Výběr nového zapleteného kola na 27,5

108 nepřečtených
  • thomasx2016

    Zdravím,

    Chtěl bych jsem se zeptat či poradit na dobré zapletené kolo na 27,5 palcu tj na zadní (kazeta shimano,nejlepe centerlock na kotouče i když to nemusí být nutnosti) s kvalitním nabojem? Ptám se protože vlastním levné kolo tj maxbike malawi (cena po sleve 16tisic kč tehdy) ,a už pomalu jaksi odchazi náboj i když ješte něco vydrži chvili(dle servisaka po udržbe toho náboje,já nato zrovna nejsem vybaven kor v panelaku abych dělal udržbu na nábojich zbytek jo většinu,ale přepleteni se asi nevyplatí dneska na nový naboj co jsem tak slyšel od něho ) ješte hladce funguje jak má i když nedávno se to už ozývalo těd už ne po servisu,ale vzhledem k čekací době ,už to radšim řesim těd ,jako přední kolo se zatím níjak neozýva a to jsou totožné náboje Shimano RM35

    Jinak aby zapletené kolo zvladalo moji vahu tj 95 kg ± + kolo 13,5kg

    A použiti na turisticke stezky po českých horách samozřejmě

    A na rychloupínak nevim jestli se mi vyplati mít to na pevnou osou s redukci na rychloupinak ,vzhledem do budoucna

    Cena do 3000,– za zadní kolo max

    Děkuju za rady/tipy předem.

    0 0
    • novas752  

      Kamaráde za 3000 sotva seženeš kvalitní náboj. Celý kolo těžko.

      1 0
      • Lister  

        Nesmysl. Tady to všichni zbytečně hrotí. Kdysi jsem za ty prachy kupoval celá kolo a za městském speciálu slouží do dnes – více než 20 se let.

        Na dané použití jakýkoliv slušný ráfek ze pár stovek, obyčejné 2mm dráty a náboj třeba od Shimana s kónusy.

        1 0
        • novas752  

          Což je to co tam má teď. Jestli si chce polepšit tak mu 3000 stačit nebudou.

          0 0
          • Lister  

            Myslím že si nechce polepšit, ale dál jezdit na kole.

            0 0
          • scalar  

            Může si trochu polepšit bez velkých investic, to asi má pro něj největší smysl. Jestli má nějaké základní kolo, tak je to asi nenáročný rekreační cyklista s malým nájezdem.

            Deore M6000 náboj, Remerx Rocky ráfek, Mach1 nerez dráty, Sapim niple – na Cycology mu to udělají do 2 tis.

            Tohle by ho možná také uvezlo:

            https://www.moolbike.cz/…35-27-5--ru/

            0 0
            • thomasx2016  

              Jinak já mam kolo viz v profilu zakladni vzduchova vidlice ,hyudraliky ,a najezd 2300–3000km ± rocni.

              Jinak pokud by nekdo poradil fakt dobre zapletene kolo tak jsem ochoten dat i 4tisice kc i klidne na pevnou osou do budoucna s redukci na rychloupinak

              0 0
              • scalar  

                Kam vede tato úvaha? Pevná osa, to znamená nový rám, k tomu nová tapered vidlice, rovnou nová sada s jedno nebo dvoupřevodníkem, nové lepší brzdy…a jsme u nového kola, tedy do starého nemá cenu investovat nad rámec běžné údržby.

                0 0
                • thomasx2016  

                  spiše jsem myslel na pevnou osou s redukcí na rychloupinak to se prý i děla co jsem kdesi slyšel,pokud tomu tak je a pokud by to šlo kdyby náhodou do budoucna

                  Jako chci taky kvalitni naboj ,aby to vydrželo než to co mám těd ,tem už má 7tisic km vic jak od 2018 květen

                  0 0
                  • oddie  

                    Do budoucna si stejně kdyžtak pořídíš celé nové kolo, tak teď nemá smysl zbytečně utrácet za náboj na pevnou osu a redukci.

