• žajlos

    Zdravim. Tak na kolik to kdo foukáte? Mám celopéro postavený na 150mm. Pláště mám 26/2.3 vepředu i vzadu. Vážim okolo 90kg. Slyšel jsem, že se má foukat podle toho jesli jedu nějaký bordely, nebo někde v klidu po cyklotrasách. Dávejte tipy. Dikes Žajlos

    0 0
    • mr.antik  

      na pumpě mám tak 2,2 kPa plus mínus. 67kg.

      Někdy radší dávám víc, když vím, že budou šutry a kořeny.

      Přesnost té pumpy bude dost mizerná.

      0 0
    • AsiJura  

      Já jezdím 2,4" na zdvihu 150mm, vážím cca 80, a foukám 30psi

      0 0
    • pitos  

      Na asfalt a nějaké ty přesuny tlaky mezi 2 – 2,4bar.

      V terénu záleží na podmínkách,většinou od 1,1–1,8bar.

      Váha 72kg.

      0 0
      • zery  

        kenda nevegal 2.35 p/z foukam na 30 psi bez ohledu na teren vaha 85kg

        0 0
        • Aldamore  

          Taky mám Nevegaly 2,35 a 30PSI se mi zdá dost málo já tedy foukám na 40PSI – 95kg, celopéro, nejsem si jist, ale na boku pláště je dokonce min 30PSI max.55PSI

          0 0
      • žajlos  

        1,1–1,8 to je hrozně málo, to nepojede. na čem jezdíš? a s jakejma pláštěma?

        0 0
        • Carloss  

          v širokých gumách klidně.. drží to a v terénu je to rychlejší..

          0 0
        • pitos  

          Pláště mám v profilu.

          Na XC vozím spíše vrchní hranici(tedy k 1,8bar).

          Na sjezdování podle podkladu a jeho momentálnímu stavu(sucho/mokro)

          V kombinaci mokro, méně ostrých kamenů a nerozbitá trať dám klidně tu spodní hranici.Drží to v kombinaci s měkkou směsí pláště parádně a dá se tedy jet rychleji.

          Samozřejmě na takovou srandu musíš mít odolné pláště,což žádné XC ani EN kousky bohužel nesplňují.Jedinou možností jsou potom bezduše.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Ktery ti pak ufouknou a uz se (ne)vezes.

            0 0
            • pitos  

              Tak osobně bych možná i nějaké bezduše zkusil ale brzdí mě omezený výběr a dostupnost UST ráfků a plášťů na technické ježdění.

              Předělávat a patlat se s jinou kombinací než UST nechci, ale věřím že bezduše jsou jen otázkou budoucnosti.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                To je jen slepa ulicka. Avsak bude dlouha. Nez se podari nahradit vzduch necim lepsim.

                0 0
              • Smazaný účet  

                ZTR rafky jsou na UST gumy pouzitelne…a kdyz mas novy schvalbe plast, tak nahozeni casto byva otazkou dilenske pumpy…ja si TR Flow a NN docela chvalim, vali to slusne:)

                0 0
                • pitos  

                  ZTR neznám ale co jsem se díval tak všechny to jsou lehké ráfky které bych si na DH nevzal.Určitě se najde i něco jiného(odolného) ale je toho málo a výběr plášťů je také velká bída.

                  0 0
                  • goofy  

                    No ZTR Flow by u nas asi moc velkou zivotnost nemel..

                    0 0
                    • goofy  

                      Jsme o nějakých 6 let dál a ZTR Flow mám na kole. Jsem na ně fakt zvědavý. :-D

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Ja jsem s nima uz asi tri roky spokojeny. Planujes bezduse, nebo na to jeste mentalne nemas?

