• Lance

    co na to rikate, sorry eli to tu je nekde :-)

    http://www.youtube.com/watch…

    http://sport.idnes.cz/…klistika.asp?…

    0 0
    • onik  

      tema „už vím, proč mně všichni předjíždějí!“ ale to obvinění je směšné

      0 0
      • Lance  

        tak to sorry, tam sem nehledal

        0 0
      • Zdenda CUBE  

        Nevím co je na tom zas tak moc směšného? V době kdy jsou lidi ochotní ohrožovat své zdraví ládováním se steroidy a jinými srágorami, nebo denně podstupovat transfůze jen proto aby byli lepší než ti druzí, by nebylo nic překvapivého, pokud by někdo podváděl mechanickým způsobem. Netvrdím ovšem, že tím že je někdo momentálně lepší než ostatní, musí automaticky znamenat že zobe, nebo má v kole motor …

        0 0
    • funkatron  

      je to pekna hovadina

      ani team, ani jazdec, ani vyrobca bicyklov by si taky risk nedovolili…

      okrem toho ked kuknes video, tak ten motor je dost pocut…

      takze to by si urcite niekto vsimol…

      0 0
      • ememem  

        http://www.mtbiker.sk/…otorcek.html

        zas az takiuplni niemandi ho z toho neobvinuju, maximalne sa k tomu stavaju velice rezervovane.

        0 0
        • funkatron  

          jj to som cital aj kukal

          podla mna je to hovadina…myslis ze by nik nepocul ten motorcek?

          ved to vrci na sto honov…

          okrem toho aj urcite cosi vazi…ze by si to nik nevsimol?

          0 0
          • kubad  

            myslím že při jízdě to slyšet nebude :-)

            něco jiného je v klidu bez šlapání a něco jiného v 4km/h při záběru

            0 0
            • funkatron  

              neviem no podla mna to hucalo dost :)

              0 0
              • Zdenda CUBE  

                Už si někdy slyšel v reálu jaký hukot dělá balík v počtu 150 cyklistů, když jede 45km rychlostí? Tam by se stratila i motorová pila. Nehledě na to, že ten motorek nemusí běžet nonstop, ale pouze občas se s ním dá v případě potřeby přiložit pod kotel a pošetřit síly na další třeba rovný úsek …

                0 0
                • funkatron  

                  tam ukazuju na videu prave chvile, ked v baliku nebol…

                  bol sam siroko-daleko…myslim, ze po zapnuti motorceku by bol rozdiel pocut

                  0 0
                  • kubad  

                    Porad nechapu co by jako melo byt slyset, vsechny zvuky co muzes slyset jdou z pohybu klik a retezu. Pochybuju ze uslysis 0,1kW elektromotor :-)

                    0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    A kdo ho měl slyšet, když nikdo v okolí není? Nehledě na to, že jsou kolem motorky a auta, která dělají hluk, o lidech kolem trati ani nemluvě …

                    0 0
                • karliner  

                  docela bych se i vsadil, že kdyby někdo v balíku nastartoval motorovou pilu, že by si to všimli :-DDD

                  0 0
                  • mastihuba  

                    stejně maj všeci na uších sluchátka, takže asi poslouchají nějakej bigbít :D

                    0 0
          • Lenka.05  

            Možná má tichý motorek z Mironetu…

            0 0
          • martin_bakov  

            Technologicky by to urcite potichu sestrojit slo, ale fakt nevim jestli by to stalo za tu ostudu a risk…

            Spis sem vuci tomu skepticky ale kola by se mely kontrolovat pred kazdym zavodem, prece to neni takovej problem potezkat si kolo nebo zrengenovat ram prenosnym rentgenem …

            0 0
            • Vilém  

              V te druhe debate se resilo neco ve smyslu, ze v prubehu zavodu vymenil kolo.

              0 0
            • Bebe  

              prosím vás co tady plácáte o té váze? Váhový limit UCI je 6,8kg a v dnešní době není problém postavit kolo třeba o kilo lehčí a vše potřebné nainstalovat… mimochodem není nic neobvyklého když se třeba na vrchařské specialy davají závaží aby nebyl pod limitem.

              0 0
              • Pebe  

                nechci se nejak hadat, ale co jsou poslední dobou kola profíků na Cyclingnews, tak není neobvyklé že mají pře 7.5kg, někteří tuším i přes 8kg.

                Přisuzuju to tomu, že co dostanou, na tom jezdí

                0 0
                • MlokCZ  

                  Stejně ale hlavně v tom článku píšou, že prý měl mít kolo vážící 10kg, což už by bylo vážně podezřelé.

                  Všechno je to ale pořád JPP.

                  0 0
                  • funkatron  

                    tiez sa mi to nezda…

                    keby mal 10kg bike a je zvyknuty na 7 kilovy, tak by mal asi aj dost problemov sam so sebou, nie?

                    to by potom fakt potreboval pouzivat ten motorcek, ale aby sa vobec udrzal v baliku :))

                    0 0
                  • Pebe  

                    taky myslím

                    váhu neříkaj

                    a FC kolo

                    0 0
              • martin_bakov  

                O vaze nic nevim, tak sem si placnul. Ale rentgen nebo nejaky jiny totalni zpusob konroly kol by se mel zavest, co rikate ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Všechno bych to zrentgenoval, hlavně jezdce a co nejčastěji :-)

                  0 0
                  • ememem  

                    no ale nejako to kontrolovat budu musiet, ak sa to uz vie tak vymysliet nejaky system kontroly asi nebude az take zlozite. ale kym o sa o tom nevie tak to vyzera tak absurdne ze by to snad nikoho ani nenapadlo, volakde pisali ze sa to pouziva uz od roku 2004. zjavne tuto moznost pripustili a ciste technicky to mozne je. na druhej strane je fakt ze ocakavat ze sa to podari utajit dlhobobo je nerealne.

                    btw – je pravda za v oboch tych pretekoch menil biky?