                    0 0
                    • thomasx2016  

                      To asi máš pravdu a prosím tě tam to zapletení nového kola čili náboj shimano deore ty jsou jak natom s kvalitou o dost lépe než to co mám těd co jsi psal výše jako tip?

                      0 0
                      • Lister  

                        Záleží jak se o ně staráš.

                        Kónusy jsou nesmrtelné. Jen je potřeba zkontrolovat, že nebudou z výroby přetažené – to pohlídá jakýkoliv slušný zaplétač kol.

                        To dřív odejde ořech, který se ale samostatně nevyplatí, takže pak zase nový náboj.

                        0 0
            • Hnoj  

              Nechci prudit, ale představa, ze si polepší nábojem shimano je naprosto šílená.

              0 1
              • thomasx2016  

                a s jakým nábojem bych jsi mi poradil prosím tě zapletene kolo ? a co to zapletene kolo viz dole co poslal adam1 na koloshop?

                0 0
                • Lister  

                  Tak třeba tomu náboji bych věřil míň než Shimanu. Pokud u Mavicu u těch levných kol něco nezměnili, tak je riziko, že časem chytne vůli, která se nebude dát vymezit.

                  0 0
                  • thomasx2016  

                    chápu jako já jsem ochoten dát i 4000kč za zapletene kolo s kvalitnim nabojem bud co se prodavaji a nebo co mi někdo bude muset zaplést ,protože jak vidim neodhaduju že bych někdy kupoval celé nové horské kolo v dohledné době tj 3–5let a kor taky když to je nedostatkové zboži

                    0 0
                • scalar  

                  Záleží na ročníku, jednu dobu byly s Crossride velké problémy, náboj se rozlepoval.

                  0 0
                • Hnoj  

                  Jednoznačně Novatec D042 a nebo jiný podobný s ocelovým ořechem i osou. Je to sice těžký jak prase, ale vydrží to…

                  0 0
              • scalar  

                Ujel za 4 roky 7 tis. km s nábojem RM 35. S Deore nábojem může najezdit podstatně víc, a to už bude za hranicí životnosti kola.

                0 0
                • thomasx2016  

                  jako tem náboj ješte asi vydrži jednu tuto sezonu dle servisaka ,ale vzhledem jak jsou některé díly nedostatkové zboži,tak to radši chci řesit těd

                  0 0
      • Vilém  

        Crossride na jeho vahu?

        0 0
        • adam1  

          Píše turistické stezky tak proč ne ?:)

          0 0
          • thomasx2016  

            Psal jsem použiti na turistické stezky a pak i přejezdy po asfalt,jinak najezdím ročně 2300–3000km ± a tem náboj vtom odkazu má o dost lepší kvalitu než to co mám těd ?

            0 0
    • oddie  

      Přepletení by se nevyplatilo proč? Na tuhle váhu a lowcost provedení by stejně přišly neztenčované dráty, ráfek pokud je v pohodě se měnit nemusí a náboj na takové kolo nebude stát majlant.

      0 0
    • thomasx2016  

      nebo ješte spíše takhle se zeptám jaké jsou vůbec nekvalitnější náboje na rychloupinak nebo i přes redukci na RÚ klidně a na centerlock nebo nato druhe? cenu těd neřesim ,nové horské kolo nemám v plánu kupovat v brzké době tj 3–5let stejnak to je nedostatkové zboži stále asi

      samozřejmě na 9ti pastorek shimano

      0 0
      • thomasx2016  

        a co takové naboje od shimana XT ? ptám se protože jsem toto řesit nemusel i když jak mi dochazi tak kvalita zřejme musi hrát roli a nevyznam se vtom co je nejlepší

        https://www.koloshop.cz/…-32-der.html

        0 0
        • novas752  

          Jo, jsou kvalitnější než ty základní levné náboje. Přesněji obrobené, lépe zatěsněné, při dobré údržbě zvládnou makat dlouho, ale furt to má kónusy = je to poměrně náchylné na přesné seřízení, jinak hrozí nenávratné poškození kuličkových drah, které se buď těžko shání (ty vnitřní) nebo nejdou vyměnit vůbec (ty vnější) = náboj na odpis. To zatěsnění vůči vodě taky neni úplně nejlepší.

