• Ridzi

    Zdravím, chtěl bych znát vaše názory. Pro jakou vidli z ankety byste byli osobně více nakloněni? Marzocchi sem vynechal, teď se dívam jak na kvalitu tak spíše na váhu (asi jsem nakloněn nejvíce boxxeru, ale nechci udělat chybu). Taky bych rád věděl jaké máte zkušenosti, názor a doporučení na dh: Vidlice – vzduch x pružina, a totéž tlumič – vzduch x pružina, např jakou kombinaci vidle a tlumiče máte na svém biku… (hledám citlivost a váhu)

    Díky moc lidi

    Anketa: co byste volili? rozdíly mezi novým či použitým, váhou a servisem..?

    • wilda81  

      Na DH bych osobně bral pružinu (jak vidlici, tak tlumič), ale pokud řešíš váhu, tak si musíš sám vybrat jestli upřednostníš citlivost nebo váhu.

      Pokud chceš ušetřit za servis, tak vem boxxera – toho si oservisujes v pohodě sám doma.

      • Franta  

        Proc pruzinu? Minimalne u tlumice budes hodne dlouho resit jakou pruzinu. Pokud je moznost vsema deseti brat vzduch, moznost nastaveni, citlivost…

        To ze je pruzina citlivejsi je nesmysl :) Vetsinou to pisou lidi co si neumej vzduchovou vidlici nastavit a nebo proste se zadnou nemaj zkusenost.

        • wilda81  

          Proc jsi teda na tolika svych kolech sahl po pruzinach kdyz je vzduch o tolik lepsi? ;)

          Sorry, ale diskuzi na tema citlivost na male nerovnosti, linearni/progre­sivni prubeh u pruziny/vzduchu apod. tu rozjizdet nebudu. To jsou proste znama fakta at tu napises cokoliv.

          • Franta  

            Mozna protoze to prave predtim nebylo dostupne? Kdyz se svezes na jakemkoliv lepsim vzduchovem tlumici / vidlici z dnesni doby, zjistit ze citlivost je stejna jako pruzina. Minimalne prave u DH.

            • wladeq  

              Je to skoro plichta, vzduch už není taková tupá tragédie jako tomu bývalo, ale klasická pružina má furt ještě krapet navrch. Podívej se třeba, kolik lidí na WC vozí pružinový tlumič ;-)

              • Franta  

                Obavam se ze tu nikdo nejezdi na urovni WC :) Krom toho teda ze oni maj navic i dalsi moznosti mereni a laborovani (viz jak jsem poukazal na spravnost vyberu pruziny).

            • wilda81  

              Jsou dostatečně dobré FLOAT X2 a DHX2? Tzn. dva naprosto identické tlumiče jen s tím rozdílem, že jeden je na vzduchu a druhý na pružině. Když nasadím DHX2, tak zadní stavbu Tracera (a předtím i Megy) rozpohybuji jedním prstem. Pohne se i když jen kolo postavím na zem. Když nahodím X2, tak ani omylem. U vidlic mám stejnou zkušenost. Navíc tohle všechno jde jednoduše změřit, že…

              • TJK  

                myslim ze o tom se nemusi nikdo prit.. na kamosove pujcene V10 s DHX2 pruzinou to bylo jak rikas… se vzduchovym Float X2 tlumicem co ma kamos na Nomadovi to chce vic sily na prekonani odtrhu…

              • lukas aka mitro  

                Noo…aneb kdyz ze sjezdaka na pruzine presednu na enduro na vzduchu, tak mam pocit, ze to vubec nepruzi a o zobani ani nemuze byt rec:)

                • Baba-Ji  

                  tak tam zase vstupuje do hry i naladeni kynematiky zadni stavby pro danou kategorii, takze to bych moc neporovnaval

              • Franta  

                To je vsechno naprosto ok, holt mam jiny zkusenosti a asi i naroky. Spousta lidi se vzduchu boji, chtel jsem poukazat na to, ze uz neni potreba, posunulo se to. Peace!

