Upgradovat na Talas RLC nebo Pike UTurn Air

111 nepřečtených
  • filipes

    Mila Sally,

    na bike v profilu uvazuju o nove vidli. Jezdim XC – AllMountain, skocky tak metr do hloubky. Resim to ted, protoze si muzu vidli privezt ze statu schovanou do hramadu kosil a kravat :-)

    Fakt me laka Talas RLC 07 diky stelovani zdvihu za jizdy a citlivosti. Bojim se prilisneho noreni vidle pri brzdeni a toho, ze nelze ovlivnovat progresivitu ruznymi tlaky v + a – komorach. Nevim jestli je mozna noreni pri brzdeni eliminovat nastavenim utlumu komprese.

    Alternativa je Pike, kde vyhodou je Maxle a asi nastavitelnejsi chod vidle. Predpokladam ze Uturn za jizdy nastavovat je pakarna, a nevim jak moc velke plus je pevna osa.

    Uplne nejatlernativnejsi alternativou je vykaslat se na air a jit do pruziny, rozumny kompromis je Revelation coil UTurn.

    Stara Marzochhi Z1 SL 2003, dual (vlastne tripple) air funguje OK, ale je zbytecne vysoka a tezka, navic pokud neni cerstve promazana silikonem tak citlivost neni nic moc. Chod mi vyhovuje, ale snizit zvdih a pritom ji nezamknout by se mi dost hodilo na chrti vyjizdky a dlouhe dokopce. Bez vyskouseni nevim jak moc mi upgrade na neco lepsiho prinese…

    0 0
    • MlokCZ  

      Různými tlaky v + a – komorách stejně pořádně nic nevyřešíš, to bych vůbec za výhodu. U-Turn za jízdy je opravdu nepoužitelný, i když jsou tu i tací, co ho používají.

      Já bych volil buť Talase nebo Pike U-Turn, ale coil verzi (ovšem pouze v případě, že ti nevadí těch 1/2kg navíc).

      0 0
      • MlokCZ  

        *to bych vůbec za výhodu nepovažoval.

        A projdi si případně thread Talas x Revelation, který jsem tu nedávno zakládal. Nějaké postřehy tam určitě najdeš.

        0 0
      • raceman  

        Z vlastní zkušenosti teď můžu říct, že U-turn za jízdy není problém štelovat.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já jezdím U-Turn celou sezonu a pro mě je to prostě úplně na nic. Prostě pustit řídítka abych mohl několikrá otočit U-Turnem dokola je nemyslitelný. A i když jedu nějakým lehkým terénem (bez kořenů), kde bych to štelování zvládnul, tak je to prostě opruz. Ale nejvíc to je o tom kudy jezdíš, já nejezdím žádný super těžký terény, ale téměř pořád lesní cesty, kde jsou každou chvíli nějaké kořeny a tam prostě musím držet řídítka obouma rukama, jinak letim a navíc tu kolem Plzně sice jsou kopce dost, ale nejsou moc dlouhé jako v horách, takže je to pořád nahoru dolu a to bych se u U-Turnu ušteloval. Ale jak už jsem zmínil, tak tu více lidí psalo, že U-Turn používají.

          Jsem zvědavý na Talas 07, jestli tam to pro mě bude použitelný nebo ne.

          0 0
          • raceman  

            já v tom u-turnu vidím výhodu v tom, že třeba na závody dáš 85 mm a na blbnutí v beskydech 115 mm. jinak těch 85 mm je na asfaltu nebo v kopci poznat oproti těm 115 a výš(muj pilot). no nic du zase testovat, tak zdar

            0 0
            • MlokCZ  

              Poznat to je, to je jasný.

              Na závod na HT ano, tam by se to uplatnilo. To ale není můj případ. Jednak nezávodím a trvalý zdvih na mojem kole opravdu nižší nechci ani o mm. Na asfaltu pokud to není do kopce, tak to není pro mě. Mě naprosto sedí geometrie při 115.

              Pro mě je to dobré pouze na prudké výjezdy, kde by se to někdy hodilo, ale tam platí, co jsem napsal v minulém příspěvku.

              0 0
              • raceman  

                souhlasím, akorát že já závodně jezdím a tu změnu zdvihu bych bral. byť se musí točit víc než třeba u toho novýto talase

                0 0
    • jecnak  

      Jednoznacne Pike a pokud uvezes pul kila navic tak pruzinu. Pevna osa je velke plus vidle se pak chova podstatne kompaktneji a bike lip drzi stopu.

      0 0
    • McBlacky  

      bych šel do Pike bez diskuze… jestli air nebo coil to bych si musel zkusit obě a pak se rozhodnout

      0 0
    • Peslezedirou  

      Na tvůj bike bych nedával Pike, ale raději RVL i když bez tuningu nechodí nějak zázračně…

      0 0
      • Snipp  

        A jaky tuning myslis??:)

        0 0
      • marapara  

        To by mě taky zajímalo, co je myšleno pod pojmem tunning? Já si na chod RVL nemůžu stěžovat. Chodí krásně, záleží na nafoukání komor. Jinak jsem jeden z těch, co U-Turn využívají při vyjížďce. Ale vypozoroval jsem, že optimální zdvih je asi 115 mm. 100 je málo, ale jde a 130 mm je zase dost.

        0 0
        • milan1  

          Pod pojmem tuning myslí peslezdírou, že si něco vyzkoušel a proti tomu porovnává. On prostě očekával velký rozdíl proti svému Duke, který měl vyladěný ode mne. Graf Revelationu je modrá křivka a je to přesně ten graf ten probíraný dole. Zdvih v tomto nastavení je 120 mm a ani při dalším snižování zdvihu se citlivost na počátku nemění. Z tohohle pohledu se mu tedy nezdál ten přínos nového typu zase tak úžasný.

          0 0
          • milan1  

            A ještě pro porovnání je tady stav jeho Duke před a po úpravě. Fialová křivka je samozřejmě upravený Duke.

            0 0
            • milan1  

              Kdyby porovnával originální stavy u obou verzí, vznikl by tenhle rozdíl.

