• bflmpes

    Dobrý den,

    chtěl bych poradit od lidí zkušenějších. Aktuálně mám horské kolo staré 5 let (Maxbike 21rám 26ky kola) s pro mě dostačující výbavou (sram X-7, brzdy-V Deore, naboje, stredy, kliky atd Alivio) až na vidlici. Z určitého důvodu jsem nyní nucen přemýšlet o novém rámu (nejedná se o poškození, kolo je plně funkční). Ale jelikož mám ještě starý rám, tak všechny trubky jsou užší než je dnes běžné. A tedy kdybych kupoval nový nezůstane jen u toho. Krom toho jsem za těch pět let zničil dvě dodané vidlice (není se co divit, byly to Suntour XCR – vyměněny za nové) a tak přemýšlím samozřejme i o nové vidlici. A jsem dost na vážkách, zda se vyplatí do kola investovat (nová vidlice, nový rám a vše co s ním souvisí a je nutné vyměnit) nebo koupit nějaké bazarové 26ku či nové 29ku. Co byste doporučili? Zainvestovat do starého, koupit nové či bazarové / inzerát? Můj aktuální rozpočet je 18000, jezdím rekreačně v terénu.

    díky za radu a přeji hezký den.

    0 0
    • TJK  

      pokud nemas zasadne nejaky ram ktery stoji za to udrzovat v pojizdnem stavu.. nech si aktualni kolo jako zalozni/hospodske .. proste bezudrzbovku a porid neco noveho.. uvidis ze to bude opravdu zmena! tech 18 tis je vcelku fajn rozpocet na kvaliti nove kolo na rekreacni jezdeni

      0 0
    • Azmir  

      To co teď máš prodej nebo nech na jízdu do hospody a pořiď nové, 18 tis je slušný rozpočet na nějakou hezkou stavbu.

      0 0
      • bflmpes  

        Díky za názor.

        Skládané vyjde laciněji než nákup hotového? Prodejci se mě vždy snaží přesvědčit o opaku. A když začnou házet cifry 4900 rám, 3500 vidlice, 2500 brzdy, 700 sedlovka, 700 řidítka atp tak jsem jim to i uvěřil :) Popř. kterou značku kol či rámu vybírat aby stál kvalitativně za to?

        0 0
        • alinceb  

          No jo, prodejci ti ale házejí cifry MOC. Stavitel ale nakupuje za VOC…;)

          0 0
        • LRRTM1  

          Prodejci kecaj – pokud nenarazíš na nějakou hodně velkou slevu, prakticky není šance koupit komplet kolo levněji. I když budeš nakupovat díly za MOC, tak si to kolo sám poskládáš levněji. Stavitelé nakoupí ještě levněji, tak si do té ceny, co bys za to dal Ty schovají i cenu práce. Takže pokud se na stavbu necítíš, nech si kolo poskládat určitě neproděláš a určitě bude levnější než komplet kolo.

          K tomu rámu: V téhle kategorii mezi 3–5 tis. za rám je to, IMHO, +/- jedno. Spíš záleží co se kde objeví, co se Ti líbí a co Ti sedne geometrií. Vloni jsem viděl docela levné rámy GT.

          0 0
    • bflmpes  

      Zdravím vás.

      Tak jsem pokročil ve výběru. Mám cenový návrh na skládačku kola, které by se mi líbilo (i výbavou) ale čistou náhodou jsem zabloudil na web a chci se zeptat, co si myslíte o tomto kole: http://www.author.eu/…stinct-29–2/ . Místní prodejce tvrdil, že by dokázal cenu ještě o něco snížit.

      0 0
      • pepek  

        29 kola . . . . . . . . jsou pouze o 10% energetičtěji náročnější – ??? :-)

        0 0
      • nitraq  

        Sice to je čtyři roky starej model, ale za nějakejch 21 nebo 22 by to nemusela bejt vůbec špatná volba.

        0 0
      • Azmir  

        I za tuhle cenu je to hodně slušné, se divím, že to má ještě někdo skladem, pokud to kolo máš možnost sehnat a ještě za nějakou lepší cenu, pochybuju, že ti někdo nabídne něco lepšího.

        0 0
      • Evilcleaner  

        pokud se ti líbí (mi tedy vůbec) a jsi smířen s tím že časem vyměníš brzdy za nějaké použitelné tak na takovou výbavu se za ty peníze nedostaneš jinde.

        0 0
    • Dirtx-RKfan  

      Rád bych využil tohle vlákno, autorovi se omlouvám, ale přijde mi zbytečné začínat nové. :)

      Vlastním silničku (Specialized Allez), s minimem úprav (kola, pláště, kazety, víc nic), osazení Sora, kliky fsa compact. S cyklistikou jsem začal před 2 lety. Proto bych byl vděčný za názor někoho, kdo má obecně více zkušeností jak já. Chytlo mě to víc než jsem čekal a už zhruba rok se účastním i silničních závodů. S lepší výkonností přišel pocit, že compact vepředu a devítka vzadu jsou možná málo (i do budoucna, už nyní převody v rychlejších částech nestačí). S rámem jsem naprosto spokojený, geometrie mi vyhovuje, nerad bych se ho zbavoval… na druhou stranu právě nevím, jestli se vyplatí kupovat celou novou sadu (třeba 105tku), když by se ty peníze dali využít později na koupi celého kola. Konkrétně teď nemyslím jenom silnici, ale bajka, který nabízí větší možnosti závodů a taky (hlavně) jako doplněk tréninku.

