• Ridzi

    Zdravím, v tomhle ohledu sem celkem lajk, to na čem jezdím není nic extra ale chci si skládat pořádné DHáčko. Dotaz: má vždy kolo s pevnými osami na vidli 20mm a zadní stavbě 12mm průměr osy? nebo se průměr osy pro zadní stavbu řídí i rámem? nebo pouze nábojem zadního kola? zkrátka mám už tento rám: rám Rock Machine Cyclone, zadní stavba 150mm – viz, foto a nevím jaký zadní náboj a osu na něj sehnat. Díky moc za odpověď

    0 0
    • Smazaný účet  

      12mm x150mm je úplně normální rozměr. Akorát se divim, že to na tom tvojem kole nevypadá na „provlíkačku“.

      0 0
      • Ridzi  

        aha aha… no vidlici si pořídím buď Rock Shox Boxxer nebo Marzocchi 888 a kola si chci nechat vyplést v práci takže ráfky a dráty atd nakoupím ale nevím tedy jak ty náboje.. na předek tedy náboj na osu 20mm a ten zadní náboj? můžete poradit? popř pošlu odkazy na ty ráfkya dráty jestli to všechno spolu sedne.. jak říkám, expert vážně nejsem… předem Díky moc za radu a další rady

        0 0
        • Smazaný účet  

          Já bych šel do Novatecu. Takovej na pohodu, ale dostatečně kvalitní.

          http://www.velosport.cz/…ni-1037.html?…

          U vilice ti moc neporadim, na to sou tu jinčí borci.

          Nebo tu dej do vyhledávače ty vidle co bys chtěl a pak se tam kluků optej.

          0 0
          • Ridzi  

            vidlici už vykouknutou mám a je na 20mm osu takže na tu patrně obdobný náboj: http://www.global-sport.cz/…-disc-20mm-f?… …a k tomu zadnímu náboji co ste poslal, by šel rychloupínák 12mm osa ne? – a zkompletovat ty náboje v kombinaci s těmito ráfky: http://www.gtstore.cz/…veny-32-der/ ,a těmito dráty http://www.gtstore.cz/…2mm-cervene/ ??? Díky

            0 0
            • Smazaný účet  

              12mm x 150mm osa se snad jako rychloupinak nikdy nedelala…je stazena srouby kteee byvaji s osou…

              Uz to mas doma nebo ten ram visi nekde na bazaru? Jlavne nezacni tunit picoviny ale zkontroluj cepy na ramu a tlumaku a hlavove…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pravda. A taky změřit jestli není rám ohlej nebo naprasklej.

                Jestli se někde u svárů neodlupuje barva.

                0 0
              • wladeq  

                https://www.google.cz/webhp?… ;)

                To, že je to největší zlo je věc druhá :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  A to jako proč?

                  0 0
                  • wladeq  

                    Kolega to ma na sjezďákovi, povoluje se to samovolně časteji nez by chtěl, když to dorve tak, aby se to nepovolilo, musí to páčit silou, při jakě vznikal vesmír, aby sundal kolo. Na enduro to asi smysl má, na sjezd je s tím akorát sr*ní, stejně vercajk dycky někdo má

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Od toho existuje bastlení aby si člověk upravil komponenti funkčně a pevnostně podle sebe.

                      0 0
                      • wladeq  

                        Proto píšu, že je to zlo. Když si něco koupím a musím se v tom vrtat, aby to fungovalo, je to na ho*no, no ne?

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          To já mám právě rád. :) Většinu věcí na kole sem si rozebral a poladil podle svého. Nebo dokonce vyrobil svoje.

                          A zrovna na 12mm provlíkací osu mam skvělej recept jak si jí udělat doma celou ve stylu RWS DT Swiss.

                          0 0
              • goofy  

                No já mám na svém koňovi osu 12×150 mm, která je jako rychloupinák… :-)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak si pak nějakej rychloupínák kterej mu bude funkcí tvarem a váhou vyhovovat vyrobí ne?

                  0 0
                  • goofy  

                    Nechápu tvou reakci v kontextu s mým příspěvkem…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Ještě to ber jako reakci na lukase.

                      0 0
                      •  jarek1  

                        Já se vás všech (asi naivně) zeptám, v jakých parametrech pro nezávodníka je tzv. pevná osa lepší než dutá osa s rychloupínákem – konkrétně na RB 290 které se v 26 osazovalo RU, tak teď na 29 er jsou vzadu i vpředu pevné osy 12. Mě se zdá, že je to míň pohodlí při defektu zadního?, nekompabilita sad kol, když chceš vyměnit podle terénu narychlo kola, tak je musíš mít všechna zapletena na stejnou pevnou osu, a víc peněz – náboje jsou na webech udavány v ceně bez osy a samotná osa je pálka. Dík

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Přední osa 12mm? Jsi si jist? Nejni to 15mm?

