Výběr cyklotrenažéru na zimu

23 nepřečtených
  • Force

    Nazdar,

    jak vidím teploty v posledních dnech, tak je mi jasné, že musím co nejdříve vyřešit otázku tréninku na zimu. Trochu jsem si pročetl fóra, ale stále mám několik dotazů a nerad bych udělal krok vedle. Co jsem se dočetl, tak jsou tři až čtyři možnosti tréninku:

    POZNÁMKA: Mám MTB kolo s klasickým rychloupínákem.

    1)Válce

    • Válce mi přijdou jako nejméně vhodná možnost (ale možná mě vyvedete z omylu), protože jaksi nechápu, jak se vytváří při jízdě na nich zátěž? Nefiguruje zde odpor vzduchu, valivý odpor je zde taky minimální, tak jak docílím toho abych to nerozjel např. na 50km/h a potom už jen nešlapal téměř naprázdno?
    • Navíc, předpokládám, že se při tom velmi opotřebovávají pláště, ne? A nechci při každém roztátí ledu přezouvat. A co řetěz? Při letní sezóně jsem schopný najet i 6000+km a v zimě bych chtěl tréninku investovat stejně tak mnoho času, takže mám obavy, abych nemusel např. dvakrát měnit řetěz jen kvůli tréninku vevnitř.

    2)?Klasický? cyklotrenažér-mám namysli něco takového: https://cyklotrenazery.heureka.cz/…specifikace/#…)

    • Zde opět vidím výše zmíněný problém s řetězem a navíc i se zadním pláštěm, který se dře o brzdu, takže stejná otázka jako výše. Nicméně, pokud se nemýlím tak existuje i cyklotrenažér, kde se zadní kolo nenasazuje ale je brzděna kazeta, nebo ne?

    3)Cyklotrenažér a.k.a celé kolo-mám namysli něco takového: https://cyklotrenazery.heureka.cz/…rtline-jota/

    • Toto mi přijde na jednu stranu jako nejlepší možnost, protože se nemusím vůbec starat o mé MTB kolo, ale na druhou stranu, nezhoršuje to příliš např. techniku šlapání?

    Jaké jsou tedy vaše tipy a rady? Jak je to s tím řetězem a plášti? A nezhoršuje některá metoda hodně např. techniku šlapání? Další věc je ta, že jezdím 80% v kopcích, takže na válcích asi tolik nenatrénuji sílu? Zase na druhou stranu, ta možnost 3 bude pravděpodobně značně finančně náročnější než dvě dříve zmíněné. A jak je to s hlučností?

    Jen tak okrajově se ještě zeptám: Trochu pokukuji po Zwiftu a přijde mi to jako docela zábavná věc. Na kolik tak vyjde nejlevnější setup pro tuto hru? Respektive, kolik stojí cyklotrenažéry jak z možnosti 2 tak i 3, které jsou s tímto programem kompatibilní?

    Díky všem za rady. Ano, vím, že některé věci se tu už řešily a že na něco jsem si odpověděl sám.

    0 0
    • Mig_all  

      Po milionté, podívej se do historie, je tady tuny odpovědí na tvé otázky…

      0 0
    • okam_z_brna  

      No ikdyž nemám ani jedno tak na pár otázek ti můžu odpovědět. Co se týče řetězu, tak ten na MTB dostává největší záhul právě jízdou v bordelu a celkovým stylem jízdy. Kdežto na silničce jsou kopce míň prudší a celková jízda je plynulá. Takže řetězy tam vydrží mnohem dýl.

      K tomu, že bys chtěl trenažer, který brzdí kazetu, tak narazíš na cenu. Ta se pohybuje od nějakých 12 tisíc až do 25. http://www.kolokram.cz/…-b-2018.html

      0 0
    • Rychlej turista  

      S trenážéry moc zkušeností nemám, protože jsem kdysi jeden měl a ten byl bzděn přes přítlak na plášť, takže ho nenasytně žral. Dneska jsou trenažéry už jinde, ale to platí i pro jejich cenu. Tolik k trenažérům.

