• Kristus

    Nazdar kolegové, rád bych poprosil o radu ty z vás, kteří jsou znalí. Zvažuji koupit fulla, ale absolutně nevím, na jakou značku či model se obrátit. Vracím se k MTB po takřka 10ti letech, i tak jsem mlaďoch, co se rád vyblbne. Dřív jsem jezdil Joshuu od Garyho Fishera a byl jsem maximálně spokojený, tedy sháním kolo spíš na takové to domáácíí blbnutí nikoliv DH. A jde mi navíc pouze o rám, nikoliv celé kolo, zbytek si poskládám sám. Nehledám výstřelek poslední módy a techniky, věřím spíš ověřeným kouskům, čili může to být i mírně jeté kolo, ale takový ten „držák“, tzn. co vydrží. Samozřejmě v každém z nás je takový ten kousek exhibicionisty, tudíž bude-li to kolo, které u nás není jen tak k vidění, tím líp. Jinak, věděl by někdo o rámu na Joshua X1 (výroba 98) v černé barvě, sem s ním. Díky moc za tipy a odkazy. Kristus

    0 0
    • kesu  

      hele takle se moc radit neda,spis si jeste zvaz jakou kategorii kola bys chtel. 1)Jestli zavodni XC zdvihem do 100mm 2)pohodovy AM kolo do terenu ale na kterym jde i silnice rekneme do 140mm 3)popripade enduro nekde do 170mm

      rekneme ze takle nejak se daji FS na zaklad rozdelit.Na kazdym z nich lze ujet 100km po silnici pokud clovek aspon neco najede.Vec dalsi je,kolik jsi ochotny do ramu dat..

      0 0
    • Pavlos  

      nechces moje enduro:D

      0 0
      • Tušnak  

        a kolik chceš za to Enduro? jen tak ze zvědavosti:)

        0 0
      • toNic  

        kde sehnat ten blatnicek na zadni kolo? … jen tak ze zvedavosti :-)

        0 0
        • Pavlos  

          za 500 v cyklo 69:D

          0 0
          • toNic  

            bezva, hned se tam jdu pres obed mrknout … a hned jim tam poslintam Spesla Enduro 2008 8-). Dik za tip!

            0 0
          • default  

            Hele ptal jsem se tam kdyz meli tu jejich velkoslevu (tusim ze v rijnu) a nemeli. Jetli uz maj to nevim… :-) Kamos to sehnal az v Radotine.

            0 0
    • KRAJIC  

      To bych bral já.racebike.cz/in­dex.aspx?id=42

      0 0
    • goofy  

      Takze zasadni otazka je, kolik do toho chces vrazit.

      Druha zasadni otazka je, jakym terenem chces jezdit a kde se budes pohybovat. Pak se muzeme bavit o konkretnejsich modelech ;o)

      0 0
      • Kristus  

        ahoj, dík za reakci, cenu opravdu neřeším, jde mi o skvělý kolo, viz můj další příspěvek níže..

        0 0
        • goofy  

          No pokud jezdis pohodove a nechrtis, tak bych se podival po kolech se zdvihem nekde kolem 140mm. Ted je otazka, zda-li by ti vyhovovalo vic VPP nebo ctyrcep. Jako hodne pekne a kvalitni ramy bych doporucil treba SantaCruz Blur LT, Intense EVP 5.5 nebo pripadne i Giant Reign.

          Ze ctyrcepu bych zahrnul treba Secialized Pitch (pripadne Stmpjumper), nebo Norco Fluid.

          Dale me napada jeste Lapierre Zesty. Zalezi, jestli chces kolo vic pohodlne, nebo ktere jde vic za pedalem.

          0 0
    • Kristus  

      Ahoj kluci, dík za odezvu, popravdě mi na ceně až tak nezáleží, tohle pro mě není výběr na dva roky, ale na hodně dlouhý kilometry a na tom šetřit prostě nebudu :-) Jinak nevím, kdo odkud jste, já jsem z Prostějova a jezdím hlavně takový ty houpačky lesem po nezpevněných cestách, často na blátě, moc rád na sněhu a skoro vůbec na skalnatém povrchu. Jízda ryze cross country, ale jak říkám, občas mě chytne blbá a zajezdím si lesem z kopce. Že by se kolo na silnici houpalo mi neva, stejně po silnici nejezdím (na to mám silničku) a hlavně to hodlám řešit stavitelným tlumičem (pokud se ještě vůbec dělá). Jak jsem již pravil, nehledám tuctové kolo v sériové výrobě, ale na druhou stranu, pokud je třeba to RB zrovna co hledám, nechám si poradit… raději bych ale do nějakého kola, co bude za pár let uctívaným nestárnoucím kultem :-)..

      0 0
      • Hejdik  

        Zdravím dalšího prostějováka. šetřit nebudeš,ale nějakej strop mít asi musíš a od toho se to celkem odvíjí,takže nahoď alespoň přibližnou hladinu financí…

        0 0
        • Kristus  

          hele, mně je to fakt jedno, já stejně chci pouze rám, nebudu platit 70 tis za kolo, který se mi nebude líbit, to si ho raději poskládám, ale na rámu fakt šetřit nebudu, takže nabídky sem!! :-) Jinak Hejdíku, Hejdíku, jsme stejně staří a jsi mi povědomej, z kola tě ale neznám .. to budeme muset napravit..

          0 0
          • Hejdik  

            No to rozhodně není problém,jestli bys měl zájem,tak se můžeme domluvit na nějakou akcičku,třeba nějakej pohodovej výjezdeček na kosíř,nebo tak. Třeba když bude o víkendu slušně,tak bych chtěl něco podniknout a přivítám parťáka.

            0 0
            • Kristus  

              ok, já tedy jezdím raději Záhoří, na Kosíři jsem nikdy nebyl.. jestli bude o víkendu pohoda, tak určitě platí, jen nevím, jestli to ta moje plečka ještě vydrží. Hele tel. na mě je 776 29 44 98 nebo 777 29 44 98, mívám občas některej vybitej, tak kdyby náhodou. Zatím čau a dík, tipy na fulla proberem osobně.

              0 0
              • Hejdik  

                Prozraď svoje skutečné jméno,teda jestli to není tajemství. „Ježíšku“ bych ti říkal fakt nerad :-)

                0 0
                • Kristus  

                  Samozřejmě že není:-) Pavel Čundrla ctěné jméno mé.. hele teď odjíždím do prahy, vracím se až v neděli večer, ale jak budeš mít chvíli čas, vyjíždíme..

                  0 0
                  • Hejdik  

                    OK. ozvu se.

                    0 0
                    • Kristus  

                      Čau, co tento víkend? Má být pěkně..

                      0 0
                      • Hejdik  

                        No když se to nepokazí ,tak by se dalo. Zdá se,že by jela i má drahá polovička. 4íslo na tebe mám ,tak kdyžtak zavolám.