              0 0
              • milan1  

                A nakonec je tady výsledek, jak ladění dopadlo. Tmavě modrá je konečný výsledek, proti nejlepšímu naladění původnímu.

                0 0
    • o.ndra3  

      Talas by měl být i při stejném zdvihu nižší než PIKE, což bys mohl ocenit.

      0 0
      • filipes  

        tusim ze je to stejne, ale overim to. Pike 140 je stejne vysoky jako stavajici Marz 130, podkopnuty je to tak akorat na pohodovy jezdeni.

        0 0
    • hanz  

      pike, jezdím ho a je super..nastavíš si jestli chceš citlivou nebo necitlivou defku, floatgate, o pevný ose nepochybuj do ru už bych nikdy nešel…vozil jsem talase, talase 36r, talase 36rc2 a spusty dalších ale dual air je best.

      0 0
      • milan1  

        Hanz je jezdec na jehož hodnocení jsou přesná a jde na něj vždycky dát. Ale opravdu je tedy Pike lepší než R 36? A v čem je tedy lepší? To se těžko popisuje. Zkusím proto zase použít grafy charakteristik a uvidíme jaký bude rozdíl. Grafem jdou přímo porovnávat pouze vidlice, které mají obdobné odpory a mají i kvalitní tlumiče. Je tohle splněno? Ano je a R 36 RC2 má ten tlumič ještě kvalitnější a lépe seřiditelný, než Pike. Odpory má samozřejmě také dobré, ne li lepší, než Pike. Nemá jediné a to je funkce LO, to je vlastně onen Motion control. Ale kvalitní tlumič pro sjezd, a opravdové motokrosové technologie? To je výsada a pojetí, které může nabídnout pouze R 36 RC2, o tom Motin control prostě není. Co tedy dělá onen rozdíl, který vede k odsouzení R36 ? Budete se divit ale není to nic jiného, než nastavení vzduchové pružiny. To, že vzduch je sice nastavitelný ale jenom v určitém rozsahu továrního nastavení tu všichni pokročilejší dobře vědí. Při měření grafů bylo provedeno nastavení na co nejpodobnější hodnoty a více to přiblížit již nelze, zde jsme právě na té hranici továrního nastavení. ( je třeba připomenout, že nastavení na nejlepší citlivost vždy přináší i snížení zdvihu, to ale řešit nebudeme)Srovnání bude na grafu R 36 a Revelationu. (Bohužel křivku Pike vzduchovou verzi nemám k dispozici). Další srovnání bude tedy u více obdobných vidlic a dojde k upřesnění Začneme grafem 1. Tenhle první raf je třeba sledovat hlavně na začátku, kde se liší počátek pohybu. To, co se zdá v grafu jako nepodstatný rozdíl je ve skutečnosti velmi podstatná věc. U vidlice R 36 (hnědá křivka) vidíme, že na jakékoliv podněty menší než 20 kg vidlice nebude reagovat. Hranice u Revelationu je cca 12 kg. Jedná se o velmi podobnou situaci, díky níž byly například vždy vzduchové Marzocchi méně citlivé, než ostatní vidlice. Nevím, jestli je tohle záměr a jak je udržováno tohle nastavení i v provedení 2007 ale je zcela jisté, že Talas na R 36 a Talas užitý u R 32 se rozhodně liší. Vše bude upřesněno na dalších grafech. Záměr pro tohle nastavení u R 36, by mohl být v tom, že je stejně provozován jenom pro sjezd a tady se předpokládá větší zatížení přední části a takovéhle nestavení neubírá tolik zdvihu, díky menšímu sagu. Takže tu máme dvě dost rozdílná nastavení a srovnáváme vlastně dvě odlišná pojetí, která mohou mít svůj smysl ale ocenění se dočkají jedině když jsou správně využívány. Ten, kdo si vybere, by měl vědět, že chce právě tyto vlastnosti. Všechno dohromady mít nemůže a proto budeme pokračovat dalšími grafy a srovnáními aby bylo vše upřesněno.

        0 0
        • milan1  

          Na tomto grafu vidíme srovnání Revelationu ( modrá křivka, stejná jako v předchozím srovnání) a Pike s ocelovou pružinou (zelená), je to vlastně náhražka za to, že není k dispozici Pike vzduchová verze. Zde je vidět, že ani pružinová verze nemá výrazně nižší odpory a počátek pohybu je jenom nepatrně nižší, je na hranici 10 kg. Je zde také vidět rozdíl mezi nástupem vzduchu a ocelové pružiny a jde konstatovat, že pružinová verze se bude až do 40 mm zdvihu projevovat jako citlivější a to jenom díky pružině a na oplátku zase od tohoto zdvihu výše bude citlivější verze vzduch, díky svému průběhu charakteristiky.

          0 0
          • milan1  

            A na tomto grafu ještě porovnáme zase stejnou, modrou křivku Revelationu a verzí Reba U-turn měřená Mlokemcz. Opět je vidět, že počátek grafu je dost podobný, MlokCz má ještě citlivější počátek a strmější charakteristiku fialové křivky.

            0 0
            • milan1  

              A jako poslední srovnávání RS navzájem, bude to opět modrá křivka Rvelationu proti Rebě Dual air (červená křivka), té která je hodnocena jako hodně progresivní. Co to znamená, je dostatečně vidět z grafu. Počátek, jako u všech předchozích se opět výrazně neliší.

              0 0
              • milan1  

                Na tomhle srovnání si zkusíme ukázat, jak by dopadlo srovnání pružinového Pike ( zelená) s R 36 (hnědá křivka)

                0 0
                • milan1  

                  Vypadá to, že ocelová pružina bude vždy na počátku citlivější a že vzduchová verze na ní nikdy nemůže dosáhnout. To je ale omyl a o tom nás přesvědčuje verze Talas ale v tomhle případě Talas 32. Tohle je takovým důkazem, že Fox na tom není se svými odpory vůbec špatně, jak by se z grafu R 36 mohlo zdát a také jako důkaz, že je to hlavně naladění pružiny a nikoliv otázka samotných odporů vidlice. Graf ukazuje Pružinového Pike (zelená) a Talas 32 ( žlutá křivka)

                  0 0
                  • milan1  

                    A ještě jedno srovnání, tentokrát pouze vzduchových verzí a ukázka, jak mohou vypadat dvě provedení vzduchu, v tomto případě modrá křivka Revelationu a žlutá Talase 32.

