Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější kola dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu Véčka,je to kvůli ceně kola nebo to má nějaký význam???díky za odpověd
Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější kola dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu Véčka,je to kvůli ceně kola nebo to má nějaký význam???díky za odpověd
Kdes takový nový kolo viděl prodávat? :)
Spíš to tak někdo má, kdo má třeba starší kolo s rámem bez úchytů na kotoučovku a na vidlici ten úchyt má, tak jí tam prdne, páč přední brzda je důležitější, tak aspoň předek aby dobře brzdil.
tady:http://aukro.cz/…o_bulls.html je nejspíš takový případ jak popisuješ,ale můj soused takový kolo zrovna předevčírem přivezl nový a není to žádná hypernova,třeba na aukru se toho dá najít docela dost,jsou to většinou ty levný kola red fox a podobně
Dělá to světovej výrobce Red Fox… Ty prej dělaj i ty vidlice pro závodníky, říkal Franta, to nemůže bejt špatný a dokonce to prodávaj na aukru, žádná hypernova!
ale prd kvůli úchytům :-) dopředu se prdne z toho důvodu aby ji šťastný spotřebitel při jízdě viděl a měl lepší pocit :-)
No tak se koukni na to kolo na který dával odkaz, vidíš vzadu úchyty na kotoučovku? :)
to není kolo,ale změť trubek vzdáleně připomínající rám tesco kola :-) jo a ta kotoučovka je mechanická :-) to je taky výhra
mechanické kotúčovky sú fajn, ale ich názov musí končiť sedmičkou a začínať BB.
Tak tak, ty jsou opravdu funkční a účinné. Mám je na tandemu a 250kg v Alpách ubrzdili bez problémů.
mám BB7 i BB5 a účinnost je myslím stejná…jen to seřizování na BB5 :-(
BB7 jsou o poznání lepší. Už jenom kvůli větší ploše destiček :)
Vzadu mám BB5 a vepředu BB7. Předtím BB5 i vpředu, takže to můžu posoudit.-)
V mém profilu takové kolo najdeš . Marin nebyl z Teska :-) a stál tehdy 30 litrů . Véčko a kotouč a orig . :-)
třeba totok, himl, kde je foto, má tu bejt Cannondale Raven
1998?
jóó! toho přesně jsem kdysi chtěl…a pak jsem si koupil Mantru :-)
Pokud myslíš Tesco nekola, tak tam je to marketing, protože neznalí lidi letí na celopéro a kotouče. Vsadim se, že ty mechanický kotouče budou brzdit hůř, než ty véčka, kdyby se tam daly slušný špalky.
Přesně tak a navíc je pro ně jednodušší dělat rám bez zadních navářek. Na vidli to maj od výrobce tak to tam hoděj a panelákovej tesco přívrženec má radost z ,,turbohoráka´´
maji jednodušší dělat rám bez navářek na kotouče, zato s navářkama na véčka? :-O si myslím, že ta na kotouče je jednodušší ;-)
je to z důvodu abys rychleji odrovnal vidlici, musel si koupit novou a tedy utrácet :)
tak kdo je socka a chce aby mu to aspoň trošku brzdilo tak si jí dá aspon dopředu jako já kdysi :-)
přesně tak – mám to tak na dvou socka Moratkách :-) viz moje biky…
Prosimtě, tyhle vidle jsou 3 kg železa ve složení dílů: korunka+nohy, vnější nohy, 2 pružiny. U toho neuděláš vakl v pouzdrech.
U toho je vakl v pouzdrech od výroby :-D
do přírody na kole -zpět pěšky :-)))
Nevím, proč se tak dělají levná kola, ale já to tak na novém budu mít z toho důvodu, že na vidli nejsou navářky na V-čka, jinak by byly V i vpředu.
Je podzim, sychravo, rozednívá se pozdě, stmívá se brzy, na kolo už to moc není a na BF začínají vznikat zajímavá vlákna jako každý rok. A navíc se jako bonus začínají vynořovat jiná zajímavá vlákna, stačí jen omést pavučiny a hned je co dělat přes zimu…
Nebude to jen na levnych kolech. Mel jsem to takhle na Authoru Vision 2001, MOC 48 tis. Kc.