                        0 0
          • Lišák  

            Ono je docela blbý, že firmy dělají vždycky několik verzí FS, lišících se osazením. Rám bývá stejný. No a samostatný rám prodávají ten v barvách nejvyššího modelu. Takže pokud nejnižší model stojí dejme tomu 35kKč a nejvyšší 70kKč, tak samostatný rám bude někde kolem 25kKč. To není žádná hitparáda… :-/

            0 0
            • MlokCZ  

              A nebo je to také ještě horší jako třeba u Canyonu, kde: XC3 stojí 1099euro rám 999euro No neber komplet osazení kola za 100 euro :-)

              0 0
              • kesu  

                pokud psal ze chce neco co bude pozdeji kult rozhodne bych se nedival po canyonu kterej je sice dobrej pomer cena vykon ale kult to fakt nikdy nebude

                0 0
                • MlokCZ  

                  To také nebylo doporučení Canyonu, zvláště když je ochotný investovat více, takže si může vybírat. To bylo pouze pro srovnání toho, že samotný rám se někdy opravdu nevyplatí.

                  I když co je to kult, to jsem nikdy nepochopil a ani k čemu to je dobrý :-)

                  Ale je jasné, že může koukat třeba po Bluru LT nebo jiných hodně drahých rámech.

                  0 0
                  • Kristus  

                    to je přece jasný, že až bude dávno technicky překonanej, tak si nebudu připadat jak blbec, že na něm jezdím, protože to bude otázka lásky a cti ke starému brachovi :-)

                    0 0
                • toNic  

                  Taky by me zajimalo co je kult a ktere znacky tam jako patri? Osobne budu mit radsi kolo, ktery funguje jak ma, nez nejaky extravagantni kultovni nepouzitelny pojezditko za dlooouhy :-). Osobne si myslim, ze finance nehraji roli. Pro koho jo, tak at si na tom honi triko a svy ego, to totiz neni cyklista, ale machirek, co si kolo koupil na pozovani ve stromovce po te co ujel zavratnych 5 km od baraku ;-). Me se treba strasne libi Specialized Enduro Comp 2008. Jenze – ten ma nestandartni komponenty (sam si je vyrabi) a vysoka cena. Cili me z toho vyslo lepe koupit Canyon AM 7.0 o 1/3 levnejs, kde jsou Fox komponenty vyrabene ve statisicich kusech, cili se za 4 roky snad nebudu muset strachovat, ze budu mit kolo 1/2 roku v servisu, nez z USA poslou nejakou titernou soucastku, bez ktery to nepojede

                  0 0
                  • kesu  

                    co se tyka toho co kult je a neni jsem nereagoval.Muj prispevek byla jen rakce na to,ze zakladatel psal,ze by chtel neco,co bude mit zvucne jmeno i po letech.Coz podle meho nazoru cannyon neni..Jinak ja proti cannyonu osobne nic nemam(krom toho,ze u ESka mi nejak nesedla geometrie)..

                    0 0
                    • toNic  

                      Ja vlastne jen resil, ze kupovat kultovni veci je imho volovina. Pokud se ti kolo libi, sedi ti, s kvalitou jsi spokojen, tak bych nekoukal na to jetli je znacka made in USA nebo jestli byla zalozena v roce 1900 a ma za sebou radu uspesnych modelu. Ta firma treba zitra zkrachuje a prevalcuji ji novy kulty. Treba bude i Canyon jednoho dne kult kdo vi? :-).

                      0 0
          • fousek  

            Tak jestli neresis finance tak bych se kouknul po Nicolaiovy, kultovka to je a fungovat to snad bude taky:-) Tohle by se libilo me www.nicolai.net/…elius-fr.jpg Nebo Iron Horse 6point Popripade z tech jetejch Spesla stary Enduro, co nabizi Pavlos

            0 0
      • KRAJIC  

        Pokud chceš, aby to kolo bylo vynikající směrem z kopce a nechceš sériovku tak mi připadá optimální to RB co jsem doporučoval. Já mám sice jenom Monstera HT(pevný rám), ale na technické ježdění je to úplně super. Ze země to odlepíš úplně hravě a bunny hop s vysunutou sedlovkou na tom není žádný problém. Zkus si přečíst tohle racebike.cz/in­dex.aspx?id=4 Dříve nebo později se tady ozvou hlasy, že kola RB jsou k hovnu , předražené a pro snoby – ať pak nejsi překvapený.

        0 0
        • wroum  

          citace z toho PR blabolu: A pravidelně se rozhlížíme po nových cestách v inovaci a vývoji.

          mozna kdyby se prestali rozhlizet a zacali neco delat, tak ty kritiky bude min.

          cena je umerna kvalite, v tom problem neni. kdybych jezdil HT, tak si klidne RB koupim, ale fula? jedine az zacnou delat neco jinyho nez jednocepy…

          0 0
          • Karlos009  

            To je jasný, čím víc čepů tím víc adidas. To ví přece každej!

            0 0
            • fousek  

              Spis cim vic cepu tim vic full, ba ne kecam 4 cepy jsou optimalni

              0 0
              • wartburg  

                Jak pro koho. A o kterejch ctyrech cepech to vlastne mluvis?

                0 0
                • wroum  

                  pro toho, kdo chce kvalitni ful a tim kvalitni myslim po strance funkce a ne image.

                  0 0
              • wroum  

                jeste musej mit ale optimalni rozlozeni – kona ma taky 4 cepy, ale muze to fungovat lip :-)

                0 0
            • Janouch  

              cim vic cepu tim vic na ****

              0 0
              • wroum  

                proc proboha?

                0 0
                • Janouch  

                  vic namahnejch mist a vic moznosti defektu .. ale at si kazdej poridi co mu vyhovuje … nechtel jsem to tak radikalizovat :) ja osobne jezdim jednocep(AM) a jam maximalne spokojenej… proste mi system 4cepu prijde zbytecne slozitej ale mozna podle pouziti a pokud ma clovek penize na udrzbu tak proc ne :))))

                  0 0
                  • wroum  

                    jojo, to sem cekal. to s tim namahanim je velkej a casto opakovanej mytus nezakladajici se na pravde – vsechny sily jdou u jednocepu (klasickyho ala RB) do jednoho mista (stredu otaceni), ktery je na to dimenzovany, ale pokud se ten ram trochu zkrouti pri nejaky rane (coz se proste stava pokud na tom jezdis), tak trpi i tlumic (snazi se ho to jakoby vyosit, ohnout). u ctyrcepu je ta sila rozdelena do dvou cepu (spojeni zadni odpruzeny casti a hlavni casti ramu) a na tlumic nema diky prepakovani sanci jakkoliv zapusobit. ctyrcep je samozrejme slozitejsi, ale jediny co z toho plyne je dokonalejsi funkce a ve vetsine pripadu i vyssi cena. v zivotnosti kupodivu moc rozdilu neni i kdyz by se to tak mohlo zdat.

                    0 0
                    • Janouch  

                      je zajimavy ze jednocepy delaji nebo delaly firmy jako Nicolay ,Santa , intense, cannodale rekl bych kultovni znacky a velmi kvalitni kola asi vi co delaji .. mam cannona a rozhodne mi nepripada ze by zadni stavba byl nejak nachylna na vyoseni proste jednoduchy a uciny system a to je to co potrebuji a hlavne je to dost o tlumici a pokud tam mas kvalitni tlumic s ruznou moznosti nastaveni pak neni zadnej problem

                      0 0
                      • max78  

                        Nepridas nejake foto AM, pls?

