Vidlice přišla o část zdvihu

26 nepřečtených
  • Kotis

    Zdravím místní odborníky,

    nevíte prosím náhodou, co může být příčinou toho, že vidlice přišla ze dne na den o cca 1/3 svého zdvihu? Teda ráno byla v pohodě a večer po výjezdu už ne.

    Pruží v zásadě normálně a tlak podle manometru je taky v pohodě. Mám Rock Shox Reba model 2017.

    • Vilém  

      A zdvih zmizel na zacatku, nebo konci zdvihu?

    • Cryzyy  

      Pokud zmizela ta cast zdvihu, co je na zacatku zdvihu, může to být tím, že se vzduch prestehoval do negativní komory, což by znamenalo i snížení tlaku. Ze spodu nohou vidlice jsou srouby, pod sroubem nohy, kterou foukas je ventilek, tim se da tlak z negativní komory vypustit, tlak se potom zase srovna (sníží se v pozitivní komore, kera bude potreba dofouknout).

      • Alojs01  

        Není náhodou REBA od 2014 zase jen SoloAir?

      • Kotis  

        Hmm dival jsem se do te leve nohy a neco, co vypada jako nejaky ventil tam je. Je to ale az tak 10cm uvnitr vidlice, protoze ta spodni cast (tak ctvrtina delky nohy) je duta/prazdna.

        Nejsem si ale jistej, jestli do toho mam zkusit strcit sroubovak nebo neco tenkeho, aby se vzduch nejak upustil. Podivam se na to poradne odpoledne po praci.

        • allrose  

          strč tam imbus a normálně vypust +kapesníček na sople :)

        • Mereck  

          Jak píše allrose: ze spodní strany vidlice je uvnitř nohy vidět černý imbus. Potřebuješ delší imbusový klíč abys ten černý povolil. Myslím, že je to imbus č. 6. Pod ním je ventilek. Píchni do něj nečím. Odfoukne si a vidle ti vyskočí zpět do zdvihu. Nečuč přímo do toho – občas vyprskne takovej kekel. Nakonec si zkontroluj tlak v pozitivce.

          (Možná by stálo za to odšroubovat ventil na korunce vidlice a doplnit vazelínu na ten gumový kroužek na něm.)

    • 01carbon  

      Za tím inbus šroubem bude (měl by být) nějaký olej. Takže ažinbus budeš povolovat, tak si vidli nastav ve stojanu (nebo ať někdo podrží kolo) tak, aby to nevyteklo. Pokud máš jiný (správný) olej na doplnění tak tohle ignoruj.

      • Vilém  

        Jako v te negativce, nebo kde myslis, ze bude olej.

      • Mereck  

        Tak. Já to dělal s kolem vzhůru nohama, čili nic neteklo.

        • allrose  

          přesně tak,nejjednoduší .a vyšroubovat jen z levé nohy,nic neodrážet,zastrčit dovnitř imbusový klíč,odfouknou­t..hotovo

          • Kotis  

            Ahoj,

            tak bohuzel navrhovane reseni nepomohlo. Povolil jsem imbus a zadny vzduch neusel. Zkusil jsem to uplne odsroubovat a potom jsem uz mohl vidlici vytahnout az k maximu. Bohuzel ale potom uz ten sroub nesel zasroubovat zpatky (nechytl se zavit), takze jsem vidlici musel opet nechat zajet a pak uz to zasroubovat slo.

            Tohle jsem zkousel s vyfouklou i normalne natlakovanou vidlici. Kazdopadne jsem si vubec nepomohl.

            Mate jeste nejaky jiny napad nez dat kolo do servisu?

            Diky!

            • Jirka24x  

              a byl jsi uz s Rebou na první servisni kontrole ? pry tam davají malo oleje kdyz se kolo prodava

              • novas752  

                Jo to davaj jako do kazdyho Rock Shoxu, ale to je mazaci oej ve slodnich nohach, to ovlivni tak maximalne citlivost, rozhodne ne zdvih.

            • novas752  

              Pod tim sroubem je samotny ventil, je potreba do ty vnitrni trubicky zasunout neco cim ventil stisknes. Dlouhy krizovy sroubovak, imbus apod.

            • allrose  

              Asi si jsme si nerozuměli

              Šroub imbus vyšroubovat.odložit

              Vzít tenčí imbusový klíč dlouhý a strčit dovnitř,do díry po šroubu až narazí a lehce zatlačit..ujde vzduch

              V té tyčce pod šroubem hlouběji je klasický autoventilek do kterého se musíš trefit

              Tot vše

              Leda by ve verzi 2017 nebyl ventilek

              A pak ti nezbývá než roborka

              Nebo onanie-lehce přidoukávat,vidle se roztahuje + ty snažíš roztahovat horní a dolní nohy od sebe až dojde k přepuštění vzduchu mezi komorama,to je plné roztažení

            • Sunshine 29  

              Nechci být chytrej protože o tom vím kulový, ale tipnul bych si prasklý nějaký těsnění (a že jich tam je dost).

              Servis a uvidíš…

              • Jirka24x  

                on jen odšrouboval inbus a nevypustil vzduch. Až to udela tak mu to určite vyleze na 100% zdvihu

    • Jirka24x  

      mel jsme stejnej problem u SOLOAIR stačilo jen zespodu upustit a zdvih vylezl ze 100 na 120.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.