• Chiron

    Na letošní sezónu plánuju koupi fulla. Ještě na podzim jsem měl naprosto jasno v tom, že to musí být 26" a 120–140mm zdvih. Takový univerzál co jede a v terénu se neztratí.

    Do konečného výběru jsem zařadil Ghost AMR 5900 http://www.ghost-bikes.cz/…mr-5900–2013 jenže jsem netušil, co provedou s cenou, 56k už je nějakou tu tisícovku přes limit (původní jsem měl 45k), ale možná by se s tou cenou dalo něco dělat. Ten levnější model má už sice pro letošek stejný tlumič, osazení už je docela bída, ale tu barevnou estrádu prostě neskousnu.

    A druhý tam zůstal Giant Trance X2 http://www.giant-bicycles.com/…13814/63012/#…

    Nakonec se mi nepodařilo vyzkoušet ani jedno z nich. Proto jsem začal přemýšlet dál. Mimo jiné i o 650B, které jsem ale zavrhl, kromě Scottu Genius, ale ten je cenově mimo. Ale dovedlo mě to k myšlence, že dobře vymyšlená 29" by taky nemusela být špatná pro moje jezdění. Žádné závody (zatím, i když možná něco zkusím, jen tak bez ambic na umístění), spíše svižnější tempo (pro normální lidi, na trénované chrty se nechytám), terény tady v okolí, hlavně Hostýnské, Veřovické, Vsetínské Vrchy, sem tam Javorníky, něco trošku dál do Beskyd jako Lysá apod., určitě nějaký týden v Rychlebech. Většinou se snažím nahoru jet nějak hladce po šotolině nebo snazším terénem. Na hoře buď po hřebeni, ale kdo zná zdejší hřebeny, tak ví, že dokážou potrápit. A pak nějaký terénní sjezd. Trasy tak 40–90km, ale to je na současném kole, kdoví kam mě full posune, ale taky nemusí. A taky jsem se začal rozhlížet i trochu dál, než jen po značkách v okolních kameňácích. Proto jsem se dostal ke Canyonu.

    Takže mi do výběru přibyl Canyon Nerve AL 29 8.9 http://www.canyon.com/…es/bike.html?… Sice ten Sram mi není zrovna dvakrát po chuti, na druhou stranu bych si určitě zvyknul a žádná hrůza to nebude. Spíš přemýšlím, jak bude naladěná geometrie a odpružení, jestli spíše k maratonu nebo trochu víc hravější? Váha rámu 2650g mi přišla zajímavá, sice v 29" se moc neorientuju, ale zas aby to nebyla plechovka, co na prvním nepovedeném dopadu nebo tak prdne. Každopádně tohle je zatím můj favorit. I přes ty CRidy, z kterých nadšený nejsem. A varianta, že je prodám a nechám něco zaplést je mimo. Ty CRidy bych prodával asi těžko a už tak je to kolo s cenou na hraně a nové kola bych musel doplácet.

    Druhá varianta mě napadl Giant Trance X29er 2. Jenže tady mi chybí nějaký model mezi 1 a 2. Váha bude asi někde kolem 14kg, což je na jednu stranu dost, a druhou ten rám něco vydrží.

    Třetí ve výběru je nebo spíše byl Ghost AMR 29 2955 http://www.ghost-bikes.cz/…mr-2955–2013 Ale zase už má vzadu o další cm zdvihu míň a na 100mm jsem už jít nechtěl.

    Ještě jsem zvažoval Canyon Al, ale ten rám mi z fotek přijde docela škaredý, hlavně teda ve větších velikostech, já potřebuju tak asi L, a kolo se mi prostě musí taky líbit. Díval jsem se i na jiné značky od Haibiku, přes KTM až po Spešly, ale prostě nevím. Ale jedno vím, Polygon mě nezajímá. Proto bych prosil o nějakou radu co nebo jakým směrem se spíše vydat. Díky

    PS: Ano, vím, 29 NEBRAT!!! a že do Beskyd je minimální povolený zdvih 150mm a nejlíp naladěno k EN, ale mě to prostě přijde moc.

    0 0
    • Chiron  

      Ještě odkaz na toho 29 Trance http://www.giant-bicycles.com/…13815/63008/#…

      A srry za slohovku, snad se to někomu bude chtít číst :)

      0 0
    • hctr  

      Sel bych do trance 29er, ale do x2 kazdy prodejce ti je schopny udelat nejakou slevu a kolem 50ti by to mohlo vyjit.

      0 0
      • Chiron  

        Právě mám obavy, že chtít po někom, aby mi hned z jara slevil z té X1 nějakých aspoň 5k bude problém. A přijde mi to trošku blbé, přijít, chtít kolo z katalogu a ještě smlouvat. Ke konci sezóny už nabízejí slevy sami nebo na kola co mají na krámě, ale takhle, no nevím…

        0 0
        • Breakpain  

          Kupoval jsem na jaře kolo … cca tak nějak. Všude kam jsem šel jsem chtěl ihned slevu – proč platit více. V 9 z 10 obchodů nebyl problém dát slevu 10%. Jen u CUBE s cenou nehly …

          Nicméně ještě rada – jestli nejsi student a někdo v rodině je, ať ho koupí on. Ta sleva je většinou pak ještě větší – tak jsem to udělal já.

          0 0
        • hctr  

          Bud jsou predobjednavky, ale na to uz je ted asi pozde, kazdopadne 10% nebyva problem u kol s vyssi cenou jako je toto:)

          0 0
          • Hank Moody  

            Přesně, kola „běžných“ značek nad 50 se bez slev v podstatě neprodávají.

            Zmiňovaný Cube je vyjímkou, slevy se nedávají, ale tam je to způsobeno tragickou dostupností kol.

            0 0
            • Petr18  

              A jak to vypadá u Canyonu ?

              Tam asi sleva také nehrozí , nebo se pletu ?

              0 0
              • hony007  

                U Canyonu jsou výprodeje na konci sezóny.

                0 0
              • Hank Moody  

                Teď v sezoně ti slevu nedají.. mají pevné ceny na webu (podle kurzu) a jinak než přes web to koupit nejde, takže sleva na Canyon nehrozí.

                Na konci sezony určitě slevy budou mít, ale ta nejzajímavější kola už budou nedostupné, tak jak to bylo letos.

                0 0
    • Georrge  

      a co felta ? trochu drazsi ja vim, ale treba bys nejakou slevu vytriskal …

      0 0
      • Chiron  

        Tak minimálně u dovozce v Lku skladem není.

        0 0
        • Georrge  

          kolik vlastne meris? podle te meridy co mas v profilu by ti mozna stacilo i M

          0 0
          • Chiron  

            185cm, nohy zhruba 84cm. Merida je 20", na výšku je trochu moc, na délku s ní problém nemám. Co sem se tak díval, tak každý to označuje trošku jinak, třeba Canyon má L 19". Ale je fakt, že o Mku jsem taky uvažoval. Ale stejně ten konkrétní Felt má dovozce jen v XL. Jedině, kdyby ho měl nějaký prodejce na skladě. Akorát nevím co čekat od toho tlumiče, takový low end model.

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Co píšeš s tou výškou, to samé jsem měl u meridy. Prostě při přijatelné délce to bylo moc vysoké. Mluvím o 120 2010.

              0 0
    • kesu  

      jsem přesvědčený, že na trail kolo pro zábavu 29tka fakt nepatří, 650b bych asi zkousnul, dal bych přednost tomu Geniusu..

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud tam ten keš je, tak Genius by pro mě byl jasná volba.

      0 0
      • Chiron  

        Problém je, že ten nejlevnější začíná nad 70k a to ještě nemá ani Talase.