                        0 0
                      • wroum  

                        nicolai delal jednocepy pouze u specifickych modelu jako je UFO DS a podobny stroje, kde je uziti jiny nez XC nebo enduro, jsou to skakaci kola a tam to je relativne fuk. Nevybavuju si jedinej jednocep z posledni doby od intense. Santa dela VPP a jednocep je tak akorat Superligt a huckler, coz jsou imho kola, kde je dulezitejsi cena a napis SC nez funkce – na hucklerovi sem jel a jsou proste lip fungujici kola. Cannon je kapitola sama pro sebe – super zpracovani hliniku, ale ten jednocep to degraduje, ale bohuzel se toho stale drzej i kdyz verim, ze je to jednou pusti a zlepsej to. Jinak temhle firmam + treba RB to v pohode prochazi, protoze je vseobecne znamo z drivejsich dob, ze to jsou spickovy znacky a tak se samozrejme predpoklada, ze delaj spickovy kola. lidi to kupujou, protoze tomu proste verej a verej tomu, protoze chtej a jsou zmasirovany :-)

                        Ten stred je u jednocepu mnohem vetsi aby udrzel zadni kolo pokud mozno v nemenne pozici v bocnim smeru a i kdyz nic necitis, tak to pracuje a asi by to slo i zmerit. ctyrcep drzi jakoby na dvou mistech a tak mi to prijde pevnejsi a stabilnejsi. Mel sem jednocepovou meridu a ta popraskala prave vedle toho jednoho cepu, nic to nedokazuje, krome toho, ze kolem toho jednoho cepu pusobej velky sily, pokud je kolo dobre udelany po technologicky a materialovy strance (canon) tak v tom problem byt nemusi, ale porad je ta sila soustredena do jednoho mista.

                        Ad tlumic – pokud je system pruzeni fakt promyslenej a dobre fungujici, tak nejsou zadny vychytavky potreba, system si poradi sam. jenomze u jednocepu je zakladni pohyb zadniho kola dan tim jednim cepem a uz neni moc prostoru pro ladeni funkce (maximalne tak progresivitu uhlem tlumice), tak musej nastoupit vychytavky jako ruzny propedaly a SPV, ktery jednocep priblizej alespon trochu funkcne k modernim systemum.

                        Mel sem dva jednocepy, jeden prepakovanej jednocep a ted jezdim na FSR. vyzkousel sem celkem slusnou hromadu ruznejch kol vcetne cannonu a funguje to vsechno. neco lip a neco hur. zalezi na chuti kazdeho soudruha, nekomu vyhovuje VPP nekomu FSR a nekomu prepakovanej jednocep, ale uz z principu bude ctyrcep nebo VPP (coz je defuckto taky ctyrcep) fungovat proste lip nez jednocep, ale samozrejme to taky neznamena, ze uzivatel jednocepu musi byt nespokojen, nekdo v tom treba vidi vyhodu – sice nevim jakou ale muze to tak byt. Kdyz sem mel jednocepa, tak sem byl spokojenej jak zelva, ale ted bych se na to z FSR nevratil ani kdyby mi to nekdo dal zadarmo, proste vyvoj jde kupredu a klasickej jednocep je technologicka minulost.

                        zdar

                        0 0
                        • fousek  

                          Souhlas, az na to ze kdyby mi nekdo nabizel jednocep zadarmo tak ho vemu:-)

                          0 0
      • kesu  

        pokud chces neco co bude mit jmeno i pozdeji zvolil bych treba toho santacruze asi blura LT.Reignu je hodne,popripade i ten spesl enduro je zajimavy(ale vadi mi dvoukorunka).­.variant je hodne..

        0 0
      • Stax  

        ako cerstvy majitel Zesty 714 od Lapierre-u by som ti navrhol prave tento ram. S Talasom a RP23 su prve pocity vyborne a verim ze to bude uz len lepsie :)

        problem je ze Lapierre samostatne ramy nepredava… :(

        0 0
        • Hrabě  

          Mozna se zeptam blbe, ale ma smysl na Zesty davat Talase? Budu mit kolo za 2 mesice a o vymene vidle jsem taky uvazoval.

          0 0
          • Stax  

            pre mna ano kedze to mam ako pohodlnu raketku na maratony a vyslapy na 140 vidlici bez znizovania sa mi nie velmi pozdavaju :)

            0 0
    • BB  

      já to řeším tíhle směrem: www.9395bikes.com/…_mojo_SL.htm

      0 0
    • lizar  

      Zdravím, jaký máte názor na tento způsob odpružení zadní stavby ze zkušenosti? Myslím, že je lepší koupit celé kolo a jezdit a jezdit a postupně co odejde tak vyměnit za jiný i lepší komponent. Než kupovat holý rám za x tisíc tak je lepší asi celé kolo, prípadně rozprodat díly a doladit podle sebe? Do RM jsme zaláskovaný i když cena je taky vesmírná s ohledem na osazení :)). díky za odpoveďi.

      0 0
      • wroum  

        me se to nelibi a na pohled to ve me nebudi duveru, ale v realu to je super. chodi to jak fik. pokud se ti to libi, tak neni co resit ;-)

        0 0
      • burnout/syndrome1  

        Jen pokud je to opravdu otázkou srdce,jinak spíše ne.Je to prostě vážně předražené.Ale systém odpružení je skutečně vynikající+při dobré volbě velikosti rámu optimální posed+perfektní gripy padnoucí do ruky,což dohromady dělá i při dané robustnosti z kola dobrého společníka na i na delší a dlouhý vyjížďky

        0 0
        • lizar  

          No právě ta cena. Samotný rám ETSX 70 2008 za 53 260,– :(. Za to jsem si už skoro kupil RM Vertex 50. Ale zase je pravda, že pokud by ta investice jednou byla tak do rámu, který by mohl vydržet i náký ten rok. Tak uvydíme jak bude. Zatím si budu užívat HT a časem se uvydí jak budu spokojen s touto značkou a snad nebudu moc vyhledávat servis :).

          0 0
    • mat!k  

      ja mam idrive 2.0 z kolekce 2007 a sem maximalne spokojenej ale pokud to chces skladat tak bych sel urcite do ramu rb…me se osobne libi tento: kola.abcobchod­.cz/index.php?ak­c=detail&id=478

      0 0
    • Pjotr  

      ETSX super…jestli neřešíš prachy jaks napsal tak myslim že s klidem uspokojí veškerý tvoje potřeby.Univerzální kolo zatim max spokojenost.Po­hodlný,lehký,držák…

      0 0
    • jaky48  

      ahoj taky o tom uvažuji a pro 1. fulla bych volil zatím totowww.spyder.cz/?… , jezdím od nich už nějakou dobu na pevným rámu a vše v poho tak zatím a držím palce ve výběru

      0 0
    • cekanka  

      tak já bych bral asi tohle: www.yeticycles.com/…Bikes575.cfm

      a nebo knolly endorphin v bílé barvě;):www.sicklines.com/…/knolly1.jpg

      0 0
    • Al Stra  

      nebo si muzes koupit meridu, velky vyber, a vse je v letos modni bile, viz odkaz

      www.merida.com.pl/old_version/?…

      0 0
      • wroum  

        on chce kolo a ne novou koupelnu :-D

        0 0
        • Hejdik  

          :-)))

          0 0
        • cekanka  

          xD

          0 0
        • Kristus  

          to je pravda, rámy typu Merida apod. mě pro tuto chvíli opravdu nechávají chladným, ale je pravda, že pár zajímavých nabídek tu už bylo. Jen by mě sakra zajímalo, jestli na tom někdo jezdíte, čili, jsou-li to praktické názory nebo jen čistá teorie.každopádně se tu už mezi těma řádkama ztrácím, ale získávám přehled, koho se dál ptát a koho ne:-)

          0 0
          • mat!k  

            nwm nwm ja porad preferuju rb ramy, sam jsem si chtel kolo s tim ramem poskladat ale nakonec i-drive no:-))

            0 0
            • wroum  

              funkcne lepsi reseni nez RB, nemas ceho litovat

              0 0
              • Karlos009  

                V čem?

