• crasher

    Hledám tlumič na xc/enduro bike na moji hmotnost 90 kg. Jaké máte zkušenosti z téhle oblasti (pružina versus vzduch).

    0 0
    • Archer  

      Fox RP23 to zvladne.

      0 0
    • default  

      A kdyby ne, tak nejakej DHX Air.

      0 0
    • RB_Rider  

      Mozna by to zvadl i FOX RP3, je levnejsi a myslim, ze taky dobry. Tusim, ze u RP23 se da navic jen uplne vypnout funkce propedal.

      0 0
    • giantAC  

      mam manitou swinger 4 coil way a neco kolem 100kg a chodí skvěle

      0 0
      • TheIF  

        Stejně jen mám vzduch Evolver ISX-6 www.x-bikes.cz/?… a taky si nemužu stěžovat, ale nejsme ladič na LOW HIGH compresi jsem nesah a s SPV točil snad jednou :-)

        0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      opráším toto téma. Rozhoduji se jaký dát tlumič na rám Agang Patriot ( 200×57 ). Nějaký s expanzkou ( Monarch Plus ) asi neseženu za přijatelnou cenu a říkám si, že u toho 140 mm zdvihu by snad mohl stačit ještě klasický tlumič. Za přijatelnou cenu jsem našel Monarch RT ( model asi r. 2013 za cca 5000 Kč ) a FOX CTD Factory Kashima ( cca 6800 Kč ). Je ten FOX nějak FUNKČNĚ lepší, aby mi to stálo za ten příplatek ? Nebo máte nějaké další návrhy v tomhle cenovém rozpětí ? Barevně by se mi tam hodil spíš ten Monarch než zlatavý FOX.

      0 0
      • Smazaný účet  

        X-Fusion HLR…cenove je ale vys…

        0 0
        • AleZ80  

          Kromě té ceny bude asi problém ho vůbec sehnat. Obecně je nabídka tlumičů v rozměru 200×57 dost chudá např. oproti rozměru 190×51.

          0 0
          • Gabbo  

            u nas je ta nabidka dost chuda, a dostupnost spatna.. ale staci kouknout za hranice, at uz e-shopy, ci bazar..

            0 0
            • AleZ80  

              Bazar nechci, demontovaný tlumič je nemožné vyzkoušet. Jinak jak ten Monarch, tak ten FOX jsem našel v Německu, protože tady je to s nabídkou pro tenhle rozměr fakt zoufalé. Teď už jen který z nich vybrat ? Jinak by se mi samozřejmě nejvíc líbil Monarch Plus jako máš ty, ale nechci se do toho stejně vysypat. U toho 140 mm zdvihu bude snad ještě stačit tlumič bez expanzky.

              0 0
          • Smazaný účet  

            na enduru vozim X-F O2 RCX..mylsim, ze mam 200×57mm (190×57 se dela taky)…s tlumakem jsme spokojeny…byt teda narozdil od nejakych fox nema rychlou expanzi…

            0 0
            • AleZ80  

              X-F mám na Ghostu v PVA verzi a jsem s ním spokojený. Jen by místo 2. pozice mohlo být spíš něco mezi 2. a 3. pozicí. Ovšem nabídka je celkem omezená ( v Německu kupodivu ještě více než u nás ).

              0 0
      • pavlik6022  

        rs vivid, za me pruzina, ale ani vzduch neni špatný

        0 0
        • AleZ80  

          Pružina je fajn, ale já hraju taky trochu na váhu, jelikož je ten Patriot na AMko už tak dost obézní.

          0 0
          • Gabbo  

            plus je stavba celkem linearni, uplne nevim jak by se to s pruzinou chovalo..

            0 0
            • AleZ80  

              V tom případě vezmu asi toho Monarcha a budu doufat, že to bude ta progresivnější ver­ze.

              0 0
      • Atilla  

        http://dolekop.com/…0-lb-pruzina

        prď na váhu, aspoń to bude chodit. Co se týče DHX, tak nic moc oproti novějším modelům s nastavitelnýma kompresema.

        0 0
      • Atilla  

        http://dolekop.com/…0-lb-pruzina

        prď na váhu, aspoń to bude chodit. Co se týče DHX, tak nic moc oproti novějším modelům s nastavitelnýma kompresema.

        0 0
        • Smazaný účet  

          DVO je porad u nas trochu exotika..kdo dela servis?

          0 0
          • Atilla  

            pokud se nepletu, tak DVO jede politiku user friendly, takže asi samo-domo:)

            0 0
        • AleZ80  

          Tohle je pro mě bohužel mimo i cenou a ta by se mohla ještě navýšit o cenu jiné pružiny, pokud by mi tahle nesedla ( + shánění různých pružin na vyzkoušení ).