                    0 0
                    • milan1  

                      A nakonec ještě jedno srovnání. protože se jistě bude každému líbit nastavení Foxu a bude to považovat za vrchol v nabídce, vkládám ještě žlutou křivku Talase 32 a proti ní stavím křivku Suntouru se stavitelnžm zdvihem ( v roce 2004 označení TAD) Nastavení je možné provést až na tuhle úroveň a to upozorňuju, na neupravené vidlici. Tahle vidlice se tedy může pohybovat nastavením pružiny někde mezi Foxem a RS a to již od roku 2004. Upozorňuju, jedná se pouze o nastavení pružiny ale vypovídá to lecos o tom, že vychvalovat i zatracovat by se mělo vždy za správné věci. Vím, že nikdo nebude rozebírat věci do takovýchhle detailů ale při mém pohledu je tohle rozhodující. Takovéhle rozbory totiž pomáhají nalézt podstatu a můžou vést k nápravě. Celý rozbor je i o specifikaci jak a čím se mohou vidlice lišit a jak to jde ukázat lépe takovýmhle rozborem, než prostým zavržením jedné a vyzdvihnutím druhé.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Moc pěkná porovnání.

                        Zajímavé je, že RS se nedostane na začátku křivky na hodnotu odtržení z klidu pod 10kg ani u pružinového Pika. A ten Talas 36 RC2 mě taky docela překvapil, to je pak opravdu už jen na ty sjezdy.

                        A super, že si hodil Talase x pružinový Pike. Protože jsem pika předtim vyhodil z výběru kvůli váze (a navíc kvůli tomu, že bych měl i problém na vybrané kolo jednoduše prohodit v ceně), takže jsem ho ani moc podrobně oproti Talasu 32 nestudoval. A teď tu i vidim, že by pro mě ani nebyl ten Pike lepší, i kdyby byl lehčí.

                        0 0
                        • milan1  

                          Ono to bylo v podstatě hlavně pro tebe :-) Tohle jsou nejnovější přírůstky.

                          0 0
                        • TinkTink  

                          No to se prave pekne pletes…36 RC2 rozhodne na sjezd neni…na to jsem ho chvili pouzival a znam desitku jinych vidli, ktere jsou na sjezd lepsi…napr.Travis Single, Boxxer (myslim ted starsi verzi na 7" zdvihu…ty novejsi jsem na pevnaka nedaval…to uz bylo moc :-D)..kdyz se teda bavime o necem okolo 150mm :)

                          0 0
                          • TheIF  

                            Jsem zvědav na Rockshox Lyrik www.mtbr.com/…mediacamp06/, protože je na Canyon Torque 07 :-)

                            0 0
                            • TinkTink  

                              :o) Na muj vkus je to uz hodne draha jednokorunka :)

                              0 0
                            • TinkTink  

                              :o) Na muj vkus je to uz hodne draha jednokorunka :)

                              0 0
                              • TheIF  

                                Nj, ale proti Lišce36 je skoro o 10000 levnější…

                                0 0
                                • TinkTink  

                                  No jo, ale Lisky se daj uz dobre sehnat v bazaru :)

                                  0 0
                                  • dodydody  

                                    Nechte uz moji lisku spat nebo nebudu ja : (

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Máš pravdu, je to tvá :-) Ten Lyrik je ale vlastně její kopie, ne doslova ale je to s ohledem na funkce zcela totožná vidlice a já nikde rozdíl 10 000,– nevidím. Vidím tam ale váhovou výhodu tvé vidlice proti Lyriku a musím říct, že mě u tvé vidlice překvapilo množství materiálu třeba na krku, to jsem při té váze opravdu nečekal.

                                      0 0
                          • MlokCZ  

                            Já ale vůbec netvrdím, že nejsou lepší vidle na sjezd (o sjezdové vidlice jsem se nezajímal a nedokážu je porovnat mezi sebou, takže ani se tu přít o fakta o nich), ani jaká bude na sjezd. Pouze mi vylučovací metodou zbylo, že může být akorát především na sjezd. Na výjezdy bude zcela nevhodná a na rovině ten počátek zdvihu taky nebude úplně ideální, proto zbyl ten sjezd.

                            0 0
                            • TinkTink  

                              Jo tak, tak to Ti brat nebudu :)

                              Ja ted prave zvazuju predelani Boxxera Race 2007 z 8" na 7"…docela by se mi to libilo mit na enduru…

                              0 0
                              • milan1  

                                V těchhle souvislostech bych se docela rád dozvěděl jestli někdo vůbec ocení vychytávky jako seřizování vysokorychlostní a nízkorychlostní komprese? Vidím, že stále vedou hrubě fungující omezovače, typu Lock out, nad jemnějšími finesami motokrosových technologií.

                                0 0
                                • TinkTink  

                                  Jemnejsi – to ano, ale treba na zavodni maraton nebo kratky okruhovy XC zcela nedostatecny :)…a Lock je prece jenom mnohem jednodussi na nastaveni…

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Nějak nerozumím souvislostem, celou dobu probíráme vidlice se zdvihem nad 160 mm u kterých dáváš přednost právě Locku a najednou vysvětlení z jiného soudku, no nic. Radši zrekapitulujeme další použití grafu charakteristik verzus přímé jízdní zkušenosti. Zatímco jízdou je Fox R 36 zatracen, graf ukazuje kde je problém. Je to ona počáteční citlivost a tady je třeba říct, že to co se ukazuje na grafu je opravdu minimální hodnota. Když se totiž použije ono zmiňované nastavení komprese, situace se ještě zhorší. Tohle je ale opravdu jediná vada na kráse onoho Foxu. Kdo se tím nechce zabývat jednoduše to odsoudí. Kdo chce získat víc informací a pátrá po příčinách objeví třeba i takovéhle detaily, které pomohou více lidem orientovat se.

                                    0 0
                                    • TinkTink  

                                      Otazka – kdo oceni lock. Moje odpoved.