                0 0
                • wroum  

                  jedno kolo lip vypada a druhy lip funguje.

                  0 0
                  • Karlos009  

                    To jsi mě moc neodpověděl, v čem líp funguje? Je aktivmější, progresivnější, lineárnější, netahá za řetěz, míň se houpe nebo co? A jak jsi na to přišel, ty jsi to nějak změřil? Nebo prostě má víc čepů, tak to musí být pravda? Nehájím ani jedno ani druhé, jen mě to zajímá.

                    0 0
                    • wroum  

                      netuhne pod brzdou, netaha za kliky a je citlivejsi (to ale muze hodne ovlivnit tlumic)… nemeril sem to, ale jel sem na tom i na tom. GT je na jezdeni super kolo s vybornou funkci, RB je hezci a „kultovnejsi“, ale ta funkce je proste horsi, staci se projet po drnovaty travnaty plose – u GT mas pocit ze jedes po vzduchovym polstari a u RB presne vis po cem jedes. nevim jak tenhle muj subjektivni pocit lip popsat.

                      0 0
                      • Karlos009  

                        Souhlasím že netuhne při brzdění a netahá za řetěz, rozhodně se mi nezdá být výrazně lepší žehlička než např. RB ze shodným tlumičem, na druhou stranu se hodně houpe, při silovém šlapání pokud není zadní stavba krocena propedálem úplně nehorázně. Propedál to hodně řeší, ale zase potom silně ztrácí svojí aktivitu. Všechno má svoje pro a proti. A GT 2008 se mě líbí moc, kdybych kupoval kolo teď, byl by to jeden z mých favoritů. Nechci se hádat, ale trochu mě vytáčí některé zdejší totální pravdy.

                        0 0
            • toNic  

              taky jsem nad RB monsterem uvazoval, ale koupeni celeho osazeni je cenove lepsi, kdyz se neco pokazi vymenis. Cena neni tak zavratna od ceny samotnyho ramu (set je vyhodnejsi). Co se me ale opravdu odradilo (i kdyz je to zase design libustka) je to zebrovani … nemam wapku a predstava, jak lestim kazdou mezeru mokrym hadrem me vystrasila. Je to zvlastni duvod, ale i drobnosti rozhoduji

              0 0
    • De.Fly  

      kdyz uz jsou prachy fuk tak co transition,kon­kretne Preston www.transitionbikes.com/…restonFR.cfm

      0 0
      • MlokCZ  

        Akorát třeba ty první dvě kola jsou naprosto odlišná v průběhu zadní stavby a i dost odlišná v chování, přitom jsou to obě výborná kola. Tím jsem chtěl říct, že pokud bych podle požadavků na kolo zařadil jedno, tak určitě ne pak i to druhé z nich.

        Ten Nicolai je průběhem strašně podobný mojemu Stereu.

        0 0
        • wroum  

          samozrejme ze tam rozdily budou ale to jaky ti rekne az prakticka zkouska. ja ani na jednom nejel, ale obe se mi libej :-) a kdybych ja volil novy kolo, tak bych si udelal nejakej zebricek kandidatu a pak se snazil se na tom nekde pohoupat. vim ze to je casto nemozny a pak by asi nezbyvalo, nez si zvyknout :-)

          BTW: proto sem taky pri vyberu sel na jistotu – FSR

          0 0
          • MlokCZ  

            Jasně, pokud nevíš, jaké to chování je.

            U Intense jsem věděl a ten Nicolai mě zajímal přesněji (protože se mi líbí), tak jsem koukal na průběh do linkage. A právě na FSR je to dost aytický průběh, hodně degresivní. Skoro všechny FSR typu Norco jsou malinko nebo více progresivní.

            Přidávám průběh lev. ratio, ať je vidět o čem mluvím.

            0 0
            • cekanka  

              možná bude můj dotaz znít blbě, ale co je to za program?

              0 0
              • MlokCZ  

                www.bikechecker.com/ Demoverze je zdarma a po registraci se snad lze dostat i do DB pouze s demoverzí (tzn. dostat se ke všem modelům, kterých je tam teď cca 360). Jen je demo v některých věcech omezené. Personal verze (nejlevnější placená, kterou mám) nabízí vše podstatné a přijde na cca 500Kč.

                Takže můžeš vyzkoušet i zdarma.

                0 0
                • cekanka  

                  Díky! Už jsem si tu demoverzi stáhl:). Ještě by mě zajímalo, jestli je to jen databáze nebo tam můžu i něco vlastního „vytvořit“.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Vytvářet můžeš také, ale na to budeš potřebovat tu placenou verzi. Pak můžeš modely vytvářet, ukládat u sebe i uploadovat do DB. Já tam taky už nahrával model svojeho kola (Stereo), který jsem tvořil.

                    0 0
    • Pavlos  

      hele kazdy ti tady cpe kola ktere budes mit problem sehnat moje enduro muzes mit hned:D

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Z toho,co jsi tu výše dohromady napsal o svých všech požadavcích na kolo,mi asi nejvíce vychází RB speedster. Funkční jednočep,XC pro drsnější zacházení co hodně odpustí a něco vydrží a přes vlnu nesouhlasu mnohých,jež se nejspíše zvedne,to svým způsobem kultovka prostě je a vždy bude. Co se týče horlivých diskuzích,jestli je lepší jednočep nebo vícečep,na ty moc nedej,to se nikdy nevyřešilo a nejspíše ani nevyřeší,vždy bude nějaké + i – u obou systémů,je to asi jako řešení problému jestli je Bůh nebo ne

      www.racebike.cz/index.aspx?…

      0 0
      • wroum  

        RB je kultovka a lidi jsou diky tomu uplne zaslepeny – ja prodal svoje RB za slusny penize i pres to, ze bylo svareny na 9ti mistech a melo 2 vyztuhy, co tam v originale nejsou… bejt to treba merida, tak jsem to odvez do sbernyho dvora. a frajer si tak liboval… prej jak budou kamosi cumet ze ma RB (ze to byl vrak mu bylo fuk a vse sem mu ukazal) :-D

        0 0
    • Pospa  

      Píšu na Pospu, ač jsme jeho žena, nechce se mi to taky číst celé. Houpačka je super, ale při závodech tě to bude stejně to pohupování zdržovat, pak je full o krapet těžší, že a furt zavírat a otevírat tlumič, to kolikrát není při závodě čas. Každopádně tě od něj neodrazuji, ze začátku jsem se dost bála jezdit sjezdíky a dost jsem chodila pěšky, pak strach opadl, pak začneš honit kilometry na silnici, nacož je full hmm na obtíž no a pak zjistíš, že ti to houpání vadí:-):-):-):-):-) Kup si takové, co se ti líbí a basta a rady, nerady, porady, furt dokola. Na foru jsem občas, ale nikdy se mi to nechce číst až do konce, protože raději vyrazím na kolo než čumím na PC. Zdar biku i žiletkám

      0 0
      • Karlos009  

        Ahoj Pospova ženo. :-) On ale o závodech nic nepíše, naopak píše, že to chce na „domácí blbnutí“. A honit kilometry na silnici? No fuj! :-)

        0 0
      • burnout/syndrome1  

        Nepatrně jsem zvědav,kam jsi po půl 11 večer vyrazila

        0 0
    • CZechy  

      CZau budu prodavat ram GIANT REIGN 07 bezva kolo na blbnuti myslim si ze luxus za malo penez tak kdyby něco se ozvi

      0 0
      • KAPLIS  

        Ale, ale. Na čem pojedeš do Itálie?