                    0 0
                    • funkatron  

                      nieco take sa mi mari…

                      myslim, ze Bakalar spominal pri prenose Paris – Roubaix, ze ma taku smolu, ze musi menit biky a este aj vyhrava…

                      (ale nie som isty:) )

                      0 0
                    • Smazaný účet  

                      dokud se to nepotvrdí tak je to jen novinářská kachna..

                      0 0
                      • karliner  

                        Profi silniční cyklistika je hroznej hnůj. Nestačí jim dopovat jako o závod, ale ještě si do kola dávají motory… A to všechno kvůli penězům, za který by fotbalista český sranda ligy nevstal z postele. To nechápu.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          :-)))

                          0 0
                        • ememem  

                          je mi jasne jak si to myslel nicmenej len jedna poznamka. ak sa dobre pamatam tak v tej operacii puerto ci ako sa to volalo bolo zo cca 150 vzoriek asi len 10 cyklistov, zbytok bolo co? o nich sa nehovori, cyklistika si to momentlane trocha odsiera za vsetkych kedze po tom idu, fotbalisti sranda ligy co nikoho nezaujimaju maju klud, vacsia sranda je ze aj napr. taki hokejisti z nhl alebo profi body builderi ktorych papalasi doping. kontroly dlhodobo odmietaju. asi vedia preco.

                          0 0
                          • roud  

                            zbytek bere něco jinýho ? je to každej rok ať na tour či giro či jinejch soutěžích vždycky měsíc po konci vyhlásej první tři jako dopery a posune se pořadí berou všichni a všichni zo moc dobře víme…

                            0 0
                            • ememem  

                              chcel som povedat ze tam kde aj slepy vidi ze zobu to previntivne ani nekontroluju (co keby apoznori stratili zaujem) zatail co niekde hej a tam to potom vyzera ze je to samy fetak a odsieraju to aj za inych

                              0 0
                          • přišlapávač  

                            zobou všichni i takový zdánlivý pohodáří jako freestylisti na snowboardech- skoky a U-rampa…

                            0 0
        • Smazaný účet  

          Niemandi možná ne. Ale jsou to taliáni :D Myslím si, že taková značka jako je specialized by si tohle nedovolila. Se svou pověstí. A bez toho, aby o tom spešl věděl by to šlo stěží. Mimo to Fabian Cancellara patří mezi nejlepší tempaře již hooooooooooodně dlouho. Je to dokonce tak dlouho, že se stal Mistrem světa a vyhrál hafo dalších časovek a jednorázovek ještě dlouho před tím, než ten motorek vůbec vynalezli. Vlastně už od žákovských kategorií pracuje na svých přednostech, kterými jsou síla a famózní zrychlení. Dle mého motorek sice existuje, ale Fabian Cancellara ho určitě nevozí.

          0 0
          • ememem  

            no ten spesl je asi jedine co mi v tom celom nesedi, tiez si myslim ze by to asi neriskovali, keby sa to dokazalo bolo by to pre znacku daleko horsie jak ked sa niekto z tymu nacape s dopingom.

            0 0
      • pavelko  

        prepac, ale ked nieco zere a veze sa v tom cely team od jazca az po majitela (v pripade nalezu samozrejme nikto o nicom nevedel), tak to akoze neriskuju???

        0 0
    • juraj  

      To by musel byt nejaky technologicky zazrak, zde popisuje lenoch stavbu smysluplneho silneho elektrokola (http://www.dfens-cz.com/view.php…), ktere s monstroznimi bateriemi a mohutnou konstrukci se dalece odlisuje od filigranske silnicky Cancellara.

      0 0
    • jecnak  

      A motor je napajen reaktorem se studenou fuzi.

      0 0
      • Zdenda CUBE  

        To né, ale píšou, že už to vymejšlej na solární pohon a pak to bude vážit polovičku…

        0 0
        • karliner  

          Řekl bych ale, že když pak závodník bude mít na zádech solární panel, že to bude neobvyklý a leckoho to trkne.

          0 0
          • jIrI___  

            Někde jsem viděl, že existuje nějaký speciální fotovoltaický nástřik, který funguje stejně jako solární panel. Kolo s tímhle nastíkem bylo tuším i na Eurobiku?

            0 0
            • beeker  

              Něco podobného sem taky kdesi viděl, ale bylo to takové kolo do města.

              0 0
              • jIrI___  

                To co jsem viděl já, tak bylo regulérní MTB a dokonce i od nějaké známé značky. Jen si vůbec nemůžu vzpomenout od jaké.

                0 0
        • Ruprt2  

          a ještě dostane dotaci

          0 0
        • fousek  

          S ucinnosti fotovoltaickejch clanku bych se toho vubec nebal. To mi prijde realnejsi ta studena fuze

          0 0
    • StuntJ  

      a sakra …

      0 0
    • frederick  

      Nechce se mi tomu verit…A jsem nazoru stejneho, jak nekdo pise vys…Dokud to neni potvrzene, je to jen novinárska kachna…

      0 0
      • Richi  

        Je ale fakt, že to zrychlení je brutální a ani náznakem nejde ze sedla.

        0 0
        • frederick  

          me to prijde, ze spis podradi…nevim…zas tak tu silnici nesleduju, ale on je pro me borec, tak nechcu hned soudit..

          0 0
        • dobytek  

          Já ho ještě jít ze sedla neviděl. On i závěrečný spurt na Tour jel v sedle a přesto vyhrál (ostatní samozřejmě kmitali vestoje – loni nebo předloni).

          0 0
          • karliner  

            Ze sedla půjde, až si motorky do kola namontují i ostatní :-)

            0 0
    • náčelník  

      Skoro mi to připadá, že když se francouzskému tisku nepodařilo svými pomluvami zničit Armstronga, tak se zaměřili na Cancellaru.