          Většina dražších nábojů používá průmyslová ložiska, která když se poškodí zanesou nebo prostě ojedou, tak se jednoduše vymění jako celek za pár korun a jede se dál.

          0 0
          • thomasx2016  

            a ty náboje na průmyslové ložiska se vyrabi i na RÚ at už přimo nebo přes redukci a kolik vůbec stojí takové ?

            0 0
            • Vilém  

              Ano, delaji. Rozmezi cen je hodne siroke.

              0 0
            • novas752  

              Jo, dělají. Nejlevnější zadní co se daj sehnat jsou lehce pod 2000 nejdražší budou někde přes 10× tolik.

              0 0
              • thomasx2016  

                a to dělají jací vyrobci vůbec ty průmyslové ložiska přp modely ? se chci tak podivat na přesne ceny v cz eshopech

                0 0
              • TK75  

                Shimano má asi taky průmyslové ložiska…teda tenhle typ náboje, píšou to tam dole

                Nevím jestli se teda dělá i neboost

                https://www.cycology.cz/…mm-p1355694/?…

                A prý to má konkrétně ložiska 6903–2RS

                0 0
                • thomasx2016  

                  aha ale to vidim že to podporuje min 11ti pastorek

                  0 0
                • novas752  

                  Jo, tohle je jediné Shimano s průmyslovýma. Akorát na microspline kazety = 12 rychlostí.

                  0 0
              • thomasx2016  

                a co toto : https://www.cycology.cz/…ogo-p880942/ ? prý to podporuje i 9ti pastorek

                0 0
                • novas752  

                  tenhle je no.

                  0 0
                  • thomasx2016  

                    a co kvalita novatec ? jestli někdo nemá zkušenosti

                    0 0
                      • thomasx2016  

                        jo nato jsem se dival a je to všelijaké někteři si je chvali,někteři je nejradši ani nechcou vidět :D

                        0 0
                        • scalar  

                          A stejné je to tady a každým nábojem :-)

                          1 0
                          • thomasx2016  

                            aha chápu každopádně u toho náboju viz výše u novatec tvrdi že to má 4 kvalitné japonské priemyselné ložiská EZO 6902–2RU ,ale to já nemohu posoudit jestli to jsou fakt kvalitni :D

                            0 0
                            • novas752  

                              Nic úžasnýho, ale špatná nejsou. Až jednoho dne za x tisíc km odejdou tak se dají vyměnit za jakékoliv jiné (v daném rozměru).

                              0 0
                              • thomasx2016  

                                chápu tak to asi bych měl dejme tomu a co se týče samotného ráfku tam stači si pohlidat počet děr dle náboje ,průměr kol a vahový limit kolik to snese max že ? a na ceně ráfku by se taky nemělo moc šetřit ne ?

                                0 0
                                • scalar  

                                  A co si slibuješ od toho, že budeš mít zadní kolo o tři třídy lepší než zbytek kola?

                                  0 0
                                  • thomasx2016  

                                    hlavně co se týče životnosti a že se o to moc nebude třeba starat a takové zapletené kolo pak můžu použit i v budoucnu přece a jak jsem řikal nemám v plánu kupovat nový kolo v dohledné době tj 3–5let stejnak je to těd nedostatkové zboži a asi tomu tak bude ješte nebo ne a kdybych jsem se nahodou ješte více rozjedil což mám v plánu za ty roky ,tak se nebudu štvát či řesit konusy furt ne či za méně kratší dobu než tomu bylo dotěd

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Na nové horské kolo to nepůjde. Starší horská kola s rychloupínákem používají šířku náboje 135mm. Pak přišly pevné osy 142mm (pokud jde náboj přestavět z 135mm, stačí jen prohodit koncovky). Dnes se ale používají širší „boost“ 148mm náboje s pevnou osou a to z původního 135mm vyrobit nejde.