        0 0
        • Pavlos  

          na reignovi az do italie? se dnedivim ze ho prodava;)

          0 0
          • KAPLIS  

            tak s čím… špatně jsem to napsal! A pro CZechy-ho. Neuděláme nějaké přátelské posezení, případně bajkovačku na tych našich celopérách (než je prodáme)?

            0 0
            • Pavlos  

              tos se hned necerti:)

              0 0
            • CZechy  

              CZe tak to by sme mohli ale co nejdřiv už mi letí INTENSE z US se tesim jak malý

              0 0
              • Pavlos  

                sis moc nepomoh od reigna:)

                0 0
                • CZechy  

                  to sem netušil ze GIANT se da srovnávat s INTENSEM asi je to tim ze přestali použivat FSR nebo nečím jiným?

                  0 0
                  • Pavlos  

                    no maestro a vpp jsou si hodne podobne myslel sem samozrejme system pruzeni

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Zrovna Reign (ale i ostatní kola s Maestrem) až tak podobné funkcí s Intense 5.5 nebo Blurem LT (což jsou funčně téměř totožné rámy) není, i když je to typově stejný systém. Ty zadní stavby mají úplně jiné průběhy, dále třeba pedalkick je u Intense a Bluru výrazný vyšší. Sice tam zůstavají některé charakteristické prvky vpp, které platí obecně, ale i tak je podle mě ten rozdíl v chování výrazně větší než třeba mezi Reignem a některými konkrétními koly s úplně jiným systém.

                      Prostě jen stejný systém nic neznamená, důležitější je konkrétní provedení.

                      A ať jsem trošku konkrétní, srovnání průběhu lev. ratio Reignu a Intense 5.5. Rozdílnější ty průběhy už snad ani být nemohly a chovat se budou velmi rozdílně. První tedy Reign.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A teď ještě Intense 5.5.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Stručně řečeno Intense má maximální lev. ratio cca kolem sagu, tedy díky tomu bude dosaženo maximální citlivosti (o které rozhoduje průběh) a dále do zdvihu je velmi progresivní. A současně tedy půjde jezdit i s výrazně větším sagem než Reign, opět to povede k lepší žehlivosti. Na druhou stranu pro někoho to může být už příliš progresivní a nevyužije zdvih nebo bude muset jezdit příliš velký sag. A také díky tomu je tu výrazně větší pedalkick, což někomu (hlavně kdo jezdí velmi často nejlehčí převody na malou placku) může výrazně vadit a bude to nejen více kopat, ale i se to tím i více zamykat při šlapání na těhle převodech.

                        Reing je progresivní naproti tomu zcela minimálně a je ho třeba foukat na menší sag než Intense. Pro neagresivní jezdce (bez větší skoků a divočin) výhoda, pro agresivnější nevýhoda.

                        Kdybych vybíral nějaké vpp, tak pokud by se mi líbilo jedno z těhle kol chováním, tak by se mi nemohlo vůbec líbit to druhé.

                        0 0
    • goofy  

      100!

      :-P

      0 0
    • mountaineer  

      A co koupit Rockyho ETSX?Kultovka i skvele reseny system prepakovani.uz se tu na nej ptal myslim lizar.

      0 0
    • honzal  

      Si teda s dovolením taky přihodím, co tohle? je to nejetý vel. 18" za 15kKč.

      0 0
      • Mamut  

        Tak to si ma dostal. Je to teda Yeti alebo je to nejetý?

        0 0
      • Kristus  

        zajímavá nabídka, pošli mi na sebe telefon, je pár věcí, co bych se k tomu chtěl zeptat. dík Pavel

        0 0
    • MlokCZ  

      Když máš poměrně dost peněz na to a tedy můžeš si více vybírat, tak by si to chtělo nejprve stanovit jaké preferuješ vlastnosti u fullu a dle toho vybírat. Padlo tu spousta návrhů výborných rámu, jenže každý z nich je výrazně jiný a uspokojí jiné požadavky.

      A těmi vlastnostim myslím především následující:

      • Budeš na kole skákat? To je klíčové pro zvolení progresivity rámu a při špatném zvolení se zabijou všechny ostatní vlastnosti kola. Rozdělil bych to do tří kategorií. Poskočíš si opravdu jen decentně, tedy řekněme do maximální výšky 30cm dopadu na placku, pak potřebuješ co nejméně progresivní rám, protože jinak budeš mít buď hodně nevyužitého zdvihu nebo budeš muset jezdit hrozně velký sag. Skočíš si i trošku více do řekněme 0,5m dropů, tady už chce trošku progresivní rám. Občas bys chtěl i větší skoky než těch 0,5m výšky. Tady to chce už dost progresivní rám a i uvažovat o něčem bytelnějším.

      Pokud např. vybereš něco s minimální progresivitou (nebo dokonce s degresivitou) a budeš provozovat větší skoky, tak budeš pořád na dorazu a abys tomu zabránil, tak to budeš muset hodně přefoukat a bude to necitlivé, nežehlivé a sag může být už i příliš malý pro dobrý kontakt zadního kola s terénem)

      • chceš úplně maximálně žehlivé kolo i za cenu většího pohupování (s otevřeným tlumičem) nebo raději o malinko méně žehlivé, které ale celkem slušně pojede i s otevřeným tlumičem a nebudeš tedy muset pořád přepínat sem tam
      • bude ti vadit výrazný pedalkick u některých jinak vynikajících rámů?
      • jak moc máš slušnou techniku šlapání do kruhu? Pokud je totiž dobrá, tak se nějak extra nepohupují ani ty rámy, které se obecně pohupují nejvíce. Naopak, pokud je technika hodně mizerná a k tomu ještě navíc šlapeš hodně silově, tak se z některých rámů může stát už taková houpačka, že se na tom nebude dát téměř jezdit.
      0 0
      • Misiak  

        ty by si mal ist robit do nejakeho bikeshopu profi poradcu. a poriadne dobre plateneho ;)

        0 0
      • Pablo  

        Ahoj, vzhledem k tvým zkušenostem, jak vidíš vhodnost Giant Trance X1 (uvažuju o něm), jestliže:

        • jezdím delší trasy (~100km, pěšiny, lesní cesty, šotolina, Alpy, asfalt jen když je nutný k přesunu, což ale někdy vyjde i na 1/2 trasy :( )
        • těžší maratony, spíš pohodově
        • nebudu extra skákat, sjedu i drsnou věc, ale pomalu
        • mám rád technický výjezdy (prudký kopec, volnější podklad, kameny, šotolina – moje současný má celkem snahu stavět se na zadní)
        • chci spíš kolo co jde za pedálem a nehoupe, abych stačil kámošům na HT při přesunech, ale zároveň něco co mi dá lepší požitek a kontrolu na těch úsecích v horách/v lese
        0 0
        • MlokCZ  

          To bych řekl, že Trance X je dobrý výběr pro ty požadavky.