      Ale tomuhle snad nikdo nemůže věřit …

      0 0
      • treatt  

        Rai mi skoro přijde jako italská televize :)

        0 0
        • náčelník  

          „do debaty se zapojil i francouzský sportovní deník L’Equipe. Jeho zpravodaj na Giru Philippe Brunel hlásil, že nový stroj viděl.“

          Toto jsem měl na mysli(vně) :)

          0 0
          • treatt  

            To jo, ale přišla s tím prvně italská televize, pak se to rozlítlo dál..

            0 0
    • Ricci  

      Zeby Cancellara kupil motorcek na dealextreme? :-)))

      0 0
    • o5majkl  

      to jakym způsobem jim dokáže ujet, je fakt neuvěřitelný… vzpomínám, jak si sám dojel skupinku na olympiádě-najednou se tam přiřítil jak motorka, to sem taky nechápal, ale taky si nemyslim, že by to byla pravda…

      0 0
    • Kohout  

      To video na youtube je celkem působivé.

      Technicky v tom ale vidím trochu problém. Pokud by použili 12V motor, tak při 100 W výkonu je proud přes 8 A. Aby ten pohon měl nějaký smysl, tak by musel mít baterii tak min. 5 Ah. Taková baterie už něco váží. Dále takto malé motorky na DC proud mají docela slušně vysoké otáčky, takže by museli použít planetovou převodovku s velkým převodovým poměrem a tím pádem i nižší účinností.

      Další problém vidím ve chlazení motoru, který je uložený v sedlové trubce. Kamarád má model letadla na elektro pohon a motor je tam chlazený vzduchem a i tak se docela slušně ohřeje a baterie taky.

      0 0
      • JayDee  

        Da se pouzit DC motorek s velkym poctem zavitu, takze nebude mit takovy tocky, vykon ani prikon, ale kroutak. Predpokladam, ze (by) pouzili LiPolku, pro zajimavost dnesni LiPo cca 6Ah umi davat staly proud pres 100A. Kdyby pouzili 3clanek (3*3,7V=11,1V), ktery vazi cca 400g http://www.promodels.cz/…mah-25c.html nebyl by problem takovy pohon zkonstruovat a nestalo by to moc. Nicmene je to fetis jak ma bejt :D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Taktak, výkonově by to problém nebyl, akorát to chlazení by se muselo pořešit, rozpálit to v karbonovym rámu by asi nebylo ideální… ;o) Nebo to zapínat max na desítky sekund…

          0 0
        • kubad  

          už je to dávno skonstruované, odkaz je někde nahoře :-)

          0 0
      • Ruprt2  

        nevymýšlejte vymyšlené. Přesně o tomto se mluví.

        Protože sami závodníci říkají, že měli možnost to zkusit, a že se ví, že se to na některých závodech použilo.

        Ale mlčí se o jakou šlo úroveň a kdo.

        0 0
      • Vilém  

        V dobe li-ion baterek bych v napajeni videl ten nejmensi problem. Do sedlove trubky by mohl nacpat peknou kapacitu.

        0 0
        • fousek  

          Oni ty lipolky zas tak maly taky nejsou, do sedlovy trubky by se mozna vesly tak 3S 1800 a tak 2–3 packy

          0 0
      • fousek  

        Nevim proc by nemohlo stacit treba i 2500 mAh, preci by ten zavod nejel celej na motor, myslim ze by stacilo aby to dokazalo vyvijet tech 100W treba 10 minut a uz by to byla obrovska vyhoda.

        0 0
        • funkatron  

          myslis, ze je to taka vyhoda oproti tomu, ze by musel neviem ako dlho tahat o 2 kila tazsi bike so sebou?

          0 0
          • fousek  

            Myslim ze jo, si to muzes spocitat o kolik musis mit vetsi vykon aby si moh vozit 2kg navic, ja bych rek ze to bude do 5W podle toho jak moc velky prevyseni by bylo na trati a prave v tech stoupanich by si moh vyuzit tech 100W navic. A pro zavodni pouziti by se to podle me dalo smrsknout pod 1,5kg a to uz bych rek ze je treba rozdil HT vs. Full.

            No samozrejme na nejaky delsi zavody by to asi uplne nebylo, ale treba klasicky XC by to bylo hodne dobry

            0 0
            • funkatron  

              ako sa uz pisalo…musel by mat okolo 10kilovy bike…

              ked je zvyknuty na 7 kilovy a vsetci ostatny maju 7 kilovy, tak myslim, ze by to bol velky rozdiel…

              0 0
              • roud  

                řek bych že tak strašný yb to nebylo váhu navíc má situovanou v rámu a kola má pořád ultralehký takže určitě by to poznat bylo ale ne až zas tolik jinak pokud se nepletu tak se řešilo že několikrát během závodu měnil kolo…

                0 0
              • MlokCZ  

                Ale vůbec ne. Kolo dokáží postavit lehce pod limit UCI, řekněme ať nebereme nějaké velký extrém, že 6,5kg. Komplet Gruber assist v sériové produkci s baterkou na skoro 1h 100W výkonu je lehce pod 2kg. Kdyby se použili trošku lehčí materiály, tak se na těch 1,5kg určitě dokáží dostat.

                A jsi na 8kg kolu, což není nic hrozného, když za to bude mít skoro 1h 100W asistence.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  tak tak, a navíc by nemusel vozit bidony s pitím jako ostatní. Nechával by si je podávat od domestiků nebo asistentů.

                  A nebo by mohl mít baterku v bidonu. Vždy když by se mu bateriee vybila tak by bidon vyměnil.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Tady http://www.hybrid.cz/…-elektrokolo

              třeba píšou, že s 900g baterií to dá 45–1,5h a co jsem předtím koukal na stránky výrobce (v tuhle chvíli dělají nějakou údržbu, tak se tam nemůžu znovu podívat), tak ty nejkratší časy byly právě kolem těch 100W. A s tou kilovou Li-Ion to půjde třeba až k hodině.

