakra, takova ‚malickost‘ jako je tlumic mi przni vyber :)

          Kazdopadne ty Norca jsou moji druhy kandidati. I kdyz Norco 1 je dost drahy.

          0 0
          • pitos  

            sice nevím jestli se ničí více rám či tlumič ale určitě to není ideální. V pelotonu při testu na to upozorňovali a šlo to vidět i na fotkách,jak je rám v místě dotyku dost podřený . Prej to záleží i na váze ale to mi nikdo zatím nevysvětlil,že čím těžší jezdec tím hůr.Mám za to že ten tlumič nastavím na svou váhu a je jedno jestli mám 70 nebo 90kg.

            0 0
            • tomfree  

              No jedno to je pokud jde tlumič ještě foukat,ale limit je u dhx air 300psi,já nevím jak je progresivní zadní stavba na RB ale já mám při 85kg 240psi a na nějaký extra skoky to není,takže je dost možné že 90kg je limit.

              0 0
              • pitos  

                tak jedině tak,konečně mi to někdo nějak rozumně vysvětlil:)

                0 0
                • Martin0004  

                  Kazdopadne me to moc neutesilo :) Pruzina je taky na lehci vahy? Sakra zacina to vypadat, ze se nekde potkame na tech Sixech :)

                  0 0
              • Martin0004  

                Jeste bych mel jednu off-topic zacatecnikou otazku. Vsude kde se pise o tlumich, padaj slovicka progresivni a linearni. Hledat to v historii moc nejde, protoze vypadne tuna threadu a novy vlakno kvuli tomu asi neni dobry zakladat. Nemate nejakej link, kde je to nejak vysveleny. Staci treba i v anglictine (nemcinou nevladnu). Nebo to jde vysvetlit laicky jednou az par vetama? Diky.

                0 0
                • mar_tin1  

                  lineárny znamená, že v celom rozsahu „zdvihu“ tlmiča potrebuješ na posunutie o rovnaký úsek vždy rovnaký nárast sily (napríklad na posun o 1cm-10kg, 2cm-20kg, 3cm-30kg, 4cm-40kg, 5cm-50kg) progresívny znamená, že na konci „zdvihu“ potrebuješ čoraz väčší nárast sily (napríklad 1cm-10kg, 2cm-20kg, 3cm-35kg, 4cm-70kg, 5cm-160kg)

                  0 0
                  • Martin0004  

                    Jasny, diky. Co je lespi teda asi zalezi na tom, co clovek jezdi? Na skakani je lespi teda progresivnejsi tlumic, aby to pri dopadu ten tlumic utlumil. Takze na kola o kterejch se tady v tom threadu bavime (agresivnejsi jizda), patrej progresivni tlumice? Chapu dobre?

                    0 0
                    • Dijck  

                      Ano.

                      0 0
                    • Andrzej  

                      vicemene jo, jenze ve skutecnosti to je hodne slozite, kazdy ram ma jiny prubeh, takze nekdy je lepsi tu teorii az tak nepitvat.....

                      0 0
                • tomfree  

                  Tak já to zkusím,příklad lieární 10kg 1cm pokles stavby 20kg 2cm,30kg 3cm atd. progresivní 10kg 1cm,20kg 1,8cm,30kg 2,5cm snad ti to pomůže.

                  0 0
            • Martin0004  

              No takze po moji maly stupidni odbocce o tlumicich (diky vsem) se vratim sem :)

              Takze reseni pro toho kdo chce Monstra EN na (i) divocejsi jizdu (asi ty i ja) je sehnat hodne progresivni tlumic, nebo tlumic bez expanzky. Tady:

              www.bike-forum.cz/…5/forum.html#…

              eXcream zminuje Monarch od RS, ale dodydody tvrdi, ze je na prd.

              Takze jestli to dobre chapu, tak vlastne resime problem ze zatim neexistuje takovej tlumic, kterej je vhodnej pro ram Monster EN – hodne progresivni nebo bez expanzky. Nechce se mi verit jako laikovi, ze takovej neexistuje (asi bez ty expanzky – kterej se ‚nekrouti‘ jak pise dodydody). Prece se kvuli tomu nevzdame RBcka? :) Taky je mozny, ze takovej tlumic pride na svet pred novou sezonou. To by se ale asi uz vedelo(?).