                • wilda81  

                  Jasné, tohle beru. Já netvrdím, že je vzduch špatný. Naopak. Z poslední generace vzduchových tlumičů FOX jsem nadšený (i základní DPS funguje super), ale na DH prostě preferuji pružinu z důvodu funkce, nároků na údržbu i ceny.

                  • Mr.Duck  

                    Nejsou mi jasny ty naroky na udrzbu Jezdim DH na vzduchu 3 roky, a ac ten posledni sem oc nenajezdil, myslim ze mam na vzduchu najezdeno dost, a nejakou vetsi potrebu udrzby nez u pera sem nezaznamenal, a to mam kola v zatracene dobrym stavu :)

                    • Pedro404  

                      To, že máš kola v dobrym stavu, právě nemá vypovídající hodnotu:) Pokud na to člověk chce trochu srát, tak pružina bude spolehlivější, vzduchový těsnění z mojí zkušenosti odcházej jako první.

                    • MlokCZ  

                      Přesně jak píše Pedro. Tím jak se o to pořádně staráš, tak sevisuješ v častějších intervalech než by byl problém vzduchového pístku.

                      Pokud se na to trochu kašle a zvlášť když se zrovna nejezdilo tak moc v bordelu, tak vzduchový pístek to nemusí dát a zbytek vidlice může být přitom ještě zcela ok. A pak tam je výhoda u pružiny.

                      Ale za zásadní výhodu bych to také nepovažoval.

                    • wilda81  

                      Ještě abys neměl kolo v dobrém stavu, když na něm nejezdíš! ;-)

                      Já se snažím kolo mít též v super stavu, ale jak psal Pedro, nikdy jsem u pružiny nemusel řešit, že mi nedrží tlak. Jednodušší vzduchové vidlice jako Reba, Revelation, Float, Auron… si to ještě opravím, ale u nějakých složitějších věcí typu CCDB Air, X2, Talas už musím řešit servis (tzn. týden bez komponentu + prachy). Zatímco třeba na servis Boxxera ti stačí tři lahváče :-)

                • TJK  

                  viz wilda1.. kdyz to podas takhle ma to jasny smysl.. s tim se da souhlasit… vzduch je dneska opravdu na uplne jine urovni a pokud treba nekdo resi na kole vahu tak se i se vzduchem da vykouzlit skvela masina.

              • MlokCZ  

                U vidlice v případě, že je u vzduchovky prefektně vyřešená negativka bych to ohodnotil na +1–1,5kg na odtrhu u vzduchu (tedy o to je lepší pružina). To není až tak velký rozdíl, ale ne vždy je tak malý.

                Jakmile není zcela ideální negativka (což podle mě není skoro nikdy, zejména u vzduchových negativek), tak se ten rozdíl může ještě o něco zvětšovat.

                U tlumiče by se mohlo zdát, že přepákování ten rozdíl skoro smázne (jak bude malý). A kdyby to byl před přepákováním rozdíl jen 1–2kg, tak by to přepákování poslalo až někam k 0,5kg (měřených na zadním kole) a to už by bylo skoro zanedbatelné.

                Jenže u tlumičů to právě celé strašně zvýrazní negativka, ještě mnohem více než u vidlic. Negativky u tlumičů byly ještě do nedávna vlastně hrozně poddimenzované a byl to důvod výrazně horší citlivosti tlumičů.

                V současné době sice existují tlumiče s velkou negativkou (EVOL komora u Foxe, debon air u RS, atd.), jenže to sice na jedné straně hodně zlepšilo citlivost kolem sagu, jenže to zase extrémně ovlivňuje celý průběh tlumiče. Pro některý rám to může mít průběh i lepší, pro jiný zase horší až třeba zcela nepoužitelný.