              Tedy pod 2kg tu máme hodinovou 100W asistenci. A určitě to půjde ještě o pár gramů odlehčit.

              0 0
        • pepko  

          museli by sa pouzit bud lipol alebo liion urcene na vysoke prudy … a tie nemaju az taku vysoku hustotu energie … ale myslim, ze 4ks tychto IMR 26500 (velkost C) by sa tam zmestili …

          http://www.cpfmarketplace.com/…owthread.php?…

          celkova energia by bola 4×3.7Vx2.3Ah = 34Wh … to znamena, ze po dobu 20minut by to bolo schopne dodavat 100W … ale treba zapocitat aj straty, urcite to nefunguje so 100% ucinnostou … takze v reale to moze byt tych 100W pocas 10minut …

          vahu maju asi 60g, takze 240g by vazil akumulatory, plus nieco prevody a motorcek … ale myslim, ze cele by sa to zmestilo do 600g …

          0 0
          • fousek  

            Tech baterek by se tam veslo vic, treba 52cm ram by to mohlo bejt 6 clanku, takze 3S2P a hned jsme cca na 20 minutach s vahou do 1kg.

            0 0
    • vtt  

      Zajimavy mi prijde ze novinar co to tam popisuje je nejaky Cassani. Je to presne ten, co podal dukazy ze videl Rassmusena v Italii a tedy ze Rasmussen nebyl v Mexiku, a Rasmussen byl vyloucen z Tour v roce 2007 za to ze predtim lhla doping komisarum kde se zdrzuje.

      Muze to mit sva pro a proti:)

      0 0
      • Darkson  

        klasika, s různými obviněními vždycky přijdou frantíci nebo italové proti závodníkům z jiných zemí

        0 0
        • karliner  

          V tom bych až takovou senzaci zase neviděl, protože kromě Francie a Itálie cyklistika s výjimkou TdF a možná Gira zase nikoho tak moc nezajímá…

          0 0
    • vlasof  

      mně se to zdá jako blbost .. sice nemám omc zkušenosti, na Giru, TdF a Vuletě jsem zatim startoval jen párkrát s Cancellarou jsem taky eště mockrát v hospodě neseděl ale na to by se muselo podle mě přijít … vždyť se ty kola vážej. a když by se na to podíval někdo kdo o tom něco ví tak si dá dohromday že to kolo je třeba o 2 kg těžší než by mělo podle toho jaký v něm sou komponenty bejt … a ******* je na světě.

      0 0
    • Honza321  

      šikovnej kluk…stačí se podívat jak ujede skupině v čase 3:30 a to sedí na sedle…to je panečku nástup :-D

      0 0
      • otas43  

        zřejmě dobrej oddíl =)

        0 0
      • Cpt_Morgan  

        no jasny,mel tam motor,to uz mu nikdo nevodpare :-))) Vickrat to uz asi neudela,kdyz se to ted proflaklo , tak budem koukat ,jak se mu bude darit bez moturku :-)))

        0 0
      • Ruprt2  

        Kdybych byl Cancellara tak mi to dělá dobře.

        Kdyby o mě všichni říkali, že jedu tak dobře, jako bych měl motor.

        0 0
        • Blade  

          přesně

          0 0
        • bagr84  

          a kdybych byl Cancellara a mel v ramu motor tak mam ted peknou sevrenou prdel :)

          0 0
          • Biker jak Pes  

            :-D

            0 0
          • Mirek1  

            No zpětně nic nedokážou… Ale jestli teď už slušně nezajede, bude asi všem jasno. Ale bez důkazu.

            Tak uvidíme na Tour, jsem zvědav.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              No, „slušně nezajede“. Jeho závody skončily, teďka už bude „jenom“ domestikovat Schleckům na Tour. Snad jedině, kde by mohl závodit je MS, ale kdo ví, jestli tam pojede, už jednou uvažoval, že nepojede, že nemá motivaci (tehda měl už dva tituly). Teďka nevím, jestli opravdu startoval nebo ne … :-P

              0 0
              • karliner  

                Jsem zvědavej, jestli ještě vůbec někdy slušně zajede, když mu teď budou kontrolovat kolo :-)))

                0 0
            • Zdeno Micio  

              že by zrovna Cancellara měl něco takového zapotřebí, těžko říct. Možná to použili párkrát jednorázově, ale systematicky, to je vyloučeno.

              0 0
      • Biker jak Pes  

        Zajímavé, dočetl jsem to po tu část, než tam začal cpát ty vzorečky, to už je na mě moc. :-)

        Ale pohrál si s tím slušně.

        0 0
        • raceman  

          jednoduchy vzorečky… ;-) sice tam bude velká chyba měření, ale dopočítal se rozumného čísla, takže proč ne..

          zas někdo nemůže překousnout, že fabian to prostě umí rozjet… http://www.youtube.com/watch…!

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Říká ten, kdo studuje strojařinu (nebo co to vlastně máš) tomu, kdo studuje na filozofické fakultě :-D

            0 0
            • raceman  

              bez do dupy se strojarnou :D ja su na FBI ;-) ale fyziky tam mame tez vpysk.. zrovna mam za sebou jednu 8mi kreditovou :-)

              0 0
            • treatt  

              Hele studuju Mezinárodní vztahy a celkem jsem chápal, co a jak počítá, má to pěkně vysvětlený :)

              Každopádně jsem hrozně rád, že jsem to viděl..