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Osobně bych do 29er fulla nešel. Teda jsem asi o nějaký cenťák menší než ty (176cm). Jel jsem na stumpovi 2013 celokarbon, a vůbec se mi to nelíbilo. Fakt tam ta nižší obratnost byla znát. Teda testovací sjezd mi přišel dost prudký.

      U HTčka to bylo v klidu. Teď mám trance 26er X4, jestli chceš vyzkoušet není problém.

      0 0
      • Chiron  

        Onos tou obratností je imho i ta merida taková nic moc, možná to je i dlouhým představcem, mám dojem, že je tam 11cm. Na 29" jsem jel akorát na HT a to už je taky dávno. Ve vracečkách a podobně jsem s tím měl problém, ale ono to bylo laděné spíš jako závodní chrt a měl jsem to jen na chvilku.

        Jinak díky za nabídku. Ještě nad tím popřemýšlím a kdyžtak se ozvu.

        0 0
        • Kamikaze 591  

          No jasné není problém. Ale říkám HT29 a full 29 je úplně něco jiného. Sám jsem takový rozdíl nečekal.

          Jinak trance je oproti mirindě jinde. Minimálně houpáním horekopcom. Se mi zdá lepší i bez locku (R tlumič) je na tom do kopce lépe než merida s propedalem (RP2).

          Jinak mám na tom trancovi vidlu se snižováním zdvihu 110–150mm a z kopce to není vůbec špatné :) ikdyž jsem takový posera…

          0 0
          • jIrI___  

            Tak Rkový tlumič je v podstatě pořád locklý :). Z kopce je to taky lepší než Merida?

            0 0
            • Kamikaze 591  

              Samo merida byla citlivější, ale opravdu podstatně houpavější. To mi vadilo dost. U meridy jsem měl ještě problém s využitím zdvihu. Abych využil celý, tak jsem musel foukat na dost velký sag. Nevím z hlavy přesně ale kolem 30%.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Takze to vlastne bylo tlumakem:)

                0 0
                • Kamikaze 591  

                  To určitě. Nicméně tady mi většina lidí píše že Rko je na hovno, ale když mi vyhovuje fakt víc než ta rp2 na meridě.

                  Nechtěl bych mít podobné problémy s využíváním zdvihu. To si ale myslím, je způsobené systémem a ne platformou u R.

                  0 0
                  • devmixil  

                    me se treba libi vic fox RL nez RP23 ktery byl na mem sensoru 1.0 … chybel mi tam lock … kamos ma sensora 2 a tam je prave RL … tak to do kopce na asfaltu zamcel a jel jak na pevnaku … ja se porad houpal(spis pocitove,kdyz sem videl jak se decentne houpe tlumic – zadne kolebani samozrejme) tak sem si to vsugeroval ze me to ubira … :D :D i kdyz sem dal nevysssi omezeni .. z tech 3 ;) …

                    0 0
                    • Azmir  

                      RP23 nemá lock??????

                      0 0
                    • scret  

                      lock ti to zavira naplno, kdezto PP je castecne… Timpadem sice po acku PP lehce houpe (ztrata energie bude ale pocitam zanedbatelna) ale v terenu alespon trochu kopiruje teren…

                      0 0
                      • devmixil  

                        v terenu by jsi jel se zamcenym/propedalem ?? do kopce bych ho v terenu nezamknul,vzdyt by to pak ztratilo vyznam fullu .. (jakoby lepeni zadniho kola k zemi) .. Bavim se ciste o asfaltu – rovina,horekopcem

                        0 0
                        • nox159  

                          do kopce v terenu klidne s propedalem, ta 150ka pokud k tomu mas treba jeste vidlu bez snizovani se bude uz v prudkych vyjezdech borit do zdvihu a ne malo takze propedal na jednicku zapnout klidne muzes :) v tom nevidim problem…

                          0 0
                          • devmixil  

                            ja to napsal blbe,nemel tam byt propedal .. ale jen lock .. tzn RL treba ;)

                            s propedalem je to jasne,kdyz stejne nejde vypnout ;) …

                            ale myslel jsem,ze by jsi jel s lockem v terenu do kopce … to mi nejak nestymovalo :D

                            0 0
                            • scret  

                              jsem z tebe zmatenej, na co se vlastne ptas…:)

                              Ujasni si pojmy, pak muzem trochu diskutovat…

                              0 0
                            • kubad  

                              u 2012 modelu FOX RP23 vypnout propedal jde :D

                              0 0
                        • Kamikaze 591  

                          Propedal to nezamkne. Jen se omezí funkce tlumiče. Takový poloviční lock.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            tlumiče Fox 100% lock nemají, ani když to píšou. Jen to je na max utažený propedal.

                            0 0
                    • Smazaný účet  

                      zakladem je nedrtit na fullu chrti asfaltovou vyjizdku:))

                      0 0
    • Azmir  

      650b dělá ještě cube a ghost taky, jenom tak pro info, ale všichni jsou myslím cenově mimo. Jinak 29 si myslím že na trail hravé kolo nepatří, za stejnou cenu se navíc u 26" dosatneš úplně jinam, proto bych zůstal u 26 a koukl třeba znova na canyon

      0 0
      • Chiron  

        jj vím, ale to je oboje jiná kategorie jak cenou tak zaměřením. Z těch nižších zdvihů tam bylo KTM a Norco. KTM drahé, Norco podle testu hodně aktivní a cena asi taky nic moc.

        0 0
      • Kubiczech  

        29" může být trailovým/zábavným kolem naprosto v klidu – musí být ale dobře udělaná a jezdec musí mít patřičnou výšku. Jinak je to blbost, to uznávám. I tak těch kol moc není, napadá mě akorát Stumpjumper Evo 29", který bych si v klidu postavil do garáže pro enduro/trail nasazení.

        Pak je tu ale další problém v cenovce, protože kupovat to v hliníku s nižším osazení a vyšší hmotností nemá cenu.

        0 0
    • johnydvorak  

      Specialized FSR Stumpjumper

      0 0
    • Draw in soul  

      Trailbiky kolem 125mm mi přijdou jako nemysl.Kolo na 150mm je pořád zhruba stejně těžké.Dá se víc nafouknout,případně zapnout propedál a lock na vidlici.Ve finále to jede prakticky stejně,bude to pohodlnější a dolekopcom to bude rychlejší.

      S těma 10% slevama už na začátku sezóny je to pravda.Dá ji většina obchodů – někdo se kroutí víc,někdo míň :)

      0 0
      • ClAyD  

        +1

        0 0
      • Speed X  

        +1

        Samotného mě zajímá,jak to letos s tou ochotou ke slevám bude. Někteří dovozci prý obchodníkům dost snížili marže a to hlavně u dražších modelů.

        0 0
        • Turbo  

          Nesmysl???

          120/120:

          http://www.youtube.com/watch…

          0 0
          • Azmir  

            Tím chceš říct jako co?

            0 0
            • Turbo  

              Že 120 zdvih není málo. :-)

              0 0
              • Azmir  

                Nikdo nikde nepíše že to není málo, mi třeba těch 150 jak tady někteří píšou přijdou taky moc, ale myslím si, že kdyby měl kolo se 150 zdvihy, že by to třeba zajel ještě o něco líp, takhle bych to nepaušalizoval, nemůžeš srovnávat nějakého profíka a hobby jezdce, prot kterého ty milimetry navíc budou jenom plus, za předpokladu, že oproti 120 tam nenastane nějaké větší zpomalení.

                0 0
              • Azmir  

                Nikdo nikde nepíše že to není málo, mi třeba těch 150 jak tady někteří píšou přijdou taky moc, ale myslím si, že kdyby měl kolo se 150 zdvihy, že by to třeba zajel ještě o něco líp, takhle bych to nepaušalizoval, nemůžeš srovnávat nějakého profíka a hobby jezdce, prot kterého ty milimetry navíc budou jenom plus, za předpokladu, že oproti 120 tam nenastane nějaké větší zpomalení.

