Výběr auta okolo 100.000Kč (Fabia II...? htp...?)

375 nepřečtených
  • kejmi

    Ahoj, omlouvám se, za offtopic, ale zde se mi vždy dostalo užitečných rad – nejen cyklistických… Vybírám náhradu za mé stávající auto (Citroen Saxo 1.1i). Chtěl bych něco většího, alespoň stejně spolehlivého a s nízkou spotřebou BENZÍNU. Pokukuju po Fábii Combi II 1,2htp 51kW. Jaké jsou dlouhodobé reálné zkušenosti? Má smysl vůbec uvažovat o této motorizaci? Nejsem žádný závodník a mám opravdu malý nájezd – cca 5.000km za rok. Předem díky zkušenějším za užitečné rady při výběru.

    • OstravakTu  

      Fabii II ma kolega z prace a breci..najezd cca 150000 a vcil oprava za 60000 na motoru. Plus navic v servisu zjistili stocene km.. Pokud mas maly najezd,urcite benzin,ale kouknul bych po nicem jinem.

      • felix.org  

        Aniž bych se chtěl zastávat Fabie, tak jedna stočená, hejlem koupená vrána asi není pádnej argument.

        • OstravakTu  

          Kdyby vrana..auto koupene v kvalitnim servise jeho otcem mechanikem

          • Mr.Pavka  

            Ale prostě stočený.

            • mr.ricardo  

              Nojo, ale to je u skodovek vetsina, i kdyz u benzinu to asi nebude tolik.

              • goofy  

                Bohužel to je většina u všech aut. Pokud nebyl ocas, tak si mohl vyjet servisní historií u škody a viděl by.

                • Japhy  

                  Už jsem zaregistroval i případy průběžného stáčení před servisními prohlídkami, případně prohazování dvou přístrojovek. Proti tomu žádná centrálně uchovávaná servisní historie nepomůže.

                  • goofy  

                    Tak může se stát všechno, ale to už jsou celkem extrémní kombinace. Pokud je auto servisované v autorizáku, tak se dle mě ta šance hodně snižuje.

    • Nikovlas  

      Já mám asi podobný nájezd, a proto dotáčím Feldu v kombíku, dokud se nerozpadne. Zkušenost nemám, ale co jsem tak namátkou četl nějaké hodnocení a tipy, tak je celkem chválený Ford Focus Combi s 1,6 benzínem (v úvahu asi připadá 1. a 2. generace). Spolehlivý motor, relativně dostupné díly a skvělý podvozek – to jsou obecně hlavní vychvalované vlastnosti. To by bylo asi auto, po kterém bych se koukal, kdybych teď nějaké potřeboval. Ber to jen jako tip.

    • OstravakTu  

      Ja mam mondeo,rok 2005,sice nafta,ale nemenil bych,jezdime hodne. Fordacke benziny byly vzdy ok a podvozky vydrzely a za cenu kol.100 000kc sezenes slusne auto.

      https://auto.bazos.cz/…Top-Stav.php

      https://auto.bazos.cz/…-rv-2007.php

      https://auto.bazos.cz/…sady-kol.php

      • Lukavec  

        Mondeo je pro něho velký, Focus je pro něho ideální.

      • Vojtas  

        Fordacke benziny vzdy ok? Doporucim jen zadat do vyhledavace mondeo 1.8 92kw olej. Po 150t km ho berou po litrech…

      • vlk  

        hlavně výřivé klapky u Mondeí-paráda. Ale alespoň jsem neslyšel o žádném přeskočeném :)

        • DoomHammer  

          kolegovi relativně nedávno (tak rok zpátky) přeskočilo v naftovém Focusu Mk. 1

          oprava prý celkem drahá, ale ti blbci to zkoušeli roztáhnout.

        • Sgt Pepper  

          jsou v nich výři? a dělají „hůhů“?

          • DoomHammer  

            to jsou sovy v mazutu

          • vlk  

            :) podobný problém jako u starších benzínových BMW-nasál si je motor-týkalo se to jen atmosférických čtyřválců. V mondeu navíc byly ty osky uloženy v plastu, tak se to dřív vyrachtalo.

            • mirorek2  

              zmíněný problém se týká 4 a 6 válců bmw m47 a m57, což jsou nafty s turbem…

        • Mr.Dawe  

          U 2.0 benzinu lze vířivé klapky bez problému demontovat.

          • nitraq  

            Úplně bez problému ne, motor má pak problém jet při nižších otáčkách.

          • vlk  

            Nj to šlo u těch Mondeí do 2006 nebo 2007, nebo kdy končil ten model. U té další generace Mondea už to nejde tak lehce, tam dostává zpětně řídící jednotka informaci z čidel a když odstraníš klapky tak se s tím nepopere.

            • Mr.Dawe  

              Ano, neuvedl jsem celou informaci, jde o auta do rv 2007. Poté už je problém.

    • scota  

      Toyota Corolla 1,33 VVT-i, nebo 1,4 VVT-i (od roku 2002).

      • mr.ricardo  

        No, konecne rozumnej clovek. Jako fan musim navrhnout Imprezu v kombiku, i kdyz tam bude trosku vyssi spotreba proti japonsky konkurenci.

      • MJ24  

        mám Corollu Verso 1,6 VVT-i 2003 a spokojenost, taky bych Corolly mohl doporučit

    • OstravakTu  

      Htp neber. Trivalce jsou na hovno..

      • pepek  

        Počkal bych. Do hodiny tady bude Pavka a toto ti hravě vyvrátí.

        • OstravakTu  

          Nevim,kdo je Pavka a je mi to jedno. Jenom trotl si koupi trihrnek od fabie a pak breci,ze ve 100tis km mu odchazi motor. To je tak,jako si koupit 1.0 octavii..

          • Mr.Pavka  

            Další co o tom ví kulový. Nastuduj si jak se tyhle motory vyvíjely a pak mudruj.

            Nevim co proti nim furt máte.

            Na moje dojíždění do města po okreskách s maximální povolenou rychlostí 90 sem nějak nepocítil nedostatek výkonu a že by mě to někdy akceleračně zradilo.

            Po městě je to taky dostatečně živý.

            Spotřeba za celých 34tisíc co ho mám od nova mi nepřelezla 7 litrů.

            Blbuvzdornej jednoduchej snadno opravitelnej motor na kterej náhradní díly nestojí ranec.

            Jenoduchej odolnej podvozek, vevnitř místa pro mě dost.

            Dobrej přístup k motoru, Snadná výměna oleje svépomocí.....

            Když jedem jednou za rok někam dál na výlet, tak někde holt musim trochu přemejšet jestli ten náklaďák dám nebo ne.

            450 kilovou káru s uhlím ve dvou lidech to utáhne jako nic.

            Akorát je to prostě htp pičo, nebrat vole..... Ste volové.

            • Vilém  

              To je vsechno pekny, ale on uvazuje o ojetine a ty mluvis o novym aute.

              Kdyz ctu tu spotrebu, tak to je vcelku peklo, mlada ma F1 1,4 16V a zere ji to tak o litr min a to to honi kazdy tyden 2× CR-DE cca 450km, kdyz jsem s tim jezdil do prace cca 25km tak to jezdi do 5,5l/100.

              • Mr.Pavka  

                No. Při poskakování po městě si moje vezme tak 7.

                Ale když dálka třeba za den 700km vkuse, tak 5,5l taky.

                • OstravakTu  

                  7,protoze to opravdu poskakuje,normalni auta jezdi :)

                • Frostty  

                  Těch 5,5l bych chtěl vidět.

                  • hawrda  

                    Dá se,ale chce to jet max do 110km/h pokud dálnice.

                  • Mr.Pavka  

                    5,47l při průměrných otáčkách motoru 3500 ot/mim.

                    A rychlost? Občas i 140.

                    Jenomže to bylo ještě při záběhu motoru.

                    Je pravda, že to taky dělá zpřevodování převodovky na kterým taky škodovka oproti prvním htpéčkům zapracovala.

                    • Kosta  

                      Tak to bych chtěl vidět zase já :D 5,5 při průměru 3,5k ot.. :) ale tak jestli to bylo podle palubáku… :)

                      • Mr.Pavka  

                        Tak oprava. Tak při 3200 otáčkách.

                        Ale palubní měřidlo spotřeby nemam, takže pěkně na kalkulačce.

                        Jinak si zapisuju spotřebu do tabulky od novýho auta od nultýho kilometru.

                      • McBlacky  

                        štafetový kolík neúspornějšího motoru přebírá od TDI 1,9 HTP 1,2 :)

                        ono teda htp při 3,5t otáček na pětku to jede necelých 110km/h takže to zase není taková rychta, poukud jede sám a defenzivně 6 –6,5 to asi

                        V testech se při 130 dostávaj pravidelně nad 8

                    • Frostty  

                      Řekl bych že vlhký sen, ale nebudeme se hádat, jde o nic :D.