          0 0
      • tonik666  

        šel bych do tlumiče s expanzkou, předpokládám, že tomu občas budeš nakládat, tak to bude líp chodit.

        0 0
        • AleZ80  

          To jsem si původně říkal taky, ale třeba mirabike si myslí, že nálož v terénu zvládne líp RP23, protože má HSE, narozdíl od DHX Air 4.0.

          Nedává ta expanzka spíš jen větší rozsah nastavení ?

          Teď se mi podařilo dogooglovat k nějakému pečlivě schovanému německému eshopu, kde mají za 100 Eur Monarch RT a za 130 Eur RP23. Oba jsou High Volume, takže by bylo ještě asi nutné vyvložkování, ale kdyby mi ten tlumič nevyhovoval a dával jsem ho na bazar, tak bych asi zase tolik netratil, vzhledem k pořizovací ceně.

          Který z nich vzít ? Monarch asi HSE nemá.

          0 0
          • AleZ80  

            Jinak v popisu toho RP23 je:

            Rebound Tune : M

            Velocity Tune: M

            Vypadá to jen na nějaké kšeftaře, tak nevím jestli by z nich dostal ještě nějaké další informace.

            0 0
          • mirabike  

            myslím, že Monarch HSE má.. a ta expanzka dává hlavně větší objem tlumícího oleje, takže při delším sjezdu se nehřeje a nemění vlastnosti tlumení..

            0 0
    • AleZ80  

      Teď jsem se dogoogloval ještě k FOX DHX AIR 4.0, tak si jdu přečíst co se tu o něm píše a snad to budou jen samá pozitiva a sociální jistoty.

      0 0
      • AleZ80  

        Tak o tomhle tlumiči tu toho mnoho napsáno není. Asi 1–2 zmínky, že není nejcitlivější a poměrně dost lineární ( což bych případně řešil vyvložkováním ). Bohužel žádná zmínka ohledně spolehlivosti. Můžete prosím přidat nějaké další zkušenosti ? Těhle tlumičů určitě projelo bike-forem vícero.

        0 0
        • volodaj  

          2 sezóny som jazdil na Giant Reign Fox DHX 4.0 Air, teraz druhú sezónu na Yetine Fox DHX 5.0 Air. Spoľahlivosť bez problémov, v podstate som preventívne nechal každú sezónu vymeniť olej. Okrem toho som raz za čas dal dolu vzduchovú komoru, vyčistil a nalial trochu Fox Fluid.

          Robí sa s rôzne veľkými komorami. Na Reigne som mal tú väčšiu, označenie si nepamätám, bolo treba vyvložkovať nech nelieta príliš cez zdvih. Teraz mám klasickú komoru, funguje to super. Citlivosť sa mi zdá OK, ale je pravda že iný tlmič ako DHX som nikdy nemal.

          0 0
          • AleZ80  

            Díky za info. Jinak Yeti moc pěkný, jen bych bral asi radši tyrkysovou klasiku.

            Někdo další ať nemám info jen z jednoho zdroje ?

            0 0
            • Concorde  

              Mám srovnání pouze RP23 vs. DHX 5.0 Air. DHX byl určitě citlivější a celkový chod jemnější. Navíc bylo parádní nastavení tlaku v IFP a bottom outu (ten 4.0 bohužel nemá) Zásadní výhodu oproti floatu vidím v tom, že jde kompletně servisovat doma.

              0 0
              • AleZ80  

                Dík. Takže z těchto dvou bys bral radši DHX ?

                0 0
              • mirabike  

                zase nemá HSE.. citlivost pro „cyklostezku“ je ok, ale trochu nálož v terénu RP23 zvládne imho líp ;-)

                0 0
                • AleZ80  

                  To bych čekal spíš opačně.

                  Rozhoduji se mezi DHX Air 4.0 ( 4000 Kč ), Monarch RT ( rok asi 2013 – cca 5000 Kč ) a CTD Factory Kashima ( cca 6800 Kč – radši by jeden z těch dvou levnějších ) a ne a ne to rozlousknout. Všechny by byly nové, DHX z ČR a zbylé z Německa.

                  Ještě bych mohl mít za 3500 Kč DHX RC2, ale do pružiňáku se mi moc nechce kvůli váze a složitějšímu dopracování se k vhodné pružině.