                                      A starat se je třeba o všechno. I když jsou ty lepší náboje často „blbuvzodrnější“, stejně pro správnou funkci potřebují sem tam trochu údržby – kouknout na stav těch ložisek, vyčistit a namazat volnoběžku).

                                      0 0
                                      • thomasx2016  

                                        chápu tak u toho náboje co jsem tu posilal jde dle popisu možnosť prestavby na QR10 / 12×135 alebo 12×142 po zakúpení prestavbových redukcií na D792SB/D772SB­/XD612SB

                                        0 0
                                        • novas752  

                                          Je to tak. Ale to ti na nové kolo bude za pár let k prdu. Protože tam bude 148. Nebo boostový rychloupínák 141mm (stejný rozdíl 7mm jako 135/142, ale širší tělo náboje).

                                          0 0
                                          • thomasx2016  

                                            nebo třeba ne, kdo ví co bude za pár let vůbec

                                            0 0
                                            • thomasx2016  

                                              ale co se tak divám na ráfky tak některé vůbec nikde nepišou kolik maji vahový limit max

                                              0 0
                                              • novas752  

                                                Protože je to nesmysl. Váha sama o sobě není dostatečný údaj. 120kg cyklista jezdící z lehka a „opatrně“ dá kolu pokouřit daleko méně než 90kg který to prasí natvrdo skrz vše co mu stojí v cestě.

                                                0 0
                                                • thomasx2016  

                                                  aha jako já dotěd jezdim na Remerx Topdisc 584 32 d a bezproblému a to dávám někdy tomu i silově kor když taky jezdim do kopcu beskydskych tady u nás a nestalo se že nikdy nic a to ani nevim kolik maji váhovy limit protože to nejde zjistit

                                                  0 0
                                                  • thomasx2016  

                                                    a co je vůbec důležité při výběru ráfku ? važim 95kg + kolo 13,5 kg ± a jezdim i dost silově někdy pokud jedu hlavne do kopce

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Počet děr, vnitřní šířka, váha, nějaké určení (lehčí ráfky jsou na xc, pak trochu těžší a odolnější ráfky na trailové ježdění, to samé na enduro atd…), provedení spoje na ráfku (svařovaný nebo jen kolíkovaný) atd.

                                                    Silové šlapání je spíš o výpletu (počet drátů, způsob jejich křížení, typ drátů a niplů, napnutí drátů). Ráfku se týče jen počet děr a limit napnutí drátů (aby nehrozilo vytrhnutí z ráfku).

                                                    0 0
                                                  • thomasx2016  

                                                    chápu tak to se asi budu řidit zhruba tím co mám dotěd jako parametry tj 32 děr což je taky náboj,1 nýt ,šířka 584×19 váha cca 490g prý dle netu ,když to dotěd drží

                                                    jinak děkuji všem za rady a tipy

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Klidně trochu širší, dnes se i na xc běžně vozí 25mm+. Širší ráfek lépe podporuje plášť, můžeš vozit menší tlak aniž by se to žvýkalo = je to pohodlnější. Navíc je takový ráfek sám o sobě tužší (jako když zkoušíš ohnout tenký klacek nebo tlustý klacek).

                                                    0 0
                                                  • thomasx2016  

                                                    dobře a dráty asi stejné co mám 2mm nebo větší ? co se týče průměru jak řikam se nestalo žeby ty dráty kor od remexu jsou přimo že by ruply podemnou a to jako min 2× byly vycentrovane se mě zda nebo jen jednou

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Naopak, Ztenčované 2–1,8–2mm jsou odolnější. Plocha průřezu je sice menší, ale pevnost v tahu je mnohem větší.

