• bikepetr

    Ahoj, nechal jsem si složit kolo a rád bych se zeptal na Váš názor ohledně úpravy bowdenu (viz foto, couhajici dratky). stejně je ukončen i na straně řadící páky, která se občas zasekává, je možné, že je to tím? nebo takto zakončený bowden je učelový a normální. Děkuji

    0 0
    • antt  

      normalni to není, byla z něj nejspíš obřezána čast bužírky, co je schovaná v koncovce a bovden se tak nekvalitní koncovkou protlačil. Zvlášní ale je, že to dovolil rám. Takhle to musí řadit ob pastorek mimo a nepřesně. Vrátil bych to staviteli, ať dá kvalitní ocelovou koncovku a seřídí to znovu. Tohle jsem ještě neviděl :)

      0 0
    • Singlespeed  

      Ten člověk, který to dělal, to maximálně prasácky zfušoval :-)). Bovden má být zastřihlý kolmo a konec zabroušený, aby pěkné dosedl do koncovky. Použité levné hliníkové koncovky jsou nepoužitelné šmejdy, patří tam tvrdé ocelové, u bovdenů řazení mohou být i z houževnatého plastu.

      P.S.: Který bastler ti to skládal ? :-0

      0 0
      • bikepetr  

        Jde o bowden razeni, je to tedy chyba mechanika/ prodejce ? nejlepe at mi to potvrdí více lidi, nez na nekoho zacnu hazet vinu. Patrně bude jednodušší si to celé vyměnit sám, než to zas posilat zpět 150km.

        Jde o prodejce, který se chlubí 10letou praxí takže měl mou plnou důvěru. Pardubický obchod (jméno by asi nebylo úplně fér, ikdyž… :D)

        0 0
        • Erknold  

          Jak psal Pán z Dubu, může to být jen prostě blbou koncovkou na blbém bowdenu. Osobně bych to nehrotil posíláním a spíše si koupil pořádné koncovky na všechny bowdeny. Když ti tuto udělá při sjezdu brzdový bowden, tak se přizabiješ.

          0 0
          • novas752  

            Brzdový bovden tohle neudělá. Místo rovných drátů je tam navinutý prut do pružiny a nemá tendenci takhle prolejzat skrz koncovky.

            0 0
            • Marskatin  

              No to není zcela pravda. Viz přiložený obrázek Jagwire Pro Compressionless Brake Housing

              0 0
              • Erknold  

                Nedalo mi to a ráno jsem kouknul na bowdeny ve skříni od jednoho výrobce, stejný typ a opravdu brzdový je šroubovice/pružina a řadící jsou přímé. Takže novas má pravdu. Ten Jagwire pro by se po zastřihnutí zdál jako prakticky rovný lanka.

                0 0
                • Vilém  

                  Zdaleka to neni pravidlem. Nektere brzdove bowdeny maji take podelne draty, jsou potom tuzsi a brzeni neni tak gumove.

                  0 0
                  • Erknold  

                    no ty na co jsem koukal jsou samozřejmě lowcost :)

                    0 0
                  • jeniiiik  

                    Presne tak! V dobách mechanickych kotoucovek jsem takove bowdeny používal.

                    0 0
    • Pavell007  

      Tohle je maxiprasarna a pokud to je takhle novy po stavbe, tak dotycny by se tim nemel zivit.

      0 0
      • Singlespeed  

        Předpokládám, že se tím ten fušer neživí, neboť by byl už dávno ubit pumpičkami rozzuřených zákazníků :-D.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Tohle je obvyklý projev bowdenů s šuntovou koncovkou, bowden byl samozřejmě říznutý rovně. Dělají to bowdeny u řidítek, bo se hodně pohybují. Vede to k tomuhle vysouvání ocelových prutů z těla bowdenu (můžeš si ověřit na opačném konci). Chce to pořádný koncovky s kovovým dorazem. Nebo bezdrátové řadící bowdeny http://www.bikesport.cz/…m-cerny_4610

      0 0
      • Singlespeed  

        Bovden nebyl ustřihnut rovně, neboť úkos je rozeznatelný i na jednotlivých vláknech… :-0.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak to se asi divame na jinou fotku nebo mas orli zrak:)

          0 0
          • Erknold  

            bikepetr bude muset vzít pořádný foťák a udělat pár dobrých fotek :) Sken mobilem není ono.

