Vidlici Epicon X1 - a nebo jinou ?

69 nepřečtených
  • Angel 1804

    Zdravím, nedávno jste mi pomáhali s výběrem kola pro přítelkyni a mě :) Dnes Vás chci požádat o pomoc s výběrem vidlice :D Nakonec jsem si vybral kolo o velikosti 26", s 29" to dopadlo nerozhodně :D Někdo říkal ano, jiní zase ne :D Jelikož jsem „prcek“ tk jsem zvolil 26" (měřím 170 a važím cca 60kg),dokonce i padlo, že v 26" získám za málo pěnez spoustu muziky :D mé kolo- http://www.cyklonemcik.cz/…e-slx-raidon přitelkyně má myslím tohle http://www.cyklonemcik.cz/…-xcr-27speed + několik úprav, jako gelové sedátko, řidítka a sedlovka zoom, a v poslední řadě vidlice, vidlici má stejnou jako já ale nestěžuje si :D Možná proto, že na kole ujede tk 50 km za týden :D …Přijde mi, že vidlice moc dobře nepruží :/ Kola jsme testovali po turistické cestě, tkž cesta lesem, přes pole, bahnem, atd… Jestli je někdo z Ostravy tk výlet byl s Kunčic do Žermanic, konkrétně na přehradu po turistické stezce :) Přemýšlel jsem o vidlici Epicon X1 http://www.kupkolo.cz/…l-rc_z92026/ podle recenzi na netu je prý slušná :) Jinak cenový strop je 6 000,– :) Taky se chci zeptat, jestli je rozumné koupit vidlici z bazaru :)

    0 0
    • Smazaný účet  

      Vidlici z bazaru jenom pokud ses schopen objektivne posoudit jeji stav. Osobne bych bral tuneneho epicona. wwww.tuning-test.cz

      0 0
    • Georrge  

      epicon je fajn, za tu cenu moc alternativ stejně není… ale nekupuj obyč epicon, ale kup ho ve vylepšené verzi od tuning testu , tahle vidlice nabídne oproti základu citlivější chod, který ocení hlavně lehčí jezdci.

      0 0
    • Dave-geo  

      Kolo za 17 a za chvilku vidli za 6.. To máš 23 litrů – za to by to bývalo bylo tenkrát třeba s Rebou, nebo na lehčích kolech…

      X1 klidně jo. Jen Milan tenkrát říkal, že je to vlastně X2 s nastavením komprese – klidně by tedy šlo ušetřit, nebo naopak přitlačit a vzít upravenou X1 od něj: http://www.tuning-test.cz/…-2013-detail

      A Raidona přítelkyni – na XCR si nestěžuje jen proto, protože její ruce nepoznaly fungující vidlici.

      0 0
      • Smazaný účet  

        No…nekdo je proste dost bohaty na to, aby si koupil lacne kolo:))))

        0 0
      • Angel 1804  

        Tehdy nebylo tolik penízků :-/ a taky jsem chtěl už na něčem slušném jezdit :) Jak říkám jsem nováček a teprve zjištuji co mi vadí a co by šlo vylepšit :) tkž plánuju postupně něco vyměnit :) Ji ta vzduchová raidonka stači, něco málo to zapruží ale mě to nevyhovuje :) Když mě ve vysoké rychlosti kopnou řidítka tak je to dost nepříjemné :-/

        0 0
        • Fran-tic  

          a foukl sis to dobře na svojí váhu a nebo podle tabulek? protože raidona jsem dával třeba taťkovi na kolo za 12k, co jsem skládal, moc toho nenajezdí, ale když jsem to projížděl, bylo to (na tu vidlici) v pohodě.