      Co se týče válců, tak prakticky vše, co jsi o nich napsal je totálně mimo:

      1. Ideálně simulují jízdu na kole (protože se na něm opravdu jede)
      2. Naučí správně šlapat a tedy i na tom kole hezky vypadat a sedět
      3. Jsou ideální pro nácvik frekvenčního šlapání v zátěži (schopnost/sílu utáhnout těžkou šajbu) a tedy simulaci velmi rychlé jízdy po rovině – vysoký tep při těžkém převodu (nácvik časovky)
      4. Zátěž si reguluješ převodem a proto představa, že při 50 km/h na válcích jedeš naprázdno je velmi, ale opravdu velmi naivní – viz. výše
      5. Protože u nich není brzda, nelze na nich simulovat jízdu do kopce (vysoký tep při lehkém převodu)
      6. Ke kolu, pohonu i plášťům jsou velmi šetrné (přitom stačí jakákoliv obyčejná silniční plečka za pár stovek, na níž by člověk ven už ani nevyjel, nášlapy lze použít/přehodit z bajku)
      7. Jsou ideální jako rehabilitační prostředek – při lehkém převodu a tedy minimální zátěži lze točit velmi vysokou frekvencí a při problému s kolenem tak není třeba riskovat jízdu venku, kdy tě přepadne bolest daleko od domova. Tady prostě slezeš a jsi doma. Navíc přesně vidíš, jak se to zlepšuje (čas, než se dostaví bolest se den ode dne prodlužuje)
      8. Ve srovnání s kvalitními trenažéry jsou zadarmo
      9. Nezabírají skoro žádné místo – dají se složit a strčit do jakékoliv, ani ne 20 cm mezery
      0 0
    • Zydrunas  

      Vloni jsem resil to same a nakonec poridil uplne obycejnej trenazer Elite s magnetickou brzdou. Jezdim na tom teda na silnicce, ale rekl bych, ze to je v celku jedno.

      Za me mohu rici, ze jsem spokojenej. Uz se tesim na letosni vecery po praci :-)

      ▪ Na trenazer se da sehnat specialni plast, ktery to „nezere“. Videl jsem na vsechny rozmery MTB kol.

      ▪ Co se tyka Zwiftu, tak i s tim obycejnym Elite trenazerem se to da. Musis mit cidla na ANT+ a koupit USB prijimac do PC. Brzdu bys pak mel mit nastavenou na 3. stupen obtiznosti (zavisi na mpdelu)

      ▪ Teoreticky na techniku slapani neni trenazer idealni, ale me to netrapi. Pokud je venku rozumne, tak v tydnu jezdim doma trenazer a o vikendu MTBecko venku.

      Sam si to ale musis rozhodnout.

      Ja mel trochu blok z valcu: nez se na nich naucim, zda to vubec dam atd. Takze ve finale jsem fakt spokojeny s trenazdrem.

      0 0
      • Effa  

        A jak si spokojenej s „realitou“ jízdy? Řeším to ted taky, na válce nemam koule takze trenazer. Nechci samostatný ale chci v nem mit vlastní kolo „silnici“ někdy mtb. Finance nejsou az takový problem ale chtěl bych prave něco co bude maximálně reálný. A kdybych nemusel sundavat zadní kolo bylo by to uplne super.

        0 0
        • Breakpain  

          Hele, válců netřeba se bát ;-) … naučí se to každý ;) … Jen to holt obnáší x minut sebetríznění u zárubně se snahou o tom se na nich udržet ;-). Samozřejmě pokud rád koukáš na ptákoviny, otáčíš se, podáváš si věci a jezdíš bez držení – tak to už tak snadné není a chce to docela dost tréninku ;).

          Ale základní jízdu zvládne každý – co se týče kulatého šlapání, je to k nedocenění … na trenažeru to jde hodně rychle do kopru :).

