• Qulck

    Ahoj,máte někdo zkušenost,že by Raidon nechodil nadoraz? Trošku se zadrhával,tak jsem vidli rozebral,vyčis­til,udělal nové molitanové kroužky a pak dal trošku oleje do nohou. A najednou nechce jít na poslední 4 cm ani vyfouknutá plnou vahou. Myslel jsem,že jsem dal moc oleje,tak jsem ho zase z vidle vylil a pořád stejný problém. Díky za rady.

    0 0
    • tigermoth  

      Natáhl se ti olej do tlumáku, je tam jenom jednostranný stírák a to směrem ven. Jakého Rajdona máš?

      0 0
      • Qulck  

        XC air. Jak se to da resit?

        0 0
        • tigermoth  

          Tak jinak: má pravá noha zespodu „točítko“?

          0 0
          • Qulck  

            Jj,ma nastavitelný odskok

            0 0
            • tigermoth  

              Vytáhni štelovátko odskoku (může jít ztuha) a povol odskok , aby přes jeho závit mohl olej ven. hoď pod to kelímek nebo to nech chcat na zem, jak chceš, a podfouknutou vidlu zmáčkni. Olej se bude tlačit ven, odpusť trošku a zatáhni zpátky odskok a zkus jak jde do zdvihu. Jestli bude potřeba, opakuj. Jinak o nechtěných hydraulických dotazech je tu někde vlákno.

              0 0
              • Qulck  

                Vyšrouboval jsem ven šroub,kterým se steluje odskok (s rozebranou vidli). Když zmacknu patronu,nic neteče… Jde to uplne stejně

                0 0
                • Pedro404  

                  Tak vyndat patronu (teoreticky to jde i když dole zůstane ve vidli), vyšroubovat víčko z těla a odlejt olej vrchem.

                  0 0
                  • Qulck  

                    Nemůžu,protože jedinou golou,co mam,to nepovolim. Moc zapuštěný.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      Tak sehnat jinou golu nebo dát do servisu, nic jinýho na tom nevymyslíš.

                      0 0
                      • Qulck  

                        Vyndal jsem patronu,ale ta nejde dal rozebrat,tak nemam jak upustit olej

                        0 0
                        • Pedro404  

                          Divil bych se, kdyby byla nerozebiratelná. Přímo Raidona sem nikdy nerozebíral, ale tipuju, že patrona bude stejná jako u Epicona. A tam to víčko s golou drží na závitu v těle patrony, takže musíš nějak pevně chytit tu hlavní trubku a za golu to vyšroubovat.

                          0 0
                          • kyl  

                            Mám dojem že u výstupu pístnice je šestihran na klíč na podržení.

                            0 0
                            • Qulck  

                              Vyndal jsem patronu,nahore vyšrouboval šroubek,dole taky. Zespodu vypadla jakási tycka s těsněními. Nic dalšího rozebrat nejde.

                              0 0
                              • kyl  

                                Ta tyčka je regulátor průtoku oleje(odskok).

                                0 0
                                • Qulck  

                                  Ok,no každopádně se nic nestalo,když jsem ji vyndal. Olej z tlumice nikde nevytekal. Navíc pri stlaceni patrony v ni čvachtá,to je ok?

                                  0 0
                                  • kyl  

                                    S vytaženou tyčkou by z patrony měl téct při stlačení olej.Nemáš ji zamklou??

                                    0 0
                                    • Qulck  

                                      Nemam,jednak jde stlačit a taky jsem vyšrouboval nahoře zamykání.

                                      0 0
                                  • kyl  

                                    To čvachtání.Olej by měl protékat přes píst a to nějaký zvuk dělá ale je to spíš takové syčení.

                                    0 0
    • Vilém  

      Cemu rikas „troska“ oleje?

      0 0
    • Qulck  

      Tak podle googlu je to nerozebíratelná dusíková patrona. Nějaký nápad,jak z ni dostat přebytečný olej? Přijde mi dost debilní vyměňovat patronu,kdykoli si přisaje olej,přece to musí jít nějak zpátky.

      0 0
      • tigermoth  

        Prosímtě vyfoť tu patronu, takhle to je dost na pendrek. Jinak Raidon/Epicon patrony nejsou bez úpravy konstruované na práci v prostředí s olejem.

        0 0
        • Vilém  

          Nektere patrony rozebiratelne nejsou.

          0 0
          • tigermoth  

            Právě proto chci fotku, ať jasně víme na čem jsme.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No nejspíš v prdeli, protože už to nedá dohromady.

              0 0
              • Qulck  

                Vidli rozeberu a složím v pohodě :) Fotku sem dám,až se dostanu ke kolu,který bohužel nemám přes týden v Praze. Ale díky zatím za snahu.

                0 0
            • Qulck  

              Na te patroně je napsáno,že je pod tlakem,nerozebírat a nepropichovat. Z toho usuzuju,že nejde rozebrat. Vim,ze to jde nějak odvrtat,ale na to nemam naradi ani skill.

              0 0
              • tigermoth  

                Achjo, to bude ta zalisovaná sviňa. Tož jestli to nedostaneš ven přes regl odskoku tak nevím. Ale fakt by to mělo jít.

                0 0
                • Pedro404  

                  Jestli to je fakt nějak tlakovaný, tak by se to odpouštělo blbě… Tuší někdo, proč je v tý patroně dusík? To tam maj IFP proti kavitaci nebo cože?