          0 0
          • Angel 1804  

            No to právě ne :D Převzal jsem to s obchodu kde mi borec 5× říkal, že jsou ty kola dokonale seřízené tkž jsem nic neřešil až do ted, čekal jsem, že to bude více pružit :)Postupně se snažím poznávat své kolo a zjištovat co je v poho a co ne :) ani nemám páru jak se to dělá, tkž bud ziskat info na netu a nebo vzít kolo do servisu :) Nerad bych zase vidlici učinil nefunkční :D

            0 0
            • Angel 1804  

              Opravdu s tímhle nemám zkušenost :) Proto se i obracím na Vás a okradám Vás o čas :-/ Jestli to vyřeší můj problém byl bych moc rád :) a měli byste mé velké díky :) Mé první pocity jsou, že vidle je šunt na které se nedá jezdit :)

              0 0
              • Fran-tic  

                :D:D dobrý, okej, kup si pumpičku na vidlici, zespoda je autoventilek a zkus ufouknout, přifouknout …prostě chvilku laborovat s tlaky

                0 0
                • Vilém  

                  Zespoda?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    asi se stavi u BF na hlavu…

                    0 0
                    • Angel 1804  

                      Jop :D trošičku se začínám chytat :D Tak díky :) 1 krok sehnat pumpičku a pak experimentovat :D

                      0 0
                  • kubad  

                    třeba myslí TAD verzi :D

                    0 0
                  • Fran-tic  

                    :) moje chyba…počítal jsem, že hodí kolo na řidítka :)

                    0 0
                  • Evilcleaner  

                    podle popisu má obyč raidon LO/x3 takže ventilek je skutečně zespoda na pravé noze. v levé noze není nic, všechno je ve společné patroně vpravo. dementní neservisovatelný systém s tvrdým lockem a jedinou možností nastavení – tlak.

                    0 0
    • johny731  

      První si kup pumpičku na vidlici (pokud ji ještě nemáš) a pohraj si s tlakem vzduchu…až pak případně zvažuj koupi jiné vidlice…navíc u Epicona tu pumpu budeš stejně potřebovat takže to určitě není od věci.

      0 0
    • Dunde.e1  

      Máme dva raidony a ani na jedné není tabulka s tlakem.

      Když jsem hledal na netu, tak jsem našel nějakou tabulku, která však byla zcela „přefouknutá“.

      Příklad, pro mých 100kg doporučovala tabulka tlak 170Psi, jako rozumný tlak však vidím cca 105–115PSi.

      Žena má 55kg a tuším že má nafoukané okolo 65PSI.

      Zjednodušeně, sečti hmotnost jezdce a kola a tolik psíků tam nafoukej a vyzkoušej. Jezdíme občas i nějaké sjezdy po kořenech a zatím jsem měl od dorazů vždy velkou rezervu.

      Odskok má nastavený na nejrychlejší.

      Psal jsem to už a bylo mi raděno ať vyměním ve vidlici olej a možná tak někdy učiním. Subjektivně se mi zdá, že pokud nohy na vidlici dobře očistím (promažu silikonovým olejem a olej pak otřu) a trochu oleje zakápnu i pod stírací kroužek, tak vidlice je citlivější. Taky mi přijde, že čím je tepleji, tím líp chodí (použitý origo olej, nebo spíše vazelína je tuhá).

      Byl jsem z Raidonu ze začátku trochu zklamaný, ale nyní už mi přijde docela v pohodě. Nerovnosti v malé rychlostí umí pěkně tlumit (sjezd po kořenech), ty rychlejší rázy jsou však problém. Na makadamové cestě v rychlosti 30km/h ty rázy umí pobrat jen pneumatika. Zkus zkontrolovat i tlak v pneu…guma musí pružit. Nesmíš to přehnat abys ji neprorazil na prvním ostřejším kameni, popř aby se neměla snahu shrnou při brzdění v zatáčce. Trochu by se však po nasednutí měla rozčápnout.

      Známý má kolo za 80tkč a i on mi říkal, že pokud kola přefouká, tak mu kolo začne drncat.