          0 0
          • Effa  

            No prave ze jelikoz nemam závodní ambice tak mam podle toho i styl jízdy :) mozna za par let k tomu dojdu ale ted sem zase zacal jezdit silnici po 20 letech a hledam něco na zimu u čeho si nezlamu ruce nerozbiju hlavu :)

            A hlavne potrebuju trénovat kopce coz na válcích pry nejde

            0 0
        • Zydrunas  

          Jelikoz mam opravdu takrka zakladni model, tak to realne neni vubec. Spis takove gumove. Nic mene jak jsem psal…pokud dovoluje pocasi tak jezdim i venku. Navic na tom travim tak 5–10h tydne, bavime li se o zime. Pak jeste chodim hrat hokej, takze me fakt moc netrapi ta nerealnost. Co jsem od toho chtel to splnuje. Mozna casem koupim lepsi – libilo by se mi prave automaticka regulace brzdy dle profilu a vetsi moznosti na Zwiftu, nez jen s cidly. Ale na druhou stranku mi to ani nechybi.

          Jeste k tomu gumovemu projevu. Subjektivne jsem sam na sobe citil, ze po par hodinach na trenazeru se venku citim nejak divne, nedokazu rici presne. Ale tak 2 jizdy to zpravily, zase.

          0 0
    • Delkim  

      Vzhledem k tomu, že já na trenažéru trávím někdy i 3 hodiny denně, tak mi to nedá se taky nevyjádřit, když už se to tady rozjelo.

      Pokud tě dosud netrápila technika šlapání, tak se na to vykašli i dál a zaměř se hlavně na ten absolutně nejzásadnější problém co se trenažéru/válců týče: nudaaa :)))

      Za poslední 2–3 roky se změnila spousta věcí a dneska už to nuda vůbec být nemusí. Jednoznačně na tomhle poli vládne ZWIFT. Interaktivní trénink, volné jízdy, závody, online tréninky s kamarády, atd… Cokoliv si vymyslíš. A při dostatečném výpočetním výkonu a velké TV to je i nepopsatelný zážítek. Doslova.

      K tomu se nejlépe hodí trenažér, který ZWIFT podporuje. Tady záleží na rozpočtu. Přes základní výbavu do 4–5 tisíc přes Kinetic kolem 7–8–9 tisíc a Flux/Direto s měřením výkonu a ERG módem kolem 15–16–17 až po top end přístroje jako NEO, který simuluje i nerovnosti na trati.

      0 0
      • Rychlej turista  

        A blátivou trať můžou simulovat dětí s kýblem bahna :-)

        0 0
      • Effa  

        A jde alespon trochu říct, ze ty co jsou kolem 15 tis uz jsou blízko reálnému jezdeni? Co se tyka tréninku slapani do kopce tak zvedání kola resit nechci (nemam na to peníze :)) ale regulaci zátěže ano. O zwift jsem uz něco četl a je to i jeden z důvodu proc bych trenazer chtěl. Dřív jsem jezdil jenom tak bez ničeho a po hodine je to šílený na morálku. Uz se pak proste nechce. Dokonce sem se docet ze jsou aplikace pres ktere si muzu nahrát vlastní trať kterou si predtim projedu. Uvažuji o něčem do 15–20 tis. A ideálně jak jsem psal něco kde nemusím sundavat kolo.

        0 0
        • Breakpain  

          Zwift Te u toho udrzi dele ;)

          Radsi bych sel do DD, sice sundas kolo, ale je to prijemnejsi po vsech strankach…

          0 0
    • Namtos  

      Dnes je už určitě řada společností, které poskytují podobné služby. Je Zwift top mezi aplikacemi? Co české stránky Virtual trainnig? Má někdo zkušenost?

      0 0
    • marco  

      Který trenažer je lepší. Ten kdy odporová jednotka je pevně uchycená v rámu trenažeru a pneumatika má styk jen na základě váhy jezdce nebo kdy je kolo pevně uchycené v rámu a odporovou jednotku přitahuji k pneumatice a nakonec zajistím páčkou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.