              0 0
              • fousek  

                No mam ten dojem ze se tam resil jen DHX air, treba swinger nebo neco jinyho by se tam moh vejit? Navic asi nejspis by to DHX slo asi kapku upravit aby to uz neskrtalo, myslim ze to nevychazi jen o chlup

                0 0
                • Martin0004  

                  Ja taky myslim, ze tam neco pude. Jeste budu o tlumicich do pristi sezony cist co to de . Druha vec, jez ze jsem totalne blbe pochopil to o pruzinach vs. vaha jezdce, jak je psano niz. No a dalsi je to, ze tady kdosi naznacoval, ze RB muze ledacos zmenit. Takze jsem zase o chlup klidnejsi :) No a posledni zasadni vec, ze jsem jeste nevidel RB sni Sixe na vlastni oci. Treba az je uvidime a osaham si je, tak budu mit jasno :) Kazdopadne tehnle thread mi hodne pomoch. Dik vsem za trpelivost, casem snad budu mit otazky smysluplnejsi ;)

                  0 0
              • Radek Broz  

                Na současný Monstry EN se tlumič s expanzkou vejde.

                0 0
            • Martin0004  

              …a šlo to vidět i na fotkách,jak je rám v místě dotyku dost podřený

              Nevyresil by to treba neopren, podobne jako se dava na ram, proti bouchani retezu? Nebo nejaka ‚ocharana‘ na tlumic?

              0 0
              • Dijck  

                Ak ti bije tlmic o ram tak, tam asi bude nieco konstrukcne zle, a neoprenom to nevyriesis:) Proste pre ten ram niesu vhodne tlmice s expanzkou. Podla mna to o rok vyriesia.

                0 0
                • Martin0004  

                  Ak ti bije tlmic o ram tak, tam asi bude nieco konstrukcne zle, a neoprenom to nevyriesis :)

                  Proti tomuhle nejde nic rict :)…

                  Proste pre ten ram niesu vhodne tlmice s expanzkou. Podla mna to o rok vyriesia.

                  …ale tezko se mi s tim smiruje. Jsem v tomhle svete novej a plnej nadseni a RB Monster EN byla laska na prvni pohled. Dokonce tolik, ze mi GT (moje prvni) vydrzi jenom jednu sezonu. A ted tohle. Zatim budu doufat, ze to teda nejak vyresej jeste do pristi sezony, nebo si najdu ‚jinou‘ ;)

                  0 0
                  • Dijck  

                    Potesim ta, mozno to vyriesia aj skor:)

                    0 0
                    • Andrzej  

                      nejlepsi by bylo, kdybychom rb dokopali k tomu, aby konecne udelali konstrukcne jednodussi ram, bez zbytecnych frezovanych paradicek, ale s normalni sedlovkou atd. (neco ala turner), myslim ze s jejich vyspelou technologii vyroby a zachovani dobrych vlastnosti ramu (lidi chvali geometrii, pruzeni atd…) by to byla bomba

                      0 0
                      • Martin0004  

                        To by byla podle me skoda. Myslim, ze prave ty konstrukcni serepeticky asi delaj originalni RBcko originalnim RBckem :)

                        0 0
                        • Andrzej  

                          byli by originalni porad, pekna tlusta trubka, vyber barev, kvalitni zpracovani atd… neoriginalni pouze na prvni pohled, pokud jsou nekteri lidi schopni pitvat charakteristiky tlumicu tak si urcite vsimnou i jinych veci, kteryma se lisi ramy od konkurence…

                          0 0
                      • mar_tin1  

                        presne tak.

                        0 0
                    • Martin0004  

                      Vi tady nekdo, co ostani nevedi? Jestli jo, je to tajny? :)

                      0 0
                  • tomfree  

                    Tak se hezky koukej a brzo zjistíš,že RB není jediné kolo a je spousta jiných a možná i zapomeneš že nějaké RB kdy bylo :-)).

                    0 0
                    • Martin0004  

                      Tohle nebylo uplen fer ;) Fakt opravdu brouzdam vsecky mozny weby, sleduju vsecky novy diskuze na bike-forum, obcas prochazim historii, ale ne a ne najit neco, co by mi padlo do oka, tak jako Monster EN. Jediny co me nahlodalo, byli Norca, co jsem videl na videu od Radka Broze. Ale nevim zatim jestli Six nebo Shore. Pride mi ze Monster EN je nekde mezi nima a ze Six by byl malo a Shore by byl moc – ted jsem si asi nabeh, protoze varim z vody :) Asi je nejlepsi je projet (nevim jak moc to u Norca de, u RB prej jo, na celej den).

                      0 0
                      • tomfree  

                        Já jsem chtěl taky Rb,protože ht které jsem mněl bylo Rb,ale pak jsem zkusil virtual pivot a taky váha Rb je jinde,tak mám intense.