                  Rám bude Agang Patriot.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To se takhle od boku vůbec nedá říct. Je tam mnoho faktorů, které je potřeba zvážit:

                    • jak se bude hodit průběh rámu k danému tlumiči s komorou a vyvložkováním, které je tam použité; neznám průběh toho rámu, takže by ani nepomohlo dozjistit, jak jsou na tom ty tlumiče, aby se to dalo takhle na dálku odhadnout; s průběhem samozřejmě můžeš u tlumiče něco udělat, ale asi nechceš třeba hned dávat další prachy za jinou komoru (ani samotná změna vyvložkování není až tak levná)
                    • jaké je interní nastavení tlumící části tlumiče a jak se to hodí k tvojím požadavkům a danému rámu

                    Já bych sám vzal CTD Floata pokud by byl s vhodnou komorou a interním nastavením. Hlavně interní nastavení tlumící části by mělo aspoň ± sedět. Tam je to problematické nechat měnit (tak aby to nestálo moc a výsledek byl opravdu dle očekávání).

                    0 0
                    • AleZ80  

                      Tak jsem si pořádně pročetl popis u toho CTD a je to Large Volume verze což asi nebude ideální, jestli je zadní stavba celkem lineární, jak píše Gabbo. Navíc ještě píšou, že je speciálně naladěný pro Liteville 301, takže tento asi z výběru vyřadím.

                      Pak jsem ještě na ebay našel RP23, ale ten je také High Volume, takže asi také nevhodný na celkem lineární stavbu ( pak je tam ještě doplnění: Rebound Tune: M – Velocity Tune: M – Boostvalve: 225 – to už je pro mě VŠ ).

                      Takže teď mi asi zbývá rozhodnout se mezi tím DHX Air ( bude min. o 1000 Kč levnější což je cca cena případného vyvložkování ) a Monarchem RT ( u toho identifikace komory chybí a v popisu je uvedeno jen: Rot M, Blau H pod čímž nevím, co si mám představit ).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        VT M + BV 225 je už hodně omezující nastavení. Tedy citlivost už hodně špatná, ale zase žádné pohupování. U Monarchu takhle z hlavy nevím jak se liší jaké nastavení.

                        0 0
                        • AleZ80  

                          Ten DHX Air 4.0 jsi někdy na kole měl ?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Na svojem ne (není to tlumič, který by se pro moje požadavky hodil), ale několik jsem jich aspoň zkoušel na jiných kolech.

                            0 0
                        • JakeF  

                          To je zvláštní shoda okolností, že je špatná citlivost a přitom se nehoupe…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Zvláštní tak možná pro někoho, kdo si představuje, že to u vidlic a tlumičů funguje stejně. Ono to ale funguje u zadní stavby a tlumičů úplně jinak než u vidlic (už jen přepákování násobně zvětší význam citlivosti ve vztahu k pohupoávní oproti vidlicím, takže u zadní stavby je citlivost mnohem více provázána s pohupováním při šlapání a to není jediný rozdíl).

                            K tomu navíc v tomto konkrétním případě velocity tune ovlivňuje celý chod tlumiče a jen část nastavení BV má přímou souvislost mezi citlivostí a pohupováním.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Zvláštní… Pořád mi vychází, že když to u vidlice na citlivosti nezávisí a u tlumiče „mnohem více“, tak 0 krát „mnohem více“, by měla být pořád nula…

                              0 0
            • volodaj  

              Jasné, nie je zač. Tyrkysového by som bral aj ja. Lenže tento model bol v karbóne len čierny :(

              0 0
      • AleZ80  

        Takže se podařilo vyřadit z výběru CTD a RP23 tudíž vezmu asi ten Monarch RT, který je jednodušší než DHX Air 4.0 co se týká nastavení a o pár gramů lehčí.

        Namítá někdo, že to je špatné rozhodnutí ?

        0 0
        • AleZ80  

          A ještě jsem teď našel RP2, ale také High Volume a u toho Monarcha je alespoň teoretická šance, že by to mohla být nějaká progresivnější ver­ze.

          Teď ale jiná otázka. Má RP2 HSE ? A co ten Monarch RT ?

          0 0
        • AleZ80  

          Ještě to zkusím povytáhnout.

          0 0
    • Smazaný účet  

      pokud nevemes ten DHX tak mi pls pisni kde jsi ho sehnal pokud to neni tajemstvi :), psal si ze v CR.

      0 0
    • Karlos009  

      Měl jsem DHX Air 5 čtyři roky na RB Monster EN. Teď mám taky DHX Air 5 pátým rokem na IQ6. Oba byly v servisu akorát po prvním roce, abych nepřišel o záruku. Jinak nebylo třeba. Výhodou je servisovatelnost doma, a velká nastavitelnost (velikosti komor, tlaky, oleje) a všechno se dá udělat na koleni. Já na ně nemusel za celou dobu sáhnout.

