Poslední dobou mě při šlapání – obvykle do kopce, kdy se tlumič kontinuálně trochu pohupuje – víc a víc otravovalo tichý vrzání, jako by se třel plast o plast, a po vyloučení drhnutí bowdenů v trubičkách v rámu jsem jako problém identifikoval tlumič. Má celkem najeto jen asi 400km a 28h hodin, a konzerva byla otevřená a znovu namazaná až později, takže od posledního servisu uplynula ještě kratší doba.
Po rozdělání jsem překvapeně zjistil, že uvnitř jsou jen fragmenty oleje, a to v obou komorách. Tlumič mám v rámu vzhůru nohama, což by teoreticky mohlo vysvětlit přesun oleje dolů, ale už ne málo oleje na obou stranách.
Každopádně jsem podle manuálu všechno namazal (Maxima Plush light 2×1ml a RS Dynamic Seal Greas), a všechno vypadalo v pohodě. Předtím to konzistentně vrzalo i při propružení v dílně, ne jen za jízdy.
Dneska jsem se byl projet, a po cca 10km je vrzání zpátky.
Tím mi došly nápady, a ocením nějaký tipy. Třeba se s tím někdo setkal.
Mimochodem křivou zadní stavbou to myslím nebude, to by se asi na tlumiči v nějakým směru už odírala barva. ASI.