              0 0
              • Biker jak Pes  

                No, já jsem na matiku strašné dřevo. Už na základce jsem fakt prolízal tak tak. Já mám jiné přednosti! :-D

                P.S. nejenom matiku, jakékoliv čísla, zvlášť takové rovnice, kde se objevuje víc písmen jak čísel. To už nemá s matikou nic společného… :-)))

                0 0
          • bagr84  

            jj, uz tehda na Tour mel motor :))

            0 0
          • Bohumyl  

            Jakého rozumného čísla????? No chlapi, pokud věříte, že urychlování 90kg předmětu o 1m*s-2 (lidsky řečeno : třeba zrychlit z nuly na pekelných 18km/h za 5s) vyžaduje výkon 1200W, tak se vraťte na základní školu.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Petacchi svého času při spurtech běžně vyvinul výkon nad 1300W

              0 0
              • Bohumyl  

                .. jinak řečeno, v těch výpočtech má chybu. Nezpochybňuji to, že se dá vyvinout víc než 1000W. Mělo mu vyjít číslo kolem 500W.

                0 0
                • Bohumyl  

                  .. a to jsem vypíchnul jen to, co mě nejvíc bilo do očí. Kdo ví, kde tam má ještě chyby. Něco to vypovídá o důvěryhodnosti autora.

                  0 0
                  • Biker jak Pes  

                    Jooo, to já už nevím. Já četl jenom tu teorii nahoře, praxi nechávám jiným. :-D

                    0 0
                • raceman  

                  já ho nekontroloval.. :-) můžeš mu napsat do diskuze pod článkem, že tam má tak velkou chybu ;-)

                  0 0
                • kovar  

                  ale houby

                  0 0
                • fousek  

                  No ja sem tam nevidel treba vubec zapocitanej aerodinamickej odpor a ten od 30 do 50 km/h nebude malej.

                  0 0
              • McBlacky  

                1300w je potřeba říct k jaký váze. Navíc to není až tak extra vysoký výkon.

                0 0
                • kankrlicek  

                  Né že bych s tebou nesouhlasil, jenom nevím, pod koho to dát.

                  Jestliže motorek by mu přidal 100 W, tak stejně by těch cca 1200 W musel dát ze sebe, ne?

                  Mě to přijde jako s ptačí či prasečí chřipkou. Někdo potřebuje rozjet byznys s elektrokolama :)

                  0 0
                  • McBlacky  

                    to jo, ale to je max výkon. vem si, že parametry špičky jsou od 4,5 na AP, na ANP záleží na typu tréninku, ale obecně to okolo 5,8 bude. Takže cyklista 70kg bude mít na AP 315W na ANP 406w, takže průměrný výkon na závodě bude někde mezi těmito hodnotami. Kdyby se k tomu na hodinu přidalo 100W tak to je rozdíl jako kráva.

                    největší nesmysl ale je z hlediska mechanismu kombinace šlapání cyklisty + výkon motorku, který je nastaven na určité otáčky. Pokud šlapeš víc jak ANP tak poslední co tě zajímá je jestli ty kadence lítá ±5, což už by systém spojení osy a hnací tyče ozubením /gruber/ těžko rozdýchal, navíc by jeho efektivita byla mizivá, v případě, že by měl prokluzovou ochranu proti „přešlapání“ uživatelem.

                    0 0
            • MlokCZ  

              Já ten článek moc nestudoval.

              Ale rozhodně tam nejde o zrychlení z nuly na 18km/h, jak tu prezentuješ.

              Ale zrychluje o těch 0.9m*s-2 už z poměrně velké rychlosti, kde už potřebuje poměrně velký výkon jen aby jel tou rychlostí ze které zrychluje.

              Pak není nic divného, že vyšel takový výkon ještě pro další zrychlení i když jen o 0.9m*s-2.

              Netuším jestli ta čísla přesně sedí, ale nechápu co se ti na tom nezdá.

              0 0
              • Bohumyl  

                To je pravda. K tomuhle výkonu je třeba připočíst ta „konstanta“. V tom výpočtu s tím ale vůbec nepočítá. Počítá POUZE se zrychlením.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ale počítá. Teď jsem se na ten výpočet díval a má to podle mě celé dobře (tedy myslím odstavec D, neřešil jsem jestli souhlasí ty odečty údajů z videa).

                  0 0
                  • Bohumyl  

                    ..tabulku „Forces on rider“ jsem viděl. Ale ukaž mi, kde má v těch výrazech „plus tohle číslo“.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pokud ten výpočet nechápeš, tak to je pak těžké. Počáteční rychlost se tam dostane dle té ujeté vzdálenosti D.

                      Kdyby tam nebyla, tak ujetá vzdálenost D vyjde pouze 11,25m a bude pak o to menší ta spočtená práce a následně i ten výkon a nebude to ani 200W.

                      Počítá to nejjednoduším způsobem, tedy na základě toho, že ujel vzdálenost 76,3m během 5s a přitom během té vzdálenosti zrychloval o 0,9m*s-2

                      Samozřejmě je to lehce zjednodušené, ten pohyb např. téměř jistě nebyl přesně rovnoměrně zrychlený a také to určitě nešlo z toho videa zcela přesně odečíst. Odhaduju, že ale až tak velká chyba tam nebude.

                      0 0
                      • Bohumyl  

                        ajaj II. neuvědomil jsem si, že dE závisí na V0. Dnes už mě neberte vážně, jdu se schovat do kanálu:)

                        0 0
            • kovar  

              lisky řečeno? Spíš Demagogicky zamlženo. Proč sem vůbec zavádíš zrychlení z 0 na 5 m/s za 5 s o které se v tomto případě vůbec nejedná? Vlastně už vím proč, ty jsi si nejspíš splet přímku s parabolou

              0 0
              • Bohumyl  

                .. pokud zanedbáme relativistické jevy … ano, zrychlení z 0 na 5m/s vyžaduje stejné množství energie jako zrychlení z 13m/s na 18m/s. S odporem vzduchu apod. se tam nikde nepočítá.