      0 0
      • AleZ80  

        Uf, to mě vrátilo zpět k nerozhodnosti :)

        0 0
        • mr.antik  

          Jezdil jsem na stejném kole DHX 4.0 Air a teď jezdím RP23 a nějaký velký rozdíl nepozoruju co se týká funkce

          0 0
          • AleZ80  

            Věděl bys jak to je s chodem zadní stavby na tom Reignu X ? Je spíš lineární, nebo spíš progresivní ? Jde mi o zadní stavbu jako takovou, nikoli chod tlumiče.

            0 0
            • wilda81  

              zkus si ho najít tu http://www.bikechecker.com/

              0 0
              • AleZ80  

                Tohle jsem nějak nepochopil. V Bike library jsem požadovaného Reigna našel, ale nejde na to kliknout a dostat z toho nějaká data. To si jako musím koupit tu jejich aplikaci a ta má pak v sobě nějakou databázi ?

                0 0
                • wilda81  

                  Není třeba kupovat – mělo by jít stáhnout demo. To bylo omezené na prohlížení resp. nešlo ukládat.

                  0 0
          • AleZ80  

            A ještě, proč proběhla tahle změna ? Díky.

            0 0
            • mr.antik  

              bylo to kvůli hmotnosti, chtěl jsem to vyzkoušet, protože na přechozím reignu jsem měl také malej tlumič a nějaký extra rozdíl v tom nebyl.

              Pokud bych chtěl vyloženě uprgrade tlumení , musel bych se podívat na lepší tlumiče typu Monarch Plus neb CCDB.

              Jinak křivky jsou tady, vozím na 70kg malou komoru.

              http://linkagedesign.blogspot.cz/…-x-2010.html

              0 0
              • wilda81  

                JO! Přesně na tento web jsem si nemohl vzpomenout :)

                0 0
              • AleZ80  

                Super, díky moc. Mužu se tě ještě zeptat, jak dlouho jsi ten DHX Air jezdil a jestli vyžadoval častější servis než RP23 ? Na zahraničních webech jsem viděl párkrát zmínku, že DHX Air má kratší servisní intervaly.

                Jinak hmotnost tvého Xka je fakt úlet. Skládám poklonu.

                0 0
                • Sistematicx  

                  Od antika jsem mel ten jeho dhr 4.0. Daval jsem ho do Trance a nejak jsem se snim nemohl srovnat, na zname trati jsem furt zkousel ty tlaky ale hodne casto jsem sel na doraz. Tak jsem tam vrazil monarch debon air 200/51 a to už je lepsi mnohem. Pocitove vim presne co mi zadek dela a kde je. U toho Foxe jsem byl nejistej jesi este je tam rezerva nebo uz strop.

                  Ps: ted je na bazaru monarch plus za 6k…zkus mu napsat o fotky…

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Dík. Na bazaru jsem viděl i Monarch Plus RC3 ( prý sundaný z nového kola ), ale moc se mi do toho nechce, jelikož demontovaný tlumič nemůžeš vyzkoušet.

                    Něco s expanzkou by asi na toho Patriota bylo lepší, ale dal jsem si cenový limit a nevím jestli očekávaní splní DHX Air 4.0, nebo jestli není lepší vzít za podobnou cenu RP23 či Monarch RT.

                    0 0
                    • wilda81  

                      A aktuálně tam máš co? Nemůžeš jezdit dokud se neobjeví nějaká zajímavá nabídka?

                      0 0
                      • AleZ80  

                        Čas je do jara, ale vzhledem k chudé nabídce tlumičů v rozměru 200×57 mám obavu, abych něco nepropásl. Nabídky jsou zajímavé – Monarch RT za cca 3400 Kč, DHX Air 4.0 za 4000 Kč a RP23 za cca 4200 Kč.

                        0 0
                    • alinceb  

                      Obecně nechápu, proč máš s bazarem takovej problém. Bazarové kolo jsi koupil, ale tlumič ti vadí? Koupíš, vyzkoušíš, a když nebude sedět, tak prodáš. Furt lepší, než koupit novej za víc a tratit při prodeji…

                      0 0
                      • AleZ80  

                        Tak to kolo jsem si projel. Bez této možnosti bych ho nekoupil. Ale demontovaný tlumič nemám možnost vyzkoušet ( leda bych si vzal to kolo kolo s sebou a namontoval si ho, ale kolo už je bez vidlice ). Víceméně nejde o to, že by ten tlumič neseděl průběhem ( to nevyzkouším ani u těch nových ), ale o to, že by mohl mít nějakou závadu což by mohlo cenu navýšit např. o již poměrně drahý servis olejové části + případnou cenu náhradních dílů.

                        0 0
                • mr.antik  

                  jezdil jsem ho sezónu a žádnej problém, je možný, že tam častěji napění olej, ale to se dá narozdíl od malých tlumíčů vyměnit doma.

                  Lidi co ho jezdili víc taky žádnej problém se servisem.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.