• mathias

    Zdravim, mám cestný bicykel a furt keď na ňom idem von dostanem defekt, nevie niekto či to funguje tak ako je to napisane v tomto článku dole? V predajni mi servisák povedal že on to už skúšal, ale jazdilo sa mu zle, podľla mna by to aj mohlo fungovať, ale nechcel by som zbytočne rozrezavať ďalšie duše a papieru velmi neverim, prípadne ako nedostať defekt. Za 6 jázd 4 defekty to už je dosť podľa mna.

    Finta ako nedostať defekt na horskom bicykli:

    Všetci určite viete, že dostať defekt nie je nič príjemné, hlavne keď ste niekde ďalej od domu a nemáte lepky, alebo sami neviete defekt opraviť. Prezradím vám, ako zabrániť defektom. Na túto fintu som prišiel asi pred piatimi rokmi a odvtedy som žiaden defekt nemal, pričom najazdím ročne cez 3000km.

    Stačí, ak máte doma starú dušu (či už dieravú, alebo nepoužitú, to je jedno). Celý princíp spočíva v tom, že medzi plášť a dušu vložíte ešte jednu starú dušu. (samozrejme ju nenafukujete a ventil by ste mali odrezať, aby nezavadzal). Táto duša vám pôsobí ako ochranná vrstva a ako sfuknutá guma je aj dosť pružná nato, aby zabránila aj ostrému vpichu.

    Samozrejme pripomínam, že táto technika neznižuje tlak v pneumatikách, ani ovládateľnosť bicykla, ani nič podobné. Ja som mal kedysi favorit a mal som pernamentne defekty. Po zavedení tejto techniky ani jeden. Teraz mám MTB, tiež to používam a defekt som ešte nemal.

    Ak nemáte starú dušu, dá sa použiť aj niečo iné, nejaká gumová vložka, alebo aj novinový papier. V prípade papiera ale nezabudnite dať aspoň tri vrstvy. Najviac ale odporúčam dušu.

    0 0
    • Kubiczech  

      Fungovat to asi bude, proč ne. Lepší než tenhle bastl bude koupit nějakou DH duši.

      0 0
    • PatrikL  

      ja som na crosse mal každý mesiac pár defektov, stačilo vymeniť plášť za poriadny a 2 roky bol pokoj :)

      0 0
      • mathias  

        prave ze plast tam je zavodny michelin, a napchal som 2 rozrezane duse du jedneho plasta + dusu a ked som to nafukal, koleso bolo pekne oble ako ma byt, to som urobil so starymi dusami na jdnom kolese a na druhe koleso by som uz musel rezat nove

        0 0
        • black.horse  

          lehkej závodní plášť není odolný a nikdy nebude, buď jezdi na lepším povrchu a nebo si kup silnější a odolnější gumu

          0 0
        • Ricci  

          Zaujimave,mam zavodne plaste Michelin Pro2 race,fukam ich na 120 PSI,vazim 108kg a este som defekt nedostal…

          Samozrejme,jazdim na nich po ceste…

          0 0
          • roud  

            hehe jen počkej až se sjedou ze začátku sem taky dlouho dobu neměl problém a po čase sem na nich měl jeden defekt zadruhym pak výměza za jiný pláště a zase je klid :O)

            0 0
    • MlokCZ  

      Pro bike je to řešení zcela nesmyslné. Není nad supertěžké řešení, které ještě určitě znatelně zvýší valivý odpor. A všem defektům to stejně nezabrání. V podstatě to může zabránit tak leda píchnutí a to ještě jen někdy. Proražení, říznutí a dalším typům defektům to stejně nijak nepomůže.

      Odolnější varianty plášťů jsou mnohem lepší řešení.

      A co se týká duše, tak ty se dnes nepřidávají, aby jich tam bylo více, ale vyhazují, aby tam nebyla žádná. Bezdušové řešení pomůže mnohem více a ještě je mnohem lehčí a má menší valivý odpor.

      U silničky tolik možností není, ale pokud máš u silničky tak časté defekty, tak to byla buď ukrutná smůla nebo spíše je něco špatně (třeba skřípnutá duše nebo nějaký extra mizerný plášť).

      0 0
      • mathias  

        no uz nas je jedna z najhorsich ciest na okoli, zato tolko defektov, stacilo ked som s bicyklom trafil dajaku puklinu v ceste s uz som ho dalej iba tlacil

        0 0
        • black.horse  

          jo, tady bude kámen úrazu: a)buď máš nevhodný tlak s ohledem na váhu/povrch/jízdní styl a nebo přehnané očekávání, jezdíš na silnici skrz díry a čekáš zázrak:-( pneumatiky a tlak musíš přizpůsobit tomu kde a jak jezdíš…

          0 0
        • Hornet  

          Nemas nejake naprd plaste? zodrate, tenke…alebo malo nafukane?

          0 0
        • tuleník  

          Nevyhováraj sa na cesty a pozri si, na čom sa jazdí Paris – Roubaix alebo Eroica. Alebo na čom sa jazdilo Giro a koniec koncov aj Tour pred pár desiatkami rokov. S galdami!

          0 0
    • akula  

      Ty defekty, máš to propíchlý nebo procvaklý? Jestli to probodáváš o kamínky a spol tak zahoď ty závodní šlupky a dej tam pláště co něco vydrží, na nějaký experimentování s druhou duší bych se vyprd. Pokud to procvakáváš při přejezdu děr, tak dej vyšší tlak.

      0 0
      • mathias  

        no asi tie zavodne tenke vyhodim, su sice kvalitne sak aj stali nieco cez 1000k jeden no ako vydim su nafigu, vacsinou su duse cvaknute, ale casto aj prepichnute

        0 0
    • jIrI___  

      To je spíš downgrade než upgrade :)

      0 0
      • mathias  

        hahaha downgrade no mozno

        plast je michelin pro race, bez dezenu, zrejme to bude tym

        0 0
        • Rychlej turista  

          Plášť je v pořádku. Hladký plášť nemá vzorek a proto se v něm nemůžou držet kamínky, které způsobují defekty. Je to tlakem nebo jezdíš po smeťáku z kovošrotu.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.