                                                    0 0
                                                  • thomasx2016  

                                                    škoda no,že jsem dal na tuto radu tenkrat (s prominutim ) a ješte řesil jenom přes eshop vzdaleny a ne se svým známym,ten drát s niplem už po druhé rupl poprvé po 3500km a to jsem jsi myslel že jenom unava materialu,ale nejspiš to nebude ta přičina a po druhe těd po 200km,už zeslabovanym drátum 2–1.8–2 od dt swiss a mosazny nipl pro 2mm dráty ,nemám důvěru vůbec i když to zatim ruplo jenom na přednim 2× za kratky čas,tak i zadni kolo radši bude ,nejspiš ty zeslabovane draty se na moji váhu kolem 95kg nehodi a asi to má vliv si to myslim,i když jsem jsi to nemyslel předtim ,že dám radši na radu známeho co vtom podnika přes 20let i když jsem to snim měl řesit od začatku a přeplete se to komplet na 2,2mm nebo kolik řikal už.

                                                    0 0
    • Dazz  

      Jen pro info. Teď budu prodávat, přední, zadní kolo 27,5". Za 2 roky synem najeto asi 500 km (v podstatě jsou jako nové).

      Ráfy Race Face, náboje Force Team 2×1 https://www.koloshop.cz/…r-cerny.html , špice čené nerez 2 mm.

      Když tak se ozvi na pm. Jsem z OV.

      0 0
    • thomasx2016  

      Jinak všem dekuji za tipy a rady nakonec jsem se rozhodl pro tuto variantu ,stím že si to nechám zaplést u cycology rovnou kor když tem náboj půjde použit i na pevnou osou přes redukci.

      0 0
      • thomasx2016  

        jsem ješte zkoušel najit jiný vhodny ráfek čili lepší a je to složítější vzhledem na moji váhu + kolo celkovou,protože jsem našel ofiko katalog remerx kol a ty maji stanovene jaké ráfky jsou stavene na max a tem topdisc remerx co mám dotěd sice starší model by měl mít stejny váhovy limit ,takže asi zůstanu u stejneho ani nechci riskovat ,že by mi to někde pak ruplo

        0 0
      • Hnoj  

        Máš tam jen 1 drát a nemáš tam niple…

        0 0
        • thomasx2016  

          jo toho jsem jsi všiml to měli nějak divne popsane až po zaplaceni ,ale napsal jsem jim email ať mi to naučtuji dodatečně pak na bankovní převod, stejnak musi zjistit délky a pak jestli je to co jsem já vybral vhodné a nipl tam je co se divam

          jinak ta kombinance si myslim není špatna ne,vzhledem že to je defakto i investice do budoucna

          0 0
    • thomasx2016  

      tak zadni zapletene kolo již mam doma ,celkem rychlovka od cycology cca tyden a den od objednani a kupodivu to česka posta zvladla převezt bezproblemu

      Hmotnost dle mého zjištění by měla být totožná ,to co mám těd ne-li o pár deseti gramu menší

      Nakonec to vyšlo celkově na 3945,– ( z toho 500kč práce),ale tak zas je to i investice do budoucna když to jde přes redukci na dva běžne typy pevnych os použit si myslim já

      0 0
      • roud  

        Tak ať slouží :)

        0 0
        • thomasx2016  

          jo jo díky,jako ješte to bude doma ležet chvili,než dojezdim zadní konusový náboj ,který kdo vi jestli přežije ješte tuto celou sezonu zatím chodí jak má