          • lumyr  

            Měl jsem ji služební od 0 a bez závady dala za 4 roky 200tis, hezky jsem se k ní nechoval. Nevím, jedna blbá série a pak kdejakej chytrák co čte svět motorů šíří bludy..,

            • OstravakTu  

              Siri bludy :))) Ty vole trotl si koupi posranou malou a hnusnou fabii :D I ten blby kombik narvu do sveho mondea i s mistrem Pavkou a jeho bernardynem a furt budu mit spotrebu s dvoutunovym autem kolem cca 5ti litru. Jakou myslite,ze ma sanci sehnat fabku za 100000????!!! Spis tak za 80000max a zbytek nechat na udrzbu(zaklad olej a filtry atd…) Plus nevi pak,co se zesere. Zadny prodavajici neprizna skutecny stav prodavaneho vozu. A jak si myslite,ze 10–12let stara fabie 1.2 bude vypadat?? Utahany motor pred smrti. Ale cpete mu dal tyhle holici strojky s motorem z vibratoru

              • Mr.Pavka  

                Každej nechce obří koráb v naftě kde vozí kubíky vzduchu se kterým se ve městě blbě parkuje.

                Jak má nafta ráda častý starty a popojíždění po městě snad netřeba připomínat.

                Mondeo máš koupený od nova?

                Pokud s fabulí jezdíš slušně a hledíš si jí, tak bych s těma rokama byl opatrnej.

                • OstravakTu  

                  Po meste nepopojizdim a caste startovani nam nehrozi,neni proc,rad to protahnu poradne,ty si mestem jezdi,stejne fablie vic neumi,kubiky vzduchu nevozim,jsme velka rodina,poradny kombik se hodi,navic rekonstruujem dum,takze se porad neco vozi.. Das do fabky koberec 240cm a zavres v pohode zadni dvere? Ani hovno,das tam karton mlik a uz uvazujes o privesnem voziku a s parkovanim jsem v zivote nemel problem. Ale kdyz jsi spokojeny s uprdenou fabii,kterou pouzivaji duchodci na nakup v kauflandu,tak si ji nech,ono asi poradne auto ani ridit neumis. Myslim,ze na fabii ti staci a ridicak na kolo,ne? Co se kdysi daval ve skole,od Besipu :))

                  • alinceb  

                    Ty jsi fakt odborník, to se pozná…;)

                  • Mr.Pavka  

                    Hele ty cucáku. Ani ti ještě nezaschla registrace na bf a už tu budeš dráždit?

                    Si hluchopitomej?! Bavíme se tu o mrštným příměstským/měs­tským autě.

                    Tak si strč ten svůj Titanic do prdele!

                    Ve tvém případě tě aspoň ospravedlňuje tvoje vejška 194 cm-to by asi byl do fabie problém.

                  • zdenal8  

                    Na koberec 240cm nepotřebuješ hned mondeo. Takovej kobereček dám i do Fusiona a zavřu zadní dveře taky. Dá se s tim i stavět barák a ten vlek je na to i praktičtější, než si všechen materiál rvát do auta. Jo že s tim ne každej umí zacouvat, to je něco jinýho.

                    Původní požadavek zadavatele tématu byl něco většího místo Citroenu Saxo a v benzínu. Tak nevim proč sem hned taháš Mondeo v kombíku a v naftě. Při nájezdu 5000 km za rok je nafta úplně zbytečná.

                  • Mr.Pavka  

                    Můj táta předělal barák se starou Š105 se zahrádkou a károu do 450 kilo. Co tam máš dál?

      • scota  

        Fabia I 1,4 ve 120 000 km totálně zakarbovaný EGR ventil

    • oddie  

      Sorry za OT, ale slovní spojení „něco většího“ a „pokukuju po Fabii combi“ mě fakt rozveselilo…

    • kejmi  

      Diky za reakce. Paradne se to tu rozjizdi. Neco vetsiho bylo mysleno vzhledem k Saxu. Fabka byl jen nastrel – pro (nove) auto jsem se rozhodl nedavno. Saxo mi slouzi 14 rokem a o autech vim prdlajs. Kouknu po Vasich typech, za ktere dekuji… budu rad za dalsi pripadne tipy.

    • Mr.Pavka  

      Za mě Fabia HTP.

      Dokud ta moje Fabia HTP 51kW CGPA bude jezdit a fungovat jak má, tak se za ní budu bít jak lev.

      Když ten motor používáš k tomu k čemu byl určenej, chováš se k tomu slušně, nesereš na servis, tak nevidim problém.

      Ale když dostane HTPéčko do ruky prase jako je oddie, tak ho odstřelí po 50ti tisících.

      HTP neni dálniční motor, neni to trhač asfaltu.

      HTP je pohodová motorizace pro dojíždění do 20 kilometrů vzdálenýho města, hopsání po městě,

      A pokud ti někde někdo ve městě se silným autem natrhne prdel při rozjezdu, tak nezoufej, stejně ho dojedeš na dalších světlech.

    • Petr L.  

      HTP 51kW je celkem bezproblemovy motor na mestske a primestske jezdeni, jezdi jich u nas hodne, takze mas sanci, ze trefis na solidni kousek.

    • Mr.Pavka  

      Pro všechny ty, který viděli HTP jen na štítku kufru auta co před nima stálo na křižovatce.

      Neni HTP jako HTP..

      Pokud váš znánej známýho mořil nějakej motor HTP po dálnici a vůbec mu to nejelo a žralo jako protržený, nechť nejdřív dopřesní jaký HTP to vlastně bylo. Prvně jestli 6ventil nebo 12ventil verze. A pak až tady dělá mistra světa.

      Ale to asi omezeným mozečkům co sou líný se o to zajímat nevysvětlim.

      Ten motor se dělal přes 10 let a za tu dobu zrál jako víno.

        • OstravakTu  

          Jenze za 100 000 frajer nesezene novou fabku

          • Mr.Pavka  

            Pokud bude pečlivě hledat a vybírat a nebude ho tlačit čas-bude mít původní auto, tak dobrou jetou sežene.

            Nejhorší je nemít s čim jezdit a nutně něco sehnat.

        • Ossis  

          Ehm… To má být článek na obhajobu HTP?

          • Mr.Pavka  

            Né na obhajobu. Ale aby si konečně lidi uvědomily rozdíl HTP z roku 2003 a 2103

            • maajkee  

              Tak je pravda, že za 100 let bude ten motor možná už použitelnej :)

              • mirorek2  

                až mu přidají tu druhou chybějící půlku :)

                • OstravakTu  

                  Asi tak. Mrs. Pavka stale nechape,ze autor diskuze nesezene za 100papiru slusnou fabii,ani kdyby nevim co.

                  • Drobeczech  

                    Zase nepřeháněj.

                    • mirorek2  

                      Tak to ale je, já bych spotřebu při tomto nájezdu taky neřešil. Mé bývalé auto do města byl saab 93 turbo benzín dvoulitr a za dva roky co jsme ho měli, to bylo nejspolehlivější auto co jsem kdy měl. Stálo 50, bylo pohodlné, tiché, výkonné a žralo velmi málo. Až mě sere, že jsem ho prodal:-)

                    • OstravakTu  

                      Jak jsem psal,pokud ma limit 100 000,muze dat tak 80,zbytek na nutnou udrzbu..Samozrejme stesti muze mit,ale za ty penize sezene lepsi,hezci,mo­dernejsi a vybavenejsi auta.

                  • lumyr  

                    no spíš sežene Fabii, než vylítaný Mondeo v dehtu.

      • nitraq  

        Sklepmistr ti ale nevyzraje.

      • OstravakTu  

        No a uz dozral. Otec kamarada ma servis skodovek v hlucine u opavy,neni to znamy znameho z druheho kolena… Ten,co se navykladal o problemech HTP(honem to prodej),to je na slohovou praci. A po desiti letech ten motor bude ko,ano muzes to mit jako priblizovadlo do prace,navic pokud s tim borec nalita 5000km rocne,ok,ale jinak je ti to k hovnu. Na dalkove pravidelne vylety vubec,jezdit s tim nalozeny,vozit rodinu.. Jako druhe auto klidne,do prace a zpet,ale pokud sezene slusny kousek,bude rad. Proc jsou na bazarech nejvic skodovky(ochcavie a fablie?? Ptz jsou to auta po smrti a kazdy se toho zbavuje! Nejlepsi jsou frajeri,co za jednickovou octavu chteji 170 000kc!!!! Masakr.

        • Nikovlas  

          Jen doplnění k té statistice – hlavní příčina toho, že je po bazarech nejvíc Octávek a Fabií je mnohem prozaičtější – jsou to zdaleka nejběžnější auta.

          (Argument by šel položit přesně opačně – proč jich tolik jezdí? Jsou to neuvěřitelné držáky a nikdo je nechce dát z ruky. – Stejná kravina.)

        • Karma  

          ty voe, ty si chytrej jak rádio. Moji rodiče maj Fabii 1 HTP, nebudeš tomu věřit, ale najeto 74 tisíc za 13 let. Auto jako nový. A kecy že to neuveze rodinu a na dálky že je to naprd… byl jsem s tim ve španělsku a v chorvatsku, žádná hitparáda, ale normálka pohodlný, 130km to jede, tak co chceš. Za těch 13 let umřela jen cívka, jinak bez opravy. No a pak třeba takový auto koupíš v bazaru za 40 tisíc.

          • OstravakTu  

            S tim se moc nechlub. 74 tisic za 13let je prd.

            • Nikovlas  

              Akorát jsi to nepochopil. 74000 / 13 = 5 692 km… Oh wait!

              • OstravakTu  

                Pochopil,pises auto jako novy,po 74000.. To je novy kazde auto. Ja mam nalitano 300 000,motor zajety,zadne problemy,interier jako novy. Takze asi tak ;)

                • Nikovlas  

                  Když je auto po 13 letech v perfektnim stavu, jeden by řekl, že je to vhodný auto pro dané použití…

                  Vztahovat najeté km na roky provozu a hodnotit, zda je to chlouba, je už asi fakt nějaká motoristická úchylka.