                        0 0
                      • goofy  

                        Hele. zaradim to tady pod tebe a zkusim vyvratit par mytu a polopravd.

                        1. proc si myslis, ze pruzinovy tlumic je pro lehci jezdce? Kde si to proboha vycetl? monster EN je proste dimenzovany na DHX-ka s expanzkou, ale vzduchovy ma expanzku dal a vetsi. Pokud chces jezdit drsneji, tak je naopak DHX air pro tebe min vhodny, pac je vic linearni nez pruzinovy. Na DHX jde koupit velke spektrum pruzin, a myslim si, ze na 90kg urcite nebude zadny problem! nevyhoda? Asi 200g navic.
                        2. Six rozhodne neni min nez Monster EN. Ja bych je naopak srovnal. Six uz je na dost agresivnejsi jizdu. Kdyz si das tu praci a srovnas geometrii, tak jsou na tom prakticky stejne. No a v posledni rade srovname zdvihy: Six 166mm, Monster En 165, Shore 181mm. Nevim co chces vic ;o)
                        0 0
                        • Martin0004  

                          proc si myslis, ze pruzinovy tlumic je pro lehci jezdce? Kde si to proboha vycetl?

                          Ja sem vul. Vlastne sem to cet od tebe:

                          www.bike-forum.cz/…5/forum.html#…

                          :) Jak tam porad padala vaha jezdce, tak jsem si ten tvuj prispevek vylozil, jako „Jedine teda kvuli trochu vetsi vaze“ a dodal jsem si tam „jezdce“. Ted mi doslo, ze si myslel vahu tlumice. No takze to znamena, ze naopak pruzina je lepsi, podle toho co pises (na moje jezdeni). Neco jako je tady na fotce:

                          racebike.cz/in­dex.aspx?id=42 ?

                          O vahu (tlumice) mi vubec nejde a jezdit drsnejs planuju (dokonce jsem planoval Dragster FR jednu dobu) – uvidime na kolik se plany zrealizujou :). Takze co bys mi doporucil dat za tlumic na toho Monstra, na obcacnej vostrejsi styl jezdeni. Zakladat thread „Monster EN – co na nej (tlumic, vidlice)“ asi nema smysl. Tak nejak to sem patri, ne? :)

                          2. Six rozhodne neni min nez Monster EN…

                          Pujdu se na nej nekde v Praze urcite podivat. Na videu byl fakt peknej. Diky za info.

                          0 0
                          • goofy  

                            Ten odkaz co jsi hodil, je Monster AM. Ja myslel tenhle tlumic a kolo:

                            www.bike-forum.cz/…se_biky.html?…

                            0 0
                            • Martin0004  

                              Jojo, uz to zacina bejt jasnejsi. Nestacil by mi na to treba DHX 3.0? Asi je to ten vyfocenej na Dragstru:

                              racebike.cz/in­dex.aspx?id=40

                              Nebo DHX 4.0. Oni je vlastne nabizej k tomu Monstru primo. Byl jsem celou dobu zmatenej tim, ze DHX je automatcky „Air“.

                              0 0
                          • BUCEW  

                            problem s boucháním expansky do rámu se dá vyřešit velmi jednoduše a to že bud sundáš víčko Bottom outu a nebo si někde necháš udělat víčko se zakulaceným koncem.

                            0 0
      • Dijck  

        Tak to uz radsej sixa:)

        0 0
    • friblos  

      jeste k tomu jestli se na tom da jezdit-ja mam taky pekne tezkou mrchu ale v pohode ujedu kolem 80km-je to teda za den ale da se to.

      0 0
    • BUCEW  

      Haj.Taky něco přihodím jestli je to možné.Řešil sem to co ty akorát víc k blbnutí,vyjíždky okolo 50km a HLAVNĚ velká výdrž a pevnost.Dopadlo to viz foto.Měl sem dva kandidáti Monster EN a Spešl SX.Dnes bych vzal raději SX. V případě že chceš delší jízdu nahoru jsou tyhle kola moc těžká i když se dá Monster postavit okolo 16kg. Kdybych měl v tvem případě vybírat vzal bych Norco.Giant a spol sou shity.

