Váš názor na vyvrtání otvoru 3 cm, do stř. mufny .. :-) ..

107 nepřečtených
  • multib

    Pegas chtěl, ať něco povím .. tož jsem řekl .. :-) J.

    0 0
    • multib  

      Výhody ..? U Fe rámu výrazné odlehčení a zároveň minimalizace oxidace .. jednak kde nic není, nemá co oxidovat a pak H2O se nemá kde zdržovat a tedy ani oxidovat .. :-) Prosté, jednoduché, geniální ..:-) J.

      0 0
      • marekmaue  

        nějak vás nechápu .. může te to upřesnit, kam to chcete vrtat ?

        0 0
        • pepek  

          A Ty to eětě nemáš vivrtaní? Ty takovej ladyč? Hneď vem vrtačku a zespodu to tam vivrtej, fakt to pomáhá.

          0 0
          • MlokCZ  

            :-)

            0 0
          • multib  

            Jsi to trefil.. mám .. už léta .. jen jsem chtěl znát vaše názory .. :-D ..J.

            0 0
            • cabbage  

              a vrtáš i hlavu?

              0 0
              • multib  

                Ne, to dělá Jiřík123 a nějkteří další tu ..:-) J.

                0 0
            • Lišák  
              1. pepek neodpovídal tobě
              2. kdysi jsem to na Favoritu a pak na Esce, ze které jsem měl prvního bajka vozil. Je fakt, že se voda v rámu nedržela.
              3. Otvor jsem tam měl zhruba 5mm
              0 0
              • multib  
                1. aha, to jsem si nevšiml .. ale neva, odpověděl jsem k věci ..
                2. Skoro všechny rámy mají otvor d 5 – 8, kvůli uchycení skluzu .. J.
                0 0
                • Lišák  

                  Favorit z r.1982, ani Eska (snad ještě starší) je něměli. Když jsem dával skluz, vyvrtal jsem ještě jednu díru.

                  0 0
                  • multib  

                    Jasně, já odpovídal spíš obecně pochybovačům, co se jen ušklíbají .. Prostě (skoro) každý rám má díru .. a logicky, že nějaká dírka navíc, anebo větší, nehraje roli .. Ovšem 3 cm u Al je už riziko roztržení mufny .. Na druhou stranu středové uložení to zpevňuje .. J.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Dovolím si mírně nesouhlasit s tím, že (skoro) každý rám má v mufně otvor. Ani jedno z kol, co mám v profilu, ani kolo mé ženy (LF), ani Trek 4100, Amulet (asi Delta), GT i-Drive 4, GT Avalanche, Merida (nějakej pevňák z r. 2003-nepamatuju si přesný označení) tyto díry nemají. To jsou kola, o který se starám svým přátelům, tak jsem je měl už doskrát v ruce. Nevím, jak silničky, ale bajky tyto díry (dle mé zkšenosti) většinou nemají.

                      0 0
                      • multib  

                        Jasně, mají to (zpravidla) kola se spodním vedením lanek .. J.

                        0 0
                        • Lišák  

                          S tím nelze, než souhlasit.

                          0 0
                        • nooski  

                          Silnička zimák – díra jen pro šroub na smyk žádná navíc na odvod vody. Silnička RB – ani to ne, smyk mám přilepený sekundovým lepidlem a drží statečně. Starý ocelový horák české výroby ze začátku 90. let, spodní vedení lanek – stejně jako zimák. Ocelová reta, spodní vedení lanek – stejně jako zimák.

                          Na žádném kole tu díru vyvrtanou nemám, ale vím že se to někdy provádí, ikdyž je to celkem zbytečné. Po pořádné jízdě v dešti je lepší sundat sedlovku a otočit kolo koly vzhůru.

                          0 0
                          • multib  

                            To je pěkná blbost .. H2O se dostane i tam, kde nebyla: do všech trubek rámu i šavlí ..J.

                            0 0
                            • v POHODÌ klokan  

                              Jo jo, svatá pravda. Nejhorší ale je, když se kromě do šavlí dostane i do mečů!!

                              0 0
                            • nooski  

                              Co je na tom za blbost? Nikdy jsem problém s vodou neměl.