          0 0
        • K2  

          Jel jsem na něm jenom cca 500m, ael na tvoje požadavky bych ti ho v klidu doporučil. Ososbně jsem se stejnými požadavky dal kvůli vzhledu přednost Canyonu AM

          0 0
          • Pablo  

            Mě se Canyon taky líbí víc (vizuálně), je to asi poprvé, kdy bych si koupil kolo, který se mi až tak „nelíbí“ (i když prý v reálu je ta barva hezčí než na fotce). U Canyonu mi AM řada přijde už taková víc směrem do extrému (už ty 2.4" default gumy něco naznačují), to bych možná spíš šel do Nerve XC na to co píšu, ale zase 100mm vidle atd, mě ty 120mm zdvihy u Trance X přijdou jako tak akorát (kompromis mezi tím XC a AM). Ale nijak extra to nesleduju a fullům nerozumím, na fullu jsem jel jednou v životě pár km. Snad nedělám chybu, tím Canyonem jste mě zase navrtali a to už jsem to měl tak krásně jasný :(

            0 0
            • vojta  

              Ha, ha … timhle jsem si taky prosel :-) Uvazoval jsem nad Trance X2, ale kdyz jsem ho videl nazivo na SportLife, jevil se mi jako extremne nehezky – hlavne tedy v te cerne barve. X0, X1 a X3, ktere jsou ve svetlych odstinech, mi pripadaly uz snesitelnejsi, ale vybava X3 neodpovidala mym predstavam a X1 uz byla pridraha. Takze misto Canyonu XC mi bude v garazi zanedlouho parkovat AM-ko.

              0 0
              • MlokCZ  

                Ale stále navíc u X1, i když už stojí dost peněz je Float…

                0 0
                • vojta  

                  Jen upresneni … neni tam Float, ale F120 A jeste otazka k Talasu. Snizeni zdvihu je mozne za jizdy, jak je to ale se zvysenim – musi se zastavit, otocit ovladac a nadlehcit predni kolo, nebo to jde poresit i za jizdy.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pardon, samozřejmě máš pravdu a je tam F120 a tím možná ještě hůře.

                    Zvyšuji jedině za jízdy. Páčkou změny zdvihu můžeš hýbat kdy chceš (na obě strany), pouze samotný pohyb páčkou nic neřeší a to ani na jednu stranu. Při snižování musíš vidlici trošku víc zatížit, při zvyšování zase odhlečit. Odlehčení stačí poměrně krátké, stačí trošku víc zvednout přední kolo (není potřeba umět jezdit po zadním). Pouze když se zvedá ze 100 na 140mm, tak ne vždy se mi to povede na jedno zvednutí (hlavně když vyjedu těžký výjezd a jsem tak trošku na kaši) a někdy musím zvednout 2× po sobě (jakmile je to jedno zvednutí malinko delší, tak stačí, odhad je tak 1–2s, že je třeba). Nebo případně se můžeš rozhodnout zastavit, to pak znamená, že jakmile zastavíš, tak už se můžeš okamžitě rozjíždět, žádná prodleva navíc není třeba.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Rozdíl v tom jak jede 120mm a 140mm je v podstatě žádný, toho bych se nebál. U Canyon jsou pouze pláště, kola a kotouče trošku směrovaná více k enduru, ale to není problém poladit, pokud to někomu nesedne a chtěl by spíš něco rychlejšího (za to co se ušetří při koupení Canyona se časem dají koupit opravdu pěkná lehká XC kola; pláště se dají vyměnit hned, pokud se někomu budou zdát moc). Ten rám AMka je celkem lehký a ten je spíše do XC.

              U Trance by mě vadila zásadně jedna věc, je s Floatem a ne s Talasem.

              U Canyonu XC pokud se vezme s Rebou můžeš vidlici přehodit ihned na 115mm (stejně si myslím, že se tam těch 115mm hodí více i kvůli geometrii) a máš aspoň 115/115. Ale i tak bych vzal rovnou AMko, pokud to nemá být na závody.

              0 0
              • Pablo  

                Můžeš trochu rozvést výhody Talase proti Fox 32 F120RL? Co navíc maj vidlice s „C“ (RLC)? Kdyby sis mohl vybrat mezi AM 5.0 a Trance X1 (stálo by stejně), do čeho by jsi šel?

                0 0
                • MlokCZ  

                  S C navíc mají nastavení síly otevření locku + nastavení low speed komprese.

                  Talas má oproti Fkové řadě jiný průběh (méně progresivní) a jak se ukazálo nedávno v jiném threadu, tak má pravděpodobně (letošní F120 jsem neviděl rozebranou, tak to netvrdím s jistotou) pružinovou negativku (což je dost velká nevýhoda, protože ta je ideální pouze pro určitý tlak pozitivky a pro jiné tlaky by to chtělo vyměnit tu pružinu). A pak samozřejmě to co je vidět na první pohled, Fka nemají snižování zdvihu.

                  A ten výběr z těch dvou kol se nedá tak jednoznačně říct. Můžu říct, co bych si já koupil pro sebe raději, ale to neznamená, že to bude ideální volba i pro někoho jiného. Já bych volil zcela jednaznčně Canyon AMko a to z hodně důvodů (spousta z nich je ale můj požadavek, že bych takové kolo chtěl a ne, že je to tak obecně ideální):

                  • raději bych 140mm zdvihu (i když jezdím XC, tak je to akorát)
                  • více mi sedí jízdní projev horstlinku:

                  osobně mi dost vadí větší pedalkick, Canyon ho má i v rámci FSR dost nízký, takže oproti Maestru dost velký rozdíl, i když Maestro má pedalkick poměrně malý v rámci vpp Maestro se nepatrně více zamyká při šlapání, ale zase i nepatrně lépe jde za pedálem (já raději nepatrně houpavější variantu; osobně ani tak nemám s houpáním žádný problém ani s otevřeným tlumičem)

                  • Talas pro mě jednoznačná vidlice z těch dvou; F120 bych v žádném případě nechtěl; jediné další vidlice, které by se mi ještě líbily jsou Epicon TAD a kdybych musel oželet snižování zdvihu, tak asi jedině upravený Pike s dodělanou high speed expanzí (ať je za to aspoň pevná osa, ještě nepatrně lepší citlivost než upravený Talas a aspoň pomalé snižování zdvihu – sice pro časté použití naprd, ale alespoň občas do vícehodinových stoupání dobré)
                  • geometrie (raději 68,5st. hlavový úhel než 69,5)

                  Pokud by byl Trance X 1 s Talasem (jako nejen kvůli vidlici, ale líbil by se mi tam i ten zdvih 140mm a to jak kvůli zdvihu, tak kvůli geometrii), tak by to bylo zajímavější, ale stejně bych osobně vzal raději stále Canyona (ale to už by vycházelo pouze z toho jediného důvodu, že mám raději projev horstlinku, což u někoho může být přesně naopak).

                  0 0
                  • Pablo  

                    Sice jsi mi „rozbil“ vše, co jsem si až doteď myslel že mám rozhodnutý, ale v každym případě díky za info, mám nad čím přemýšlet. Ten AM mě oslovuje čím dál víc. Asi jdu zjistit přibližnou dobu dodání, není v expresu a nechtěl bych na něj čekat do května. Docela blbý, že si ty kola před objednáním asi těžko někde projedu.

