upgrade kola pro pořádného chlapa - zadní kolo

24 nepřečtených
  • Fredik

    Zdravím cyklomaniaci, dostal jsem se na váhu 115kg a začal jezdit a kolo si řeklo, že stačí.

    Takže výsledkem byla prasklá osa v zadním náboji a vylágrovaný kónusy + věnečky..

    Mám kolo Merida Crossway 10 (28" cross – pláště Schwalbe Hurricane – nalítáno tak 10K).

    Po roce ježdění shořela přehazovačka, tak jsem tam dal Shimano RDM310 Altus (7-kvalt).

    Teď, když jsem přemýšlel, že bych při opravě udělal menší upgrade, mě napadlo, že bych vyměnil původní náboj (nějaký blato Shimano) za něco trošku adekvátního mé váze a stylu jízdy (kazeta 14–28 je mi málo – poslední dvě kolečka jsou na hadry).

    Takže představa je koupit zadní náboj novatec

    k tomu kazetu shimano ráfek remerx a páku pro stávající přehazovačku, ale s 8-kvaltem shimano

    Otázka: bude to spolu kamarádit a vydrží to a jaký by to případně chtělo řetěz?

    A ještě jaké špice by k tomu seděly nejlíp? (vyplete mi to tatík – pár mnou zničených kol už dělal :D )

    0 0
    • novas752  

      Mělo by to sedět, já bych teda šel spíš cestou 9spd kvůli lepšímu odstupňování, ale což.

      Akorát ten Novatec a všechny ostatní náboje, který maj pravý hlavní ložisko uvnitř náboje máš šanci rozpůlit nebo ohnout snadněji než Shimano, který má to ložisko resp. konus až skoro na konci ořechu, tedy dále od středu osy.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Šel bych do 8sp, kvůli řetězu, alespoň do doby, než trochu zhubne. Ohnout a rozpůlit i nejlevnější Novatec se mi nikdy nepovedlo, a to mám na takových nábojích zapletena „expediční“ kola pro jízdu na těžko.

        0 0
        • Fredik  

          Mě se na tom 8kvaltu líbí, že to je 11z, který budu tahat nejvíc a na druhé straně 34z pro zbabělce :D

          ten Novatec, který bych chtěl použít má mít 2 ložiska, ale nikde jsem se o něm nedočetl nic bližšího.

          Další otázkou je, jestli se dá sehnat varianta s pevnou oskou – přeci jen rychlo upínák ji oslabuje ;-)

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Aby Ti pohon vydržel, protože něco vážíš a máš (dost pravděpodobně) nevyladěnou techniku šlapání a přehazování, měl bys maximum času jezdit na co největší pastorky. Jestli Ti stačí 14–18–30, tak by to skoro sedělo jen na přesmykač na trojtácu vepředu :-).

            0 0
          • novas752  

            Je to bezna konstrukce, 2 loziska v naboji a 2 v orechu.

            Na pevny osy bys musel mit uzpusobenej ram, ty tam mas patky na rychloupinak a s tim nic nesvedes.

            A rozsah by na 9spd zustal stejny, krajni prevody 11 a 34, ale uvnitr by bylo jedno kolecko navic, takze skoky mezi poctama zubu by nebyly tak velke.

            0 0
            • Fredik  

              Co mi trošku hlava nebere, tak u toho mnou vybraného náboje píšou 2 ložiska, takže asi podobné, jako u klasiky kónusů, jen tam jsou místo nich ložiska.

              9spd by možná byl hladší, ale to 8kolo by snad i stačilo – původně jsem chtěl jen 7kolo, ale asi by byl problém sehnat slušný náboj na 7kolo, tak jsem si řekl, že 8kolo může být taky fajn – když už to ta přehazovačka umožňuje ;-)

              0 0
              • Vilém  

                Tam, kde pouzivaji 2 loziska je to jako u konusovych nab. Orech je na kulickach, stejne jako u shimana, prave lozisko je nalisovane v misce orechu, na stejnem miste jako konus.

                7mi kolo muzes dat na jakoukoli nabu, staci je podlozit na orechu.

                0 0
                • jecnak  

                  Tohle je zrovna nejblbejsi naba od Novatecu. Orech je na konusu – kulickach a je naprosto mizerne zatesneny. Absolvoval jsem s nim jednu zimni sezonu na silnici a poctvrte, kdyz jsem ho rozdelaval jsem naznal, ze na to nemam a sel do sveta i s kolama.

                  0 0
      • Scoopman  

        Novatec D042SB (4× ložiska Ezo 6001 ) .Náboj co vydrží za rozumnou cenu.