                        0 0
                        • goofy  

                          Už tam měsíce jsou… :-) Sice jsem ti chtěl řešit bez pásky na UST ráfcích, ale nakonec jsem se nechal ukecat do těch ZTR no :-)

                          0 0
                  • Smazaný účet  

                    njn…na vase pojeti rekreacniho jezdeji by flow asi byl malo…navic ja jsem pirko, co vazi s bajkem jenom 80Kg

                    0 0
    • žajlos  

      někdo řiká že do bordelu naopak přifouknout.tak ted sem z toho jelen. ale logicky.. nafouklý jedou rychlejc,

      míň nafouklý líp seděj

      0 0
      • kubad  

        ale logicky.. nafouklý jedou rychlejc,

        míň nafouklý líp seděj

        to s tou rychlostí platí jen na asfaltu a tvrdém podkladu, v terénu je vše jinak :D

        0 0
        • Pawel ()1  

          jj, je to jak pises. pro neduverive stahni tento dokument:

          http://www.uloz.to/…schwalbe-pdf

          0 0
          • wladeq  

            Ne, je to **********, příjde ti že lip drží, protože na tom podfouklém kole jedeš hovno, pomaleji, to je cele kouzlo ;)

            0 0
            • MlokCZ  

              Reaguješ na 6 let starý příspěvek. Před 6 lety těch podkladů nebylo ještě tolik, to bych ještě chápal, že tomu někdo nevěří, ale že to nepobíráš ještě ani dnes?

              Za těch 6 let už existuje těch měření (a už i z reálné jízdy watmetrem), které potvrzují nejen, že na některém typu povrchu jedou pláště s menším tlakem lépe.

              Teď už bylo dokonce potvrzeno, že ani na asfaltu a tvrdém pěkném povrchu neplatí, že čím víc foukáš, tím víc to jede, ale od určité hranice i na perfektním asfaltu navýšení tlaku valivý odpor už zvýší.

              Pro extrémně nízký tlak to samozřejmě na asfaltu pojede hůře, je jasné, že na 1 baru 2,25" pláště nepojedou lépe než na 2 barech. Za mě pro mojich 72kg je mezní tlak, kdy už valivý odpor přestává klesat na asfaltu pro 2,25" Schwalbe (TB/RaR/RoR) je někde kolem 35psi pro zadní kolo a více nefoukám tedy nikdy protože je to k ničemu i pro jezdivou vyjížďku s minimem pořádného terénu, kde je dost asfaltu.

              A to platí i pro silničky.

              A je zajímavé, že ten mezní tlak je poměrně nízko i pro silničky. Tady to máš pro silničky, pro ty je těch měření na asfaltu (logicky) více a lepších:

              http://trstriathlon.com/…ua-poertner/

              0 0
              • wladeq  

                Aha, neděle, půl 1 ráno, jak jsem asi mohl vypadat že jo :-)

                0 0
                • mikš  

                  nejspíš měl v neděli v noci tlak v péru,a chtěl to řešit na BF

                  0 0
                  • Petr L2  

                    :-) nejvyšší tlaky by měly přicházet po ránu, tzv. „ranní beton“ :-)

                    0 0
              • Manzak  

                Me furt nejde do hlavy, ze skoro vsichni pocitove citi, ze s vyssim tlakem to lepe odvaluje. Proste ze pocit a mereni se rozchazeji.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já to tedy od určité hranice nevnímám ani dle pocitů, že by to jelo lépe. Kromě valivého odporu pocitově můžeš trochu vnímat propružení pláště při silovějším záběru ze sedla. Sice tím neztratíš téměř nic, ale vnímat to může někdo i dost.

                  A pak odhaduju, že pocitem poznáš jen pozitivum pořádně nabušeného pláště a to reálně přitom nepřinese téměř nic. Oproti tomu to negativní se pocitově nevnímá téměř vůbec nebo vůbec. Negativum jsou ty ztráty i na velmi drobných nerovnostech. Tam jezdec vnímá jen horší pohodlí (a když je to ještě třeba slušný asfalt, tak ani to nevnímá), ale přitom nevnímá ty ztráty, které jsou dle měření někdy i obrovské.