                                      Vubec nevidim spojitost se zdvihem…a mimochodem bavite se tu o 150mm.

                                      Jedina vada na krase…hehe..vtipny :) No radsi necham Vase akademicke debaty bejt :)

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Ale tady ti přeci nikdo nebrání abys rozvedl své praktické zkušenosti. Bylo by to samozřejmě přínosné porovnání. Zatím se tu ale od tebe nic takového neobjevolo.

                                        0 0
                                        • TinkTink  

                                          O to jsem se s Tebou snazil kdysi, ted uz jsem ale poucen a vim, ze s Tebou je to naprosto zbytecne bo mas svoji pravdu…

                                          Btw – napsal jsi to tu vsechno moc krasne, ale stejne jsi nenapsal, kterou z techle tri co jsou mozne by jsi doporucil. (staci zahlasovat…jestli nechces, nemusis hlasovat, ale nepis mi tu cely odstavec toho, proc nehlasujes…diky :) )

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Tobě nejde rozumět, to je motanice dokola a o ničem. Já jsem tady něco předložil, udělej to samé. V okamžiku, kdy jsou podklady může dojít k porovnání a posouzení. Nic takového nepředkládáš. Namísto toho tady šklebíš smajlíky a nic jiného. A k mým doporučrním nebo nedoporučením. Nejsem ten geniální, co ví pro druhého vždy to nejlepší. Snažím se o to aby se předložily podklady pro rozhodování a každý se v nich dokázal orientovat už sám a nebyl odkázán na "geniální rady znalců " A co se vyřešilo mimojiné a čeho sis určitě nevšiml? Samozřejmě to, že Talas je označení, které užívá FOX pro jeden systém a vida on ten název znamená vždy něco jiného a zcela odlišného u R 36 a typu RLC o kterém uvažuje Filipes. Potom R 36, které se dostalo do posuzování celkem náhodou není tím pravým systémem Talas o kterém uvažuje Filipes. Já jsem R 36 do hodnocení nezavedl a předvedl jsem dost názorně rozdíly, které zopakuju, nemáš nikde jinde k dispozici a to můžeš opět prohledat i mtbr.com a nic podobného nezjistíš.

                                            0 0
                                            • filipes  

                                              aby nevzniklo nedorozumeni – zapomel jsem napsat ze uvazuji o „detske“ verzi, tj 32. diky za graf, celkem potrdil chovani behem kratke zkousky. totalni opak moji marz, to by bylo z extremu do extremu. mozna vyjde nejlepe vozit marunu na malem tlaku, chodit na dorazy a casto menit ± tesneni…

                                              0 0
                      • kesu  

                        jak tak koukám na ty grafy,tak zjistuju ze krom toho 32mm talase je moment odtrzení z klidu skro u vseho 100N + a je mi skoro lito ze uz je pryc doba vidlic ktery byly sedly do zdvihu uz pod vahou biku samotneho(Xvet tpc,popripade judy 2000/1).dnesni vidle uz proste nejsou tak krasne citlivy…

                        0 0
          • dieegoo  

            Neměl by si graf Vanilly? Zajímalo by mě porovnání s pružinovým Blackem.

            0 0
            • milan1  

              Na tohle aby bylo k dispozici co nejvíc grafů byl založen celý thred, přispěls tam? Zrovna informace, kterou žádáš a přitom můžeš poskytnout tam chybí. Jak tedy potom můžeš chtít aby někdo za tebe něco porovnával, nejsou pro to podklady. V tom thredu máš Vanilu, kterou tam dával Enjoy. Při porovnávání pružinových verzí je důležitý jenom počátek, který vždy vypovídá stejně. Zbytek je už hlavně o tvrdosti pružiny a ty mohou být různé. Měl bys proto ověřit své měření s uvedenou Vanilou a taky přidat svůj výsledek pro ostatní. Já pro sebe mám malé srovnání, je to Enjoy proti Blacku – Black je fialový.

              0 0
              • visby  

                mam taku otazku ohladne grafov…

                aky to ma zmysel riesit len pruzenie, ked tlmenie radikalne ovplyvnuje chod?

                a ako sa fukaju dual air vidlice pri takychto testoch?

                0 0
                • milan1  

                  Mám tě odkázat do hidtorie a nebo opakovat stále dokola? Pružina ti určuje nejnižší spodní hranici grafu. Tlumičem můžeš ovlivnit chod vidlice nad tuto hodnotu. Pod ní v žádném případě, proto je pružina tak rozhodující. A při testech máš popsáno, že jsem se snažil vyladit vidlice na podobné charakteristiky a tedy na obdobného jezdce. Jak se systémy chovají při vyšším tlakování už bylo také řešeno a odkážu tě na graf charakteristik, to už tady opakovat nebudu.

                  0 0
                  • hanz  

                    nevím kam to zařadit aby to bylo dobře pochopitelné ve vlákně tak to šoupnu sem. co se týče 36-tek talasů tak mam nějak pocit že ty grafy sou dobrý akorát tak na bod odrtžení protože v praxy aby ti chodily tak je musím mít lehce podhuštěné, pak se prodadají do zdvihu a ke konci nepřirozeně tvrdnou takže stejně nejdou na doraz…v životě jsem z talase36 nedostal víc jak 14cm at jsem hustil jakkoliv. K verzi rc2 platí ty negativa ve větším množství jak k verzi R. Pike je proti talasům mnohem aktivnější vidle, která sice strácí v tuhosti ale mnohem více dohání tlumičem, realně je mnohem progresivnější při citlivějším začátku…ani zdaleka nemohu souhlasit že 36-tky mají podobný bod otrhnutí jako pružinový pike nebo dual air(jezdil jsem oba a oba sou citlivější)…a myslím že jakákoliv křivka u dual airu je dost zavádějící a nic neříkající..jezdím tlaky tabulkově na lehčí jezdce a nemám problemy s chozením po dorazech, na větší prasárny přitáhnu motion. Vyjímka byl talas X který byl opravdu citlivoučký od začátku ale ten sem bohužel jen krátce ochutnal takže detailněji nepoznán. Starý talas rlc(asi 04 rok) byl taky na začátku citlivější než 36-tky..asi to bude mít souvislost s těma tlustýma nohama At se koukám jak se koukám na ty grafy tak prostě se z nich dá vyčíst pouze bod odtržení(který mi stejně nepasuje) a ostatní mi přijde jako zbytečné protože je to nerealné(statické měření ale to se tu už probíralo)

                    0 0
                    • hanz  

                      praxi.....