                Navíc u tlumičů spousta jezdců chtěla i vzduchový tlumič ještě dále omezovat kompresí, aby se to houpalo ještě méně, takže nebyl celkově dostatečný tlak trhu na maximální citlivost. V DH ten tlak je jistě o něco větší, ale i tam se často dává přednost jiným vlastnostem než jen maximální citlivosti.

                Třeba pro XC jsou aktuální vzducháče, kde už není takové omezení kompresí (tím myslím např. DPS od Foxe, kde konečně díky dvoum kompresním okruhům není tak dojebaná citlivost v pozici open), už citlivé dost a další zvýšení citlivosti díky pružině už začíná dost navyšovat pohupování při šlapání i při slušném stylu šlapání.

                A otázkou je, jak je to v DH ohledně priorit. Citlivost jistě je potřeba, na druhou stranu se i v DH rozhoduje přišlapávání v pasážích kde to jde (každá sekunda se počítá). Co je pak větší prirotiou nedokážu posoudit, DH není moje parketa.

                • Baba-Ji  

                  Citlivost je jedna vec. Pak je tady jeste dalsi, pro mne docela podstatny, faktor, ktery popisu asi dost humpolacky, ale je to „zivost“ tlumice(schopnost pohybovat se ve zdvihu), na coz maji vliv pasivni odpory i citlivost jako takova, schvalne neberu v potaz tlumici cast tlumice, to je na jine tema nez vzduch vs. pruzina.

                  Prakticky priklad – vjedu rychle do korenovky, tady jsem vzdy radne pocitil rozdil vzduch vs. pruzina, kdy vzduch je proste v techhle sekcich dreveny, z me zkusenosti… …ale na druhou stranu napr. CCDB air ani Fox X2 jsem nezkousel.

                  • Pedro404  

                    Proč odděluješ citlivost a pasivní odpory? Já když se řekne citlivost, tak si představim to co popisuješ, včetně odporů apod., prostě odtrh.

                    • Baba-Ji  

                      asi jsem to ne uplne dobre popsal, kazdopadne citlivost je ovlivnena, mimo jine, pasivnimi odpory, jedna a tataz vec to ale neni

                      • wladeq  

                        Pokud vyloučíš samotnou funkci tlumení, jakože si vyloučil, tak ti tam toho kromě odporu při tření moc nezbude. Počkat, vlastně nic ;-)

        • Carloss  

          Ale notak..

    • Pedro404  

      Když máš ve výběru vidle s nastavitelnou rychlou kompresí, tak bych se na Boxxer RC vyprd.

    • tigermoth  

      Ta Ruxa nevypadá vůbec špatně, ale boxxer je radost udržovat.

      • Ridzi  

        To já se právě vždy suntouru bál…nevím proč ale nelíbí se mi..

    • Ridzi  

      Máte někdo sr suntour rux rc2 qr. ??

    • Pedro404  

      Jinak eště existuje možnost koupit zachovalej RC na bazaru a dokoupit do něj za nějakejch 6–7 tisíc Charger tlumič.

      • wilda81  

        Po sezóně na Chargeru z něj mám pořád trochu rozporuplné pocity. Proti MC to je určitě posun vpřed, ale absence samostatného nastavení LSC a HSC je prostě divná. Zrovna u dolekopvidle, kde štělování HSC dává největší smysl…

        edit: no ale pak čumíš na nějaký skok, mezitím kolem tebe proletí kosmickou rychlostí Filip na Authoru s RST vidlí a víš, že to prostě není o kole/komponen­tech :))

        • Pedro404  

          Já ho nejel, taky sem k tomu, že by mi měla přednastavená HSC vyhovovat, trochu skeptickej, když jí na starym WCčku vozim úplně zavřenou… Ale kámoš (Mr. Duck) si ho zas pochvaluje.

          Každopádně koupit Mission Control patronu a odskok a udělat z toho prostě starej R2C2 by mělo snad bejt ještě levnější než Charger.