            0 0
        • whom  

          Takhle to nepoznáš. Měl jsem kdysi tyhle bovdeny, jednotlivý vlákna prolézají postupně. Nepoznáš, jak byly ustřižený. Patlal jsem se s tím několikrát, zabrušoval do roviny, stejně to vylezlo přes koncovku. Když byla plechová – lisovaná, nebo plastová, propíchlo jí to. Když byla pevnější a měla maličko větší díru, prolezlo to tamtudy a ještě to drhlo. Tenhle typ bovdenů už jsem prostě zavrhl.

          0 0
          • Erknold  

            +1

            0 0
          • pepek  

            Tos asi udělal nějakou chybku, když se to udělá pořádně, tak nic neproleze ani přes plastovou, nebo hliníkovou koncovku.

            0 0
            • whom  

              měj jsem (asi před 5 lety) koupenej set za nesmyslný peníze (možná Alligator) střihal jsem kleštěma na bovdeny, zabrušoval bruskou, jehlovým pilníkem začišťoval dírku, popiš chybku :o)

              Vážně byly hodně tvrdý, a vylezlo to právě u řazení, nejdřív u řidítek, tam, kde se nejčastěji namáhají. Imho tohle opletení (poměrně tvrdý lanka s malým „stoupáním“) na to prostě bylo náchylný.

              0 0
              • pepek  

                používám pouze bežné, měkké bowdeny, kromě zabroušení konců ještě šídlem roztlačím konec, aby dráty nemohly zalézt doprostřed

                0 0
                • whom  

                  To bude asi ono…tamty fakt byly šílene tuhý, šly i blbě stříhat, proto jsem je brousil.

                  0 0
          • Singlespeed  

            Ty bovdeny (opletené Alligatory) jsem měl taky. Koncovkou sice nelezly (měl jsem kvalitní), ale byly neobyčejně tvrdé a neohebné, takže jsem je nakonec s úlevou vyhodil a použil k plné spokojenosti běžné černé bez opletu.

            0 0
            • Pavell007  

              Jo, podobné zjištění. Aligatory jsou méně ohebné než třeba Jagwire, což u řidítek, kde se to furt hejbe, je na pytel. ty jagwiry co mám teď, jsou o mnoho lepší.

              0 0
    • bikepetr  

      Tak nakonec prodejce zaslal nové koncovky. Tak na to ted koukam, co a jak dal, konce lanek jsou deformované a asi nepůjdou protahnout skrz bowdeny, nemáte nějaký tip? krom nového lanka, třeba nějeak zahřát apod :D nebo to proste silou přetahnout.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Nový lanka.

        0 0
      • Vilém  

        Pokud je jeste co zkratit, tak trosku pokratit lanka, pripadne i nejaky bowden.

        0 0
      • Singlespeed  
        1. Vyhoď ty opletené tvrdé bovdeny
        2. kup nové, běžné neopletené, 4mm řadicí a 5mm brzdový + kvalitní koncovky
        3. nechej si je naporcovat a zabrousit konce (pokud si to nejsi schopen udělat sám)
        4. Vyhoď deformovaná lanka a kup nová, nejlépe „nerez“, do řazení ideálně do hladka broušená
        5. Tomu borcovi, co to skládal se už raději zdaleka vyhýbej a hlavně si už u něj nenechávaj cokoliv dělat na kole ;-)
        0 0
      • Erknold  

        A jestli chceš ušetřit, tak lanko ze zadní brzdy využiješ na přední a to samé u řadícího. Pak už to jsou jen dvě nová lanka :)

        0 0
      • bikepetr  

        díky všem za rady, i kdyz jsem si představaol nějaky zázrak :D. Nechce se mi investovat další prachy do kola, ktere je stare necely tyden a stalo 18 klacku. Asi neni jina moznost :/

        0 0
        • michomin  

          Stejně bych mu nejdříve zavolal a požadoval řešení, pochopitelně na jeho náklady.

          0 0
          • Erknold  

            to udělal, poslal snad pevnější koncovky ;) Je možné, že budou fungovat.

            Akorát pokud nemá bikepetr alespoň kleště na bowdeny, tak stejně musí do servisu a tam mu řeknou nová lanka a bowdeny.

            0 0
            •  jarek1  

              spousta lidiček nemá kleště na bovdeny, ale mají kus brzdovýho lanka, který prostrčí hazkovým bovdenem před tím, než udělají báchamrem bum na kleště k vytahování hřebíků.

