V. Brumotti a "freestyle" na silnčce? cyklokrossu?

71 nepřečtených
  • 3022

    Narazil jsem na videa se skopičinami které provádí Vittorio Brumotti na silničním, nebo možná cyklokrosovém (já z toho nepoznám) kole. Např.: http://www.youtube.com/watch?…

    Přijde mi to neuvěřitelné, myslel jsem, že silničky jsou obecně stavěné jako „stihačky“ – tedy pevnost jen taková, aby to určitě vydrželo co má, ale cokoliv navíc je špatně a kontraproduktivní… tohle to podle mě dalece přesahuje :)

    Je možné aby např. některé ty skoky takové „normální“ kolo skutečně vydrželo bez poškození? Mám na mysli jestli to buď není nějaký zvlášť k tomu stavěný speciál, nebo jesto třeba to kolo vždycky po pár záběrech po poškození nevyměnily. Na první ránu jsem o tom nic nenašel.

    • Pedro404  

      Si najdi sérii videí Road bike party, u toho snad řikali, že nemuseli měnit nic.

      • 3022  

        Díky. To je taky pěkný nářez… místy možná i lepší. A je tam pěkně vidět jak tam např. tlumí dopady prací s vlastním tělem a se zadním kolem. To bych pochopil že kdo umí, ten umí.

        Ale nejvíc mě zaujalo např. jak bokem přeskakovali tenisovou síť – tam je to prostě dopad natvrdo a to jsem nečekal, že by silniční kolo dalo.

    • tromboonen  

      V kole to nebude… ale i u roadbike to kolo prezilo a dokonce i rafky prezily, tusim ze menili jen jeden… ale nikdy nevis co holky po kazdym zaberu menilY nebo ne, ony holky jsou rafinovany.. dale v konspirativnich treoriJich.. Třeba i Tvá úča češtiny byla součástí spiknutí a teď to jenom z povzdálí sleduje…

    • puka  

      To je ten Strakáčův lom po 3:30? :)

    • novas752  

      Typek asi umi… :) Nesmi spadnout jak pytel cementu, musi to co nejvic a nejplynulejc utlumit.

    • Tina  

      Rozprávala som sa s človekom od FSA o Brumottim a kolesách Vision čo používa. Zaujímalo ma, koľko ráfkov zničí za rok. Dozvedela som sa, že napr. tento rok nezničil ani jeden. Vraj sa iba raz za 2 mesiace zastaví u nich na firme na kontrolu a docentrovanie kolies.

      • Chlebovnik  

        Když si ale video zastavíš (třeba v čase 4:27), je vidět, že má v zadním kole 32 drátů. To asi nebude úplně standardní záplet, který by si od Vision mohl obyčejný smrtelník koupit, ne?

        • Singlespeed  

          Vzadu má zapletenou nábu s přírubou pro kotouč a špice má omotané uprostřed kolem sebe.

          • Singlespeed  

            Spešl zadní výplet:

            • 3022  

              Když koukám na to Brumottiho video, na více místech, tak mi ten výplet nepřijde kdovíjak nestandartdní – některé silničky mají samozřejmě zjevně míň drátů, ale u jiných vypadá výplet skoro identicky… ?

              • Singlespeed  

                Když se pozorně podíváš, tak špice Brumotiho zadního kola jsou uprostřed „zauzlovány“, to je, co se silničního kola týče, vysoce nestandardní. Takový výplet na silniční kolo jen tak nekoupíš.

                • 3022  

                  Když se na to dívám, tak mě přijde že to je výplet „přes dva“ nebo snad „přes tři“ nebo jak se to snad kdysi nazývalo, což prý snad mělo být opravdu o něco pevnější, ale zase náročnější na pletení a centrování. Jinak tam nic nestandartního nevidím, ale určitě je možné, že prostě nevím nač se dívat.

                  • Vilém  

                    Tady ale nejde o pocet krizeni, tady jde o to, ze v tom krizeni jsou draty zamotane mezi sebou.

