• Marcele

    Vznáším dotaz, zda se zde najde někdo, komu nevržou kliky XTR (model viz foto) už jsem s tím dělal tisíce věcí a jediné, co pomáhá je průjezd brodem, pak je asi 1000–1500 km klid. U komponentu, takové ceny očekávám lepší možnost servisu, nežli si máčet nohy pořád dokola. Na pár místech jsem se doslechl, že to není problém jen můj, ale mnoha kusů těchto klik/misek… Pokud se někomu podařilo tohle vyřešit, prosím, o podělení se o radu. Vyhodit je do smetí beru jako krajní řešení, ale nebráním se tomu. Děkuji. Marcel

    0 0
    • asmodeus  

      Vozim je treti sezonu a jsou absolutne bez problemu.Dvakrat za rok je sundam,kompl.ro­zeberu …mas zafrezovanej stred?Naprosta vetsina problemu je prave ze stredu!Zafrezo­vat,namazat zavit,spravne dotahnout misky a hlavne rozpernej krouzek aby nemeli vakl do strany…

      0 0
      • radek80  

        souhlas, je nutné rozebrat, vyčistit, znovu promazat, utáhnout na správný moment a jede to jak hodinky z CH. A taky sundat převodníky a podmáznout šrouby. A v tvym případě trochu očistit kolo by to chtělo, Zdar.

        0 0
        • Marcele  

          No to jsem právě všechno udělal já, potom jiní bikeři, potom v servisu a vysledek žádný (i převodníky byly dole)… když se tam hodily XTéčka, byl klid- takže to musí být něco v těch klikách či okolo. A s tou fotkou… Je jen ilustrační, to kolo bývá každý večer čistčí, než operační sál. Hm, jdu to celé znova rozebrat, vyčistit…

          0 0
          • radek80  

            znám ten pocit, nedá to spát, dokud člověk nenajde příčinu. To mi bude vrtat hlavou, proč ti to vrže, když jiný kliky v pohodě. Předpokládám, že s ložiskama jsi nehýbal, jen jsi vložil XT kliky. No pak to může vrzat jen okolo toho kroužku. Bych musel vidět, ale kliky zatím nevyhazuj.

            Jinak já se v tom taky víc rejpu než jezdím…

            0 0
            • Marcele  

              nový poznatek: musí to být miska/střed, protože XT píchnutý do XTR misek vržou, XT ve XT miskách nikoli… Doufám, že XTR budou pasovat do XT misek, to by mělo být totožné, až na jinou barvu…

              0 0
        • Pi†el  

          Ale pokud bys mel takle postupovat u vsech komponentu, tak misto jezdeni jen servisujes. Rozdelavat vsechno 2× do roka, no fuj..

          0 0
          • Ricci  

            Ked sa vela jazdi,tak servis 2× do roka je bezna vec…

            0 0
            • roud  

              je to o výběru komponentů jsou díly s kterejma celej rok nemusíš nic dělat a jsou díly který servisuje člověk furt…

              0 0
              • Marcele  

                souhlas, ja jakozto flakac a povalec (prace na ŽL) mam na kolo cas zhruba 100 km za den (v prumeru) coz neni ani moc, ani malo, ale uz to vyzaduje nejakou peci o tu skladacku… trebas saltra XTR, na tu sahat nemusim, funguje. Bomber je nesmrtelnej, ale naladit ty kliky, to byl porod… Pak je otazka, jestli je malo, nebo moc, mit kolo kazdej mesic rozebrany a o vsecko tolik pecovat

                0 0
            • Pi†el  

              Je servis a servis. Nejaka ocista, mazani, vymena oleje – ok, ale rozdelavat kliky 2× do roka mi neprijde moc ok

              0 0
              • jonti  

                Taky ne, je to docela malo.

                0 0
              • antuch  

                já nevím, ale dělém toi tak 3× do roka včetně čistení ložisek a díky tomu mi ty ložiska vydrží i 3 sezony (cca 12000km). Teď mám na Aerozine středu cca 8500 a furt šlape:-)

                0 0
    • o5majkl  

      stejně jako asmodeus-třetí sezona bez problémů-když tim brodem projedeš, tak je taky potřeba se o to kolo občas postarat… Rozebrání a namazání středu HT II je po půl roce nezbytnost pokud jezdíš často… Navíc na tom kole může vrzat naprosto cokoliv a většina lidí hned podezírá střed, je to častý místo výskytu, ale zdaleka ne jediný.

      0 0
      • funkatron  

        moje kluky maju tiez odjazdene uz dost a ziadne zvuky nevydavaju …

        (sorry zle zaradene :) )

        0 0
    • skier  

      Třetí sezona bez problému a to absolvují mnoho bahenních lázní.Rozebírám 1× max 2× za rok.