                0 0
                • kovar  

                  jak říkam, pleteš si parabolu s přímkou

                  z 0 na 5 m/s je výkon těch přes 200 W

                  z 13 na 18 m/s je výkon cca 1400 W

                  0 0
                • kovar  

                  prostě ty energie stejné NEJSOU.

                  Zkus si je schválně spočítat ( nápověda ze základní školy E= jednapolovina­emvénadruhou )

                  0 0
    • scalar  

      No já to vidím na velký přestupy: Rossi půjde do F1 a Cancellara na jeho místo do moto GP

      0 0
      • vikicek  

        :D .. ale Rossi do F1 už určitě nepůjde :o)

        0 0
        • pepko  

          rossi uz nepojde nikam … minimalne 2 mesiace … kym sa neda dokopy po dnesnych zlomeninach :-)))

          0 0
      • fousek  

        A co by tam delal? MotoGP je kapku o necem jinym nez silnicni cyklistika. Uz jen v tom ze motorka vazi cca 150kg a ma vykon nad 200 koni. Tam kde cylkisti koncej tak se na motorkach jeste ani neradi 2.

        0 0
        • karliner  

          Co by v MotoGP dělal? Zase by šlapal na motorce, jen s větším motorem…

          0 0
        • Biker jak Pes  

          Prosím, postavte se všichni, někdo tady někomu stojíte na vedení… :-D

          0 0
        • Zdeno Micio  

          ty jsi mi kousek, neříkaj ti fousek?

          0 0
        • vikicek  

          Mno vzhledem k tomu že i obyčejná R1 řadí za 2 až ve 160km/h … tak bych řek, že seš mimo :D .. cyklista končí skoro ještě dřív, než MotoGP stroj vůbec zařadí :D

          0 0
          • Ruprt2  

            tos trochu přehnal ne? to má jenom 3 rychlosti?

            Veyron dává za 2 v devadesátce, tak se mi to nezdá

            0 0
          • fousek  

            Moje tvrzeni to tvoje vylucuje? ja tam pisu ze kde cyklisti konci tam motorky jeste neradi ani za 2 coz je pravda

            0 0
    • Pumsc  

      no teď jsem čuměl na nějaký videa a je zajímavý co tam vždycky mačká před tím jak zrychlí:)

      0 0
      • raceman  

        že by řadící páčku? ;-)

        0 0
        • mr.nikdo  

          povolil brzdovy lanko, takze uz mu brzda cilene a porad nebrzdila a tudiz se 100% sily prenasel na kola bez brzdeni…

          0 0
        • Pumsc  

          no tak to asi ne:D

          0 0
        • Pebe  

          to rozhodně ne :-)

          0 0
          • bagr84  

            no a nema tam to shimano flydeck nebo jak se ten tachometr jmenuje prepinani? To ze pouziva SRAM uz je nepodstatny… :)

            0 0
            • Zdenda CUBE  

              To teda nemá

              0 0
              • roud  

                tak co zdendo nezaložíme vlastní team a nevydáme se na giro ? :O)

                0 0
                • kubad  

                  pozdě jedině za rok :-)

                  0 0
                • Zdenda CUBE  

                  Jak píše David, letos už jedině Tour .. ;-)

                  0 0
                  • roud  

                    Mno tak můžem zkusit letos jako trening tour a příští rok giro předpokládám že david se k nám přidá (jen nesmí vyhrát hned první etapu aby to nebylo moc okatý) ;o]

                    0 0
                  • Zdenda CUBE  

                    A napadlo mě, pokud by zvážili tvoje kolo, tak by ten motor hledali hned :-DD

                    0 0
                    • roud  

                      Vidiš tak já budu ten blbec co vás bude krejt a bude šlapat jak fretka xD xD xD

                      0 0
                      • funkatron  

                        kazdopadne by si bol najvacsia hviezda televizneho prenosu…:D

                        0 0
                        • roud  

                          Myslím že největší hvězda by byl david pokud by vyhrál etapu :O)

                          0 0
                          • Zdenda CUBE  

                            Ten má po žížalách, nemá do čeho ten motorek nacpat, je bez kola a na 29 niněru by to bylo zesměšňování soupeřů .. :o)

                            0 0
        • Mamut  

          Podla toho videa saha na paku neobvyklym prstom a na miesto, kde na Sram paky nema vyznam sahat – nic tam nie je.

          0 0
        • Smazaný účet  

          nemá třeba nějaký nový ELO řazení?

          0 0
    • destr  

      No Cancellara má dinamit v nohách, tak na co by mu byl motor v rámu? :-)

      0 0
      • Nikovlas  

        A viděli jste Petra Nordtuga na běžkách? Možná má nějaký motor na běžkách – jako malý sněžný skůtry.

        špatně zařazeno, sry (mělo to bejt na první příspěvek)

        0 0
    • Ondra 575  

      Cancellara má motor v rámu a Peter Northug má zase motor s miniaturními sněžnými pásy v lyžích…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zaráží mne, že tu není asi žádná pozitivní reakce. Jestli to existuje a provalilo se to tak nic nebrání dalšímu vývoji a masové produkci a za pár let to bude běžně dostupné. Nevidim v tom žádný doping, kdo chce motor ať ho má a pokud by došlo-a jednou stejně dojde-k běžné výrobě takových systémů tak je výrobci určitě vzhledově odliší aby nedocházelo k podvodům třeba na hoby závodech apod.

      0 0
      • MlokCZ  

        Vždyť už to dávno je normálně v sériové produkci a můžeš si to koupit a lze to dát na běžné kolo (jen teď z hlavy nevím jaký je minimální nutný průměr sedlovky).

        http://www.gruberassist.com/…description/

        A nic nijak vzhledově odlišené není. V té sériové produkci je pouze baterie někde externě (tedy vidět).

