• funkatron

    zdar

    mam moznost kupit rocnu vidlu manitou skareb

    ide mi o to, ze ci je mozne dat na moj bike, kde som mal povodne od kupi noveho biku zdvih 120mm, vidlu so zdvihom 80mm

    prikladam foto

    dovoluje to ta geometria alebo na to nemam vobec pozerat?

    inac by sa mi 80mm hodilo, nakolko jazdim aj tak 90% po ceste, takze 120mm je zbytocnych

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Evilcleaner  

      nezapomen že skareb má torzní tuhost navlhké krabice od conrflakes;)

      0 0
      • funkatron  

        mne ide hlavne o to, ze je lahka a uzamykatelna…ako som pisal, jazdim 90% po ceste a 10% lahky teren…takze mne bude uplne stacit

        0 0
        • JakeF  

          Proč ne rovnou pevná?

          0 0
          • funkatron  

            pevnu som jazdil a boleli ma z toho lakte a zapastia…okrem toho chcem aj pohodlie, kedze niekedy idem aj na 100km turu…keby boli u nas normalne cesty, tak neviem ani slovo, ale aj po tej ceste je to skor ako po lahkom terene obcas :D

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • JakeF  

              Nevim, no… Já mám letos maximum 190km a jel jsem to na zamčenou. Navíc pevná karbonová prej vibrace pohlcuje dobře. Ale samozřejmě, pokud jde víc o pohodlí, než o rychlost, tak pak argument proti pevný chápu.

              0 0
            • MlokCZ  

              Pevnou ber jen v případě, že ji máš vyzkoušenou a víš přesně do čeho jdeš a proč.

              Nějaké pobírání vibrací je spíš takové sporadické.

              Skareb pokud překousneš jeho extrémně nízkou tuhost, tak je místo pevné dobrá volba (pokud bude za levno). Váhově to není o tolik horší (se Skarebem). A co se týká tuhosti, tak třeba karbonová Pellska se na tom s tuhostí také hodně bídně, skoro jako ten Skareb (je o chlup lepší, ale o málo).

              PS: Jak Skareba, tak tu karbonovou Pellsku jsem jezdil dlouhodobě a obě ty vidlice stále na kolech doma máme (Skareb je teď už na manželky HT).

              0 0
              • garyfinisher  

                mlok jezisi toto mi nerob! Ja som z teba v takychto momentoch maximalne zmäteny. Presne toto totiz robia vo Vele. Ked je tam nejaky kostitras, tak presne toto tam napisu, ze *pobirani vibraci je spis takove **sporadicke*** Ked vidim, ako ty osobne takto nehanebne pouzivas ten vyjadrovaci styl klasickych PR kecov, tak mam vazne podozrenie, ze si nejak spriahnuty s tymi temnymi silami marketingoveho vyplachu mozgov nas nevinnych bikerov, zosnovaneho velopriemyslom. A zmäteny som z toho, ze ty si sa od Vela vzdy usilovne distancoval, a teraz si sa takto prezradil… no hroza! Kam ten svet speje?!:o))

                0 0
              • funkatron  

                mam sa vobec pozerat na tuhost vidlice, ked jazdim tak vela po ceste?

                to je skor vlastnost, ktora sa prejavuje v terene, nie?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Mimo terén to skoro vadit nebude, ale občas se to také projeví, třeba při takovém ostrém brždění přední kotoučovkou.

                  Já bych menší tuhost mimo terén překousnul, vadilo mi to u Skarebu jen v pořádném terénu.

                  0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • kubad  

        he tos přehnal :D

        krabice od lupínků je mnohem pevnější

        0 0
    • Ammi  

      Dovolím si trochu zneužít tenhle topic.

      Na 29er HT kola se dává 80mm vidlice jen kvůli konstrukci nebo je to i z důvodu, že díky větším kolům 80mm „stačí“ a není 100mm není třeba?

      Jinak řečeno je 100mm vidlice na 26er ekvivalentní 80mm vidlici na 29er?

      0 0
      • Hejdik  

        No asi je to jak píšeš.Obvod 29" kol prostě lépe pobere nerovnosti což vyrovnává oněch 20mm zdvihu.Navíc při 100 mm by to kolo už bylo dovela vysoké,ale to je jenom moje teorie.No ale něco na ní snad bude:-)

        0 0
    • kubad  

      nevím za kolik máš toho Skareba, pokud není levný max 2–2,5t kč tak bych do toho nešel, ještě sem napiš kolik vážíš, tuhost této vidlice opravdu není nijak velká, osobně bych si radši vzal upraveného epicona, rozdíl v ceně už nebude tak velký, rozdíl v jízdních vlastnostech bude výrazný

      0 0
    • funkatron  

      dobre takze opytam sa este takto…myslite, ze ta vidla bude stacit na moje jazdenie?

      mam 74kg, najadzim rekreacne okolo 3000km rocne, z toho 90% po asfalte,planujem mat vidlu vacsinou uzamknutu a ide mi hlavne o to, ze je lahka a uzamykatelna

      dik

      0 0
      • funkatron  

        a samozrejme o cenu :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • garyfinisher  

        Ked najazdis 90% po asfalte, tak toto vobec neries a kup si bud cross alebo cestny bicykel, uz podla tvojho uvazenia.

        Dat na ram kde bol original zdvih 120 mm vidlicu s 80 mm sa mi zda dost nestastne riesenie, geometriu to zmeni uz citelne.