      Zvažuju tedy tři možnosti. Upgrade současného (sada) x využití peněz na novou silnici (to se mi moc nechce) x nechat silnici jak je (s částečnými úpravami) a koupit bajka

      Díky za odpověď

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Víc zkušeností … no nevím. Podle toho, co píšeš, je současný Allez adeptem na zimáka/stroj k najíždění kilometrů, ke kterému pořídíš (podle preferencí) buď ‚jedničkovou‘ silnici nebo závodního bika nebo obojí. S jedním kolem se žít nedá :-)

        Ještě vezmi do úvahy, kolik a jak jsi na Allezu najel. V jaké rychlosti Ti přestává compact stačit, jakou tam máš kazetu?

        0 0
        • Dirtx-RKfan  

          Cítím to podobně. Za letošní sezónu se ten počet kilometrů bude pohybovat někde přes 10000. Kazety mám dvě, 25 a 27 (tu jsem letos vozil jen v zimě a v Alpách).

          0 0
      • Jakobo  

        Pokud uz jezdis zavody, tak by sis urcite zaslouzil lepsi kolo a stare nechat na trening. Celokarbonove kolo na 105 bude nekde jinde, o tom zadna, 2 kg dolu, ergonometrie pak, vedeni razeni pod omotavkou. Mne se treba libi silnicky od Giantu.

        Jinak muzes koupit prevodniky 52/39 na kompatky za asi 1500 Kc.

        0 0
      • pOne  

        Zalezi, jaky mas priority. Pokud chces zavodit na silnici a myslis si, ze by te nova/upgradovana silnice nekam posunula, tak by to smysl melo.

        Ja jsem takovyho razeni, ze radsi budu mit dve prumerny kola (silnice+bajk), abych mel moznost volby. Jsou dny, tydny a mesice, kdy mi bere vic silnice a nechci se vracet spinavej z bajku. Jsou dny, kdy mi s*re silnicni provoz a rad vyrazim nekam do prirody, do lesa, vyvetrat… Receno ve zkratce a nadnesene. To je muj uhel pohledu.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Pokud má závodní ambice, tak je nesmysl se předem vyřadit z boje ‚průměrným‘ kolem. Jestli to myslí s bikem vážně, tak pořídit to nejlepší, na co bude mít, popř. solidní start s jasnou perspektivou a horizontem upgradu.

          Najíždění objemů i v relativně škaredém počasí na silnici ho nemine tak jako tak, ať bude závodit na biku nebo silnici.

          0 0
        • Dirtx-RKfan  

          Kde vidím posun, tak stále v mých fyzických schopnostech… tam je veliká rezerva. Věřím tomu, jak píše Jakobo nad tebou, že kolo dokáže udělat dost. Že by ale hrálo rozhodující roli… Na druhou stranu, nejsem ten kdo nutně potřebuje mít to nejlepší a ten průměr/průměr (bajk/silnice) mě právě láká. Nevím ale, jestli je to správná volba vzhledem k tomu, že silnice je pro mě stále prioritou (kdo ví, jak by to bylo, kdybych koupil znovu bajka:).

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To je těžko soudit. Asi bych udělal jeden zásadní upgrade, a to ten, že bych si koupil lepší zapletená kola. Ta se neztratí, ať koupíš jako druhé kolo cokoliv. Efekt bude obrovský a okamžitý.

            Samozřejmě nepřekročíš limity dané koncepcí stávající rámové sady, ale na svezení to určitě poznáš.

            Až pak bych případně řešil skladbu převodů, proto jsem chtěl vědět, kdy už přestává stačit kompaktních 50 zubů na převodníku.

            0 0
            • Jakobo  

              No jo, ale zas 10 r vs 11 r orech, Campa vs Shimano? Tam asi rozdil bude, co?

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Campa ořech vynech.

                Pravda, trochu jsem podcenil, že by se mohl dostat i k novým zápletům s ořechem výhradně 10/11sp. To by mohlo být omezení, s tím zkušenost nemám, na ten by kazetu 9sp asi na délku nedostal. Přesto bych začal u zápletů.

                0 0
            • Dirtx-RKfan  

              Tak tenhle upgrade už mám právě za sebou. :D Co si vybavím, tak nestačil v táhlých sjezdech. Já si nevěděl rady hlavně s tím, jestli se vyplatí, když koupím novou sadu… možná jo, ale asi to není správný řešení. Vzhledem k tomu, jak tu někdo zmiňoval, že s jedním kolem se dá trénovat těžko. :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.