      0 0
    • skobic  

      Otázkou je jestli skutečně vržou kliky nebo něco jiného. Mě například pravidelně vrzala kazeta xtr. Bylo třeba sundat kazetu a trochu stříknout olej na ořech a bylo po problému.

      Původně jsem si taky myslel, že ten zvuk vychází z klik. Zejména u hliníkových rámů se ten zvuk nese a někdy je dost složité vypátrat odkud.

      0 0
      • Marcele  

        Tady diagnoza je jasná, když jsem tam nanodil XT, tak to přestalo. Možná se jedná o problém materiálů a jejich reakcí na sebe XT misky můžou být z jiného materiálu než XTR a v tom hliníku se to pak chová jinak ,,na šponu'' prostě to na sebe reaguje už i chemickokoro­zivně, mě už asi napadají fantasmagorie…

        0 0
        • vysmátej bajker  

          a vrže při jakémkoli převodu?

          0 0
          • Marcele  

            jo, když tomu šlápnu, tak to skřípe

            0 0
            • vysmátej bajker  

              může to být cokoli :).Jak radějí jiní komplet rozebrat a řádně namazat.Možná bych zkusil i pedály sundat-vyčistit namazat.Příčina může být i zadní rychloupínák,ka­zeta.Mněl jsi sundané ty plasty z mysek?I suchý řetěz skřípe…

              0 0
      • Zdeno Micio  

        Přesně tak, mě asi sezonu trápilo vrzání středu při záběru a nepomohlo žádné promazání, utažení, nic. Nedělalo to jen, když pršelo a pak jsem zjistil, že zvuk pochází ze spoje zadní stavby. Mám pocit, že v tvém případě to bude něco podobného.

        0 0
        • Marcele  

          tohle byla miska, asi nebyla OK uz vyroby, na pohled neposkozena ale po rozebrani K.O.

          0 0
    • JMT  

      Při pohledu na tu fotku se moc nedivim ze to dela nejaky zvuky

      0 0
    • Zerocool  

      utáhni ty placky k sobě

      0 0
      • Lsdenski  

        měl jsem rám od Duratecu a ten vrzal pěkně…

        0 0
        • Marcele  

          já zatím v pohodě, je to Canner CC1 a mnoho lídí tvrdilo, že začne vrzat karbon na zadní skladbě, jediné, co se ozve z rámu, jsou bowdeny, co jsou tahaný vnitřkem a to ještě v extrémních situacích… jezdil jsem mnoho rámů a tento opravdu funguje (samozřejmě v součinnosti s tím, co na něm je namontováno) až na ty kliky, říkám, XT to nedělají

          0 0
    • roud  

      Neni to problém klik ale buď tvojí montáže nebo údržby… vezmem to od začátku namazal jsi vazelínou závity misek a osu ? měl jsi před montáží vše řádně očištěno ? potom vrzat může víc věcí ať už můžeš mít časem zprasený ložiska (to by pomohla jen výměna) nebo můžou vrzat třeba i jen blbý šrouby v převodníku vyndat vyčistit a zas namazat a určo by se toho našlo ještě mnohem víc…

      0 0
    • rš2  

      Vzhledem k tomu jak jsi popisoval záměny klik a misek tak tady je to asi opravdu problém misek, ale někdy je fakt oříšek přijít na to co vrže…švagr týden nadával na vidlici jak mu v ní cvaká (ale protože se dočetl na CD, že to občas dělá nějaká přepouštěcí membrána tak na to kašlal), potom usoudil, že to jde ze středu, protože je to i na rovině kde vidle nepracuje a je to při šlápnutí…nakonec jsem si to půjčil, poslouchal, vymýšlel a bingo: málo dotažená karbonová sedlovka v hliníkovém rámu, vzal jsem momenťák a je ticho…taková blbost a jak to štve :-))

      0 0
      • Marcele  

        Původní misky jsou ve smetí, nové jsou funkční. Otázkou je, proč na to nikdo nepřišel dříve a proč muselo být kolo 10× rozebráno do posledního dílku (krom řetězu).

        0 0
        • vysmátej bajker  

          bych je bral.nebo alespoň ty plasty.kdyžtak mail.

          0 0
          • Marcele  

            tak to se omlouvam, ale ja uz je fakt nemam…

            0 0
          • Rychlej turista  

            Taky bych ten plast potřeboval a 500 za kus plastu se mi dávat nechce.

            Neví někdo, čím by se dal ten plast nahradit?