                  Třeba tady naměřených 290W ztrát překvapilo i mě.

                  https://janheine.wordpress.com/…nd-pressure/

                  To už jsou samozřejmě na silnici velké nerovnosti, ale i tak jsem nečekal až tak velké číslo.

                  0 0
                • JFtryall  

                  Problem je taky ten, ze kdo neumi moc dobre slapat a zabirat, tak se mu plast porad stlacuje a realne to valivy odpor zvysuje. Cim objemnejsi plast, tim hur samozrejme. Kdo naopak umi zustat v klidu a fakt tu silu spravne koncentrovat a nijak se nezacne vlnit, tak to je neznatelny rozdil. Delal jsem si testy i na extremne podhustene gume kolem 1 atmo a pri vytrvalosti nejakych 230W to na kilometrove rovine delalo v podstate nemeritelny rozdil oproti normalnimu tlaku, co jezdim bezne v terenu.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Navíc ten pocit je často úplně mimo.

                    Nemám sice watmetr, který by byl na přesnější srovnání mnohem lepší a co jsem si měřil, tak bylo pouze dle tepáku (ale aspoň vždy mnoho opakovaných pokusů pro eliminiaci výkyvů aktuálního stavu organismu + za 20 let co jsem vozil tepák, tak velmi dobře už znám chování těla a všechny větší úlety automaticky vyloučit ze srovnání).

                    Ale i tak to jasně ukázalo, jak jsou pocity jak to jede zcela zcestné a nedá se podle toho ani orientovat pro velké rozdíly (natož pak pro malé rozdíly jako jsou u valivého odporu).

                    Srovnával jsem opakovaně na testovacím úseků full vs HTčko. U fullu jsem skoro vždy měl pocit jak to jede blbě. Vždy bylo cílem jet ± stejný výkon. Na HTčku jsem vždy měl pocit, že to tak rychlostně letí a na fullu jak to jede blbě. A přitom rychlost byla úplně stejná.

                    Samozřejmě takhle nemůžu srovnávat drobné rozdíly typu 2–3% a ty tam budou, ale jen jsem chtěl ukázat, jak jsou ty pocity zcela mimo.

                    Dle pocitu (který dělalo nulové pohupování zadní stavby) bych řekl, že na HTčku to jedu mnohem rychleji a ono nic. Na fullu se přitom nepohupuju skoro vůbec, nešlapu do kruhu tak špatně, ale už to stačí k pocitu, že to nejede. A realita je úplně někde jinde (že ty ztráty v odpružení jsou zcela minimální až zanedbatelné)

                    0 0
                    • Manzak  

                      No dobře, ale na závodech typu maraton přece jezdí spousta Ht, a tam už o čas jde, tak proč nejezdí na fullech?

                      0 0
                      • Carloss  

                        Protože na nerozbitých tratích je HT pořád rychlejší ( na youtube je spousta testů)

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Full je těžší, do kopce tedy nepatrně ztrácí (rozdíl nijak velký, ale v závodě se počítá každý rozdíl). Při ostrém záběru ve stoje už trochu ztráty jsou (popisoval jsem test na rovině při slušném šlapání v sedě).

                        Na závodech vyhrávají jak HTčka, tak chrtí fully. Tedy rozdíl jak celkově kola jedou je naprosto minimální a je to z 95% o rozdílu jezdců.

                        0 0
                      • JFtryall  

                        Cena, servisovatelnost a vaha. Na HT se da zajet spickove i v hodne tezkym terenu, ale na fullu to je samozrejme pohodlnejsi a usetris sily.

                        0 0
                      • Jirka24x  

                        profi jezdi na fulech :D viz olimpiáda

                        0 0
                        • Petr L2  

                          No a proto třeba Coloma byl na bedně s pevňákem :-)

                          0 0
                          • Jirka24x  

                            Ale ne první :D To je ale fuk. třeba kdyby mel kulhavej pevnáka tak by byl první.