          0 0
    • thomasx2016  

      Abych nemusel zakladat topic a týka se to,ješte mám v plánu si nechat postavit přední kolo,jenže zkoumám jestli je jedno ohledně rychloupinaci jestli zvolim náboj co umi osu bud jen 15×100mm na RÚ a nebo pokud mám vidli co je vyrobena jen pro 9×100mm dle popisu tak ten náboj resp osa v ni musi taky tak být ? ptám se protože,chci nechat poskladat ješte předni kolo ,jsem myslel ,že budou penize na nové kolo a lepší,ale nakonec už to nějak nechodi jak má po 13–14kkm obměnim náboje na stavajicim kole rovnou s novými ráfky a dráty komplet a jak zadni tak průmysl ložisky,což jak jsem viděl zapletene kola již hotová nic moc a pak i zbytek,ale to už budu řesit přes známeho

      diky za rady předem

      0 0
      • mirorek2  

        15/100 je pevná osa neboost

        9/100 je ru

        btw četl jsi to po sobě?

        1 0
        • thomasx2016  

          ajo pravda má chyba,jsem to psal v rychlosti,tak jen 5, 9 nebo 10mm. což je věsmes jedno a je to vzajemně kompatibilni že nebo neni?

          0 0
          • mirorek2  

            vyfoť vidlici a co v ní máš za náboj

            0 0
            • thomasx2016  

              to je klasicky shimano alivio naboj na RÚ,vidlice SR Suntour XCR AIR RLR (krk 1 1/8) na osu 9mm RÚ,ale zjevně je jedno jestli 5,9,10mm co se mi podařilo jaksi zahadně zjistit na BF až těd

              0 0
              • mirorek2  

                máš doma šupleru? tak to změř

                0 0
                • thomasx2016  

                  nemám k čemu kord v panelaku třeba na změřeni řetežu použivám měrku přimo určenou s %,ale tak je pravda co jsem zjistil nakonec,že co se týče RÚ at to je 5,9,10mm tak to je kompatibilni ty osy že

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Pokud je to přední kolo, tak to nutně musí být RÚ a ten je jedině 5mm a do patek 9mm (10mm by to bylo v rámu)

                    0 0
                  • mirorek2  

                    já zapomněl, že v paneláku jsou posuvky zakázány…

                    0 0
                    • thomasx2016  

                      to ani nebylo třeba,jsem nakonec zjisitl že je jedno jestli to je 5 nebo 9mm RU na předni kolo i když u mého co těd mám je 9mm takže jsem našel naboj od novatec s průmysl ložisky na 9mm Rú

                      0 0
                  • slavekRM  

                    Těm 5 mm nerozumím. Myslím, že jsem nikdy neviděl vidlici na 5mm osu.

                    Edit.: jo už rozumím to je průměr rychloupínáku :-).

                    0 0
    • thomasx2016  

      Vzhledem že jsem tu řesil nová zapletena kola na svého maxbike,tak se chci zeptat sice to budu s řesit s znamym pak co snim řesim věci co nevyřesim doma v panelaku,ale i tak mě zajima názor ostatnich ,předtim jsem použival zapletena kola s uchycenim kotouče na centerlock ,a na nových mám uchyceni na 6ti šroub a brzdy použivam shimano brm396,tak se chci zeptat(jsem měřil vzdalenost kotouče od vypletu …) může mit vliv 0,5–1mm na vystředeni brzdového třměnu ,aby to neškrtalo či nedrhlo kotouč s deskou resp šlo i seřidit a vyřesit to vypodloženim na šroubech? ja se domnivam,že vuči staremu,tak to šlo vždycky bezproblemu seřidit než těd snadno – rozdil je asi 0,5–1mm

      0 0
      • tompca  

        Jakou řeči píšeš?

        1 0
        • thomasx2016  

          tak pardon,tak znova ,mám nové zapletene kolo s jinym uchycenim kotouče oproti předchozimu na center lock,těd na 6ti šroub,mě tak připada že na 6ti šroub to je dozadu posunute oproti staršimu s jinym typem uchycenim kotouče o 0,5–1mm a děla to problem s škrtanim o desky že to i brzdi trochu mi připada,že se to ani nedá seřidit jak oproti předchozimu kolo,to by teoreticky mohli vyřesit podložky 0,2/0,5mm ?