                0 0
                • nox159  

                  reknu to takhle se stejnyma kolama stejnou vybavou a o cca 300g tezsi vidlici jsem nepoznal vyrazne zpomaleni mezi anthemem x a reignem, pokud to nechce na zavody tak bych se jezdivemu 150mm fulovi nebranil… pokud da jezdive plaste tak ma celkem slusnou raketu pokud da normani plaste snese to dost.. :)

                  ale je to vec nazoru a pohledu na jizdu jako takovou :)

                  0 0
                  • Draw in soul  

                    Tohle beru.Já srovnával jen trance a reign a napsal bych o tom to stejný.Jezdivost je fakt podobná.

                    0 0
                    • scret  

                      ja mel moznost primo srovnat TranceXe a Reigna, stejnej rocnikovej typ – Trance jel stejne, jen se neboril tolik do zdvihu, tzn. pocitove se jelo o fousecek lip… Z kopce pri dobry technice zas neni moc rozdil, kola mela stejne podarenou geo, maximalne oproti Reignu bylo znat castejsi „dno“ zdvihu… Vahove byly kola cca nastejno…

                      0 0
                      • Draw in soul  

                        Jojo,protože je úplně jinak vnitřně nastavenej tlumič.A naopak při špatné technice (nebo nulové – jako mám já :)) je rozdíl poznat zase víc,zdvih je pro mě plus.Takže myslím,že se docela shodnem..

                        U porovnávání značek mezi sebou a ještě zároveň mezi zdvihama je to složitý,tam se to obecně říct nedá,že je vždy lepší 150 zdvihu (právě naopak to chce dost zkoušet,abys nešlápl na tank,co fakt nejede ani po výměně plášťů za šlupky).

                        0 0
                        • scret  

                          no, spis slo o to, ze tlumic se vic bori do zdvihu, v kopci se timpadem zmeni geo vic, naladeni tlumaku bylo ± stejne…

                          Urcite nelze pausalizovat, nektery 150mm full jede daleko lip nez 100mm *****:) Napr. moje 150/140mm LV jede daleko lip, nez treba ten TranceX, kteryho jsem mel…

                          0 0
          • Draw in soul  

            No a co s tím? :) Zrovna v tomhle videu by to zajel snad i líp (ten samej jezdec) na nějakým těžším enduru 160 nebo i 180 zdvihu.

            Nikdo neříká,že je 120mm nepoužitelných,ale přijde mi to zbytečny kupovat,když máš stejně lehkou a jezdivou kategorii na 150mm.

            0 0
      • madcat  

        Myslím si, že nemáš tak docela pravdu. Trailbiky kolem 125 mm zdvihu a AM biky kolem těch 150 mm zdvihu jsou každý trochu jiná kategorie a na odlišný použití. Už kvůli zdvihům mi přijde minimálně podivný, aby kolo na 150 mm, tudíž evidentně do těžšího terénu (= na hrubší zacházení) mělo stejnou hmotnost, jako kolo s menším zdvihem. S většíma zdvihama totiž ruku v ruce jde často i odlišná geometrie, silnější gumy, odolnější ráfky, větší kotouče brzd apod., takže aby 150 mm kolo bylo normálně použitelný a nerozsypalo se na prvním schodku, tak prostě bude trochu těžší než kolo se 125 mm zdvihu. Samozřejmě počítám s podobnou cenovou hladinou, je jasný, že když proti relativně obyč. trailbiku za třeba 40.000,– postavím nějakej karbon top model za 100+ kKč, tak to levný kolo bude klidně o kilo nebo i víc těžší…

        Např. když vezmu Canyon Nerve AL 9.0 a Canyon Nerve AL+ 8.0 za podobnou cenu, tak je rozdíl hmotnosti (uvedenej výrobcem) 1,5 kg ve prospěch nižšího zdvihu. S rostoucí cenou se bude rozdíl pravděpodobně snižovat, ale v cenové hladině kolem 50 tis. Kč tam prostě bude a to výraznej.

        0 0
        • scret  

          presne tak, staci porovnat treba Gianty, Canyony apod.

          Vzdy v podobne cene bude kolo s vyssim zdvihem tezsi… pokud se bavime o kolem treba do 60tis. Ikdyz treba u samot.ramu to uplne neplati, tam budou rozdily relativne male… Velkou cast udelaji komponenty…

          Jinak da se sehnat AM 150mm bike, ktery bude 12kg a pak XC stroj 100mm s cca 15kg… Vse je jen o cene a vyberu dilu.

          0 0
          • MlokCZ  

            Komponenty je třeba dát vždy takové, aby to vydrželo styl a terén daného jezdce a jestli to je 120 nebo 150mm zdvihu už moc neovlivní. A ten terén se pro 120×150mm zdvihu v praxi většinou neliší téměř vůbec a většinou na tom skoro každý jezdí pořád to samé (co ho baví a má k dispozici).

            Takže ve výsledku to bude spíše naopak, rozdíl bude jen v rámu a vidlic a to neudělá moc.

            Já měl tedy v reálu rozdíl v hmotnostech 100–150mm fullu velmi malý a rozdíl jak to jelo byl taky vždy opravdu minimální. Osazený jsem to měl vždy podobně, stejně jsem s tím jezdil stejné terény, možná jen s vyšším zdvihem se zvýšilo procento rozbitějších úseků.

            Měřitelně jsem nikdy neměl žádný znatelný rozdíl jak to jezdilo.

            Pro srovnání na celopevňáku mám oproti fullu už jasný ne tak malý měřitelný rozdíl jak to jede (i když ani tady není až tak velký).

            Nižší zdvih je znát trošku více v podstatě jen při silovém dupání ze sedla. A pak ještě pro jezdce, co neumí aspoň trošku slušně šlapat. I když tohle obojí je také hodně o průběhu + jezdivosti dané stavby a tlumiči.

            Maximálně ještě u chrtího fullu když někdo má hodně chrtí posed (který rozumně na vyšším zdvihu už není možný). Stejně ale dost lidí vozí posed, aby jim seděl opět dost nezávisle na zdvihu.

            0 0
            • scret  

              bavime se tu o standarnim vybaveni, samozrejme da se tunit podle preferenci kazdeho majitele, bud vahove smerem nahoru anebo dolu…

              Kdyz se podivas na prurez spektrem znacek, vyssi zdvih bude vetsinou o 0,5–1kg tezsi… a to je prave z duvodu nejakeho standardizovani a ten vyrobce proste predpoklada, ze na 150mm fullu bude majitel jezdit jinak, nez na 120mm…

              0 0
              • kubad  

                jj s tím se dá souhlasit :D

                zrovna sem pověsil svou aktuální Mk.9 150/140mm v jezdivém Trail setupu na váhu a málem mě jeblo sfiňa to má 10,6kg :D

                0 0
                • scret  

                  vis co, Sašo?… :D

                  hod fotku, at nas (resp. mne) nase..es:)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já jsem v pohodě. Já mám něco málo pod 10,6kg, i když tedy celopevňáka :-)

                    0 0
                    • scret  

                      tak na tyhle vaze mam ocelovy KHSo taky, to se nepocita:))

                      0 0
                      • Georrge  

                        muj 150/150 full ted ma taky kolem 10,5 kg :) problem je ze momentalne nema nasazene kola :D

                        0 0
                  • kubad  

                    v místnosti to moc nafotit nejde, ještě mě čeká výměna ložisek

                    ale zhruba takhle to bude do jara jezdit, pak se uvidí jestli bude MK.11 nebo zůstane chrtík

                    změn tam moc není, kliky, brzdy, pláště

                    0 0
                    • scret  

                      kua, to neni mozny, to ti musi blbe vazit vaha nebo co:)

                      Koukam Rotor, R1…

                      A je to teda jaka 9ka? ta scotyho? nebo uplne nejaka jina?

