Vidlice s vysokým zdvihem na retrostroji?

10 nepřečtených
  • bbrf

    Na mém starém, dobrém retrostroji Author Versus SX (model 1996) mi dosloužila již druhá odpružená vidlice:

    • originální měla zdvih 50 či 60 mm (RST 461)
    • její náhrada měla 89 mm zdvihu (RST Aerosa AET) (na prvé fotce jezachyceno její poškození,to už na velké ježdění nebude podle mého,i když na nákup po městě to snad ještě takové riziko není:)

    Zvažuji tedy možnou náhradu, mé úvahy jdou dvěma směry:

    • pevná ocelová vidlice,jaká se dávala na mtb před 15 lety, kterouněkde seženu za pár kaček (nemá někdo doma nějakou, přátelé?). Odtohoto kroku mne v servisu odrazovali – prý se příliš sníží střed azmění geometrie… Je pravda, že proti aktuálnímu stavu by to byl skok, alemyslím, že původní geometrii, na niž je rám konstruován, bych se naopakpřiblížil.
    • pořádná vzduchová vidlice – asi Epicon (ale uvítám i jiné tipy,cenově příznivější) – se zdvihem 100 mm. Zde je otázka, nakolik toovlivní geometrii. Ta 89milimetrová vidlice je v pohodě (kolo s toutovidlicí je na druhé fotce).

    Uvítám tedy vaše postřehy, zkušenosti a názory k tématu. Předem díky!

    0 0
    • tommyD  

      otázka je jestli tam bude ta nová vidle pasovat

      0 0
    • romachain  

      Proč nekoupit vidlici s 80mm zdvihem? I ten Epicon může být 80mm…

      0 0
    • myval  

      Máš i další možnosti.

      1. Prodlouženou pevnou vidlici(ať už karbon či ocel či hliník)
      2. V případě odpružené bych prvně přeměřil tu RST(její reálnou

      výšku) a porovnal s epiconem. U něho případně upravil zdvih jakýmkoliv směrem, není problém dát 90mm, tuším i 80mm. Ale myslím, že epicon 100mm s řádným sagem bude ještě nižší než rst(tu jsem měl a sag moc neznala)

      0 0
      • M13  

        Epicon jde defaultně nastavit na 80,100,120 a 140 mm.

        Pokud se ti chce vrtat další díry do pístnice tak není problém ani cokoliv mezi tím.

        0 0
      • bbrf  

        No to je právě věc, která mi vrtá hlavou.

        Původní geometrie je stavěná na nějakých 50 mm a dělal se i stejný rám s normální „nízkou“ pevnou vidlicí.

        Ale ta změna geometrie s vyšší vidlicí tomu dle mého názoru neuškodila.

        Pokud bych chtěl zachovat nynější posed na kole, tak asi s tou odpruženou vidlicí.

        Návrat k nějaké pevné s „nízkou geometrií“ by byl asi levné řešení,ale nejsem si jist, zda bych byl spokojen s tím posedem… no ale kdybych ji někde sehnal za nějakou symbolickou cenu, za pokus to asi stojí.

        Je to mé druhé kolo – takže dobrá odpružená vidlice je už investice trošku přes míru. A s tou pevnou by to bylo i „historicky věrné“. Ale aby na to šlo jezdit:-) Nemá někdo zkušenosti s podobnou změnou?

        0 0
        • MlokCZ  

          To je stejně nepřenosná zkušenost. Záleží jak to konkrétně na daném rámu vychází.

          Když změříš výšku středu, hlavový úhel a délku vidlice, tak pak už se dá odhadnout jak velká změna bude jezditelná a s jakými vlastnostmi.

          0 0
    • scalar  

      RST 461 je občas někde k mání, viděl jsem ji nadávno na prodejně u Švece v Písku nebo tady na e-shopu:

      http://www.sport-sky.cz/…-mtb-mod-221

      U rámu z roku 1996 se určitě počítalo s variantou pevné vidlice jako standardem, takže bych se nějaké běžné ocelové nebál. Mám z té doby FORT a s pevnou je to v pohodě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.