• Ziwi

    Zdravím.

    Tak jsem před pár dny prodal své staré trekové kolo a konečně si můžu pořídit MTB, které v oblasti kde žiji (Beskydy) využiji o mnoho lépe. Mám rozpočet 13,5 tisíc (vím že to není moc, ale co se dá dělat), měřím 178 cm a vážím 76 kilogramů. Již několik dní se snažím vybrat z několika mých favoritů to nejlepší a nejvhodnější kolo, nicméně to se mi vzhledem k mé nerozhodnosti prozatím nedaří. Proto prosím o několik rad.

    Prvním kolem je Specialized Pitch Comp 2015. (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Druhým Leader Fox Trap 2015 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Třetím Leader Fox Trap 2013 (http://www.bike-net.cz/…2013-2014-1/) –

    Čtvrtým Head Granger 1 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Pátým Leader Fox Sonora 2016 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Šestým Superior XC 819 2015 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Sedmým Specialized Rockhopper Sport 2015 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Osmým GT Avalanche Sport 2015 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Devátým Leader Fox Jasper 2016 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Desátým Leader Fox Rockhopper 2016 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Jedenáctým Author Spirit 2015 (http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…)

    Vím že je to extrémně dlouhý seznam, nicméně se prostě nemůžu rozhodnout. Většina kol je 29 palcových, což preferuju před 27.5 palcovými, nicméně nevím jestli nemají něco navíc, co by to tuto ztrátu nahradilo. Kotoučové hydraulické brzdy mají všechna kola. Napadlo mě vybrat podle kvality vidlice a brzd, nicméně v těch se moc nevyznám a tak mohu kvalitu soudit jen podle ceny. Co se týče přehazovačky a přesmykače, tak tam sice nějaké rozdíly jsou, ale opět nevím, zda-li je u daných kol nenahradí jiný komponent, který by byl např. nadmíru dobrý. Pokud máte nějaké kolo, které by jste mi doporučili, neváhejte napsat. Předem děkuji.

    0 0
    • novas752  

      Uvažuješ správně, nejdůležitější komponenty jsou brzdy a vidlice.

      Bohužel obojí je v této cenové kategorii dost mizerné a výrobci většinou zbytečně dávaj lepší řazení.

      Ten tvuj výběr bych asi omezil na tohle:

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

      http://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…

      Ale i tak to neni nic moc, hlavně ty vidlice RST a Suntour XCT a XCM prostě nefungujou – jsou hrozně těžké a necitlivé, většinou nemaj tlumení (reguluje rychlost propadání a návratu nahoru) a když ano, tak moc nefunguje + mají plastový kluzný pouzdra = docela brzo vakl. Když by tam byla aspoň XCR, ale i ta se s vzduchovejma „sestřičkama“ moc nedá srovnávat.

      Brzdy jsou asi nejlepší na tom Leaderfoxu Trap 15 a obecně to je docela přijatelný kolo a když bys časem vyměnil vidlici za vzduchovou (Raidon za cca 3–4k) a případně brzdy (za Deore BR-M615 za cca 2,5k), tak by to bylo slušný kolo.

      0 0
    • Ziwi  

      Díky moc.

      Ohledně toho zúžení výběru, téměř to odpovídá tomu, jak jsem jej plánoval zúžit i já sám. Jsem však na rozpacích ohledně kol Specialized a Leader Fox. On ten Leader Fox Trap vypadá pravděpodobně nejlépe, ale hodně slýchám, že mají nevhodné převody a špatně se na nich šlape do kopce. Já osobně jsem jezdil na Leader Foxu poslední rok, ale bylo to mé první pořádné kolo, takže nemůžu porovnat. Co se týče toho Specialized, tak tam bude pravděpodobně největší nevýhoda stejně jako u těch dvou dalších Specializedů ten Altus s Acerou, jinak mi však přijdou zajímavé kvůli tomu popisu od výrobce: „Zakázková vidlice SR Suntour XCT 29 spojuje tlumení pružinou s technologií Multi-Circuit Damping a eliminuje tak jakýkoliv "pogo“ efekt pomocí 80/100mm (záleží na velikosti) hydraulicky pohlcovaného tlumení a odskok k vyhlazení tvrdého terénu"+"Rám je vyroben ze slitiny A1 Premium, aby poskytl pružnou lehkou platformu pro podporu naší ceněné geometrie Sport Trail 650b. ", ačkoliv nevím zda-li se nejedná pouze o nějaký marketingový tah, Ohledně té dvojice Leader Foxů mi přijde lepší také ten Trap, protože má přesmykač Deore, zatímco Sonora Aceru. Brzdy M396 mi zároveň také přijdou vhodnější než HDC 300 u Sonory. U Sonory mě však zaujala ta vidlice RST Blaze. Nevíte o ní něco? A ten Superior má stejnou vidlici jako Trap, horší přesmykač, avšak rozdíl bych viděl spíše v tom, že Superior má BR M-355 180mm (ačkoliv netuším co ty milimetry znamenají, tipuji že velikost kotouče).

      0 0
      • novas752  

        Všechny ty kola maj trojpřevodník nejspíš 22/32/44 nebo 42 nebo 40z a kazetu 11–32 nebo 11–34, což jsou nejrozšířenější kombinace. Rozsah stačí na 5km/h do kopce a zároveň 55 z kopce. To ohledně převodů se týká krosovejch kol, kam je trochu zbytečně cpáno 26/36/48, což už je těžší a běžný uživatel krosu rychlost cca 70 prostě nevyužije.