                              0 0
                              • multib  

                                Jestli máš Al rám, pak ty problémy nejsou akutní .. ale i tak, záleží, jestli jezdíš v zimě a jak dlouho je od první H20, která prošla Tvým rámem, kdy jsi naposledy rozebíral kole, jmenovitě demontoval sedlovku, stř. osu, řízení .. Jestli už máě ahead set .. a pod. nuance .. J.

                                0 0
                              • multib  

                                a pak záleží, jak často jezdíš ve vodě .. v zimě by Tě otrávilo, denně vytahovat sedlovku a přetáčet kolo .. J.

                                0 0
                                • nooski  

                                  Však v zimě se těžko dostanou do kola kvanta vody. Sedlovku vytahuju jen při stavech podobných potopě a to přes zimu není nikdy. V zadní stavbě i na spodku vidlice jsou díry od výrobce, kudy může potencionální voda odtéci.

                                  0 0
                                  • multib  

                                    V zimě právě nejvíc. Nejslabší místo, kudy vleze H2O, je rozparek, co drží sedlovku v rámu a tam se vždy dostane H20 a v zimě je nejhorší ten solný roztok, močovina, čpavek či co to je ..J.

                                    0 0
                          • multib  

                            Jo a sundávat sedlovku, když na silničse RU nemám,.. pěkný opruz .. nemluvě o tom, že pak uspíším srůstaní Al sedlovky s Fe rámem .. a Al/Al to též nesedí ..J.

                            0 0
          • marekmaue  

            ale kam ze spoda !

            0 0
        • multib  

          Naproti sedl. trubce .. jakoby jsi chtěl prostrčit metrovou sedlovku skrz .. (sakra, to si nechám patentovat .. :-D ) .. J.

          0 0
    • Jirik123  

      rozhodne doporucuji. take se mi osvedcilo odvrtat riditka a sedlovku!

      0 0
      • MlokCZ  

        Budu muset přijet k tobě pro nějaké rady a postřehy. Mě se pořád nedaří. Už jsem vyzkoušel vrtat 3cm otvory do několikerých řídítek a do pár sedlovek (27,2) a pořád se mi ta díra ne a ne povést. A přitom bych tak rád otestoval, jak se to bude za jízdy chovat…

        0 0
        • pepek  

          Pro řidítka je třeba 3cm otvory poladit až na: 1cm, pak je to ideál (ale musí jich tam být hodně)

          0 0
    • roud  

      Zrovna střed je místo kde se výrobci snažej docílit co největší tuhosti a myslim že zrovna to že tam vyvrtáš díry tý tuhosti příliš neprospěje.....

      0 0
      • multib  

        Tuhost středu?? Mufna je dost tuhá, ať má otvor, či ne .. Pevnost středu dělá konstrukce rámu .. J.

        0 0
    • McBlacky  

      3cm to jsi asi ulít :)

      ale malou dírku občas lidi vrtají, právě aby vytekla voda

      0 0
    • hodny soused  

      ty máš vrtačku kam se dá upnout vrták 30mm? :-)

      0 0
      • multib  

        Ty ne ..?? 8o .. Jo .. Stojanovou .. :-) J.

        0 0
      • multib  

        .. nemluvě o tom, že mám všechny vrtáky upraveny se stopkou d 13 .. :-) J.

        0 0
        • hodny soused  

          ale jo,řešit se to dá to už člověk ale musí být kutil :-) je fakt,že o menší dirce taky přemýšlím :-D

          0 0
        • multib  

          .. ovšem vrtat Fe (ani Al) rám tak velkým vrtákem ruční vrtačkou, to by nebyl nejlepší nápad .. :-) Nejspíš by to ani nešlo .. J.

          0 0
          • fík  

            proč by Ti to nešlo?

            0 0
            • multib  

              Páč bys asi 30 mm vrtáčku s 30 mm vrtákem neudržel v ruce .. J.

              0 0
              • v POHODÌ klokan  

                To jsi asi v dětství nesledoval večerníčky! Jinak bys věděl, že Maxipes Fík měl obrovitánskou sílu a vrtačku s 3 cm vrtákem by hravě udržel. Nemám pravdu fíku? :-D

                0 0
                • fík  

                  máš pravdu, můj slavný TV jmenovec by to určitě hravě zvládnul, spíš je mi ale divné, že si olkyc nevěří, že by to také dokázal

                  0 0
                  • multib  

                    ale dokázal, ale proč komplikovat jednoduché věci ..?? Mám několikanásobné zkušenosti z vystružení sedlové trubky CrMo o 1 mm a kdo to dělal, ví, že to je o nervy .. a svaly .. či spíš výdrž .. :-) J.