                    • 3022  

                      Já jsem myslel, že to je jen optický klam…

                      …a když se tedy zeptám asi úplně hloupě, tak ono to nějak pomůže? Nějak nechápu jak to funguje.

                      • Vilém  

                        Zpevni to vyplet, napeti se lip rozlozi mezi draty. Teda alespon teoreticky.

                        V praxi jsem to kdysi vozil na trialove hopsani a kolo bylo opravdu hodne tuhe a hlavne odolne vuci rozcentrovani. Vyplitat to je vcelku drbacka. Kdyz se pouzije cely zavit obtoceni, tak to vychazi o 3mm delsi draty oproti klasickemu 3× krizenemu vypletu.

                        Na tom screenshotu to vypada, ze nema celou otocku, ale jen pul zavitu.

                        • oddie  

                          To bych si docela zkusil zaplést. Jsou k tomu někde popsané nějaké tipy, postřehy a triky?

                        • 3022  

                          A to se dělá s klasickými dráty, nebo je na to třeba nějaké speciální? Ty co jsem zatím měl mi přijdou docela tuhé, abych nějak takto zvládl obtočit.

                          A samotné centrování je pak bez problémů?

                          • Vilém  

                            Ano, jsou to normalni, kulaty, draty. Kdyz se udela cela otocka, tak vychazi pozice dratu vuci dire v rafku hodne zesikma, coz zase neni uplne idealni z hlediska namahani niplu. Kdyz se udela pulotocka, tak ten uhel dratu neni zas tak hrozny. Samo, ze cim vetsi prumer kola, tak tim ten uhel vychazi snesitelnejsi, na 20" rafku, ktere mas v oblibe, si to nedovedu predstavit.

                            Centrovani je trochu slozitejsi, protoze se propletene draty vzajemne ovlivnuji.

              • Vilém  

                Projdi si nabidku tohoto vyrobce a zjistis, ze to az tak bezne kolo neni.

                • 3022  

                  Na čem tam jezdí Brumotti jsem nepoznal. Když koukám na kola z road party, zjevně nejsou „běžná“, ale na první pohled u nich u výrobce nevidím žádné znaky toho, že by byla nějak výrazně víc stavěná vyložěně na odolnost.

                  • novas752  

                    To z videa tezko poznat. Muzou tam byt jine niple, tlustsi nebo uplne jine draty, jinak napnuty vyplet, koneckoncu muze to byt i jiny rafek s „puvodnima“ polepama…

                  • Vilém  

                    Co se toho Brumottiho tyce, tak vyse tu psala Tina, ze se jedna o kola Vision, coz je napsano i na jejich rafku.

                    • Rubi  

                      ja myslim ze nemaji problem udelat rafek s mnohem tlustejsi stenou a treba nepatrne sirsi, daji stejne nalepky a nepoznas nic a super reklama je na svete :-)

                      • Vilém  

                        Tak jasny:) Rafek by mohl byt klidne i stejnej, profil je vysoky, to vydrzi hodne, daji vic dratu a spolu s tim, ze ten borec proste umi, tak to muze vydrzet hodne.

                      • novas752  

                        To je zas docela draha sranda.

                        V pripade hliniku je to jen jiny tvar casti stroje, co ten rafek vytlacuje. V pripade karbonu je to uprava mimo jine cely vypejkaci formy, coz muze byt dil za stovky tisic a vic.

                        • 3022  

                          To podle mě není pravda – karbon je v podstatě „laminát“ a není to problém dělat po kusech. „Hliník“ taky nemusíte mermocí odlévat – pokud se bavíme o kusové množství, spíš skružit profily a svařit, nebo obrábět…

                          …ale v daném případě když už, tak proč to jednoduše neudělat z oceli – ta se dá ohýbat, skružovat, tvářet, obrábět, svařovat jedna radost.