                      0 0
                    • smash_mouth  

                      Kde mas HDampf? :-D si to prezul na foceni

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        se divim ze tam ma vubez pedale…klasika BF, nepouzitelne slupky, pedale, vyfotit a prehazet do normalniho setupu:)

                        0 0
                        • nox159  

                          se divim ze to nema na FF focene :D

                          0 0
                          • Turbo  

                            Jestli na tom jezdí v terénu, tak hustý!

                            0 0
                            • kubad  

                              v terénu ne to by se zaspinilo

                              0 0
                            • pepek  

                              On tam má všude lautr rovinu, žádný terén nehrozí.

                              0 0
                            • scret  

                              panove, panove, chtelo by to lepe cist:)

                              Jak sam psal kubad, je to jen takovy trailovy setup, takze do lehkyho XC terenu, why not? Vaha je brutalni, co by za takovou nekdo dal se svym 100mm fullem:D

                              0 0
                              • smash_mouth  

                                Ctu dobre, tusim ze pred rokem Kubad psal ze na zimu dava HD (mel to tak nafoceny) a kor v tohle pocasku se mi ten RR setup nezda ;)

                                0 0
                                • scret  

                                  proc ne? HD mel na normalni jezdeni v tezsim terenu v ramci zamereni kola, tohle ma „na stezku“:)

                                  0 0
                                • kubad  

                                  HD jsou na druhych kolech ty stourale :-)

                                  a tohle je lehky jezdivy setup :-)

                                  0 0
                                  • smash_mouth  

                                    Heeh sem si rikal, divny .. nemel mk 10 ? Ze by downgradoval … :D

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      mel Mk.10, pred tim MK.9 ted zase jezdivejsi 9ka proto i to lehke Trail osazeni. jestli na jare bude MK.11 jeste nejsem rozhodnuty :-)

                                      0 0
                              • Turbo  

                                Někdo jo. Někdo by fula nad 10 nesnesl :-)

                                0 0
                        • kubad  

                          setup je použitelný :-D

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Na takove to pojezdeni okolo hradce v male zahradce asi jo, ale prave pojezdeni pro prave chlapaky by to nesvedlo:-P

                            0 0
                            • kubad  

                              no dobre no s NN ve verzi SS to bude porad po 11 :-)

                              0 0
                            • Luma  

                              Nevím co máte proti RoR gumám,já jezdím XC až trail a vozím RoR 2,4 vepředu a 2,25 vzadu a že by mě ty gumy nějak omezovali to se říci nedá.A to si dám někdy i kameny v Beskydech :-)

                              0 0
                              • scret  

                                ale zrejme nebudes mit obyc EVO verzi ze,:)

                                0 0
                                • Luma  

                                  Mám oba Evo verzi,váha 470g 2,25 a cca 500g 2,4.Jinak je kombinuji s Kendou Karma 2,2 ta vydrží hodně ale zase tak nedrží a je těžká cca 700g.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    tak na XC se to da v poho, do Beskyd apod. bych je ale rozhodne netahal, obvzlast na fulla… ale to je kazdyho osobni volba…

                                    0 0
                              • Kubiczech  

                                Úplně souhlasím. Pro zamýšlené použití mi přijdou naprosto v pohodě.

                                0 0
                              • gallardo  

                                no to nevim, po jednom dni v Beskydech sem NN v evo prezouval, 3 defekty, pokazdy kamenitej sjezd, nahoda rozhodne nebyla. U nas na piskovci se to da, ale taky nic moc, od leta uz vozim jedine SS verzi

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  V Beskydech NN a RaR obyč Evo verze a jako bezduše bez problémů. S dušema jsem musel foukat větší tlaky a měl jsem hodně defektů, přišlo mi to vždycky jako proseknutí kamenem. Bočnice taky celkem v pohodě, říznul jsem snad jen dva pláště.

                                  0 0
                    • Draw in soul  

                      To sou RoR 2,1? :)

                      0 0
                    • Peslezedirou  

                      Jak jsi spokojený s tlumákem? Nevydává moc zvuky?

                      0 0
                      • scret  

                        kdyz byl novej, tak trochu jo, ma pistnici takovou vroubkovanou… Ted se uz „ojel“ a je potichu:)

                        0 0
                    • svářeč  

                      zajímaví,že když dáš na LV tyhle gumy a napíšeš,že je to jezdivý setup,slyšíš jen chválu.

                      když ale dáš to samé na jiný rám stejnýho zdvihu,jsi za ko.ota:-D

                      0 0
                      • kubad  

                        tak ona Mk.9 je takový Trail s vyšším zdvihem takže proč ne, není to těžký rám , navíc jde postavit na 120mm/120 vzadu jako vyloženě maratonský full a tam tyhle pneu v klidu

                        0 0
                      • scret  

                        jak pise kubad, na 9ce klidne muzes jezdit maratony, DT tlumak to jen podtrhuje svym chovanim… takze na tomhle ramu muzes postavit hodne lehkej trailbike anebo masinu na velmi tvrde AM az mozna lehoucky EN…

                        0 0
                        • Kamikaze 591  

                          hm…jak to tak tady čtu tak to budu muset někdy prubnout to musí být podle toho co píšete nadkolo :D Akorát ty prachy…

                          0 0
                          • kubad  

                            nadkolo to neni :-) ale v testech kde se objevi je vzdy hodnoceno nejlepsi moznou znamkou a to uz peknych kopec let

                            0 0
                    • jIrI___  

                      Když už to tu je, dá se LV někde v ČR půjčit jako testovačka?

                      0 0
                      • kubad  

                        vzhledem k tomu že se LV prodává jen jako rám tak těžko, jedině se domluvit s nějakým majitelem

                        0 0
                      • svářeč  

                        nalož litr až dva kořky a zajeď na návštěvu za místníma majitelama:-)

                        0 0
                      • bluma  

                        Se samostatně prodávanýma rámama v této ceně je dost problém ve dvou věcech, musíš to realtivně draze seskládat, což by tak nevadilo, ale hlavně, každej se chce svézt a z toho tak možná 1% „zájemců“ reálně koupit.

                        0 0
                        • jIrI___  

                          To je jasné, taky patřím mezi ty co by se chtěli jen svézt :). Já právě netušil, že se prodávají jen samotné rámy a ne komplet bajky.

                          0 0
                          • bluma  

                            Za LV ti to řekne Kubad, ale třeba u Intensu je už v USA docela snaha prodávat celá kola, vybereš si kit a oni ti to pošlou seskládané v krabici jako Canyonu. U nás je tato kategorie kol/rámů zatím spíš pro fajnšmekry co si kolo chtějí naskládat sami a nebo si nechají naskládat po konzultaci u prodejce a mít „unikát“.

                            0 0
                      • Kubiczech  

                        Jsem si vzpomněl, co za voser bylo půjčit si LV na testovacím dni Eurobiku. I tam to šlo těžko.

                        (:

                        0 0
                • Frostty  

                  Chápu, taková těžká ***** :D.