                    0 0
              • fík  

                jak vypadá 30 mm vrtáčka? P.S. zatím mám ještě furt dvě ruce

                0 0
                • multib  

                  To bych chtěl vidět, jak vrtáš ruční vrtačkou 3 cm otvor do kovu, potažmo do Fe, potažmo do mufny .. rofl .. nemachruj, nejsou tu jen studenti, co neznají vrtačku .. Předveď a kilo je Tvé .. :-) J.

                  0 0
                  • fík  

                    až budu mít cestu okolo OV, dám Ti vědět a klidně to zkusíme, zatím si prosím Tě připrav ty mufny a napiš mi z jakého budou materiálu, jinak jestli spěcháš s tím vrtáním, tak si zkus sehnat tzv. stupňovitý vrták něco jako např. viz. přidaný obrázek P.S. to kilo můžeš klidně propít na zdraví dětí našich otců

                    0 0
                    • multib  

                      No, rámy Fe mám kdykoli k dispozici .. ten vrták jsem už v ruce měl, tak před 3 r., ale nevrtal jsem s ním .. to bych tedy chtěl vážně vidět, jestli s ním jde vrtat snadněji, než s klasikou .. stejně jsi mne nepřesvědčil, že bys do rámu dokázal vyvrtat 3 cm otvor, ani n tímhletím .. jo a matně vzpomínám, že to v Narexu měli a cena byle ke 400,– Kč .. ne – li víc .. No, nejspíš se vyznáš .. ale důkaz chybí .. :-)
                      Bohužel, to kilo propít nemohu, jsem abstinent .. :-) J.

                      0 0
                    • srance  

                      Ucel tohoto vrtaku neni vrtani silnejsich sten jak 1mm. Predevsim je pouzivan na vrtani ruznych prumeru do elektroinstalacnich skrini na protazeni kablou s koncovkou.

                      0 0
                      • fík  

                        ano původní a hlavní užití je asi pro ty elektroskříně, ale ta mufna taky nemá moc tlustou stěnu, spíš bude možná problém s tím zaobleným povrchem, zkusíme a uvidíme

                        0 0
                        • multib  

                          já myslel, kdyžs mluvil tak suverénně, že s tím máš zkušenosti .. :-D .. El.skříně se stěnou 0,5 mm je sakra rozdíl, proti mufně se stěnou až 5 mm ..!! To už je maso .. a ještě navíc CrMo .. skříň je z bláta, žádná ocel ..n a platí to i v příp., že máš díru v mufně předvrtanou .. J.

                          0 0
                        • srance  

                          davam ti jednu minutku a nechas toho. Kazdopadne ten vrtak nema uhly(ostri, hrbetu atd.) aby jsi stim mohl vrtat. Videl jsem ten vrtak jen jednou (strejda ho chtel nabrousit tak jsem na to jukl- on to pouziva vesmes na ty skrine- plastove)

                          0 0
                          • fík  

                            možná máš pravdu, pak tedy možná ještě zkusit postupně odvrtávat a možná konečný rozměr vzít třeba záhlubníkem

                            0 0
                          • multib  

                            jasně, vrtačka bude v rukou vibrovat a nepůjde udržet .. jasná zpráva .. :-( J.

                            0 0
                  • fousac  

                    vyvrtat se to da.. ale kulatou diru neudelas.. spis takovej pekne petiuhlenik..

                    0 0
    • multib  

      Někteří výrobci mají otvcor(yú v mufně ve tvaru loga .. Např. Colnago má 3lístek .. J.

      0 0
      • Pavlos  

        nj ale najdi mi vrtak ve tvaru 3listku

        0 0
        • multib  

          3lístek dělá výrobce, Ernesto Colnago, který má ne to stroj .. jinak to dělali někteří kluci tak, že odvrtali 3 díry vedle sebe a zbytek dopilovali .. J.

          0 0
    • maxtor  

      Setkal jsem se s tvrzením v záručních podmínkách, že vyvrtáním díry se ruší záruka… No ale stejně jej tam mám – jen mi stačí 3 mm.

