• Georgex

    Chtěl bych se zeptat zda má někdo zkušenosti s instalací vidlice z MTB na Cross kolo (28"). Dle údajů o délce (bez stlačení) by měla být vidlice z 27,5 " OK (29 by trochu měnila geometrii celého kola).

    Pro rady ať tam dám originál cross vidlici – dělám to protože na crosse není moc výběr slušnejch vidlic a jinak mi cross vyhovuje.

    A stejně bych se chtěl zeptat zda nemá někdo zkušenost s ráfkem Remerx XCO Rio na cross. Pneu by bylo 35–622.

    • Tomcat  

      Celkový výška vidlice není přímo úměrná rozdílu velkosti kola 26–27,5–29

      Celkový výška vidlice není přímo úměrná rozdílu velikosti zdvihu

      Vliv na geometrii má nejen výška vidlice ale i offset tedy vzdálenost osy patek od osy řízení

      Zjistěte si jaký je rozdíl v 28" krosu a tomu so se nazývá 29" . Velikost 29 palců má stejný vnitřní průměr jako v 28 palcový rozměr , tedy 622mm

      Když půjde 27,5 vidlice do zdvihu tak s určitým pláštěm by mohl být problém.

      • Mr.Dan  

        To zrovna určitě ne, protože vnější průměr pláště 35–622 a 52–584 je stejný. Problém je spíš v tom, zda je u toho konkrétního rámu počítáno s neodpruženou vidlicí o nějaké délce. Odpružená pak musí mít a-c tuto délku + SAG.

        • Tomcat  

          Ne neodpruženou ale odpruženou ono cross rámu se zdvihem 80mm a víc moc nebude.

    • t29  

      Zkoušel jsem akorát 26" vidli kde 622×28 vešel a 622×35 už ne, ale v 27,5" vidli by prolézt mohl – když 27,5" kola začínaly, tak jeden z argumentů pro byla možnost nasadit 28" záplety a nebýt omezený na silniční pláště.

      Mimochodem, výběr slušných vidlic na cross nepotřebuješ, stačí když bude jediná, kterou koupíš :)

      A v 27,5" toho o moc víc nebude, když odfiltruješ tapered krk (předpokládám že tvůj cross je dělaný pro rovný krk vidlice).

      • MlokCZ  

        Ve 27,5" rovný krk + bez pevné osy má k dispozici

        http://www.tuning-test.cz/…-rl-r-detail

        Nic takového v kategroii kros nepořídí, tedy ani ten jeden kus.

        Jak to vyjde rozměrově musí porovnat pro konkrétní případ.

        • Georgex  

          To je přesně vidlice o které uvažuji. Myslím, že na cross tak akorát. Originál na cross ale (aspoň dostupnou u nás) neznám.

          Chápu, že je to závislé na řadě dalších okolností, ale ptám se zkušenějších zda rozdíly cca 1–1.5 cm hrají při geometrii celého kola (pro hobíka) tak velkou roli?

          • MlokCZ  

            Pokud nebyla původní geometrie už nějaký extrém ze kterého by to šlo do ještě většího extrému, tak určitě 1–1,5cm žádný problém není.

            U krosu v originále bude spíše větší hlavový úhel, takže spíš snese o chlup delší vidlice (a hůře kratší vidlici).

            Ono je také potřeba počítat, že na upraveném Epixonu bude pravděpodobně výrazně větší sag než na většině krosových vidlic (jak se chová upravený Epixon vím přesně, krosových vidlic je celá řada, takže bude záviset na konkrétním srovnání).

            Pokud bys potřeboval nahnat délku u toho Epixonu, tak stačí dát na malinko větší zdvih.

            Tedy určitě to půjde nějak udělat, aby to dobře sedělo.

            • Georgex  

              Je to náhrada za NCX LITE SR na rám scott X10. Je pravda, že sag původní vidlice byl minimální. Nebylo by pak lepší dát tam vidlici pro 29"?

              • MlokCZ  

                Chtělo by to přesnou délku té vidlice, neznám z hlavy délky krosových vidlic. A záleží jaký chceš použít zdvih.

                Třeba dle Foxek (tam se nejrychleji dají dohledat všechny délky, proto jsem vzal Foxky):

                27,5" 80mm: 468mm

                27,5" 100mm: 488mm

                29" 80mm: 484mm

                29" 100mm: 504mm

                Z toho je vidět, že 29" vidlice by klidně také šla použít. Zhruba bude odpovídat 80mm 29" se 100mm 27,5" (ten jejich rozdíl akorát smaže větší sag u 100mm).

                80mm 29" to snese určitě. Jeslti i 100mm bude záležet jak je přesně dlouhá ta krosová.

                Epixon je pak o chlup delší než ty Foxky. U Epixonu se to ale hůře srovnává, jak má ocelovou negativku, tak záleží na nafoukání (dle toho má různou délku).