        R.Š

        0 0
        • Fredik  

          Ten Novatec vypadá dobře – škoda, že to je na kotoučovku ;-)

          0 0
      • Fredik  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Fredik  

        9-kvalt je možná lépe odstupňovaný, ale já reálně používám tak 14, 18 a 30z ;-)

        jinak co rozumného by bylo od Shimana??

        0 0
    • Fredik  

      Možná ještě jedna blbá otázka: má nějaký smysl 32 vs 36 drátů u vyšší váhy??

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Jednoznačně má. Pohybuješ se na horní hranici předpokládaného zatížení nebo kousek za ní, takže za mě 2 mm nerez dráty v počtu 36 ks, kolo bude potřebovat méně údržby.

        0 0
    • Fredik  

      Má nějaký vliv, jestli je náboj určený pro diskovou brzdu, ale byl by použit s V-brdama??

      Je tam nějaká jiná geometrie, nebo nějaká jiná fligna??

      Ptám se proto, že jsem nenašel za rozumné peníze 4-ložiskový Novatec zadní náboj s 36 dírama – většinou jsou jen pro diskové brzdy :(

      0 0
      • Vilém  

        Pouzit ho klidne muzes.

        Veckove maji vetsinou levou prirubu dal od podelne osy naby, coz teoreticky prinasi vetsi tuhost kola, ale zas je taky vetsi nesymetricnost vypletu.

        0 0
    • iiki  

      Podle toho, co píšeš, tak náboj byl s volnoběžným 7kolečkem, neměl šanci to vydržet (díky konstrukci, osa se ohne, popř. praskne). Kazetový náboj má jinak uložená ložiska, osa to v pohodě vydrží. Pro běžné ježdění je celkem jedno, jestli je na průmyslech nebo na konusech (kounsy se musí umět seřídit).

      36 drátů doporučuji, za mě 2 mm nerez DT.

      Kazetu 9sp, příjde mi líp odstupňovaná (ale to vnímá každý jinak)

      V odkazu na ráfek je buď špatně popis, nebo foto (popis je k obyč. provedení bez nýtu, na obr. je verze 1N – jednonýt). Ráfek bych spíše sháněl 2N (dvojitě kalíškovaný), příjde mi pevnější. Výplet doporučuju přeněřit tenzometrem (kvůli stejnoměrnénému napnutí drátů), v případě dvojkalíšku zajistit zakápnutím chemoprenem.

      Jezdím sestavu: do 3 tkm/rok, 110 kg (115 bylo taky), občas i s nákladem, ráfky Rem.Panther 36 d. (zadní dal >30 tkm do probrždění, teď jsem naplet nový, přední zatím drží) dvojkalíšek, dráty DT 2mm ( žádný nepraskl), 3× kříž. výplet, véčka, pohon 3×9 (48/36/24 – 11–34 z) , řetěz C9.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Až na ten řetěz mi ta sestava přijde velmi povědomá, i ta kila tam bývala – jen mám nejmenší vepředu 26. Neprobrzdil jsem takhle brzy a doufám, že mi ještě mnoho let zimního ježdění vydrží.

        0 0
        • iiki  

          No mohl najet víc, ale dal jsem novej plášť a foukl na horní hranici – stěna lehce povolila (začlo to přidrhávat) a jelikož nemám rád nepříjemná překvapení, tak jsem to vyměnil. Na hodinkách to ukázalo 0.2 mm, když jem ho pak řízl, bylo tam ještě trochu stěny. Co by to vydrželo nevím, asi by to postupně spělo k vyvalení.

          0 0
      • Vilém  

        Kam ten chemopren? Na niple, po zapleteni, zajeti a precentrovani, pouzivam loctite. Kapku do kazdeho spoje drat-nipl, roztocit kolo a ono si to navzlina.

        Jinak souhlas.

        0 0
        • iiki  

          Kapku z vrchu do kalíšku na hlavičku niplu kapku (lehce ředěno toulenem), pěkně to zateče do spáry kalíšek-nipl. Chemopren je kontaktní lepidlo, takže při případném odlepení (např. centrování) se zase spojí. Dle mého. Loctite je elegantnější, ale nemám, chemoprem jo.

          0 0
          • Vilém  

            Tak pokud to kapnes z vnitrni strany rafku, tak by to mohlo pomoci proti lupani dvojitych kalisku, ktere rafky od remerxu obcas umi. Kdysi jsem s tim bojoval na jednom rafku Jumbo, tam jsem musel pravidelne kapat olej na nipl, ktery zatekl kolem spodniho nytu a na chvili byl klid. Asi po pul roce pravidelneho promazavani to prestalo nadobro.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.