Duvod je prosty – fyzika. Pri brzdeni ti jde teziste dopredu, zatezujes predni kolo a odlehcujes zadni. Na prednim tedy potrebujes brzdu s velkym ucinkem – kotouc. Na zadnim kole nemas vahu, jde tedy snaz do smyku – staci ti Vecko s mensim ucinkem…celkove brzdne vlastnosti tim neutrpi…
A taky usetris na vaze…
Ahoj,chtěl jsem se zeptat proč se nějaké ty levnější auta dělají stylem že mají vepředu kotoučovku a vzadu bubny,je to kvůli ceně auta nebo to má nějaký význam???díky za odpověd
protoze to je levnejsi, dekuji za otazku :D
Ono nemusí jít nutně jen o to aby to bylo levnější (bůh ví jestli to tak vůbec je). Řada výrobců to dělala (možná dosud dělá)podle motorizace – lehčí auta se slabším motorem to maj, protože to stačí. Těžsí s turbomotory nebo velkým obsahem a dieslovými motory maj přiměřeně dimenzovaný brzdy = kotoučovky (větší, chlazené atp.)na obou nápravách. Z provozu si vzpomínám, jak mě bavily bubny vzadu, protože se na ně nemuselo máknout, zatímco kotouče jsem měnil dvakrát – a těch destiček, až hamba ! ;-)
Záleží co je to za bubny, já mám nějaký pitomý, protože pořád v tom něco rachtá a dře, asi se tam dostává bordel. Pokaždé po vyčištění je to chvíli ok, ale pak to začne znovu.
Nevím jestli je to pravda, ale říká se, že do 100k může mít auto bubny vzadu a nad 100k musí mít vzadu ze zákona kotouče. Co je na tom pravdy nevím.
Nesmysl, máme vzadu bubny na Mitsubishi tušim za 400k. A nikdy s nima nebyl problém, na lehký auto vzadu stačí.
:D
Jestli tím „k“ nemyslel koně, tedy výkon. Já se k brzdám dle výkonu přikláním. Auta s vyšším výkonem mají kotouče všude.
Ahááá, jdu se bacit do hlavy a spát :).
aha, já myslel, že to myslíš ze srandy :D
V tom případě to je ještě větší sranda :0) Ale JakeF tu poslední dobou slušně perlí.
Jéje, co mi ulítlo dalšího, co jsem si neuvědomil?
Asi to tak bude. OI TDI 66kW má bubny, silnější verze už měla kotouče, přitom motor je tam stejnej a těžká bude podobně, spíš lehčí řekl bych.
Stejně tak benzínové verze. 1.8 20V (110 kW?) měla kotouče, jejich slabší sestry měly bubny. Nějaké rozdíly v hmotnosti budou minimální. Takže podle mě to záleží hlavně na výkonu motoru.
1.8 20V má 92kW (máme doma), 110kW měla verze s turbem.
Jj, víceméně ano. U stejné „vyšší váhové“ kategotie (kupř. střední třída) budou auta se silnějším motorem vždy s kotoučema, se slabším s bubnama ovšem tytéž v příplatkové verzi s ESP budou mít kotouče. Stejně tak jako menší auta typu „malých vozů“, můžou mít i v silnější verzi bubny. Jsou asi nějaký pravidly pro dimenzování brzd – výkon – a hmotnost vozu…
No já to tak mám přesně kvůli tomu, že na rámu prostě není navářka na diskovou brzdu a přitom rám měnit nechci. A jsem s tím řešením maximálně spokojenej.
Taky jsem to tak na HT vozil, vždycky mi ale při sjezdu málem upadl pravej ukazováček. Teď s kotoučema zase nemám až takovej cit a lehce dostanu zadní do smyku, ale už se to lepší :0)
Mě hlavně zadní brzda přijde fakt spíš jako doplňková, většinu brzdnýho výkonu obstarává předek. Proto jsem si dal záležet a když byla ta možnost, tak dopředu kotouč pořídil. Měl jsem štěstí, že mi to vyšlo tak, že na řidítkách mám shodný brzdový páky. Na dalším kole, který bych pořizoval, bych ale samozřejmě šel komplet do kotoučů. Tady je to především otázka zachování rámu.
Jo a teda inspiroval mě Author Egoist ročník 2000, tan to tak měl sériově a rozhodně to nebylo Tescokolo.
kdysi mi jeden servisák říkal, že se to u kol na zakázku takhle staví záměrně u bajkerů s malejma dětma, co měli v plánu vozit za kolem vozejk nebo dětský kolo na tyči…
můj kolega to tak má, ze stejného důvodu…
Jenomže děti odrostou a člověk bude chtít dozadu kotouč kvůli vyváženosti kola… a ejhle, na rámu ti zůstanou hnusné
navářky na véčka :) Takže je třeba si vybrat buď děti nebo kotouče
mám kotouče i vzadu a vozím dítko na tažný tyči – co je na tom špatně? já bych spíš nezapřáhnul dítě za kolo s véčkama :-)
Při brždění se váha přesová výrazně dopředu, takže na přední brzdu máš mnohem vyšší nároky, takže se některý výrobce rozhodl to vyřešit takto, ušetřil nějakou kačku a nějakej ten gram. U mnoha aut a motorek máš taky vepředu kotouče a vzadu bubny. Ale u bika sem to ještě have never seen :-)
Svého času se používala i kombinace V-brake a cantilever.
mam vepredu kotouvcovku a vzadu Vcko a ve skrini hydry. Zatim se mi nechtelo investovat do novych kol/zadniho naboje.