      A ještě dodatek:

      Není náhodou současný Raidon dřívější Epicon? Už jsem to někde na fóru četl…tedy zda si dotyčný pomůže tím, že se zbaví Raidona a koupí Epicona bez pevné osy ??

      0 0
      • Vilém  

        U epicona foukam cca kg=psi. U raidona to bude stejne.

        0 0
      • Angel 1804  

        Asi položím hloupou otázku ale co znamená „nastavení odskoku“ ? …to je ještě nějaké plus k tomu dofoukaní ? Jinak moc díky :)(se uděkuju :D )… Snad bude vidle aspon trochu šlapat jako hodinky :) Jop, tlak v pneu se snažím hlídat, na pláště maxxis wormdrive jsem našel tenhle pěkný test :) http://www.bajk.cz/data/clanek.asp… …

        0 0
    • Evilcleaner  

      no napsal jsem to tu v té diskuzi už několikrát, ale souhrnně zde – dle popisu máš na na tom kole raidona LO alias x3. co to pro tebe znamená? že všechny příspěvky, které tu byly napsány se netýkají tvé vidlice, ale lepších modelů raidon (LOD/X2, X1/LO-R).

      tvá vidlice nemá se současným epiconem společné nic. v levé noze pod záslepkou bys uviděl akorát tmu, v pravé noze je pružící/tlumící patrona. tato jednotka jednak tlumí zpětné rázy (fce tlumiče) bez jakékoli možnosti nastavení (kromě locku) a jednak podle tlaku vzduchu fci pružiny. ventilek pro nastavení tlaku je na pravé noze zespoda. tato jednotka není rozebíratelná a jakákoli oprava se řeší výměnou.

      vidlice sama o sobě nemá moc dobrý chod ani citlivost, lepší verze raidonu jsou na tom o poznání lépe. každopádně není to žádná tragedie, při správně nastaveném tlaku plní svou funkci (v rámci možností). vzhledem k zcela odlišným vnitřnostem vidlic jsou všechny tlaky prezentované v tomto vlákně pro tebe irelevantní. stejně nejlepší je to nastavit na začátku třeba podle SAGu (to si najdi někde tady co to je) a potom doladit podle osobních preferencí.

      ještě před tím než vyhodíš spoustu peněz za epicona x1 tak zkus nastavit správně svou současnou vidlici, možná tě překvapí.

      jinak xcr vzduchová je mnohem lepší než tvůj raidon LO a i pružinová verze má poměrně vychovaný chod (na tu cenu) takže bych ji tak nehanil;)

      0 0
      • Angel 1804  

        S kolem jsem docela spokojený, je fakt, že za 50k by bych měl doma o dost namakanější stroj :D a nemusel bych si tu stěžovat :) Jenže mít kolo za 50k tk tam najdu spoustu nepotřebných dílu :) Nepotřebuju mít ty nejlehčí šlapatka, rám s carbonu atd. :) Chci se dostat na hranici kdy budu spokojeny :D Zas tk velké požadavky na kolo oproti vám nemám :) Tkž něco ošulit, něco kvalitnějšího apd. :D Myslím si, že ta má sestava domu docela odpovídá :) Je to směska deore a slx, doufám teda že se nepletu:D …Jen mě štve ta vidlice :D …ale jk říkáš, třeba po správné úpravě bude pro mě dostačující :)

        0 0
        • kudykam  

          Pokud tě štve vidlice, tak kup epicona TT a už tě štvát nebude. Raidona málo jetého taky střelíš za nějakou tu tisícovku…

