• michal91

    Zdravím budu pořizovat karbonova galuskova kola vyška rafku 45–50.cena kolem 20 000.

    Na pár jsem se dival a libi se me Tufo Carbona 45 hledal jsem tu nejake zkušenosti ale moc jsem toho nenašel.

    Další ve výberu je značka Equator na to jsem se ptal sveho mechanika a spiše me je nedoporučoval. tady jsem nalezl predlouhe vlakno ale naprosto o ničem skoro žadne zkušenosti.

    Zavodim obcas ročni najezd do 8 000 km.

    takže jaka by jste me doporučili kola kolem 20 000?? diky

    • jecnak  

      Doporucil bych ti priplatit si a koupit neco slusneho.

      • Kubajsu  

        Po aktuálních zkušenostech, bych se Equinoxu taky vyhnul a Equatorům obzvláště…

        • sYs  

          Rozepiš se o tom prosím.

          Klidně v sz. Taky vybírám kola, tak mě to zajímá.

          • Kubajsu  

            U zadního kola mi vyrupala komplet levá strana výpletu (tornado-x 50), což je v kombinaci s vnitřními niply a nutností pokaždý odlepit alespoň kus galusky vážně paráda. Dál mi přijdou celkem gumový – rozhodně při jízdě ve stoje mi škrtají špalky předního kola (to třeba Campa Eurus nedělala) a nedrží moc vycentrovaný (na což nejsem po předešlých Campa Sirocco a Eurus úplně zvyklej).

            Na druhou stranu náboje i ořech fungují zatím bez problému a po rovině proti větru to jede celkem pěkně…

            • RomanF  

              Varis z vody. Mam galuskove equatory 50 a rozhodne je nesetrim. Nikdy o spalky ani pri zaberu do kopce neskrtly, takze tuhost za me jako amatera naprosto dostacujici. Zatim naprosta spokojenost po 5000 km. Za ty prachy super.

              • Kubajsu  

                Jako že na těch kolech nejezdím, nebo jak si to myslel???

                • RomanF  

                  Ne ne, myslel jsem to tak ze mas nejake kola, se kterymi nejsi spokojeny a hanis equatory na kterych jsi predpokladam nejezdil. Nic ve zlem. Kazde firme se neco povede a neco ne… ale jen proto nemusi byt vsechno od equinoxu spatne.

                  • Kubajsu  

                    Tak předpokládám, že kola za půlku by na tom měla být ještě o pár chlupů hůř, ne?

                    • RomanF  

                      Tak jediny problem co popisujes ze jsi mel, tak je praskani vypletu. Predkladam ze mas ploche zeslabovane draty, ktere jsou k prasknuti nachylnejsi nez kulate sapim race, ktere jsou na equtorech. Prave proto na kolech za pulku bude vyplet vetsi drzak. Samozdrejme na ukor vahy a aerodynamiky kol za kterou u drazsich priplacis. Co se tyka kvality rafku a naboju, tak zatim nemuzu soudit. Na takove zavery jsou na trhu kratce. Nikde jsem ale necetl ze by mel nekdo zasadni problem. Vymetl jsem spoustu der a zatim kupodivu drzi perfektne a neni potreba centrovat. Jak jsem psal, za ty prachy zatim super pro nekoho kdo chce karbony za lidovou cenu. Kupoval jsem je s obavami ale nelituju.

                      • kubad  

                        Předpokládat a vědět je sakra rozdíl.

                        Dráty praskají protože je někde problém, jestli u niplu nebo v ohybu tam jsou Race i CX stejně silné.

                        Takže bude problém jinde.

                        • RomanF  

                          Takze predpokladas ze problem bude jinde. :-D

                          • kubad  

                            Ano v kolech , složení, utažení, nebo možná špatně vrtání rafku.

                            Takže bych se nesmál :)

                            • RomanF  

                              A treba ruzna technologie vyroby kulatych nebo zeslabovanych dratu v tom byt nemuze? Staci trochu jine tepelne zpracovani a problem muze byt na svete. Me ploche zeslabovane draty sapim praskly na pomerne drahych hlikovych kolech a kulate nikdy na zadnych. Ze by nahoda?

                              • jecnak  

                                Vidis a mne praskaly nekolikrat jen kulate a naopak ploche nikdy. Bylo to ale vzdy spatnymi draty nebo spatnym zapletenim. Jinak technologie vyroby ztencovanych a plochych je stejna a i vysledek je krom tvaru stejny. I proto co pise Kubad zcela odpovida.

                              • JakeF  

                                Tohle fakt neuhraješ, zaprvé plochý dráty nijak víc nepraskaj, naopak třeba CX Ray maj snad nejlepší poměr váha/pevnost na trhu.

