Zdravím. Prosím o radu, koupit vidlici vzduch-olej nebo pružina-olej? Můžete mi napsat výhody,nevýhody a zkušenosti. Díky Domin
Zdravím. Prosím o radu, koupit vidlici vzduch-olej nebo pružina-olej? Můžete mi napsat výhody,nevýhody a zkušenosti. Díky Domin
he he dobrý dotaz někdy je lepší vzduch někdy pružina, skus trochu upřesnit dotaz na co tu vidli vlastně chceš
Terén, spíše lehčí, žádný extrém ani závody a přesun po silnici.
Nic neřeš a kup Ohlins (trochu držší teda je:-(
Ta by se mi hodila na Konu. Snad mi ji nevykoupí…
Obě dvě jsou poměrně těžké, pruží a proto zbytečně žerou energii a taky vyžadují pravidelnou údržbu a tím zase žerou peníze. Tolik k nevýhodám. Mají ale taky jednu velikou výhodu, která převáží všechny nevýhody – budeš mít nekonečné téma k diskuzím, zapadneš do davu a nebudeš divnej, že nic neřešíš, protože jezdíš na lehké pevné vidli :-)
…vlovece, uz je asi po maturitach, nejak se tu mnozi vtipne vlakna…
*clovece
Pruzina – menej narocne na udrzbu, vyssia hmotnost, ale casto pohodlnejsie lebo pruzina moze reagovat citlivejsie nez lacna vzduchova vidlica, a pruzina ma linearnejsiu charakteristiku (fyzikalne dane). Zmena charakteristiky pri velmi tazkom / lahkom jazdcovi vymenou pruzin. Nizsia cena.
Vzduch – drahsia, narocnejsia na udrzbu, nizsia hmotnost, progresivnejsi priebeh (s ponorom do zdvihu vidlica „tvrdne“ - vyhodne ako ochrana pred tym, aby vidlica pri vacsom naraze isla na dno zdvihu, ale niekomu to zas vadi, ze vidlica nechodi ochotne v celom nominalnom zdvihu, to sa vsak zriedka dosiahne aj u pruzinovych, ktore by teoreticky mali mat linearny priebeh charakteristiky). Jednoduchsia variabilita nastavenia – prisposobenie na nestandardnu hmotnost mozne zmenou tlaku vzduchu.
Na to co pises kludne vyber pruzinovu.
Nevim, podle ceho porovnavas nebo soudis, ze pruzina je levnejsi a vzduch drazsi.
Já bych to viděl dokonce opačně, vzduch je levnější protože je všude zadarmo, ale za pružinu musíš vždycky platit :0)
Na vzduchové vidlici se nemá teoreticky co pokazit. Maximálně občas vyměnit gufera a je opět nová.
a na pružinové?
Ve vzduchove je vic veci, ktery se muzou pokazit.
Ved pisal ze „teoreticky“ :D