          0 0
          • Angel 1804  

            Díky všem :) Dosáhl jsem o dost lepších výsledků :) Vidlice byla nafoknutá na 130psi a od přítekyně dokonce na 135psi :) Stáhl jsem to na 110psi a je to znát :) Páteř už si konečně odpočine a ruce taktéž :D …Jen mám menší problém :) Už jsem oběhl 3 prodejnu kol a nemůžu sehnat silikonový olej na vidlici :-/ Dneska jsem se nechal ukecat jedním prodavačem, že olej GT85 je na vidlici, že bez problému to tím můžu namazat,jenže když jsem se šel přesvědčit na net, tk každy to použivá uplně na něco jiného, bud na řetěz, bowdeny, kazetu, a nebo zarezlé šroubky :D Nic o vidlici tam není :D Asi zase špatně hledám :-/ Rád bych vás teda poprosil o radu, můžu to použít na vidlici ? :)…Na řetěz jsem si koupil WD a ejhle už je ticho :D tk snad to na chviličku tk zůstane :D

            0 0
            • worlusho  

              Kup si tohle

              0 0
            • Angel 1804  

              Jinak řetěz v benzínu neperu :) Chápu, že je to asi důkladnější, ale přiklonil jsem se na nazory, že po pár km to bude zasrané prachem tk jko před udržbou :) Jezdím docela často tkž rozdělávat řetěz zatím nehodlám :)Dukladně jsem řetěz utřel do hadry a pořádně prokapal WDčkem, co jsem si všiml, tk bordel s přebytečným olejem odkapal pryč, uvidím jk dlouho bude ticho :)

              0 0
              • Angel 1804  

                Sheron je docela známá značka ,ne ? To by se možná dalo sehnat i ve větším supermárketu :)Nemáš nahodou zkušenost ? Jestli budu mít cestu mrknu v oddělení pro auta :)

                0 0
                • Angel 1804  

                  Jinak to GT85 si mám nechat na ten řetěz a nebo to vrátit a používat WD ? Který je lepší ? :) Gt85 bylo docela orpoti WDčku drahžší :-/

                  0 0
                • Angel 1804  

                  Jinak to GT85 si mám nechat na ten řetěz a nebo to vrátit a používat WD ? Který je lepší ? :) Gt85 bylo docela orpoti WDčku drahžší :-/

                  0 0
                  • jaykay  

                    silikonový olej ve spreji koupis v kazde drogerii, jen dej pozor, az budes pouzivat, nastrikat na hadr nekde opodal, protoze ten sprej dela hodne „silikonove mlhy“ a lehce se to dostane na kotouce brzd a je pak hotovo, pak nohy u vidle poradne utrit, jinak to nachyta hoooodne bordelu

                    0 0
                    • Angel 1804  

                      Ok,ok, tkž na hadr a opodál jinak bude málér :D Mno, nejdřivé to očistím od špíny, tk at se ty nohy pěkně lesknou a poté na čistý hadr nanesu trochu oleje, pk projedu nohy , říkám to dobře ? Tím tam vznikne ochrana proti špíně a bude to lpé chodit ? …Jinak kdyby se tam náhodou něco dostalo tk bych nemohl brzdit ,chápu to dobře ? :)

                      0 0
                      • jaykay  

                        jj, nejprve ocistit od bordelu, pak na hadr trosku oleje a nanest na nohy, ja osobne pak zapruzim a pak otru suchym hadrem, aby oleje nebylo moc a nechytal se bordel, pokud by se dostal silikon na brzdove desticky nebo kotouc, uz by to nerozchodily a moc by to nebrzdilo, musel bys poradne odmastit kotouc a vymenit desticky

                        0 0
                        • Angel 1804  

                          Ouu, tk to díky :) to je rada nad zlato :) Odmastit bych to asi nezvládl, no spíše rozebrat tkž by mě to nakonec ještě vyšlo draho :) ještě že tu jsou tk ochotní lidi :) Přijde mi, že lidi v cykloprodejně nabízejí snad vše jen aby to pradali, a aby někomu správně poradili to ne :) No sranda bude v Ostarvě najít vhodný servis který mě bude brzo čekat :) Jinak co s tím Gtčkem ? :) Dá se to použít na ten řetěz ? Nebude náhodou lepší jk wdčko ? :) Ale jestli postačí Wdčko klidně ho vrátím :D chtěl za něj necelé 200,– tkž at mi zbytečně neleží doma :)