        0 0
        • funkatron  

          to praveze nechcem…mne sa HT strasne pacia a radsej si to odkrutim…preto chcem svoj bike co najviac prisposobit na cestu

          0 0
          • garyfinisher  

            Sadni si raz na cestny lahky bicykel s uzkymi plastami / galuskami, a uvidis aky strasny rozdiel to moze byt.

            0 0
            • funkatron  

              jasne ja tomu verim…ale tu nejde o nejake vykony ale skor o pozitok a radost z bicykovania :)

              keby som zavodil, tak by to bolo urcite ine…preto si nechavam aj ten ram, aj ked to nie je nix extra a vsetky suciastky na nom budu v inej kategorii…ale mam ho rad :D

              0 0
              • garyfinisher  

                Vobec nie! Nejde o ziadne zavodenie, ale presne o to o com pises: radost z bicyklovania. Ja mam tiez HT rad, ale mimo asfalt. Na asfalte je genialny bicykel ktory je na to urceny.

                0 0
        • kycis  

          A kouknul ses vubec, na ktery ram to chce dat?! Tam naopak nesedi tech 120.

          0 0
          • funkatron  

            vidis a tych 120 tam bolo ako som kupil bike ako novy…zeby vyrobca daval vidly ako sa mu zachce?

            0 0
            • Marccoo  

              Tomu moc nevěřím,že by tam byla původně 120 vidlice.

              0 0
              • funkatron  

                ved sa kukni na foto :D

                to je povodny ram a povodna vidla :))

                nepotrebujem si vymyslat

                tak som to kupil v Kaktus bike v Blave

                0 0
      • Hejdik  

        Tak pokud jezdíš jak píšeš,tak na nějaké ty menší otřesy bude 80 stačit.Ale je potřeba si uvědomit,že paradoxně u lehčího člověka je třeba mít vidlici z vyšším zdvihem,záleží na tom jak budeš očekávat od svojí vidlice jak velké nerovnosti bude schopná pobrat.Ale pokud budeš jezdit převážně po silnici,tak 80mm bude určo stačit.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jak souvisí váha jezdce s tím, jaký potřebuje zdvih?

          0 0
          • Hejdik  

            No já už jsem si touhle zkušeností prošel,ale proto jsem taky napsal tu nezbytnou větu://záleží na tom jak budeš očekávat od svojí vidlice jak velké nerovnosti bude schopná pobrat.//

            Třeba já jsme si pořídil vzduchovou vidlici s 85mm zdvihu a myslel jsem si,že mi bude tento zdvih stačit,leč ouha ,zjistil jsem,že pokud chci mít alespoň 80%využitelného zdvihu,tak ta vidle musí být docela nafouknutá na dost velkej tlak a proto jsem se rozhodl přejít na 105mm a to mi umožnilo vzhledem k mojí váze jít s tlakem o dost níž s větším SAGem a tím se mi pochopitelně zvětšil komfort.

            Jde mi prostě o to,že vyšší zdvih mi umožňuje menší tlak při zachování dostatečné schopnosti vidlice pracovat i větších nerovnostech.Tohle je čistě subjektivní názor,který se samozřejmě u každého liší.

            Vím,že nejsem takovej „doktor“ jako ty Mloku,takže s tebou nějak moc diskutovat nemůžu,ale snad jsem rozumě osvětlil to co jsem myslel tím zdvihem ke vztahu ke zdvihu.Snad:-)

            0 0
            • MlokCZ  

              To co popisuješ jsou rozdíly/problémy konkrétních typů vidlic (ať už dané nevhodnou vidlicí vůbec nebo dané třeba nevhodnou negativkou) + přínos vyššího zdvihu obecně.

              Ale není to nic co by bylo odlišné pro různě těžké jezdce.

              Pokud bude vhodně vybraná vidlice pro lehčího i těžšího jezdce (což může být pro každého jiná nebo aspoň vhodně zvolené pružiny, zvlášť negativka pokud je pružinová a kterou skoro nikdo neřeší když ji má nevhodnou na svojí váhu), tak rozdíl mezi 80 a 100mm zdvihu bude pro oba stejný.

              Lehčí jezdec nepotřebuje větší zdvih pro stejné chování jako by měla vidlice u těžšího jezdce, jediné co potřebuje lehčí jezdec pro stejné chování je lepší citlivost vidlice (pokud ovšem těžší jezdec má to nejctilivější, co je k mání, tak má ten lehčí prostě smůlu a srovnatelné chování dosáhnout nemůže), která se zdvihem nijak nesouvisí.

              0 0
      • eldar  

        Mám jí asi 5 let, funkčně je pořád v pohodě. Problémy jsem měl z počátku, když jsem prorazil lock-out při seskoku z patníku, když byla zamčená a pak po dvou letech praskla pružina, ale všechno se opravilo a žije. Jedinej problém je s tuhoustí jak tu mnozí psali. Mám ji na V-čkách a pokud je zamčená a jdu ze sedla, tak mi škrkají špalky o ráfek, ale v případě kotouče to možná bude v pohodě. Na cesty ale bude stačit.

        0 0
        • MlokCZ  

          V případě kotoučů je to právě mnohem horší, protože se navíc hodně kroutí do vrtule při ostřejším brždění, tedy další negativní bonus navíc, který s v-čky není.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.