                    0 0
                    • vojta  

                      Ve vlakne Canyon 2008 Jarous1 psal odpoved z Canyonu „unfortunately the first stock of AM 5.0 bikes is already sold out, we'll receive another shipment around the end of March. If you place your order now, delivery should take place beginning of April.“ Jistou vyhodu to ma, nebot do te doby bude po republice nekolik AM, ktere byly objednany v „prvni vlne“. Urcite by se ti podarilo s nekym domluvit na nejakem testiku. Nebo by jsi to musel risknout stejne jako valna vetsina ostatnich ;-)

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Projet by to bylo ideální, protože to co jsem psal ohledně těch systémů je výhoda pro mě, ne obecně. Jsou tací, co jim sedne Maestro více než horstlink.

                      Jenže pokud nemáš aspoň trošku zkušeností s fully a nejsi zvyklý na některé obecné chování fullu, tak ten první dojem je stejně tak trošku zavádějící, protože tě může ovlivnit něco, co tak vlastně ani není – tím myslím, že třeba při první jízdě na trošku vyšším zdvihu má asi každý pocit že se to houpe a že to třeba může vadit a ono to vlastně ničemu nevadí, při slušném šlapání to žere energie zcela minimálně, skoro až neznatelně, jen jde o ten pocit, že je to jiné než HT – a pak první reakce může být, že chceš co nejméně houpavého fulla, co to jde, ale přitom bys pak časem zjistil, že jsi tím dosáhnul pouze toho, že špatně žehlí. Tahle obecná úvaha není mířena proti Trancu X, Maestro žehlí docela slušně, jen tím chci naznačit, že ani krátký test bez předchozích zkušeností toho až tak moc nevyřeší.

                      Pokud už pak budeš třeba rok jezdit nějakého slušné fulla (což jsou ty kola obě), tak už je pak srovnání s dalším kolem úplně o něčem jiném, protože už víš, co ti třeba na tom tvojem kole vadí a co naopak sedí a hned vidíš na srovnávaném kole, jestli ta dané vlastnost je lepší nebo horší pro tvoje potřeby.

                      0 0
                      • Pablo  

                        V tom co jsi napsal máš pravdu a já si to moc dobře uvědomuju, že bez delších předchozích zkušeností stejně moc nezjistím, navíc na půjčenym kole, kde se přecijenom člověk bojí, aby nelehnul a někde to neškrábnul a jede jen tak zlehka. Ale i tak mi nákup kola za 40–50k bez toho abych ho kdy viděl přijde takový … Moje zkušenost s fullem je zatím pouze jedna jízda (asi 2–3h) na Trance 1 2007. Přistupoval jsem k tomu trošku stylem „to se bude houpat, já chci spíš HT, no za zkoušku nic nedám“. Závěr byl takový, že to nehoupalo tak aby mi to vadilo ani s otevřeným tlumičem (se šlapáním problém nemám, dřív jsem jezdil silnici, ale i tak mě to překvapilo), že by to mohlo mít i maličko větší zdvih (když už ten full táhnu, tak ať tam ty dostatečný zdvihy na něco drsnějšího mám), že by mohlo být trošku delší (velikost kola byla ok, ale přecijenom zvyk na nataženější posed z HT), že budu potřebovat rohy, protože mi nemožnost měnit úchop hodně chyběla, za rohy se držím skoro pořád, tzn. asi i možná výměna řidítek za rovný.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak při tom, co píšeš bych se Canyona vůbec nebál.

                          0 0
                          • siskin  

                            taky se připojím s dotazem, chci pořídit novýho fulíka a s největší pravděbodobností to bude nerve xc6 a zajímá mě tuhost zadní stavby a progresivita.Takže pokud někdo mate zkušenosti s tímlhle kolem budu moc rád za postřehy.Díky

                            0 0
              • K2  

                Osobně plánuju si časem pořídit k AM6 lehčí kola – zbytek dle mého ppohledu tunit netřeba. Váha ostatního odpovídá FS vyššímu standardu v téhle kategorii – cena je silně pod :) Lehčí rám je akorát Stumpjumper, ten má ale pouze 120mm.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Váha Canyonu je slušná, to určitě, ale lehčích rámů se stejným zdvihem by se našlo více. Např. Stereo (sice není rozdíl velký, ale o 100g lehčí je; vycházím ze zváženého údaje z reálu).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A pokud bych vzal ještě o malinko nižší zdvih (130mm) a vůbec nehleděl na cenu, tak máme třeba takový extrém jako skoro o celý kilo lehčí carbonový Scott (ten rám má v reálu skutečně jen 1800g; je tedy fakt, že pár gramů navíc udělá Scott tlumič, ale i když se připočte tak těch 150g navíc z tlumiče, tak je to pod 2kg). Ale ta cena…

                    0 0
      • Kristus  

        To je právě asi fakt, že bych potřeboval pár kol nechat projím mýma rukama..

        • Každopádně nejsem týpek na skákání, tedy půjde o nějaké skočky typu ideální kořen k odrazu při mírném sjezdu, každopádně jsi to dobře vystihl těmi 30ti cmtry.
        • co se týká „žehlení“ terénu, taky nepotřebuju až takový extrém, rád cítím po čem jedu, nejedu-li však po ornici:-) přesně jak říkáš, klikání zámkem tlumiče je mi nesympatické, samozřejmě v rozumné míře.
        • pokuj jde o mou techniku, vyloženě silově šlapu jen do kopce, jinak si myslím, že nepatřím k nejhorším, jezdil jsem XC prakticky celý život (od 11ti do 20ti let). A o to mi právě jde, pouhé ježdění v lese s nevelkým převýšením, a sem tam zablbnutí na mírných sjezdech do 200 m.

        Čím víc je tu příspěvků tím víc jsem nejistý a začínám mít chuť si koupit cosi „na zkoušku“ a po několika měsících či roce teprve svou volbu zpřesnit…

        0 0
        • K2  

          :) Na zkoušku si půjč Meridu AM, Spešla, nebo GT (půjčí ti je na víkend, projedeš je tam kde to znáš a zkušeností je hned fůra) – nebo ses měl přihlásit na Velo Kemp Pokud chceš něco na zkoušku, tak:

          1. Dají se za cca 25 najít slušné ojetiny
          2. za cca 38 000 koupit AM 5, která je opravdu luxusně vybavená a cenově je na tom na funkčního Full a hodně dobře. Najde se tady spousta takových kteří řeknou, že v podstě lepší full ani stejně v této kategorii koupit nejde :)
          0 0
      • McBlacky  

        To Mlok – přesně můj problém, na XC fullu který normálně hezky žehlí si čas od času něco menšího skočim a hned jsem na obou dorazech :(

        0 0
    • Venda  

      A co takhle Sparka?

      0 0
    • Kristus  

      Dobrý den pánové.. co říkáte na tenhle kousek?: www.cannondale.com/…el-7VM1.html byl by v modré.. Sakra nevím nevím, už mi to přijde dost zbytečně drahý a nemám mít trochu obavy z XTR? Většinou nejvyšší sady stojí životností za pendrek..

      0 0
      • chico*  

        no jestli mas na to finance, tak do nej klidne jdi, co se tyce komponentu, myslim, ze budes spokojenej. Nezapomen, ze mit tak lehouckyho takovyho fulla je fakt pohodicka.A propos proc model 2007?