                            0 0
    • scoty  

      Mám stejné parametry, jezdím enduro: předek 23 zadek 32…psů.

      Dobře se to pamatuje..:)

      0 0
    • daymaker  

      nevěřil jsem tomu, ale dle různých testů (např. ve Velu) a následně dle vlastnách zkušeností, jsem upustil na 35 psi, pláště NN, 2.2, váha 82kg. Všude mímo asfaltu apod. to jede rychleji než nafouklý plášť, nehledě na to, že je z toho úplně jiné kolo. mám fulla 120/120, doporučuji vyzkoušet…

      0 0
    • nox159  

      na fulu se bojim o rafky takze NN 2,25" cca 28/30psu na 75kg

      ale na HT o rafky se nebojim tzn RoR/FF 2,0 23/25psu

      0 0
    • Smazaný účet  

      2.4" NN bezdusaky a vozim 20psi na obou kolech.

      0 0
    • MlokCZ  

      2,25 UST Schwalbe 25/30psi (přední/zadní)

      2,4 UST Schwalba 22/27psi

      70kg

      A větší tlak dávám jen zcela ojediněle (i na trasy, kde je převážně rychlý tvrdší povrch a jen sem tam pořádný terén foukám ty výše uvedené tlak) a tak max. o 5psi.

      0 0
    • Break88  

      vozim NN 2.25 UST pri cca 48–50psi na 110kg

      0 0
    • jIrI___  

      Při 83 kg:

      přední Michelin XCR A.T. 2,0" UST – 25–30 PSI

      zadní WTB NanoRaptor 2,1" klasika – 30–35 PSI

      Ale na ty tlaky si nepotrpím, když už se mi to zdá moc měkké, tak přifouknu a je to. Ne že bych před každou vyjížďkou kontroloval tlak, jestli náhodou není o jednoho psíka menší nebo větší.

      0 0
    • goofy  

      Vim to uplne presne.. Na asfalt to nabusim co vleze, a v terenu ufouknu tak podle oka… ;o) Na zkopcovani teda ufoukavam vic

      0 0
    • JakeF  

      Tak jsem si dneska vyzkoušel 30psi/0psi a jede to taky, akorát do zatáček to trochu plave, valivej odpor trošku vyšší, pohodlí nic moc, ale lidi docela koukaj :). Aneb když selže NoTubes, opravný knoty i duše 15km od domova…

      0 0
      • nox159  

        co rafek a plast? po dojezdu a jak selhala duse? si vozil jako nahradni pichlou ? :D

        0 0
        • JakeF  

          Plášť vypadá pořád použitelně s duší, ale zkoušet ho nebudu, je už dost jetej a kdoví v jakým stavu bude to pletení uvnitř, navíc ten defekt byl vytrhnutím jedný figury vzorku. Už jsem měl mít dávno nový i s kolama, ale pořád čekám… Ráfek vypadá vcelku OK, na pár místech je ťuklej, ale nic hroznýho, jen jsem radši nevyndaval bezdušovou pásku, jestli je podélně prasklej, tak to vědět nechci :). Teď jsem na něj nahodil kevlarovýho X-Kinga bez duše, ale jestli to zatěsnim je ve hvězdách, zbývalo mi asi 20ml tmelu (na novej čekám s kolama). A co bylo s duší nemám tušení, prostě jsem jí nenafouk, buď byla píchlá anebo už definitivně přestala fungovat pumpička.

          0 0
          • pepek  

            A knot byl jaký? Ty originály jsou kluzký a s NoTubes vylezou ven. Já jsem úspěšně (na boku) použil provázek, který se nasákne mlíkem a drží. Doma jsem to jeětě pojistil lepidlem a už je to na furt.