                      0 0
                    • filipes  

                      dik. podobne vyhrady mam k talasu 32; tretina zdvihu zmizi jako maslo, na tretine bych fungoval, do posledni tretiny bych se nedostal. jednu jsem zkousel, sice nebyla nastavena na me, ale ono to asi ani moc nejde (predpokladam ze se neg dofoukne automaticky jako u fox tlumicu). BTW, to chovani je z toho grafu talase 32 docela pekne videt ;-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Nad 100mm po tom zlomu křivky je už progresviní fakt hodně a kdyby ty zlomy,co jsou kolem 60,80 a 100mm byly posunuty o 20mm dále, tak je to pro mě zcela ideální vidle. Ale tohle i když se pravděpodobně u modelu 07 nestane, tak řeší těch 10mm zdvihu navíc, co má model 07, což by z křivkou mohlo právě něco podobného udělat.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        A to rychlejší zmizení počátku zdvihu u Talase než u Revelation a Piku je malá daň za to, že ta vidlice bude výrazně lepší žehlička na malé nerovnosti a navíc díky tomu se bude ještě mnohem lépe chovat ve výjezdech, když bude odlehčená. A já už jsem si ujasnil to, že když díky tomu bude využití chodu ze sagu do zdvihu, kam chodím běžně při vyjížďkách bude míň cm než bych chtěl, tak to není problém toho průběhu počátku grafu, ale toho, že bych potřeboval vidlici s větším zdvihem a že ten průběh je naopak naprosto v pořádku.

                        0 0
                        • vlk  

                          Jenomže u vzduchové vidlice se dá relativně lehce dosáhnout toho ,aby u ní byla křivka více posunuta případně posunuta+prohnuta dolů-tedy citlivější.Zatímco z vymyšlené v továrně tak ,aby měla křivku co nejvíce prohnutou se dá dost těžko docílit vidle, která má počáteční a koncový bod na grafu stejný a přitom se až tak nepropadá-není prohlá-křivka.

                          0 0
                      • milan1  

                        Tady tě nikdo nepřesvědčuje abys bral právě tuhle vidlici, tady si máš ujasnit co chceš. Když si třeba přečtu nahoře, že chceš vidlici, která by se ti nenořila tolik do zdvihu a jestli na tom stále trváš, tak tohle je to nastavení, které hledáš. Jestli chceš něco jiného? Je to zase na tobě. Když se naučíš číst v grafech nebude pro tebe výběr problém. Jediné co potřebuješ je ujasnit si své požadavky.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          On je někdy problém, že někdo by chtěl vidlici, která je skvělá žehlička na malé i velké nerovnosti a současně, aby se moc nenořila do zdvihu.

                          0 0
                          • milan1  

                            Jak už jsem psal, neznám lepší a přesnější způsob jak se o téhle problematice bavit, než je takovéhle posuzování s měřením. Takové ty dohady vyhovuje a nevyhovuje a líbí a nelíbí nikdy nic neřeší. Tady je jasně vidět, že ideál neexistuje a každé řešení má své klady a zápory a jde hlavně o to si co nejpřesněji vyjasnit jak je to ve skutečnosti a jak to pomůže k lepšímu výběru Tohle je jediné, co může výběr posunout někam dál.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jasně, jen jsem chtěl naznačit, že někdo požaduje u vidlice současně protichůdné vlastnosti a díví se, že je nemůže mít dohromady.

                              0 0
                              • milan1  

                                Samozřejmě s tebou a tou formulací souhlasím. Já chci zase říct, že ty rozdílné požadavky a nemožnost jejich sladění jdou takhle ukázat graficky a lépe, než jenom slovy.

                                0 0
                    • cabbage  

                      aby ti chodily tak je musím mít lehce podhuštěné, pak se prodadají do zdvihu a ke konci nepřirozeně tvrdnou takže stejně nejdou na doraz… to je přesnej popis talase 32.

                      0 0
                      • TheIF  

                        Taky mám ten pocit, že mám vlastně jen 100mm vidli…

                        0 0
                      • TheIF  

                        Taky mám ten pocit, že mám vlastně jen 100mm vidli…

                        0 0
                        • milan1  

                          Tak to už vypadá, že začínáte rozumět tomu, co ty grafy ukazují.

                          0 0
                      • TheIF  

                        Na kolik ji vozíš fouklou ? Teda „podfouklou“ :-) já ji mám na 80PSI (važím 100kg takže podle tabulky bych měl vozit 100PSI)