                Můj kousek (29" 100mm) při mojem nafoukání má 515mm (možná tak vyjde na o pár mm delší zdvih než 100mm), ale zase na něm vozím o něco větší sag (25mm) než třeba u Reby (29" 100mm), která měla 508mm.

                • Georgex  

                  Díky za rozbor. Vidlici jsem bohužel změřit exaktně nemohl protože se mi ulomily obě dvě nohy (v uchcení rychloupínáku). Na webu Suntouru jsem nyní dle SN našel, že délka by měla být 468 mm a zdvih 53,60 mm. Při minimálním sagu (tipuju tak 1 cm) mi vychází asi lépe ta vidle na 27,5". Zdvih má Epixon standartně 100 mm, ale určitě bude větší sag. Tipuju tak 2,5 cm (jak sám píšeš). Pak by délka té původní se započtením sagu měla být cca 458. Délku epixon nemůžu najít, ale pokud vyjdu z těch tvých údajů od Foxek tak by délka 27,5" při započtení sagu 25mm měla být cca 463. Rozdíl 0,5 cm by měl být zanedbatelný.

                  Ještě jednou díky za radu. Napíšu případně jak to funguje.

                  • MlokCZ  

                    Délku 29" Epixonu tam máš na konci uvedenou. Je o chlup delší než ty Foxky. A když je 29", tak to bude nejspíš platit i pro 27,5".

                    Tedy vzal bych 27,5" Epixona.

      • Tomcat  

        Argument o 28" výpletech na tréning tu byl dávno před 29" i 27,5 . Důležité bylo rozšíření kotoučovek…

    • oddie  

      Už to tu někdo dával, jako normálně funkční věc.

      • Vilém  

        Myslim Scalar to mel na nejakem jim stavenem crossu.

        • scalar  

          Dávám to na crossy, ale používám i 27,5" rám. Do 27,5" vidlice vejdou crossové pláště kolem 40mm v pohodě.

    • Georgex  

      Tak pokud by to někdo chtěl použít tak 27,5 vidlice Epixon jde na cross 28 úplně v pohodě. Nevím proč, ale fakticky je vidlice ještě o chlup delší než ta originální 28 (od stejného výrobce). Většinu rozdílu pobere větší SAG. Nakonec jsem ubral i jednu podložku (1 cm) z hlavového složení (ale to byl možná jen můj pocit).

    • oddie  

      Měl by někdo tip na aktuálně dostupné solidní 27,5 pro tenhle účel? Rovný krk, rychloupínák, zdvih 100mm, a rozumná váha, ne dvoukilovou mrchu…

      • scalar  

        Epicon, RS XC 30 Gold, možná Recon Gold nebo Reba, to už by se muselo hledat, co je po skladech.

        • oddie  

          Recon jsem na letmé hledání našel jen Silver a udávanou váhu 2150g, jestli to není renonc, tak to je šílenost. Goldy jsem neviděl… Klidně bych snesl i něco jen s 30mm nohama, na tohle kolo by to nemuselo vadit. Rebu jsem viděl jen s pevnou osou – v nejhorším bych mohl předělat kola, ale mám dvě sady, co se vyměňují, to je docela otrava.

        • oddie  

          Tak jsem pohledal po prodejcích, takže reálně jde Rock Shox 30 Gold RL Solo Air za nějakých 8tis, cca 1800g, nebo tůněný Epixon za 6200, ten by měl mít cca 1900g. Ta RS se mi docela líbí, měla by mít motion control.

        • oddie  

          Hm, a nebo je na Koloshopu RS Sid za necelých 9tis, akorát je taper, takže bych musel použít ten bastl do netaper hlavy, a 15mm pevná, takže jiný náboj. Ale zase Sid je docela lákadlo…

          • scalar  

            Tak to už si rovnou postav pořádné nové 29" kolo, když uvažuješ o investici do Sídla a vzdáš se véček.

            • oddie  

              To je ještě jiné kolo, není v profilu, je to jen taková srandička. Nová 29 je taky ve stadiu úvah, možná v karbonu.

              • scalar  

                Srandička :-) Za Sida + onelock dáš desítku, nový náboj a přepletení, taper vidlice do netaper rámu přes bazmek.

                • oddie  

                  Ten bazmek by mi vadil asi nejvic, to ostatni bych zkousl… Asi tomu nejvic bude sluset to RS Gold, uvidim jeste, jestli se neobjevi neco na ebay…

        • oddie  

          Tak ještě jsem našel zajímavý kousek, co se u nás asi vůbec neprodává – Manitou Markhor. Vyšla by asi na 6,5tis.

      • JFtryall  

        Dal bych epixon TT. Urcite nejlepsi chod pri nizke cene. A spis bych popremyslel, jestli to ma cenu. :-) ja jsem vozil 27'5 Epicona 100mm na Authoru Synergy a v pohode to fungovalo. Na CX 33mm galuskach Tufo. Kolo to nebylo spatne, ale klasicky 29er nebo i 27'5 je schopnostma o rad dal.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.