            0 0
            • JakeF  

              Mám nějakej kit na opravu bezdušáků od Ferdus, ty knoty mi přijdou až zbytečně tlustý a dlouhý, ale fungujou vcelku slušně. Jak maj obrázek na stránkách, tak to je maličko jiná sada a ty knoty v ní vypadaj tenší. Teď jsem s tim dvě díry zaplácnul (pak nebyly knoty) a držely, ty knoty jsou vulkanizační a rovnou to lepí. Teď uvažuju na zkoušku jeden ten knot podélně rozdělit na dva, takhle tlustý jsem to do tý středně velký díry měl problém nacpat.

              0 0
              • pepek  

                Na běhounu je to asi OK, ale na boku se to nemá za co chytnout (NN) a vyleze to ven. Zato ten provázek, jek je chlupatej, tam drží, nasákne mlíko a GUT. Vozím různě tlustý provázky na různý díry :-)

                0 0
    • oldaka  

      RR / RR 2.1 bezduš 30 / 32 PSI … 84kg

      0 0
    • kubajz2016  

      Ahoj bajkeři.Kolik foukate předek a zadek na sjezdovych kolech v bikeparcich se zdvihy 200mm?váhá jezdce 90kg,pláště 27.5×2.4.Děkuji

      0 0
      • Carloss  

        1,2–1,8 na předku, vzadu tak 1,6–2 bary na 100 kg i s hadrama ( butylové maxxis). Ale zdvih jen 180 teda :)

        0 0
        • Strakááč  

          A to se ti to nezvejka ?? To mi prijde strasne malo.. tak 2–2,5baru podle terenu bych daval ja.. me se zda ze se muze zvejknout i kdyz ma 2 atmosfery.. ja na svojem vozim vepredu 2,5atm.. na sto mm zdvihu.. a vzadu davam vzdycky pres tri atm. Na pevnej stavbe… ale pravda, ze zdvih asi nedovoli zvejknout mensi tlak..

          0 0
          • Jarda636  

            Vozim vepredu tak 1,2 a obcas kdyz se mi zda ze uz se moc zvejka tak namerim i 0,8.

            Vzadu cca 1,4–1,6.

            Na enduro zavody kvuli prevenci defektu radsi vic, predek 1,5 zadek 1,8.

            Maxxis bezduse, vaha do 85 kg v plny polni.

            0 0
          • novas752  

            Taky záleží na hmotnosti jezdce.

            Dřív jsem taky foukal cca 2,5baru, teď dávám dopředu 1,6 a dozadu 1,8 (26×2,25" Smart Sam, duše, ráfek vnitřní š. 19mm, XC HT, jezdec 75 a kolo 13kg). To je pro mě akorát tlak, kdy se nic nežvejká, dobře drží (vzhledem k danému plášti) a defekty skoro nejsou (poslední cca před 4000km).

            0 0
          • Carloss  

            Na zdvihu to moc nezalezi, nejvic dela ten butyl v plastich, kdyz jsem dozadu obul Vigilante, tak se to v zatackach a v ruznych zlomech zvykalo dost i s vyssim tlakem. Vepredu vozim dusi, vzadu bezduse na fr kole. ride Maxxis or die.

            0 0
          • Strakááč  

            taky to může být tím, že vozím duše a na bezduších bych mohl mít tak o půl atm. míň třeba..

            vím, že přilnavost a pohodlí je při nižším tlaku.. ale žvejknout nebo po ráně mít ťuklej ráfek fakt nechci, raddši víc, než málo :D

            vážím 69kg a kolo 11,7..

            0 0
      • Smazaný účet  

        Kdyz to zacne moc cinkat nebo se zvejkat, pridam:)

        0 0
    • sobor  

      Mám Scott Spark a gumy Schwalbe Rocket Ron Evo a vážím 83kg.Foukám to na horní hranici,kterou doporučuje Schwalbe.Takže šutr.A na závodech jsem nikdy neměl defekt.