                  • Karma  

                    celý jsem to psal jenom kvůli tomu, že tady nějakej chytrák psal, že na prodej jsou jen auta po smrti. Já říkám, že ne. Spousta starší lidí jede jen jednou za týden na návštěvu a tim to končí. A ano, maj fabie, jsou to relativně levný a dobrý a dostačující auta. Jenže 13 let starou fabii nikdo za 100 litrů nekoupí, i když má nalítáno jen 70 tisíc. Radši koupí mr..ku z holandska se stočenym tachometrem, hlavně že má na kapotě bmw.

    • jIrI___  

      Podívej se na Focus. 1,6 benzín mi doporučovala spousta lidí včetně mechaniků.

    • kejmi  

      Ten Focus mě zaujal… tedy koukat vyloženě po 1.6 benzínu? Na co dát bacha při případném nákupu?

      • goofy  

        Na podezřele malý nájezd km. Ideálně se vyhnout dovozu, prokontrolovat, projet Cebii. Focus by mohla být dobrá volba, 1. generace měla i celkem levné díly. Nevím jak u dvojky.

        Sám mám tedy Fábii 2, ale 1,4 a s tím jsem spokojený. 1,2 bych určitě nechtěl. Jak to nemá výkon, tak ten motor dost lidí týralo, hnalo po dálnici atd. a to mu dobře nedělalo.

      • iiki  

        Třeba Ti to pomůže Fokus

        Jinak moje zkušenost při koupi použitých věcí: Jen málokdy se někdo zbavuje věcí, které jsou naprosto funkční a dobře slouží, skoro vždy je tam nějaká past. Jinak přeju hodně štěstí při výběru vozidla (bez jízlivosti, budeš ho potřebovat, jetý auto jsem kupoval, vím o čem to je), počítej s investicí tak 20 % kupní ceny do nezbytných věcí – rozvody, olej,atp.

        Hlavně příliš nechvátat, pokud zazní od prodávajícího: Když to nekoupíte hned, (nedáte zálohu hned), tak máte smůlu, volali mi 2–4 zájemci že jedou… popř. kecy o tom, jak by to koupil švagr, nebo tchán, nebo brácha… zrovna, čistě náhodou, nemá dost peněz, … Tak fofrem pryč.

        • maajkee  

          Čau, nemyslim si, že v dnešní době lidi něco prodávají jen proto, že to nefunguje. V mnoha případech, chtějí prostě nové auto, protože by vy společnosti „vypadali blbě“ nebo prostě jen nastala uplně jiná potřeba (rodina, rozvod, jiná práce).

          Samozřejmě, že v hodně případech máš pravdu.

          Jinak ta receneze na dfens je uplně zcestná. Týpek koupí v Áčkách ve tmě vylítanýho focuse za 50 tisíc a pak se diví že je v řiti.

          • iiki  

            Abych to upřesnil, Dal jsem to hlavně ze dvou důvodů.

            1. Vcelku přehledná kategorizace benzínů Fokusů (a jejich vlastnoustí)
            2. Jak to dopadne, když se z několika vražd vybere ta relativně nejmenší. ( i když v ceně 1/2 zadání)
    • Kosta  

      No 2,5 roku zpátky jsem taky řešil auto na dojíždění do práce/do školy. Taky jsem chtěl fábku, kterou jsem nakonec koupil (byť mě mnozí od koupě odrazovali), takže pár faktů…

      Auto: F1 Hatch, 1.4 16V 55 kW, r.v. 2001;

      Pořizovací cena: 65tis;

      Počet najetých km: v době pořízení 140k km, nyní 200 500 km;

      Servis: 5× olej, 1× rozvody, tlumiče, přední brzdy, zapalovací modul (zadní nárazník, co do mě bába naprala), 2 sady nových pneu (+2 obuté na zimních/letních), vyvaření PP blatníku u prahu. 3× žárovna potkávacího světla.

      Spotřeba 5,4 léto, 5,8 zima

      Na PHM jsem zatím odhadem zaplatil asi 2násobek pořizovací ceny auta. :)

      Subjektivně na poměrně málo kW živý (a tichý) motor, kterému nevadí vytáčení do 6tis, v prudších kopcích na vytočenou 3 to kilčo dá. Do cca 2500 ot. je ale úplně mrtvý :). Spotřebu jsem čekal o litr vyšší. Krátká převodovka, při 140 tacho točí 3800 ot.

      Když bych teď kupoval auto, pak opět 16v, ve fabii, ideálně poslední rok 1. gen. (2007) V kombíku dělali 59kW verze.

      3 válec bych nechtěl.

      • OstravakTu  

        Pri 140km toci 3800?? Tim se chlubis? Ja na 140 jedu kol.2000…

        • maajkee  

          Tím se právě nechlubí…

        • Vilém  

          Pise, ze je kratka, ne dlouha.

          To o cem mluvis, nebo se chlubis, to je benzin?

          • OstravakTu  

            Nafta a 6ti kvalt..zaplatpanbuh za to. Posrane benzinaky s petkou akorat zerou a zerou..

            • Vilém  

              Nj, ale co na tom chces srovnavat? :)

              • OstravakTu  

                Ja nesrovnam,jen nechapu,proc tak furt brani fabii? Neznam nikoho,kdo by s tim byl spokojen,bracha to dal po pul roce pryc,kamaradovi odesel 1 valec a motor delal kraval jak cyp. Ale furt se bude cpat fabie :))

                • Vilém  

                  Tak jasne, at si koupi naftovy mondeo za 100tKc, to bude vyhra.

                  • OstravakTu  

                    Ukaz mi jedinou moji vetu,kde pisu:kup si naftovy mondeo!! Celou dobu mu doporucuju benzin,ovsem ne fabii s motorem z kavovaru.

                    • Vilém  

                      Tak proc ho sem vubec tahas? Nevim kdo tu zacal s kecama o spotrebe, par otackach, o tahani kobercu …

                      I kdyz vlastne to chapu, proste takovej spatne skryvanej mimodek.

                    • mr.antik  

                      a co doporučuješ? je spousta lepšich aut než fábka i spousta horších pro jeho účel. I horších motorů. . Je drahá, ale zase ji třeba za dva roky dobře prodá. Ne všecko je o objemu válců…

                      Osobně bych si ji taky nekoupil, ale uplně iracionální myšlenka to neni.

            • kycis  

              Strc uz si prosimte tu svoji vylitanou popelnici do pr… Kdokoliv tady cokoliv napise o uplne jinym aute, ty zacnes: Ale moje mondeo… Koho ta tvoje rachotina zajima? Zakladatel se ptal na maly auto v benzinu a ty sem valis dehtovy mondeo.

              • OstravakTu  

                Rachotinu mas doma v loznici. Zadne mondeo mu necpu,v nafte to nevyuzije. Neumite cist. Tady pulka z vas ma pojebanou skodovku,ktera je hnusna jak cely vas zivot :D :D

                • kycis  

                  Potrebujes doktora.

                • alinceb  

                  Jestli je nebo není hnusná, to je spíš věcí osobního vkusu. Fakt je ale třeba ten, že design interiéru ma Škodovka lepší než třeba Ford, o ergonomi a použitých plastech nemluvě…

                  • OstravakTu  

                    Design skodovky je lepsi nez forda??? To si vzal kde? :)))) Skoda je krasna,z kilo­metru :)

                    • alinceb  

                      Ty máš problém s pochopením psaného textu?

                      • kesu  

                        Mít lepší interiér než Ford zase naní taková výhra. Ten odpornej plast všude a k tomu další hnusnej plast s nápisem SONY místo rádia. To už bylo out v 90. tkách…

                        Každopádně Škodovka má poslední dobou v interiéru toho plastu taky až dost:(

                        • alinceb  

                          Tak v daném segmentu bych řekl, že je na to Š velice dobře. Samozřejmě, že prémiovky jsou jinde…

                  • maajkee  

                    Tady musím říct že fabia I nebo fabia II mi taky přijdou hnusný co se palubky týče. Ale to je proste věc vkusu.

                    • alinceb  

                      Když proti nim ale postavíš soudobou Fiestu, tak budou hezčí a plasty kvalitnější…

                      • mr.antik  

                        asi neznám auto v takový kategorii, který by mělo kvalitnější plasty než fábka. V socka verzích je design samozředmě dost ošklivý, ale nemá to ten punc zažloutlýho stáří

                        • alinceb  

                          Ono to platí i jiných kategoriích. Nevím, jestli mám pokroucené vidění, ale třeba interiér v mojí OIII mi přijde zpracovaný precizněji než ve švagrově Mondeu mk6. U Galaxy máme po 150kKm znatelně osahaná tlačítka na rádiu a ovládání vyhřívání sedaček, plast pod ručkou je zase poškrabaný od nehtů. Jednu dobu jsem jezdil s OII s najetýma cca. 220kKm a kromě osahaného volantu a šatrpáky tam nic takového nebylo…

                          • McBlacky  

                            u Očka stačí kožený paket za pár korun – volant i řadička nepoznáš nic.

                      • maajkee  

                        To je takový zaklínadlo škodovkářů. Kvalitní měkčený plasty :) K čemu je to vlastně dobrý?