                  0 0
                • scret  

                  btw. ted jsem si uvedomil, kdes vzal 9ku?? 10ka je uz pryc nebo jak? ty jsi demon:)

                  0 0
                • Kamikaze 591  

                  Tak na to bych asi nevlez :-D

                  0 0
                  • kubad  

                    když to uveze mě :D

                    ale je fakt že s použitelnýma pneu to bude lehce nad 11

                    0 0
                    • Kamikaze 591  

                      Myslel jsem to tak, že na tak těžkou mrdku :D

                      0 0
                    • scret  

                      jak te brzdej ty R1? uvazuju nad nima, rikam si, ze mam precijenom cca o 20–30kg min nez ty, tak by se nemusely ani hrat…

                      0 0
                      • kubad  

                        brzdí dost tam problém není, jak se budou hřát je otázka, případně dam 200mm kotouč dopředu pořád to bude výrazně lehčí varianta, když bude nejhůř dám dopředu T1

                        0 0
              • MlokCZ  

                I když vezmeš sériové osazení, tak nejvíce udělají pláště. Ty si vymění dříve nebo později každý.

                Ze zbytku trošku budou mít vliv ještě kola a tam zase tak moc velké rozdíly nebývají mězi 120 a 150mm (u některých značek se občas vidí i ta stejná kola).

                A těch samotných 0,5kg-1kg rozdílu bude mít vliv na to jak to pojede minimální…

                Pořád je to ale o tom, že výrobce předpokládá, že se bude jezdit na daném kole trochu jinak. V reálu na tom kole ale pořád jezdí ten stejný jezdec, který předtím mezi 120 a 150mm vybíral…

                Podle mě samotný zdvih vůbec rozhodující není. Rozhodující je jaké konkrétní osazení (i v rámci sériovek) si kdo vybere a jakou zvolí zadní stavbu (jak je jezdivá x pohodlná).

                Já mám kupříkladu současnou AMS 150tku o chlup rychlejší než jsem míval kdysi AMS 125tku. A to je jen v rámci jednoho systému, i když byla ta stavba poměrně přepracovaná.

                0 0
        • Draw in soul  

          Nemám všeobecnou pravdu,to se nehádám.Když ale srovnám třeba zas gianty,rámy se liší mezi trance,reign,reign x o cca 200g mezi modelama,což je hodně zanedbatelny na to,že má větší zdvih jedině přínos,když je systém odpružení stejnej…A praxí mám vyzkoušený,že to jede fakt šulnul podobně svižně.

          A jak tu ve dvou odstavcích píše mlok… po výměně spotřebáku (hlavně pláště,pak třeba základní těžký kazety apod.) padneš váhou klidně víc jak o půl kila dolů,pokud by se ti odolnější all moutain kolo na 150mm a širokých pláštích zdálo na tvoje ježdění zbytečně naddimenzovany­.V opačným případě osadíš trailbike do AM setupu komponentama,ale se zdvihama většinou nepohneš,což je škoda,když máš rád i pohodlí v rozbitějším terénu.

          0 0
    • Soreno  

      Hlasoval jsem pro Giant Trance X 2 kvůli ceně, ale víc se mi líbí Ghost AMR 5900 – takže pokud bys na něj finančně došáh tak radši ten – ale stejně bych si je oba zkusil projet a pak se rozhodl.

      0 0
    • Dorsiflex  

      Ahoj, já si myslím, že rozhodnutí co koupit budeš muset udělat sám. Každý ti totiž poradí to co vyhovuje jemu, ale to nemusí sedět tobě. Dej si na čas a pokus se na těch kolech projet. Pokud to není možné, za sebe bych je, ve tvém případě, vyřadil (i přes výhodné poměry cena/výkon).

      Bikeři tady ti dobře poradí pokuď se nebudeš moci rozhodnout třeba mezi dvěma „finalisty“ stejného ražení.

      Jinak tvou volbou zdvihu 120–140mm plně souhlasím.

      Nakonec napíšu, že já zase patřím do skupiny co má 29er fulla se zdvihem 130mm a neměnil bych. Vím proč a k čemu jsem si ho kupoval a za tím si stojím. Pokus si vytvořit vlastní názor a uvidíš, že ve finále ani moc nezáleží jestli budeš sedlat 29, 650b nebo 29.

      Tak šťastnou volbu.

      0 0
      • Dorsiflex  

        Oprava ..26, 650b nebo 29. :-))

        0 0
      • Chiron  

        Přemýšlím že bych zajel na TestFest, sice pozdě, ale přece. Ono totiž vyzkoušet tady v okolí cokoliv je problém. Loni jsem tam chtěl jet taky, ale bez auta ani ránu, teď už to takový problém není.

        0 0
        • Dorsiflex  

          Ano, to je přesně ono. Naplánuj si tak 6–10 favoritů, ať máš na místě jasno. Řiď se pocitově a následně se pokus okruh zúžit na 2–3 modely, které si později půčíš na delší dobu.

          0 0
        • Hank Moody  

          Test fest je dobrý možnost porovnat hodně alternativ v jeden den.

          Případně kontaktuj některé z větších prodejců požadované značky nebo rovnou dovozce, skoro každý má nějaká testovací kola k zapůjčení oproti záloze.

          0 0
        • Kamikaze 591  

          Bych možná jel s tebou kdyby si měl místo.

          0 0
          • Chiron  

            Není problém. No zatím to vypadá tak, že tam asi fakt budu muset jet.

            0 0
            • jIrI___  

              Osobně bych volil spíš možnost si někde v prodejně půjčit bika třeba na víkend, pohrát si pořádně s nastavením a pojezdit ve známém terénu. Ten Testfest je sice fajn, ale všechno je to tak na rychlo a člověk si za tu chvilku nestihne kolo pořádně otestovat. Třeba mi přišel Remedy na Testfestu jako naprosto otřesný bajk, ale jakmile jsem ho měl půjčený na víkend a pořádně dle sebe nastavil tlumič, tak to kolo se chovalo diametrálně odlišně než na Testfestu :)

              0 0
              • bluma  

                Mě se to tvoje hodnocení Remedy zdálo hned podivný :-)

                0 0
              • Draw in soul  

                Co na tom chceš >pořádně< nastavovat? :D Odskok si nastavím během jednoho/dvou sjetí patníku a vzduch fouknu podle tvrdýho seskoku z patníku a využití zdvihu a pak podle sagu a hotovo.Pak může být rozdíl max tak dvě kliknutí na odskoku,nebo pár psi,ktery není problém dofouknout během pár pumpnutí..

                0 0
              • Chiron  

                To je sice fakt, ale trochu problem. Ale jestli mas tip na prodejnu kde maji bezne testovacky aniz bych musel dva mesice cekat nez jim ji posle dovozce, s tim ze ji stejne dostanu jak na potvoru, na vikend ktery cely proprsi, tak sem s nim :)

                0 0
                • bluma  

                  Větší a zavedenější prodejci mají testovačky svoje, tedy na obchodě a skladem. Najdi si prodejce vybraných favoritů v okolí a pak stačí zvednout telefon. Navíc lze na začátku léta tyto kusy odkoupit za dost zajímavé ceny.

                  0 0
                • devmixil  

                  tak ja treba o testovacku zazadal vcera u jednoho prodejce (GT Force 2.0 2012) a dnes mi volal zpet ze kolo bude zitra na prodejne,takze na vikend pripraveno … nevim jak jine znacky ..

                  0 0
                • Azmir  

                  Třeba v Ově moc prodejen není a třeba takové kupkolo, myslím že chce až 100% ceny kola, takže skládat jim tam třeba 80k na ruku, taky není žádná sranda.