                          • Čipera  

                            Není to tak jednoduché ano karbon je v podstatě laminát, ale musí přeci dodržet nějaký postup výroby, nějaký překládání plátú přes sebe aby byl ráfek tuhej a přestu ohebnej atd......, Musej mít na to nějakou formu, vývoj, testy, které přesně jak řikal novasj může stát stovky tisíc. A nevím proč by někdo vyráběl ráfky z ocely když je karbon pevnější jak v tahu tak v krutu a o dost lehčí. Navíc karbon pracuje ohne se a vrátí zpět do určité míry to ani hliník ani ocel neudělá ta se ohne a zůstane. Nechápu todle vymejšlení alternativních teoríí velkého třesku když už je to dávno vymyslené. :-D Kdyť Na dh, xc, se normálně dělají karbonoivé ráfky které bych řekl že dostávají na prdel mnohem víc než to co s tím kolem dělá Brumotti.

                            • 3022  

                              Odpovídající technologický a výrobní postup se musí dodržet u všeho – ať už chci přimontovat šlapačku na kliky, nebo zalepit duši. Jinak řečeno ignorant dokaže po**** vše. Nevím ale, co v tom chcete hledat za vědu, je to prostě laminát, kdo dělal něco z laminátu zvládne i „karbon“. Samozřejmě prase to vždycky udělá prasácky, fachman který si s tím vyhraje dobře. Hlavní rozdíl je, že ta „pryskyřice“ i ta „vláknina“ bude u tohohle „laminátu“ dost jiná a za jiné peníze, ale jinak to není žádná velká věda. Forma se dělá např. normálně z polystyrenu, protože je to snadné. Takže žádný vývoj za sto tisíc – stačí vám trafopájka, ostrý nůž a pilník… samozřejmě, pokud to chcete dělat ve velkém množství, použijete výrobní technologie, které jsou efektivnější a vedou v důsledku i k o něco málo lepším výsledkům.

                              O úžasných vlastnostech karbonu básní zpravidla lidé, kteří materiálům nerozumí. V nějakých aplikacích má vlastnosti, které vám zatím žádný jiný materiál neposkytne. Je tam ale i kupa nevýhod. Kvalitní ocel taky „pracuje a vrátí se“… a velmi často ve větší míře než karbon. Poměr pevnosti a hmotnosti u kvalitní a dobře zpracované oceli ve skutečnosti také není až tak špatný a nemáte tam problém s koncentrací tlaku do malé plochy a obecně se spoji různých částí.

                              Nejde tu nicméně „o vymýšlení alternativních teorií velkého třesku“. Jde o to, že kdyby jste chtěl dělat kusově atypické díly na silniční kolo, jen pro nějaké takové „vystoupení“, asi nepoužijete technologie a materiály které jsou vhodné a používané pro sériovou nebo hromadnou výrobu. To je prostě drobet jiná pohádka. Než řešit nějaké hlouposti s odlíváním hliníku nebo řešením karbonových dílů, uděláte to z oceli, protože je snadné, snadno se s ní pracuje, má dobrou pevnost a že to bude trochu těžší vás v tomto případě (kdy s tím ujede pár metrů a když jede rychle tak spíš z kopce) asi moc trápit nebude.

                              Nevím co Brumotti použil a nevím co přesně vydrží nějaké/kdejaké „top“ komponenty od známých a drahých značek, ale tyhle vývody jak by bylo úžasně těžké a drahé udělat kusově pevnější ráfek pro něco takového jsou směšné představy lidí, kteří o výrobě a technologii mají asi takové přestavy, jako Hurvínek o válce.

                              • Rockodendronus  

                                Gratuluji, právě jste nám na 4 odstavcích shrnul, že máte o technologii výroby karbonu představy jako Hurvínek o válce. Vy polystyrene.

                                • Singlespeed  

                                  Seš borec, běžný bikefórák takové dlouhé příspěvky vůbec nečte :-D.

                                • oddie  

                                  No nejen karbonu, i to matlání o odlévání hliníku je mimo mísu, a to o té oceli koneckonců taky. Jedním slovem – síla.