                        • mr.antik  

                          dost to maskuje stáří auta… vzhledem k průměrnému stáří aut v čr je to docela důležitý

                      • zdenal8  

                        Jako že fabie je na tom líp? Tak to určitě ne.

                • Infidel  

                  Fakt jsi nemocnej, máš s Mondeem i sex?

            • Drobeczech  

              Jenže na benzínu se ti málo co vysere…

      • Fredos  

        Spotřeba 5,4l? Kde s tím jezdíš? Golf IV 2000, 1.4 16v mi papá 7–7,5l (86000km).

        • goofy  

          Jenže Golf je auto velikosti Ochcávky…

          • Fredos  

            nj, ale váha 1180/1135, motor předpokládám je stejnej, Rozdíl bude v kolech tipuju R14/185 vůči R16/205 navíc na tom mám šmejdský gumy, to nevím kolik udělá. rozhodně s tím nezávodím.Poslední nádrž cca 20% město a 690km/51l víc jak 110 to nejelo. Zdá se mi ten rozdíl nějak velkej, ale já tomu moc nerozumím..

        • Kosta  

          Do práce úpatím Bílých Karpat. Žádné velehory, ale přes kopečky to je :) Většinou ve 2 lidech, občas 4+dálnice, a asi jezdím na spotřebu :)

    • maajkee  

      Vybíral bych podle toho kam budeš jezdit servisovat. Já léta jezdím ke známýmu, kterej má Opely v malíku, většinou koukne a hned ví, je skromnej, za práci si moc nebere.

      I když ti tady každej řekne, že Opla ne, já říkám kdo má Opla, dělá hoplá :) Jezdil jsem v minulosti Astru F, pak Astru G, Zafiru A, všechno benziňáky 1.6 nebo 1.8 a kromě toho, že to časem začne lehcce papat olej, jsem neměl nikdy vážnější problém.

      Takže můj tip Astra H, 1.6 16V, klidně i 1.4

      • DoomHammer  

        co si myslíš o Astře G kombi, benzín? přemýšlím o ní, až mi Fako neprojde technickou :)

        • maajkee  

          Astru G jsem jezdil asi 4,5 let, před Zafirou. SAmozřejmě interiér nedosahuje kvalit VW, nicméně za mě nenáročnej a śpornej benzíňák, tedy pokud bereme 1,6 16V. Jak jsem psal, těžko narazit dneska na kus kterej už trochu nežere olej, ale pokud nežere moc, třeba litr na 10 tisíc, tak je to stále v normě. Jinak maximálně může zablbnout nečištěnej EGR ventilnebo váha vzduchu, ale ta se dá sehnat nová cca za 2,3 tisíce. Pak ještě můžou odejít zadní tlumiče, to se mi stalo asi při 190 tisíci na tachometru. Vyměneny za cca 3,5 tisíce oba i s prací. Jinak jsem vždy řešil maximálně náplně, destičky. Nikdy mi žádnej Opel nikde nenechal.

          Astry G se dají dneska sehnat za pěkný prachy a oproti třeba felici fabii nabídnou daleko větší prostor, větší jízdní dynamiku.

          • DoomHammer  

            díky za názor. Astry G jsou v mém okolí dvě, jednu Classic 1.6 jezdí kolega z práce, druhou syn kamarádky a oba jsou dost spokojení

            Felinu nebo Fóbii ani omylem :) na můj vkus malá auta.

            • nikeid  

              mám Astru G combi v 1.8 16v (tušim 79 kW) a jako v pohodě, je to živý, na to si stěžovat nemůžu, ale podle mě to žere fakt dost .. dálnici to dává při lechtání plynu na průměrné 110kmph na 7,6 l/100km, což je imho žalostně moc na to, že kdekterá fabka/oktavka jezdí za 4–5

              • maajkee  

                Tak to máš něco špatně. Já jezdím se Zafirou s 1.8 16V 85kW (Astra by měla mít stejnej) s tímhle průměrem a to je to o dost větší auto. S 1.6 se dá jezdit 6–7 v pohodě při normální jízdě.

                To že kdejaká fabka oktávka jezdí za 4,5 litrů benzinu to jsou takový ty historky škodovkářů :)

        • Carloss  

          už sis spravil topení? :D

    • OstravakTu  

      Ve finale,jestli mas nekoho,kdo tomu rozumi ze svych pratel,vem ho sebou. Tady bude kazdy chytry a ty budes vedet prd. Za 100000 se da sehnat slusny vuz,tak jako uplne hajtra. Preju ti,at mas stesti ;)

    • petrx  

      No jestli seš zvyklej na pohodlný francouzký podvozky, tak moc nedoporučuju koncernový vozy(obvzlášť Škodovky), budeš si v tom připadat jak v děsně tvrdým žebřiňáku.

    • jirka146  

      kup si auto které ti bude vyhovovat velikostí a bude se ti líbit…

      sere se to všechno, něco častěji, něco zase dráž, je to fakt jedno.

    • Tehu  

      Hlavně ne HTP 3val :D jednu takovou má kamos firemní od novoty a mnou známe překlady HovnoToPojede a HodněToPožere platí. Když v tom je sám tak celkem ok. Na dálnici udržet 130km i v kopcích nemožné. Jinak spotřeba 6–10l. Hrozná mrdka, je to 3val co taky cekat… .

      • Petr L.  

        HTP není vhodné na honění po dálnicích, pak to tak dopadá. Firma si měla koupit TDI nebo silnější benzín.

        • Mr.Pavka  

          To některým zabedněncům prostě nevysvětlíš.

        • Mr.Pavka  

          Ještě abych trochu osvětlil proč sem si zvolil Fabii HTP.

          Chtěl sem „český“ auto který dává práci českým lidem.

          Jednoduchej motor kterýmu rozumí každej Lojza garážista.

          Jezdim do města hlavně 10 km po okresce lesama a takovou silnicí, kde se stejně nedá valit víc než 110km/h.

          Pak s tim jezdim po městě. Žádný dálnice. Jednou za rok výlet po okreskách na Moravu nebo na Slovensko.

          Velikost-musí se mi to vejít do garáže.

          Motor HTP byl za ty roky vypiplanej, tak se nebojim, že by měl problémy.

          Chtěl sem bezpodmínečně druh rozvodů kde bude řetěz-ten se nepřetrhne.

          Měl sem rozvodovej řetěz ve Š105, ve Twingu a nikdy ně nezradil.

          A hlavně- čim víc sem slyšel nadávek na motor htp, tim víc mi byl simpatickej-asi proto, že mě na škole šikanovali a já sem si v dospělosti řek, že tomu komu je ubližováno musim pomoct.

          Pomoct tomu malýmu klukovi na kterým si všichni vybíjí zlost a komlpexy …

          • mirorek2  

            Co může potkat konkrétně Vás? Může se Vám stát to, že hydraulický napínák řetězu má nedostatečný chod pro to, aby bez natlakování olejem plnil svou funkci a vysunul se natolik, aby tlakem na vodicí lištu zmenšil vůli řetězu, zvláště při startu. A pokud je vůle příliš velká, může řetěz o zub nebo o dva přeskočit a rozhodit pak časování rozvodů. Důsledky není nutno dlouze popisovat, bývají fatálního rázu. O chybné funkčnosti dá nicméně napínák zpravidla předem vědět výrazných chrastěním řetězu po startu, než jej olej natlakuje. Tady je možná určitá podpásovka, kdy akustické varování nemusí trvat tak dlouho a být tak intenzivní jako je tomu u jiných značek. K přeskočení dochází zpravidla těsně po startu. Existují informace o tom, že problémy s přeskakováním postihují spíše než Vaši verzi výkonovou verzi 47kW.

            Pomalému natlakování napínáku napomáhá relativně rychlá degradace motorového oleje. Je doporučeno zkrátit interval výměny, někdy až na 8000km! Proč tomu tak je? První příčinou je již samotný pracovní cyklus tříválce, kterýpro dosažení běžných rychlostí zpravidla pracuje ve vyšším spektru otáček, než je obvyklé. A výrobce tomuto jevu nasadil korunu, když nad hlavní olejový kanál v bloku motoru umístil katalyzátor, který olej dále „přihřívá“. Ve Vaší Fabii je již mezi blokem motoru a katalyzátorem instalovaný tepelný štít, ale pro eliminaci problému to nestačí. Přehřívání oleje má samozřejmě další negativní dopady, některé z nich zcela zásadního rázu.

            Dále motoru chybí jakékoli chlazení oleje, běžné u jiných agregátů. Vzato kolem a kolem, olej opravdu vyžaduje častější výměnu, aby byla plně zajištěna jeho funkce a aby byl včas tam, kde má být (například v napínáku).

            Konstrukčních problémů je v motoru ještě samozřejmě mnohem více…

            citace poradny tipcars o HTP

            • Mr.Pavka  

              Mluvíš o verzích do roku 2011.

              Ještě postuduj......

              Ale jinak dík za snahu. :)

              • mirorek2  

                8 typů rozvodového napínáku:-) podle síly pružiny, je vidět, že soudruzi ten motor opravdu mají parádně zkonstruován a jen vychytávají mušky

                • Mr.Pavka  

                  3 varianty řetězů, několik modifikací vodících lišt. Úpravy klikovky, mazání, ladění umístění a konstrukce katalizátoru a jeho zakrytování.

                  A když už to měli všechno vychytaný, tak tem motor zařízli a stáhli z nabídky.

                  Jednou na ěj budou lidi vzpomínat jako na jednoduchej bezporuchovej motor .