      0 0
    • Pavel  

      Mne to tam vyvrtal přímo prodejce po té, co při opravě zjistil, že mi střed doslova plave ve vodě… Ale dírka teda nemá 3 cm, ale tak asi 3mm…

      0 0
    • silnicar  

      …hlavně si nenechej vrtat koleno!

      0 0
    • multib  

      Kdo viděl rozdělaný střed po roce a víc ježdění, tak ví, že osa zrezne .. a po zimě se z ní drolí šupiny rzi .. platí to i o Al rámech .. jednak každá osa je ocelová a jednak H2O obsahuje Fe sama .. J.

      0 0
    • multib  

      A co se vrtání týká, než přišly Hollowtechy, kliky se vrtali podélnou drážkou šíře 6 – 8 mm ..
      Já jsem kdysi navrtával rám a navařoval koncovky bowdenu zevnitř trubky .. a nikdy rám nepraskl ..
      Vrtal jsem i řídítka, když začaly aero páky a řídítka pro tyto bowdeny nebyla .. Zpočátku i někteří výrobci řídítek vedli bowdeny řídítky .. J.

      0 0
      • fík  

        podélné drážky se vrtají, nebo dlabou?

        0 0
        • multib  

          nechytej za slovo .. samo, že byly frézované .. :-) J.

          0 0
          • fík  

            nechci nikoho chytat za slovo, ale spíš aby to bylo jasné co nejvíce Bike-Foristům

            0 0
        • multib  

          .. ale někdy drážky dělám vrtákem .. vyvrtám díru a pak působím na vrtačku radiálně .. :-) ovšem vrtáním se to zřejmě nazvat nedá .. :-) J.

          0 0
          • fík  

            myslím, že frézuješ na vrtačce

            0 0
          • srance  

            este ze tam mas smajlika. Nechapu jek nekdo muze treba skocit na zazracne titanove vrtaky ¨ktere vrtaji i do strany¨. fazetka je jen na vedeni a dobry odvod spon a ne na vrtani. Ale tak tak obcas zvetsuji diru :-)

            0 0
            • multib  

              To je postup, když se někdo netrefí doprostřed .. :-) jako když to musím po někom opravovat, jako dnes .. :-) J.

              0 0
    • multib  

      Stalo se mi, že mi rám prorezavěl skrz, takže bylo skrz trubku vidět .. ale přesto jezdil .. J.

      0 0
      • multib  

        To je na samostatný threrad .. ře by ..? :-) J.

        0 0
      • v POHODÌ klokan  

        A byl skrz tu díru vidět rám? Kdyby ne, to už bys asi musel do servisu!

        0 0
        • multib  

          asi jsem to neřekl dost jasně .. bylo vidět skrz obě stěny trubky, nikoli jen do rámu, ale rám prosvítal .. :-) J.

          0 0
          • cagalam  

            a nebylo by nějaké foto.......?

            0 0
            • multib  

              Bylo, ale asi bych to měl nechat přes den, až bude dost světla a čas .. prorezlo to uprostřed dolní pravé šavle, jak končí prolis pro převodníky .. J.

              0 0
            • multib  

              prorezlý rám skrz. J.

              0 0
    • Vilém  

      Neco takoveho? www.flickr.com/photo_zoom.gne?… proc ne?

      0 0
      • multib  

        bingo .. i když já myslel klasickou kulatou díru .. ale je to skoto dtto .. a pak ať někdo pochybuje o pravdivosti mých slov .. :-)
        To je Fe, že ..? J.

        0 0
      • multib  

        To je Tvá práce ..? Nejspíš jo, díra i spoje .. ale takhle na tupo .. bez mufen ..? A vypadá to na mosaz, tavný matroš .. že?
        Anebo origo z fabriky ..?? Jaká zn.? J.

        0 0
      • multib  

        A trubky nejsou vsazené do mufny, Jsou jen zvrchu přiložené, Vypadá to dobře, zřejmě silnička .. ale na dlouhodobé použití bych měl obavu , spíš jen na nějaké účelové závody .. pár časovek .. To je finální kus, anebo ještě se tam bude něco pájet? J.

        0 0
        • multib  

          (Blbne mi shift, všude měly být otazníky ..) Tak je to Tvá práce, to pájení? Vypadá to hodně profi .. J.

          0 0
      • multib  

        ..:-( .. Page Not Found

        Oops! Looks like you followed a bad link.

        If you think this is a problem with Flickr, please tell us.

        Here's a link to the home page.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.