                        0 0
                    • milan1  

                      Přiznám se, že mě šokuje ztráta tvé objektivity. Proč mi prosímtě podsouváš věci, které netvrdím? Kde u mě najdeš tvrzení, že Pike má stejný moment odtržení jako R 36? Je tam rozdíl dvojnásobný, díval ses opravdu na správné obrázky? A teď ke zkušenostem. Tvůj popis o noření do zdvihu, o necitlivosti na počátku a o obtížném využití celého zdvihu u R 36? Co myslíš že to je? To je přesně to, co ukazuje ten graf. Shoda s tvými zkušenostmi je naprostá a nejenom na počátku zdvihu. Divím se jak vlastně takováhle shoda může přivést zrovna tebe k takovým rozporům? Kdybys tohle znal před koupí, jistě by tě to odradilo investovat nemalé peníze do takovéto vidlice. No vidíš a to by ses na ní nemusel ani svézt abys to poznal. Namísto toho jsi použil jiný způsob a to je doporučení znalého a věhlas značky a tvá výsledná nespokojenost je víc, než zřejmá. Právě o tomhle jsou ty grafy aby se vyjasnilo maximum před koupí a to dokonce na dálku. Snažím se aby tohle dokázalo využít maximum lidí , kteří v tom najdou plusy a ne mínusy, které se snažíš nalézt v tomhle svém příspěvku. A myslím, že výsledek je tady vidět čím dál víc. Zrovna Filipes to myslím poznává dost jasně a pomáhá mu to výrazně při výběru. A teď k tlumičům. Nemusí to být přímo jasné ale ty nemáš dost představu jak přispívá tlumič k funkci. Přitažením komprese se jakoby posune ta křivka vzhůru, záleží samozřejmě na míře nastavení ale je zcela jasné, že jakmile sáhneš na kompresi to posunutí se bude týkat i počátku zdvihu a zcela zákonitě se citlivost ještě zhorší.Právě proto je tvé hodnocení R jako lepší, než RC2. Naproti tomu rozsah nastavení tlumiče u R 36 je menší než to, čeho dosáhneš u Motion Controlu. Zopakuju přesně to, co pro Tinka, oceňujete jen hrubé účinky tlumiče. Díky rozsahu anstavení, kterým disponuje RC2 se třeba nikdy nezbavíš noření do zdvihu, o tom to ale nemá být! Takhle to není nikdy stavěné. Tlumič nemůže nahrazovat špatnou pružinu a kvalitní tlumič může ukázat své přednosti jenom s odpovídající pružinou.Tlumič RC2 sám o sobě je velmi precizně pracující tlumič, který je navíc konstruován na takovýhle provoz. Využívání Motion controlu tak, jak to naznačuješ, z toho se mi ježí vlasy na hlavě. Na tohle to není stavěné a častý únik oleje z tlumiče bude ten první problém, který nastane. A na závěr. Talas X nebo Talas 32, jak ho nazveme ano o ten tady ve skutečnosti od začátku jde. Taky jsem se snažil a myslím, že i ukázal, že Talas X a Talas R 36 se výrazně liší. R 36 jsi do hodnocení přivedl právě ty a já upřesňuju právě rozdíly a myslím, že se je podařilo ukázat naprosto jasně. Od začátku vím, na co se Filipes ptal a že R 36 byla odbočka nesprávným směrem.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Ja bych pouze upresnil – Hanz myslel Talas XTT…velmi zajimava vidlicka…

                        0 0
                        • milan1  

                          To je dobré, že víš co myslel ale napsal původně tohle o Trail Tune ani slovo:

                          pike, jezdím ho a je super..nastavíš si jestli chceš citlivou nebo necitlivou defku, floatgate, o pevný ose nepochybuj do ru už bych nikdy nešel…vozil jsem talase, talase 36r, talase 36rc2 a spusty dalších ale dual air je best.

                          0 0
                          • TinkTink  

                            Vidis a ja si myslel ze nejdriv psal o tom, co vozil a pak o tom, co zkousel…ale netrap se tim, ze to nechapes, chapu ze je to na Tebe moc v zaplave vsech tech grafu.

                            0 0
                            • milan1  

                              Zase start další debaty o ničem. S tebou to je stále těžké. Tohle, co tady předvádíš jako souboj bez argumentů, ztrácí smysl a jsi asi jediný koho to baví. Měření a zkušenosti se mohou doplňovat a mnoho lidí to tady už chápe. Boj o ničem z toho dělá tvůj přístup a formulace, které používáš a přiznám se, že mě nebavíš.

                              0 0
                              • TinkTink  

                                Ja nedebatuju, pouze jsem Te upozornil na prosty detail, ktery tady nezaznel. O grafech si myslim svy = krome pocatku jsou zbytecny a mnohdy hodne nepresny.

                                0 0
                                • filipes  

                                  tak se nehadejte o nicem a radsi napis proc Revelation v pruzine? Konzistentnejsi vidle ke kolu nebo lepsi chod nez Pike UTurn Air?

                                  0 0
                                  • TinkTink  

                                    Presne tak – vhodnost, mas Hope Mono Mini, XTR kliky…to znaci ze to nemas na to, na co je Pike urcenej a podle meho by byl jiz dost zbytecne tezky a bytelny, protoze napriklad kola nejsou na zatezovani, na jaky je Pike stavenej, pripraveny…

                                    Btw i ta Z1 je tam hodne naddimenzovana, ne? :)

                                    0 0
                                    • filipes  

                                      vnejsi nohy jsou zbytecne tezky, tuhost se mi ale fakt hodi. vaha je cca 2050, coz neni tak strasny, tech 100–200g za vyssi tuhost uvezu. hlavne v r 2003 moc lehcich vidlic s 32mm nohama nebylo (je prendana z minuleho kola).

                                      0 0
                                      • TinkTink  

                                        Tim padem bych poradil radej vyzkouset tuzsi kola…ta tuhost vidle je fajn, ale zkus tam dat C-Maxy XL…ziskas mnohem vic nez na vidli a kdyz cast tuhosti obetujes, tak na tom budes porad lip :)

                                        Btw – nejtuzsi co jsem kdy jezdil je 36RC2+C-Max XL…a stejne ted vozim Travise, kterej neni tak tuhej jako 36 :) (nicmene uz fakt zvazuju Boxxera nebo Domaina…)

                                        0 0
                                        • kesu  

                                          souhlasim s pulkou:) cmaxy mi opravdu prijdou tuzsi nez normalni kola,lip to vede stopu.Ale nesouhlasim s tim ze udelaj vic nez vidle,pokud se ti krouti vidle tak to kolama moc nespravis.Ja bych do toho piku sel…

                                          0 0
                                          • TinkTink  

                                            Kola neudelaj vic nez vidle, ale udelaj vic nez bude rozdil RVL vs. Pike…RVl taky neni mekkej a i kdyz uznavam ze neni na pevnou osu, tka na tohodle bajka bude v pohode…

                                            Hlavne – posuzuji to dle osobniho feelingu z tohodle bajku a toho, co by se tam hodilo a stejne tak bych se rozhodl pro vyber nove vidlice.

                                            0 0
                                            • kesu  

                                              mno kamarad ma pika a bracha RVL a rozdil tam je,me prijde ze zordil 250g vahy za pika stoji uz jen kvuli te ose,..Pravda je ze se k tomu biku nehodi..

