• HonzaG

    Ahoj,

    chci vyměnit odpuženou vidli na 26" biku za pevnou, asi hliníkovou Force (bude to skoro jenom na silnici, tak snad to nebude taková hrůza).

    No a teď kterou? 26, 28 trek nebo 29?

    Rám je na 80–100 odpruženou. Ten Recon má 475mm (osa, hlávko). 26 Force někde píšou délku 410, jinde 440. Treking taky tak různě, 29ka 475.

    Když počítám sag 20mm (no spíš ale 10mm), tak mi vychází ideálně vidle 455.

    Nevíte prosím někdo skutečné délky těch vidlic a co byste tam dali vy?

    Dík,

    Honza

    0 0
    • HonzaG  

      .

      0 0
    • johny731  

      Kup normálně 26"

      U té Force vidle jsem někde četl že je to ekvivalent 80–100mm odpružené vidlice…takže by neměl být problém.

      0 0
      • HonzaG  

        Jo, ještě jsem zapomněl napsat, že kromě odlehčení, chci tu novou vidli proto, abych dostal víš řidítka – má o 3cm delší krk, než ta moje seřízlá. Jenže, jestli je vysoká 43 (osa-hlávko, podle kupkola), tak oproti té mojí půjde hlava rámu zase tak o 3cm dolů, takže si moc nepolepším:-)

        0 0
        • mr.nikdo  

          Pocitej s tim, ze kdyz tam das vyssi vidlici (neodpruzenou), muze Ti rupnout ram…

          A navic krk u Force bych moc ven nevytahoval, pokud si pamatuji, bylo to trochu blaticko.

          0 0
      • Jakobo  

        Tos le cetl o te karbonove Force za 3500 Kc, ne? Protoze ta Alu Force 26" je hodne kratka.

        0 0
    • Nimrod  

      ještě bych si rozmyslel ten hliník…

      0 0
    • cespa  

      Ahoj, nevím co od té vidlice očekáváš,ale je to hliník a tak divně měkej. Z nouze jsem Forcku nasadil na kolo,abych byl shopen absolovat víkendové KPž „volil jsem střední trat,delší by mé ruce nevydrželi“. Vidle je v předozadním pohybu značně měká,pohledově cca 3–5cm , když vemeš za brzdu,tak se kroutí, rázy netlumí vůbec a jdou celé do řidítek a to mám 2.25 RR v bezduši s tlakem do 1.8 a nejlevnější AL rám od Meridy 29er. P.S. na první místo v kategorii to stačilo, jakmile mi přijdou redukce na 15mm osu,vracím se hned k Epiconu.

      0 0
      • HonzaG  

        Tak jestli se kroutí a přitom netlumí rázy, tak to je pěkně na houby… Asi teda zatím prodloužím nástavcem sloupek Recona a časem si nechám svařit ocelovou.

        0 0
        • Vilém  

          A co by ti na pevne vidli melo tlumit razy? Pevna je proste pevna.

          0 0
          • maajkee  

            Přesně tak, žádná pevná vidlice prostě nikdy tlumit nebude, prostě tlumení nemá :)

            0 0
            • cespa  

              S tím bych tak nesouhlasil,že vidlice nemá pohlcovat rázy. Nejraději se svezu na silničce a i když se používají dnes jen carbonové vidlice,tak každá má jinný charakter. Podívej se na Roubax od S-Works a ta vidle vyžehlí snad všechno… Pak sedneš na kolo s přímou stavbou vidle a vše ti jde do rukou. Bohužel u Forcka má tyto neduhy, je rovná,hliníková a ještě k tomu třikrát zeslabovaná,takže měká do skrutu atd…

              0 0
        • mr.nikdo  

          Nastavec na sloupek bych nedaval. Sloupek je u teto vidlice jako maslo…

          0 0
          • HonzaG  

            Ne, na toho Recona… to je pořádnej kus železa:-)

            0 0
            • Vilém  

              A moznosti jako strmej predstavec, vysoky vlastovky, to uz jsi zkousel?

              0 0
              • HonzaG  

                Mám tam ty silniční řidítka… 30st představec mám, ale chce to ještě pár cm nahoru.

                0 0
                • Vilém  

                  Myslis berany? Jestli otoceny nahoru, tak tady uz je kazda rada draha.

                  0 0
                  • HonzaG  

                    No právě ještě ten nástavec… :)))

                    0 0
                  • HonzaG  

                    takhle to vypadá s 10st představcem…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Delaji se i podstatne strmejsi predstavce.

                      Ale jinak vcelku dabelskej stroj:) Za to by se nestydel ani Tomac.

                      0 0
                      • HonzaG  

                        Dík:-)

                        Já jsem na tom jezdil s tím 30 nebo 40ti stupňovým, ale tak 2–3cm by to ještě nahoru chtělo. Tohle už jsem si připravil na tu redukci, protože ta to zvedne asi o 7cm.

                        Taková robustnější silnička, no. Na cestování. Docela to jede. Časem z toho možná bude kroska – už jenom kola, rám a vidli:-)

                        Na řidítka už jsem si zvyknul a barendy jsou prostě boží… když se do nich zrovna nekopnu:))

                        0 0
                    • antt  

                      tohle zná terén jen z katalogu, ne?

                      Asi chápu, proč sháníš pevnou, dal bych ji tam též. Dopředu bych nechal zaplést 29 a dozadu 27,5. Zvedlo by se to pekně a když už prasopes, tak se vším všudy :)

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Tady bych uz cekal jen jiny ram, ktery Ti to jeste trochu zvedne.

                      0 0
                      • HonzaG  

                        Je v plánu, s dlouhou hlavovkou – až si vymyslím geometrii a nechám si ho svařit. Teď se ale chystám na dovolenou, tak musí zatím stačit tohle:-)

                        Co jsem koukal, tak ta expediční kola to tak mají – dlouhá hlava a berany (třeba Surly Long Haul Trucker, Salsa Fargo, Vaya…). Ale ta zase stojí majlant a připravil bych se o ten požitek ze stavby:-)

                        0 0
    • antt  

      ahoj, vzal bych tu pro 26". Nechal jsem si do ní zaplést 27,5 kolo (foto v profilu) a pocitově mi to příjde, jak kdybych měl zamklou vidli se 100mm zdvihu. Za ty peníze to jde, ale nečekej zázraky. Je opravdu měkká a má tendeci pokřupávat u představce, když za to zabereš… Mám ale ke 1ookg i s batohem… jezdím s ní všude možně a zatím drží :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.