                              • novas752  

                                Mohu se zeptat jaké máte vzdělání?

                                Protože návrh „píct“ krabon v polystyrenový „formě“ mluví za vše. Jen pro info, děje se tak při velkém tlaku/podtlaku uvnitř negativní formy za teplot přesahující 200°C. Polystyrenová „pozitivní“ forma se používá právě proto, že při pečení vyteče a uvnitř dílu nezůstane.

                                Ke zbytku fakt neni třeba se vyjadřovat pane Hurvínek.

                                • tromboonen  

                                  Tak ho nechte kluci, on je takovej teoretickej Brouk Pytlík, viz vlakno, ve kterem rozvadi teorii 20" kol ve meste..

                                  • Rockodendronus  

                                    Myslím, že je to troll-účet nějakého zasloužilého člena fóra. Trolluje vlastně od svého založení, ale ne prvoplánově, ale vychytrale. :-)

                                    • tromboonen  

                                      Tak ja nevim, na co jedou zaslouzili clenove, pokud by jim tohle melo stat za to, musel by to bejt dobrej matros… tohle mi prijde jako nekdo kdo se potřebuje o vsem teoreticky rozepisovat, ackoli sam nema ani teoreticke, natoz prakticke znaloste… ale za to je tak trochu grafoman :)

                                    • krabica  

                                      Dle mně je to troll, který si pravidelně mění nicky, dříve třeba VladexAndroid…

                                      • IndyCZ  

                                        To by musel být neuvěřitelně důvtipný troll a kromě nicku pokaždé měnit i způsob vyjadřování, užívání emotikon, interpunkce atd. :-) Troll profesionál.

                                • 3022  

                                  Vzdělání které na to bohatě stačí by měl být nedokončený učňák (první ročník?), nebo střední škola (druhý ročník?) – pokud je to technický směr, zhruba v té době se tam myslím kompozity v dílnách učí. Buď žádné takové „technické“ vzdělnání nemáte, nebo jste zrovna byl na záchodě když se to probíralo.

                                  Nevím z čeho Vy a případně ostatní berete své přesvědčení o nějakém pečení apod. Existuje samozřejmě víc technologických postupů a možností které se liší v závislosti na tom, jaké máte vybavení a kolik kusů čeho chcete vyrábět. Dělat to za zvýšených teplot můžete (např. kvůli urychlení tvrdnutí), dělá se to i za zvýšených tlaků apod. ale není to nutností.

                                  Obecně, pokud chcete udělat „karbonové“ cosi, tak koupíte „tkaninu“ z karbonových vláken, tu „napnete“ na nějakou formu aby jste jí dal tvar a přetíráte to expoxidem. Je to úplně to samé jako skelný laminát, akorát místo skelných vláken jsou tam vlákna karbonová. A samozřejmě můžete dělat určité variace, určité typy vrstvení, určitá pojiva, určitý druh vláken atd. atd. atd. …a také samozřejmě můžete používat uhlíková vlákna úplně jinak, než jako kompozit, ale o tom se asi nebavíme („pletením“ neprůstředlných vest se asi nezabýváte?). V zásadě ale platí co jsem napsal.

                                  Co děláte je vaše věc, ale podle mě by bylo vhodné číst a poslouchat i něco jiného, než reklamní cancy výrobců „karbonových“… „zázraků“.