                                              0 0
                                              • TinkTink  

                                                NJN…Piky jsem mel 2 a i kdyz vim ze ta osa je supr, tak bych to na tohoto spesla necpal…

                                                0 0
                                              • filipes  

                                                to je tezky na jednom kole stihat chrty a zaroven si uzivat technicke sjezdy. Netusite kde kupovat Revelation v CZ? (jestli to ma cenu tahat ze Statu…)

                                                0 0
                                                • kesu  

                                                  podle myho nema,v cr se da sehnat i pod deset.Mivali to na kupkolo(mam ji odtamtad a nechci je tu chvalit ale maj super pristup) nebo ted sem ji nasel na www.kolokram.cz/…uct_info.php?…

                                                  0 0
                                                  • Peslezedirou  

                                                    Na kupkolo mi jí chtěli dát se seřízlím sloupkem na 20 cm OEM. Pár kusů měli na Bikezone, naštěstí bez pop … s inetrním nastavením MC…

                                                    0 0
                                                  • filipes  

                                                    hmm, novinka pro rok 2006 :-) U Rev 2007 je trochu jiny arch – cesky je to mustek? za tyhle prachy je v usa air uturn

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    todle je taky air uturn an rok 06 se coil nedelal…

                                                    0 0
                                                  • vojta  

                                                    Opravdu se v 2006 coil verze nedelala? Kdyz jsem se v kolokramu ptal, co ta vidlice je vlastne zac, tak mi odpovedeli, ze pruzinova (a navic v mahagonu :-( ). Ze by nevedeli, co prodavaji ?

                                                    0 0
                      • hanz  

                        konečně jsem se k tomu dostal…takže se omlouvám, opravdu jsem si jen v rychlosti prohlídl grafy a tudíš jsem nekolikráte zaměnil talase32 za talase 36 tudíš jsem blábolil o něčem což nebylo vůbec řečeno.ještě jednou omluva. Nadruhou stranu jsi mě dost urazil když si mě označil za neznalého tlumičů, na fox40tce rc2 mam odježděné dvě sezony, ten tlumič znám víc než dobře i ze vnitř(myslém že není v čr moc lidí co ho dokáží naplnit aby nezůstal zavzdušněný), to že talas 36rc2 je horší než r taky vím že je to kuli tomu tlumiči a to i v případě že sou obě komprese uplně vypnuty, ptotože na enduro se ta vidle v jiným nastavení nedá prakticky jezdit. To že tlumič posune křivku vždy nahoru si uvědomuji velmi dobře ale on každý ten tlumič v každé té vidli posune tu křivku jinak takže jak víš jak realně v zatížení pracuje tlumič ten či onen?…ve skutečnosti prostě ty křivky jsou všechny posunuty nahoru. Dále nesouhlasím s jakýmkoliv děláním křivek u systemu dual air, protože je to jenom a jenom zavádějící, ta vidle má tolik možností nastavení pružení že ...... A nakonec motion control se dá použít jako komprese a zvládá to celkem bezproblemově.

                        0 0
                        • milan1  

                          Hanzi, přiznám se, že jsem byl já zděšen ze tvého příspěvku předchozího, protože na takovou míru neporozumění právě u tebe nejsem zvyklý. To, že teď „zakazuješ“ dělat grafy pro dual air je opět to, že jsi doufám, jenom něco přehlédl. Nastavení a možnosti nastavení Dual airu se tady už řešilo v thredu o grafech charakteristik a výsledky byly opět velmi vypovídají. Způsobeno je to hlavně tím, jak jsi omezen továrním nastavením, které tvoří objemy a průměry komor. Ty můžeš měnit pouhým huštěním. Při nastavení na určitého jezdce se tak dostáváš celkem jednoznačně ke stejným a tedy k vypovídajícím hodnotám a tohle řešit je na jiné téma a taky na řešení s lidmi, ktří jeví zájem a ne to, že hned odsoudí to o čem nehledají informace. A teď k tlumičům. Nikde jsem nenapsal, že se neorientuješ v tlumičích ale že je nevhodně využíváte. Zkusím to upřesnit. Dohadovat se na jejich funkci nad grafem charakteristik samozřejmě jde ale to je opravdu teoretické a pouze informativní. Kdyby tě zajímalo zobrazení, jak se chová nastavení tlumiče v dynamické fázi, můžu také porovnat ale to už se dostaneme k jinému měření a věř, že tam jsou rozdíly vidět velmi výrazně. To musíme ale přejít na jiné mé měření. Jízdní zkušenost ti opravdu detaily skraté ve funkci neodhalí. Vrátíme se radši na jednodušší postup. Pro praktické objasnění bys mohl zkusit tohle, taky ale nemusíš, je to čistě pro tebe. Navrhl bych jedno jediné. Vezmi maximálně zavřený tlumič na R 36 ( posuzuj bez vlivu pružiny) a porovnej ho s nastavením Motion controlu tak, jak ho jezdíš. Pokud budeš jenom rukou a zkoušením síly porovnávat účinek, zjistíš, že nastavení, které oceňuješ u Motion controlu je několikanásobně vyšší, než u nejradikálněji nastaveného tlumiče R 36. Tohle jsem chtěl říct a také řekl. Řekl jsem, že prostě oceňujete jenom hrubá nastavení a nikoliv jemné a přesně pracující provedení R 36, které je opravdu motokrosovou technologií. Pokud to vezmeme zjednodušeně, tak Motion control, když ho opatrně přivíráš je seřizováním low speed komprese a ono proražení footgate je high speed kompresí a ono to tak opravdu je ovšem vše v řádech daleko vyšších a bez možnosti jemné regulace jako nabízí R 36. Potom je třeba znovu říct, že to je ono hrubé, proti jemnému a srovnání v takovémhle užití je o něčem zcela jiném. R 36 má řešit lepší a prciznější funkci tlumiče s cílem maximalizovat kontakt se zemí a Vaše nastavení řeší hlavně omezování chodu aby to šlo méně na doraz.To jsou ty rozdíly v užívání a je to hlavně o citu k nastavení. A to je tady navíc ještě jedna věc a to je konstrukce tlumiče samotného a z něho to není na první pohled zcela jasné ale tlaky, které vznikají v Motion controlu jsou daleko vyšší, než v R 36 a na dlohodobé zatížení takovým způsobem v terénu nejsou stavěné.