                                Zadruhý aby popraskala komplet jedna strana výpletu, tak je úplně jedno čím to bylo zapletený, bylo to zapletený na hovno…

                            • klobrch  

                              No já mám už tři roky plášťové Equinox Balance RT 38C a mám na nich nalítáno cca 20 000 km a v pohodě. Je fakt, že po půl roce mi na zadním kole prasknul jeden drát, ale od té doby vše drží. Přední kolo jsem ještě necentroval (a o brzdové špalky, i při jízdě ve stoje do kopce, neškrtá) a zadní jsem nechal docentrovat pouze jednou, kvůli stranové házivosti asi o jeden mm. Za mě spokojenost. Jinak mám hmotnost v průběhu sezóny od 73 do 75 kg.

                      • mr.ricardo  

                        :) najdi tabulku pevnosti od sapimu, cx ray jsou navzdory sve vaze nejpevnejsi draty, co vyrabeji. Sapim race jsou na Equatorech jen kvuli cene, urcite nepocitej s vyssi pevnosti a ze bude „vyplet vetsi drzak“. Equatory jsem nekoupil, protoze jsem nikde nenasel rozumny info a zkusenosti s nima. I kdyz delali uz snad 5 akci a udajne se po nich vzdy jen zaprasilo, tak nikde nic.

        • tchi  

          já mám tři roky celokarbony equinox cp6 (dnes se tato kola jmenují typhoon-x) a úplně v pohodě. žádné škrtání, centruji cca 1× ročně, pohodlné, rychlé. jen musím obcas namazat ořech, protože když je moc suchý, má tendenci povrzávat. pravda – až někde prasknu karbonový drát, tak budu asi dost v háji… ale zatím se ctí snesly i občasnou drsnější jámu. vozí 80 kg

      • TJK  

        zase s posledni akci vyprodeje u Nextie slo koupit jejich karbon a s Novatecem a CX ray by se skoro do tech 20k vesel… s DT350 by byl jen kousek vys

        • jecnak  

          No prave. Chce to mit kola na DTckach, at to ma nejaky smysl. Dalsi vec je, ze ma u rafkovych brzd spis smysl jit do galusek, aby cela ta investice mela nejaky efekt a tim padem zas je to +3000,– a vic za slusne galusky. Zrovna u kol nemaji polovicata reseni moc vyznam. I nizka kola s duralovym rafkem jedou dobre v rychlostech rekreacnich jezdcu, maji nizke p rovozni naklady, dobrou zivotnost, jsou klidne tlr a vazi stejne nebo min jak plastove karbony.

          • TJK  

            tak investice do kol jsou pro me kola.. obuti beru jako druhou vec.. predpokladam ze s tim pocita… o zbytku asi neumim relevantne diskutovat… jezdil jsem vzdycky jen plastovky a vic na vyssi karbonu.. nizkej hlinik jsem mel jen chvilku a oboje kola vazily ± stejne.. navic sem to mel na oceli kde ten ram pracuje vic nez kola… tam se to hodnoti jeste o to hur

    • Alhas  

      Ahoj, mám na silničce Eqinox TornadoX30 galuskové asi 2 roky a v pohodě.Vážím ale max. asi jen 75kg.

    • jecnak  

      Abych nebyl zas tak defetisticky. Tak se rovnou zeptam, co od kol cekas, proc a na co je hodlas koupit.

    • cyklon  

      Muzu doporucit Michala Bendu. Za rozumny peniz zaplete, co je libo. Rafky jsou kvalitni a slouzi mi uz tretim rokem. Mam tedy galuskove – plastovy karbony mi prijdou jako nesmysl.

    • tromboonen  

      .

    • mr.ricardo  

      DT swiss 350 + Sapim CX ray + LB nebo Nextie rafek + brzdovy spalky + utazeni, centrovani. Do 20 tisic se s trochou snahy vejdes a je to lepsi nez Cina kupovana u nas.

      • krabica  

        Do 20 tisíc se nevlezeš, ale 25 by mohlo klapnout.

        • mr.ricardo  

          Ja se pred dvema mesicema vesel, tak nevim.

          • krabica  

            Jsem si neuvědomil, že dolar je teď tak dole, když sežene ráfky v akci do 140 babek, tak by to mohlo klapnout. Taky jsem nevzal v úvahu, že na silnici stačí méně špic, což ušetří tak tisícovku. :-)

            • mr.ricardo  

              4800 naboje, 9700 rafky, 52× spice + niple + podlozky cca 3700, centrovani 800, spalky campa 640, celkem 19640, plus/minus nejaky desetikoruny. Jeste jsem dokoupil RWS upinaky, ale to uz neni nezbytna polozka. Cena/vykon super, jen to trvalo 6 tydnu, nez jsem se na nich svezl. 50mm rafek je o neco drazsi, ale zase ma ted o 2 koruny levnejsi dolar, tak se to srovna.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.