                          0 0
                        • wladeq  

                          V parametrech tuhosti, nečekaně. Taky nejsem závodník, a neprovlíkací 9mm RU bych nechtěl ani zadarmo

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Mam vidli na 9mm osu. Teda jedna možnost na klasickej náboj 5mm RU a nebo provlíkací náboj s 9mm osou.

                            Sem si tam dal ten náboj pro 9mm osu. Sice to taky neni žádná hitparáda, ale i tak se mi nějak zdá, že je to kolo ve vidlici nějak tužší.

                            0 0
                            •  jarek1  

                              Já mám stále pocit, že zdárně upnutý RU nedovolí ani setinový pohyb jakékoliv osy v osazení vidle, zejména na předním kole, takže magické Veloslůvko TUHOST bych spíš spojoval s dobře zvonícím výpletem. Možná na zadním bych se bál u některých typů už věkem otlačených závěsů uvolnění při bojácném utažení RU a to když biker vládne obří silou kopcům. Pokud pevná osa zapadne do vyfrézovaných vybrání – (neviděl jsem v reálu, jak je to na rámu zmáknuté) – tak dobrý. Ptám se proto, že uvažuju, že nabízená kola od RB zaměním za jiná, s RU, takže pokud jsou další argumenty, pomohou mi v úvaze. Ale představa, že mám na celodenním výletě na ose zleva a zprava matky a vozím s sebou klíče, mě vrací do cyklistického středověku. Nebo se ty matky dávají jenom na sjezdové speciály a pro běžného turistu je běžně RU na pevné ose?

                              0 0
                              • ˘Ö˘ Krab  

                                Je potřeba se na něčem takovém nejdřív projet a pořádně se podívat na řešení, nejde určitě a zdaleka jen o výplet. Něco jiného udrží 5 mm ocelová tyčka s matkou na konci, něco jiného 10/12/15 mm trubička s odpovídajícím závitem přímo v rámu/vidlici.

                                Servisní plus je v usazení kotouče mezi destičky – pokaždé se trefíš správně. Žádné matky se konat nemusí, i na pevné ose bývá povolovací páčka jako na RU, maximálně si můžeš pomoci imbusem, který s sebou většina lidí stejně vozí.

                                0 0
                                •  jarek1  

                                  Kadopádně všem děkuji a zůstávám s pocitem, že provlíkání jakkoli supertuhé osy přes svě díry ve vidli a minimálně dvě ložiska mě při defektu nepotěší.

                                  0 0
                                  • ˘Ö˘ Krab  

                                    Aha, tak je vidět, že jsi nikdy žádnou pevnou osu ani náboj pro ni v ruce nedržel. Kolo nasadíš do rámu, náboj zapadne do vybrání v patkách, z jedné strany osu vsuneš a pak ji jen zašroubuješ do závitu v protější patce. Není tam nic, co by bylo potřeba extra hlídat, žádná matice na konci, žádné ztrácecí pružinky, žádné složité hledání závitu ani rovnání kola do osy.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      asi tak, ve předu to nezabere žádný čas navíc ve srovnání s QR, vzadu trochu jo, ale nic co by vadilo, a ta tuhost je sakra výhoda

                                      0 0
                                      • mr.garisson  

                                        Ten časový rozdíl, když vychytáš grif nasazování je úžasný. Hlavně přední kolo. Ale i zadní je při troše cviku rychlejší. RU už nikdy… To štelování při nasazování, ve spěchu pokaždé jinak utažené apod.

                                        0 0
                                    •  jarek1  

                                      Konečně jasno, dík, na fotkách mi to nebylo jasné a v mém okolí pevnou osu nikdo nevozí.