          • wladeq  

            A nebo nevymýšlet píčoviny a vzít Foxu ;-)

            Jinak test na santůrku je teď na DýKej

            • wilda81  

              No ale ta má s tou 2014 společného co? Neznám ani jednu, ale předpokládám, že jde o úplně jiné vidlice.

          • wilda81  

            Jj, R2C2 bych těď osobně volil asi raději než Charger. R2C2 jsem chtěl původně místo MC, ale pak přišla pěkná nabídka na Charger, tak jsem ho zkusil. Jako neříkám, že je špatný, ale to štelování HSC bych ocenil asi víc.

    • Franta  

      Dorado PRO > pokud bys ho nasel nekde novy. Nevim jak bazarovy.

      Boxxer RC je silena vidlice, minimalne bych koukal po verzi Team, je tam obrovsky rozdil. Rux by mohl byt zajimavy. Fox je zbytecne draha hracka.

    • TJK  

      osobne bych dal noveho R2C2 RUXe… sam jsem jezdil Duroluxe a je to hodne dobra vidla a prepracovany tlumic ma nastavitelne jak komprese tak expanze vcetne tokenu na redukci objemu vzduchove komory

    • Radek Broz  

      Z těhle možností za mě:

      1. Dorado
      2. Fox
      3. Boxxer, ale vyšší model
      4. pak dejme tomu ten Suntour, ale přiznám se, že jsem ho nikdy netestoval.

      Jinak je dobrý vědět, že dost z lidí, co ti tu zahlasujou, třeba nikdy na ničem z toho nejelo. Bral bych to trochu z rezervou.

      • TJK  

        jj to je pravda :-) proto sem daval i koment k tomu RUXu.. u nej vim ze pouziva identicky tlumic jako Duro…

    • pítrs  

      Mě by spíš zajímalo, proč vynechat marzošku? :D

      Krom vyšší váhy u starejch modelů, jsem si nemohl na nic stěžovat.

      Což si myslim, že u 380 je „vyřešeno“.

    • Strakááč  

      Ja nekde cetl, ze ten nejnovejsi rux luxusne zobe diky tomu novymu systemu co ma i durolux.. a ntour se nezda posledni dva roky se nejak rozjel :) jestli cenove vychazi dobre, tak bych ho vzal :) ale sam jsem zadnou vzivote nejel, takze tu melu jak do zdi nu.. :))

    • Strakááč  

      Ja nekde cetl, ze ten nejnovejsi rux luxusne zobe diky tomu novymu systemu co ma i durolux.. a ntour se nezda posledni dva roky se nejak rozjel :) jestli cenove vychazi dobre, tak bych ho vzal :) ale sam jsem zadnou vzivote nejel, takze tu melu jak do zdi nu.. :))

    • kesu  

      Dorado – do krutu hodně postrádá tuhost, ta je někde na úrovni sotva Fox 32 s osou, naprosto top citlivost. Boxxer v žádný specifikaci tomu nešahá po kotníky stejně jako 40. Podobně umí chodit Boss. Na doradu mi moc vyhovuje tlumič, ten je podle mýho nejlepší. Podotýkám, že jsem jel jak na Bossu, tak Boxxeru RC, RC s vzduchovou patronou a i WC. Zkušenost se 40 mám pouze kratší. Vidlici na 100% vzduchovou kvůli nastavení. Dorado váží těsně pod 3kg s osou. Servis dorada pokud to zvládneš doma je sranda.

      Boxxer asi nabídne ideální poměr ceny/výkon/la­ditelnost. Koupil bych ale WC verzi.

      Fox je dost drahej a nevím jestli bych to chtěl zkoušet, do Boxxera totiž když tě začne štvát koupíš jinej tlumič. Navíc se líp servisuje, respektive líp se kupujou díly.