              0 0
              • antt  

                možno, jen aby pak ten zbytek toho brzdového lanka šel z toho řadícího vytáhnout :)

                Což by asi mohlo jít vytlačit řadícím lankem z druhé strany bovdenu

                0 0
        • Pavell007  

          hele, dáš 200 kilča za nový bowdeny a máš klid, nějak bastlit to je na prd. Doporučuju Jagwire a koncovky takový plastový s mosaznýma vložkama- pozor vypadají velmi podobně jako plastový šitky za korunu, ale tyhle jsou poměrně drahý cca 20kč/ks. Singlespeed výše ti radí dobře. :)

          0 0
    • mr.ricardo  

      Chce to proste nokony ;)

      0 0
    • t29  

      Přiživím se na tématu, chystám se vyměnit bovdeny. Je lepší Jagwire nebo Shimano?

      řadící bovden – Jagwire LEX-SL vs. Shimano SP-41

      brzdový bovden – Jagwire CGX-SL vs. Shimano SP-51

      A bonus – jaké koncovky? Hodí se tyhle Quaxar nebo zůstat u utěsněných Alligator ?

      0 0
      • Vilém  

        Ten brzdovej jagwire jsem ted daval mlade na kolo a je to jak uplne obycejnej spiralovej bowden za 5,–/m, vcelku dost pruzi, kdyz je delsi bowden v kuse.

        0 0
        • t29  

          Díky. Jestli je to takhle, tak dám přednost funkci před barvou a vezmu Shimano.

          0 0
      • ScottAspect  

        Je ten řadící bowden nacpaný nějakým mazivem se silikonem lepší než obyčejný?

        Používám obyč Shimano a po zkušenosti již nemažu. Nechávám ho nasucho. Posledně jsem měnil někdy před rokem a pořád řadí.

        0 0
        • antt  

          xtr s mazivem cpu i na obyč. kola, ale jen k prehazovačce, jak je bovden víc zohlý.

          Pocitove to má hladší přesnější chod, který s nerezovým lankem vydrží dlouho. Na lepší kola to dávam všude.

          Naopak na zimáku mám 5mm brzdové bovdeny i na řazení, už 5 let :)

          0 0
          • ScottAspect  

            Bowdeny s mazivem na mě dělají dojem, že se chodem lanka musí právě to mazivo vytahat ven a lepí se tam bordel.

            Jinak na měšťákovi s pohonem 3×7 jsem měl brzdové bowdeny na řazení 22 let :D Kdybych se ho nezbavoval, byly by tam ještě dnes.

            0 0
            • antt  

              nemělo by se vytahat ven, pokud použiješ koncovky s těsnícím Okroužkem :)

              0 0
      • lunochod  

        Jagwire jsou dost tvrdý bovdeny, tedy alespoň ty co jsou v sadě Road Pro......z toho důvodu mě špatně chodila zadní čelist kde je pár cm od rámu a musí se to ohýbat.......nah­radil jsem pružnějším Shimano

        0 0
      • scota  

        Shimano SP-41

        0 0
      • G.B.  

        Jagwire je obecně tužší, Shimano bude mít hladší chod – alespoň co se týká řazení.

        Koncovka Quaxar (Sting) je trochu většího průměru a navíc je i kratší – bovden má tendenci v ní pracovat (uhýbat) … optimálně na Shimano bovden použít utěsněnou (čtyři proužky) koncovku Shimano Y6Z298010.

        0 0
      • Pavell007  

        ten řadící lex Jagwire je dobrej, mám ho a je pěkně ohebný, narozdíl třeba od aligátorů.

        0 0
        • Vilém  

          Jo, ten je v poho. Bral jsem ho zaroven s tim brzdovym, k nemuz jsem se vyjadroval vyse a protoze jsem chtel bilou, tak 19,– za 2m bowdenu s dvema kovovejma koncovkama bylo neodolatelny:)

          0 0
    • bikepetr  

      Tak mi přišli ty poslané nove bowdeny, ale ty 4mm jsou plastove (bez viditelných vložek) má cenu tam tyto dávat nebo radši koupit svoje ocelove? diky

      0 0
      • Singlespeed  

        Jestli myslíš obyčejné plastové koncovky na 4mm bovden, tak ty jsou obvykle bezproblémové.

        0 0
        • bikepetr  

          jojo koncovky jsem myslel.. díky moc za rady a až vyřídíte kolegu tak můžete uzavřít jeste jednou všem děkuji :D a at to jezdi!

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.