                                  • tromboonen  

                                    Znáš google? Dneska byl sice down, ale použij jej, nebo i ten Seznam a najdi si jak se vyráběj věci z karbonu než se zase ztrapníš, epoxydem už to nikdo nenatírá, to by nefungovalo a bylo 3× těžší a hlavně nemělo ty vlastnosti.. používá se prepreg (pryskyřice – v minimálním možném množství – je už na něm a aktivuje se právě tím vypejkáním).. na učňáku jste to asi neměli, ale to neznamená, že to neexistuje, dělat cosi z karbonu jako se dělaly samo domo surfy za komančů (polystyren, odporovej drát, patlat a patlat), to už je trochu pravěk, technologiue mezitím udělaly sakra pokrok a takhle to dělaj akorát hobící kusovky (a i ti používaj běžně vakuování a jiná vylepšení)…

                                    • kubad  

                                      Otázka je čemu se vlastně říká karbon , asi obojímu :)

                                      Každopádně to co popisuje kolega nahoře bude vlastnostmi hodně blízko sklolaminátu :)

                                      • tromboonen  

                                        No hlavner to bude mit nekonzistentni a nepredvidatelne vlastnosti a bude to tezsi nez hlina.. tyhle vyrobni postupy se hodi tak na vyrobu tuzingovejch dilu na ty srackovy auta s diodama vsude kolem :) Dokonce i desetimetrovy lode a jejich kajuty, nebo vrtule na vetrne elektrarny se vyrabej hodne sofistikovanejc, ale kolega to zatím nezaznamenal…

                                        • 3022  

                                          Já jsem s nevšiml, že bychom se tu bavily o výrobě desetimetrových lodí, jejich kajut, nebo vrtulí na většné elektrárny…

                                          Doma si taky menší plácek můžete vybetonovat líp (technologicky i materiálově) než vám to kdokoliv dnes komerčně udělá, ale např. kontinuální lití mostů nebo ropných plošin asi nezvládnete, to je fakt…

                                          Věřil bych, že kdyby jste zkoušel udělat kompozit Vy, může mít nekonzistentní a nepředvídatelné vlastnosti a může být těžší než „hlína“. Nesmíte ale všechno posuzovat podle sebe, víte?

                                          • tromboonen  

                                            Já nejsem holka, takže mě se to netýká, ale speciálně ty lodě nejsou sériovky, psal jsem to proto, že ani tam se to nedělá tím „primitivním“ způsobem.. kompozitů jsem udělal dost, z lamina i z karbonu, a mám i dost známejch mezi lidma, co to dělaj profi a nikdo z nich to nepatle způsobem, který jsi popsal..

                                            • 3022  

                                              Popsal jsem to samozřejmě značně zjednodušeně a primitivně… na jednu stranu se tu objevují názory jako z mateřské školky, tak zase snad nemusím do detailů rozebírat možné technologické postupy. Podstata je ale v tom, že i v primitivních podmínkách se dá dosáhnout dobrých výsledků a nějaké úžasné stroje k tomu nejsou nezbytnou podmínkou. Konkrétně tohle je přesně technologie, která se dá celkem dobře dělat na koleně. Tou „cenou“ za dobrý výsledek, kterou je oproti té „továrně“ s lepším vybavením je nutné zaplatit je často třeba jen čas – „kutil“ který to dělá pro sebe prostě třeba neřeší, že při pokládání 5-ti vrstev „vlákna“ mu každá bude „schnout“ několik hodin.

                                              Jinak kompozity mě osobně prostě nezajímají, takže klidně přiznám, že ohledně nich nemám až tak nějaké detailní praktické zkušenosti. Je to skvělá technologie např. do letectví, kde každá váha navíc znamená v důsledku v rámci životnosti toho stroje tuny spláleného paliva navíc a tak se tomu dá lecos odpustit. Ale jinde je to ekologicky svinstvo – těžko se to nějak dál zpracovává nebo recykluje. V případě poškození to opravit plnohodnotně nelze (vpodstatě se to jen záplatuje) a podobně tak nějaké možnosti následných změn konstrukce. A žádné zázračné výhody to neposkytuje – nějaké ano, ale draze se za ně platí. Třeba spojování kompozitových částí s něčím jiným je obecně, už „historicky“ na h…ouby. Zatížení neočekováným způsobem (tam kde záměrně nejsou směrovaná vlákna, protože se tam s daným zatížením nepořítalo) to může zničit. Koncentrovaný tlak to může zničit… prostě u mě nevýhody převažují. Ale že by se to nedalo dělat v domácích podmínkách, to nevýhoda rozhodně není.