                  0 0
                  • devmixil  

                    nikdy bych nedal za kolo full castku ;) … vzdy to jde dole, ja sice beru kolo tady od nas,kde mam znameho … ale i kdyz jsem volal do ruznych kramu ptat se na urcite kolo,tak prvni co jsem chtel a rekl jsem,jakou mi muzou nabidnout cenu oproti tomu,jakou maji uvedenou na netu … nechci tu jmenovat obchody (velke obchody) kde ty s cenama proste hybat zrejme mohou samozrejme vice,nez mensi shopy, da se rici ze 4/5 mi cenu dali pomerne dobrou … nicmene kvuli servisu budu brat kolo tady u nas,i kdyz cena je zhruba o 3k vyssi konkretniho modelu … kdyby byl cenovy rozdil treba 5–6k tak uz bych bral kolo zrejme z netu s tim,ze bych pro nej dojel v rámci CR kolo odzkouset … je to na zvazenou,to je jasne … muze nastat problem s kolem a zase cestovani … proto kdyz to neni takovy markantni rozdil,tak jsem se rozhodnul takto …

                    0 0
                    • Azmir  

                      Já ale mluvil o půjčení kola ne o koupi ;-)

                      0 0
                      • devmixil  

                        tak to sorko :/ :D

                        0 0
                      • devmixil  

                        to neva, za zaslani, nasledna montaz kola – rozmontovani a odeslani zpet se plati ± 700,– .. aspon u nas v krame kdyz chces zkusit testovacku ..

                        0 0
                • Kamikaze 591  

                  Tak ve VM vím určitě o meridě. Tam mají testovačky. Nevím jak VMB.

                  0 0
                  • Chiron  

                    Tak v meridě nějak nemám co dělat. Na 120 jsem už seděl, vůbec mě to neuchvátilo a zbytek jejich nabídky jde mimo mě a hlavně to má stejný systém, takže v podstatě se dá odhadnout, jak se ty vyšší zdvihy asi budou chovat.

                    VMB loni měl kulové co vím, i když se snažili něco zařídit. A s půjčenou testovačkou se mi trefili do víkendu kdy jsem byl v práci a ještě ve zkušebce, takže z toho nic nebylo. Asi ještě zkusím co se najde na Vsetíně a pak bych asi musel už někde do Ovy nebo já nevím kde.

                    0 0
                    • migo  

                      Na 2013 modeloch 140 je novy system. Iba pre info.

                      0 0
    • swinx  

      Jestli zdraví dovolí a štěstí bude přát taky bych letos ráda Ghost AMR, akorát u většiny značek ceny oproti loňsku nepěkně porostly, a buhužel nejen v cyklistice =o(

      Pak se pochlub, cos koupil ;o)

      0 0
      • TeryPV  

        No jo no Ghosty AMR a obzvlast pluska jsou super kola:-) Jen jejich barvy jsou rok od roku horsi:-

        0 0
        • Chiron  

          AMR plusko se mi líbilo to starší na 140mm. Teď je na 150 a celkově pohýbali s geo. Každopádně designy měli imho nejlepší loni. Letos už je to trochu slabší, cenově daleko horší a u levných modelů asi schválně používají tak šílené barvy, aby to, až na pár exhibicionistů, nikdo nechtěl a kupovaly se ty dražší modely :)

          0 0
          • swinx  

            No jo, ale u některých modelů dali černo-šedou kombinaci a ta mi teda není moc po chuti, taková nevýrazná myška a zrovna u modelu, který by se mi líbil výbavou =o(

            Ale 5900 se jim podařila i barevně, teda aspoň podle mě ;o)

            0 0
    • smash_mouth  

      Ja bych volil tuty Trance, mel jsem ho na vikendove testovani a hned jsem se zabouchl a kupoval. Hodne vydrzi super na tehnicke pojezdeni, i zlehka zaskat se da. Ted zacinam vic litat vzduchem takze jsem jej poslal do sveta, ale na trail a lehke am parada.

      0 0
      • pidan  

        Ahoj lapi,o te vaze.Je velkej rozdil mezi GT-Force + Senzorem a treba tim Trancem? Jasne ze cim drazsi model tim lehci,koukam po GT-Force 3 (2012).Je tu nakej GT-ckar s timhle konickem? Diky…

        0 0
    • atx442  

      Ahoj Chirone,

      z vlastni zkusenosti bych Ti rad poradil Canyon – jezdil jsem 4 roky LUX MR a mohu potvrdit, ze panove z Koblenze delaji kvalitni, vyvazena a dobre vybavena kola (coz mohou potvrdit i mi kamaradi, kteri Canyony jezdi).

      29-er se neboj a fulla uz vubec ne – letos jmem take presel na 29-er fula (Niner Jet 9 RDO s 120 mm predni vidlici) a v me velikosti (XL, merim 190 cm) vidim na 29-er pouze pozitiva – moje 29-er je velice agilni, nemam problem s obratnosti a treba prave ve sjezdech jede kolo jako ‚zehlicka‘ … nehlede na lepsi pruchodnost terenem, o ktere jsme si na 26-er mohl nechat zdat (a to mam s MTB co delat od roku 1992 :-) ).

      Ohledne Nerve 8.9 – mozna by stalo za to pouvazovat nad 7.9 se Shimanem (pokud nemusis SRAM) a vymenit treba pouze presmykac za XT. Skoda, ze Nerve 29-er nepouzivaji vidlice se zdvihem 120 mm – pro Trail nebo GT je to rozhodne lepsi reseni a samotna rychlost to tolik neovlivni.

      Nakonec se stejne rozhodnes sam – takze Ti preji ‚spravne rozhodnuti‘ a hlavne si Tvuj novy bike poradne uzij ;-)

      Mej se, VLado

      0 0
      • scret  

        tak pro tvoji vysku je 29ka bezesporu dobra…

        pro 160–175cm vysokeho cloveka na trailbike asi uz tolik ne… Ikdyz na XC fulla proc ne…

        Jinak souhlas s Canyonem, dobry hezky kvalitni kola se slusnym systemem a za slusny ceny!

        0 0
        • atx442  

          Mozna mas pravdu, na trail je 26-er stale ‚vetsinovy favorit‘ … je otazka, co vlastne chce Chiron jezdit (protoze full 29-er se zdvihy 100 mm prece jen neni ‚Trail bike‘ (?)

          Ohledne vysky a 29-er, tot otazka – kamarad ma 176 cm a nasedl na Trek Superfly 100 pred dvema lety a od pocatku velika spokojenost ;-) … v podstate mmne inspiroval k nasazeni 29-er taky :-) Ale to se bavime spis o XC a GT (Grand Tourismo), ale vim moc dobre, ze s obratnodti bike nema problem (stejne jako ja – i kdyz vse je relativni :-) ).

          Pokud se bavime o Canyonu, opravdu mam za to, ze Nemci delaji vyvazena kola a ze nez neco uvedou na trh, opravdu to otestuji (i proto snad prisly 29-er z jejich dilny o neco pozdeji ..) – proto bych se Canyonu bez predchoziho testovani nebal, mam-li jasno v geometriii a v tom, co presne chci – stejne jsme to udelal kdysi s LUXem – zmeril jsme si geometrii a vybral kolo dle pocitu a dle toho, co opravdu chci -a sedlo mi okamzite na prvni vyjizdce.

          Nektere kola se proste tezko testuji (nejsou k dispozici), takze je nutne jit ‚do urciteho rizika‘ – u Canyonu je ovsem to riziko minimalni (kvalitni vidlice, tlumic, overena geometrie atd.).

          A ohledne cen – muzeme cekat na snizeni cen do konce roku (treba do podzimu 2013), ale za tech usetrenych ~5.000 Kc muzeme rok navic jezdit :-) – tak co se vyplati, panove? ;-)

          0 0
          • scret  

            jj, mam dva kamarady cca 170cm na 29kach – jeden ma Garyho/Treka a druhej ted skocil do GT Zaskar fulla… Me na XC prijdou ty kola super, na AM biku 140/150mm mam rad hravost a tam proste 29ku osobne ne-e v zadnym pripade… 120mm trailbike na 29 jako napr. TranceX jsem nejel, takze nemuzu soudit…

            0 0
            • atx442  

              Dalsi muj kamarad jezdi Niner R.I.P. s 120 mm zdvihy, coz je kolo s velkym rozsahem vyuziti (od XC az po AM … skoro … a taky toho vyuziva). Ale je to ‚moje velikost‘, tzn. vyska neco pres 190 cm :-)

              Ale jak rikas, kazdemu sedi neco jineho … v tom mame ‚moznost volby‘ a to je dobre.