                          0 0
                          • hanz  

                            takže tři jezdci stejných vah budou mít stejně nastavený dual air? podle čeho soudíš že tlumič nevhodně využíváme? u 36 talasů je rc2 tlumič (na r nejde nic zavřít) akorát zlo, je to pravděpodobně dané systemem talas 36..je mi s prominutím k „hovnu“ že mam skvělej tlumič na 150mm vidli ze který se dá vyloudit maximalně 135mm a navíc i při uplným otevření kompresí toho tlumiče je ta vidle necitlivá. motion control si základní citlivost ponechává i při nekolikanásobném větším učinku jak píšeš. Uplně jiná situace nastává s patronou rc2 použitou na 203mm pružině tam jde opravdu o jemné doladění, bohužel ta vidle má zase příliš linearní chod, na rok 07 by měla být patrona fox rc2 předělaná, co jsem se dočetl právě zminovaná linearita by měla být odstraněna+doplněna o hydraulický doraz. pokud pánbů dá tak v březnu to budu moct posoudit. pokud si nabyl pocit špatného používání tím že občas přitáhnu motion abych nebuchl tři tvrdé dorazy na třech po sobě jdoucích skocích (na které najedu opravdu zřídka) tak se pleteš…standartně mám nastavenou vidli tak abych využíval 100% zdvihu při jízde kterou na piku jezdím nejčastěji a to jest enduro. nikdo neřekl že rc2 patrona není jemná, bohužel ke dvoum ze tří vidlic do kterých se montuje mam výhrady a nejsem sám, třetí vidlice(VAN) má pokud vím (ale jen zprostředkovaně) necitlivost a linearitu dohromady. Motion control naproti tomu sklízí ohlas ve všech disciplínách. možná je rc2 tlumič lepší a preciznější technologie ale vypadá to že počáteční hodnoty na které je nastaven jsou špatně zvoleny a rozsah doladění je opravdu malý. jsem zvědav na tu 07.

                            0 0
                            • milan1  

                              Já myslím, že se konečně dostáváme k podstatě a tou je ve skutečnosti ono nastavení pružiny. Všechny nectnosti, které přisuzuješ tlumiči u R 36 jsou totiž způsobeny právě tou pružinou a jejím nastavením graf to ukazuje už od počátku. Kdybys čistě náhodou dokázal nastavit pružinu u R 36 tak, jako na Pike viděl bys ten rozdíl. Nemám obavy, že ty bys nedokázal nastavit pružinu, nebo tlumič na správné hodnoty ale jsi bohužel omezen možnostmi továrního nastavení. Tohle přávě se dá krásně ukázat na grafu charakteristiky, který dokáže ukázat i ty hranice, které nemůžeš překročit. Kdo přijímá graf charakteristiky a to, co je tu na něm ukázáno musí mít jasno, proč jsi jezdil na nižší tlak a přesto jsi nedosáhl jak na citlivost na počátku zdvihu, tak na využití posledního centimetru zdvihu a přesto se ti vidlice při jízdě extrémně propadala do zdvihu. O tomhle všem hovoří graf i tvé jízdní zkušenosti a opravdu vše je dané pružinou. Kdyby byla v R 36 třeba ocelová pružina jistě bys dokázal ocenit kvality jejího tlumiče o tom nemám nejmenších pochyb. Graf, který se ti nezdá se naprosto přesně shoduje s tvými jízdními zkušenostmi a ukazuje se, že ani kvalitní tlumič nemůže předvést své kvality na nevhodné pružině a proto je měření právě té pružiny tak důležité.

                              0 0
    • tutite  

      nevím, jak moc bude Talas 07 tužší v torzi než 06, ale PIKEovi, který jsem jezdil tento rok, se určitě nevyrovná. MAXLE osa je supr, vozil /vozím/ sice dual air bez turnu, ale ten považuji za zbytečnost.

      0 0
    • Hurka  

      a proč vůbec neuvažuješ (a nikdo to ani nezmiňuje) o Manitou Nixon nebo Minute? Mají podle mne všechny požadované vlastnosti vč. velmi dobrého nastavování zdvihu…

      0 0
      • filipes  

        Nixon uz mi prijde jako prilis Enduro. Minute 06 ve velke sleve by se mozna dala, starsi maji jen 30mm nohy, coz je mimo. SPV nechci a pred IT me mechanik varoval, ze je to vyrazny kandidat na po..rani.

        0 0
        • hanz  

          kdesi nahoře píšeš (už se v té diskuzi trochu strácím) že ani pike by nebyl příliš vhodný kuli necitlivosti…u toho dual aira bych neřekl že je necitlivej..při výjezdech bez sebemenšího problému. k čemu se nakonec přikláníš nejvíc?

          0 0
          • filipes  

            S pozadavkem na max citlivost prisel nekdo jiny, hlavnim cilem vidle je aby pomohla me chabe technice v obtiznych sjezdech. Kdyz uz tak pruzinovou relevation. Snad tovarni pero bude ± na mych 70kg. Zitra letim pres louzi, takze jestli chci rozumny ceny tak se musim ihned rozhoupat a objednat nejlepe dneska. Navic bych musel nekde shanet hodne velky kufr. Nejvetsi neznama pro me je, jak moc si polepsim ci nepolepsim z Marzochy. Po pridani oleje chodi lip, kdyz ze pred vyjizdkou prostrikne silikonem tak i docela zehli. Kdyz vidim ten snih, tak resim jestli to nenecham na jaro a nekoupim si radsi poradny lopaty do prasanu ;-)

            0 0
          • filipes  

            kazdopadne moc diky za help, puvodne jsem si chtel dovezt Talase, rozdil cen tam je fakt veliky, ale to uz jsem urcite opustil.

            0 0
        • Darkson  

          já vozim pružinovýho Nixona s RTWD na nezávodní XC a v pohodě. právě díky nižší váze a kratší vzdálenosti korunka-patky mne přijde ideální na to, co hledáš

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.