Výběr kola - amatérský triatlonek

22 nepřečtených
  • Coronair

    Zdravím,

    čeká mě koncem srpna amatérský triatlonek. Zatím trénuju na starším MTB se silničníma pláštěma, ale na tom to jet nechci. Neznám nikoho, kdo by mi silnici půjčil, takže jsem se rozhodl nějakou pořídit, s tím, že mě to buď chytne a nechám si ji, nebo ji po závodě zase prodám. Můj rozpočet je okolo 15 tisíc (±).

    Takže bych potřeboval poradit, jestli jít cestou nové:

    Author aura 22

    nebo jeté:

    TREK

    Cicli B

    Případným dalším nabídkám z okolí Pardubic se nebráním, kolo by mělo být kompatibilní s cca 180 cm a 85 kg.

    Děkuji za tipy!

    0 0
    • Smazaný účet  

      jestli to chceš primárně na 3T, tak se ti bude hodit hrazda…a ta se blbě dává na karbonový berany, respektive na nějaký aero to nejde

      takže bych koukal, aby tam byly klasický kulatý berany, na ty pak dáš na závod hrazdu a na normální ježdění jí můžeš sundat…

      jinak je to asi jedno

      vyšší ráfky pomůžou, ale na krátkým závodě je to výhoda malá

      0 0
      • Coronair  

        Ok, díky.

        Hrazdu určitě řešit nebudu, budu rád, když se za ten měsíc naučím držet se beranů.

        Jde mi spíš o dilema lepší jeté kolo + případné náklady na údržbu vs. nové kolo + záruka.

        A pokud by mě nechytlo tak případná ztráta hodnoty u nového vs. jetého.

        0 0
        • Smazaný účet  

          ten autor se mi nelíbí :-)

          Trek je sice osazením o něco lepší, ale když bouchneš ráfek = problém. Navíc Campa se vyskytuje míň než Shimano, takže i z toho důvodu bych volil CycliB…navíc to není úplně tuctovka rám

          0 0
          • Coronair  

            Autor není krásnej, ale maj ho v cykloprodejně 200 m od baráku, to ho původně zařadilo do výběru :-)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak ať se Ti v prodejně podívají po starších edicích silniček Author ve výprodeji (alespoň u nás je mají a nabízejí). Pro zamýšlené použití by posloužily daleko lépe než turistická Aura.

              Ještě se podívej na Polygon Helios 300 nebo lépe 400 na Tiagře, pokud by ses poskládal na čtyřstovku v dostupné vel. 54 (možná ano, možná ne), tak bys měl celkem vystaráno (Tiagra 2×10, lehounké a jedoucí kolo). Vel. 58 už bude nejspíš moc.

              0 0
              • Coronair  

                Tak jsem objednal tu 300 vel. 54, snad se na to vejdu. Ta 400 je na můj vkus divně modrá :-)

                Díky za pomoc s výběrem!

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Chyba! 400 je o dvě třídy lepší a o kilo lehčí! A měl jsi použít kalkulátor. No nic.

                  A mají i bílou .

                  0 0
                • tromboonen  

                  A my si tady furt delame srandu z holek, ze se koukaj jen po barve :) Jako taky se koukam jak kolo vypada a modrou na kole taky nemusim, , ale velikosti a vybaveni bych to nenadrazoval..

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    je to Polygon…až zabrousí do temných hlubin BF, hodí to ze skály :-)

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Ale ne, proč? Jako asi jeden z mála mám vlastní pozitivní zkušenost :-)

                      Aktuálně doma v provozu u mých synů Helios 300 vel. 50 (ustrojená sadou ze 400 Tiagra 2×10), Helios 900X vel. 54 na 105/2×10 a rám Helios 400 vel. 52 po starším synovi dočasně v krabici až ten mladší vyroste ze 300.

                      0 0
                      • endex.luke  

                        Já to stejné..nemohu si stěžovat, Helios 200 vel.54 za cenu 10 490,– naprosto supr…za měsíc na něm 600 km a na 3× dražšího cube mtb se jenom práší…leč pravda je na soře a velice přemýšlím, zda ho neprodat a nevyměnit za helios 400 2×10 tiagra a cca o 1,5 kg lehčí…ale za ty prachy jako první novou silničku nemohu říct křivého slova…jo a měřím 179–180 cm a 54 naprosto akorát…rozhodně nelituju

                        0 0
                      • Smazaný účet  

                        Zlatko?