      Tlumič rozhodně pružinou. Podotýkám, že jsem na jednom kole zkoušel CCDB a CCDB air, oboje na jehlách a vzadu je pružina prostě k nezaplacení. Ikdyž ten vzduch je hodně dobrej, ale na roztlučený rolety je pružina prostě lepší.

      • Baba-Ji  

        presne, na roletach/kore­novkach se podle mne lame chleba

        • carlos1  

          No jezdim 2 sezony vzduch v predu i v zadu, oboje fox, zadni X2 a rozhodne bych nerekl, ze je na korenech horsi, nez pruzina, samozrejme je to otazka nastaveni a osonich preferenci

    • Ridzi  

      Chlapi, byla by ještě možnost buďto:

      • novou Marzocchi 380 C2R2 2016
      • novou Marzocchi 380 C2R2 Titanium 2016
      • novou DVO Emerald DH 2016

      Pořád byste trvali na RUXe?

      • Pedro404  

        To se ti do rozpočtu vejdou tydle, ale Boxxer WC nebo Team ne?

        • Ridzi  

          takže říkáš že třeba boxxer team je lepší než DVOčko? (jinak jde o to kde kupuješ ;)

          • kesu  

            Boxxer je oproti DVO:

            lehčí ve verzi WC, pokud DVO nemá torsion arch

            lehčí v jakékoliv verzi, pokud DVO má torsion arch

            tužší, pokud DVO nemá torsion arch

            tužší, pokud DVO má torsion arch

            podstatně lepší tlumič ve verzi R2C2 a vyšší

            je lépe servisovatelný

            nemá vnitřnosti od santuru

            Ale pokud ho na kole potřebuješ, jdi do toho!

            • Ridzi  

              CTAčko má… a já si myslel že je kdovíjak vychvalovaná :/

            • mpIII  

              Ty jsi tím Suntourem strašně posedlej… Není snad jedno, kdo to vyrábí? Nejdůležitější přeci je, jak a kým je to navržené.

              To je jako říct, že Santa Cruz nebo LV je shit, protože to vyrábí na taiwanu. Nebo že Mercedes C je shit, protože má motor z Renaultu…

            • Pedro404  

              Tys DVO jezdil? Sem z recenzí pobral, že aspoň tlumení by to mělo mít dobrý…

              • mpIII  

                Recenze se pletou. Tlumení dělal suntour a v roce 2000 to byl shit!

              • kesu  

                Ano, ale byl to první rok výroby. Nechovalo se to tak, aby se dalo usuzovat, že to má obě expanze. Což podle mého taky nemá. Citlivost byla slušná, ale jsou lepší. Je to tužší, než Dorado ale podstatně měkčí než Boxxer

                • Mr.Duck  

                  Já teda neviděl dorado citlivější než dvo co jsem zkoušel :) Ale tak jako tak bych nevymenil svůj boxxer :)

            • Radek Broz  

              Pod tohle se podepisuju, líp bych to neshrnul;)

          • Pedro404  

            Ne, řikam, že je divný, že porovnáváš takhle drahý vidle s Boxxerem RC.

            DVO je hlavně exotika, takže servis nebude zdaleka taková sranda jako u Boxxeru.

      • Strakááč  

        no tys za to teda vzal :D já těmhle vidlím nerozumím ale všechny by vypadali na biku luxusně :D vyber to, co nemá chybu ve funkci :) a po nějakým pádu to nebudeš muset vyhodit :)

      • kesu  

        Pokud se rozhoduješ racionálně, sežeň si Boxxera WC. Pokud to není racionální, je to zbytečná diskuze a vem co se ti líbí.

      • tigermoth  

        Ohohohó, pomalu s tou flintou! :D

    • Ridzi  

      Je někdo vlastník Suntour RUX r2c2 nebo rc2?

    • konarider1  

      Nechcu zakládat nové vlákno, tak to jebnu sem. Má už někdo zkušenost s těma Marunama 380? Moje 66 2007 začíná kroužkovat víc než je zdrávo, takže po zimě upgrade.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.