                  0 0
                  • novas752  

                    Mám pocit, že dusík nějak nemění (nebo mění málo oproti jiným plynům) objem/tlak při změně teploty. Dusík je i ve Fox tlumičích.

                    0 0
                    • Pedro404  

                      To jo, mě de spíš o to, proč je to natlakovaný, ať už dusíkem nebo vzduchem:) Suntourový tlumicí patrony, co sem měl v rukách, pod žádnym tlakem nebyly.

                      0 0
                      • kyl  

                        Asi kvůli pěnění oleje.

                        0 0
                        • allrose  

                          taky si myslim..ona když nasává olej tak těsnit už nebude,tak bych se jí nebál

                          já jí měl 5let a rozdělila se tyčka uvnitř..a teda natlakovaná už nebyla :-)

                          0 0
                        • Pedro404  

                          Nj, to sem zvažoval vejš (kavitace), ale esli maj vyvinutej systém plovoucího pístu, tak mi příde divný, že by to měl blbej starej Raidon za čtyřku a dražší modely (až po letošní Durolux, kterej má plovoucí píst na pružině) ne.

                          0 0
                • Qulck  

                  No já právě nechápu, že vyšroubuju regulaci odskoku, vyskočí jehla s těsněními a stejně nic neteče. Tak jestli to protéká přes tu jehlu, tak by to téct mělo, ne? :-D Fakt divný…

                  0 0
                  • kyl  

                    Teoreticky by ta jehla mohla jen něco přizvedávat a tím regulovat průtok oleje.Když je celá venku,to něco sedí na těsnění a olej ven nemůže,když tam jehla je,olej zas nemůže ven kolem jejího těsnění.

                    0 0
                    • Qulck  

                      No,to me napadlo. Ale jehla vůbec nebyla od oleje,takže ta její tesneni jsou tam spis kvůli tomu,aby jehlu udržela uprostřed…

                      0 0
                      • Pedro404  

                        To ňák bezpečně rozřež a zjisti, co tam vlastně je, sem fakt zvědavej:D

                        0 0
                    • Qulck  

                      Tak je to presne tak,jehla pouze na něco tlačí,ale olej pres ni neteče. Takže to je asi vidle nebo minimálně patrona na vyhozeni,hm?

                      0 0
                      • tigermoth  

                        Tak to zkus potlačit nějakým tvrdým drátem nebo tak něco, prostě zkoušej. Na vyhazování je vždycky času dost. Jinak u epiconu (normálně rozebíratelná patrona) tam uzavírá průtok jenom ta samotná tyč. Žádný další ventil.

                        0 0
                        • Qulck  

                          Zkusil jsem na to vevnitř zatlačit a propruzit,olej nevytekl… U epicona vim,ze to tak je,tady asi ne. Zvláštní ale je,ze vsude pisou,ze tenhle raidon ma střeva z epiconu. Tak asi ne no :D

                          0 0
                  • Atilla  

                    Patronu bych navrtal a predelal na otevrenou lazen.jsou to patrony co davali i do Mz na netu bude urcite navod.

                    0 0
    • Qulck  

      Tak veškeré moje pokusy o otevření patrony selhaly. Takže mam dotaz: šla by do Raidona fouknout patrona z Epicona? V některých verzích ma Epicon myslím stejnou jako Raidon. Popřípadě kdybych se nakonec rozhodl pro koupi nove vidle (spíš až za rok),je lepší Epixon xc elite z TT nebo sériový Axon? Cena je cca podobná. Axon vede ve váze,Epixon TT zřejmě v citlivosti.

      0 0
      • Atilla  

        Jestli chceš můžu ti poslat číslo na týpka ze suntouru, týpek je v pohodě a asi ti poradí. Pokud bude stejný závit a díra dole neměl by být problém. Ve výsledku by tam měla pasovat i patrona ze starých MZ co dodával suntour.

        Nezvážil jsi možnost co jsem psal? Normálně jí navrtat a udělat z ní otevřenou lázeň. Tenkrát odešla patrona kamarádovi v MZ DJ a nová patrona vypadala identicky jen měla dírky navíc aby mohl téct olej ven.

        0 0
    • Qulck  

      Tak jsem se dostal k navrtani patrony a predelani na otevřenou lazen,jde mi tesne pred doraz,takže super. Nicméně si myslím,ze to je doraz oleje v noze a ne v patroně,protože nefunguje lock ani štelování odskoku. Asi už s tim vic udělat nepůjde,ze?

      0 0
      • novas752  

        Zkus tam dát trochu víc oleje. Když u otevřený lázně přestane fungovat lock, znamená to málo oleje.

        0 0
      • Vilém  

        Musel bys naplnit 3/4 nohou olejem, pak by to mohlo fungovat.

        0 0
      • sr71  

        v jakém místě se uzavřená patrona při předělávání na otevřenou olejovou lázeň navrtává? Předpokládám že asi někde v dolní části a ten navrtaný otvor by pak měl být pod hladinou oleje v noze?

        0 0
    • Radus  

      Dnes jsem servisoval mladému raidona a zjistil jsem že nejde do plného zdvihu . Klasika přisál olej . Jde o nerozebiratelnou patronu . Takže jsem na upuštění přebytečného oleje použil měrky co se používají na svíčky nebo ventily to nejslabší 0,05 zasunul jsem ji opatrně s pístnicí a pak už jen zasouváním pístnice upustil potřebné množství oleje . Šlo to velice rychle a jednoduše . Tak to snad někomu pomůže při řešení tohoto problému . Do nohou dávám 15ml oleje .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.