                  Mam na něm naítáno 34tisíc.

                  Až(jestli) budu mít najeto 200tisíc bez závažný poruchy, tak si řeknem.

                  • Stingray  

                    Je to prostě etalon v malých motorech, postavte mu pomník!

                  • pepek  

                    zařízli a stáhli z nabídky – asi tam přišel konečně někdo rozumný

          • Kosta  

            Takže koupě ze soucitu? :))) Ale na tvoje využití, proč ne..

      • DoomHammer  

        a ted si vem 43 kW haťapku obszenou pěti lidma na dálnici :D

        to je teprv pocuc.

        • hawrda  

          Mám pocit,že se tady pořád někdo snaží vytvářet konstrukce(nebo jízdní režimy)pro fabku,na které není stavěná,a pak tvrdit že stojí za hovno.

          Máme doma taky jednu,rok 2003 HTP.Má teď 100 000,pravidelný servis a výměna oleje cca 10 000km. Běžný provoz s občasným použitím na dálnici.

          V průběhu času výměna dvou zapalovacích cívek a ložiska pravého předního kola.

          • Mr.Pavka  

            První odstavec do kamene tesat......

          • pepek  

            na které není stavěná – v 21. století? Co to je za blbost? I Š 1000 a Š125 zvládala dálnici s plynem trvale na podlaze a se spotřebou: 7l/100km. Za 50 let udělala škodlivka, jak vidím, velký krok dopředu.

            • Mr.Pavka  

              Ach Bože, dej této duši daru prozření ze slepoty.

              • pepek  

                Kdyby sis přečetl ty odkazy, které jsi sem dal, tak bys věděl, že to byla konstrukční chyba, co způsobuje tu vysokou spotřebu na dálnici a ne nějaké následné určení auta do města.

              • OstravakTu  

                Ty jsi proste typicky skodovkar. Akorat u tebe se svet zasekl u 1.2 htp.

            • hawrda  

              Ale jdi ty kecko,za prvé tu v té době, kdy tahle auta jezdila byla tak možná dálnice do Mirošovic(1000MB,Š­100,105 jsme měli když jsem dospíval a já pak Š130L).

              Většinou ta auta zrezla, než se dožila 100 000km.

              Jediný co na tu dobu opravdu trochu jelo,tak byla ta 130.Ta vydržela 300 000 bez GO,a pak šla rovnou do šrotu.Neuvěřitelné.

              Jinak bych si na ta auta nevsadil ani grešly,že by vydržela motoricky víc než zmíněné fabky.

            • Mr.Bajk  

              Asi tomu nebudeš věřit, ale každá motorizace má své opodstatnění… 43kW není primárně určena pro dálniční provoz, ale převážně pro městský a příměstský. Tak jako třeba 142kW motor si nekoupíš jenom pro ježdění po městě, to by nemělo žádný smysl. Motorizace jsou od toho, aby si člověk vybral podle toho v jakých jízdních podmínkách bude auto využívat. Není to tak že každá motorizace je dělaná univerzálně, to ani náhodou. Pak si klidně můžeš stěžovat že na dálnici ti 43kW nejede a hodně žere, no nečekaně, když k tomuto účelu nebyla konstruována… A není to jen o motoru, taky převodovky se liší svými parametry a převodovými poměry, aby bylo dosaženo určitého pilového diagramu v návaznosti na převážné využívání dané motorizace… Podle toho se taky optimalizují další věci v pohonném ústrojí. Bohužel jak to tady tak čtu, tak většina lidí o tom ví naprosté minimum a jejich informovanost je typu „jedna paní povídala…“, to je pak zbytečné s takovými o něčem diskutovat. Uvědomte si, že každá varianta motorizace v kombinaci s určitou převodovkou je konstruována a navrhována pro určitý typ jízdních režimů (město, mimo město, dálnice a podobně). Pokud si někdo koupí 43kW motorizaci a nadává že mu to na dálnici nejede a nebo moc žere, tak je to idiot, co asi čekal jiného, když pro tyto účely ta motorizace nevznikala. Tak samo jako někdo nadává že mu například 150kW benzín žere hodně ve městě a přitom nikde jinde než ve městě nejezdí, opět nečekané…

              Ono se ani není čemu divit, že vznikají různé bludy a špatné informace, když spousta lidí využívá k různým účelům věcí, které na to nejsou dělané… (do servisu taky nenakoupíte hobby nářadí, a pokud ano a pak budete říkat že je špatné a kdesi cosi, tak je potřeba si uvědomit že na takové využití nebylo dělané..)

              • pepek  

                Tys taky ty Pavkovy odkazy nečetl, že?

                • Mr.Bajk  

                  *na které není stavěná – v 21. století? Co to je za blbost?

                  *

                  těchto pár slov cos napsal jasně vypovídá o tom, že je naprosto zbytečné s tebou diskutovat…

                  Ano nějaké konstrukční chyby byly. Fabia 2 měla špatně umístěný katalyzátor a neslo to s sebou určitá negativa, ale toto se záhy velice úspěšně vyřešilo.

                  Ovšem to nevyvrací to co jsem psal. Každá motorizace je určena pro jiné jízdní režimy. Jestli to nejsi schopný pochopit, tak je to smutné, ale nic s tím nenadělám. A abych řekl pravdu, nemám chuť ani náladu s tebou diskutovat o věcech kterým nerozumíš (viz tvé příspěvky)…

                  • Vilém  

                    Nejste s tim druhym ostravakem brachove?

                    • Mr.Bajk  

                      To ani náhodou tedy :D Já tady netvrdím, že HTP či tříválce jsou špatné motory. Špatné je to, když je někdo využívá na to, na co nebyly konstruovány a pak tvrdí bludy… Prostě záleží na tom, co od toho člověk očekává a jak to chce využívat, to že si koupí motorizaci neodpovídající jeho potřebám není chyba motorizace.

                      • RomanH  

                        Rekni mi, kdo dnes soukrome (snad mimo duchodce) potrebuje auto jenom do mesta ?

                        • alinceb  

                          Skoro jakýkoliv druhý auto v rodině. Moje žena taky s autem jezdí prakticky výhradně město. Mimo město se dostane, jen když jedem na dovolenou nebo potřebujem odvézt něco většího. Kdybychom neměli jako druhé auto Galaxy, ale třeba Fiestu, tak věřím, že by z města nevyjela vůbec…

                          • Nikovlas  

                            To chápu, že se auto občas hodí – něco převézt, rychle se dostat někam, kde je mizerná MHD… Ale jestli se pak nevyplatí si ho od někoho půjčit nebo si vzít taxi – zvlášť, když dnes existují i levnější varianty. Na víkendy už je to složitější. Já třeba auto používám prakticky jen na víkendy a jen na některé a až stávající vrak odejde, budu vážně uvažovat o nějakém sdílení – třeba s někým, kdo ho potřebuje spíš v týdnu, kdy mně jen zbytečně stojí na ulici.

                            • alinceb  

                              U hodně malých nájezdů to s tím taxíkem tak bude. Bavil jsem se před pár lety s jedním dodavatelem – zaujalo mě, že na schůzku přijel manželčiným autem. Povídal, že to asi prodá, protože při jejím nájezdu se fakt spíš vyplatí, když si pokaždé vezme taxi.

                              My máme na Galaxy za rok 10kKm a to už se moc nevyplatí…

                          • RomanH  

                            Dobre, druhe auto… Ty sam musis vedet, jestli se Ti dve auta realne vyplati a fakt je potrebujes. Pokud ale ne, tak hadam, ze by doma zustalo Galaxy.

                            • alinceb  

                              Reálně mám jedno auto služební, se kterým denně jezdím do práce (30km mimo domov), tzn. žena ho samozřejmě nemá k dispozici.

                              Manželka je t.č. na rodičovské, ale při tom ještě pracuje (OSVČ s omezenou pracovní dobou). Auto potřebuje k tomu, aby byla časově flexibilní (vozí malou k babičce + další pojezdy po městě). Co pozoruju páry/rodiny s 2 a více auty v okolí (a to jsou skoro všichni naši známí), tak je to podobný scénář. Ale je fakt, že někteří z nich to druhé auto reálně fakt nepotřebujou a maj ho jen kvůli pohodlí a protože si to můžou dovolit.

                              • Nikovlas  

                                Spousta lidí ti dnes řekne, že to auto potřebují kvůli X,Y,Z… Přitom před 20 lety lidi taky dělali X,Y,Z a hádej, kolik měli aut – ano – auto je prostě komfort. Extrém je to pak v Americe, kde v některých městech plocha na parkování převyšuje společnou plochu kanceláří, bytů, obchodů atd. Pak není divu, že chce každý jezdit autem, když je město kvůli bezplatným parkovacím místům 2× větší a jejich údržbu platí provozovatelé budov. Nemluvě o podfinancované MHD – proč to platit, když jezdí všichni autem – začarovaný kruh.

                                • alinceb  

                                  Je nezastírám, že ten komfort je jeden z důvodů, proč máme 2 auta. Kdybych dělal v dosahu MHD a v kanceláři, tak věřím, že bych druhé auto vůbec nekupoval. Manželka ho každopádně potřebuje.

