• Pa.T2

    Zdravím.

    Na netu jsem se díval, jak se věnovat kolu v zimě, a byla tam zmínka o vidlici. Může mít nějaký negativní dopad zima na vidlici (např.: tužší olej hůře maže, jak je to se vzduchovými vidlicemi a olejovou lázní) ?? Pochybuji, že by nastal problém v těchto teplotách, ale přesto bych ji nerad odrovnal, zimáka nevedu. Když už sem tam vyjedu, jedu stejně jen čistým sněhem, když už proletím nějakejma břečkama atd.., kolo umývám ručně.

    0 0
    • vsn  

      mě RST First AIR skoro nepruzi :D je to vzduchová vazelínová :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      třeba mojí vidlici je to jedno :-)

      http://www.bike-forum.cz/…p1010576.jpg

      0 0
      • scalar  

        Taky jezdím v zimě pevnou, ostatně v jiných ročních obdobích skoro pořád taky :-)

        0 0
    • StuntJ  

      hmm v zimě mi vidla trošku tuhne a je o dost línější, ale jak, koukám, tak koukám na pixlu od motorexu, tak není není uveden teplotní rozsah …

      0 0
      • pepek  

        Sem myslel, že všichni už dávno vědí, že do vidle je dobrý každý olej, pokud je to 2,5WT, zvláště v zimě. Ale asi tomu tak není.

        0 0
        • StuntJ  

          2,5WT je už málo, vidla má mít origo 10WT v tlumení a 15WT v nohách a mám tám 5WT + 5WT + molitan pod guferem a myslím si že vidla chodí ideálně … Idyž v zimě by byla ta 2,5WT asi lepší :o)

          0 0
          • pepek  

            Mám taky RS a dokud tam byly origo náplně, tak to byla líná sviňa. Když jsem to vylil a dal dvaapůlku, tak teprve vidla ožila. (Stejná zkušenost s foxem a starou Judy)

            0 0
            • Pa.T2  

              A tak když by se ubralo na tlaku vzduchu ve vidlici, pomohlo by to ne? Ono logicky s klesající teplotou klesá objem vzduchu, což by znamenalo, že by vidlice měla chodit víc, tak v tom případě za to může opravdu ten hustší olej:) Nebo to tak není?

              0 0
              • Georrge  

                no ale tvrdnou gufera, tuhne olej, takže rostou všechny vnitřní odpory vidlice, a tím se snižuje citlivost. Takže když ubereš vzduch tak sice bude měkčí, ale v reálu to bude tak, že budeš muset vykonat velký tlak na vidli abys překonal vnitřní odpory a vidle se pohla. Takže na polňačce tě vyklepe tak jak tak, a při větší ráně půjde zase skoro až nadoraz. Je to ale jen moje teorie, ruku do ohně za ni nedám :)

                0 0
                • madcat  

                  Já mám naopak pocit, že čím je větší kosa, tím je chod vidle jemnější (Lyrik SoloAir). Proti tomu samozřejmě funguje v zimě tuhnoucí olej, takže se trochu zpomaluje, ale ne o moc… Podobnej jev jsem pozoroval i u Marzo Drop-Off 2005, ale ne v takové míře.

                  0 0
      • pustipav  

        Ten motorex je na tohle sviňa, lepší zkušenost mám s origo Rock Shox olejem.

        0 0
    • jonti  

      Dlouhodobe zadny vyrazny negativny dopad.

      0 0
    • šlapatko  

      Co by se sralo, jen se vyvaruj soli.

      0 0
      • Pa.T2  

        Taky si myslím, dyť je to přece jen voda v jiným skupenství:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.