      0 0
      • Blackbiker  

        já ti dám shita:-)

        0 0
      • pitos  

        Jen jedna otázečka. Proč jsou podle tebe ty Gianty shity?to by mě fakt zajímalo. Snad máš nějakou osobní nebo jinou zkušenost,určitě to nebude zajímat jen mě. Jinak dík za příspěvek,Norco je pravděpodobně vítěz:)

        0 0
        • BUCEW  

          Nechci to tady moc rozmatlávat.Nějakej čas jsem dělal v Komersii…Je to jenom můj názor a nikom ho necpu.Kdybych si měl vybrat kolo který něco vydrží tak si vezmu to kde značka v základu vychází z DH/FR.Gianty to dělají naopak.Doplňují nabídku XC o EN/FR.Je to jako u Marzocchi,ta taky nemá nejlepší XC vidlice.

          0 0
      • Tušnak  

        proč by jsi vzal raději SXko? zajímá mě to a tád bych věděl tvou osobní zkušenost s Monstrem? Díky

        0 0
        • BUCEW  

          Monster vyhrál proto že sem mohl mít svůj dezič v original made barvě.SX v pevnosti vydrží stejně ale některý technický detaily jsou dotažený k uživatelské(mojí:-) )spokojenosti­.U maloseriové­ho výrobce bych očekával že "vychytanost rámu"bude stejná ne-li lepší.

          0 0
          • Tušnak  

            aha, u mě je totiž Monster EN jasným favoritem pro příští bike, ale je to zatím otázka plánů:( já osobně nemám nic proti jednočepu, jeden jsem jezdil, ale nevím jak se chová zadní stavba RB, zatím jsem bohužel neměl možnost se na něm povozit:( a tak jsem se lekl, že nejsi spokojený právě ze zadní stavbou a s funkcí toho kola!!! jak bys jinak zhodnotil objektivně zadní stavbu třeba toho Monstra a FSR od SXka? Díky

            0 0
            • BUCEW  

              Určitě nedosahuju testovacích kvalit odborníků z Vela tak přesně nevím co bys chtěl slyšel.FSR je no coment.U RB je docela dobře udělané křížení brzdné a pružící „dráhy“ (tzn.vliv brždění na aktivitu zadní stavby)a taky mě překvapilo jak málo se kolo pohupuje při šlapání.S Pro­pedalem je pohoda někam dojet.V terenu je zdvih do 70% hodně aktivní.V tomto případě je ideální si kolo pujčit v Racetoolu a máš vlastní představu.

              0 0
              • Tušnak  

                nechci znát ukecané žvásty nějakých rádoby odborníku;) zajímá mě názor normální uživatele jako jsem já a ty! jediné z čeho jsem měl strach je znecitlivění zadní stavby pod brzdou, jestli je to tak dobře vyřešené jak říkáš, tak teď zmizela i ta má poslední pochybnost o Monstru:) jinak pohupování… to je prostě ful a u tak vysokého zdvihu se s tím musí počítat a tohle není věc, která by mě od něj odradila!!! díky moc a jen poslední věc… co říkáš na geomerii a chutí kola jít za šlapáním?

                0 0
                • pitos  

                  Hele,nechci ti do toho kecat ale pokud vím tak máš doma jeden bike rozestavěný a už přemýšlíš o dalším..;)

                  0 0
                  • Tušnak  

                    to je prostě prokletí!!! :D ne teď vážně, na toho reigna se vážně těším, až ho proženu po hřebenech a byla to dobrá příležitost, ale ten Monster je sen! ale je to hudba budoucnosti a není vůbec jasné, jestli to utáhnu:( Momentálně se ale soustředím dát dohromady to co mám doma a co bude, tak to je ve hvězdách;)

                    0 0
                • BUCEW  

                  stavba pod bržděním tuhne ,ale docela málo(prostě neduh 1čepu).Jiná kola jsou na tom hůř.Kolo má krátkou zadní stavbu takže jde docela na zadní,ale je dobře ovladatelné.Geoška je dlouhá akorát aby bylo kolo stabilní ve větší rychlosti.Chut šlapat mám já.U kola je to otázka spíš umístění čepu zadní stavby vůči středu.Každopádně není to střela a nějak extra se na tom neprojedeš(XC).Spíš je to na blbnutí.