                                  Co se týká parkování, tak na svojí obranu musím uvést, že moje služební auto parkuje na soukromém pozemku a soukromé auto v garáži. V práci mám taky garáž. Na ulici parkuje jen žena, když je v práci…:)

                                • DoomHammer  

                                  možná by byl dobrý nápad ta ošklivá fujky auta podpalovat, to by vzniklo místa

                                  já jsem sám a auta mám dvě, služební a soukromé :D

                              • midlander  

                                No a pak třeba my vesničani, kteří si bez auta ani neprdnem… občas se šikne eště záložní třetí auto (pučený od rodičů), když jedno z těch dvou potřebuje autolékaře. :-)

                                • Nikovlas  

                                  Tak jistě – vesnice začaly vznikat až v druhé polovině 90. let. ;-)

                                  • Vilém  

                                    Nj, ale driv tam byvaly obchody, hospody, jezdily tam busy…

                                    • Nikovlas  

                                      To platí v podstatě i pro všechny ostatní reakce – napíšu to jen sem:

                                      Co je příčina a co důsledek? Začali lidé jezdit auty, protože bylo čím dál méně autobusových spojů, nebo se redukoval počet autobusových spojů, protože ubývalo cestujících? Nelze samozřejmě popřít, že odliv lidí z vesnic souvisí hlavně s pohodlím života ve městě (a těžko někomu mít za zlé, že jde tam, kde je práce) – nicméně neochota lidí využívat jinou než automobilovou dopravu pochopitelně k rozvoji hromadné dopravy nepřispívá. Naopak ochota lidí dojet autem do supermarketu zase nepřispívá provozu obchodů ve vesnici.

                                      Další extrém jsou lidé z města, kteří se vypracovali tak, že si konečně můžou splnit sen a pořídit si VLASTNÍ BARÁK 30 km za městem, načež s překvapením zjišťují, že do těch 4 ulic satelitních domků přilepených k vesnici nejezdí kloudně žádná doprava, není tam hospoda a překvapivě ani škola, takže jejich nový lepší život ve vlastním sestává z 30% s rozvážení dětí do školy a na kroužky, cestováním do práce a na nákupy. Přespání ve vlastním domě na adrese, kterou polovina navigací ještě ani nezná, za to stojí.

                                      • DoomHammer  

                                        no já nevím. bydlím ve městě, dělám na dědině

                                        busem a šalinó to mám hodinu, na kole asi 25–30 minut, autem 15–20.

                                        jednodušší a rychlejší je pro mě jet autem nebo na kole, můj čas je docela drahý a trávit denně zbytečně hodinu na cestě je na pytel.

                                        • Nikovlas  

                                          To beru tak nějak obecně. U větších měst je běžnější ten model, co jsem popsal – i když se výjimky jistě najdou. Od jednotlivců nelze očekávat, že se budou chovat jinak, než tak, jak je pro ně osobně výhodné. Proto se tvoří nějaká systémová pravidla, která mají jejich motivaci měnit – ne vždycky to přinese požadovaný výsledek. Rozplizlé periferie měst s neefektivní infrastrukturou jsou toho příkladem.

                                          • pepek  

                                            Proto se tvoří nějaká systémová pravidla, která mají jejich motivaci měnit

                                            Proč vy, zelení fašisti, chcete všem furt něco násilím měnit?

                                            • Barak  

                                              Aby ti nepraskla žilka…

                                            • Nikovlas  

                                              V první řadě si přečti něco o fašismu.

                                              V druhé řadě si uvědom, že pokud věříš, že všechno zvládne neviditelná ruka trhu, tak jsi zamrznul někde v polovině minulého století. Nebýt nějakého systémového řízení společnosti, lezeme pořád ještě na stromech.

                                              • pepek  

                                                Souhlasím, jen to systémové řízení nesmí být např. podle AutoMatu, nebo nášeho brněnského soudruha Hollana.

                                                • Nikovlas  

                                                  Jo tak – fašismus je, když občany volení zástupci formují rámec pravidel pro společnost v rozporu s názory jednotlivce pepka. Prosím, nastiň nám nějaký lepší systém!

                                                  • DoomHammer  

                                                    Ještě by to chtělo centrální plánování všeho včetně cestování a dojíždění, pak budou dobroserové spokojeni.

                                              • Madtomas  

                                                Nech me hadat – to systemovi rizeni budou delat lidi kteri vi jak maji ostatni bydlet, cim maji jezdit a tak co?

                                                • Nikovlas  

                                                  Podobně jako daňovÍ systém budou dělat lidi, kteří ví, jak mají ostatní platit daně, systém zdravotnictví budou dělat lidé, kteří ví, jak má fungovat zdravotnictví…

                                                  • Madtomas  

                                                    Ted uz jen prijit na to co vas vede k tomu si myslet ze zrovna vy tomu rozumite…

                                                  • Nikovlas  

                                                    A co vede vás k tomu myslet si, že zrovna vy tomu rozumíte?

                                                    Volič volí toho, o kom si myslí, že hájí zájmy jeho nebo zájmy společnosti jako takové. Z různých článků, které jsem na tato témata četl a jak jsem se bavil s lidmi, kteří to studovali, si utvářím názor, který svobodně prezentuji.

                                                    A pokud jde o teorii, že každý by měl dělat, co se mu zachce, protože tohle je přeci svoboda, a že města by měla vznikat čistě na základě toho, kdo si co zaplatí – to fakt nebaštím.

                                                  • Nikovlas  

                                                    V poslední době mě zaujal třeba tenhle článek , který je poněkud jako pěst na oko ve světle poměrně čerstvě zavedených modrých zón v různých částech Prahy… Prostě trochu jiný pohled. Nicméně chápu, že The Economist je ve srovnání s dfens jen názorová žumpa nevzdělaných pisálků odtržených od reality a bez známek sebereflexe. Možná dokonce ani nemaj řidičák!!!

                                                  • midlander  

                                                    Já jsem v tom nějak nenašel žádnou objevnou myšlenku. Pouze konstatování o tom kolik auta zabíraj místa, že někde se za to těžce platí a jinde ne. Pointa má být jaká?

                                                  • Nikovlas  

                                                    Ta myšlenka je taková, že automobilová doprava zatěžuje město víc, než si spousta lidí myslí – a není drahá jen pro uživatele aut, ale náklady se přenáší na všechny obyvatele. Někde je i přesto podporovaná a jsou kvóty pro minimální počet stání u budov různých funkcí – jinde tento model opouštějí a naopak se snaží možnost parkování redukovat. Každopádně je to vždy řízeno „někým, kdo ví líp než ty, jak máš používat auto“ – je to naprosto běžné.

                                                  • DoomHammer  

                                                    fakt byste měli začít ta auta podpalovat, ať mizí. jinak ten socialismus nevybudujete

                                                  • Nikovlas  

                                                    To musí bejt člověk fakt blbej, aby ho něco takovýho napadlo a ještě to pak zopakoval…

                                                  • DoomHammer  

                                                    jak vidíš, tak vaše pokusy o regulaci zatím moc nefungují a lidi si to pořád kupují a jezdí tím. a když se kácí les, musí lítat třísky, to už říkal papá Klement

                                                  • Nikovlas  

                                                    Na rozdíl od tebe si nemyslím, že by nějaká skupina lidí měla násilím prosazovat svůj názor. Možná je to tím, že nežiju ve středověku.

                                                  • DoomHammer  

                                                    a regulace dopravy formou nesmyslného zklidňování a zakazování nejsou násilné?

                                                  • mr.antik  

                                                    stejně tak jako stavba silnice vedle obytné čtvrti…

                                                  • Nikovlas  

                                                    Máš pravdu – ta paralela se zapalováním aut se úplně nabízí… Přestávám krmit.

                                                • pepek  

                                                  V Brně to dělá uspěšně soudruh Hollan, který nemá ani řidičák.

                                            • DoomHammer  

                                              Vyšší dobro vole.

                                        • jIrI___  

                                          Tvl co to máš za spoje? Já jezdím do práce 50 km – autem 45 min, busem 70 min, vlakem 40 min (pokud není zpoždění a stihnu přípoj), na kole 120 min :D.

                                          • DoomHammer  

                                            Než dojdu na šalinovó zastávku, pak mi to blbě navazuje, potom než dojdu z busu do práce. Ono to naskáče.

                                  • Drobeczech  

                                    Jenže dříve ty vesnice byly takové samostatnější…

                                  • midlander  

                                    Tak jistě, ovšem zkus jet na nákup s koňskym povozem. :-)

                                    BTW i za první republiky bylo u nás víc hospod a ještě před pár lety jezdil i vlak, než nám ho odpravili výstavbou D8… a nyní se pečlivě pracuje na zrušení zbytku hospod a posledního obchodu. :-)

                        • Mr.Bajk  

                          Divil by ses, ale spousta lidí. Proto taky ty různé motorizace existují. Jsou firmy apod, které využívají auta jen ve městě… Spousta lidí ani na dálnicích nejezdí. Ty motorizace jsou od toho, aby si člověk zvolil variantu odpovídající jeho potřebám. Kola se také liší svým pohonným ústrojím a každému vyhovuje pro jeho účely jiná varianta.

                          Když někdo bydlí a pracuje ve městě nebo kousek od města, tak proč by si na dojíždění do práce kupovat třeba 142kW motorizaci, když je pro jeho účely absolutně nevyhovující? Proto jsou taky motorizace, jejich maximální rychlost je kolem 140km/h, a je to proto, že ta rychlost pro určení té motorizace není podstatná (když to není konstruováno pro dálniční provoz, tak je maximální rychlost třeba 140km/h naprosto v pořádku a pokud bude potřeba tak na dálnici ta rychlost taky stačí, ale není dálnice primárním jízdním režimem). Ve městě se z 0 na 50 dostanete svižně i s nějakým litrovým tříválcem, na to nepotřebujete 150 koní atd.