            0 0
            • Marcele  

              oni za to chcou 500 korun??? Nejspis nastane doba, kdy zacnu litovat, ze jsem si postavil toho Cannera misto abych si koupil YZF R1, na tu jsou levnejsi dily a beztak i provoz :)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Jo, ale dají ti k tomu i nepotřebnou misku a ložisko. Samostatnej plast jsem v prodeji neviděl.

                0 0
                • Marcele  

                  stejne to je rehole, za ty penize, ale kdyz neni jineho zbyti…

                  0 0
    • Trog  

      Zdrarec,podle pobrcu z ivelo.cz je problem v tom že převodniky jsou titanove.Steje tak sem se setkal piskanim u kazety XTR ktera je taky titanová.vrže ti převodnik o řetez a zni to jakoby ze středu.Když použiješ řetěz celopozink XTR tak by mel byt klid nebo by to nemelo byt tak hlasite.Uprlně nejle by bylo použit řetez KMC gold s povrchouvou upravou titanium nitrid coating..tak by se dotykal titan na titan a melo by byt uplne ticho.Ale komu se chce davat za řetez 1200 kc.

      PS:kdyz me kazeta xtr zmokla tak byl klid,coz dokazuje to jak si prolitnul tim potokem a prestalo to

      0 0
      • roud  

        velo xD xD xD jinak výdrž řetězu KMC i XTR je k smíchu…

        0 0
    • Trog  

      Jo a jeste ingnoruj ty rady nahoře viz:UTAHNI TY PLACKY K SOBE:)lol prej placky

      0 0
    • romachain  

      Mám podobnej problém. Na XTR 970 klikách odjeto necelý 2000. Zhruba po prvním tisíci (cca v době, kdy jsem měnil řetěz HG93 za PC971) slabý vrzání. Tak jsem to komplet rozebral, nenašel jedinou známku opotřebování, složil a jezdím dál. Bohužel stále s tím občasným slabým vrzáním. Dělá to na všech převodnících. V porovnání třeba s tím, jakej randál umí udělat (levnější) kliky FSA je to pohoda, ale stejně mě to štve a nevím co s tím… Hlava už neumí vymyslet čím by to mohlo být.

      0 0
      • Luma  

        Zkus se podivat na rychloupinák zadního kola,taky mě neskutěčně vrzaly kliky,několikrát rozebráno,vyčištěno a namazáno a furt ten hrozný zvuk,až jsem tady našel že to může být rychloupinak,tak jsem ho vyměnil a pořádně dotahl a šepot květin :-)

        0 0
    • Ráďa-BF  

      Zkusim taky poradit. Podobny problem jsem resil na svych klikach Stylo, kdy po rozebrani vsech dilu klik jejich namazani a spravne dotazeni to delalo porad. Takze me napadlo rozebrat jeste zapouzdrena loziska a zde byl ten problem! Jaky maji ta loziska chod? Uplne hladky, nebo nekde citis odpor? Hlavne to prave.. Zkus je otevrit natlacit tam vazelinu popr. prohodit leve za prave (pokud to u XTR tedy jde) a uvidis..

      0 0
      • Trog  

        Momentálně jsem nasadil na kolo XTR kazetu a kliky M-970 tak jsem zvědav zda-li mě to taky postihne.5etěz jezdím campagnolo

        0 0
        • kubad  

          vozím XTR kazetu + full titan kazetu + titanové převodníky už kopec sezon a nikdy sem nic takového nepozoroval :D

          0 0
          • Trog  

            JJ vím už sme to spolu řešili někde minulosti…

            Myslím že to vrzání na které si tu někteří stěžovali bylo spíše ze suchý ložisek jak psal nahoře Ráďa-BF.

            0 0
      • romachain  

        Ložiska chodí krásně hladce. Dnes jsem nasadil novej řetěz, zas 971čku a je to furt stejný. Nedělá to pořád. Je to jak nějakej rytmus, ale ne uplně pravidelnej. Většinou na záběr pravé nohy (směrem dolů) to vrzne třeba dvakrát třikrát za sebou, pak pár šlápnutí ticho a pak zase. Je to hrozně tichý vrzání v porovnání se vším, co jsem se kdy setkal. Je to ale jedinej (nepatřičnej) zvuk, kterej to kolo dělá, tak mě to trochu vytáčí…

        0 0
        • romachain  

          Tak mi to samozřejmě nedalo a pustil jsem se do rozborky. Jelikož převidníky a pedály jsem vyloučil, mrkl jsem rovnou do ložisek. Takže misky z rámu, ložiska z misek, vyprat v benzínu, narvat vazelínou, složit, nahodit zpátky na rám, namazat osu, zkompletovat. Výsledek jsou dokonale tichý kliky. Chod prakticky stejnej, takže sumasumárum problém byl „suchý“ střed. Bordel tam nebyl, ale bylo tam málo maziva…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.