      0 0
      • Jirka24x  

        dobrý, a jaky mas vysledky na zavodech ?

        0 0
      • JFtryall  

        Tak to by te Nino nepochvalil. :-)))

        0 0
      • goofy  

        Jízdní vlastnosti na *****, ale aspoň jsem nikdy neměl defekt.. :-)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Per tam velkou draku!

        0 0
      • Slaany  

        Tak jsem to ladil podobně. Nedával jsem max, ale 2,5 – 2,8( možná 3). No na mých 64kg už taky šutr(na HT s dušema). Pár defektu sem měl. No letos už pojedu bezduše a z toho co jsem početl, tak ufouknu. Na 29" RAR na fullu zkouším okolo 1,8 – 1,9. Je to sice pohodlí, ale až závody ukáží asi. Teď to nehoním a těžko srovnávat krom onoho pohodlí.

        0 0
        • JFtryall  

          Tak to s cistym svedomim ufoukni niz. :-)

          0 0
          • Slaany  

            Mám takové divnej pocit, že to je moc měkký. I když se na tom dobře jede. Nerad bych to někde vyzul, nebo ještě hůř kopl ráfek. Možná těch 1.7 , to už bude blato :)

            0 0
            • JFtryall  

              To ti spis blbe meri pumpa. 1.7 je uz dost beton. A na odolnejsich bocich jako treba Exo to je skoro nepouzitelny, kdyz neberu asfalt.

              0 0
    • Petr L2  

      regulovat tlak v pneu za jízdy není vůbec špatný nápad !

      https://www.indiegogo.com/…e-technology#/

      0 0
      • Smazaný účet  

        Hhh..v dobe, kdy je milion variant os, sirek naboju a orechu je tohle zajiste krok spravnym smerem

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • Petr L2  

          Já tedy nevím co s tím má co do činění šířka os, tohle je o změně tlaku v pneu, šířka a typ ořechu je technický detail.

          Zrovna ve čtvrtek na fat bike race to bylo krásně vidět, postupně na trati sníh ztvrdul a hned se objevil defekt na pneu, a v dalším kole už další musel přifouknout, druhý den jsme o tom mluvili a padlo, že mít možnost u tlusťochů s tlakem pracovat by se určitě hodilo a dnes náhodou narazím na tohle.....

          0 0
          • JakeF  

            Blbý je, že bys k tomu ještě potřeboval ukazatel aktuálního tlaku. Jinak to je dost polovičatý. Navíc s bezdušema jsou ty rozdíly ve valivým odporu dost malý, že přifukovat na přejezdy po asfaltu mě nikdy ani nenapadlo a tahat kvůli tomu zbytečně (neodpruženou) váhu navíc by se mi nechtělo.

            Možná u těch fatbiků by to trochu smysl dávalo, ale pořád by to chtělo ukazatel.

            0 0
            • Petr L2  

              Viděl bych to tak, že nafouknu na pevný povrch a upouštím podle pocitu na měkkém, v případě návratu na pevné jednoduše vrátím původní tlak. Když jsem poprvé zkoušel pluska na Prostřední Bečvě, tak než jsem se dostal nahoru do lesa tak jsem na té nekonečné asfaltce do kopce doslova trpěl, tam bych to ocenil :-)

              0 0
              • JakeF  

                Jenže když upouštíš poslepu, tak že jsi upustil moc poznáš až když bude ve sjezdu zvonit ráfek na kořenech a kamenech… I když co píšou, tak si nastavíš minimální tlak, což už dává víc smyslu. Prostě hodíš jako minimum tlak do terénu a na přejezdy přifoukneš.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Je to komplet naba…takze jeslti mi chces tvrdir, ze na fat biky vsichni pouzivaji jednotny system, hura do toho:)))

            A delat drahe naby JENOm pro fatbiky mi prijde jako hovadina. Musis to protlacit pres endurospecific:)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.