              Takze doufejme, ze dobre zvoli i Chiron ;-)

              PS: Mozna je neco na teorii, ze 29-er se zdvihy 120mm se chova (ohledne pruzeni atd.) podobne jako 26-er se zdvihy 140/150 mm … nezkousel jsem, nemohu posoudit.

              Muj 29-er se zdvihy 120 mm vpredu a 100 mm vzadu je dobry kompromis pro solidne rychle XC, pro dlouhe vylety i pro ‚hrani si‘ v terenu. Ale jeste jsme ‚neprozkoumal‘ vse, co tento bike opravdu umi :-)

              0 0
              • scret  

                jj, asi s tim hodne zacvicej 27,5ky, to by mohla byt zajimava cesta pro tenhle typ kol..

                0 0
          • Turbo  

            Nevím no, na maratony možná, ale moc obratný mi ty 29 nepřijdou. Třeba i na promo videích je to hodně vidět. A to zrovna Orbea je leader co se týče 29 takže geošku maj zmáklou…

            0 0
          • Chiron  

            Nerve 29 má 110/110mm zdvih. Geo by podle všeho měla být tak trošku univerzální. Takže v podstatě takové XC, což ale v podstatě fully okolo 120mm jsou v podstatě taky. Měřím 185cm, takže s 29 bych v tomhle směru neměl problém. A co chci jezdit, to se těžko vysvětluje, kdo zná lokality co jsem napsal, tak asi ví. Ale tak obecně je tu všechno, povrch se střídá od asfaltu až po prudké kamenité sjezdy. A já zas nejsem žádný extra sjezdař.

            Teď si teda hraju s myšlenkou těch 150mm. Jenže tam se ten výběr zas trochu zužuje díky ceně a taky půlka kol je naladěná spíš do EN. Otázka jak by na tom byl ten nový Genius v 650b. Sice cenově už úplně mimo a základní model nic moc, ale minulá generace byly podle všeho docela jezdivé trailbiky.

            0 0
            • marek_K2  

              No som v rovakej situaci ako ty rozhodol som sa pre AMRko. Co sa tyka zliav este som si nedaval robit cenovu ponuku ale u predajcu v mensom meste mi bolo povedane ze mi vedia spravit zlavu aku mi v Bratislave kde momentalne byvam urcite nespravia.(pokial zachovam diskretnost, samozrejme) takze ocakavam viac ako 10%.

              U ghostu bohuzial – 10% len zrovna ceny s minulym rokom:-(

              Spytam sa este aj tu na BF, ma zmysel ist do AMR7500ky koli 15QR na vidli, odvsadial citam ze je to rozdiel ktory spozna kazdy a vidla je vec ktoru urcite tak skoro menit nebudem.

              0 0
              • Kamikaze 591  

                Rozdíl to je a oproti RU velký.

                0 0
                • marek_K2  

                  Nj, presne toto som vsade cital, takze budem verit.

                  Inac vlastne som nenapisal preco som vybral zo vsetkych bajkov prave Ghost. Ziadna veda. Co sa tyka osadenia v danej cene clovek nemusi moc hladat a najde lepsie osadene biky (merida, canyon,radon), ale velmi u mna zavazil subjektivny pocit – AMRko je najkrajsi bike v danej cenovke podla mna:-) a to je jedna z dolezitych veci, aby sa bike aj pacil.

                  Tento rok FOX nahradil Open Bath, systemom open cartridge, nevie niekto v com je rozdiel? Tiez som zvedavy ako bude fungovat CTD na tlmici, co som zatial cital tak by nastavenie malo byt rozsiahlejsie ako umoznoval propedal. Na vidlu mi pride CTD trochu vela moznosti, bol som OK s open/lock.

                  Inac Ghosty nielen zdrazuju ale ich aj ocesavaju v 2010 mala FIT vidlu aj 5900ka , minuly rok uz len 7500ka a tento rok uz len top carbonovy lector model.

                  0 0
                  • Dorsiflex  

                    Já jsem s CTD velice spokojený, napíšu proč:

                    1. lineární chod – pro mě 100% přínos, věřím ale, že hodně

                    agresivním jezdcům bude trocha progresivity chybět

                    1. jednotlivé módy jsou pěkně rozeznatelné. Mám hodně citlivou zadní

                    stavbu a v „Trail“ funguje způsobem „nastav a zapomeň na mě“, přitom s výbornou citlivostí – pro mě ideální. Na „Trail“ jezdím skoro vše, včetně prakticky všech výjezdů. „Climb“ používám jenom když jsem delší dobu na silnici, jinak vůbec a „Descent“ je zase maximální citlivost na sjezd.

                    0 0
                    • marek_K2  

                      Dik za reakciu, ten linearnejsi priebeh ma tesi, moja sucasna 2012 OB foxa 100mm poslednych 15–20mm vyuzivala zriedka. Climb mod je jasny islo mi skor o rozdiel medzi trail a descent, lebo ak sa nemylim nieje to take jednoduche ze descent je to co bolo kedysi open a trail je trochu pritvrdene.

                      0 0
                      • Dorsiflex  

                        Já myslím že je – módy fungují na principu přepouštění oleje. Na „D“ je všechno otevřeno – maximální průtok oleje, tedy i citlivost, na „T“ je jeden průtokový otvor uzavřen (chod je tedy trochu přitlumen) a na „C“ je otevřen jen jeden a nejmenší otvor.

                        Kdesi jsem našel článek o funkci CTD – doufám, že jsem to pochopil správně :-)

                        0 0
            • atx442  

              Ahoj Chirone,

              jeste jednou jsme se dival na Tve oblibene / klasicke trasy.

              Pokud jsou hrebeny Beskyd a okolnich kopcu zaklad, pri Tvych telesnych parametrech opravdu uvazuj o 29-er fullu – pokud bude mit zdvih 110/110, tak je to v podstate idealni reseni.

              Pokud znas napr. klasickou trasu v Bekydech = Grun – Bily Kriz – Konecna – Bimbalka – Trestik … Kladnata – Bila – Grun, tu lze v pohode zvladnout na 26-er fullu 100/100 (drive bezne na HT amozrejme :-), ale to je prece jen rozdil ), ale z osobni zkusenosti mohu potvrdit, ze jizda na 29-er fullu 100/100 na stejne trase je daleko sviznejsi a vice ‚smooth‘ – Beskydy jsou sice docela tvrde hory, ale Trail nebo AM bike na ne pri Tvem jizdnim stylu asi nepotrebujes (podle mne urcite ne, ale to si musis vyhodnotit sam).

              At si vyberes Giant, Ghost, Canyon nebo treba Trek, urcte neudelas s 29-er fullem chybu (zejmena pri Tve vysce 185 cm).