          0 0
          • mirorek2  

            ani těd to něchápat, 6ť krád přečet

            1 0
          • slavekRM  

            A zkoušel jsi vystředit třmen?

            0 0
            • thomasx2016  

              jo co to šlo i ty známe návody(nejen zde z bike fora) i s podložkou pro kotouče,co mi vždycky fungovala ale těd moc ne

              co jsem jsi zhruba vzdalenost kotouče na starém zapletenem kole a na novém s jinym typem uchyceni,ja se domnivam u těch starych kol byla pod kotouči asi podložka, tak vidim rozdil 0,5–1mm zhruba ve vzdalenosti

              0 0
          • tompca  

            ??

            0 0
            • thomasx2016  

              jsem těd psal sice výše,ale snažil jsem se to vycentrovat co to šlo i s pomoci podložky a to jsem hledal i návody zde na bf,ktera mi vždycky zabrala u starého kola i když uchyceni kotouče bylo na centerlock,ale domnivam se,že natom starém zapletenem kole jsou 1–2 podložky na uchyceni kotouče nebo ta délka byla už od výroby delši jsou to přeci jen zapletena kola s starym shimano nabojem rm35

              0 0
              • tompca  

                Něco děláš špatně, pod centrlockem jsem snad nikdy podložku neviděl a ani pod uchycením na 6 šroubů žádné podložky potřeba nejsou, kromě speciálních případů, kdy máš např. nezafrézovaný třmen a bastlíš.

                0 0
                • thomasx2016  

                  aha,jako co jsem měl předtim tak stim nikdy nebyl problem to vycentrovat pomoci podložky a to i když shimano přidal material na origo deskach těd b05s předtim b01s pro shimano brm396 protože vtom samotnem třmenu neni zas tolik mista,když shimano přidal vice materialu na origo deskach co jsem jsi všiml asi o 1–2mm

                  0 0
                  • tompca  

                    Dej to radši do servisu, tam Ti roztáhnou pístky, výstřední třmen a znovu odvzdušní brzdu (tloušťka BS01 a BS05 je úplně stejná, deska + obložení necelé 4mm, teď jsem to měřil), máš vysunuté pístky, vždy když dáváš nové destičky nebo kotouč je dobré nejdříve zasunout pístky popř. znovu odvzdušnit páku.

                    1 0
                    • thomasx2016  

                      ovzdušněna brzda byla před rokem a vždycky nechavam zatlačit pistky při vyměne desek to tak dělám co mam brzdy a dělal jsem to i vycentrovani

                      0 0
                      • tompca  

                        Odvzdušnit brzdu trvá asi 5minut, když zatlačuješ pístky a nemáš povolený odvzdušňovací šroub na páce a máš systém plný oleje, tak se Ti buď pístky vrátí (to bude tvůj případ) nebo přinejhorším praskne membrána v páce. A zkontrolovat jestli se oba pístky zasouvají a vysouvají stejně.

                        1 0
              • slavekRM  

                S třmenem se dá hýbat do boku v rozsahu myslím 3mm.Nechce se mi věřit, že bys do tohoto rozsahu nevlezl.

                Zkus popsat jak centruješ třmen.

                1 0
                • thomasx2016  

                  nejprve jsem to zkoušel bez podložky – odšroubovat třmen – zabrzdit – zašroubovat postupně při zabrzděni a to nějak nefungovalo,pak s podložkou vloženou do vnitř třmenu na kotouč co mi vždycky předtim fungovala to samé trochu lepší,ale furt to není ono

                  A to podotykam použivam origo brzdové desky na shimano brm396,ale za těch 5roku shimano pozměnil nazev z b01s až na b05s a přidal nepatrně material

                  0 0
                  • thomasx2016  

                    jo a samozřejmě jsem zatlači předtim vždycky pistky dovnitř jsem zapomněl řict

                    0 0
                  • slavekRM  

                    Zkus to takhle:

                    • vytáhnout kolo a následně brzdové destičky
                    • zatlačit oba válečky do třmenu
                    • nasadit destičky a kolo
                    • dál pokračovat, tak jak jsi to dělal – bez podložky
                    0 0
                    • thomasx2016  

                      to jsem taky dělal ,že jsem zatlačil pistky vždycky,jsem pak napsal ktomu a ta brzda je teprve rok ovzdušněna resp vyměnena kapalina vni,ale dobré se nato podivam ješte připadně se pak poradim s znamym ,ješte snim řesim přehazku novou na 9tkovy system

                      jenom jsem chtěl slyšet názory jine,protože předtim mi nedělalo vůbec problem vycentrovat a to jsem už tolikrat měnil brzdové desky/plášt kdy bylo nutne sundat kolo

                      0 0
                      • slavekRM  

                        Jediné, co ti ještě mohu poradit je zkontrolovat, jestli se oba pístky hýbou rovnoměrně. Pokud ne rozhýbat.

                        0 0
                      • mirorek2  

                        umyj si ruce, nejlépe to dej do servisu

                        žádné podložky se pod kotouče nedávají, pokud se používají standardní komponenty

                        0 0
      • thomasx2016  

        Tak nakonec problem trochu je u nového zapletena kola tj předniho ,jsem k znamemu(podnika vtom několik let bokem) ješte daval na vyměnu přehazky co se nevyřesila přitom a zjistilo že předni naboj co jsem tu trochu řesil ,má trochu nerovnoměrnou přirubu na uchyceni kotouče(pistky chodi bezproblemu) a kdyby někdy stim byl problem při sundavani kola a nepomohlp zatlačeni pistku ,tak chce to ručne vystředit brzdovy třmen resp si pohrat,mu se to podařilo ručne vystředit ,takže pokud to bude nutne budu muset si stim pohrat,vzhledem že jsem to kupoval v cycology ,tak se mi to nechce posilat do čech,když se to dá vystředit

        0 0
        • mirorek2  

          A účel sdělení byl tedy jaký?

          1 0
          • thomasx2016  

            že nakonec neni problem v brzdě,ale trochu je tam odchylka na uchyceni kotouče neni rovnoměrna nastopro (novatec naboj) ,ktera může dělat bordel a vyžadovat znovunastaveni ručne,aby to nedrhlo

            0 0
            • Jáchym 1  

              Chápu to dobře,že se jedná o nutnost znovu nastavit(seří­dit)třmen brzdy při výměně zápletů?

              To je ale celkem běžná věc.

              0 0
              • thomasx2016  

                to vím,ale že ta přiruba toho naboje to uchyceni na kotouče neni podle známeho co vtom podnika dlouhodobě resp děla servis neni uplně rovnomoněrne a může to vyžadovat znovuseřizeni třmenu pokud se mi to nepovede při znovunasazeni kola dát bezproblemu

                0 0
                • Jáchym 1  

                  Termín ,,nerovnoměrná příruba,, bych chápal ve smyslu,že když se k ní přitáhne kotouč,tak se ten kotouč zvlní.

                  To ale nebude Tvůj případ.Prostě je potřeba ten třmen nastavit.

                  0 0
                • mirorek2  

                  plovoucí příruba, zřejmě novinka, neznám

                  0 0
                  • thomasx2016  

                    nevim.jak uz to znamy rikal presne ale.pry to neni uplne rovnomerne nejaka odchylka asi mm a jeste mensi mezera ,ale da se to vystredit ale.rucne kdyby to chtelo.znova pri znovunasazeni ale.poradil mi figl vzdycky zatlacit pistky i kdyz (jinak on znamy vtom podnika pres 10let min tak vi co rika ,kdyz od.neho jsem jsi tenkrat koupil.maxbike a 2–3× jsem.snim resil servis co nezvladnu doma a neni to.tak caste a bezproblemu snim)

                    0 0
          • scalar  

            To bude nějaká šifra:-)

            1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.