                                      0 0
                                  • kubad  

                                    pán je závodník co :D

                                    0 0
                                  • goofy  

                                    Muhahaaa :-D Tak to je fór měsíce! :-D

                                    0 0
                              • Esi  

                                naopak pokud není rám z bláta což RB není tak vzadu je to skoro jedno, v předu je to hodně znát na tuhosti té vidlice (cinkání kotouče) jako bonus je to že to kolo dáš do vidlice vždy stejně tak že nehrozí že by jsi po demontáži a montáži kola musel centrovat třmen kotoučovky. podotknu že mám skoro 100kg, třeba pod někým kdo váží 60kg tak se ty rychloupínáky tolik nekroutí :-)

                                0 0
                              • Petr L2  

                                Ta já bych na zadek RU pokud nemusím, tak nedal. Na starém kole jsem jednou ve spěchu špatně utáhnul zadní kolo a cestou z kopce na Churáňově pod lanovkou se v patkách nějak pohnulo, když jsem pak musel přibrzdit, tak se kolo vrátilo tam kam mělo ale ty véčka vzalo sebou dovniř do zadní stavby, takovou držku jsem již v životě nezažil, rám musel na opravu, helma do popelnice a já naštípnutý klíček…

                                0 0
            • Smazaný účet  

              S těma drátama bych to zas tak nehrotil.

              Nestačily by klasický nerezový bez úpravy? Navíc jak sem pochopil, tak je to stejná délka.

              Jenže na zadním kole se dávaj k ořechu o 2mm kratš dráty.

              Taky si prosim tě pohlídej jakej koupíš náboj a pak podle počtu děr kupuj ráfek.

              U předního náboje bych šel do 4in1 neboli že umí 5,9,15 i 20mm osu.

              At ho můžeš použít i jinam.

              0 0
              • Ridzi  

                jojo ;) moc díky za rady

                a přiklonil sem se k těmhle nábojům :http://www.dookie.cz/…osa/d-93959/?…

                a

                http://www.dookie.cz/…0182-c-1459/

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Jo jo. Dobrá volba. Skvěle servisovatelný jednoduchý spolehlivý náby. Navíc ta zadní má ořech ocelovej, takže tady nebudeš za chvilku naříkat jak ti nějak prasknul a nebo ti do něj kazeta vykousala díry tak jako to je u duralových ořechů.

                  Já mám stejnou konstrukci ale v provedení osa 10mm a délka 135mm. Spokojenost.

                  0 0
                • goofy  

                  Náboje jsou v pohodě. Celkem dobré jsou ještě DaBomby.

                  0 0
              • goofy  

                Kdy jsi naposled zaplétal 150 mm nábu?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nikdy. Ale podle naklonění drátů by to mělo bejt taky u ořechu o 2mm kračí.

                  0 0
                  • goofy  

                    Nevím jak 135 náby, ale 150 se dělá právě proto, aby příruby pro dráty byly uprostřed a výplet byl rovnoměrný.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Nechci ti bořit iluze, ale zrovna ten novatec co se mu líbí má přírubu pro dráty na straně disku taky dost hozenou ke kraji.

                      0 0
                    • wladeq  

                      Dělá se pro větší tuhost kol, na straně ořechu jsou i na stopade ose dráty kratší

                      0 0
                      • goofy  

                        No vidíš, a tady hodně záleží jakou nábu máš. Někde třeba výrobci dávají různě velké příruby. Mrkni na pár nábojů a třeba takový DT 350, Hope, nebo moje DaBomby sednou dráty rovné. Než větší tuhost je podle mě zásadnější širší zadní stavba.

                        0 0
                      • goofy  

                        Tak jsem prohledal net a máte pravdu. Jsou to spíš výjimky což mě celkem překvapuje.

                        0 0
                        • Vilém  

                          No, ale ta sirsi zadni stavba a to aby nechytal retez o sirokou gumu, je taky duvod.

                          0 0
                          • goofy  

                            Jo to určitě. To jsem psal. Hlavně pak jdou udělat i masivnější vzpěry apod.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              To si nemyslim, ze je uplne zamer, jde tam hlavne o tu moznost tuzsiho zadniho vypletu. Norco, Spesl, a rek bych, ze nebudou jediny, ze vraci ke 135mm vzadu, kvuli vic mistu pro kotniky a prehazce min vystrceny do strany. Este kdyby udelali sirsi priruby a orechy pro 7sp kazety, na ktery sou tyhle ramy designovany :(

                              0 0
                      • kesu  

                        No to není úplně pravda..

                        Dělá se to hlavně kvůli šířce zadní stavby v místě uložení do ložisek u středu, širší stavba v kombinaci s širším domečkem umožňují použití masivnějších trubek. Je to přínos i pro tuhost rámu.

                        Jsou náboje, který mají usazení drátů na 135/142 a 150/157 stejný, pokud se nepletu třeba HOPE. Ale to je podle mýho spíš zbytečný zjednodušení, kde se přijde o tebou zmiňovanou výhodu..

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.