• borek79

    Přeji dobrý večer,

    Můžete mi prosím poradit. Potřebuji koupit kolo pro výlety s malým dítětem. Budu jezdit pouze cesta, cyklostezka a max. lesní pěšina. Dostal jsem nabídku na dvě kola. Pomůžete mi se rozhodnout, popřípadě mi nabídnete něco jiného v podobné ceně. Problém je má váha. Pohybuje se mezi 130 – 140 kg. Vybírám v nižší ceně, jelikož budu kupovat kolo i pro manželku a dítě a chci se dostat okolo 35tKč.

    https://www.hupnakolo.cz/…n-black-2017

    http://www.yogi.cz/…iber-7-2016/

    0 0
    • novas752  

      To je trošku problém. Týká se to hlavně kol, rámu a vidlice, v případě pohybu v kopcovité krajině i brzd.

      Kola – je potřeba nějaký odolnější, klidně primárně určené na náročnější terén – i přes dimenzování pouze na člověka 110–120kg musí s takovým člověkem v terénu obstát, tudíž v lehčím typu terénu mohou vést i těžšího jezdce. Lepší by asi byla průmyslová ložiska (než kónusy) ale na tom tak extrémně nezáleží.

      Vidlice: Problém levných pružinových vidlic je zaprvé ten, že pružina uvnitř je dimenzovaná (a pomocí nastavovacích prvků přizpůsobitelná) jen na docela úzský rozsah cca 65-bídných 85kg. Tedy ty by si na kolo nasedl a vidlice by se hned zanořila na doraz, což by učinilo kolo nejetelný (ovlivní to celou geometrii a posed) Z tohohle by se ještě dalo vybruslit dokoupením tvrdší pružiny (případně na míru). Zadruhé mizerná celková konstrukce. Tyhle vidlice chytnou vakl poměrně rychle i s „běžným“ jezdcem, natož s tebou. Čili chtělo by to opět nějakou lepší do náročnějšího terénu. Takže určitě alespoň 32mm vnitřní nohy a dobrá by byla i pevná osa. Nevím jak s otázkou pružinová nebo vzduchová nebo pevná – Na pružinový je v základu naprosto nepoužitelná pružina, vzduchový by se nemusel tak vysoký tlak líbit (čim vyšší váha, na tim větší tlak se nafouká) a u pevné by se to zase nemuselo líbit rámu (přímý přenos nárazů a dalších sil).

      Rám: Tam bys měl klást důraz na kvalitní co nejvyšší rám, tedy aby mezi sedlem a vrchní rámovou trubkou bylo méně místa, sedlovka byla méně vysunutá a méně „páčila“. Klidně i větší velikost (pokud taková je), to se dá vykompenzovat úpravou délky představce. Taky průměr sedlovky by mohl být co největší, ideálně přes 30, spíš ke 35mm.

      Brzdy: Obecný neduh levnějších sériových kol, jsou prostě slabé. V nějaké rovinatější krajině neni problém, ale při absolvování delšího sjezdu by si je snadno usmažil. Něco jako brzdit kamion :), akorát tam maj motorovou brzdu.

      Takhle, obě ty navrhovaná kola by byla schopná jet, otázkou je jak dlouho a jak pohodlně. GT i Trek maj docela poctivé rámy, ale tim to asi tak končí, obě vidlice bys „rozšlápl“ (⇒ řídítka o 10cm níž, sedlo více nad klikama, hlavový úhel dost vysoký, takže stabilita v rychlosti mizerná, snížený střed a tudíž snadnější škrtání pedály o zem…) a kola by se docela snadno mohla rozcentrovat nebo úplně selhat. Být tebou, nechám si kolo postavit na zakázku. Sestavené na míru pro tvojí potřebu a paradoxně i výhodnější, než sériovky.

      Ještě se tu trochu rozkoukej a najdi si ve vyhledávání nahoře info o kolech pro „oversize“ (pár „případů“ ročně tady je) a o těch stavbách, o těch je tu inforamcí opravdu hodně.

      0 0
    • dj.666  

      Jak píše Novas určitě se tady podívej na starší vlákna, kde se řešili podobné záležitosti. Vůbec by taky nebylo špatné oslovit někoho, kdo kola skládá a s ním tuhle situaci vysvětli a případně by mohl postavit kola pro celou tvoji rodinu. Ale určitě je potřeba vyřešit rám a vidlici, aby kolo pro tebe bylo opravdu stabilní nebo případně neřešit odpruženou vidlici.

      0 0
    • Erknold  

      Jsi z Ostravy, zkus nakontaktovat zdejšího uživatele Evilcleaner, ten je také z Ostravy a skládá kola na zakázku. Ten by mohl vymyslet něco funkčního. Ve výsledku je možné, že ty kvůli odolnosti budeš jezdit na MTB 26, jelikož to je asi fakt nejodolnější jak koly, tak vidlicí. Žena na nějakém krosu. A svišť na dětském kole Core, což je také rozumný poměr cena výkon. Do 35 by se ty tři kola mohla vejít.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.