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Nee, od Zlatky je jen to nejmenší, druhé bazar a třetí sice funglovka, ale letos přímo od dovozce. :-)

                          0 0
    • Smazaný účet  

      btw na časovky/3T se obvykle volí trochu menší rámy (když už to není časovkářský speciál)

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Na testík sebe sama – jestli Tě chytne triatlonový závod – by stačilo i to MTB na silničních pneu. To je jednorázová zábava. Pokud Tě triatlon chytne – to Tě musí chytnout i tréninkové období. Mít doma k MTB silničku je fajn. Něco z odkazovaných pořiď, a tak za rok je čas se rozhodnout, jak to bude s triatlonem a nebo jen s ježděním na žiletce. Za akčním rádiem MTB je ještě značný dosah silničky – a tam taky budou fajnové hospody. Osobní zkušenost nevyčteš.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Určitě bych šel do bazarovky, kdybys viděl, na čem jeli amatéři Pražský triatlon v Počernicích, tak bys začal na polovičním rozpočtu. Při troše štěstí bazarovku případně prodáš podobně, jako jsi ji koupil.

      Předně bych si – být Tebou – na triatlon nekupoval kolo s trojtácem vepředu (Aura 22). Pokud bude trať alespoň vzdáleně podobná rovině, tak by měly stačit i převodníky na obou bazarovkách, pokud bude terén víc zvlněný, podíval bych se po něčem s kompakty 50–34, pak bys celou trať objel na velkém tácu. Kazeta postačí odhadem 12–25(26), její odstupňování je už dostatečně jemné na podání maximálního výkonu za většiny představitelných podmínek.

      Berany/hrazdu až tak neřeš, na hrazdě se bezpečně jezdit nestihneš naučit, vzhledem k obsazenosti trati ve své kategorii budeš nejspíš stejně pořád muset manévrovat. Jen škoda, že ani jedno uvedené kolo nemá také kompaktní řídítka (malý drop, malý reach).

      Asi pojedete „hákově“, takže je možné, že pořadatel omezí použití hrazdy (aby nepřesahovala páky) popř. je kvůli bezpečnosti úplně zakáže. Prostuduj si propozice, abys případně nebyl překvapen při přebírce v depu.

      Běžné výplety Tě unesou všechny, nepojedeš nejspíš tak rychle, aby se projevila eventuální výhoda vyšších levných zápletů. Naopak při větru bys mohl hodně ztratit.

      Serža něco říká o menších rámech, ale ty bývají na TT prodlouženy právě hrazdou (což přináší lepší aerodynamiku, ale zároveň i víc váhy na předním kole a s tím spojenou jistou nestabilitu).

      Podle competitivecy­clist.com si zjisti potřebný posed na klasickém silničním kole a podle toho vyber příslušný stroj. Orientuj se nastavením CompFit, na časovkový posed (který to také umí počítat) pro takto příležitostné až jednorázové použití neber ohled.

      Jak dlouhou trať na kole pojedeš? Jestli třeba jen 10 km, tak bych se na silničku nejspíš úplně vykašlal.

      0 0
      • Coronair  

        Pojedu 34 km a všichni v naší bandě budou mít silničku, tak nemůžu jedinej funět na MTB :-)

        Ok, myšlenku nového kola zatím vypustím a podívám se ještě po bazarech.

        0 0
    • Coronair  

      Co tenhle TWISTER ? Ten je mi cenově sympatičtější.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jo, to by cenou odpovídalo. Asi jen bude pro Tebe pro začátek potřeba pořídit kratší představec, ale to jsou stokoruny.

        Orientačně bys měl mít sedlo vůči klikám tam, kde je máš u MTB a silniční řídítka tak, jako by Ti MTB řídítka ležela před pákami na začátku gum. Pak na to budeš pp. schopen přesednout z MTB a jet 34 km bez újmy. Competitivecyclist kalkulátor je ale přesnější.

        0 0
      • Smazaný účet  

        jj, ten nevypadá zle

        0 0
      • Coronair  

        Tak nic, už je prodaný :-(

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.