                          0 0
                          • jaykay  

                            na retez se mi osvedcilo toto

                            http://www.kupkolo.cz/…50ml_z90626/

                            navic se to bezvadne davkuje a kapes presne tam, kam chces, u toho spreje je problem aplikovat jen tam, kam potrebujes

                            proste na kazdej cep retezu kapnes kapatkem, chvili pockas a retez lehce utres hadrem

                            0 0
              • worlusho  

                Ten silikonový olej koupíš od benzínky po OBI. Co se týká řetězu, tak to chce mazání, který na sebe nelepí bordel, což je toto a odmaštění brzd zase tento . Řetěz se nejlépe umyje v petroleji nebo naftě. :)

                0 0
                • Angel 1804  

                  No přiklonil jsem se spíše na variantu, kdy se utře řetěz hadrou, a pote prokape wd :) Na foru to bylo tk 50 na 50 :D Někteří preferují praní a někteří hadr :) Jelikož jeět neumím rozebrat řetěz tk se přikláním k hadru :) třeba časem koupím nýtovačku a pustím se do toho :) zatím se s tímhle vším seznamuji :)

                  0 0
                  • worlusho  

                    tímhle nemusíš ani řetěz rozpojovat :).

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      a jeje…dalsi zcela ztraceny pripad:)

                      0 0
                      • worlusho  

                        Co to má společného se ztraceným případem? ;)

                        0 0
                      • maajkee  

                        Tak to jsem taky. Mám přesně tuhle pračku a když je řetěz fakt zasranej blátem, tak si s tím poměrně slušně poradí. Pak jen máznout a jedeme dál. :)

                        0 0
                  • Angel 1804  

                    Hmm, ale vlastnosti to má lepší :) a určitě déle vydrží jestli to co píšou je pravda :) WDčko budu muset používat určo častěji :) No naučím se pracovat s tím řetězem :D

                    0 0
                    • Angel 1804  

                      Aha :D Tyjo, samé novinky :D

                      0 0
                      • Angel 1804  

                        kouknu po ochodech a když tk přejdu na tohle :) a prodlouží to životnost řetězu ? :) Docela dost často jezdím, ani nevím po kolika km by se měl řetěz uplně vyměnit :)asi když začne být moc volný, ne ? :) No káždopádně moc díky za rady :) Raději dám na Vás než na prodejce :)

                        0 0
                    • jaykay  

                      WDcko je spise cistic, nez mazadlo

                      0 0
                      • Angel 1804  

                        hmm, kurde to ještě padne balík peněz za údržbu :D

                        0 0
                      • Angel 1804  

                        Hmmm, no je pravda, že bordel s přebytečným olejem šel pryč, ale zvuky zmizely taky, tkž prozatím to namazané trochu bude :) Než chytnu déšt :D Jk tk koukám, tk ta udržba kola vyjde taky na nějaký peníz :D Když to tk čtu tk GT a WD mi začíná být celkem k hov… :D :-/

                        0 0
                        • Environmentalist  

                          GT85 se dá na řetěz použít celkem dobře, pokud nejezdíš moc za mokra. Respektive za sucha to nějaký ten kilometr vydrží, ale hodí se spíše pro odstranění vrzání. Když je mokro, zmizne skoro okamžitě. Osobně za mokra moc nejezdím, takže jednou za čas řetěz stříknu GTčkem a to je celá údržba:)

                          0 0
                        • Nikovlas  

                          Nějakou dobu jsem taky používal WD, ale to je tak na jeden výlet, pokud je sucho – když je mokro, je to suchý hned. Teď to řeším kombinací hadr a olej v kapátku (někdo tu dával odkaz). To vydrží i pár set km v suchu.

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.