• Heris85

    Ahoj. Máte někdo tří kolečko vepředu? Jak se s tím jezdí? Nestačí na silničce dvě kolečka? Díky

    0 0
    • Smazaný účet  

      já myslím, že bys nechtěl mít o kolečko víc než ostatní ;-)

      0 0
    • VladexAndroid  

      troj převdník má výhodu, že mezi převodníky nejsou takové skoky – nějaký kompakt 50/34 to dělá 16 zubů a to je fakt. hodně. trojpřevodník i u mtb má skok 10 zubů – to je ideální, u favoritky 52/46 byl rozdíl jen 6 zubů a ten byl skoro neznatelný – ty 2 převodníky tam byly zbytečné stačil jeden.

      já mám jenom 2. ale někdo kdo má silné nohy a dobrou výkonost a nejezdí prudké kopce si klidně vystačí i na silnici s jedním tácem.

      0 0
      • Copernicus  

        to já měl favorit vpředu dokonce jen 51/47– 4 zuby

        což v kombinaci s tříkolečkem 13, 14, 15 bylo zoufalé- skoro o ničem

        0 0
    • tromboonen  

      Bejva to na levnejsich silnickach, kde vzadu je 8 nebo mene rychlosti – rozsah se kompenzuje temi tremi pilami (rika se prevodnik nebo pila, kolecko je vzadu, ale spravne je to kazeta a pastorky)… Na takovem stroji to opodstatneni ma, stejne jako na turisticke silnicce (jizna s brasnami), jinak je to spis opruz, porad radit vepredu. 2×10 nebo dneska 2×11 je lepsi

      0 0
    • jirkous3  

      Když jsem přecházel ze silničky na fitness kolo, chtěl jsem taky jen dvojtác. Pak se mi nabídl celkem dobře Lapierre s řazením 3×10 – 50×39×30 a 12–28 a jsem z toho nadšený. Ten rozsah je tak jemně odstupňovaný, že se výborně hledá správný poměr třeba za jízdy proti větru. Je to pár gramů navíc, ale pokud nejezdíš závodně tak to máš fuk.

      0 0
      • tromboonen  

        Jo, jemne odstupnovani vzadu je fajn, pokud musis jit s 2×10 vzadu na vetsi kazetu nez 11–25, uz je to neprijemne, nez 30 nebo 32 na kazdodenni jezdeni (nepocitam nejaky brutus v Alpach), tak to radsi asi 3× prevody, ale zas stelovat to porad vepredu by me taky nebavilo, plus kdyz jedes po rovine na velkou pilu, tak Te to asi nepusti dal nez do pulky kazety, ne? To by mi vadilo, ten skok kdyz radis vepredu.. s 2×10 jedes na velkou a muzes jit vzadu az na druhej nejvetsi pastorek (na prasaka i na nejvetsi).. Na nejake sviznejsi jezdeni asi lepsi 2×10..

        0 0
        • jirkous3  

          Je to 105ková řada a řadit se dá na všech plackách komplet celé desetikolo. Já to ale nepoužívám. Když jedu proti větru nebo ve městě, stačí mi prostřední placka a prostředních šest koleček vzadu. A když už jedu na velkou placku, stačí mi poslední čtyři nejmenší. Malou placku využívám jen v táhlých prudších stoupácích. Ono je to s tím řazením o zvyku. Osobně mi přijde jednodušší třeba ve městě přehodit z velké placky na střední než řadit o několik koleček vzadu a při výjezdu z města zase zpět. Občas jedu s kamarádem, který používá 1×11 a vidím, že s tím řazením někdy zápasí když má najít vhodný převod.

          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Třeba pro dámy, děti, důchodce a rekonvalescenty není trojtác špatné řešení, zvlášť, pokud se nejezdí jen po rovině. Hodně záleží, jaká se dozadu dá kazeta, třeba se 14–25 má pak málo výkonný jezdec vynikající jemné odstupňování a zároveň velký překryv mezi tácy, který usnadňuje méně zkušeným najít ten pravý převod a moc u toho nepřemýšlet. Nejlehčí převod 30 × 25 odpovídá skoro přesně kompaktnímu převodu 34 × 28.

      Další možnou cestou je samozřejmě kazeta s více zuby a superlehký převod třeba 30 × 28 .

      0 0
      • HonzaP9  

        No já jsem na fitness kolo pro manželku dal trojplacku 50/39/30 a devítikolo 13–25 a popravdě si myslím, že kdybych býval zůstal u dvojtácu, tak by to bylo lepší. Jednak na krátké zadní stavbě je kombinace velká-velká opravdu hodně „za roh“ a jednak přesmykač se spoustou mezipoloh je pro málo zkušeného uživatele zbytečně složitý. Toliko můj názor.

        0 0
    • tomekusti  

      Je tady spousta názorů jestli to je nebo není plus. A také, že je to jen na levnějších kolech. Já mám trojplacku na karbonovém KTM a karbonovejma polovysokejma ráfkama a musím říct, že mi to vyhovuje. Jezdím Ultegru 52/39/30 a kazetu 12–25. Takže velmi jemné odstupňování převodů, jde na tom jet hodně rychle i vyjet velká stoupání. Rozsah převodů je větší jak u kompaktní dvojplacky a přitom ty skoky jsou mnohem menší, takže se snáze hledá optimální převod. Holt to váží o pár gramů víc a někdo říká, že to patří jen na turistická kola, ale já bych asi neměnil.

      0 0
      • jirkous3  

        To máš skoro stejné převody jako já, jen mám desetikolo 12–28 a taky bych už neměnil. 1×11 je podle mne krok zpět, raději před kopcem přecvaknu menší placku než přeřazovat polovinu jedenáctikola.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.