                          • pepek  

                            Proč to furt překrucuješ? Nikdo nerozporuje výkon, ten je jaký je.JIná auta s takovým výkonem po dálnici běžně jezdí bez poruch a umělého zvýšení spotřeby . To že to pak vyřešili je pro zakladatele nepodstatné, on koupí auto, které to pravděpodobně vyřešené nemá

                            • goofy  

                              Počkej počkej. Jaké auto s cca 50 kW bude lítat po dálnici bez zvýšené spotřeby jak ve městě nebo na okreskách? To je celkem dobrý vtip, viď že jo.

                              • pepek  

                                umělého zvýšení spotřeby – v tom odkazu, který nikdo nečtete, je napsáno, že ten malý, přehřátý katalyzátor musí chladit bohatou směsí

                                • Mr.Bajk  

                                  to je jedna věc, ano spotřebu to zvyšovalo, ale uvědom si, že auto s 50kW není primárně určeno na dálniční provoz, natož aby při takovém provozu mělo nízkou spotřebu.

                              • lumyr  

                                mě Fabie II s HTP 51 kW jezdila za 4 roky s průmernou spotřebou 7,07 (snad to pamatuju dobře) při nájezdu 200 tis. Dálnice a město jezdila za stejný litry, zhruba 7–7,5l. Padalo to jen na okreskách, tam jezdila okolo 5. takže má pravdu :)

                              • Soreno  

                                Fiat Stilo 1.2

                          • RomanH  

                            Jsou firmy apod, které využívají auta jen ve městě

                            O firemnich rec nebyla, tam mi to je jasne.

                            Když někdo bydlí a pracuje ve městě nebo kousek od města, tak proč by si na dojíždění do práce kupovat třeba 142kW motorizaci…

                            Treba proto, ze pokud nekdo jedo do prace 30 – 50km + zpet a k tomuto najezdu pridas jeste nejaky vikend, dovolene (leto / zima), tak jsi ± na 15t – 20t km / rocne. Nemusi v tom byt ani dalnice, ale sviznejsi (a i vetsi) auto se hodi, minimalne kvuli bezpecnosti. A nemusi mit ani 142kw.

                            Poprve tu na foru snad budu souhlasit s Nikovlasem – pri najezdu 5t km jen po meste bych na miste Kejmiho jako mladej clovek (navic bez deti) volil kombinaci MHD, taxi, a pujcovny (sdileni), nebo bych vzal nejakou plecku.

                            Pokud vlastni spolehlive auto na delsi dobu (Kejmi to tak pise), tak fakt neco, co motorove najede alespon 300t km +, bude to vetsi (planuji i sviste) a bezpecnejsi.

                            • Mr.Bajk  

                              bezpečnost s motorizací moc nesouvisí, i ve velkých a bezpečných autech můžeš mít malé motoru určené na městský provoz… MHD, taxi nebo půjčování ti nedává určitou svobodu… 1000 lidí 1000 variant a potřeb. Nemám co víc k tomu říct. Tohle vlákno je o ničem. Každý si myslí že jen to jeho je alfa omega pravda a přitom většina lidí tady ani nemá tušení jakým způsobem a na jakých kritériích probíhá návrh a konstrukce jednotlivých motorizací potažmo převodovek a jejich kombinací… Zbytečně tady ztrácím čas, už mě to fakt nebaví. Ať si každý jezdí čím chce, ale taky ať si uvědomí souvislosti a důvody proč ta a ta věc je tak jak je…

                              Ještě dodám, že nájezd je z hlediska motorizace nic neříkající údaj sám o sobě, záleží v jakých režimech se ten nájezd uskutečňuje. Motorově 300t km není problém, pokud se k tomu autu člověk chová slušně a umí jezdit. Někdo to svižnější auto prostě nepotřebuje, na třeba dvě cesty ročně na dovolenou. Jo a není pravidlem že větší auto je bezpečnější.

                              S tímhle vláknem končím, to se raději budu věnovat něčemu užitečnějšímu.

                              • RomanH  

                                To bezpeci jsem vztahoval hlavne na ten vykon – ten se Ti muze pred predjizdeni hodit. A co se tyce pomeru velikosti auto / vykonu motoru / bezpecnosti, tak tu padla hranice 100t Kc, cili se bude jednat o stare auto. Myslim si, ze to kultovni Ostravakovo Mondeo bude vetsi, vykonnejsi a bezpecnejsi, nez Pavkovo HTP, byt mu to zase politicky mysli.

                                Netroufnu si (neznam) porovnat naklady / poruchovost u Mondea, to je vec druha.

                                • alinceb  

                                  Mondeo je hlavně pro požadovaný parametry úplně zbytečný a i ten trotl z Ovy tu píše, že by volil Focus. Já bych to asi řešil stejně, navíc s ohledem na to, že škodovky se reálně nejvíc kradou (bez ohledu na stáří a výbavu) a ojetiny jsou dražší.

                                  Focus Combi s 1.6 benzínem = zn. IDEÁL.

                                  • McBlacky  

                                    škodky v ceně kilo v bazu tzn reál 70–80 se už nekradou

                                    • lumyr  

                                      ty se kradou zase na ND, nic neobvyklýho

                                      • McBlacky  

                                        deset let vylítaný auta? co z toho chceš sundat, aby to nebylo už před smrtí ;)

                                        • lumyr  

                                          Divil vy ses.. karosářský díly, elektronika. Když jsem působil v servisu, tak to nebylo až tak neobvyklý, že přijel člověk s rozebranou fabií 1. generace a něco mu chybělo. Airbag je taková klasika. Přijde mi, že se takhle celkem lacino dají opravit bouračky, nemusíš ani na lak. Pražský sídliště jsou v tomhle celkem slušnej nákupák

                                    • alinceb  

                                      Už jsem to několikrát zmiňoval – tchánovi chtěli na podzim ukrást 8 let starou Oct I Tour 1.6MPI totální holátko (centrál bez DO, bez rádia, bez čidel, vzadu švihadla, plechový kola). Kradou se prostě všechny, obzvlášť tady v LBC…

                                  • OstravakTu  

                                    Trotle,chce benzin,tak bych mu doporucil focus-benzin. My mame mondeo naftu,ptz jsme pocetna rodina a mame rocne velky najezd. Az se manzelka vrati po materske do prace a budem resit druhe auto,jedine benzin,nebo lpg. Nafta se vyplati opravdu pri delsich jizdach a dalkach. Proboha vzdyt ja jsem mu tu ani jednou necpal mondeo v nafte,co to furt krakate??

                            • Nikovlas  

                              Ta shoda mě nesmírně těší. Jen k tomu poslednímu odstavci bych podotknul – pokud člověk počítá s nájezdem 5000 ročně, tak při případném prodeji bude vždy rozhodující stáří a ne nájezd – čili nepotřebuje držáka, co dá motorově 300k – vždyť 100k to bude mít po 20 letech – to je podle mě už dost „delší“ doba. Při takovym nájezdu podle mě rozhoduje spíš náchylnost na takové ty vady z „neježdění“ – rez a podobně – auto prostě nebude oježděné, ale staré. Nenapadá mě žádnej příměr (v autech se moc nevyznám) – ale k čemu mu bude nezničitelnej motor, když to bude po každých 10k km vozit na vyvaření podběhů, které reznou kvůli konstrukčnímu chybě. Stejné auto by přitom pro někoho jiného mohlo být supr, protože za ty 2 roky najede 100k a podobná oprava je pak pakatel.

          • DoomHammer  

            co nám dali jako služební auto, s tím musíme jezdit. ale už jsem si zažádal o lepší

        • lukas aka mitro  

          Copak…mas problem jezdit na dalnici na trojku?:)))

      • mr.antik  

        Za tohle ale to auto nemůže. Buď se měl kámoš lip učit nebo musí držet krok

        • maajkee  

          Vzdělání a auto nemá žádnou spojitost, alespoň v membrány okoli to nefunguje. Většina vysokoškoláků dela práci kterou zvládne člověk se zakladkou a jezdej v ruznych srotech, naopak mam spoustu "jen vyucenych " jednoho dokonce jen se ZŠ a jezdej krásnejma autama. Peníze nevydělá vzdělání ale umění bejt tam kde jsou peníze a umění dělat s lidma.

          • mr.antik  

            Samozřejmě je to tak… spolužak co stěží odmaturoval má třeba velkou autodopravu, některý holky se dobře vdaly atd.. Bylo to myšleno obrazně… ale to auto ani vývojáři skodovky za jeho trauma za to nemůžou. Já jsem třeba rád že služebáka nemám a nemusim nikam jezdit :-)

      • goofy  

        To má kámoš smůlu, že se neumí sklidnit a přizpůsobit se ne moc výkonnému autu. Možná má jezdit ve svém, když mu Fóbia nevyhovuje.

        HTP je na houby motor, ale když se s ním jezdí na co je určený a moc se ho nehuntuje, tak moc není problém (až na ten hnusný zvuk). Kámoš má nalítané v F1 hovnotopojede už 300000 a kromě nějakého běžného spotřebáku a zapalovacích svíček auto drží.