              Svuj nazor na vyber konkretniho kola jsme Ti uz rekl, netreb a opakovat :-)

              0 0
              • jIrI___  

                A já bych mu na stejnou trasu doporučil 150 mm 26" full. Aneb 100 lidí, 100 pohledů na věc :)

                0 0
                • Azmir  

                  Vyjímečně s tebou souhlasím. :)

                  0 0
                • Chiron  

                  Asi tak nějak, na Hostýnskou hřebenovku bych klidně viděl nějakého maratonského fulla, ale Veřovice jsou zas jinde. Na druhou stranu i ten trail pod Kamenárkou se dá dupat v 25–35km/h na HT, když mě někdo dostatečně vyhecuje. Smrt v očích, jedna chyba, nějaký hrb mě vykopne z pěšiny dolů a v nemocnici mě budou půl dne skládat dohromady :) A Vsetínské vrchy, to jsou zas pěkné a rychlé sjezdy. Osobně ho má radši, na tom podkladu, z větší části hlína, se cítím jistější. A na některé sjezdy těch 150 by byl ideál. Třeba červený z Lysé do Ostravice byla na HT docela trialová záležitost, jen škoda, že bych tam musel jet ve 4 ráno abych se vyhnul turistům.

                  Těžké to rozhodování. Teď jsem zauvažoval, jestli trochu výrazněji nepřitlačit a mohl by to být třeba Genius na 650b. Ale to už je zas 34mm vidle a bude to tak trochu tank. Budu muset vymyslet nějakou testovačku, včetně toho scotta. Potřeboval bych někde vyhrát rám od LV a zbytek by se už nějak poskládal :D

                  0 0
                  • Kamikaze 591  

                    Nedávno tu byl LV na bazaru za 50k. Ale už je fuč co vím.

                    0 0
                    • Chiron  

                      Viděl jsem, kdyby to byl o číslo větší, tak už mi možná parkuje doma…

                      0 0
                  • atx442  

                    34 mm vidlice neni problem – mam ji na kole taky a jezdi se s ni dobre (sice o neco tezsi, ale zase o neco tuzsi a hlavne – funguje ;-) ). Navic, esteticky to na kole ve velikosti XL ani nepoznas (spise k nemu lepe sedi, pokud ma robustnejsi stavbu ramu napriklad).

                    Jinak asi tezko muzes mit na kazdou trasu jine kolo (no muzes samozrejme, ale … :-) ), takze je to jako vzdy o urcitem kompromisu.

                    Presne jak tady mnohokrat zaznelo – lide zde Ti mohou poradit, sdelit Ti vlastni zkusenosti nebo prani :-) ), ale finalni rozhodnuti stejne musis udelat sam.

                    Porid si nakonec takove kolo, ktere se Ti libi a ktere Ti bude sedet a hlavne – ZE KTEREHO BUDES MIT RADOST.

                    To je vse, co Ti mohu poradit ;-)

                    0 0
                • Georrge  

                  taky jsem zastánce přezdvihovaných chrtích fullů :)

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  souhlas…minimalne pokud nechces jet Bily Kriz – Konecna po vyjete ceste, ale po korenech, tak je 100mm malo:)

                  0 0
    • michal96  

      mám 5900 2012 a max.spokojenost sice pár nedostatků tam najdeš jako třebas původní hlavovka už je vyměněna a nic moc kola jsou tam stále konusy a ty nemusim nicméně taky ji vyměněno jinak slouží parádně mam na něm od pulky září nalítáno cca 2500km mužu jen doporučit

      0 0
    • novas32  

      mas mail.

      0 0
    • Chiron  

      Tak celá věc nakonec nabírá úplně jiný směr. Sice ještě se budu určitě chtít projet na testovačce, akorát nejsem moc zimní jezdec, tak kdoví co otestuju :)

      Každopádně teď tu je varianta, že to bude Genius. Jen si nejsem moc jistý, jestli příplatek cca 10k stojí za vyšší model? Už teď mám pocit, že kolo za tolik peněz je pro mě zbytečnost :) Konkrétně http://www.scott-sports.com/…us-720-kolo/ a http://www.scott-sports.com/…us-730-kolo/ Rozdíl v kolech, kazetě a hlavně karbonový rám. Rozdíl papírových 0,5kg. A to je taky otázka, jak Scottu sedí katalogové váhy, případně na jakou velikost, pokud to nejsou úplné blbosti. Navíc mě zaráží fakt, že k nim jsou pedály sh 520, tak jestli to je myšleno i s nimi, když jsou ve specifikaci nebo bez nich.

      0 0
      • marek_K2  

        A co ta nakoniec presvedcilo ist do vyssieho zdvihu 150mm na 27,5 (v 26ke by to bolo urcite aspon 160mm.) Ten bike je stavany na ine jazdenie ako si popisoval, 34ka vidla pre teba bude zbytocna myslim. A uz aj vyber je podstatne sirsi ked si navysil rozpocet na dvojnasobok. Takze by som to premnyslel cele odznova byt tebou a pozrel aj ine biky v tej cene.

        A tiez to osadenie scottu pri tych cenach , je to malickost ale na bajk za 4000€ uz mohli dat radenie a brzdy XT , ved to je rozdiel ani nie 50€ opoti SLX.

        napr http://www.ghost-bikes.cz/…or-7700–2013 mi pride v tomto ohlade lepsi. Ale ten scott je tiez pekny bike, to sa neda popriet.

        0 0
        • Chiron  

          To je těžko vysvětlovat. Od začátku jsem měl ve výběru i variantu na 140mm. A proč teda nepřidat centimetr, když zůstane jezdivější geometrie. A když jsem zvažoval trailbike, tak jsem si na Geniuse vzpomněl, že předešlá generace byla hodnocená, jako dobrý trailbike a i ve Velu jej kdysi dali mezi 120mm zdvihy do dlouhodobého testu. Nová verze je sice úplně jiná, ale podle známého, co na něm už jezdil, je to fajn univerzál. Navíc bleskové snížení zdvihů a přitvrzení tlumení, ten bike posouvá zase trošku jinam. Trochu jde ovlivnit geometrii vložkou ve vehadle. Na druhou stranu 34mm Foxka je sice možná trošku moc a 32 by ubrala pár gramů, ale myslím, že 34 přežiju úplně v klidu. Navíc prý má trochu lepší chod jak staré 32 Talasy.

          27,5" řekněme nebyla podmínka, ale co mi bylo řečeno, tak to docela uklidní jízdu a není to tak neohrabané jak 29". Ale furt ještě uvažuju i Geniuse na 29kách, ale jen tak okrajově. Celé to asi rozštípnu, až se na něm projedu. NAvíc je otázka, kam mě případně takové kolo posune. Kdybych teď koupil třeba Sparka, budu nadšený z fullu, budu jezdit furt to samé a pak zjistím, že to občas nestíhá nebo já se posouvám s fullem zas jinam.

          0 0
          • scret  

            Novy Genius 27,5 muze byt zajimavy kolecko… Presne jak pises, ma to sice zdvih, ale rozhodne to nebude tank, tzn. spis takovy jezdivejsi kolo, i predesle Geniusy byly tak koncipovane, jako takove vysokozdvihe XC…

            Jak radi kesu, asi bych sel taky do karbonu…

            0 0
      • kesu  

        nevím jak 2013 ale vždycky váha u scottu seděla pro M bez pedálů.

        já bych rozhodně připlatil za karbon, pro ten pocit:-)

        0 0
    • Chiron  

      Po delší době vytáhnu zase tohle vlákno, i když už ani ten název neplatí. Ale zajímal by mě názor na Ghost AMR Riot a pár grafů k tomu, jak chodí jeho stavba. Našel jsem pár grafů a tabulek, nějaký základ si z toho sám odvodím, třeba ty poslední cca 2cm zdvihu budou fest progresivní, což až tolik nevadí si myslím, ale nijak extra se v tom nevyznám. http://linkagedesign.blogspot.cz/…ot-2014.html Tak kdyby někdo tak zhruba shrnul, to jak se to asi bude chovat, byl bych moc rád.

      Ten můj výběr mi připadá už nekonečný, ale tak co jsem letos měl možnost projet kola, tak jsem si prostě nevybral…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.