                                              • tromboonen  

                                                Blady blady bla.. sorry, cely to nemam silu cist, ale staci, ze Te kompozity nezajimaj, a pritom tady vystupujes jako odbornik na ne.. a troufam si tvrdit, ze stejne je to s oceli a hlinikem, o kterych vim radove mene… dej si pauzu.

                                                • 3022  

                                                  No, pokud nedokážete pochopit nebo přijmout, že někdo může znát nevýhody něčeho a rozhodnout se to nepoužívat… tak je asi zbytečné pokoušet s Vám něco ohledně toho vysvětlovat. Takže si dávám pauzu.

                                                  • tromboonen  

                                                    Co to plácáš najednou, nepoužívej si co chceš, jezdi třeba na kostitrasu a dřevěnejch ráfcích, ale nekecej tady moudra o tom, jak fungujou materiály a jak se z nich vyrábí špičkové nebo alespoň smysluplné výrobky (což karbon politej epoxy rozhodně není…).. a i ta ocel a hliník fungujou trochu jinak, než si představuješ :)

                                      • 3022  

                                        To bude, protože uhlíkový kompozit v podstatě není nic jiného, než „trochu vylepšený“ sklolaminát. Třeba to že má uhlíkové vlákno řekněme 15× větší pevnost než skelné je sice pravda, a je to hezké, ale zmiňovat to a snažit se tím někoho ohromit, a srovnávat je na základě toho, by bylo poněkud zavádějící. Problém je totiž v tom, že tím srovnáváte silné stránky těch materiálů, které zpravidla nejsou tím důvodem proč v praxi selžou. Je to jako porovnávat hliníkovou slitinu s ocelí a odvolávat se na poměr pevnosti a hmotnosti – tam to vyjde skvěle. Ale srovnejte houževnatost nebo tvrdost a vyjde vám, že hliníková slitina je sr**ka. Obdobně tak, libovolný „karbon“ také není např. proti oceli žádný zázrak – záleží hlavně jak je budete srovnávat.

                                    • 3022  

                                      Ještě že jste mě jako ke zdroji informací neposlal k deníku Blesk, nebo na TV NOVA. Tam se taky dočtete kde co zajímavého, hlavně když to super a moderně zní.

                                      Použití expoxydové pryskiřice se v průmyslu omezilo ne proto, že by výsledek nebyl dobrý. Hlavní důvod je, že se našly levnější alternativy a nezávisle na té ceně vstupního materiálu i alternativy kde je tvrdnutí rychlejší, tzn. výsledkem je vyšší produktivita výroby. Tzn. pokud například máte „karbon“ kde výrobce nepoužil epoxydovou pryskiřici, nejspíš to udělal převážně proto, že na tom šetřil.

                                      Pokrok v technologiích, ani možnost dosažení lepších výsledků složitějšími a dražšími technickými postupy, které pro kusovou výrobu v „domácích“ podmínkách nejsou přístupné nepopírám. Ale na druhou stranu, v těch domácích podmínkách často můžete dělat to, co žádnný komerční výrobce neudělá, protože myslí „ekonomicky“.

                                      Jinak vaši nekritickou víru v pokrok bych chtěl mít. Některé věci naši předci dělaly lépe než je udělá kdokoliv dnes a některé technologie je dodnes „nepřežily“.

                                      • tromboonen  

                                        Tak určitě, Sašo :)

                                      • Čipera  

                                        Některé věci naši předci dělaly lépe než je udělá kdokoliv dnes a některé technologie je dodnes „nepřežily“..­.......Hlavně karbon teda :-D

                                      • pepek  

                                        Jako grafoman byste si měl vylepšit tu gramatiku. Ostatní nekomentuju, jak už někdo psal, dejte se na politiku. Žvanilové, kteří ničemu nerozumí, ale do všeho kecají, jsou tam velmi žádaní.