    • JMT  

      HTP ve Fabii funguje uplně v poho a na daný nájezd se jedná prakticky o ideál. Spotřeba je nízká, když jedeš adekvátně a brzda provozu určitě nebudeš. Jasný, na 5 lidí a 5 kol na střeše to dlouhodobě není, ale občas to taky chroupne. Co se týče spolehlivosti jak samotné Fabie, tak motoru HTP, obojí je uplně v poho. Za daný peníz určitě pořídíš spolehlivější a s nižšími náklady fungující Fabii než Mondeo. Mondeo je auto naprosto jiné kategorie a s naprosto odlišnými nároky na servis…to že na to lidi kašlou a je jim jedno že to má vakly na podvozku, nechladí a svítí půl palubky chyb je věc druhá. Spotřeba HTP a naftového Mondea při eko jízdě a běžném obsazení bude stejná, nebo nižší u Fabie.

    • Jenda2032  

      Otec má Fabii 2003 htp nalitano poctivých 75 000 km. Krom běžného servisu se měnil pouze vadný střed výfuku, do té doby stále spolehlivé..

      Když řídím já, mám dojezd 600km na 40 litrů a to valím 2–3× týdně 150km na dálnici ve 4 lidech..

    • Pán z Dubu  

      Festovní prý je Mazda 2 – to dosáhneš tak na r. 2007, u Dacie Sandero na 2010, u Focusu 2007 a asi bude přelítaný. Pokud nemáš stěhovací ambice, auto velikosti fábie, clia či puntocorsy mi přijde na 5k/rok lokálních pojížděček adekvátní. Na jak dlouho to auto plánuješ? Zpřesni parametry, ať se dozvíš něco pro Tvůj výběr auta přínosnějšího, než jen názorovou nesmiřitelnost.

      • mr.antik  

        Z levnych aut klidně starši kombik Stillo nebo treba suzuki Liana, samozrejmě určity motory. A jezdiš skoro zadarmo, ale zas neumi to opravit každej jouda, všecko má něco

    • kejmi  

      Znovu děkuji všem za přínosné rady… Fakt jsem nečekal, že se to tu takhle parádně rozjede. Auto bych nerad měnil jak ponožky (viz stávající Saxo – 14 let). Rád bych, aby mi posloužilo těch 10 let. Jak jsem psal – nájezd cca 5.000km za rok. Jedná se o občasný nákupy po městě, nějaký ty víkendový pobyty po ČR. Žádný dálnice (s mým nájezdem nemá cenu kupovat známku…). Do Saxa po vyndání zadních sedaček nacpu 2 kola, zavazadla, cestovní ledničku a je po střechu nacpaný… vejde se to, ale je to jak ježek v kleci. Zatím jsme dva, ale plánujeme potomka, tak bych rád něco většího. Ta fábka HTP byl vyloženě jen nástřel, o autech vím kulový, jak jsem již psal. Potřebuju spíš pošťouchnout jaký motory jo/ne… u tohodle se srala elektrika atd.

      • MaPa  

        S potomkem a žádný dálnice jo? No jak myslíš, ale těch pár stovek za známku se ti v nákupu/provozu auta fakt ztratí…

        • Nikovlas  

          Tak zase… 5000 km – to dá za benzín nějakých 10k, za povinný tak 2k, pár tisíc za nějakej servis a 1500 za známku – může to být třeba 10% nákladů, když nepočítám amortizaci… není to úplně zanedbatelná položka… Ale taky se na to můžeš dívat tak, že přes větší část republiky jede třeba jen na 3 víkendy v roce – pak tě ta známka vyjde 500 na víkend – v takovém případě bych si ji taky nekupoval.

    • Drobeczech  

      Co nějaká Toyota? To jsou docela držácí, hodně lidí je taky spokojeno se Suzuki Swift.

      • alinceb  

        Jak by si se Swiftem pomohl oproti stávajícímu Saxu?

        • OstravakTu  

          Soused ma swifta a maximalni spokojenost,co se tyce vydrze. Prostorove nic moc,ale udrzba,opravy temer zadne..

      • nitraq  

        Chtěl bych něco většího

        • Drobeczech  

          Tak většího než to Saxo a to Swift je.

          • alinceb  

            Tak možná klastle. Reálně je to stejná třída a vnitřní prostor nebude o moc větší. Navíc Swift se buď vůbec nevyrábí a nebo aspoň tady neprodává…

            • alinceb  

              Poslední věta měla být: Navíc Swift combi se buď vůbec nevyrábí a nebo aspoň tady neprodává…

    • petrx  

      Co třeba citroen c5 na hydropodvozku? do 100tis by se daly myslím sehnat dobře zachovalé kousky I generace.

      • McBlacky  

        to určitě :)

        • JMT  

          Volil bych nejsilnější možné motorizace v plné výbavě a s automatem. Ideálně dovoz a co nejstarší ať je sranda uplná.

          • McBlacky  

            hdi biturbo :)

            • JMT  

              Už přesně nevim jak to bylo, ale ke konci byla nějaká 125kw verze která byla biturbo a ta celkem fungovala, snad nějaká starší 2,2 byla šílená, ale turbo měla snad jen jedno. Tou 125kw bitirbo verzí jsem tenkrát jezdil a zátah byl naprosto brutální a problémy nebyly.

              • kesu  

                Já myslím, že průserová byly nějaká 2,7 nebo tak něco, jezdilo to pak v kde čem. Ale ta 2,2 táhla pěkně, jen co je pravda.

    • kesu  

      Máme doma benzínovou C4 VTS třetím rokem a nic tomu není. Veškerej servis stál dohromady asi 15 tis. Kč (vzpěry kufru, ročně olej co tam má bejt, rozvody s pumpou po koupi, nějaký drobnosti a kapaliny). Klidně bych tu C4 doporučil, dřív bych o to neopřel ani kolo, ale když vidím co stojí servis tak nechápu, jak se tam vůbec uživěj. Když jsem to dvakrát odvezl do servisu kam vozím ostatní auta (MB), tak mi vyměnili olej a nějaký drobnosti a ohledně placení mi řekli, že to nestojí za to plejtvat papírem na tiskárně…

      A navíc je s tím docela sranda jezdit, je to takový docela roztomile silný a má to velmi dobrý brzdy a olejovej klasickej posilovač. Sedadla jsou ale bídny a ta převodovka, to je teda věc..

      Otázkou je motor, protože francouzskej dízl bych nechtěl ani zadarmo a ty 1,4 a 1,6 nijak asfalt netrhaly..

      • mr.antik  

        Proč ne francouzkej diesel? Ne že bych to chtěl ale některý mají celkem dobrou pověst co se týká životnosti

        • kesu  

          Ale jo, některý HDI byly snad nesmrtelný, to je pravda. Ale dneska je to jenom ta 1,6 a to je prostě hodně naturbenej motor s naprosto minimálním rozsahem otáček a velkou turbodírou. To mi prostě nesedí.

          Nicméně u auta téhle kategorie (tedy malý nebo nižší střední třídy) v ceně 100 tis. kč a malým nájezdem bych bych diesel vynechal vůbec.

    • Pán z Dubu  

      Clio grandtour je (ve své třídě) na dost velkém rozvoru – má dost velké zadní boční dveře vhodné pro nakládání i místo na zadních sedačkách, vzadu dělený sedák i opěrák, 5. dveře nemají nakládací hranu. Dovnitř se vejdou 2 lidi + 2 kola jen s vyndaným předním kolem, nebo 3 lidi + 1 kolo. Jeho atmosférický 1,2 motor se už nějakou dobu dělá (bez nutnosti soustavného flastrování průšvihů). Příjemná je velká nádrž. Časté auto, se kterým se setkává každý neznačkový servis.

    • scota  

      Za 130 000 Kč máš Octavii 1,6 benzin v metle a na hlínách ;-)

      https://ojetevozy.toyota.cz/…il-vozu.html?…

    • l.bily  

      Bavim sa na tom jak tu kazdy moc rozumie autam, ja mam osobme BMW F11 530D a auto pod 200kw sa mi zda ze hovno jede, ale ked proste nekdo chce auto s 50 kw a tvri ze mu to staci, tak mu nebudem vnucovat moj nazor, nech si kazdy kupi co chce a zvlast na 5000km rocne, ci kupi litr alebo stvorlitr, tak je jedno,

      • Sgt Pepper  

        no, asi bys byl někde dřív než já…ale na jiný místa, kam já dojedu s prstem v nose, bys nedojel vůbec ;-)

        • l.bily  

          nerozumim, ale nevadi

            • pepek  

              Není to porušení zákona?

            • vojtechposmourny  

              Jimny?

              • Sgt Pepper  

                jj, r.2003 – všechno mechanika

                teda, vokýnka v elektrice :-)

                • vojtechposmourny  

                  Rozmazlenče :-)

                  Jimny je super, pořád mi to láká si jednoho pořídit.

                  • vlk  

                    Jimmy je na běžné ježdění hrůza a děs. Do lesa ke krmelcum asi ok.

                    Zadní odpružení listová pera-na rozbité asfaltky děs a hrůza. V pravoúhlé zatáčce jsem měl pocit, že se s tím převrátím. A nejlepší bylo, na dálnici nad 110km/h se začaly odporem větru samy od sebe sklápět zrdcátka-to už byla poslední kapka. Jel jsem tím cca 300km a už jsem to auto nikdy nechtěl vidět. Fujt tajbl. Kdybych potřeboval auto do lesa, raději bych vzal starší kia Sorento-ještě ten model se samonosným rámem.