                  0 0
                  • kesu  

                    naprostej souhlas.Muj dojem je podobnej,jak uz si psal velice slusne zvladnuty chovani zadni stavby pod brzdou,rekl bych zatim nejlepsi na jednocep co sem jel.Co se tyka houpani tak je to ok pokud umis slapat do kruhu tak se to na rovine vubec nehoupe.Geometrii nemuzu soudit protoze sem mel pucenou malou velikost.Jednoz­nacnej prinos oproti FSR je tuhost zadni stavby(dana i pevnou osou).SX podle meho bude citlivejsi a mit lepsi chod pod brzdou ale upozornuju ze se to bude houpat naprosot porad.SX bych koupil jako maly DH a ne jako enduro.Monster je podle meho i pres nazory ve velu docela jezdivy kolo

                    0 0
                  • Tušnak  

                    je mi jasné, že maraton na tom nevyhraju, ale spíše si chci s tím kolem užít v horách a v terénu jako takovém! díky moc za informace a uvidíme jak se to vyvine;)

                    0 0
    • Páník  

      no a co treba novej Rock Machine…150mm,da se na nem postavit lehoucky kolo,pritom vydrzi dost, ten 4-cep funguje dobre…modely 08 mi prijdou hodne libivy a hlavne cena je bezkonkurencni

      0 0
    • fizik  

      Čau pitos . Ak si kúpiš to Norco však by si mi urobil malú službičku v podobe: zopár fotiek zadnej stavby prosímprosím o: D Ďakujem

      0 0
    • fizik  

      Dikes za snahu, ale toto už mám ;-D Aj ja sa rozhodujem a na 99% beriem rám Shore 08 a vyskladám/doskladam si to zo starého byku. Zo začiatku som sa bál toho odfrézovania n zadnej stavbe pri hlavnom čape, ale neskôr som zistil, že je to kovaný diel takže môžem s kľudom spávať.

      0 0
      • goofy  

        A hlavne pokud neco praskne, tak to bude objimka cepu, ze Manas? :o)))

        0 0
    • Martin0004  

      Cau Pitos. Jakou velikost ramu toho Sixe beres (predpokladam ze uz si rozhodlej pro Sixe) a kolik meris – jestli to neni tajemstvi :) Asi nakonec pudu do Six 3. Ale nevim jestli Lko nebo Mko. Lko by asi uz nebylo tak hravy, ale nevim jestli Mko neni malo. Mam 185cm.

      0 0
      • pitos  

        měřím 182cm a beru M,mám ho vyzkoušené a bude mi sedět. třeba goofy o něm také uvažuje,měří tuším 187cm a neví jestli M či L :) při goofyho výšce bych osobně bral pravděpodobně L. fakt nevím,těžko radit ale dívám se že jsi z Prahy tak to někde snad bude možno vyzkoušet,ne?

        0 0
        • goofy  

          Sakrys. Pozde :-)

          0 0
        • Martin0004  

          Mno nevim jestli pude nekde projet. Urcite si na nej budu moct sednout, to jo. Ale nevim jak moc projet. Vzhledem k tomu, ze to bude muj prvni full, mi asi vyjizdka pred kramem moc nerekne. Sakra, proc jsem tak blbe velkej. Ale neco mi rika, ze spis to Mko. Chci to spis na hrani, nez na jezdeni :) Snad to pude nekde zkusit. Dik za odpovedi, i kdyz me spis rozhodily :)

          0 0
      • goofy  

        No pitos bere M-ko pri 182cm (jestli teda za to muzu mluvit :o)) a ja, pokud to pujde dobre, beru L-ko pri 187cm. A ted mudruj ;o)

        0 0
        • Martin0004  

          Jsem zapomel, ze des taky do Sixe (ted to ctu znovu nahore). Koukam, ze tu bude pre-Sixovano :)

          BTW se te ptam na vidli, stezoval sis' tam na tu 55R. Ale to uz je asi pase. Necham ji tam. 66 ATA by byl asi overkill a upgradnout muzu dycky.

          0 0
        • Martin0004  

          Nezalezi i na vaze, co se tyce vyberu velikosti ramu? Mam 85–7 kg, coz neni zrovna malo :)

          0 0
          • pitos  

            o tom že by záleželo na váze při výběru velikosti biku nic nevím a nikdy jsem nic takového neslyšel,tak pravděpodobně nezáleží:)

            0 0
            • fousek  

              No pokud jsou na kolech pruziny tak vetsinou na velikostech S maj meksi pruziny, jestli je ten rozdil i u M a L netusim, ale mozny to je

              0 0
          • goofy  

            Neboj, Six je urcite dost pevny, a ramy maji stejne trubky, takze nezalezi ;-)

            A k te vidli. Neboj, zase tak spatna asi nebude. Akorat jsem se snazil zjistt, jak to s ni je a co ma uvnitr za streva, protoze Marzocchi ted vicemene vsechny tlumce asi krapet upravilo. Proste to neres a pokud by ti nevyhovovala, tak ji vymenis ;o) 180mm uz je na to kolo asi moc, dle me.

            btw: ja mam nejakych 82, ale z batohem w plne polni klidne 95 i vic kilo…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.