        0 0
        • Pebe  

          třeba by to šlo napájet z baterie Shimana Di2, stejně ty dráty povětšinou mizi někam do rámu :-)

          škoda že Fabian jezdí na Sramu

          0 0
        • Smazaný účet  

          Vim, že se to vyrábí, ale nevěděl jsem, že už na takové úrovni. Je vidět, že stáří se bát nemusíme:-) Pak ale nechápu dohady jestli je možné aby to na kole vůbec měl-předpokládám, že by to byla vývojová špička…

          0 0
          • kubad  

            možné to samozřejmě asi bude, a při pořádné finanční injekci do vývoje + příprava rámu by to asi nebyl problém zamaskovat

            0 0
            • MlokCZ  

              Kdyby to byl vývoj cíleně na maskování při závodech, tak rám by mohla být jedna velká baterka a pak by se po dojetí celý rám strčil do nabíječky :-)

              0 0
              • McBlacky  

                podle mě je nejsnažší mít bidon jako baterku. nesnažší manipulace a při vážení ho tam nemáš, takže ta váha kola zase nebude o tolik vyšší.

                když už teda.

                0 0
            • yetti  

              Ja si myslim, ze by to ani nemuselo byt moc drahe. Osobne bych to umistil spis do spodni ramove trubky, ktera je o dost robustnejsi nez sedlova trubka a umoznuje umistit rotor slusneho prumeru. Kdo mel nekdy v ruce profi akuvrtacku, tak si dokaze predstavit jaky kroutici moment lze dosahnout relativne levnou cestou a hlucnost je pritom minimalni – za jizdy neslysitelna.

              0 0
              • Pedro404  

                No jo, ale do tý spodní rámovky by se to blbě strkalo, by se to tam muselo dát už při výrobě rámu.

                0 0
          • karliner  

            Řekl bych, že úprava takového motůrku ho stála méně, než utratil měsíčně za doping a jako švýcar si to umí dobře spočítat :-)))

            0 0
    • Smazaný účet  

      Myslím si, že taková značka jako je specialized by si tohle nedovolila. Se svou pověstí. A bez toho, aby o tom spešl věděl by to šlo stěží. Mimo to Fabian Cancellara patří mezi nejlepší tempaře již hooooooooooodně dlouho. Je to dokonce tak dlouho, že se stal Mistrem světa a vyhrál hafo dalších časovek a jednorázovek ještě dlouho před tím, než ten motorek vůbec vynalezli. Vlastně už od žákovských kategorií pracuje na svých přednostech, kterými jsou síla a famózní zrychlení. Dle mého motorek sice existuje, ale Fabian Cancellara ho určitě nevozí.

      0 0
      • prvniodkonce  

        Specialized pořebuje vyhrát Roubaix za každou cenu, aby propagovali ta pseudokola s tím „odpružením“.

        Ale myslím si, že Cancellara motor nemá.

        0 0
    • beng  

      par postrehu http://www.youtube.com/watch…

      0 0
    • hmm  

      Pochybuju že ten motor použil, špíš bych řekl že víc jak 5 let dopuje látku kterou ještě nezakázali. Dopujou všichni ale nekteří v tom excelují. To je celý

      0 0
      • kubad  

        na doping má asi zhruba stejný názor, ale tohle prostě napsat nejde, protože pro to není žádný důkaz :-(

        0 0
      • kankrlicek  

        Ale když to není zakázaný, tak to nemůže být doping, ne? :) Možná jsi chtěl říct, že bere podpůrné látky.

        0 0
    • robin!1  

      Technologicky to možné je. Nebude to fungovat celý závod, na to neexistují baterie v reálné váze pro toto užití. Ale pro půl hodinovou pomoc o 100–150W je to zcela reálné. Nevím proč se někteří děsně diví.

      0 0
      • McBlacky  

        když to je reálné tak vysvětli jak budeš kombinovat efektivně 3× násobek vnější síly /cyklista výkon 300w, což je minimum/ s variabilní kadencí s tímto motorkem, který má fixní převod ozubeným kolem? Pro větší rozdíl výkonu je samozřejmě situace ještě obtížnější.

        podle mě to lze jen opačně, například 100w výkon motorku a k tomu si důchodce přišlápne 50w a tím, že šlape ale neefektivně, neboť respektuje „kadenciótážky“ motoru.

        0 0
        • pepek  

          Myslím, že regulátory dnešních střídavých vysokovýkonných motorků by zvládly klidně i přizpůsobovat otáčky kadenci jezdce bez velké ztráty účinnosti

          0 0
          • McBlacky  

            já když vidím grafy svého výkonu se srovnání s kadencí, tak jakmile jsem okolo ANP tak to lítá nehorázně. Profíci budou vyježděný jasně víc, ale pořád to bude téměř co šlápnutí co o malinko jiná hodnota.

            0 0
            • pepek  

              Já jsem s elektrikou skončil hned u Ohmovýho zákona, přesto (nebo právě proto) si myslím, že toto dnes není vůbec problém

              0 0
            • pepek  

              Za jednu otáčku kliky se ten motorek otočí třeba 100× – pak není problém regulovat jeho výkon i v průběhu jednoho otočení kliky, přesně podle (každé) nohy.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Jenže pak zase narůstá hmotnost a veikost, celé se to stává velmi komplikované a tudiž neefektivní. Je to celé kravina. V tak malém prostoru šlapacího středu to prostě optimálně řešit nejde. Buď budeš šlapat a nebo jen točit nohama podle motorku. Jenže je důležité všimnout si, že cancellara nemá stále stejnou kadenci na těch zmiňovaných videích z roubaix apod.