        0 0
      • fousek  

        No tak pokud uvazujes o tomhle tak sme si asi nerozumeli, tohle nebude na pohodlny jezdeni, spis bych rek na zavody. Kdybych chtel univerzalni bajk, jednocep a karbonovej tak bych asi uvazoval o Scott Ransom

        0 0
        • Kristus  

          možná tomu až tak nerozumím, ale upřímně, za stejný prachy je ve stejné výbavě ten Canon hezčí a váží o 4 kg!! míň..

          0 0
          • chico*  

            Ja bych to nesrovnaval tak primo, ty kola maj trochu jiny urceni. Srovnavej spis Sparka a Rushe.

            0 0
          • fousek  

            V porovnani s cim? Pokud to vztahujes na toho Ransoma, tak to jsou uplne odlisny kola, C-D zdvihy 110–110, Scott zdvihy 160–160, C-D cena 175000, Scott 107t. Rush je vpodstate chrt a asi neni primarne urcenej na nejaky sjezdy (samozrejme neni sjezd jako sjezd). Ransom je enduro, s kterym by nemel bejt problem sjet DH trate u nas a pri tom dokaze snizit zdvih a mel by fungovat i jako normalni XC, samozrejme je Ransom tezsi, ale je tu predpoklad, ze se s nim bude jezdit drsnejs nez s Rushem. Jestli chces zavodni kolo tak bych vedle Rushe zaradil S-works Epic, Anthem Advanced a podobny kola.

            0 0
      • wroum  

        ja bych tohle nechtel :-)

        0 0
        • Kristus  

          to mi jen poslal jeden známý a je fakt, že na něm něco je. Zatím jsem se však nezamiloval. Navíc ta cena už se mi fakt zdá zbytečná a nejsem si jist tím jednočípkem. Psali jste tu v podstatě všichni, že je to přežitý.. Já fakt nevím, padají tu krásné nabídky, ale bez cen, bez možnosti vyzkoušení atd. Toho Canona mám možnost i vyzkoušet, známej ho má, je to fakt tak na prd ten jednočep?

          0 0
          • BB  

            blbost, není jenočep jako jenočep. Znám trochu kola od Santa Cruz a ty dělaj jak VPP, tak jenočepy a takový Superlight nebo Heckler jsou jenočepy a naprosto s VPP srovnatelný. Testovací mág Rick Cunningham z MBA, který seděl skoro na všem, říká, že Heckler je skoro to nejlepší, na čem se dá jezdit. Jestli jsi z Prahy, zajeď si do Průhonic do 03Probiku a oni tě nechají povozit jak na jednočepu, tak na Bluru a můžeš porovnat. Takže pokud chceš kolo na závody, můžeš zkusit Superlight, pokud na blbnutí a celodenní ježdění, tak Heckler.

            0 0
            • fousek  

              Jestlize rek ze je skoro to nejlepsi tak asi lepsi bude jen Rush? Nebo to mohl myslet tak ze je to jeden z nejlepsich jednocepu?

              0 0
              • BB  

                jeden z nejlepších vůbec

                0 0
                • fousek  

                  Diky takze me pristi kolo na DH bude Heckler a ma dalsi silnicka bude taky Heckler. Podle me tyhle vety vytrzeny z kontextu maj 0 vypovidajici hodnotu

                  0 0
                  • BB  

                    nevím proč takhle, čím jsem si to zasloužil, pouze jsem reagoval na Kristovo, že jednočepy jsou přežitý. Na tom se snad shodnem, že to není pravda. A s tím Hecklerem máš docela pravdu. On se dá postavit od těžího XC až po enduro a při tom to funguje. Nevím kolik jsi měl celopér, já 4 a vše „moderní“ kontrukce (monolink, VPP, DW link) a někdy jsem si docela přál jednoduchý jednočep.

                    0 0
                    • wroum  

                      ja mel tech fulu 5. dva cisty jednocepy a jeden prepakovanej a stacilo. nerikam ze sem nebyl tehdy spokojenej, ale kdyz si zvyknes na lepsi neni cesty z5.

                      0 0
            • MlokCZ  

              Obecné věty to nejlepší na čem se dá jezdit ale nikdy neplatí. Každý má jiné priority, jiný styl jízdy a potřebuje úplně jiné kolo. Třeba já bych nikdy nemohl jezdit na kole, které přesahuje určitou hodnotu pedalkicku, protože by mě to prostě hrozně vadilo ty negativa s tím spojená (a která se u mě velmi často jezdícího malou placku a největší pastorky k tomu projevovalo hodně). Tedy pro mě je rovnou vyřazen právě třeba Heckler i Superlight (a všechny jednočepy s podobně umístěným čepem, tedy třeba Prohpet a další), ale i většina vpp, tedy i Blur LT.

              Tím netvrdím, že pro někoho to nemůžou být super kola (třeba zvlášť pro lidi, kteří nejezdí skoro vůbec malou placku a tedy ten pedalkick se u nich tolik neprojeví).

              Ale třeba pro mě to není to nejlepší na čem bych mohl jezdit, ale něco, co nepřichází vůbec pro moje požadavky v úvahu.

              Tím chci jen ukázat, že žádné obecně nejlepší kolo není a o nějakém to tvrdit je úplný nesmysl, ať to tvrdí třeba Cunningham. Pedalkick je vůbec u některých testerů hrozně podceňovaný a vůbec ho skoro neberou jako negativum i když to je velké negativum (pro různý styl jízdy a použití převodů různě velké negativum ale negativum je to vždy). Třeba bike magazin bere pedalkick mnohem více v testech v potaz a za vysoký výrazně sráží body, což je podle mě správně.

              0 0
              • MlokCZ  

                A jednočepy jsou právě hrozně omezené v tom, aby poskytly současně malý pedalkick a k tomu dalších x vlastností na fulla požadovaných. A také jsou hrozně omezené v tom jaký budou mít průběh zadní stavby, takže spousta průběhů je u jednočepu vyrobit prostě nemožných. Teď mluvím o nepřepákovaných jednočepech. Pokud někomu vyhovuje ta velmi omezená nabídka průběhů zadních staveb nepřepákovaných jednočepů a vybere si z ní pro něj to pravé, tak může pro něj být ten jednočep super.

                0 0
            • wroum  

              samozrejme kazdej je jinej, nekterej zelenej a nekterej cervenej a jednomu se pohybuje zadni osa do kruhu a dalsimu kupodivu taky…

              nevim kdo je mag Cunningham a ani po tom patrat nebudu, ale zrovna heckler chodi priserne. Hur nez treba Speedster.

              0 0
    • Kristus  

      Ještě jednou hezký den přátelé.. Vypadá to, že díky panu MlokCZ-ovi budu mít doma přírůstek: www.ghost-bikes.com/2008/typ.php?…

      Již jednám s jedním Deutsch „šopem“ na dovozu za 3,199 euro, což při dnešní ceně za euro nezní vůbec špatně.

      Čekám Vaše názory, které už mě ale asi stejně neodradí. Tohle je na první pohled to, co jsem hledal a doufám, že po projetí opět propadnu do beznadějné propasti slastných okamžiků bikerových…

      0 0
    • H-ness  

      a co tohle? www.vertec-bike.com/…ntruder.alej

      0 0
    • Michael Ja  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.