                                        • Čipera  

                                          Hlavně jeho dementníma příspěvkama, které jsou zbytečně dlouhé aniž by vůbec dávaly smysl zničil zbytečně další vlákno protože to nikdo nechce číst.

                              • Čipera  

                                Ty musíš bejt politik všechno co nejvíc okecat aniž bych se dobral k nějakému logickému výsledku. :-D

                                • IndyCZ  

                                  +1, tos vystihl přesně. Téma o nejrychlejším kole do města je neuvěřitelné. Víc informací bych vyčetl i z lorem ipsum.

          • Rubi  

            musite to PR kazit? vzdyt ji to uplne rozslapete… :D

            • Tina  

              Je mi jedno čo sa tu píše a aké teórie o špeciálnych ráfkoch sa tu vytvárajú. Zvykla som si. Vždy sa to zvrhne pretože keď už nie je čo rozumné napísať tak vždy niekto začne plácať len tak z vody svoje teórie.

              Pokiaľ by poniektorí pozornejšie čítali, tak ja som hovorila o samotných ráfkoch Vision a nie o výpletoch a štandardných kolách. Brumotti jazdí štandardné ráfky Vision určené pre kotúčové brzdy. Diskové kolesá majú viac drátov ako nediskové verzie. To je všetko.

              • Vilém  

                Standardni rafek pro kotoucove brzdy ma, v jejich podani, brzdne plochy?

                • Tina  

                  karbonový ráfik Metron je rovnaký pre diskové a nediskové kola, t.j. áno má brzdnú plochu.

                  • Vilém  

                    Mohla bys me teda prosim nasmerovat na Metron s hlinikovou brzdnou plochou? Koukam na jejich stranky, asi blbe.

                    • Tina  

                      Metron nemá Alu brzdnú plochu. Na tom videu má pravdepodobne Trimax 42. Na iných videách však jazdí Metron 55.

                      • kubad  

                        je zbytečné se bavit o tom co vozí, jestli je nebo není serie, jde ti hlavně o reklamu

                        pravdu stejně těžko kdo zjistí, na spoustu triků muže mít seriové díly, na jiné už spešl, nikdo neví kolik toho zničí, ¨

                        osobně v tom nevidím problém.

                        • 3022  

                          No, sice to asi správně řečeno nebylo, ale moje původní otázka/zájem směřoval tím směrem, jestli lze očekávat, že by to nějaké sériově vyráběné silniční nebo cyklokrosové kolo zvládlo ustát bez větší úhony.

                          • kubad  

                            Jo, ale jak dlouho nikdo netuší :)

                          • tromboonen  

                            Zvládlo, třeba to z roadbike party 1 bylo sériový colnago, úpravy se týkaly hlavně hydra kotoučovek aby se daly dělat ty vychytávky a s tím související absencí duálů, tenkrát asi ještě moc nebyly.. ráfky mělůi myslím totál sérii a v making off říkali, že to vše vydrželo..

                            Není důvod aby nevydrželo, jediný, co by silnička neměla dát jsou nějaký brutál sjezdy v terénu a související smotky, ale tohle poskakování, až na výjimky kdy skočí středem na zábradlí (i to to přežilo), není na kolo až tak brutál bych řek..

                            v roadbike party 3 tuším sice bylo nějaký „jakoenduro“, ale podle mě velmi pečlivě nacvičený a precizně provedený, takže kolo netrpělo..

              • Singlespeed  

                Já v nabídce žádné standardní diskové ráfky s brzdnou plochou pro ráfkové brzdy nevidím…

              • novas752  

                Vyvrtat do ráfku o několik děr víc je fakt ten nejmenší problém. Má tam ráfky s brzdnou plochou (aspoň to tak vypadá), což asi nebude určené pro kotoučovky.

      • tromboonen  

        Ale tenhle set evidentně funguje jenom když máš dres od OP Prostějov :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.