        Těmhle „epickejm“ popisum bych moc nevěřil, nějaký jiný vnitřnosti ta vidlice mít bude, ale o zázrak rozhodně nepůjde a právě kvůli celkově slabšímu osazení (u Spešlu prostě platíš i za značku) bych radši volil LeaderFox. Slitiny A1 Premium je jen obchodní název běžně používaný slitiny, rám je vyráběn stejně jako 95% ostatních za tuhle cenu na Taiwanu.

        Brzdy Tektro nebrat! I s vyššim modelem (Stroker Ryde) nemám vůbec dobrou zkušenost.

        Vidle RST je zhruba to samý jak XCT, akorát jsou daleko méně časté = může být navíc problém se sevisem.

        M355 jsou dost mizernej základ, M396 jsou lepší a jo, 160, 180 atd jsou kotouče, což je záležitost 300–500Kč za jeden větší v případě nedostatečnosti.

        0 0
      • petyn  

        Tu vidlici jsem mel na Rockohoperovi a po prvnich 100 km jsem kupoval vzduchovou. S tou pruzinovou to neslo ani na na nasich vesnickych silnicich. Mne to jezdeni chytlo a z Rockhopera mam uz jenom ram. Postupne jsem vymenil vsechny komponenty. Ale byla to otazka okamziteho nedostatku financi. Setril jsem a upgradoval. To je snad uchylka kazdeho mene majetneho bikera. ;)

        0 0
        • novas752  

          To je jedina spravna cesta :D Koupis mrdku a casem z toho postavis uplne jiny kolo a penezenka jen place :D

          Nejlepe si vsechno servisovat a menit sam a razem se do toho dostanes rychleji nez jakkoliv jinak.

          0 0
          • petyn  

            Jj neni nad to delat si vse sam. Mit kamose ktery tomu rozumi a od nej se ucit a pak to praktikovat na svem baiku. To te pak brutalne chytne a uz premyslis co dalsiho vylepsit;) Nekonecny pribeh

            0 0
    • Ziwi  

      Jojo, tak to asi vidím teda na ten Leader Fox Trap 2015. Uvažuju ještě nad Superiorem 920 za 11 000 z bazaru, ale musel bych to brát poštou a kdo ví v jakém by to bylo stavu za tu cenu. Díky moc za pomoc

      0 0
    • husky  

      Nejdůležitější u levných kol je vidlice, protože je nejnákladnější na pozdější výměnu, až přijdeš na to, žes s těma xct a xcm udělal chybu ;-) A pak budeš řešit, jestli tuhle plečku prodat (zbavíš se toho za pár litrů), nebo k do ní vrazit další 3–4k a pořídit aspoň základní vzduchovku. To ostatní (řazení, brzdy atd) už v týhle cenový relaci tak podstatný není a případnej upgrade už není tak nákladnej jako u vidle.

      13,5k je totiž dost blbá cena, sežeň někde ještě 1500 a hledej něco se vzduchovkou… za ten 10% příplatek budeš mít daleko víc muziky. Třeba u němčíka bys už moh něco najít. A vůbec nejlíp uděláš (až dáš dohromady těch 15k), když oslovíš místní stavitele. Ti za to postaví kolo s raidonem a aliviem a jsme tam, kde jsme byli: za 10% příplatek budeš mít řádově lepší kolo než kterýkoliv z těch tvých odkazů ;-)

      0 0
    • maajkee  

      Bude se to poslouchat blbě, ale blíží se podzim, pomalu končí sezóna, nevydržel bys třeba ještě do vánoc šetřit, případně třeba k vánocům od někoho dostat příspěvek a přidít pak něco kloudnýho?

      Beskydy jsou náročný terén a pokud koupíš kolo za 12 a chytně tě to a budeš jezdít, tak na jaře budeš stejně polovinů věci měnit a budeš řešit co kde a jak zase odešlo.

      0 0
      • H8me  

        presne jak pises … radeji bych pockal a pak mozna kouknul i na nejakou zajimavou bazarovku, bude koncit sezona, tak se nekteri budou koukat po necem novym a bude toho na bazaru vice … je tam sice nejake riziko, ale pokud ti nevadi jety matros a postesti se ti, tak mas kolo v jine vybave za slusny peniz ..... treba ja poridil silnicku ktera mela puvodni cenu 38 tisic za 18 v naprosto perfektnim stavu. Samozrejme je to moralne starsi model, ale koho to stve, kdyz vse funguje a mas tam kvalitni komponenty a je to v dobrym stavu …

        0 0
    • Rogosek  

      Hele, jak už tady zaznělo: Ještě přidej 1500 a kup něco u Němčíka (např já tam sehnal ženě Focuse BF osazeno prakticky komplet v deore, brzdy teda SH 445, ale v poho a s Raidonou vidlicí. Prostě vcelku solidní kolo na jejích 800 km/rok)

      a nebo – dej si fakt chvíli záležet, hledej v inzerátech, najdi nějakou pěknou bazarovku, jeď se na to mrknout a pak to kup. Za 13,5 prostě nový, funkční kolo s odpruženou vidlí asi nekoupíš:(

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.