            0 0
    • cekanka  

      Podle mě už je to tady dlouho. Coppi nebo Merckx taky na Roubaix všem ujížděli :-D

      0 0
      • Zdeno Micio  

        Cancellara by všem ujel i na favoritce! Prostě na něj nemají a hledají všemožné důvody proč ho zdiskreditovat a lidi tomu věří. A pokud by to měl on, tak by to měli i ostatní na kole. Borec, který patří mezi nejlepší v jednorázových závodech prostě musí počítat s nedůvěrou.

        0 0
      • McBlacky  

        Coppi jednoznačně, tenkrát to navíc bylo daleko vymakanější, neboť nacpat to do trubiček tehdejšího průměru :) to musel být kumšt

        0 0
    • Biker jak Pes  

      Tady to máte, zamkněte to tady už proboha… kraviny…

      Vyjádření Saxo Bank:

      Tým Saxo Bank odmítá veškeré pomluvy a obvinění, které se objevily v médiích o údajném použití elektrického motoru v kole Fabiana Cancellary. Team Saxo Bank je proti jakékoliv formě podvádění a tato kauza není založená na pravdě. Nikdy nebyl použit elektrický motor v žádném kole z týmu Saxo Bank.

      Ze zásady tým Saxo Bank neposkytuje prohlášení k fámám či pomluvám. Nicméně došlo k distribuci nepodloženého videa, na zakládě kterého se vytvořil mýtus, ke kterému je nutno se vyjádřit. Nebudeme se podílet na prohlubování této kauzy, neboť tím bychom pouze napomohli výrobcům motorů k šíření právě vytvořeného marketingu. Jsme přesvědčeni, že většina lidí, která měla možnost shlédnout to video, vidí, že se jedná o pokus amatérského umělce vyjádřit čistě hypotetickou ideu, která se vůbec nezakládá na pravdě. Je to pouhá fikce, která byla ztvárněna jako dokumentární video.

      Je nám líto, pokud tato kauza způsobila negativní dopad na tým Saxo Bank, a cítíme se uraženi, že někdo může pochybovat o integritě, charakteru a schopnostem Fabiana Cancellary. Fabian má neuvěřitelný talent a je to opravdový profesionál. Vítězství Fabiana Cancellary jsou výsledkem oddanosti, tvrdé dřiny, a obětování ostatních věcí. Fabian má jedinečnou schopnost posunout svoje limity, když usiluje o dosažení svých cílů. Jsme přesvědčeni, že veřejnost vidí absurdnost této kauzy, a respektují Fabiana za to, co je – opravdový šampión.

      Tým Saxo Bank se k této kauze již nebude dále vyjadřovat, neboť cítíme, že tyto pomluvy nás neopravňují k tomu, abychom tím trávili více našeho času a energie.

      Amen…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Amen

        0 0
      • Kubiczech  

        A? Landis přece taky nedopoval. (:

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Nedopuje nikdo a zároveň všichni. Stejně jako, že všichni trestanci jsou nevinní …

          0 0
      • fousek  

        Me by spis prekvapilo kdyby se k tomu priznali. To je jasny ze by zatloukali do uplnyho konce.

        Podle me to proste technicky resitelny je.

        To ze by to bylo pouzito pri tomto zavode si nenmyslim

        0 0
      • karliner  

        Silniční cyklistika je na rozdíl od fotbalu, hokeje nebo basketu skrznaskrz promořená dopingem a protože chemický preparáty do sebe rvou všichni a spíše než prostředek ke zlepšení výkonnosti je doping jen snahou o udržení kroku s ostatními, Cancellara udělal další logický krok.

        0 0
    • ememem  

      som zvedavy co zistia, asi nic

      http://sportreport.lidovky.cz/…-ostatni.asp?…

      0 0
      • funkatron  

        nic…cele je to velky vymysel a ti reporteri a vyrobca sa krasne zviditelnili pred celym svetom

        0 0
    • Zdenda CUBE  

      Tak jen tak pro zajímavost hodím do pléna otázku:

      "Nezdá se vám, že co jim letos na TdF oskenovali kola, je Cancellara nějak z formy ?!?!? ;-O

      0 0
      • destr  

        Napřed si zjisti, co je Cancellara za závodníka, a potom mluv o formě ;-)

        0 0
        • karliner  

          Vždyť to napsal úplně přesně. S motorem stačil a semtam něco vyhrál a jakmile pořádně prohlídnou kola, už to nějak není ono…

          0 0
          • biker jura  

            myslím že jsi nepochopil to o čem destr píše

            0 0
          • treatt  

            Jo jo, srágora, vyhraje si nějakej provinční prolog Tour, to je beztak pár kiláčků, pak si teda jako podrží žluťák, vodtáhne sem tam pár desítek kiláků po kostkách pro Andyho, ale hlavně zevluje a brzdí peloton, prostě by se nad sebou měl zamyslet, je to trapný!

            0 0
          • destr  

            Achjo :-(

            0 0
      • Biker jak Pes  

        Vyhraný prolog je málo ?

        0 0
      • Blade  

        kaviárový tousty..

        0 0
      • roud  

        na první horský chytil deset minut hehe bez motoru mu to náko nejede xD xD xD

        0 0
      • Darkson  

        nemám pocit, že by se cokoliv změnilo. Cancellara vždycky vyhrával časovky a méně kopcovité jednorázové etapy,eventuelně vezl žlutý dres na Tour, dokud se nedojelo do Alp. letos je tomu stejně, nehledě na motorek:-).

        na celkový pořadí jede v týmu Andy, jestli Fabian dojede na kopec se ztrátou 5 nebo 20 minut je úpně fuk, on si ještě vyhraje zbývající časovku:-)

        0 0
        • karliner  

          Na to bych vsadil až v okamžiku, kdy bude známé, jestli jim budou rentgenovat před časovkou kola :-)))

          0 0
          • kubad  

            to je už jen detail, bez motorku vyhraje stejně s motorkem to bude o parník :-) jediný rozdíl.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.